Takuu ja korona

Keskustelua autoista ja autoilusta yleisesti
ärräpärrä
Viestit: 600
Liittynyt: 10 Huhti 2016 21:14

Takuu ja korona

Viesti Kirjoittaja ärräpärrä »

Kuinkahan Ford suhtautuu takuisiin jos ihminen jättää auton huollon tuonnemmaksi. Jos esim. auton haltija kuuluu riskiryhmään ja on määrätty olemaan kotona ja välttämään ihmiskontakteja, niin ei hän kyllä sinne huoltoonkaan voi autonsa kanssa mennä. Mites sitten Ford suhtautuu takuun kattamiseen jos huolto viivästyy esim. 4 kuukautta.
Nipa
Viestit: 388
Liittynyt: 18 Elo 2018 07:53

Re: Takuu ja korona

Viesti Kirjoittaja Nipa »

Mulle tuli ainakin Fordilta viesti että tarvittaessa haemme autosi huoltoon ja tuomme takaisin pihaan. En tiedä onko kuin liike kohtainen tämä käytäntö.
Focus ST -10 Ex
Fiesta ST -20 Ex
Jeipii
Viestit: 216
Liittynyt: 23 Loka 2008 12:24

Re: Takuu ja korona

Viesti Kirjoittaja Jeipii »

Mulle tuli kans tuo sama tarjous lähihuollosta. 60 euroa maksaisi lisää että noutavat ja palauttavat auton.

Mietin kanssa tässä että mites noiden kesärenkaiden kanssa kun asun itse Uudenmaan ulkopuolella ja kesärenkaat on siellä. Toivottavasti ne pääsee hakemaan sieltä joskus :)
ärräpärrä
Viestit: 600
Liittynyt: 10 Huhti 2016 21:14

Re: Takuu ja korona

Viesti Kirjoittaja ärräpärrä »

Itse en anna kenenkää ajaa autoani. Minä istun aina valmiiksi autossa liikkeen pihassa ja huoltomies ajaa autoni huoltoon. Siinä sitten yhdessä katsomme autoa ja huoltomies vaihtaa öljyt ja tekee tarkistukset. Sitten minä hyppään autoon ja ajan konttoriin maksamaan laskun.
Ketään ei voida takuun säilymisen vuoksi pakottaa maksamaan 60€ lisähintaa ja antaa jonkuin ajaa 60 kilometriä.
Itse tunnen kaikki reijät asfaltissa näillä nurkilla ja osaan väistellä ne. Kukas sen maksaa kun huoltomies ajaa kova-alustaisen auton jossa on 205/40 sarjat renkaat johonkin terävään kuoppaan ja aurauskulmat menevät pieleen.
Renee
Viestit: 5411
Liittynyt: 09 Tammi 2014 18:51

Re: Takuu ja korona

Viesti Kirjoittaja Renee »

Varmaan kannattaa kysyä maahantuojan kanta ettei tule yllätyksiä jos huolto meni 2 kuukautta pitkäksi. Kun takuu asioissa sitä huoltovihkoa seurataan tarkasti tsi sitä sähköistä huoltojuttua. Normisti korkeintaa 1000 ylitys km ja ajallisesti se tekee 2 kuukautta. Kun itse kyselin noista öljynvaihdoista vaikka auto seisoo. 100km ajettu Mondeolla sen huolto pitää tehdä vaikka autolla ei ajeta että takuu säilyy kertoi maahantuoja.
Volvo 850 1995 farmari 2.432 bensa manuaali
Mondeo 2015 1.5 bensa ecobooster manuaali
ärräpärrä
Viestit: 600
Liittynyt: 10 Huhti 2016 21:14

Re: Takuu ja korona

Viesti Kirjoittaja ärräpärrä »

