Kyseessä on vm -96 TDi Escort... Saksan tuonteja.
Itku meinas päästä, Lahden reisulla yöllä tietty.. n klo 22 hävisi Esortista kytkin. Ajelin ilaman kytkintä kotiin pienen vilkuilun jälkeen totesin.... vaijeri on ehjä, samoin se saakelin säätäjä siel polkimessa mutta kytkinkahva ei liiku vaikka vaijeri liikkuu.
Nukkumaan ja aamulla ols pitänyt lähteä töihin...... kerkesin jos jonkinlaisia varasuunnitelmia laatimaan.,... taksiin ei oo varaa, kellään tutulla ei oo vara-autoa klo 23 aikaan... töihin pakko mennä 30 kilsaa ja maalta jumalan selän takaa tietysti....
Noin klo 1 havahduin horroksesta.... Netti.... Istuin koneelle ja kattelin korjausohjeita. Löytyihän niitä... mutta yöllä ei houkuta alkaa ottaa konetta pois nokalta. Sitten pisti silmään ohje jossa sitä muovirimpulaa epäiltiin syylliseksi. Ei kun nuttu niskaan ja tutkimaan tarkemmin. Edelleen ehjä.... sitten kokeilin kangella kytkinvipua (siis se joka menee laatikon kyljestä sisään. Se oli ihan hervoton.... ei tapahtunut mitään. Väänsin taaksepäin ja kas: KOKO HEMMETIN VIPU PUTOSI POIS.....
Se oli murtunut siitä boorin kohdalta ja ilmeisesti pikkushiljaa alkanut antaa myöten. Oireina oli viikko sitten kytkimen irrottamattomuus.. kiristin silloin säätöruuvia ja alkoi toimia taas kuten ennenkin.
Onneksi oli hitsauskone kotona, vipunen irti ja uutta rautaa kylkeen... vipu paikalleen ja kas: Escort kulkee taas.... ja kellokaan ei oo vielä kun 3.40. tunti aikaa nukkua ennen duuniin lähtöä.... En taida enää mennä pehkuihin.
Jos joku korkiampi voima on olemassa niin nyte se autteli hädässä olevaa.... KIITOS
Ps, jos Escortista katoaa kytkin niin tarkistapas tämäkin vaihtoehto.
Ford Escor kytkin.... ;D
Re: Ford Escor kytkin.... ;D
Et ole ensimmäinen jolta toi rautapalikka menee halki. Vittumaiseen tilanteeseen kyllä sulla pamahti... Mutta ei toi nyt kokonaan ajamista estä. Suorakytkentänä vaihteet vaan sisään välikaasun kera. Liikkeellekkin pääsee ykkönen pesäs startilla. Kaupunkiloissa/parkkipaikalla ikävä ajaa. Etenkin jos liukasta.