mondeo 1,8L 110hv 2002 uusi omistaja vinkkejä kaipaisin

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
janezki_
Viestit: 52
Liittynyt: 18 Joulu 2011 10:01

Re: mondeo 1,8L 110hv 2002 uusi omistaja vinkkejä kaipaisin

Viesti Kirjoittaja janezki_ »

pvdriver kirjoitti:jäähdytysnesteen (50/50 -seos vettä ja pakkasnestettä) kiehumispiste on normaalipaineessa ~108°c ja järjestelmän ylipaineessa yli 120°c. järjestelmän "keittäminen" on äärimmäisen harvinaista.

kampiakselin asentoanturia enemmän kiinnittäisin huomiota vianhaussa nokka-akselin asentoanturiin. kyseisiä tunnistimia / sen johdinliitoksia on puhdistettu hyvällä menestyksellä.
kiitosta jälleen kerran neuvoista. tuohon minun mondeoon oli edellinen omistaja tänävuonna joskus keväällä vaihtanu tuohon uuden nokka-akselin asentotunnistimen että ei varmaan pitäis siitä johtua. samalla oli jarruvaijerit levyt ja palat yms vaihtdettu yli 700e remppa maksanu. noh eipä tuo ole toistaiseksi paljoa vielä vaivannu satunnaisesti tekee tuota ja lähtee kyllä käyntiin kun toisenkerran starttaa. onhan tuosta sellasia pikkuvikoja löytyny kuten kuskin penkinlämmittimen johdot poikki penkinalta. ja kun ovet aukaisee niin siellä on sellaset muovilistat suunnilleen oven alareunan kohdalla se lista niin ne on kummaltakin puolta rikki toiselta puolelta puuttuu noin puolet listasta ja toisesta kiinnikkeet rikki ja rempsottaa ikävästi. onkohan lie kovinkin kalliit uutena?
pvdriver
Viestit: 470
Liittynyt: 23 Joulu 2009 12:02
Paikkakunta: Kainuu
Viesti:

Re: mondeo 1,8L 110hv 2002 uusi omistaja vinkkejä kaipaisin

Viesti Kirjoittaja pvdriver »

traasbet kirjoitti:hetkinen... eikös mondeossa sytytysimpulssi starttaushetkellä tule juurikin kampiakselin asentotunnistimelta ja tämä nokka-akselin asentoanturi huolehtii ruokkimalla tietoa eculle missä kohden pako/-ja imuventtiilit ovat menossa ruiskutusjärjestelmän kannalta eli toisin sanoen sytytyksen tarkkaan ajoitukseen :idea:
kampiakselin asentotunnistimelta tulee pääasiassa pyörimisnopeustieto, sekä tieto kampiakselin asennosta. se ei vielä kerro milloin mikäkin sylinteri on missäkin tahdissa menossa. nokka-akselin asentotietoa tarvitaan tunnistamaan imutahti, eli milloin sylinteriin pitää ruiskuttaa polttoainetta. na-tunnistimen avulla moottorinohjaus myös kykenee havaitsemaan heti ensimmäisellä startin pyöräytyksellä minkä sylinterin pitäisi tänään soittaa orkesterin aloitustahdit, siis moottorin käynnistysaika on huomattavan lyhyt.

nokan anturi myös tarkkailee moottorin pyörimisen tasaisuutta ja havaitsee esimerkiksi yhden sylinterin sytytyksen puuttumisen, jolloin moottorinohjaus lakkaa suihkuttamasta polttoainetta kyseiseen sylinteriin katalysaattorivaurion välttämiseksi.

obd2- autolla pystyy siis ajamaan ilman na-anturiakin, tunnistimen lamaantuminen sytyttää mil-valon päästöjä- ja katalysaattorinvaurioitumisriskiä korottavan vian merkiksi. anturi mykkänä ja siis mil-valon palaessa auto käy vikatilassa, jolloin aina molempiin yläkuolokohdassa olevaan sylinteriin suihkutetaan polttoainetta.
"Ei vìtutus ole päällimmäisin tunne. Se tunne tulee
vasta silloin, jos epäonnistuu"

- Matti Hautamäki 01.01.2012, Keski-Euroopan mäkiviikon Garmisch-
Partenkirchenin osakilpailun jälkeen sijoituttuaan 44:ksi.
janezki_
Viestit: 52
Liittynyt: 18 Joulu 2011 10:01

