Sivu 4/10

Re: Mondeo Hybrid 2019

Lähetetty: 29 Heinä 2020 18:06
Kirjoittaja revote
Ishvan kirjoitti: 29 Heinä 2020 08:28
revote kirjoitti: 29 Heinä 2020 08:19 Se on vaan 'jännä" sinänsä että farkku Mondeo on ulkoa oikeastaan jopa valtava auto. Sitten hybridissä takaloosteri on kissankopin kokoinen.
Eikai siinä sen enempää ihmeteltävää ole. Autot joissa ei ole suunnitteluvaiheessa "perusrakenteessa" otettu huomioon sähköjärjestelmän vaativaa tilaa akkuineen, on nähty tämänkaltaisia virityksiä, kun päätetäänkin lähteä hybridileikkiin mukaan. Dieseliä sitten alle, jos luukku ei riitä.
Jep, diisseliä olenkin katsonut koska ainakin mulla vihlaisisi ostaa iso auto snadilla kontilla.

Toinen syy on hybridin voimalinja joka on kaupungissa tosi kiva mutta isolla tiellä CVT-laatikko on niin eläkeläismiehen laatikko että ei sellaisella kehtaisi ajaa. Kuka helvetti tekee tuollaisia laatikoita?

Re: Mondeo Hybrid 2019

Lähetetty: 29 Heinä 2020 18:22
Kirjoittaja Ishvan
revote kirjoitti: 29 Heinä 2020 18:06
Ishvan kirjoitti: 29 Heinä 2020 08:28

Eikai siinä sen enempää ihmeteltävää ole. Autot joissa ei ole suunnitteluvaiheessa "perusrakenteessa" otettu huomioon sähköjärjestelmän vaativaa tilaa akkuineen, on nähty tämänkaltaisia virityksiä, kun päätetäänkin lähteä hybridileikkiin mukaan. Dieseliä sitten alle, jos luukku ei riitä.
Jep, diisseliä olenkin katsonut koska ainakin mulla vihlaisisi ostaa iso auto snadilla kontilla.

Toinen syy on hybridin voimalinja joka on kaupungissa tosi kiva mutta isolla tiellä CVT-laatikko on niin eläkeläismiehen laatikko että ei sellaisella kehtaisi ajaa. Kuka helvetti tekee tuollaisia laatikoita?
Se ei ole varsinaisesti CVT, koska siinä ei ole remmiä vaan planeettapyörästö yhdistettynä kahteen eri sähkömoottoriin. Toimintatapa samakaltaisen "kuuloinen" tosin.

Mä kehtaan ajaa vaikka millä, mutta lähestynkin keski-ikää. Itselle se auto ostetaan, senkin olen oppinut iän myötä.

"CVT" on oikeasti kaikkein paras vaihteisto, koska sillä saadaan optimoitua koneen kierrosluku joka tilanteessa parhaan väännön/tehon alueelle.

Itsellä ei vihlaise ostaa mitään. Harvasta autosta olen oikeasti mitään negatiivista löytänyt, paitsi Focuksesta.

Re: Mondeo Hybrid 2019

Lähetetty: 29 Heinä 2020 18:33
Kirjoittaja revote
CVT lukee hinnastossa.

Mä olen jo keski-ikäinen.

Löydän Mondeosta lisää huonoja puolia - vanhentuneen kabiinin. Näytöt, hallintalaitteet, painikkeet, istuimet yms, kaikista näkee että kyseessä on vanha malli. Samasta syystä se voi kuitenkin olla toimiva, verraten just meidän surkeisiin Focuksiin. Mulla Mondeo ei ole harkintalistan kärjessä mutta pakko tutustua myös muihin vaihtoehtoihin.

Re: Mondeo Hybrid 2019

Lähetetty: 29 Heinä 2020 18:35
Kirjoittaja Ishvan
revote kirjoitti: 29 Heinä 2020 18:33 Mä olen jo keski-ikäinen.

