Ford Focus Mk 4 2018-, uuden auton viat ja huoltokampanjat

Keskustelua autoista ja autoilusta yleisesti
Freeze
Viestit: 804
Liittynyt: 06 Huhti 2015 11:59

Re: Ford Focus Mk 4 2018-, uuden auton viat ja huoltokampanjat

Viesti Kirjoittaja Freeze »

Nosto, päivitetty
Exä: Ford Focus EcoBlue 1,5 TDCi Titanium A8 2018, 120 hv Kuva
Nyxä: Kia Niro EV Business Premium 64.8 kWh 2023, 207 hv Kuva
Freeze
Viestit: 804
Liittynyt: 06 Huhti 2015 11:59

Re: Ford Focus Mk 4 2018-, uuden auton viat ja huoltokampanjat

Viesti Kirjoittaja Freeze »

Edit: poistetaan turhana
Viimeksi muokannut Freeze, 30 Maalis 2021 18:26. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Exä: Ford Focus EcoBlue 1,5 TDCi Titanium A8 2018, 120 hv Kuva
Nyxä: Kia Niro EV Business Premium 64.8 kWh 2023, 207 hv Kuva
hapelo
Viestit: 937
Liittynyt: 24 Touko 2018 21:03
Paikkakunta: Kaukas

Re: Ford Focus Mk 4 2018-, uuden auton viat ja huoltokampanjat

Viesti Kirjoittaja hapelo »

Moro!

Ainakin ST-Fiesta ei enää herjaa hiukkasloukusta kun aloin käyttämään pelkästään "sport/race" modea...se kahdella pytyllä käynti on myrkkyä ecoboost:ille

Harri
:ford: "Esko" Escort 1300 Sport -74,"Tauno" Taunus 2.0L -77,"Mustikka" Fiesta Titanium 82hv -10,"Mirri" Fiesta Sport Silver 134hv -12,nyt Fiesta ST 2018 238HP "Lumikki"
Jörgen
Viestit: 7
Liittynyt: 19 Tammi 2021 10:48

Re: Ford Focus Mk 4 2018-, uuden auton viat ja huoltokampanjat

Viesti Kirjoittaja Jörgen »

Hellou ja tervehdys uudelta Ford-kuljettajalta. Sain joulukuussa 2020 tuoreen 182hp Active wagonin alle ja alkutaival on ollut osin hiukan kivinen. Kilsoja mittarissa nyt reilu 8000, eli auto on hankittu ihan käyttöä varten.

- heti liikkeestä kotiin ajaessa mittaristoon jakarin kuva ja käynnistyksen yhteydessä ilmoitus huollon tarpeesta. Tämä katosi huollossa vikakoodien kuittaamisella, vikaa ei kuulemma ole.
- Fordpassiin useita ilmoituksia voimansiirron viasta. Nämä katosivat myös huollossa eivätkä vaikuttaneet ajamiseen mitenkään.
- hätäpuhelujärjestelmän häiriöstä tulee ajoittain herjaa ja etukaiuttimet sekä sitä myöten handsfree mykkänä. Oulun Wetterin mukaan tämä katoaa ajan myötä verkon yli päivittymällä. Onko näin? Pitkiä kilsoja odotella vian korjaantumista...
- "älykäs" vakionopeudensäädin olisi täysi vitsi jos se ei olisi hengenvaarallinen.
-takana keskipaikalla turvavyömuistutin kummitellut pari kertaa
- etäkäynnistys ei meinannut lähteä millään toimimaan. Lopulta kun yhtä aikaa tyhjensi sekä puhelimen välimuistin ja nollasi auton tiedot sekin heräsi. Tätä piti selvittää Fordin etätuen kanssa ulkomaita myöten.
- takaikkunan kaksi ylintä lämmityslankaa eivät lämpene. Tätä en ole vielä kysynyt huollosta onko vika vai ominaisuus. Joka tapauksessa yläosa lasista jäässä ja esim pyyhin ei pyyhi siksi kunnolla.
-vanteet keräävät julmetun paljon lunta. Äärimmäisen rasittava ominaisuus pohjoisessa noin puolet vuodesta.