Re: mondeo 1,8L 110hv 2002 uusi omistaja vinkkejä kaipaisin

Viesti Kirjoittaja janezki_ »

toistaiseksi hävinnyt tuo käynnistys ongelma kävin moottorin liittimiä läpi ja ruiskutin niihin vähän crc:tä jotkin liittimet oli aika jumissa kun ei oo moottorin pesua varmaan vuosiin tehty ja lika ja hiekka kertyy niihin. onko tässä mondeossa muuten pitkälti sama moottori kun mazda 6? jostain luin että olis tehty yhteistyössä mazdan kanssa. käykö tähän muuten ihan normaali obd2 pää vai joutuuko jonkin adapterin hommaamaan? äkkiseltään kun vilkasin pistoketta niin näytti että siinä ois jonkinlaiset lovet että joutus jonkin oman adapterin laittamaan väliin. milläs ootte ottanu ton alkuperäisen soittimen irti? ja onko se jotenkin siellä koelaudan takana kiinni että joutuuko keskikonsolin purkamaan?
Jonttula
Viestit: 84
Liittynyt: 15 Loka 2011 00:16

Re: mondeo 1,8L 110hv 2002 uusi omistaja vinkkejä kaipaisin

Viesti Kirjoittaja Jonttula »

obd2 pistoke käy suoraan. soittimeen tarvii helppoon irroitukseen 2kpl U-mallista vetäjää. Näitä ihmiset ovat käyneet lainaamassa jopa ford liikkeestä. ebaystakin löytyy muutamalla eurolla... kait sen voi jollain muullakin saada pois. Ei ole kiinni sisältä millään.
Avatar
inaticul
Viestit: 132
Liittynyt: 20 Helmi 2009 18:40

Re: mondeo 1,8L 110hv 2002 uusi omistaja vinkkejä kaipaisin

Viesti Kirjoittaja inaticul »

Eiköhän se ole aika pitkälti sama motti, mitä mazdassa. Öljynsuodatin passaa ainakin sama mikä mazda 6:seen. Fordillakin kerran sanoivat, kun kävin yhtä outoa ääntä ihmettelemässä, että pitää ymmärtää, että se on japanilaista tekniikkaa, ei se hiljainen moottori ole. Vanhassa mondeossa ollut zetec oli kyllä paljon sievempi käyntinen.

Ainoa on se 1.8 SCi vai mikä se on joka on tieten vähän eri maata.


Tässä yksi lainaus, joka käsittelee mondeoita.
4-sylinteriset bensamoottorit perustuivat Mazdan perustekniikkaan.
Fiestalla
Viestit: 481
Liittynyt: 20 Heinä 2005 21:39
Paikkakunta: Turku

Re: mondeo 1,8L 110hv 2002 uusi omistaja vinkkejä kaipaisin

Viesti Kirjoittaja Fiestalla »

traasbet kirjoitti:Nimenomaan tarkoitin lähinnä sitä että tämä moottorin lämpötilan näyttö pysyy tasan just keskellä asteikko vaikka moottorin jäähdytysnesteen lämpötila olisi se 65-100astetta,

Tuo on ihan persiistä.

:|

Onneksi ei itselläni ole sellaista mittaria.

:D
Fiestalla
Viestit: 481
Liittynyt: 20 Heinä 2005 21:39
Paikkakunta: Turku

Re: mondeo 1,8L 110hv 2002 uusi omistaja vinkkejä kaipaisin

Viesti Kirjoittaja Fiestalla »

pvdriver kirjoitti: nokan anturi myös tarkkailee moottorin pyörimisen tasaisuutta ja havaitsee esimerkiksi yhden sylinterin sytytyksen puuttumisen, jolloin moottorinohjaus lakkaa suihkuttamasta polttoainetta kyseiseen sylinteriin katalysaattorivaurion välttämiseksi.
Voiko kys. anturi antaa väärää tietoa ja moottori sammua siihen paikkaan ja sitten ihmetellään tien varressa konepelti pystyssä?

