Takuu ja korona

Keskustelua autoista ja autoilusta yleisesti
Focus_2.0
Viestit: 735
Liittynyt: 20 Kesä 2006 16:21
Paikkakunta: Tampere

Re: Takuu ja korona

Viesti Kirjoittaja Focus_2.0 »

Teillä on ylimääräistä aikaa :P Hyvä jos kerran viikossa tulee imuroitua, kotona siis.. Auto pari-kolme kertaa vuodessa kun alkaa näyttämään enemmän hiekkalaatikolta kun autolta 8-)
Ford Focus 1.5 Ecoboost Titanium STW -16
Ford Mondeo 1.8 110hv Trend 5d -04

Ex.
Ford Focus 2.0 Trend "RS-look" -01, Ford Focus 1.6 Trend -08, Ford Focus 1.6 Trend -04, Ford Sierra 2.0 Laser -85
Arski57
Viestit: 77
Liittynyt: 04 Helmi 2018 21:42

Re: Takuu ja korona

Viesti Kirjoittaja Arski57 »

Minulle auto on kulkuväline. Sen huoltaa liike ja ajelee sillä silloin.
Sen pesee usein joku, sisältä ja päältä. Ja ajaa silloin sillä.
Kun joku tekee asian puolestani kohtuullista korvausta vastaan niin hän saa tehdä. Minä kyllä keksin itselle ajanvietettä ilman noitakin hommia.
Ikinä ei ole autoa kolhittu tms. huollossa tai pesussa.
ärräpärrä
Viestit: 600
Liittynyt: 10 Huhti 2016 21:14

Re: Takuu ja korona

Viesti Kirjoittaja ärräpärrä »

Niin, toiset on tarkempia oli sitten kyseessä auto, asunto yms. Toiselle kelpaa toisenlainen työ ja toiselle toisenlainen. Liike kun fiksaa auton, niin minun autoni ei ole koskaan niin likainen kun liikkeiden fiksaamat autot fiksauksen jälkeen. Sen jälkeen olisi hyvä aloittaa se fiksaus.
Tässäkin on taas tämä sama asia. Jos olet hoikka, sinulle sanotaan, rupea sinäkin syömään että lihot. Sanotaanko lihavalle, vähennä sinäkin sitä syömistä että laihdut. Tarkoitan siis ihan normaalien ihmisten juttuja eikä minkää vittuilijoiden.
Kun sinulla on siisti auto tai asunto, nälvitään että täällä taytyy olla hengityssuojain ettei hengityksestä putoa mitään. Taas jos on paskainen läävä ,kukaan ei sano, että ei tänne voi tulla, kun täällä on näin likaista.
Kukin tyylillää ja se kaikille sallittakoon. Onneksi ei tarvitse vierailla paskaisissa kämpissä, eikä istua paskaisissa autoissa. :thumbup:
Ishvan
Viestit: 520
Liittynyt: 22 Helmi 2014 09:17

Re: Takuu ja korona

Viesti Kirjoittaja Ishvan »

ärräpärrä kirjoitti: 05 Huhti 2020 19:58 Niin, toiset on tarkempia oli sitten kyseessä auto, asunto yms. Toiselle kelpaa toisenlainen työ ja toiselle toisenlainen. Liike kun fiksaa auton, niin minun autoni ei ole koskaan niin likainen kun liikkeiden fiksaamat autot fiksauksen jälkeen. Sen jälkeen olisi hyvä aloittaa se fiksaus.
Tässäkin on taas tämä sama asia. Jos olet hoikka, sinulle sanotaan, rupea sinäkin syömään että lihot. Sanotaanko lihavalle, vähennä sinäkin sitä syömistä että laihdut. Tarkoitan siis ihan normaalien ihmisten juttuja eikä minkää vittuilijoiden.
Kun sinulla on siisti auto tai asunto, nälvitään että täällä taytyy olla hengityssuojain ettei hengityksestä putoa mitään. Taas jos on paskainen läävä ,kukaan ei sano, että ei tänne voi tulla, kun täällä on näin likaista.
Kukin tyylillää ja se kaikille sallittakoon. Onneksi ei tarvitse vierailla paskaisissa kämpissä, eikä istua paskaisissa autoissa. :thumbup:
Just näin. Vaikka se onkin vain peltilaatikko kehon siirtämiseen on siellä hitosti mukavempi olla kun se on tiptop siisti sisältä. Ei sitä kotonakaan pölyjä pinnoilla tai hiekkaa lattialla jaksa katsella.
Focus 1.0 155A7 ST-Line Vignale

