Uusi Kuga mk3 2020

Keskustelua autoista ja autoilusta yleisesti
FordVaiEi
Viestit: 3
Liittynyt: 30 Syys 2020 08:35

Re: Uusi Kuga mk3 2020

Viesti Kirjoittaja FordVaiEi »

Sebu kirjoitti: 16 Tammi 2021 22:07 Tuli laitettua ecoblue 2tdi kuga. Tässä kun nyt on auto viikon ollut,niin jokapäivä tulee voimansiirron vika ilmoitus joka pudottaa tehot. Kolmesti olen jo käyttänyt huollossa vaan eivät saa vikaa pois. Onko muilla ollut vastaavaa ongelmaa?
Minulla oli sama homma. Lokakuussa 2020 ostin uuden vm2020 Kugan 2,0td koneella, automaatilla ja AWD:llä. Kolme kertaa kertaa vilautti häiriöilmoitusta:”Voimansiirron häiriö/alennettu moottoriteho” ja sitten auto kulki 30km/h. Kolme kertaa auto palautettiin minulle saman merkkiliikkeen huollosta, josta auton ostin uutena ja sanottiin, että auto on nyt kunnossa ja kohta vika iski uudestaan, muutaman kymmenen kilometrin jälkeen. Nyt auto on neljännen kerran samassa merkkihuollossa, odottamassa ohjelmistopäivitystä. Uusimman tiedon mukaan kun vika aiheutuu ristiriidasta auton ohjelmistossa, minkä vuoksi nimenomaan pakkaskelillä auto voi mennä (ja oman kokemukseni perusteella menee) alennettu moottoriteho tilaan.
xflex
Viestit: 271
Liittynyt: 05 Helmi 2017 15:45

Re: Uusi Kuga mk3 2020

Viesti Kirjoittaja xflex »

Ovatko kommentoineet liittyykö nelivetoon tuo murhe? 2.0 ecoblue ja A8 on toiminut hyvin yhteen ilman tuollaisia herjoja ainakin Focuksessa.
Kuga PHEV Titanium X -22 ja Fiesta Active X A7 MHEV -23
FordVaiEi
Viestit: 3
Liittynyt: 30 Syys 2020 08:35

Re: Uusi Kuga mk3 2020

Viesti Kirjoittaja FordVaiEi »

xflex kirjoitti: 06 Helmi 2021 11:50 Ovatko kommentoineet liittyykö nelivetoon tuo murhe? 2.0 ecoblue ja A8 on toiminut hyvin yhteen ilman tuollaisia herjoja ainakin Focuksessa.
Sitä, liittyykö 4-veto ongelmaan, ei ole kommentoitu. Em. ohjelmapäivitys kuulema valmistuu ja on asennettavissa maaliskuun lopussa, jolloin ei kyllä ole enää sellaisia pakkaskelejäkään, jotka laukaisisivat vian, joten autolla saa sitten ajella 8-9 kk, seuraavaan talveen saakka, ennenkuin seuraavat kunnon pakkaset tulevat tänne pohjoiseen ja pystyy käytännössä todentamaan, että ratkaisiko ohjelmapäivitys ongelman.
Etruski
Viestit: 5
Liittynyt: 24 Elo 2020 19:49

Re: Uusi Kuga mk3 2020

Viesti Kirjoittaja Etruski »

JesseJ kirjoitti: 04 Helmi 2021 13:45 Onko bensa vai dieseli?
Mulle tuli eilen tietoa että oma menee maaliskuun/huuhtikuun vaihteeseen vaikka alunperin piti tulla nyt helmikuun lopussa

Laitatko vähän kokemuksia miten toimii.
Tuo on bensahybridi, hyvin toimii ja on mukava ajella. Vähän jäykältä tuntuu alusta st line versiossa mutta kesällä tuo ei ehkä häiritse. Kulutus on ehkä vähän enemmän kuin ajattelin mutta kun ajelee pätkäajoa pakkasessa niin eipä tuolle paljoa ole tehtävissä. On ollut pitkä pakkasjakso siitä asti kun auton sain. Sisätilatkin tuntuvat väljemmältä kuin edellisen sukupolven kugassa ja ajoasento on mielestäni parempi.
69dude
Viestit: 432
Liittynyt: 05 Huhti 2015 18:52