Löydän Mondeosta lisää huonoja puolia - vanhentuneen kabiinin. Näytöt, hallintalaitteet, painikkeet, istuimet yms, kaikista näkee että kyseessä on vanha malli. Samasta syystä se voi kuitenkin olla toimiva, verraten just meidän surkeisiin Focuksiin. Mulla Mondeo ei ole harkintalistan kärjessä mutta pakko tutustua myös muihin vaihtoehtoihin.
On se Mondeo silti herraskainen peli kyydiltään verrattuna Focukseen ja moneen muuhun. Kaikki toimii ihan ok ja hintakin nyt ihan kohdillaan.

Ei se ole silti CVT.

https://www.youtube.com/watch?v=MZf_BUuW5Qg&t=688s

Re: Mondeo Hybrid 2019

Lähetetty: 29 Heinä 2020 18:40
Kirjoittaja revote
On on, kaupungissa oli oikeasti kiva ajaa hybridillä. Uskon, että tiisselillä ajaisi myös isolla tiellä.

Mondeota on kehuttu että menee kuin juna, ei kyllä ainakaan tuo koeajoauto ollut niin suuntavakaa moottoritiellä. Olisiko sitten kiinni rengaspaineista. Niin tuli elävästi mieleen oma Focus ja taistelut ajettavuuden kanssa...

Re: Mondeo Hybrid 2019

Lähetetty: 29 Heinä 2020 20:26
Kirjoittaja aku8
Mondeo Hybridistä on tuossa edellä kyselty käyttäjien kokemuksia. Vajaa vuosi on nyt tullut tuollaisella ajeltua ja varsin tyytyväinen olen ollut.
Kulkee ja kiihtyy ihan riittävän hyvin. Eihän tätä miksikään urheiluautoksi ole tarkoitettukaan. Ajettavuus on oikein hyvä ja melutaso alhainen.
Tavaratila on takaosaltaan 7cm matalampi kuin tavallisessa farkku-Mondeossa. Ei ole aiheuttanut ongelmia. Kun suojaverhon ottaa pois ja kaataa takaselkänojat, niin tavaratilaa on oikein mukavasti.

Edellä oli kysymyksiä myös akun varaustilasta. Käyttäjän ei tarvitse varaustilannetta miettiä. Kun varaus laskee johonkin 20% tasoon, alkaa polttomoottori pyörittää generaattoria ja akku latautuu automaattisesti. Ei ole tullut eteen tilannetta, jossa voima olisi loppunut liian tyhjän akun takia.

Voimansiirto planeettapyörästöllä portaattomasti on hieno. Auto kiihtyy tasaisesti ilman mitään nykäyksiä. Yksinkertainen ja toimiva systeemi. Planeettapyörästö toimii hammaspyöräkosketuksella täysin ilman luistoa, joten kestävyyden pitäisi olla vähintään samalla tasolla kuin manuaalivaihteistolla.

TM:n numerossa 20/19 oli vertailutesti Mondeo Hybrid/Camry Hybrid. Jutun kommentit Mondeon suhteen vastaavat hyvin omia kokemuksiani. Testissä oli saatu Mondeon kulutukseksi 5.6-5.8 l/100km. Talvikaudella minulla oli kulutus tuota tasoa. Kesäkaudella näyttää menevän noin litran vähemmällä.

Ennen Mondeon ostamista koeajoin myös Camryn. Hyvä auto sekin oli.
Huonoja puolia Mondeoon verrattuna :
- liikaa melua. Varsinkin rengasmelu oli yllättävän kova.
- ohjaus oli huonompi. Tuli mieleen vanha takaveto-Corolla, samaan tapaan väljän tuntuinen ohjaus.
- tavaratila pienempi
Ja kun Camrystä olisi pitänyt maksaa enemmän, ja toimitusajaksi viime vuoden elokuussa luvattiin 6kk, oli valinta helppo.

Re: Mondeo Hybrid 2019

Lähetetty: 29 Heinä 2020 22:06
Kirjoittaja Focus_2.0
PiuhaPoikki kirjoitti: 29 Heinä 2020 11:55 Minullahan ei ole mitään mielipidettä. Pelkkiä kysymyksiä vain.