:?:
janezki_
Viestit: 52
Liittynyt: 18 Joulu 2011 10:01

Re: mondeo 1,8L 110hv 2002 uusi omistaja vinkkejä kaipaisin

Viesti Kirjoittaja janezki_ »

tänään tuli vaihdettua uusi lohkolämppärin vastus ja jäähdytinnesteet ja kattelin että missäköhän on ölynsuodatin kotelo? ei osunu ainakaan meikäläisen silmään.
pvdriver
Viestit: 470
Liittynyt: 23 Joulu 2009 12:02
Paikkakunta: Kainuu
Viesti:

Re: mondeo 1,8L 110hv 2002 uusi omistaja vinkkejä kaipaisin

Viesti Kirjoittaja pvdriver »

Fiestalla kirjoitti:Voiko kys. anturi antaa väärää tietoa ja moottori sammua siihen paikkaan ja sitten ihmetellään tien varressa konepelti pystyssä?
:?:
riippuu moottorinohjauksesta, on olemassa järjestelmiä jotka menevät "vikatilaan" virheellisen signaalin havaittuaan tai signaalin kokonaan puuttuessa, siis sytyttävät moottorin vikavalon, tavallinen käyttäjä tuskin huomaa auton toiminnassa eroa. silti vian korjaaminen mahdollisimman pian on ensiarvoisen tärkeää.

on tullut myös vastaan sellainen hieman vanhempi ruiskuauto joka sammui kun saunalyhty kun huonosti kiinnitetty nokan asentotunnistimen pistoke irtosi tärinässä.
janezki_ kirjoitti:tänään tuli vaihdettua uusi lohkolämppärin vastus ja jäähdytinnesteet ja kattelin että missäköhän on ölynsuodatin kotelo? ei osunu ainakaan meikäläisen silmään.
heti puskurin takana auton alla. harvemmin mitään suojamuoveja edessä, saattaa joissain ollakkin... osassa näistä durateceista on vaihtopatruunamallinen öljynsuodatin, osassa taas perinteinen peltikuorinen, en ole perehtynyt missä vaiheessa vaihdos on tapahtunut.

zetec sievempikäyntinen? :lol: ei ainakaan mun kuuntelemat yksilöt, saattaa jotkut ollakkin...

1.8 SCI erimaata? missähän suhteessa, aivan sama moottori kuin tavan imusarjasuihkutteinen duratec, päällepäin ainut ero sci:n kannen takapäässä sijaitseva nokka-akselin pyörittämä korkeapainepumppu ja siitä lähtevät polttoainelinjat rail-putkineen...
"Ei vìtutus ole päällimmäisin tunne. Se tunne tulee
vasta silloin, jos epäonnistuu"

- Matti Hautamäki 01.01.2012, Keski-Euroopan mäkiviikon Garmisch-
Partenkirchenin osakilpailun jälkeen sijoituttuaan 44:ksi.
traasbet
Viestit: 140
Liittynyt: 24 Tammi 2011 22:52
Paikkakunta: Tampere

Re: mondeo 1,8L 110hv 2002 uusi omistaja vinkkejä kaipaisin

Viesti Kirjoittaja traasbet »

vm. 03-07-> peltikuorinen ö-suodatin. 01-02-> patruunasuodin muovikannen alla. V6:sissa 01-> myöskin peltinen.

Joo kyllä duratec "sieväkäyntisempi" on kuin vanha zetec moottori.
emax
Moderaattori
Viestit: 2778
Liittynyt: 28 Huhti 2008 21:32
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: mondeo 1,8L 110hv 2002 uusi omistaja vinkkejä kaipaisin

Viesti Kirjoittaja emax »

Samaa duratecciä käyttää ainakin ford, mazda, ja volvo.
Ja FoMoCo lukee joka duratecin kyljessä 8) sehän se tärkeintä on, tä? :lol:
Henry Ford's Quadricycle projekti Youtube@torala
janezki_
Viestit: 52
Liittynyt: 18 Joulu 2011 10:01

Re: mondeo 1,8L 110hv 2002 uusi omistaja vinkkejä kaipaisin

Viesti Kirjoittaja janezki_ »

joo tää mun mondeo on -02 käsittääkseni pitäis olla se vaihtopatruuna tässä. on siinä muovi edessä alapuolella puskuria kun eilen sen jouduin irrottelemaan että saa nesteet laskettua pois. onko se jossai jäähdyttimen lähellä? ylä vai alapuolella moottoria? noh ei tuo asia nyt vielä ajankohtanen ole mutta hyvähän tuo olis tietää missä se on kun rupee öljyt vaihtamaan kun kuitenkin ite tuon auton tulen huoltamaan kun sattuu olemaan nosturikin käytettävissä. tietty ilmastointi huollot teetettävä korjaamolla.
traasbet
Viestit: 140
Liittynyt: 24 Tammi 2011 22:52
Paikkakunta: Tampere

Re: mondeo 1,8L 110hv 2002 uusi omistaja vinkkejä kaipaisin

Viesti Kirjoittaja traasbet »

Öljypohjan etuosassa, muovinen kierrettävä musta kansi pois lähtee käsin kiertämällä kun lujaa vääntää. Vaihtopatruunassa tulee kaksi o-rengasta joista käytetään vain sen kannen isompi rengas. Eikö muka sattunut silmään kun otit syylärin alamuovin veks? ei kyllä voi olla huomaamatta
janezki_
Viestit: 52
Liittynyt: 18 Joulu 2011 10:01

Re: mondeo 1,8L 110hv 2002 uusi omistaja vinkkejä kaipaisin

Viesti Kirjoittaja janezki_ »

traasbet kirjoitti:Öljypohjan etuosassa, muovinen kierrettävä musta kansi pois lähtee käsin kiertämällä kun lujaa vääntää. Vaihtopatruunassa tulee kaksi o-rengasta joista käytetään vain sen kannen isompi rengas. Eikö muka sattunut silmään kun otit syylärin alamuovin veks? ei kyllä voi olla huomaamatta
juu ei osunu silmään :D etsiskelin sitä koneen keskiosasta kun yleensä on siellä ollu. mutta tässä tällätavalla! moni juttu tässä mondeossa tehty ihan fiksustikkin kuten pottoaineen suodattimen lähdöt näytti olevan pikaliittimillä. ajovalojen polttimoiden vaihto näytti aluks hankalalta mutta kun parkki valon toiseen vaihdoin niin olikin tosifiksusti vaihdettavissa ei edes työkaluja tarttenu sen vaihtoon.
24879

Re: mondeo 1,8L 110hv 2002 uusi omistaja vinkkejä kaipaisin

Viesti Kirjoittaja 24879 »

janezki_ kirjoitti:tänään tuli vaihdettua uusi lohkolämppärin vastus ja jäähdytinnesteet ja kattelin että missäköhän on ölynsuodatin kotelo? ei osunu ainakaan meikäläisen silmään.
Oliko millainen homma vaihtaa vastus?
Paljonko vastus kustantaa?
Itsellä myös mennyt vastus samanlaisessa röntässä ja alkoi vaivaamaan kun pakkasta luvassa että pitäisiköhän se vihdoin vaihtaa.
traasbet
Viestit: 140
Liittynyt: 24 Tammi 2011 22:52
Paikkakunta: Tampere

Re: mondeo 1,8L 110hv 2002 uusi omistaja vinkkejä kaipaisin

Viesti Kirjoittaja traasbet »

janezki_ kirjoitti:

Hei pikku vinkki polttimoiden vaihtoon: maski pois jonka jälkeen valojen umpio on kiinni kahdella ylös vedettävällä liuskalla, liitin takaa irti ja avot koko umpio kädessäsi :D
Korpi
Viestit: 6
Liittynyt: 12 Joulu 2010 17:29

Re: mondeo 1,8L 110hv 2002 uusi omistaja vinkkejä kaipaisin

Viesti Kirjoittaja Korpi »

Itselläni on myös -02 mk3 mondeo johon olen käyttänyt kiitettävästi työtunteja parin vuoden aikana. Viimeisin tyyppivika mikä tuli korjattua oli termostaatti, joka oli yllättävän haastava vaihtaa. Koko päivähän siinä meni nitkutellessa letkuja irti ja repien käsiään ahtaassa kolossa. Autolla on siis ajettu n. 162t/km ja termostaatti teki tenän ja jäi auki asentoon, eli lämmintä ilmaa ei näin pakkasella tullut. Kyseinen muovinen kikkare maksaa siis ovh 120€ mutta itse sain sen 103 euroon myyjänkin ihmetellessä kallista hintaa:
http://dl.dropbox.com/u/22150818/DSC00876.JPG
http://dl.dropbox.com/u/22150818/DSC00877.JPG
Termostaatin muoviset kynnet ovat katkenneet ajankuluessa ja näin jousi painaa termostaatin auki.Termostaatti on ahtaassa paikassa oikeanpuoleisen ajovalon takana melkein moottorin kyljessä.
janezki_
Viestit: 52
Liittynyt: 18 Joulu 2011 10:01

Re: mondeo 1,8L 110hv 2002 uusi omistaja vinkkejä kaipaisin

Viesti Kirjoittaja janezki_ »