Re: Uusi Kuga mk3 2020

Viesti Kirjoittaja 69dude »

Etruski kirjoitti: 09 Helmi 2021 21:29
JesseJ kirjoitti: 04 Helmi 2021 13:45 Onko bensa vai dieseli?
Mulle tuli eilen tietoa että oma menee maaliskuun/huuhtikuun vaihteeseen vaikka alunperin piti tulla nyt helmikuun lopussa

Laitatko vähän kokemuksia miten toimii.
Tuo on bensahybridi, hyvin toimii ja on mukava ajella. Vähän jäykältä tuntuu alusta st line versiossa mutta kesällä tuo ei ehkä häiritse. Kulutus on ehkä vähän enemmän kuin ajattelin mutta kun ajelee pätkäajoa pakkasessa niin eipä tuolle paljoa ole tehtävissä. On ollut pitkä pakkasjakso siitä asti kun auton sain. Sisätilatkin tuntuvat väljemmältä kuin edellisen sukupolven kugassa ja ajoasento on mielestäni parempi.
Paljonkos kulutus on ollut pakkasilla pätkäajossa?
:ford: Mondeo 2015 1.5 Tdci titanium business magnetic grey
dr500
Viestit: 151
Liittynyt: 09 Kesä 2016 19:21

Re: Uusi Kuga mk3 2020

Viesti Kirjoittaja dr500 »

Tuosta dieselin powertrain faultista näytti olevan juttua ulkomaisella sivustolla. Vikakoodi näkyy hetken aikaa ja alhainen polttoaineen paine ilmeisesti syynä. Joku softapäivitys on ilmeisesti tulossa. Aika erikoista kun moottori ei ole mikään uusi.
Etruski
Viestit: 5
Liittynyt: 24 Elo 2020 19:49

Re: Uusi Kuga mk3 2020

Viesti Kirjoittaja Etruski »

69dude kirjoitti: 10 Helmi 2021 10:01
Etruski kirjoitti: 09 Helmi 2021 21:29

Tuo on bensahybridi, hyvin toimii ja on mukava ajella. Vähän jäykältä tuntuu alusta st line versiossa mutta kesällä tuo ei ehkä häiritse. Kulutus on ehkä vähän enemmän kuin ajattelin mutta kun ajelee pätkäajoa pakkasessa niin eipä tuolle paljoa ole tehtävissä. On ollut pitkä pakkasjakso siitä asti kun auton sain. Sisätilatkin tuntuvat väljemmältä kuin edellisen sukupolven kugassa ja ajoasento on mielestäni parempi.
Paljonkos kulutus on ollut pakkasilla pätkäajossa?
Kulutus on ollut siinä 7-8 nurkilla. Kylmänä kun ajoin kilometrin päiväkotiin niin oli 10l, tuolloin tosin oli -19 pakkasta. Lohkolämmitin voisi olla hyvä sijoitus.
Ishvan
Viestit: 520
Liittynyt: 22 Helmi 2014 09:17

Re: Uusi Kuga mk3 2020

Viesti Kirjoittaja Ishvan »

Etruski kirjoitti: 10 Helmi 2021 21:59
69dude kirjoitti: 10 Helmi 2021 10:01
Paljonkos kulutus on ollut pakkasilla pätkäajossa?
Kulutus on ollut siinä 7-8 nurkilla. Kylmänä kun ajoin kilometrin päiväkotiin niin oli 10l, tuolloin tosin oli -19 pakkasta. Lohkolämmitin voisi olla hyvä sijoitus.
Vähän vitsi koko lohkolämppäri kunnon pakkasilla. Turha oli omaankaan ottaa. Välillä tulee laiskuuttaan jätettyä ulos pakkaseen auto, mutta ei kun kännykästä käyntiin, siinähän se äkkiä kosla lämpenee. Kertaakaan en ole pistokkeeseen lyönyt.

