kanavien porttaus
Aina täällä alkaa tinka joka asiasta.
Ei mahdu mun ymmärryksen piikkiin miksi alkaa tinkaamaan asiasta mikä on ainakin mulle päivän selvä. Jos tuossa poydällä on melkee 250hummaa vaparina virtaava nimi miehen tekemä oharin kansi jossa melkein vakiot pakokanavat... niin ei jätä mulle ainakaan mitään epäilystä siitä et ne ahistas.
No jokainen taplaa tyylillään tai tassä ko. aiheessa porttaa.
Niin tuntuu jo itelki et on parempi hiljentyä.
Ei mahdu mun ymmärryksen piikkiin miksi alkaa tinkaamaan asiasta mikä on ainakin mulle päivän selvä. Jos tuossa poydällä on melkee 250hummaa vaparina virtaava nimi miehen tekemä oharin kansi jossa melkein vakiot pakokanavat... niin ei jätä mulle ainakaan mitään epäilystä siitä et ne ahistas.
No jokainen taplaa tyylillään tai tassä ko. aiheessa porttaa.
Niin tuntuu jo itelki et on parempi hiljentyä.
Sierra 2.0i STW -88
Sierra 2.0IS/Cosworth -87/90
Sierra 2.0 3d -85 (Purettu.)
Escort MK2 2.0 TiC -leikkikalu -> http://personal.inet.fi/cool/tope/esco38.JPG
Sierra 2.0IS/Cosworth -87/90
Sierra 2.0 3d -85 (Purettu.)
Escort MK2 2.0 TiC -leikkikalu -> http://personal.inet.fi/cool/tope/esco38.JPG
Mitä olen itse noita ammattilaisen tekemiä kansia katellut, niin ei niissä kyllä pakopuolta ole juurikaan suurennettu. Lähinnä muotoa muutettu/siistitty.Eemeli kirjoitti:Aina täällä alkaa tinka joka asiasta.
Ei mahdu mun ymmärryksen piikkiin miksi alkaa tinkaamaan asiasta mikä on ainakin mulle päivän selvä. Jos tuossa poydällä on melkee 250hummaa vaparina virtaava nimi miehen tekemä oharin kansi jossa melkein vakiot pakokanavat... niin ei jätä mulle ainakaan mitään epäilystä siitä et ne ahistas.
No jokainen taplaa tyylillään tai tassä ko. aiheessa porttaa.
Niin tuntuu jo itelki et on parempi hiljentyä.
Virtauksista en tiedä, mutta ralliauton kansia olivat ja hyvin tuntuu f-cupissa kerkeävän.
Ford Escort RS2000 r.F
Ford Focus
Ford Focus
-
- Viestit: 692
- Liittynyt: 07 Helmi 2005 08:52
- Paikkakunta: Kausala
No minun mielestä se ei silti kerro sitä että se reikä pitäis kairata 50milliseksi. eli ei välttämättä ole liian pieni, siellä voi olla joku liian terävä mutka jos toinenkin.country sedan kirjoitti:Niin mistä tässä nyt oikein kinataan?? Jos std oharin pakokanava virtaa vakiona alle 70% imukanavan virtauksesta, niin mun mielestäni se silloin ahistaa.
Mielenkiinnosta olis kiva tietää paljonko se nimimiehen tekemä 250hv kansi antaa käytännössä tehoa ja millä kierroksilla.
-
- Viestit: 692
- Liittynyt: 07 Helmi 2005 08:52
- Paikkakunta: Kausala
Moottorikoneistamot ja yksityiset "koneenrakentajat". Niitä löytyy moneen lähtöön ja monen hintaista
tuolta kannattanee kysyä http://www.ralli.net
tuolta kannattanee kysyä http://www.ralli.net
Kyllähän toi kanavien työstö onnistuu jos vähänkää dremel pysyy hanskassa, ja malttia riittää.
Tässä esimerkkiä näyttää eräs Clubin ylläpitäjistä:
Klikkaappa tästä
Tässä esimerkkiä näyttää eräs Clubin ylläpitäjistä:
Klikkaappa tästä
Sorvissahan ne muotoillaan. TÄSSÄ esimerkki kuva.late kirjoitti:Mites muute toi venttiilien työstö kotipajassa.Katselin tossa noit 1300cc cvh imu venoja niin istukkapinnan(vai mikä se tiivistys pintä sitten onkaan)"takana" menee sellainen terävä kohouma eli onko tarpeellinen vai voiko sille tehdä jotain?
no tuo esimerkkikuva on just tuo juttu mikä on meillä ratkaistu pylväsporakoneella ja rälläkällä hipaisemalla ..
jos kotikonsteista puhutaan ja sorvia ei ole.
varmasti on moniakin tapoja tehdä tuo kulma..mutta ei se nyt paljon sen kummempaa ole kun vähän vakaata kättä ja itsevarmuutta tekemiseen.
tietysti se Voi mennä pieleenkin
tähänastisissa ei kyllä ole mennyt.
jos kotikonsteista puhutaan ja sorvia ei ole.
varmasti on moniakin tapoja tehdä tuo kulma..mutta ei se nyt paljon sen kummempaa ole kun vähän vakaata kättä ja itsevarmuutta tekemiseen.
tietysti se Voi mennä pieleenkin
tähänastisissa ei kyllä ole mennyt.
ei sieltä mitään junia t...
