Mondeo sammuu kylmänä käynnistyksen jälkee

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
Kasperi_83
Viestit: 114
Liittynyt: 06 Heinä 2006 20:53
Paikkakunta: Liminka

Mondeo sammuu kylmänä käynnistyksen jälkee

Viesti Kirjoittaja Kasperi_83 »

Eli -03 2.0 tdci automaatti on ruennu tekee sellaista et jos auto seisoo pihassa yön yli niin aamulla ku käynnistää ni lähtee hyvin käyntiin mut sammuu muutaman sekunnin jälkeen. Käynnistyy heti kyl uudelleen mut ei pysy muuten käynnissä ku kaasun avulla. Pakoputkesta tulee valkoista savuu n.5-10sek. ja auto käy ¨rykien¨ ja vähän niinku kolmella. Kun käynti tasaantuu niin sen jälkeen pysyy käynnissä ihan normaalisti. Ja lämpimänä lähtee normisti käyntiin. Sen olen huomannut et jos on vesi sadetta eli kostea ilma niin silloin varmasti tekee tuon.
Mistähän lähtis hakee vikaa? Voisko saada jostain ilmaa polttoaineen sekaa? En ole kyl huomannu mitään vuotoja.
Haulla en löytänyt oikein vastausta tuohon ku tuntu et on enempi bensa-auton vika...
Ford mondeo 1.8 TDi -93
Ford Mondeo 2.0 TDci -03 AT
Ford mondeo 2.0 TDci -08 103kw aut.
samiharju
Viestit: 694
Liittynyt: 04 Helmi 2005 17:52
Paikkakunta: Ilimajoki
Viesti:

Re: Mondeo sammuu kylmänä käynnistyksen jälkee

Viesti Kirjoittaja samiharju »

polttoainepuolen vialta haiskahtaa, tai sit hehku pimeenä. helpoimmalla pääset kun käväiset fordilla testerin perässä sen kanssa, jos tulis vikakoodi ulos.
jamppevaan
Viestit: 234
Liittynyt: 20 Touko 2007 10:25

Re: Mondeo sammuu kylmänä käynnistyksen jälkee

Viesti Kirjoittaja jamppevaan »

Näköjään löytyy muitakin jolla vastaavaa ongelmaa kuin minulla 8) ...olen pitänyt itseäni jo vainoharhaisena kun juurikin kostealla säällä oma TDCi puskee myös savua ja käy huonosti sen ensimmäiset 30sek.... Ja useimmiten juuri yön yli seisoessa & kylmäkäynnistyksessä. Tosin oma auto pysyy käynnissä ja savu on sinertävänharmaata.

Mitä olen asiaan perehtynyt, niin pahasti tuo haiskahtaa suutinvialta/pa-puolelta, vuotavat yön yli tavaraa sylinteriin ja aamulla ilmenee sitten ongelmia käynnistyksen kanssa. Oletko tarkistanut ettei nesteet katoa, jos tuo savu on todella valkoista, niin voisi viitata siihen että yrittää polttaa tuota nestettä pois käynnistyksessä...

Kannattaa tosiaan käyttää testerissä, hehkujen rikkinäisyyteen en usko koska näissä lämpötiloissa niiden ei pitäisi vielä edes mennä päälle. Ja itsellä tuo tekee tuota kesähelteilläkin jos vaan on kostea/hieman viileämpi ilma.

Täytyy viedä piakkoin tuo oma autokin ohivirtausmittaukseen, kunhan ehtii. Vikakoodeja ei ole itsellä ainakaan vielä ilmennyt.
// ex MK3 Mondeo 220tkm -> 480tkm //
// nyk MK4 Mondeo 1.8TDCi 245tkm -> //
Kasperi_83
Viestit: 114
Liittynyt: 06 Heinä 2006 20:53
Paikkakunta: Liminka

Re: Mondeo sammuu kylmänä käynnistyksen jälkee

Viesti Kirjoittaja Kasperi_83 »

Nesteet ei häviä ollenkaa ja ei syö myöskään öljyä. Se savu on muuten on sellaista harmaansinistä...
Mulla teki edellinenki mondeo sitä et aina ku kylmänä käynnisti ni piha oli savun peitossa. Ei tullu koskaa tutkittua sitä ku muute auto pelitti normisti. Tuo vaan ihmetyttää ku auto sammuu heti käynnistyksen jälkeen...
Tänä aamuna auto lähti ilman yhtään mitään ongelmia käyntiin vaikka seiso pari päivää vesi sateessa.
Täytyypä käyttää jossain vaiheessa testerissä. Ilmoittelen sit et löytykö mitään...
Ford mondeo 1.8 TDi -93
Ford Mondeo 2.0 TDci -03 AT
Ford mondeo 2.0 TDci -08 103kw aut.
Vastaa Viestiin