EDIT: Hybridin käynnistyshän tapahtuu myös hieman eri tavalla kuin perinteisen koneen. Konehan pyöräytetään sähkömoottorin avulla aluksi normaaleille kierroksille, jonka aikana bensan-ja varsinkin öljynpaine nousee "normaaliksi". Tämän jälkeen avautuvat vasta polttoainesuuttimet ja tapahtuu itse sytystys. Näin saadaan bensakone "syttymään" suoraan tyhjäkäyntikierroksille. Kylmästarttikin on siis ehkä hieman armollisempi.
Focus 1.0 155A7 ST-Line Vignale

-20 Mondeo Hybrid Vignale
-20 Focus Vignale 182A8
-18 MB A200
-17 S60D4AWD
-14 V60D4A
-13 V60D5
-11 V60D5A
-10 Civic Type-R CW
-08 Accord 2.4 Type-S
-05 Avensis 2.0 Wagon Technical
-05 Corolla 1.8 T-Sport
jne
Renee
Viestit: 5411
Liittynyt: 09 Tammi 2014 18:51

Re: Uusi Kuga mk3 2020

Viesti Kirjoittaja Renee »

Toi käynnistys on samalainen kuin ennen dieseleissä. Stop nappula päällä ja startti pyöritti että paineet nousee ja dieseli virtasi ja sitteen annettiin käynnistyä moottorin. Raakaa peliä kun pakkasta oli ja moottorit ei mitään mopo kokoa ollut. Eli aina palataan hyväksi havaittuun asiaan.
Volvo 850 1995 farmari 2.432 bensa manuaali
Mondeo 2015 1.5 bensa ecobooster manuaali
TeroL
Viestit: 6
Liittynyt: 04 Syys 2020 09:51

Re: Uusi Kuga mk3 2020

Viesti Kirjoittaja TeroL »

Itsellä mietinnässä uusi Kuga työsuhdeautoksi. Nelivedon toiminta vaan mietityttää. Kirjoitinkin toiseen ketjuun nykyisen Mondeon nelivetokokemuksia.
Mahastaan kun jäi kiinni, taakse ei välittynyt yhtään voimaa. Mitenkäs näissä ihan uusissa?
Fordsonson
Viestit: 176
Liittynyt: 28 Touko 2008 19:23
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Uusi Kuga mk3 2020

Viesti Kirjoittaja Fordsonson »

Ishvan kirjoitti: 11 Helmi 2021 18:03
Etruski kirjoitti: 10 Helmi 2021 21:59
Kulutus on ollut siinä 7-8 nurkilla. Kylmänä kun ajoin kilometrin päiväkotiin niin oli 10l, tuolloin tosin oli -19 pakkasta. Lohkolämmitin voisi olla hyvä sijoitus.
Vähän vitsi koko lohkolämppäri kunnon pakkasilla. Turha oli omaankaan ottaa. Välillä tulee laiskuuttaan jätettyä ulos pakkaseen auto, mutta ei kun kännykästä käyntiin, siinähän se äkkiä kosla lämpenee. Kertaakaan en ole pistokkeeseen lyönyt.

EDIT: Hybridin käynnistyshän tapahtuu myös hieman eri tavalla kuin perinteisen koneen. Konehan pyöräytetään sähkömoottorin avulla aluksi normaaleille kierroksille, jonka aikana bensan-ja varsinkin öljynpaine nousee "normaaliksi". Tämän jälkeen avautuvat vasta polttoainesuuttimet ja tapahtuu itse sytystys. Näin saadaan bensakone "syttymään" suoraan tyhjäkäyntikierroksille. Kylmästarttikin on siis ehkä hieman armollisempi.
Itsellä tässä vaihtopohdinta myös meneillään ja mietin tuota paistinpannulämppäriä sisäpistokkeella. Ilmeisesti tuossa sähkömoottorissa jonkin verran enempi jerkkua verrattuna perinteiseen starttiin, jolloin hyvinkin kohmeisen motin pyöräytys käyntiin näillä eteläisen Suomen pakkasilla hoituu kohtalaisen nätisti?!

Viikko sitten oli kokeilussa hybrid mondeo ja ainakin siinä lämpöä puski melkoisen nopeasti verrattuna bensakoneiden jälkeen jo dieseliin tottuneena :)
Ishvan
Viestit: 520
Liittynyt: 22 Helmi 2014 09:17

Re: Uusi Kuga mk3 2020

Viesti Kirjoittaja Ishvan »

Fordsonson kirjoitti: 12 Helmi 2021 16:09
Ishvan kirjoitti: 11 Helmi 2021 18:03

Vähän vitsi koko lohkolämppäri kunnon pakkasilla. Turha oli omaankaan ottaa. Välillä tulee laiskuuttaan jätettyä ulos pakkaseen auto, mutta ei kun kännykästä käyntiin, siinähän se äkkiä kosla lämpenee. Kertaakaan en ole pistokkeeseen lyönyt.