Täältä ohjeita, joiden jälkeen ei pitäisi (?) virtausten ainakaan huonontua. Tuossa siis yleisesti ymmärtääkseni.
Sodat sodittu
Ford Cortina -71
Ford Cortina -71
Mites muuten ku cvh:ssa ei ole yhtään ainetta siin venttiilien ohjainten ympärillä eli onko hvä vai huono?Ja tuon kohuoman voi siis ilmeisesti hioa pois?mut kertokaas nyt joku ketä on noit cvh:n kanavia kairaillut et mitä on tehnyt?
Viimeksi muokannut late, 26 Joulu 2005 23:39. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Tuossa mitä itse tein omaani. En väitä mitenkään "oikein" tehdyksi:
http://www.kolumbus.fi/ulpu.tuominen/JT_kuvat/head1.jpg
http://www.kolumbus.fi/ulpu.tuominen/JT_kuvat/head2.jpg
http://www.kolumbus.fi/ulpu.tuominen/JT_kuvat/head3.jpg
http://www.kolumbus.fi/ulpu.tuominen/JT_kuvat/head4.jpg
http://www.kolumbus.fi/ulpu.tuominen/JT_kuvat/head5.jpg
http://www.kolumbus.fi/ulpu.tuominen/JT_kuvat/head6.jpg
http://www.kolumbus.fi/ulpu.tuominen/JT_kuvat/head1.jpg
http://www.kolumbus.fi/ulpu.tuominen/JT_kuvat/head2.jpg
http://www.kolumbus.fi/ulpu.tuominen/JT_kuvat/head3.jpg
http://www.kolumbus.fi/ulpu.tuominen/JT_kuvat/head4.jpg
http://www.kolumbus.fi/ulpu.tuominen/JT_kuvat/head5.jpg
http://www.kolumbus.fi/ulpu.tuominen/JT_kuvat/head6.jpg
cvh kannesta ei kannata pako puolta muuta ku siistiä.
Siitä tulee helposti "väljä"....
pienellä siistimisellä pako virtaus riittää alle 200hp vehkeisiin
Siitä tulee helposti "väljä"....
pienellä siistimisellä pako virtaus riittää alle 200hp vehkeisiin
CRSC #1503
Escort Cabriolet
Gt-40 Replica
Sierra 2.0 is turbo Ex
Sierra XR4 Ti 2.3 turbo ms
http://www.specialpaintings.net/omatautot.htm
Escort Cabriolet
Gt-40 Replica
Sierra 2.0 is turbo Ex
Sierra XR4 Ti 2.3 turbo ms
http://www.specialpaintings.net/omatautot.htm
-
- Viestit: 102
- Liittynyt: 07 Helmi 2005 15:02
Nyt on porttausprojekti lähtenyt sit viimeinkin käyntiin. lähinnä kiinnostas nyt tietää et kannattaako tolle pakopuolen ohjurinjuuressa olevalle patille tehdä mitään muutoksia.? kannataako sekin muotoilla pisaran muotoseks niinkun imupuolella.? ja jos sen nyt sit muotoilisi niin saako siitä isoakin hyötyä pakopuolen virtauksiin.?
juu itelläkin edessä 1,6 moottorin "virittäminen"
Eli meinasin ruveta kairaamaan kanavia ja muotoilemaan venttileitä..
eli mitä kannattais tehä tohon kanteen?
Kuinka paljon laskea kantta?
ymym.. kaikki tieto on tarpeellista..
aikoinaan kairasin yhden lada1500 kannen ja hyvä siitä tuli.. =) vaikka sekin oli tehty ihan summittain suurentamalla kanavia eli ei kiinnostais tehä enää toho foorttii iha summittai, vaa jotai hyvii tietoi olis kiva saada..
Jos joku tekis hyvän tiivistelmän miten porttaan kannen..
Eli meinasin ruveta kairaamaan kanavia ja muotoilemaan venttileitä..
eli mitä kannattais tehä tohon kanteen?
Kuinka paljon laskea kantta?
ymym.. kaikki tieto on tarpeellista..
aikoinaan kairasin yhden lada1500 kannen ja hyvä siitä tuli.. =) vaikka sekin oli tehty ihan summittain suurentamalla kanavia eli ei kiinnostais tehä enää toho foorttii iha summittai, vaa jotai hyvii tietoi olis kiva saada..
Jos joku tekis hyvän tiivistelmän miten porttaan kannen..