Renee kirjoitti: 26 Maalis 2020 21:14 Varmaan kannattaa kysyä maahantuojan kanta ettei tule yllätyksiä jos huolto meni 2 kuukautta pitkäksi. Kun takuu asioissa sitä huoltovihkoa seurataan tarkasti tsi sitä sähköistä huoltojuttua. Normisti korkeintaa 1000 ylitys km ja ajallisesti se tekee 2 kuukautta. Kun itse kyselin noista öljynvaihdoista vaikka auto seisoo. 100km ajettu Mondeolla sen huolto pitää tehdä vaikka autolla ei ajeta että takuu säilyy kertoi maahantuoja.
Joo, aattelin soittaa huomenna Fordin Asiakaspalveluun kuinka noissa menetellään. Eihän maahantuoja voi pakottaa rikkomaan hallituksen antamia määräyksiä.

Jos nyt autosi on ollut seisonnassa ja öljyillä on ajettu 100 km ja et niitä vaihda, niin eipä maahantuoja pysty millään osoittomaan tuota öljyn vaihtamattomuutta syyksi sille että vaikka ohjaustehostin hajoa tms. Siinä on vaan aina sellainen vääntäminen ja pahimmassa tapauksessa joutuu vetämään maahantuojan käräjäoikeuteen. Helpommalla tosin pääsee kun vaan vaihtaa ne ajamattomat öljyt.
Vittumaista kiristyspolitiikaaa.
Renee
Viestit: 5411
Liittynyt: 09 Tammi 2014 18:51

Re: Takuu ja korona

Viesti Kirjoittaja Renee »

Totta pistää hymyilemään tuo tulkinta.
Volvo 850 1995 farmari 2.432 bensa manuaali
Mondeo 2015 1.5 bensa ecobooster manuaali
ärräpärrä
Viestit: 600
Liittynyt: 10 Huhti 2016 21:14

Re: Takuu ja korona

Viesti Kirjoittaja ärräpärrä »

Taidan perua huollot autoihimme. En halua että huoltomies alkaa desinfioimaan nahkaista rattia, vaihdekepinnuppia, käsijarrukahvaa, oven aukaisu- ja kiinnivetokahvoja, yms muita pintoja millään desinfiointiaineella.
Arski57
Viestit: 77
Liittynyt: 04 Helmi 2018 21:42

Re: Takuu ja korona

Viesti Kirjoittaja Arski57 »

ärräpärrä kirjoitti: 28 Maalis 2020 21:10 Taidan perua huollot autoihimme. En halua että huoltomies alkaa desinfioimaan nahkaista rattia, vaihdekepinnuppia, käsijarrukahvaa, oven aukaisu- ja kiinnivetokahvoja, yms muita pintoja millään desinfiointiaineella.
Älä ymmärrä väärin, tämä ei ole mitenkään henkilökohtaista kettuilua.
Se on sinun valinta vietko auton huoltoon vai etkö. Kuten on myös se, että huoltoväli menee pitkäksi. Varsinkin kun suurin syy näyttäisi olevan että et anna kenenkään ajaa autoasi.
Kritisoit myös ettet maksa 60 euroa lisää erikoispalvelusta. Kenen se sitten pitäisi maksaa, sitä mietin.
Ford ja muut merkit ovat tarjonneet mahdollisuuden huollon hoitamiseen, ja se on hienoa. Tosin taustalla on väärät vaikuttimet eli raha. Palvelu on tehty koska muuten loppuu työt. Olen ihan varma, että jos moottori laukeaa ja huoltoväli on ylipitkä, viulut maksaa auton omistaja.
EDIT. Se ei ole hallituksen antama KÄSKY se on suositus. Käskyllä ja suosituksella on iso ero.
Freeze
Viestit: 804
Liittynyt: 06 Huhti 2015 11:59

Re: Takuu ja korona

Viesti Kirjoittaja Freeze »