Olisi kyllä mielenkiintoista testata esimerkiksi juuri Norjan reissulla pitkissä nousuissa kohtaako teoria ja käytäntö.
OT:na, että meillä oli viime vuonna Norjan reissulla viikon vuokra-autona Passat GTE hybrid eikä ollu minkäänlaisia ongelmia tehojen kanssa. Aina oli sähköä käytettävissä ilman että latasin seinästä. Pitkissä laskuissa jarrutteli sähkömoottorilla ja alhaalla mittari näytti parhaillaan 22km sähköajoa. Kokemus oli ensimmäinen hybridi-kokemus.

Re: Mondeo Hybrid 2019

Lähetetty: 29 Heinä 2020 22:19
Kirjoittaja revote
Hybrid-Mondeossa on vaihdekepissä se L-asento (muistinko kirjaimen oikein?) mutta sen funktio jäi vähän avoimeksi. Kyseessä siis tehostetun latauksen asento. Moodi jossa kierrokset nousee ja kone huutaa jo pienilläkin nopeuksilla. Missä tilanteissa sitä oikein käytetään? Muutaman sekunnin ajan kun halutaan ladata akkua tilanteissa, joissa ensin on ajettu 200km/h ja tehdään moottorijarrutus ja samalla haluaa ladata akkua? Autoa valutetaan motarilla rampille niin napataan vaihdekepistä tehostettu lataus päälle? Oikeasti?

Re: Mondeo Hybrid 2019

Lähetetty: 29 Heinä 2020 22:52
Kirjoittaja Focus_2.0
revote kirjoitti: 29 Heinä 2020 22:19 Hybrid-Mondeossa on vaihdekepissä se L-asento (muistinko kirjaimen oikein?) mutta sen funktio jäi vähän avoimeksi. Kyseessä siis tehostetun latauksen asento. Moodi jossa kierrokset nousee ja kone huutaa jo pienilläkin nopeuksilla. Missä tilanteissa sitä oikein käytetään? Muutaman sekunnin ajan kun halutaan ladata akkua tilanteissa, joissa ensin on ajettu 200km/h ja tehdään moottorijarrutus ja samalla haluaa ladata akkua? Autoa valutetaan motarilla rampille niin napataan vaihdekepistä tehostettu lataus päälle? Oikeasti?
”The Mondeo Hybrid also has a low gear mode, marked “L” on the transmission selector. This increases the effect of the car’s regenerative braking, forcing it to harvest more electricity than normal from the brakes. You’re better off using this sparingly, when you’re rolling down hills for example.”

Sama kun Volkkarin automaatissa asento ”B”. Jarruttaa tehokkaammin sähkömoottorilla. Nostat kaasun niin alkaa heti regeneroimaan eikä välttämättä tartte painaa jarrupoljinta. Voi vaikka ajaa koko ajan tällä moodilla.

Re: Mondeo Hybrid 2019

Lähetetty: 30 Heinä 2020 10:20
Kirjoittaja revote
Teoriassa voi mutta kun nopeutta on tyyliin 40-50km/h tai enemmän niin moottoriääni on jo niin kova että sitä ei kehtaa kovin pitkään kuunnella.

Re: Mondeo Hybrid 2019

Lähetetty: 30 Heinä 2020 10:30
Kirjoittaja aku8
L-asennolla ei ole juurikaan käyttöä Suomen olosuhteissa. Jossain Alpeilla sitä voi ehkä käyttää lisäjarruna jyrkissä alamäissä.
Pitkiä matkoja L-asennolla ei kannata ajaa, koska normaaliajossa se vain lisää kulutusta kun moottori pyörii turhan suurilla kierroksilla.
Tuota volkkarin B-asentoa kai vastaa paremmin Mondeon Eco-asento. Itse ajan lähes koko ajan normaaliasennolla, koska pidän siitä, että auto rullaa herkemmin. Kulutuksen suhteen Eco- ja normaaliasennoilla ei tunnu olevan eroa.