-20 Mondeo Hybrid Vignale
-20 Focus Vignale 182A8
-18 MB A200
-17 S60D4AWD
-14 V60D4A
-13 V60D5
-11 V60D5A
-10 Civic Type-R CW
-08 Accord 2.4 Type-S
-05 Avensis 2.0 Wagon Technical
-05 Corolla 1.8 T-Sport
jne
Tessu200
Viestit: 1131
Liittynyt: 16 Kesä 2019 19:52

Re: Takuu ja korona

Viesti Kirjoittaja Tessu200 »

No ajaahan se katsastaja autoa ainakin jos ei kukaan muu?
Ja autot on käyttö tarkoituksen mukaan jos työautona pitää niin se eriasia kuin oma jonka pitää niin kuin haluaa.
On muuten ihan totta että huollossakin voi tulla kaikkea,saivat ainakin aikoinaan isäni auton oveen painauman,joka taisi tulla siitä kovakumipalasta mikä on nosturintolpassa!
Toisella kerralla ihmettelin kun oli isäni auton vetävissä pyörissä keskellä selvä suditettu ura...muuta vaihtoehtoa en ole keksiny että kun kyseessä nastarenkaat niin auto ei olekkaan noussut nosturille tms vaan pyötäy on sutinu ja joku kuvio ajosillassa urat tehny.
Yhdellä kaverilla taas oli öljynvaihdon yhteydessä saatu lohkolämmittimen panssarijohto sen näköseksi kuin olis puukolla viillelty sieltä täältä,en kyllä ymmärtä miksi?
Kyllä tuommoset harmittaa enempi kuin että olis itellä sattunu,paljon noita on kuullu
ärräpärrä
Viestit: 600
Liittynyt: 10 Huhti 2016 21:14

Re: Takuu ja korona

Viesti Kirjoittaja ärräpärrä »

Viimeisen 12 vuoden aikana on ollut 2 katsastusta. Minulla on Froteepyyhe jonka laitan katsatusmiehen perseen alle. Huoltoon ja pesuun ja niistä pois olen saanut lähes aina ajaa autoni itse ja huoltoa olen saanut seurata vierestä. Viimeisessä merkkiliikkeessä istun valmiina odottamassa kun huoltomies tulee viereeni ja ajaa auton huoltohalliin. Silloinkin laitan sen persesuojan. Ei ole koskaan auton eikä motojen huolloissa tapahtunut mitään kolhuja tms vaikka on niitä tullut teetettyä kuudella vuosikymmenellä.
Ainoa sanomiset, 24 vuotta sitten jätti öljynvaihdossa sen verran löysälle propun että tuli öljyä hiukan tallin lattialle. Pari vuotta sitten jätti motossa öljypropun niin löysälle, että sain sormin pyöriteltyä mökin pihassa kiinni. Huoltomies muuten soitti perään kun pääsin mökille, että tulikohan proppu kunnolla kiinni. Sitten 20 vuotta sitten jätti jotain löysälle kun laitettiin lohkolämmitin ja pakkasnestetä valui lattialle.
Focus_2.0
Viestit: 735
Liittynyt: 20 Kesä 2006 16:21
Paikkakunta: Tampere

Re: Takuu ja korona

Viesti Kirjoittaja Focus_2.0 »

Eikös huollossa laiteta huppu penkin päälle ennenkun mekaanikko ajaa auton halliin? Ainakin meilläpäin olen nähnyt.
Ford Focus 1.5 Ecoboost Titanium STW -16
Ford Mondeo 1.8 110hv Trend 5d -04

Ex.
Ford Focus 2.0 Trend "RS-look" -01, Ford Focus 1.6 Trend -08, Ford Focus 1.6 Trend -04, Ford Sierra 2.0 Laser -85
ärräpärrä
Viestit: 600
Liittynyt: 10 Huhti 2016 21:14

Re: Takuu ja korona

Viesti Kirjoittaja ärräpärrä »

Focus_2.0 kirjoitti: 26 Huhti 2020 20:30 Eikös huollossa laiteta huppu penkin päälle ennenkun mekaanikko ajaa auton halliin? Ainakin meilläpäin olen nähnyt.
Laitetaan. Se paskainen huppu joka on laitettu satojen paskaisten autopenkkien päälle. Laittavat sen hupun sen laittamani pyyhkeen päälle, niin kirkkaanpunaiset penkit ovat vieläkin kirkkaanpunaiset.
Vastaa Viestiin