EDIT: Hybridin käynnistyshän tapahtuu myös hieman eri tavalla kuin perinteisen koneen. Konehan pyöräytetään sähkömoottorin avulla aluksi normaaleille kierroksille, jonka aikana bensan-ja varsinkin öljynpaine nousee "normaaliksi". Tämän jälkeen avautuvat vasta polttoainesuuttimet ja tapahtuu itse sytystys. Näin saadaan bensakone "syttymään" suoraan tyhjäkäyntikierroksille. Kylmästarttikin on siis ehkä hieman armollisempi.
Itsellä tässä vaihtopohdinta myös meneillään ja mietin tuota paistinpannulämppäriä sisäpistokkeella. Ilmeisesti tuossa sähkömoottorissa jonkin verran enempi jerkkua verrattuna perinteiseen starttiin, jolloin hyvinkin kohmeisen motin pyöräytys käyntiin näillä eteläisen Suomen pakkasilla hoituu kohtalaisen nätisti?!

Viikko sitten oli kokeilussa hybrid mondeo ja ainakin siinä lämpöä puski melkoisen nopeasti verrattuna bensakoneiden jälkeen jo dieseliin tottuneena :)
Startti-/generaattori, jolla bensakone pyöräytetään käyntiin on kooltaan esim. Mondeossa 63kW eli luulis sillä bensakoneen syttyvän tulille vaikka vähän pakkasta olisikin ;). Itse ajomoottori on kooltaan 85kW, josta akuston rajoitukset mukaanlukien saadaan se noin 35kW vetäville pyörille.

Tuolta kaverilta löytyy aika syvällistä videota aiheesta:

https://www.youtube.com/watch?v=MZf_BUuW5Qg&t=676s
Focus 1.0 155A7 ST-Line Vignale

-20 Mondeo Hybrid Vignale
-20 Focus Vignale 182A8
-18 MB A200
-17 S60D4AWD
-14 V60D4A
-13 V60D5
-11 V60D5A
-10 Civic Type-R CW
-08 Accord 2.4 Type-S
-05 Avensis 2.0 Wagon Technical
-05 Corolla 1.8 T-Sport
jne
Fordsonson
Viestit: 176
Liittynyt: 28 Touko 2008 19:23
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Uusi Kuga mk3 2020

Viesti Kirjoittaja Fordsonson »

Lähti tilaukseen tuollainen nelivetoinen HEV, mutta tällä hetkellä ilmeisesti näyttää siltä, että tälläisen toimitusta saa odotella jo pidemmälle kesää. No, eipä hätää ja katsotaan jos se jossain välissä hiukan tarkentuu.
Pentti57
Viestit: 7
Liittynyt: 22 Helmi 2021 12:09

Re: Uusi Kuga mk3 2020

Viesti Kirjoittaja Pentti57 »

Terve, laitan vähän kokemuksia uudesta Kuga PHEV -autostani. Hankin Titanium X:n viime toukokuussa ja kesä meni mukavasti ajellessa sähköpainotteisesti, kunnes syksyllä tuli akkujen latauskielto. Lataan autoni normaalista Suko-rasiasta pääasiassa öisin auton ollessa ulkona ja keskikulutus ennen latauskieltoa oli 2,1 l / 100 km. Aluksi kiinnitin huomiota enemmän tuohon bensakoneen ajoittaiseen käynnistymiseen ajojen alussa auton ollessa kylmä, mutta koska kulutus on tuota luokkaa, ei se sen koommin häirinnyt.

Nyt autooni vaihdettiin Laakkosella uudet ajoakut ja samassa yhteydessä auton järjestelmät ja navigaattori päivitettiin, raitisilmasuodattimet ja sulat vaihdettiin yms. mukaan lukien auton sisä- ja ulkopuhdistukset. Todella tyylikkäästi toteutettu huolto ja varsinkin auton luovutus sen jälkeen. Nyt helmikuun pakkasilla autoni lupailee n. 33 - 40 km sähköajoa yhdellä latauksella, mutta olen ymmärtänyt, että vähennys on normaalia kaikilla sähköautoilla ja ladattavilla hybrideillä. Mikä kuitenkin yllätti, niin autollani pystyy nyt ajamaan pelkällä sähköllä kylmänä myös pikkupakkasella ilman että bensakone käynnistyy. Näin erityisesti, jos sähköajoasetus on jäänyt päälle edellisen päivän käytön jälkeen. Onko jollakin muulla vastaavaa kokemusta?

Kaiken kaikkiaan Kuga PHEV on upea, hiljainen, taloudellinen ja samalla tehokas auto. Se kannustaa samalla taloudelliseen ajoon, mikä on tietenkin tarkoituskin. Olen ollut erittäin tyytyväinen.
69dude
Viestit: 432
Liittynyt: 05 Huhti 2015 18:52

Re: Uusi Kuga mk3 2020

Viesti Kirjoittaja 69dude »

Pentti57 kirjoitti: 24 Helmi 2021 16:26 Terve, laitan vähän kokemuksia uudesta Kuga PHEV -autostani. Hankin Titanium X:n viime toukokuussa ja kesä meni mukavasti ajellessa sähköpainotteisesti, kunnes syksyllä tuli akkujen latauskielto. Lataan autoni normaalista Suko-rasiasta pääasiassa öisin auton ollessa ulkona ja keskikulutus ennen latauskieltoa oli 2,1 l / 100 km. Aluksi kiinnitin huomiota enemmän tuohon bensakoneen ajoittaiseen käynnistymiseen ajojen alussa auton ollessa kylmä, mutta koska kulutus on tuota luokkaa, ei se sen koommin häirinnyt.

Nyt autooni vaihdettiin Laakkosella uudet ajoakut ja samassa yhteydessä auton järjestelmät ja navigaattori päivitettiin, raitisilmasuodattimet ja sulat vaihdettiin yms. mukaan lukien auton sisä- ja ulkopuhdistukset. Todella tyylikkäästi toteutettu huolto ja varsinkin auton luovutus sen jälkeen. Nyt helmikuun pakkasilla autoni lupailee n. 33 - 40 km sähköajoa yhdellä latauksella, mutta olen ymmärtänyt, että vähennys on normaalia kaikilla sähköautoilla ja ladattavilla hybrideillä. Mikä kuitenkin yllätti, niin autollani pystyy nyt ajamaan pelkällä sähköllä kylmänä myös pikkupakkasella ilman että bensakone käynnistyy. Näin erityisesti, jos sähköajoasetus on jäänyt päälle edellisen päivän käytön jälkeen. Onko jollakin muulla vastaavaa kokemusta?

Kaiken kaikkiaan Kuga PHEV on upea, hiljainen, taloudellinen ja samalla tehokas auto. Se kannustaa samalla taloudelliseen ajoon, mikä on tietenkin tarkoituskin. Olen ollut erittäin tyytyväinen.
Monessa testiraportissa on ihmetelty tuota moottorin käynnistymistä....Olisko tuota nyt sitten korjailtu tuolla mainitsemallasi päivityksellä...?
Paljonkos oli kulutus latauskiellon aikana?
:ford: Mondeo 2015 1.5 Tdci titanium business magnetic grey
Pentti57
Viestit: 7
Liittynyt: 22 Helmi 2021 12:09

Re: Uusi Kuga mk3 2020

Viesti Kirjoittaja Pentti57 »

Tosiaan tänäänkin olen ajellut pelkällä sähköllä nollakelissä n. 40 km ilman että moottori on kertaakaan käynnistynyt. Ihan tarkasti en ole pystynyt laskemaan kulutusta latauskiellon aikana, koska en nollannut ajotietokonetta kiellon alkaessa. Arvioni mukaan kilometrejä kertyi latauskiellon aikana suurin piirtein saman verran kuin ennen sitä ja sen mukaan keskikulutus olisi alle 7,00 l / 100 km. Auto toimi silloin kuten muutkin hybridit eli 20 - 30 % kilometreistä sähköllä. Puolet ajostani on kaupunki- ja toinen puolet maantieajoa.
Viikkus
Viestit: 292
Liittynyt: 22 Kesä 2016 21:21

Re: Uusi Kuga mk3 2020

Viesti Kirjoittaja Viikkus »

Sanokaas asiasta jotain tietävät, tarviiko Fordin tpms-anturit jotenkin aktivoida käyttöön uudessa rengas-sarjassa? Edellisissä autoissa ei ole tarvinnut tehdä muuta kuin uudet renkaat alle ja ajotietokoneesta ”nappi pohjaa” menetelmällä kuittaus paineista.