Re: Mondeo Hybrid 2019

Lähetetty: 30 Heinä 2020 10:32
Kirjoittaja Ishvan
revote kirjoitti: 30 Heinä 2020 10:20 Teoriassa voi mutta kun nopeutta on tyyliin 40-50km/h tai enemmän niin moottoriääni on jo niin kova että sitä ei kehtaa kovin pitkään kuunnella.
No sehän on nimenomaa tarkoitettu tilanteisiin, jossa rullataan esim. pitkää jyrkkää alamäkeä alas jolloin saadaan kaikki liike-energia talteen. Ei sitä normiajossa "kannata" käyttää.

Re: Mondeo Hybrid 2019

Lähetetty: 31 Heinä 2020 20:23
Kirjoittaja Fo2020
@rsk@ kirjoitti: 27 Heinä 2020 20:21 Pitääkö paikkansa, että farkkussa hybriditekniikka niistää tavaratilasta pois 125L?🤔
Vie vain ja ainoastaan korkeussuunnasta. Se että riittääkö tila, riippuu ihan siitä mitä kuljettaa.
Suksiluukku jää kuitenkin vielä käyttöön.

Re: Mondeo Hybrid 2019

Lähetetty: 31 Heinä 2020 20:56
Kirjoittaja Fo2020
PiuhaPoikki kirjoitti: 29 Heinä 2020 16:06
Ishvan kirjoitti: 29 Heinä 2020 12:45

Se on normiajossa ja normi generoinnilla käytännössä aina aika vakio. Täydellä moottorien kuormituksella akun varaus laskee, kuten aikaisemmin kirjoitin ja huipputeho voi laskea pitkässä maksimi kuormituksessa. Mondeossa polttomoottorin teho on 140hp/175nm ja sähkömoottorin 120hp/200nm. Sähkömoottorista otetaan 1.4kW/h akustolla se vajaa 50hp vetäviin pyöriin eli yhteisteho sen 187hp/300nm. Polttiksella generointi on varsin nopea ja tehokas tapa täyttää akku. Tai no...akkua ladataan aina taloudellisuuden ehtoilla, eli puhutaan minuuteista latausajassa täyteen varaukseen, koska käytetään tietysti mahdollisimman vähän bensaa ja bensakoneen kuormitus pienenä.
En jankkaa yhtään enempää mutta kysyn tarkentavan kysymyksen:
Puhutko nyt ajokokemuksen syvävällä rintaäänellä vai myyntiesitteestä luettua?

Kun mulla kaikuu edelleen se isäntämiehen lausahdus takaraivossa: "Ihan kiva mutta laiska"
Otan osaa tähän keskusteluun reilun 2 vuoden hybridkikokemuksella. Ajan Toyotalla missä muistaakseni 197 hv. Eli vähän enemmän kuin Mondeossa. 2.5 l bensamoottoria antaa vähän enemmän tehoa kuin Fordin 2.0. Toyota kiihtyy tarvittaessa niin ripeästi että jopa kumi vinkuu.
Kokeilin Mondeolla muutaman kiihdytyksen, ja on se selvästi laiskempi, mutta en sanoisi että on laiska. Riittävän nopea sekin. Lisäksi Mondeon vakaa ja pehmeä kulku ja meluttomuus saa sen tuntumaan rauhallisen miehen autolta.
Toyotalla en ole Norjassa ajanut, mutta Suomen Lapissa kylläkin. Aina riitti ohituksiin paukkuja. Nopeus nousi helposti reiluun ylinopeuteen, anteeksi sitä, ja kun sen jälkeen nostaa jalan kaasulta jotta vauhti laskisi, lataa se akkua todella hyvin mahdollista seuraavaa ohitusta varten.
Mutta tilanne missä käytetään kymmeniä kilometrejä täyttä tehoa, tyhjentää se akun eikä lataa sitä lisää silloin kun kaikki voima otetaan vetäjille pyörille. Mutta eihän edes Norjassa voi ajaa vuoristototeillä niin kovaa nopeutta että kaikki voima olisi käytössä.
Toyotan ja Fordin hybridit on toteutettu hyvin samanlaisella tekniikalla. Akku on erilainen ja akun takuu Fordissa 8 v / 160 tkm. Toyotassa 10 v / 300 tkm. Se on tiedossa että Toyotan akut kestää hyvin. Työkseni en myy kumpaakaan merkkiä, enkä yleensäkään mitään autoja.