24879 kirjoitti: Oliko millainen homma vaihtaa vastus?
Paljonko vastus kustantaa?
Itsellä myös mennyt vastus samanlaisessa röntässä ja alkoi vaivaamaan kun pakkasta luvassa että pitäisiköhän se vihdoin vaihtaa.
se makso 77e mutta motonetissä tais olla vielä vähän halvempi ite ostin omaani fiksus liikkeestä. Aika ahtaassa paikassahan se on ihan pakosarjan vieressä joutuu ne suoja pellit ottamaan pois ja tietty nesteet laskemaan pois. sinänsä ei olis kummanenkaan homma mutta kun siellä ei mahdu kunnolla avain kääntymää ja kun oli niin hapettunu se vanha vastus niin joutu avaimella aukasemaan kokonaan sen vanhan vastuksen.
janezki_
Viestit: 52
Liittynyt: 18 Joulu 2011 10:01

Re: mondeo 1,8L 110hv 2002 uusi omistaja vinkkejä kaipaisin

Viesti Kirjoittaja janezki_ »

vaihdoin tossa muutamaviikko sitten sen lohkolämppärin vastuksen ja tuntuu ettei lämmitä juuri mitään. Suhina kyllä kuuluu kun laittaa tolppan päähän auton mutta esimerkiksi vesiletkut ei ole lämpimät vaikka auto oli tänään noin 2tuntia lämmössä. mitenkä teillä muilla mondeon omistajilla on asian laita? onko teillä tehokas toi lohkolämmitin? eli sulaako esim konepelti kun on ollu jonkun parituntia lämmössä? mulla ei ainakaan ollu sulanu yhtään. vähän kummalta tuntuu toi homma kun ei tuota lämppäriä voi väärinkään asentaa vai onko noi lämmittimet sitte nykyään noin onnettomia? mazdassa ainakin kun piti sen parituntia kovallakin pakkasella lämmössä niin oli konepelti aivan sulana. Siinä tosin ei ollu mitään äänieriste mattoja konepellissä tosinkun tossa mondeossa. ja tuosta mondeosta kun ei oikein muutenkaan kunnolla tiedä onko lämmittäny kun yhtä hyvin käyntiin lähtee on ollu lämmityksessä tai ei :) vieläkin tekee toi auto sitä että lämpimällä koneella saa aina välillä käynnistää aika pitkään että lähtee käyntiin onko kukaan löytänyt tuohon ongelmaan ratkaisua? autohan ei polta moottorinvikavaloa että ei mitään antureitakaan sökönä ole.
IziO
Viestit: 246
Liittynyt: 03 Marras 2011 19:50

Re: mondeo 1,8L 110hv 2002 uusi omistaja vinkkejä kaipaisin

Viesti Kirjoittaja IziO »

-5 asteen pakkasella yön auto lämppärissä johon välillä tulee virta ja välillä ei, aamulla moottorin lämpötila tietokoneelta katsottaessa n.+35 astetta.

Yön jälkeen lumet kyllä sulaa konepelliltä, vaikka eritettä konepellissä vaikka kuinka.

EDIT: Itsellä siis Defa lohkolämmitin
Viimeksi muokannut IziO, 23 Tammi 2012 18:24. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Mondeo Ghia X (MK3)
Sierra2.3-16v
Viestit: 1969
Liittynyt: 26 Helmi 2008 12:05
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: mondeo 1,8L 110hv 2002 uusi omistaja vinkkejä kaipaisin

Viesti Kirjoittaja Sierra2.3-16v »

janezki_ kirjoitti:vaihdoin tossa muutamaviikko sitten sen lohkolämppärin vastuksen ja tuntuu ettei lämmitä juuri mitään. Suhina kyllä kuuluu kun laittaa tolppan päähän auton mutta esimerkiksi vesiletkut ei ole lämpimät vaikka auto oli tänään noin 2tuntia lämmössä. mitenkä teillä muilla mondeon omistajilla on asian laita? onko teillä tehokas toi lohkolämmitin? eli sulaako esim konepelti kun on ollu jonkun parituntia lämmössä? mulla ei ainakaan ollu sulanu yhtään. vähän kummalta tuntuu toi homma kun ei tuota lämppäriä voi väärinkään asentaa vai onko noi lämmittimet sitte nykyään noin onnettomia? mazdassa ainakin kun piti sen parituntia kovallakin pakkasella lämmössä niin oli konepelti aivan sulana. Siinä tosin ei ollu mitään äänieriste mattoja konepellissä tosinkun tossa mondeossa. ja tuosta mondeosta kun ei oikein muutenkaan kunnolla tiedä onko lämmittäny kun yhtä hyvin käyntiin lähtee on ollu lämmityksessä tai ei :) vieläkin tekee toi auto sitä että lämpimällä koneella saa aina välillä käynnistää aika pitkään että lähtee käyntiin onko kukaan löytänyt tuohon ongelmaan ratkaisua? autohan ei polta moottorinvikavaloa että ei mitään antureitakaan sökönä ole.
Samaa vikaa oli itsellä kummassakin mondeossa, todella onnettomia ainakin noi Defan lohkikset teholtaan, melkein sama onko piuhassa vai ei...
1965 Volvo Duett
1966 Morris Mini 850
1984 MZ 250 ETZ
2006 Audi A4 Quattro
2007 Honda Accord 2,0iA sports tourer
janezki_
Viestit: 52
Liittynyt: 18 Joulu 2011 10:01