Nyt uuden Kugan kanssa mulla on alkuperäinen kesärengas-sarja sattuneesta syystä asentamatta. Eli vanteet, renkaat ja Fordin paineanturit on kaikki vielä omissa laatikoissaan. Nyt kun renkaat pyöräytetään vanteille, niin tarvitseeko anturit aktivoida jollain tapaa, vai riittääkö auton ajotietokoneesta suoritettu paineiden kuittaus?
Ajossa: E-tron 2023
EX Fordit:
Kuga ST-line X phev
Kuga 2021 titanium manuaali
Ford Focus ST-line wagon 2019
Focus ST-line wagon 2017
Focus trend wagon 2016
...lista on pitkä
Renee
Viestit: 5411
Liittynyt: 09 Tammi 2014 18:51

Re: Uusi Kuga mk3 2020

Viesti Kirjoittaja Renee »

Eiköhän tässäkin tämä normi käytäntö kun keskusyksikkö tunnistaa noi anturit vain.
Tämän hetken tiedon mukaan valtaosa uusista autoista tunnistaa uudet anturit itse ja siten keskusyksikkö nollaa automaattisesti virhetilanteen noin 15 - 20 minuutin ajon jälkeen.
Volvo 850 1995 farmari 2.432 bensa manuaali
Mondeo 2015 1.5 bensa ecobooster manuaali
Pentti57
Viestit: 7
Liittynyt: 22 Helmi 2021 12:09

Re: Uusi Kuga mk3 2020

Viesti Kirjoittaja Pentti57 »

Vaihtaessani kesärenkaista talvirenkaisiin auto ei tunnistanut uusia antureita automaattisesti useista yrityksistä huolimatta. Homma hoitui vasta huollossa. Kesärenkaisiin takaisin vaihtaessa homman pitäisi onnistua automaattisesti.
jtoi
Viestit: 3
Liittynyt: 24 Kesä 2016 10:21

Re: Uusi Kuga mk3 2020

Viesti Kirjoittaja jtoi »

Pari kysymystä tavaratilasta:

1. Minkä syvyinen tavaratila on lattiatasossa mitattuna (cm)?

2. Liikkuuko takapenkki eteen/taakse yhdessä vai kahdessa osassa?
BigMike
Viestit: 72
Liittynyt: 20 Helmi 2015 12:29

Re: Uusi Kuga mk3 2020

Viesti Kirjoittaja BigMike »

jtoi kirjoitti: 17 Maalis 2021 19:06 Pari kysymystä tavaratilasta:

1. Minkä syvyinen tavaratila on lattiatasossa mitattuna (cm)?

2. Liikkuuko takapenkki eteen/taakse yhdessä vai kahdessa osassa?
2. Kahdessa. https://youtu.be/v0Q6VoBbRzE?t=414
Kuga (-21)
Focus (2019) Focus RS (-17), Mondeo 2.0 203hv A6 Wagon (-15), Mondeo 2.0 203hv Wagon (-12), Focus ST (-06), Focus C-Max 1.6 TdCi CVT (-04), Mondeo 5d 2.0 (-02), Focus 1.8 (-00) ja kaikki valkoisia.
Vaimolla Punainen Focus (-23)
jtoi
Viestit: 3
Liittynyt: 24 Kesä 2016 10:21

Re: Uusi Kuga mk3 2020

Viesti Kirjoittaja jtoi »

BigMike kirjoitti: 22 Maalis 2021 15:21
jtoi kirjoitti: 17 Maalis 2021 19:06 Pari kysymystä tavaratilasta:

1. Minkä syvyinen tavaratila on lattiatasossa mitattuna (cm)?

2. Liikkuuko takapenkki eteen/taakse yhdessä vai kahdessa osassa?
2. Kahdessa. https://youtu.be/v0Q6VoBbRzE?t=414
Joo, näinkin jo saman videon.

Auto on nyt myös koeajettuna. Takakontin syvyys lattiatasossa on n. 85cm ja siihen tietysti vielä 15cm lisää syvyyttä takapenkkejä eteenpäin siirtämällä.
Angel IV
Viestit: 4
Liittynyt: 22 Maalis 2021 21:18

Re: Uusi Kuga mk3 2020

Viesti Kirjoittaja Angel IV »

Tänään tuli haettua autoliikkeestä Kuga 2,5 Hybrid [HEV] 190hv CVT AWD Vignale, tuollainen mokoma:

Kuva

Sopivasti oli plussan puolella Etelä-Suomessa kelikin päivällä ja aurinko paistoi, oli miltei keväistä. Alkuvaikutelmat tästä "täyshybridistä" (ei plug-in) ovat mitä positiivisimmat!

Olo oli kuin lapsena polkupyörällä ajaessa: "Isi, kato, mää ajan ilman käsiä!" Kaistavahti piti hyvin homman hanskassa kehäteillä, muistutellen aina hetken välein siitä, että on siitä ratista syytä pitää kiinnikin... Hämmentävä kokemus, kun on tottunut ajamaan miltei rystyset rattia rutistaen! :D

Älykäs vakionopeudensäädin, joka hidastaa tarpeen tullen, sai kehätien korona-ajan ruuhkajonotkin tuntumaan mitättömiltä: kuin olisi körötellyt kaikessa rauhassa kantatietä kotiseudulle!

Rauhallisessa taajama-ajossa (nopeusrajoitukset 40-60 km/h) kulutus oli jopa niinkin alhainen kuin 4,5 litraa satasella (toki lyhyttä matkaa). Auto lähtee sähköllä liikkeelle ja polttomoottori hiipii niin huomaamattomasti ja saumattomasti peliin mukaan, ettei koko hommaa tahdo edes huomata. Nastarenkaiden rapina kyllä kuului, moottori kehräsi hiljaa kuin kissa! (En päässyt kauheasti kiihdyttelemään).

Ei pahaa sanottavaa tähän mennessä!
dr500
Viestit: 151
Liittynyt: 09 Kesä 2016 19:21

Re: Uusi Kuga mk3 2020

Viesti Kirjoittaja dr500 »

dr500 kirjoitti: 11 Tammi 2021 16:39 Ehkä tuota ruotsalaisperäistä systeemiä on parannettu. Vuosikymmenen takaiset katumaasturit ml. japsit olivat aika onnettomia. Esim kun yritti syvässä lumessa kahlata, niin ajo oli yhtä loikkimista kun systeemi pumppasi vetoa päälle ja pois. Haldexin toteutus oli vielä aivan älytön kun siellä oli sähköpumppu sisällä joka tuotti kytkintä käyttävälle hydrauliikalle painetta. Alle satatuhatta ajetuista autoista meni joku filtteri tukkoon ja tämä sitten käräytti sen sisällä olevan sähköpumpun.
Tuli silloin mieleen, että miksi saatana en ottanut lainaa pankista että olisi saanut Audin torsenilla. Ajotuntuma aivan toista.
Kehitystä ei ole paljon tapahtunut. Uudemmista Haldexeista juttua:

https://www.haldexrepairs.co.uk/generat ... air-guide/
Viikkus
Viestit: 292
Liittynyt: 22 Kesä 2016 21:21

Re: Uusi Kuga mk3 2020

Viesti Kirjoittaja Viikkus »

Onko muilla uuden Kugan omistajilla ajovaloumpioissa kosteutta? Mulla ainakin jatkuvasti umpioiden etureunat huurussa. Samaten takavaloissa. Tätä samaa ongelmaa on ollut aiemmissa Focuksissa mutta tässä Kugassa tuntuu olevan enemmän. Pitää varmaan käydä huollossa narisemassa jos tää jatkuu...
Ajossa: E-tron 2023
EX Fordit:
Kuga ST-line X phev
Kuga 2021 titanium manuaali
Ford Focus ST-line wagon 2019
Focus ST-line wagon 2017
Focus trend wagon 2016
...lista on pitkä
Vastaa Viestiin