Re: Mondeo Hybrid 2019

Lähetetty: 01 Elo 2020 19:52
Kirjoittaja Fo2020
revote kirjoitti: 29 Heinä 2020 18:33 CVT lukee hinnastossa.

Mä olen jo keski-ikäinen.

Löydän Mondeosta lisää huonoja puolia - vanhentuneen kabiinin. Näytöt, hallintalaitteet, painikkeet, istuimet yms, kaikista näkee että kyseessä on vanha malli. Samasta syystä se voi kuitenkin olla toimiva, verraten just meidän surkeisiin Focuksiin. Mulla Mondeo ei ole harkintalistan kärjessä mutta pakko tutustua myös muihin vaihtoehtoihin.
En aja Fordilla enkä siten edes Mondeolla, mutta sanoisin että Mondeon kaniini on tyylikäs verrattuna moneen uuteen automallin. Kaikki on oikeilla paikoilla eikä ole onneksi lähdetty turhaan kosketusnäyttökikkailuun ihan kuten joissain Volkkarin aikaansaannoksissa.

Re: Mondeo Hybrid 2019

Lähetetty: 01 Elo 2020 20:07
Kirjoittaja revote
Ihan totta, kosketusnäyttö on vain merkki siitä ettei osattu tehdä kunnon UI:ta joysticilla käytettäväksi. Joystic on omaan makuun parhain mutta aika harvassa nykyautossa sellainen on (siis että toimii ilman kosketusnäyttöä. Monessa on molemmat).

Se ei kuitenkaan muuta sitä tosiasiaa, katsoo nyt sitten vaikka rattia tai keskikonsolia, että Mondeon malli-ikä näkyy ja kauas.

Re: Mondeo Hybrid 2019

Lähetetty: 01 Elo 2020 20:40
Kirjoittaja Ishvan
revote kirjoitti: 01 Elo 2020 20:07 Ihan totta, kosketusnäyttö on vain merkki siitä ettei osattu tehdä kunnon UI:ta joysticilla käytettäväksi. Joystic on omaan makuun parhain mutta aika harvassa nykyautossa sellainen on (siis että toimii ilman kosketusnäyttöä. Monessa on molemmat).

Se ei kuitenkaan muuta sitä tosiasiaa, katsoo nyt sitten vaikka rattia tai keskikonsolia, että Mondeon malli-ikä näkyy ja kauas.
Näkyyhän se ikä, mutta näkyy se hinnassakin. Mä ostin aikoinaan 4 uutta 60:sta Volvoa, 11-17 vuosien välillä. Näkyi siinäkin loppuvaiheessa jo ikä, mutta se ei poistanut sitä, että kyseessä oli minusta aivan loistava auto, jota se on vielä nykyyänkin. Moni uusi auto tuntuu ihan lasten lelulta tuon edellisen korimallin 60:en rinnalla, kuten tämä Focus. Voisin vieläkin ostaa tuollaisen edelliskoppasen 60:en 230hp/470nm D5 disukalla( sillä ainoalla oikealla 5-pyttysellä ) ja nelivedolla. Oli yksi parhaista autoista mitä alla on ollut.

Re: Mondeo Hybrid 2019

Lähetetty: 01 Elo 2020 20:56
Kirjoittaja revote
Mennään ohi aiheen mut mun mielestä uudet S- ja V60:t ovat ihan saakelin makeita laitoksia.