ärräpärrä kirjoitti: 26 Maalis 2020 20:34 Itse en anna kenenkää ajaa autoani. Minä istun aina valmiiksi autossa liikkeen pihassa ja huoltomies ajaa autoni huoltoon. Siinä sitten yhdessä katsomme autoa ja huoltomies vaihtaa öljyt ja tekee tarkistukset. Sitten minä hyppään autoon ja ajan konttoriin maksamaan laskun.
Ketään ei voida takuun säilymisen vuoksi pakottaa maksamaan 60€ lisähintaa ja antaa jonkuin ajaa 60 kilometriä.
Itse tunnen kaikki reijät asfaltissa näillä nurkilla ja osaan väistellä ne. Kukas sen maksaa kun huoltomies ajaa kova-alustaisen auton jossa on 205/40 sarjat renkaat johonkin terävään kuoppaan ja aurauskulmat menevät pieleen.
Olihan tuo sarkasmia, olihan? Kuluttajalla ei pitäisi muutenkaan vakuutusvastuiden vuoksi edes olla mitään asiaa huoltotilojen puolelle.
Exä: Ford Focus EcoBlue 1,5 TDCi Titanium A8 2018, 120 hv Kuva
Nyxä: Kia Niro EV Business Premium 64.8 kWh 2023, 207 hv Kuva
Nipa
Viestit: 388
Liittynyt: 18 Elo 2018 07:53

Re: Takuu ja korona

Viesti Kirjoittaja Nipa »

Kyllä ne joissain tapauksissa saattaa päästää katsomaan jotain asiaa/epäkohtaa autossa mutta en usko että ne antaisi sinne jäädä hengailemaan koko huollon ajaksi. Voihan se olla asentajastakin ikävää että asiakas hengittää koko huollon ajan niskaan.

Joissain autoliikkeissähän on sen odotustilan ja huoltohallin välissä lasiseinä että näkee sinne halliin mitä siellä puuhaillaan.
Focus ST -10 Ex
Fiesta ST -20 Ex
ärräpärrä
Viestit: 600
Liittynyt: 10 Huhti 2016 21:14

Re: Takuu ja korona

Viesti Kirjoittaja ärräpärrä »

Freeze kirjoitti: 29 Maalis 2020 12:29
ärräpärrä kirjoitti: 26 Maalis 2020 20:34 Itse en anna kenenkää ajaa autoani. Minä istun aina valmiiksi autossa liikkeen pihassa ja huoltomies ajaa autoni huoltoon. Siinä sitten yhdessä katsomme autoa ja huoltomies vaihtaa öljyt ja tekee tarkistukset. Sitten minä hyppään autoon ja ajan konttoriin maksamaan laskun.
Ketään ei voida takuun säilymisen vuoksi pakottaa maksamaan 60€ lisähintaa ja antaa jonkuin ajaa 60 kilometriä.
Itse tunnen kaikki reijät asfaltissa näillä nurkilla ja osaan väistellä ne. Kukas sen maksaa kun huoltomies ajaa kova-alustaisen auton jossa on 205/40 sarjat renkaat johonkin terävään kuoppaan ja aurauskulmat menevät pieleen.
Olihan tuo sarkasmia, olihan? Kuluttajalla ei pitäisi muutenkaan vakuutusvastuiden vuoksi edes olla mitään asiaa huoltotilojen puolelle.
Ei ollut kun totista totta.
ärräpärrä
Viestit: 600
Liittynyt: 10 Huhti 2016 21:14

Re: Takuu ja korona

Viesti Kirjoittaja ärräpärrä »

Nyt on autot huollettu ja kaikki meni taas juuri niin hyvin kuin pitikin. :thumbup:
revote
Viestit: 477
Liittynyt: 11 Elo 2019 09:20

Re: Takuu ja korona

Viesti Kirjoittaja revote »

ärräpärrä kirjoitti: 26 Maalis 2020 20:34 Itse en anna kenenkää ajaa autoani. Minä istun aina valmiiksi autossa liikkeen pihassa ja huoltomies ajaa autoni huoltoon. Siinä sitten yhdessä katsomme autoa ja huoltomies vaihtaa öljyt ja tekee tarkistukset. Sitten minä hyppään autoon ja ajan konttoriin maksamaan laskun.
Tarkennatko vielä, että ajatko Fordilla vai kenties jollain käsintehdyllä erikoisautolla?
Instagram --> @revotee
Teippifanaatikon tilini --> @wrappedcarsonly
Tsekkaa uusin teippausvideoni Youtubessa @revotee
Renee
Viestit: 5411
Liittynyt: 09 Tammi 2014 18:51

Re: Takuu ja korona

Viesti Kirjoittaja Renee »

Riskiryhmään kuuluvan henkilön auton katsastus siirtyy 2 kuukaudella tekevät asetuksen että se mahdollista. Varmaan huollon osalta sama juttu
Volvo 850 1995 farmari 2.432 bensa manuaali
Mondeo 2015 1.5 bensa ecobooster manuaali
Avatar
NiceMan
Moderaattori
Viestit: 2515
Liittynyt: 03 Helmi 2005 20:39
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Takuu ja korona

Viesti Kirjoittaja NiceMan »

ärräpärrä kirjoitti: 28 Maalis 2020 21:10 Taidan perua huollot autoihimme. En halua että huoltomies alkaa desinfioimaan nahkaista rattia, vaihdekepinnuppia, käsijarrukahvaa, oven aukaisu- ja kiinnivetokahvoja, yms muita pintoja millään desinfiointiaineella.
Et varmaan itsekkään putsaa autoa sitten millään ?
Ford Taunus Coupe 2.0i Turbo 1975 (Projekti)
Jeep Wagoneer 4x4 Monster PickUp 1974 (Myyty)
Ford Scorpio Cosworth STW 1995 (Laatikkona)
Ford Mondeo EcoBoost 2.0 2011 (Käyttis)
https://www.theniceman.com/coppermine/
Avatar
NiceMan
Moderaattori
Viestit: 2515
Liittynyt: 03 Helmi 2005 20:39
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Takuu ja korona

Viesti Kirjoittaja NiceMan »

revote kirjoitti: 04 Huhti 2020 01:01
ärräpärrä kirjoitti: 26 Maalis 2020 20:34 Itse en anna kenenkää ajaa autoani. Minä istun aina valmiiksi autossa liikkeen pihassa ja huoltomies ajaa autoni huoltoon. Siinä sitten yhdessä katsomme autoa ja huoltomies vaihtaa öljyt ja tekee tarkistukset. Sitten minä hyppään autoon ja ajan konttoriin maksamaan laskun.
Tarkennatko vielä, että ajatko Fordilla vai kenties jollain käsintehdyllä erikoisautolla?
Kaverilla on hinnasto jossa auton omistaja seuraa huoltoa +200€ =)
Ford Taunus Coupe 2.0i Turbo 1975 (Projekti)
Jeep Wagoneer 4x4 Monster PickUp 1974 (Myyty)
Ford Scorpio Cosworth STW 1995 (Laatikkona)
Ford Mondeo EcoBoost 2.0 2011 (Käyttis)
https://www.theniceman.com/coppermine/
revote
Viestit: 477
Liittynyt: 11 Elo 2019 09:20

Re: Takuu ja korona

Viesti Kirjoittaja revote »

Instagram --> @revotee
Teippifanaatikon tilini --> @wrappedcarsonly
Tsekkaa uusin teippausvideoni Youtubessa @revotee
Avatar
NiceMan
Moderaattori
Viestit: 2515
Liittynyt: 03 Helmi 2005 20:39
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Takuu ja korona

Viesti Kirjoittaja NiceMan »

Hah, onneksi tuossa oli oikea maksaja.

Ymmärrän sen että en anna Fordia kenenkään tuntemattoman ajettavaksi jos siinä on maininta GT40 tai Super Snake mutta perus käyttis on ihan eri asia, korjaavat jos rikkovat.
Ford Taunus Coupe 2.0i Turbo 1975 (Projekti)
Jeep Wagoneer 4x4 Monster PickUp 1974 (Myyty)
Ford Scorpio Cosworth STW 1995 (Laatikkona)
Ford Mondeo EcoBoost 2.0 2011 (Käyttis)
https://www.theniceman.com/coppermine/
ärräpärrä
Viestit: 600
Liittynyt: 10 Huhti 2016 21:14

Re: Takuu ja korona

Viesti Kirjoittaja ärräpärrä »

Renee kirjoitti: 04 Huhti 2020 10:55 Riskiryhmään kuuluvan henkilön auton katsastus siirtyy 2 kuukaudella tekevät asetuksen että se mahdollista. Varmaan huollon osalta sama juttu
Niin se on. Itse en kuulu riskiryhmään. Monissa liikkeissä on palvelu auton nouto ja palautus 0€.
ärräpärrä
Viestit: 600
Liittynyt: 10 Huhti 2016 21:14

Re: Takuu ja korona

Viesti Kirjoittaja ärräpärrä »

NiceMan kirjoitti: 04 Huhti 2020 11:08
ärräpärrä kirjoitti: 28 Maalis 2020 21:10 Taidan perua huollot autoihimme. En halua että huoltomies alkaa desinfioimaan nahkaista rattia, vaihdekepinnuppia, käsijarrukahvaa, oven aukaisu- ja kiinnivetokahvoja, yms muita pintoja millään desinfiointiaineella.
Et varmaan itsekkään putsaa autoa sitten millään ?
Fiksaan meidän molemmat autot kerran vuodessa. Imuroin, pesen lasit fairyveteen kastetulla säämiskällä ja muut osat sisältä fairyveteen kastetulla siivousrätillä. Huvitti kun huollon esimies kysyi olenko juuri siivonnut autoni. Ihmetteli kun kerroin että viimeksi toukokuussa 8 000 km sitten. :D
Eipä siihen autoon muuta tule kuin hieman pölyä ulkoa kun sillä yksin ajelen. Tuo auto on ihan huviajeluja varten.
Työssä kun en autoa tarvitse ja kauppa- ja mökkireissuihin kelpää tuo 2018 mallin Fiesta 100hv titanium.
ärräpärrä
Viestit: 600
Liittynyt: 10 Huhti 2016 21:14

Re: Takuu ja korona

Viesti Kirjoittaja ärräpärrä »

NiceMan kirjoitti: 04 Huhti 2020 11:09
revote kirjoitti: 04 Huhti 2020 01:01

Tarkennatko vielä, että ajatko Fordilla vai kenties jollain käsintehdyllä erikoisautolla?
Kaverilla on hinnasto jossa auton omistaja seuraa huoltoa +200€ =)
Ei olet väärässä. Huollon seuraaminen maksaa 689€/huolto.
Avatar
NiceMan
Moderaattori
Viestit: 2515
Liittynyt: 03 Helmi 2005 20:39
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Takuu ja korona

Viesti Kirjoittaja NiceMan »

ärräpärrä kirjoitti: 04 Huhti 2020 16:44
NiceMan kirjoitti: 04 Huhti 2020 11:09

Kaverilla on hinnasto jossa auton omistaja seuraa huoltoa +200€ =)
Ei olet väärässä. Huollon seuraaminen maksaa 689€/huolto.
Hinnat nousseet, ihan hyvä =)
Ford Taunus Coupe 2.0i Turbo 1975 (Projekti)
Jeep Wagoneer 4x4 Monster PickUp 1974 (Myyty)
Ford Scorpio Cosworth STW 1995 (Laatikkona)
Ford Mondeo EcoBoost 2.0 2011 (Käyttis)
https://www.theniceman.com/coppermine/
Ishvan
Viestit: 520
Liittynyt: 22 Helmi 2014 09:17

Re: Takuu ja korona

Viesti Kirjoittaja Ishvan »

ärräpärrä kirjoitti: 04 Huhti 2020 16:42
NiceMan kirjoitti: 04 Huhti 2020 11:08

Et varmaan itsekkään putsaa autoa sitten millään ?
Fiksaan meidän molemmat autot kerran vuodessa. Imuroin, pesen lasit fairyveteen kastetulla säämiskällä ja muut osat sisältä fairyveteen kastetulla siivousrätillä. Huvitti kun huollon esimies kysyi olenko juuri siivonnut autoni. Ihmetteli kun kerroin että viimeksi toukokuussa 8 000 km sitten. :D
Eipä siihen autoon muuta tule kuin hieman pölyä ulkoa kun sillä yksin ajelen. Tuo auto on ihan huviajeluja varten.
Työssä kun en autoa tarvitse ja kauppa- ja mökkireissuihin kelpää tuo 2018 mallin Fiesta 100hv titanium.
Itse imuroin auton yleinsä joka toinen päivä ja vedän staattisella liinalla pinnat läpi samalla kun ajan talliin. Muutaman minuutin homma. Yleinsä ajelen yksin, mitä nyt vaimo ja poitsu välillä kyydissä. Kyllä jos pinnat on viikon ilman putsia alkaa hermoa kiristää pölyn ja hiekan takia.

Ulkoa pestään aina kun keli sallii. Tänään taisi tulla kolmas kerta viikkoon. Huollossa kiellän aina tekemästä mitään pesuja / puhdistuksia oli auto mikä tahansa.
Focus 1.0 155A7 ST-Line Vignale

-20 Mondeo Hybrid Vignale
-20 Focus Vignale 182A8
-18 MB A200
-17 S60D4AWD
-14 V60D4A
-13 V60D5
-11 V60D5A
-10 Civic Type-R CW
-08 Accord 2.4 Type-S
-05 Avensis 2.0 Wagon Technical
-05 Corolla 1.8 T-Sport
jne
ärräpärrä
Viestit: 600
Liittynyt: 10 Huhti 2016 21:14

Re: Takuu ja korona

Viesti Kirjoittaja ärräpärrä »

Ishvan kirjoitti: 04 Huhti 2020 21:49
ärräpärrä kirjoitti: 04 Huhti 2020 16:42

Fiksaan meidän molemmat autot kerran vuodessa. Imuroin, pesen lasit fairyveteen kastetulla säämiskällä ja muut osat sisältä fairyveteen kastetulla siivousrätillä. Huvitti kun huollon esimies kysyi olenko juuri siivonnut autoni. Ihmetteli kun kerroin että viimeksi toukokuussa 8 000 km sitten. :D
Eipä siihen autoon muuta tule kuin hieman pölyä ulkoa kun sillä yksin ajelen. Tuo auto on ihan huviajeluja varten.
Työssä kun en autoa tarvitse ja kauppa- ja mökkireissuihin kelpää tuo 2018 mallin Fiesta 100hv titanium.
Itse imuroin auton yleinsä joka toinen päivä ja vedän staattisella liinalla pinnat läpi samalla kun ajan talliin. Muutaman minuutin homma. Yleinsä ajelen yksin, mitä nyt vaimo ja poitsu välillä kyydissä. Kyllä jos pinnat on viikon ilman putsia alkaa hermoa kiristää pölyn ja hiekan takia.

Ulkoa pestään aina kun keli sallii. Tänään taisi tulla kolmas kerta viikkoon. Huollossa kiellän aina tekemästä mitään pesuja / puhdistuksia oli auto mikä tahansa.
Mun ei oikein kannata imuroida joka toinen päivä kun usein en aja autollani kolmeen viikkoon. Itsekään en anna huollossa pestä enkä puhdistaa. Ollut lähes 30 vuotta sama pesijä ja itse aina fiksaan. Silloin tulee ylivoimaisesti paras jälki.
Vastaa Viestiin