Muuten todella kiva auto, hyvä ajettava ja hyvä kuskin ergonomia ainakin agr-istuimilla.
Jeipii
Viestit: 216
Liittynyt: 23 Loka 2008 12:24

Re: Ford Focus Mk 4 2018-, uuden auton viat ja huoltokampanjat

Viesti Kirjoittaja Jeipii »

Jörgen kirjoitti: 19 Tammi 2021 11:03 Hellou ja tervehdys uudelta Ford-kuljettajalta. Sain joulukuussa 2020 tuoreen 182hp Active wagonin alle ja alkutaival on ollut osin hiukan kivinen. Kilsoja mittarissa nyt reilu 8000, eli auto on hankittu ihan käyttöä varten.

- heti liikkeestä kotiin ajaessa mittaristoon jakarin kuva ja käynnistyksen yhteydessä ilmoitus huollon tarpeesta. Tämä katosi huollossa vikakoodien kuittaamisella, vikaa ei kuulemma ole.
- Fordpassiin useita ilmoituksia voimansiirron viasta. Nämä katosivat myös huollossa eivätkä vaikuttaneet ajamiseen mitenkään.
- hätäpuhelujärjestelmän häiriöstä tulee ajoittain herjaa ja etukaiuttimet sekä sitä myöten handsfree mykkänä. Oulun Wetterin mukaan tämä katoaa ajan myötä verkon yli päivittymällä. Onko näin? Pitkiä kilsoja odotella vian korjaantumista...
- "älykäs" vakionopeudensäädin olisi täysi vitsi jos se ei olisi hengenvaarallinen.
-takana keskipaikalla turvavyömuistutin kummitellut pari kertaa
- etäkäynnistys ei meinannut lähteä millään toimimaan. Lopulta kun yhtä aikaa tyhjensi sekä puhelimen välimuistin ja nollasi auton tiedot sekin heräsi. Tätä piti selvittää Fordin etätuen kanssa ulkomaita myöten.
- takaikkunan kaksi ylintä lämmityslankaa eivät lämpene. Tätä en ole vielä kysynyt huollosta onko vika vai ominaisuus. Joka tapauksessa yläosa lasista jäässä ja esim pyyhin ei pyyhi siksi kunnolla.
-vanteet keräävät julmetun paljon lunta. Äärimmäisen rasittava ominaisuus pohjoisessa noin puolet vuodesta.

Muuten todella kiva auto, hyvä ajettava ja hyvä kuskin ergonomia ainakin agr-istuimilla.
Minua kiinnostaa, että mikä sinusta on ongelmana tuossa mukautuvassa vakkarissa ?
toasti
Viestit: 463
Liittynyt: 02 Joulu 2018 17:59

Re: Ford Focus Mk 4 2018-, uuden auton viat ja huoltokampanjat

Viesti Kirjoittaja toasti »

Jeipii kirjoitti: 20 Tammi 2021 07:08 Minua kiinnostaa, että mikä sinusta on ongelmana tuossa mukautuvassa vakkarissa ?
Kyse oli älykkäästä vakkarista.

Vaikka en olekaan Jörgen, niin uskallan melkein väittää, että sama ongelma kuin useilla muillakin. Yhtäkkiä auto vetää karttadatasta jonkun käsittämätön nopeusrajoituksen. Esimerkiksi yhtäkkiä suoralla tiellä, jossa 100 kmh rajoitus, auto keksiikin, että tässähän onkin 40 kmh rajoitus ja alkaa jarruttaa äkisti. Sama myös päinvastoin, että kaupungin kaduilla aletaan kiihdyttää holtittomasti.
Ford Focus 1.5 TDCi EcoBlue A8 2018
fordever
Viestit: 436
Liittynyt: 21 Kesä 2006 12:34

Re: Ford Focus Mk 4 2018-, uuden auton viat ja huoltokampanjat

Viesti Kirjoittaja fordever »

Jörgen kirjoitti: 19 Tammi 2021 11:03 Hellou ja tervehdys uudelta Ford-kuljettajalta. Sain joulukuussa 2020 tuoreen 182hp Active wagonin alle ja alkutaival on ollut osin hiukan kivinen. Kilsoja mittarissa nyt reilu 8000, eli auto on hankittu ihan käyttöä varten.

- hätäpuhelujärjestelmän häiriöstä tulee ajoittain herjaa ja etukaiuttimet sekä sitä myöten handsfree mykkänä. Oulun Wetterin mukaan tämä katoaa ajan myötä verkon yli päivittymällä. Onko näin? Pitkiä kilsoja odotella vian korjaantumista...
...
-takana keskipaikalla turvavyömuistutin kummitellut pari kertaa
Noista parista kommentit. Omani on valmistunut 2020 alussa ja tuo hätäpuhelujärjestelmän vika esiintyi. Se korjaantui ilmeisesti verkon yli tulleen TCU-modulin päivittymisen yhteydessä, huollossa ei asialle tehty mitään. Ihmettelen vain sitä, että joulukuussa 2020 luovutetussa on tuo vika edelleen. Onkohan auto valmistunut kuitenkin 2020 alkupuolella ja siihen on iso kasa päivityksiä tekemättä? Tuo huollon toive ajan myötä päivittymisestä on varmaan vitsi. Eiköhän heillä ole vermeet sitä varten että kaikki päivitykset voidaan ajaa sisään huollon yhteydessä. Ihme pelleilyä.

Itselläni on takaistuimen turvavyön hälytys piipittänyt turhaan kerran. Yleensä ei takaistuimella onneksi ketään istu. Asialle ei ole vielä tehty mitään.
Ford Focus 1.0 EcoBoost 155hp mHEV A7 PowerShift ST-Line Wagon 2023
s_herra
Viestit: 31
Liittynyt: 18 Syys 2019 13:22

Re: Ford Focus Mk 4 2018-, uuden auton viat ja huoltokampanjat

Viesti Kirjoittaja s_herra »

Jörgen kirjoitti: 19 Tammi 2021 11:03 -takana keskipaikalla turvavyömuistutin kummitellut pari kertaa
- takaikkunan kaksi ylintä lämmityslankaa eivät lämpene. Tätä en ole vielä kysynyt huollosta onko vika vai ominaisuus. Joka tapauksessa yläosa lasista jäässä ja esim pyyhin ei pyyhi siksi kunnolla.
-vanteet keräävät julmetun paljon lunta. Äärimmäisen rasittava ominaisuus pohjoisessa noin puolet vuodesta.
- Tuo taurvavyömuistutin homma taitaa olla ominaisuus, ärsyttävä sellainen. Huollosta kysellyt siihen fiksausta mutta ei taida onnistua...
- Takalasin lämpenemistä ihmettelin itsekin ja taisi olla niin että ne ylimmät langat eivät ole vastuksia vaan radion antenneja tms.
- Lumen kertyminen itsellänikin ongelmana. Mulla on tarvikevanteet talvinakeissa ja epäilin näitä syyllisiksi mutta ilmeisesti orkkisvanteillakin samaa
ongelmaa. Pöllyävän lumen kelillä saa putsata muutaman kilsan välein pahimmillaan jos maantienopeuksilla ajelee.
:ford: Focus Active Wagon 1.0L Ecoboost M6
Ex Ford Focus 5 ov. 1.0L Ecoboost M6 titanium bsn
mjasa
Viestit: 82
Liittynyt: 03 Helmi 2019 23:13

Re: Ford Focus Mk 4 2018-, uuden auton viat ja huoltokampanjat

Viesti Kirjoittaja mjasa »

Jörgen kirjoitti: 19 Tammi 2021 11:03 Hellou ja tervehdys uudelta Ford-kuljettajalta. Sain joulukuussa 2020 tuoreen 182hp Active wagonin alle ja alkutaival on ollut osin hiukan kivinen. Kilsoja mittarissa nyt reilu 8000, eli auto on hankittu ihan käyttöä varten.

- heti liikkeestä kotiin ajaessa mittaristoon jakarin kuva ja käynnistyksen yhteydessä ilmoitus huollon tarpeesta. Tämä katosi huollossa vikakoodien kuittaamisella, vikaa ei kuulemma ole.
- Fordpassiin useita ilmoituksia voimansiirron viasta. Nämä katosivat myös huollossa eivätkä vaikuttaneet ajamiseen mitenkään.
- hätäpuhelujärjestelmän häiriöstä tulee ajoittain herjaa ja etukaiuttimet sekä sitä myöten handsfree mykkänä. Oulun Wetterin mukaan tämä katoaa ajan myötä verkon yli päivittymällä. Onko näin? Pitkiä kilsoja odotella vian korjaantumista...
- "älykäs" vakionopeudensäädin olisi täysi vitsi jos se ei olisi hengenvaarallinen.
-takana keskipaikalla turvavyömuistutin kummitellut pari kertaa
- etäkäynnistys ei meinannut lähteä millään toimimaan. Lopulta kun yhtä aikaa tyhjensi sekä puhelimen välimuistin ja nollasi auton tiedot sekin heräsi. Tätä piti selvittää Fordin etätuen kanssa ulkomaita myöten.
- takaikkunan kaksi ylintä lämmityslankaa eivät lämpene. Tätä en ole vielä kysynyt huollosta onko vika vai ominaisuus. Joka tapauksessa yläosa lasista jäässä ja esim pyyhin ei pyyhi siksi kunnolla.
-vanteet keräävät julmetun paljon lunta. Äärimmäisen rasittava ominaisuus pohjoisessa noin puolet vuodesta.

Muuten todella kiva auto, hyvä ajettava ja hyvä kuskin ergonomia ainakin agr-istuimilla.
Itse käytin marraskuussa alle saadun Focuksen tuon kajareiden hiljenemisen takia pajalla. Noh, ajoivat jonkun muun päivityksen, mutta sain tiedon, jonka mukaan tuo TCU modulin etäpäivitys on tulossa jakoon 1.2 lähtien eli piakkoun siihen vaivaan toivottavasti tulee päivitys lennosta.
Arski57
Viestit: 77
Liittynyt: 04 Helmi 2018 21:42

Re: Ford Focus Mk 4 2018-, uuden auton viat ja huoltokampanjat

Viesti Kirjoittaja Arski57 »

mjasa kirjoitti: 28 Tammi 2021 22:23 Itse käytin marraskuussa alle saadun Focuksen tuon kajareiden hiljenemisen takia pajalla. Noh, ajoivat jonkun muun päivityksen, mutta sain tiedon, jonka mukaan tuo TCU modulin etäpäivitys on tulossa jakoon 1.2 lähtien eli piakkoun siihen vaivaan toivottavasti tulee päivitys lennosta.
1.2. mutta eivät kertoneet vuotta 8-)
mjasa
Viestit: 82
Liittynyt: 03 Helmi 2019 23:13

Re: Ford Focus Mk 4 2018-, uuden auton viat ja huoltokampanjat

Viesti Kirjoittaja mjasa »

Arski57 kirjoitti: 29 Tammi 2021 14:03
mjasa kirjoitti: 28 Tammi 2021 22:23 Itse käytin marraskuussa alle saadun Focuksen tuon kajareiden hiljenemisen takia pajalla. Noh, ajoivat jonkun muun päivityksen, mutta sain tiedon, jonka mukaan tuo TCU modulin etäpäivitys on tulossa jakoon 1.2 lähtien eli piakkoun siihen vaivaan toivottavasti tulee päivitys lennosta.
1.2. mutta eivät kertoneet vuotta 8-)
Nooh, kyllä oli ihan vuodesta 21 puhe
Jörgen
Viestit: 7
Liittynyt: 19 Tammi 2021 10:48

Re: Ford Focus Mk 4 2018-, uuden auton viat ja huoltokampanjat

Viesti Kirjoittaja Jörgen »

toasti kirjoitti: 20 Tammi 2021 08:14
Jeipii kirjoitti: 20 Tammi 2021 07:08 Minua kiinnostaa, että mikä sinusta on ongelmana tuossa mukautuvassa vakkarissa ?
Kyse oli älykkäästä vakkarista.