Re: Mondeo Hybrid 2019

Lähetetty: 01 Elo 2020 21:11
Kirjoittaja Ishvan
revote kirjoitti: 01 Elo 2020 20:56 Mennään ohi aiheen mut mun mielestä uudet S- ja V60:t ovat ihan saakelin makeita laitoksia.
Ihan asiallisia pelejä. Piti vähän Volvoon palata, mutta kokeillaan tuo Mondeo välissä, kun sai niin poskettoman hyvän kaupan siitä koronan vielä jyllätessä. Volvoon pitää vaan se vakio 55-60ke laittaa kiinni, että saa mieleisensä.

Re: Mondeo Hybrid 2019

Lähetetty: 01 Elo 2020 21:58
Kirjoittaja focst
revote kirjoitti: 01 Elo 2020 20:56 Mennään ohi aiheen mut mun mielestä uudet S- ja V60:t ovat ihan saakelin makeita laitoksia.
Monta tuttua volvo mekaanikkoa on sitä mieltä että kaunis katsoa mutta siihen se jää. On mekaanista ja varsinkin sähköpuolen vikaa ihan liikaa että vois kenellekään tutulle suositella.

Re: Mondeo Hybrid 2019

Lähetetty: 01 Elo 2020 22:38
Kirjoittaja Ishvan
focst kirjoitti: 01 Elo 2020 21:58
revote kirjoitti: 01 Elo 2020 20:56 Mennään ohi aiheen mut mun mielestä uudet S- ja V60:t ovat ihan saakelin makeita laitoksia.
Monta tuttua volvo mekaanikkoa on sitä mieltä että kaunis katsoa mutta siihen se jää. On mekaanista ja varsinkin sähköpuolen vikaa ihan liikaa että vois kenellekään tutulle suositella.
Taitaa kaikilla merkeillä olla samat ongelmat uusien mallien kanssa. Aika pilipali tuntuu tämä Focuskin olevan. Muuten tätä nyt ei voi Volvoon edes verrata. Kertoo se hintalappukin yleinsä aika paljon. Edellä mainituissa neljässä uudessa Volvossa oli aikoinaan itsellä viat aika vähissä. Takaluukun lukko vaihdettiin yhdestä. Muuten kovaa ajoa. Kaikkein vikaisin autoni koskaan on ollu Toyota Avensis, johon tehtiin jos jonkinlaista takuu-aikana.

EDIT: Ja uudessa VEA D4:ssa oli tosiaan EGR-vikaa. Kolme kertaa kävi siitä pajalla.

Re: Mondeo Hybrid 2019

Lähetetty: 01 Elo 2020 22:47
Kirjoittaja focst
Ishvan kirjoitti: 01 Elo 2020 22:38
focst kirjoitti: 01 Elo 2020 21:58

Monta tuttua volvo mekaanikkoa on sitä mieltä että kaunis katsoa mutta siihen se jää. On mekaanista ja varsinkin sähköpuolen vikaa ihan liikaa että vois kenellekään tutulle suositella.
Taitaa kaikilla merkeillä olla samat ongelmat uusien mallien kanssa. Aika pilipali tuntuu tämä Focuskin olevan. Muuten tätä nyt ei voi Volvoon edes verrata. Kertoo se hintalappukin yleinsä aika paljon. Edellä mainituissa neljässä uudessa Volvossa oli aikoinaan itsellä viat aika vähissä. Takaluukun lukko vaihdettiin yhdestä. Muuten kovaa ajoa. Kaikkein vikaisin autoni koskaan on ollu Toyota Avensis, johon tehtiin jos jonkinlaista takuu-aikana.

EDIT: Ja uudessa VEA D4:ssa oli tosiaan EGR-vikaa. Kolme kertaa kävi siitä pajalla.
Ei mullakaan mk4 mondeossa ollut takuuaikana mitään vikaa. Focus onkin sitten jotain muuta. Oulun seudulla jakopää hommat pahimpia 30tkm pääsee volvon jakopäällä.