Re: mondeo 1,8L 110hv 2002 uusi omistaja vinkkejä kaipaisin

Viesti Kirjoittaja janezki_ »

joo defan lämmitin on mullakin ja vielä ihan uusi. moottorin lämpötilaa en pysty tarkistamaan kun ei oo ajotietokonetta tossa ambiente mallissa. ainoastaan ulkolämpötila näkyy. mittariston lämpömittari ei ainakaan nouse kun vähän alle ensimmäisen viivan ja taitaa nousta siihe ilman lämmitystäkin. oon koittanu miettiä että voiko tossa lämppärissä olla jotain vikaa mutta jos muillaki ollu samaa ongelmaa niin liekkö sitte ominaisuus.
yritäedes
Viestit: 2151
Liittynyt: 02 Marras 2010 21:30

Re: mondeo 1,8L 110hv 2002 uusi omistaja vinkkejä kaipaisin

Viesti Kirjoittaja yritäedes »

Niin että lohkolämmittimen pitäisi sulattaa konepelti? Tai ainakin lumet sen päältä?
Eiköhän sen tarkoitus ole kuitenkin moottorilohkon lämmittäminen. Eli helpottaa
moottorin käynnistymistä ja voitelua. Se tavoite toteutuu kun lohkon lämpötila kohoaa
tuonne kesälukemiin.
Lumenpoistoon ja auton sisätilojen lämmittämiseen suosittelen muita ratkaisuja. :D
Mondeo 2.0 TDCI Turnier 2009
Mondeo 2.0 TDCI HB 2003 -ex
Focus 1.6 Zetec-SE Wagon 1999 -ex
Sierra 2.0 OHC Sedan 1989 -ex
Sierra2.3-16v
Viestit: 1969
Liittynyt: 26 Helmi 2008 12:05
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: mondeo 1,8L 110hv 2002 uusi omistaja vinkkejä kaipaisin

Viesti Kirjoittaja Sierra2.3-16v »

Niinno, nyt oli vissiin kyse siitä, että ennenmuinoin lohkolämmitin oli niin tehokas, että 10 metrin päähän jo kuuli että on auto piuhassa, ritisi ja rätisi, sekä lämmitti moottorin niin tehokkaasti lämpimäksi, että konepelliltäkin suli lumet jos sattui olemaan. Ja parin tunnin jälkeen vaihdelaatikkokin oli niin lämmin, että pykälät meni notkeesti päälle, vaikka olis ollu 20 astetta pakkasta. Sellasia lohkiksia ei vaan enää tehdä, vaan noi mitä itselläkin oli, lämmitti just sen verran, että tuntui kädenlämpöiseltä kone. Oikeastaan vaan sisätilan lämppärin takia pidin piuhassa.
1965 Volvo Duett
1966 Morris Mini 850
1984 MZ 250 ETZ
2006 Audi A4 Quattro
2007 Honda Accord 2,0iA sports tourer
Jap3
Viestit: 309
Liittynyt: 18 Syys 2009 07:26

Re: mondeo 1,8L 110hv 2002 uusi omistaja vinkkejä kaipaisin

Viesti Kirjoittaja Jap3 »

Mulla on Calixin lohkolämmitin Mondeossa ja tuntuu olevan myös aivan onneton. Epäilyttää että onkohan se rikki, mutta jos muilla samaa vikaa niin varmaan kysessä ominaisuus.. :roll:
Focus titanium wagon 1.5 TDCi -16
ex. Focus Titanium 1.8TDCi -08 + 7 muuta Fordia
Vastaa Viestiin