Vaikka en olekaan Jörgen, niin uskallan melkein väittää, että sama ongelma kuin useilla muillakin. Yhtäkkiä auto vetää karttadatasta jonkun käsittämätön nopeusrajoituksen. Esimerkiksi yhtäkkiä suoralla tiellä, jossa 100 kmh rajoitus, auto keksiikin, että tässähän onkin 40 kmh rajoitus ja alkaa jarruttaa äkisti. Sama myös päinvastoin, että kaupungin kaduilla aletaan kiihdyttää holtittomasti.
Moi, älykäs vakkari juurikin kyseessä ja tismalleen tuo pari vuotta vanhojen karttojen mukaan toiminta. Tietyö ja 30 rajoitus -> Focus vetää yhtäkkiä satasen rajoittimeen ja päinvastoin. Lisäksi rajoituksen vaihtuessa esim. 80 -> 60 alkaa auto hidastaa vasta merkin kohdalla ja jos edessä on nopeusvalvonta on edessä nimismiehen puhuttelu ja sakot. Täysin turha ominaisuus noin raakileena.

Nopeudenrajoittimessa tuo liikennemerkkien lukeminen toimii paremmin kun se perustuu muutenkin aktiivisempaan ajamiseen.
Jörgen
Viestit: 7
Liittynyt: 19 Tammi 2021 10:48

Re: Ford Focus Mk 4 2018-, uuden auton viat ja huoltokampanjat

Viesti Kirjoittaja Jörgen »

mjasa kirjoitti: 28 Tammi 2021 22:23
Jörgen kirjoitti: 19 Tammi 2021 11:03 Hellou ja tervehdys uudelta Ford-kuljettajalta. Sain joulukuussa 2020 tuoreen 182hp Active wagonin alle ja alkutaival on ollut osin hiukan kivinen. Kilsoja mittarissa nyt reilu 8000, eli auto on hankittu ihan käyttöä varten.

- heti liikkeestä kotiin ajaessa mittaristoon jakarin kuva ja käynnistyksen yhteydessä ilmoitus huollon tarpeesta. Tämä katosi huollossa vikakoodien kuittaamisella, vikaa ei kuulemma ole.
- Fordpassiin useita ilmoituksia voimansiirron viasta. Nämä katosivat myös huollossa eivätkä vaikuttaneet ajamiseen mitenkään.
- hätäpuhelujärjestelmän häiriöstä tulee ajoittain herjaa ja etukaiuttimet sekä sitä myöten handsfree mykkänä. Oulun Wetterin mukaan tämä katoaa ajan myötä verkon yli päivittymällä. Onko näin? Pitkiä kilsoja odotella vian korjaantumista...
- "älykäs" vakionopeudensäädin olisi täysi vitsi jos se ei olisi hengenvaarallinen.
-takana keskipaikalla turvavyömuistutin kummitellut pari kertaa
- etäkäynnistys ei meinannut lähteä millään toimimaan. Lopulta kun yhtä aikaa tyhjensi sekä puhelimen välimuistin ja nollasi auton tiedot sekin heräsi. Tätä piti selvittää Fordin etätuen kanssa ulkomaita myöten.
- takaikkunan kaksi ylintä lämmityslankaa eivät lämpene. Tätä en ole vielä kysynyt huollosta onko vika vai ominaisuus. Joka tapauksessa yläosa lasista jäässä ja esim pyyhin ei pyyhi siksi kunnolla.
-vanteet keräävät julmetun paljon lunta. Äärimmäisen rasittava ominaisuus pohjoisessa noin puolet vuodesta.

Muuten todella kiva auto, hyvä ajettava ja hyvä kuskin ergonomia ainakin agr-istuimilla.
Itse käytin marraskuussa alle saadun Focuksen tuon kajareiden hiljenemisen takia pajalla. Noh, ajoivat jonkun muun päivityksen, mutta sain tiedon, jonka mukaan tuo TCU modulin etäpäivitys on tulossa jakoon 1.2 lähtien eli piakkoun siihen vaivaan toivottavasti tulee päivitys lennosta.
Voisiko tuo päivitys olla syypäänä siihen että tällä viikolla etukaiuttimet on toimineet eikä ole tullut hätäpuheluista herjaa (tosin ei tuo vika muutenkaan ole ollut koko ajan "päällä"), mutta bluetooth ei toimi enää kunnolla. Spotify pätkii niin paljon että on täysin kelvoton kuunnella ja osa kappaleista jumii kokonaan noin 10-15 sekunnin jälkeen. Supla pätkii myös hirveästi, samoin puhelut. Kokeilin puhelinta muihin bluetooth laitteisiin ja ei mitään ongelmaa, joten vaikuttaa olevan auton päässä vikaa.

Onko muilla tuollaisesta kokemuksia?
s_herra
Viestit: 31
Liittynyt: 18 Syys 2019 13:22

Re: Ford Focus Mk 4 2018-, uuden auton viat ja huoltokampanjat

Viesti Kirjoittaja s_herra »

Jörgen kirjoitti: 03 Helmi 2021 09:50
Voisiko tuo päivitys olla syypäänä siihen että tällä viikolla etukaiuttimet on toimineet eikä ole tullut hätäpuheluista herjaa (tosin ei tuo vika muutenkaan ole ollut koko ajan "päällä"), mutta bluetooth ei toimi enää kunnolla. Spotify pätkii niin paljon että on täysin kelvoton kuunnella ja osa kappaleista jumii kokonaan noin 10-15 sekunnin jälkeen. Supla pätkii myös hirveästi, samoin puhelut. Kokeilin puhelinta muihin bluetooth laitteisiin ja ei mitään ongelmaa, joten vaikuttaa olevan auton päässä vikaa.

Onko muilla tuollaisesta kokemuksia?
Minulla alkoi tuo pätkiminen jo syksyllä kun päivitin Syncin 3.4:ään. Välillä ei pätki, välillä pätkii, ihme touhua...
:ford: Focus Active Wagon 1.0L Ecoboost M6
Ex Ford Focus 5 ov. 1.0L Ecoboost M6 titanium bsn
tomi83
Viestit: 33
Liittynyt: 17 Joulu 2012 22:33

Re: Ford Focus Mk 4 2018-, uuden auton viat ja huoltokampanjat

Viesti Kirjoittaja tomi83 »

Nyt tullut takaisinkutsuilmoitus. 20S74 - FOCUS AUTOMATIC TRANSMISSION STUD INSPECTION eli automaattivaihteiston vaarnapulttien tarkastus.

Onko muille tullut? Lienee tosiaan vain joku tarkastusluontoinen juttu, ei vakavampaa. Täytyy varailla aika ja samalla hoitaa pari muuta takuunalaista hommaa.
Focus 1.5 Ecoboost A8 182hv Active Wagon -19
Ex Focus 1.0 Ecoboost M6 125hv Titanium Wagon -19
Ex Focus 1.0 Ecoboost M6 125hv Titanium Wagon -12
Ex Mondeo 2.0 145hv Trend Hatchpack -07
toasti
Viestit: 463
Liittynyt: 02 Joulu 2018 17:59

Re: Ford Focus Mk 4 2018-, uuden auton viat ja huoltokampanjat

Viesti Kirjoittaja toasti »

tomi83 kirjoitti: 05 Maalis 2021 22:07 Nyt tullut takaisinkutsuilmoitus. 20S74 - FOCUS AUTOMATIC TRANSMISSION STUD INSPECTION eli automaattivaihteiston vaarnapulttien tarkastus.

Onko muille tullut? Lienee tosiaan vain joku tarkastusluontoinen juttu, ei vakavampaa. Täytyy varailla aika ja samalla hoitaa pari muuta takuunalaista hommaa.
Ei ole tullut itselle, mutta liittyy käsittääkseni aiempaan kampanjaan, jossa noi pultit voi vahingoittaa johtosarjaa. Ilmeisesti aiempi kampanja ei ollut valtava menestys, koska tässä ilmeisesti korjataan aiempia korjauksia.
Lähde https://car-recalls.eu/ford-s-max-galax ... rear-axle/
Ford Focus 1.5 TDCi EcoBlue A8 2018
Avatar
HMS77
Viestit: 587
Liittynyt: 29 Kesä 2008 21:24
Paikkakunta: Tampere

Re: Ford Focus Mk 4 2018-, uuden auton viat ja huoltokampanjat

Viesti Kirjoittaja HMS77 »

Jörgen kirjoitti: 03 Helmi 2021 09:44 Lisäksi rajoituksen vaihtuessa esim. 80 -> 60 alkaa auto hidastaa vasta merkin kohdalla ja jos edessä on nopeusvalvonta on edessä nimismiehen puhuttelu ja sakot. Täysin turha ominaisuus noin raakileena.
No ei ole. Kuskin tehtävä on viime kädessä huolehtia auton nopeus rajoituksen mukaisesti. Jos sä alat selittää kytille että "yhyy auton vika ku hidasti nii myöhää" ni saat paskaset naurut päälle ja lapun kouraan.
Ei se aktiivivakkari mikään nopeusvahti kuitenkaan ole ja tekee juuri sen mihin se on ohjelmoitukin.
Ford Focus 1.5TDCi A8 Titanium 5-ov 2018

Kuva
Avatar
Rusakko_
Viestit: 323
Liittynyt: 17 Syys 2008 11:41
Paikkakunta: Helsinki

Re: Ford Focus Mk 4 2018-, uuden auton viat ja huoltokampanjat

Viesti Kirjoittaja Rusakko_ »

Eilen tuli minullekin FordPassiin tämä ilmoitus:
-Huoltotoimenpiteen numero: 20S74
-Vaatii huoltotoimenpidettä: Focus Automatic transmission stud inspection

Mahtaako päätyä Freezen ylläpitämälle listalle topicin alkuun?

Kesällä 2020 tehtiin 19S50, automaattivaihteiston johdotuksen hankautuminen-kamppis. Viime vuonna oltiin siis huolissaan, että johdot rispaantuvat pultiin ja nyt, että pultti rispaannuttaa johdot :lol:
:ford: Focus 1,5 EcoBoost 150hv A8 Active Wagon 2019
KUVIA JA VIDEOITA AUTOSTANI http://aijaa.com/a/l1vgox
tomi83
Viestit: 33
Liittynyt: 17 Joulu 2012 22:33

Re: Ford Focus Mk 4 2018-, uuden auton viat ja huoltokampanjat

Viesti Kirjoittaja tomi83 »

Rusakko_ kirjoitti: 30 Maalis 2021 06:56 Eilen tuli minullekin FordPassiin tämä ilmoitus:
-Huoltotoimenpiteen numero: 20S74
-Vaatii huoltotoimenpidettä: Focus Automatic transmission stud inspection

Mahtaako päätyä Freezen ylläpitämälle listalle topicin alkuun?

Kesällä 2020 tehtiin 19S50, automaattivaihteiston johdotuksen hankautuminen-kamppis. Viime vuonna oltiin siis huolissaan, että johdot rispaantuvat pultiin ja nyt, että pultti rispaannuttaa johdot :lol:
Kävin tosiaan viime viikolla teetättämässä tämän takaisinkutsun. Siinä vain tarkistivat pultit ja oli kunnossa. Olisivat kuulemma vaihtaneet ne toisenlaisiin mikäli tarvetta. Lisäksi vaihtoivat akunvalvontamodulin anturin tms. joka nyt mallia JX6T-10C679-CB. Tuo lienee uusin mikä Suomessa on. Saksassa on BE -loppuisia uusimmat.
Koodasivat myös avaimen uudelleen ja yrittivät selvittää varoitusäänien kuulumista mittariston takaa. Ei selvinnyt korjaamolla vaan laittoivat siitä Fordille selvityspyyntöä. Täytyy postata jos joskus siitä kuulee jotain.

Muuten, nyt kun ilmat on lämmenneet niin tuntuu, että pikkuvikoja on paljon harvemmassa...🧐
Focus 1.5 Ecoboost A8 182hv Active Wagon -19
Ex Focus 1.0 Ecoboost M6 125hv Titanium Wagon -19
Ex Focus 1.0 Ecoboost M6 125hv Titanium Wagon -12
Ex Mondeo 2.0 145hv Trend Hatchpack -07
Freeze
Viestit: 804
Liittynyt: 06 Huhti 2015 11:59

Re: Ford Focus Mk 4 2018-, uuden auton viat ja huoltokampanjat

Viesti Kirjoittaja Freeze »

Nosto, päivitetty.
Exä: Ford Focus EcoBlue 1,5 TDCi Titanium A8 2018, 120 hv Kuva
Nyxä: Kia Niro EV Business Premium 64.8 kWh 2023, 207 hv Kuva
Jörgen
Viestit: 7
Liittynyt: 19 Tammi 2021 10:48

Re: Ford Focus Mk 4 2018-, uuden auton viat ja huoltokampanjat

Viesti Kirjoittaja Jörgen »

HMS77 kirjoitti: 08 Maalis 2021 19:43
Jörgen kirjoitti: 03 Helmi 2021 09:44 Lisäksi rajoituksen vaihtuessa esim. 80 -> 60 alkaa auto hidastaa vasta merkin kohdalla ja jos edessä on nopeusvalvonta on edessä nimismiehen puhuttelu ja sakot. Täysin turha ominaisuus noin raakileena.
No ei ole. Kuskin tehtävä on viime kädessä huolehtia auton nopeus rajoituksen mukaisesti. Jos sä alat selittää kytille että "yhyy auton vika ku hidasti nii myöhää" ni saat paskaset naurut päälle ja lapun kouraan.
Ei se aktiivivakkari mikään nopeusvahti kuitenkaan ole ja tekee juuri sen mihin se on ohjelmoitukin.
No kyllä on. Tuon tehtävä olisi vapauttaa kuski säätämästä sitä ajonopeutta, nyt se on koodattu niin ettei sen toiminta täytä ainakaan Suomessa lain kirjainta ja sitä ei voi siis käyttää. En ole menossa itkemään kytille mitään, koska totesin heti ensi kokeilulla ettei tuo ominaisuus toimi.
Freeze
Viestit: 804
Liittynyt: 06 Huhti 2015 11:59

Re: Ford Focus Mk 4 2018-, uuden auton viat ja huoltokampanjat

Viesti Kirjoittaja Freeze »

Kyllä se on kuski se nopeusvahti, kun lakitupaan mennään eikä vakionopeudensäädin. Eihän se oikein toimi ei, mutta kuskin vastuuta se ei poista.
Exä: Ford Focus EcoBlue 1,5 TDCi Titanium A8 2018, 120 hv Kuva
Nyxä: Kia Niro EV Business Premium 64.8 kWh 2023, 207 hv Kuva
PiuhaPoikki
Viestit: 1167
Liittynyt: 22 Loka 2012 21:56

Re: Ford Focus Mk 4 2018-, uuden auton viat ja huoltokampanjat

Viesti Kirjoittaja PiuhaPoikki »

Oma kiesi oli huollossa ja samalla on näemmä tehty kampanja: "21P09 2,0 ecoblue EGR-suodatin"
Mitä siten tarkoittaakaan?
Focus Vagon Titanium 2,0 ecoblue M6 2019
Focus Vagon 1,6tdci 2010
Ex. Transit Connect 1,8tdci
Julkuri
Viestit: 2
Liittynyt: 08 Joulu 2021 17:33

Re: Ford Focus Mk 4 2018-, uuden auton viat ja huoltokampanjat

Viesti Kirjoittaja Julkuri »

Moi!

Noita ford focus 1.0 ecoboost wagon malleja on erittäin paljon tarjolla nyt vuosilta 2019 ja 2020, ejettuina noin 20000. Onkohan suosittu leasing auto vai onkohan noissa jotain mätää?
madder
Viestit: 1
Liittynyt: 05 Huhti 2022 09:00

Re: Ford Focus Mk 4 2018-, uuden auton viat ja huoltokampanjat

Viesti Kirjoittaja madder »

Moro.

Omassa focuksessa kuskin puolella ns. sisäänastumisvalon polttimo palanut.

Eli sivupeilin alla oleva maahan osoittava valo. Onko mitään hyviä ohjevideoita lampun vaihtamiseen eli peilin purkamiseen sekä oikean polttimon löytämiseen? Kuva
Vastaa Viestiin