Re: Mondeo Hybrid 2019

Lähetetty: 01 Elo 2020 22:53
Kirjoittaja Ishvan
focst kirjoitti: 01 Elo 2020 22:47
Ishvan kirjoitti: 01 Elo 2020 22:38

Taitaa kaikilla merkeillä olla samat ongelmat uusien mallien kanssa. Aika pilipali tuntuu tämä Focuskin olevan. Muuten tätä nyt ei voi Volvoon edes verrata. Kertoo se hintalappukin yleinsä aika paljon. Edellä mainituissa neljässä uudessa Volvossa oli aikoinaan itsellä viat aika vähissä. Takaluukun lukko vaihdettiin yhdestä. Muuten kovaa ajoa. Kaikkein vikaisin autoni koskaan on ollu Toyota Avensis, johon tehtiin jos jonkinlaista takuu-aikana.

EDIT: Ja uudessa VEA D4:ssa oli tosiaan EGR-vikaa. Kolme kertaa kävi siitä pajalla.
Ei mullakaan mk4 mondeossa ollut takuuaikana mitään vikaa. Focus onkin sitten jotain muuta. Oulun seudulla jakopää hommat pahimpia 30tkm pääsee volvon jakopäällä.
Sillä tuo Mondeo tulikin tilattua, jos saisi auton hetkeksi millä saisi vain ajaa, koska on ehtoopuolen malleja. Saahan tuossa nyt ison auton kohtuu rahaan.

Re: Mondeo Hybrid 2019

Lähetetty: 01 Elo 2020 22:57
Kirjoittaja revote
focst kirjoitti: 01 Elo 2020 21:58
revote kirjoitti: 01 Elo 2020 20:56 Mennään ohi aiheen mut mun mielestä uudet S- ja V60:t ovat ihan saakelin makeita laitoksia.
Monta tuttua volvo mekaanikkoa on sitä mieltä että kaunis katsoa mutta siihen se jää. On mekaanista ja varsinkin sähköpuolen vikaa ihan liikaa että vois kenellekään tutulle suositella.
Focuksessahan ei vikoja olekaan.

En minä ainakaan ole niin sinisilmäinen että ajattelisin että on olemassa autoja joissa ei ole vikoja. Viat ei lähtökohtaisesti haittaa, kunhan ne korjataan. Mitä tulee Fordin "palveluun" niin hoh hoi. Valitan korkeasta kulutuksesta kaupunkiajossa niin käyvät testaamassa autoa isolla tiellä. Valitan ajettavuudesta niin edes pyöränkulmia ei mitata. Jne. jne.

Vikoja tulee aina olemaan mekaanisissa laitteissa mutta se miten asiaan suhtaudutaan ja miten ne korjataan, ratkaisee. Ford on ihan haista paska tässä mielessä. Vaikka halpis onkin niin silti asiakasta pitäisi kunnioittaa.

Re: Mondeo Hybrid 2019

Lähetetty: 02 Elo 2020 08:32
Kirjoittaja focst
revote kirjoitti: 01 Elo 2020 22:57
focst kirjoitti: 01 Elo 2020 21:58

Monta tuttua volvo mekaanikkoa on sitä mieltä että kaunis katsoa mutta siihen se jää. On mekaanista ja varsinkin sähköpuolen vikaa ihan liikaa että vois kenellekään tutulle suositella.
Focuksessahan ei vikoja olekaan.

En minä ainakaan ole niin sinisilmäinen että ajattelisin että on olemassa autoja joissa ei ole vikoja. Viat ei lähtökohtaisesti haittaa, kunhan ne korjataan. Mitä tulee Fordin "palveluun" niin hoh hoi. Valitan korkeasta kulutuksesta kaupunkiajossa niin käyvät testaamassa autoa isolla tiellä. Valitan ajettavuudesta niin edes pyöränkulmia ei mitata. Jne. jne.

Vikoja tulee aina olemaan mekaanisissa laitteissa mutta se miten asiaan suhtaudutaan ja miten ne korjataan, ratkaisee. Ford on ihan haista paska tässä mielessä. Vaikka halpis onkin niin silti asiakasta pitäisi kunnioittaa.
En mielestäni ole väittänyt ettei focuksessa ole vikoja. Kyllä fordin toiminta takuu asioissa on surkeaa, toimivaa päivitystä odotetaan vuosia ja silti ongelmat vaan jatkuu.. :evil: