Focus Mk2 2.0TDCi nykii ja limp mode?

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
rahi
Viestit: 30
Liittynyt: 05 Maalis 2014 19:07

Focus Mk2 2.0TDCi nykii ja limp mode?

Viesti Kirjoittaja rahi »

Morjens

Eli 200k ajettu focus tullut talouteen. Huoltokirjan mukaan vaihdettu viime vuonna MAF(MAP?) ja vasta sama uudelleen ja ilmeisesti EGR.

Itsellä tämä 2 viikkoa kun auto on ollut, en ole huomannut mitään ihmeellistä joka olisi herättänyt tutkimaan asiaa. Tänään kuitenkin havaitsin että auto nykii tietyllä kaasun asennolla, mielestäni kierrokset ei vaikuta vaan nimenomaan kaasun asento. Kun tätä ilmiöta rupesin tarkkailemaan ja etsimään sitä "kohtaa" missä nykiminen ilmenee, niin tovin päästä auto taisi mennä limp modeen. Ei kiertänyt juurikaan yli 3k mutta mikään vikavalo ei palanut tosin. Ajoin parkkiruutuun ja käynnistin uudelleen niin auto toimi ok, tosin nykimiskohta edelleen on. Lisäksi mielestäni tyhjäkäynnillä moottori "värähtelee" hieman poiketen normaalista käynnistä.

Mistä tässä voisi olla kyse JOS EGR on vaihdettu? itselläni on perus OBD testeri mutta se ei näyttänyt mitään vikakoodeja.
rahi
Viestit: 30
Liittynyt: 05 Maalis 2014 19:07

Re: Focus Mk2 2.0TDCi nykii ja limp mode?

Viesti Kirjoittaja rahi »

Jatkampa asiaa, eli sain ELM mokkulan ja sieltähän löytyin seuraavat koodit:

P242 DPF restriction, Ash accumulation
P2452 DPF Pressure sensor A circuit
P2456 DPF Pressure sensor A Intermittent/erratic

Tuntuu oudolta että tuollaiset siellä olisi jos DPF on just vaihdettu. Ja jos joku piuha olisi jäänyt irti niin kai se olisi oireillut heti?
Monde3maverickuga
Uusi foorumilla
Viestit: 2
Liittynyt: 08 Loka 2020 22:33

Re: Focus Mk2 2.0TDCi nykii ja limp mode?

Viesti Kirjoittaja Monde3maverickuga »

Siis vanha viesti mutta pieni kirjoitus tuosta obd koodi P2456. Erratic.... Dpf PRESSURE SENSOR "A". Jos jollekulle osuu sama häiriö kohdalle
Eli tällainen rupesi kugassa häröillä, moottori häiriö valo päälle ja välillä "engine fault” info ruuduussa jne ei auttanut vika koodi tyhjennykset kuin hetkeksi ja pari eri häiriötä palasi mm tämä sensor A. Vika selitys löytyi netin ihmeellisessä maailmassa,mm. YouTube. Eli paine ero sensori siis alipainetunnistin joka periaatteessa tunnistaa onko pienhiukkas suodatin tukossa.. kestää noin 5min vaihtaa itse ja antureita löytyy eri hinta luokissa ainakin Saksasta.. voila, ratkaisu oli helppo ja dpf ei ollut tukossa.. :thumbup:
Vastaa Viestiin