2,0i DOHC öljypohja

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
Meeme
Viestit: 10
Liittynyt: 19 Huhti 2005 21:16
Paikkakunta: Vantaa

2,0i DOHC öljypohja

Viesti Kirjoittaja Meeme »

Tuli hankittua 2,0 DOHC moottorilla Sierra (http://www.nettiauto.com/249023) ja siinä vuotaa öljypohja. Tarviiko vuodon tukkimiseksi (siis öljypohjan irrotus sen verran että saa vaihdettua tiivisteen tai laittaa silikonia) todellakin irrottaa kardaani, vaihdelaatikko, kytkin ja irrottaa moottorin kiinnikkeet ja tukea moottori vai löytyykö mitään yksinkertaisempaa ratkaisua. Ei ole vielä ollut mahdollisuutta kurkata kunnolla pohjan alle. :(
Meeme
Viestit: 10
Liittynyt: 19 Huhti 2005 21:16
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Meeme »

:D Ei tarvinnut irrottaa vaihdelaatikkoa. Irrotettiin etuakselipalkki ja nostettiin moottoria.
apla
Viestit: 15
Liittynyt: 30 Syys 2010 20:58

Re: 2,0i DOHC öljypohja

Viesti Kirjoittaja apla »

Nostetaanpas tämmöinen hirmuisen vanha juttu ylös. Jos joku vielä muistaa jotain DOHC-sierroista......
Öljypohjan irrotus alakautta. Homma on pitkällä, mutta tökkäsi siihen, että öljypohjaa pitelee enää vaihteiston ja moottorin välissä oleva pelti. Kuinka tuo pelti on kiinni? Ei kai se vaan ole ylös asti vaihteiston ja moottorin välissä?
tursas
Viestit: 4012
Liittynyt: 10 Tammi 2006 12:33
Paikkakunta: Vantaa

Re: 2,0i DOHC öljypohja

Viesti Kirjoittaja tursas »

Muistaakseni herra duckworth on rakennellut noita Sierran öljypohjia, kysy häneltä reippaasti vaikka privana,..
Farkku Mondeo 1,8 Bensa, 2002, MK3 STW Turnier Stardust Silver Trend Wagon
apla
Viestit: 15
Liittynyt: 30 Syys 2010 20:58

Re: 2,0i DOHC öljypohja

Viesti Kirjoittaja apla »

No lähtihän se sieltä kun väänteli sitä typerää peltiä tieltä pois.
duckworth
Viestit: 3691
Liittynyt: 22 Syys 2007 15:58
Viesti:

Re: 2,0i DOHC öljypohja

Viesti Kirjoittaja duckworth »

Henlo... Ongelma ehtikin jo ratketa :D , mutta tosiaan dokki-Sierra on multa jääny vielä kokematta, öljypohja rakentelut jotka tursas ottikin tuossa esille liittyvät mun Zetec-rwd-konversioon, jossa siis vääntäny pellistä pohjan TIGillä kolvaillen, eli siis Mondeo/Focus aikakauden "dokki" mitä oon väkerelly.. :) Ja se kurapelti on tosiaan koneen ja lootan välissä, mutta arvelinkin että tuskin estää ö-pohjan irrotusta, kun ei OHC:n kanssakaan niin tehnyt :thumbup:
Opel on pop, mutta Ford on progee

-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"

BOREHAMMER
Vastaa Viestiin