Ford Focus C-Max 1.8 -04

Keskustelua autoista ja autoilusta yleisesti
rikarto
Uusi foorumilla
Viestit: 1
Liittynyt: 31 Touko 2020 09:33

Ford Focus C-Max 1.8 -04

Viesti Kirjoittaja rikarto »

Tuleva Ford -kuski kyselee...

Kiinnostus heräsi melko kovasti -04 malliseen C-Maxiin, 1.8 bensakoneella, näyttää väkevästi siltä alamme hieroa kauppoja.

Tämä taitaa olla ketjukone, sen verran taisin löytää infoa? Mikä on moottorin tarkempi tyyppi/koodi?

Mitä tuosta kannattaa huomioida? Jotain tyyppivikaa? Tai no, ominaisuuksia ainakin :)

Kiitos kommenteista!
Renee
Viestit: 5411
Liittynyt: 09 Tammi 2014 18:51

Re: Ford Focus C-Max 1.8 -04

Viesti Kirjoittaja Renee »

Kuules väittävät että öljyä kuluu .
viewtopic.php?f=3&t=37047
Duracet on ketjukoneita.
Mutta pidosta varmaan johtuu että puhtailla öljyillä ajellaan. Madzassa sama moottorion noita yhteistyön tuloksia. Mutta paljon mittarissa ja pitkä koeajo auttaa asiaan. Kori kunnossa jos alustaa suojattu syytä katsoa huolella. Ettei yllätystä tule kun kummiskin ikää .
https://youtu.be/uUJSP5zCyQo Kokeile kiihtyykö ja onko hepat kotona.
Moottorista tietoa
http://www.autowiki.fi/index.php/Ford_Duratec_-moottori
Volvo 850 1995 farmari 2.432 bensa manuaali
Mondeo 2015 1.5 bensa ecobooster manuaali
juhe
Viestit: 110
Liittynyt: 03 Elo 2015 13:14
Paikkakunta: Tuusula

Re: Ford Focus C-Max 1.8 -04

Viesti Kirjoittaja juhe »

Jos saa koneelle kuormaa ja kierroksia yhtäaikaa, niin selviää helpommin öljyn kulutus. Moottoritiellä 120 km/h ja nelosvaihteella tavoitteena 5000 rpm (sillä taitaa mennä vähän yli 120 km/h). Sellai kun ajaa 20 km, niin näkyy kuluiko yli 3dl öljyä vai ei. Kuumana ajo saattaa myös putsata öljyrenkaat jos on menossa huonoon kuntoon eli ehkäisee sitä. Luonnollisesti puhtaat ja säännölliset öljynvaihdot auttaa parhaiten (+termari kannattaa vaihtaa ajoissa ettei tule ajettua kylmällä koneella).

Jonkun kerran olen EGR:n vikakoodin nollannut, mutta sitä vikakoodia tulee harvemmin tai ei ollenkaan, kun kiihdytyksissä joskus lämpöisellä koneella kierrättää sinne 5000 rpm. Oma veikkaus on että EGR:n häiriöilmoituksen saa herkemmin jos ajaa aina taloudellisesti eikä koskaan yli 4000 rpm. Tuon vikakoodin nollaa kännykällä (ForscanLite) ja vaikka Motonetin OBD-lukijalla.

Taloudellisessa ajossa E85:sta tuolla koneella kuluu 9 litran tuntumaan, asuntovaunua vetäessä noin 13 litraa jos ajaa 80km/h -- riippuu tietysti vaunun koosta. Nämä lukemat siis E85:lle muutoskatsastetulla koneella.
Ford Focus 1.6, Wagon, 2007
Ford Focus C-Max 1.8 bensa 2006
Renault Laguna Break dTi, 2000
Renault R19 1.4S
juhe
Viestit: 110
Liittynyt: 03 Elo 2015 13:14
Paikkakunta: Tuusula

Re: Ford Focus C-Max 1.8 -04

Viesti Kirjoittaja juhe »

Jos männnänrenkaiden takia on ohivuotoa, niin öljy myös likaantuu mustaksi nopeammin. Tuo tieto ei auta silloin kun öljyt on juuri vaihdettu, mutta voisi se ero näkyä jo 100 km ajon jälkeen. Kun on kunnossa, niin öljyt pysyy kunnollisena 10 tkm asti (vaihdan melkein niin usein kun käytän E85:sta pääasiassa). Ohivuodon mittauttaminen on jo parempi mittari tilanteen kartoittamiseen.
Ford Focus 1.6, Wagon, 2007
Ford Focus C-Max 1.8 bensa 2006
Renault Laguna Break dTi, 2000
Renault R19 1.4S
Renee
Viestit: 5411
Liittynyt: 09 Tammi 2014 18:51

Re: Ford Focus C-Max 1.8 -04

Viesti Kirjoittaja Renee »

Rikarto tuliko C-Max hommattua pihapiiriin.
Volvo 850 1995 farmari 2.432 bensa manuaali
Mondeo 2015 1.5 bensa ecobooster manuaali
Vastaa Viestiin