2.0 Tdci käynnistys ongelmat

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
saksoboy
Viestit: 708
Liittynyt: 23 Kesä 2011 06:21

Re: 2.0 Tdci käynnistys ongelmat

Viesti Kirjoittaja saksoboy »

sutri kirjoitti:
21 Marras 2019 13:42
Mulla ois vähän samaa vikaa. Syksyllä mykisty joku suutin ja ei käynnistynyt enää ollenkaan. Nyt on suuttimet vaihdettu ja koodattu koneelle. Polttoaine järjestelmä on ilmattu ja kokeiltiin pumpulle polttoainetta suoraan kannusta. Sillon ei tullut vikakoodeja mut ei vaan käyntiin lähde. :shock: 🤔 nyt on polttoaine linjat takas oikeen ja heittää vikakoodit. P1211 ja p0251. Ja ei vaan käynnisty. 😞 Oisko kellään ideaa mistä lähtä vika hakemaan vai onko tuo korkeapaine pumppu entinen?
Mistä hommasit suuttimet ja onko ne uudet vai "tehdaskorjatut? Koodasitko itse ne suuttimet ja jos ne on ulkomailta ostetut tehdaskorjatut niin koodasitko suuttimen varren koodin mukaan vai sen korjausarvo lapon mukaan?
“The difference between genius and stupidity is; genius has its limits.” - Albert Einstein
"harder" is not a very good safeword
Vikakoodin luku apua ForDiag (ford) ja OpCom (opel). Vikakoodit ja koodaukset VCDS:llä (VagCom) E-pohjanmaan alueella

Ake83
Viestit: 46
Liittynyt: 23 Loka 2019 17:50

Re: 2.0 Tdci käynnistys ongelmat

Viesti Kirjoittaja Ake83 »

Päivitetäänpäs välillä tietoa tästä omasta hässkästä mistä tämän keskustelun alussa kirjoittelin. Eli mondeosta vuoti kaksi suutinta raippaasti paluuseen. Ja kuinka ollakkaan nuo suuttimet vaihtamalla, käyntiinhän se lähti. Koodausta en päässyt forscanilla tekemään 🙄 No mut maanantaina käyn jossain sen hoitamassa alta pois. Puolen vuoden seisonta aika aiheutti toki muutamia pieniä lisätöitä, kuten esim nopeusmittari ei enää pelannut, neula ei vaan liiku mihinkään. Automaatti eli vähän omaa elämää, ja vaihteiden vaihto oli aluksi vähän nihkeään. Ja kierroksia ei aluksi antanut nostaa yli 2500, alkoi silloin pätkimään. Vähän myöhemmin antoi jo enemmän kierroksia. Toki siellä saattoi olla vielä ilmaa järjestelmässä, ja varmaan tuo suuttimien koodaamattomuus tekee osan tuohon. Mutta kuitenkin tämä oma alkuperäinen ongelma oli siis kahden vuotavan suuttimen aiheuttama.

Ake83
Viestit: 46
Liittynyt: 23 Loka 2019 17:50

Re: 2.0 Tdci käynnistys ongelmat

Viesti Kirjoittaja Ake83 »

Ja jatketaan vielä sen verran et kierrosten pätkiminen loppui kun heivasin varaosa kampiakselin asentotunnistimen mäkeen ja vaihdoin käytetyn orkkis anturin paikoilleen :thumbup:

Renee
Viestit: 2088
Liittynyt: 09 Tammi 2014 18:51

Re: 2.0 Tdci käynnistys ongelmat

Viesti Kirjoittaja Renee »

Antoikko vikakoodia vai ihan päättelemällä heitit vanhalla vesintua ja ruuvasit toimivan paikoileen. Monesti alkuperäinen on paras vaihtoehto. Hyvä että taistelutahtoa riittää vian korjaamiseen.
Volvo 850 1995 farmari 2.432 bensa manuaali
Mondeo 2015 1.5 bensa ecobooster manuaali

Ake83
Viestit: 46
Liittynyt: 23 Loka 2019 17:50

Re: 2.0 Tdci käynnistys ongelmat

Viesti Kirjoittaja Ake83 »

Ei tullut koodia, mutta oireet viittas siihen et vois olla anturissa vikaa, joten ihan pelkkänä testinä lähin kokeilemaan vialliseksi luultua alkuperäistä, tällä kertaa kävi tuuri 🙄

ilpo55
Viestit: 83
Liittynyt: 02 Marras 2015 22:37
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: 2.0 Tdci käynnistys ongelmat

Viesti Kirjoittaja ilpo55 »

Eikös tämä 2,0 ole sama kone kuin Peugeotissa,Citikassa, Volvossa jne? Luin Pösö palstalla ja siellä oli ihan samoja käynnistysongelmia. Mulla oli ekassa Kugassa käynnistysongelmaa heti kun tuli pikkupakkaset. Kerran -25 aste aamuna ei sitten lähtenyt ollenkaan käyntiin, Eberi oli imassut akun ettei enää jaksanut startata. Lavetilla pajalle ja sain takuuseen uuden akun. Nykyiseen 2018 Kugaan laitatti myyjä 10A Defan ylläpitolaturin eikä ole enää temppuillut.
Kuga ST-Line Edition 2,0 TDCi Powershift 150/370 AWD A6 Magnetic
Mopona Suzuki Intruder M1500 vm.2012 ajettu 46tkm

sutri
Viestit: 12
Liittynyt: 05 Touko 2014 09:23

Re: 2.0 Tdci käynnistys ongelmat

Viesti Kirjoittaja sutri »

saksoboy kirjoitti:
30 Marras 2019 22:03
sutri kirjoitti:
21 Marras 2019 13:42
Mulla ois vähän samaa vikaa. Syksyllä mykisty joku suutin ja ei käynnistynyt enää ollenkaan. Nyt on suuttimet vaihdettu ja koodattu koneelle. Polttoaine järjestelmä on ilmattu ja kokeiltiin pumpulle polttoainetta suoraan kannusta. Sillon ei tullut vikakoodeja mut ei vaan käyntiin lähde. :shock: 🤔 nyt on polttoaine linjat takas oikeen ja heittää vikakoodit. P1211 ja p0251. Ja ei vaan käynnisty. 😞 Oisko kellään ideaa mistä lähtä vika hakemaan vai onko tuo korkeapaine pumppu entinen?
Mistä hommasit suuttimet ja onko ne uudet vai "tehdaskorjatut? Koodasitko itse ne suuttimet ja jos ne on ulkomailta ostetut tehdaskorjatut niin koodasitko suuttimen varren koodin mukaan vai sen korjausarvo lapon mukaan?

Käytetyt suuttimet ostin. Tämä lähti paaliin kun ei sitä saatu enää käyntiin.

Vastaa Viestiin