Ford Fiesta 2002-2008 vikoja?

Keskustelua autoista ja autoilusta yleisesti
Kepsukka
Viestit: 1
Liittynyt: 12 Heinä 2020 15:20

Ford Fiesta 2002-2008 vikoja?

Viesti Kirjoittaja Kepsukka »

Morjes!

Onko viidennen generaation Fiestoissa jotain tyyppivikoja jotka pitäisi heti tarkistaa tai ottaa huomioon tarjousta tehdessä? Ruoste ovenkulmissa tietenkin klassikko. Pitäisi eka auto hommata ja Fiestaa suositeltiin.

Olen katsellut muutamaa joissa olisi ilmeisesti 1.6L Zetec-S/Duratec EFI (100PS). Onko kyseisessä moottorissa jotain huomioitavaa tai kalliita remppoja?

Vaihtoehtosesti löytyykö Fordin perheestä muita varteenotettavia vaihtoehtoja n. 4000 euron luokassa?

Kiitos etukäteen vastauksista.
Jeipii
Viestit: 216
Liittynyt: 23 Loka 2008 12:24

Re: Ford Fiesta 2002-2008 vikoja?

Viesti Kirjoittaja Jeipii »

Ei kait noissa vaparikoneissa kauhean kalliita remppoja ole luvassa jos on öljyt ja suodatin vaihdettu aina ajallaan ja jakohihna myös. Fordin vaparikoneet on mielestäni melko luotettavia ja korjaukset ei ole kauhean kalliita. Kaksi vanhaa Fiestaa olen omistanut, joissa 1,3 litrainen ja 1,25 litraiset koneet. Tuota 1,6 olen vain koeajanut.
Pappacosworth
Viestit: 136
Liittynyt: 17 Joulu 2015 20:20
Viesti:

Re: Ford Fiesta 2002-2008 vikoja?

Viesti Kirjoittaja Pappacosworth »

Mulla on 2005 mallin Fiesta ST, ajettu 330tkm. Ruostepaikat näissä takapuskurin ja korin välinen liitos, runko takaa jousien kohdalla, helmakotelo sisäpuolella ennen takapyöränaukkoa. Lämmityslaitteen askelmoottori jolla valitaan puhallussuunta, voi rikkoutua ja vaihtoa varten pitää koko auto lähes purkaa.
Tuolla hintaa katselisin myös Focuksia, voit saada melko uudenkin.
Focus ST 2014 / Fiesta ST 2016
https://texelectric.webnode.fi/
Vastaa Viestiin