Sync3 navin karttapäivitys

Keskustelua autoista ja autoilusta yleisesti
shitbreak
Viestit: 143
Liittynyt: 31 Loka 2017 01:33

Sync3 navin karttapäivitys

Viesti Kirjoittaja shitbreak »

Onko kukaan saanut fordiinsa uusia karttoja vuosia vanhan F6.1 version tilalle?
Boosteri
Viestit: 56
Liittynyt: 16 Loka 2014 21:14

Re: Sync3 navin karttapäivitys

Viesti Kirjoittaja Boosteri »

Tuolla ohjeella päivitin kartat F7 versioon.
Huomio lähde sivulta "Make sure you complete a master reset after install the maps. You have to be running on sync 3 version 3"
https://ufile.io/zdmtw
Ex. Fiesta Titanium A6
Nykyinen Fiesta Vignale A6
shitbreak
Viestit: 143
Liittynyt: 31 Loka 2017 01:33

Re: Sync3 navin karttapäivitys

Viesti Kirjoittaja shitbreak »

Päivitetty F7 versioon, edelleen pitää pururataa autotienä...
Rehtori
Viestit: 54
Liittynyt: 17 Heinä 2016 15:18

Re: Sync3 navin karttapäivitys

Viesti Kirjoittaja Rehtori »

Mistä nuo virallisesti saa hankittua?
TCoat
Viestit: 13
Liittynyt: 24 Maalis 2018 12:01

Re: Sync3 navin karttapäivitys

Viesti Kirjoittaja TCoat »

Tässäkin on toimiva ohje, eikä tarvitse mitään resetointia: https://s550.guru/how-to-update-ford-sy ... aps-to-f7/
Falcon32
Viestit: 2
Liittynyt: 27 Joulu 2017 20:11

Re: Sync3 navin karttapäivitys

Viesti Kirjoittaja Falcon32 »

TCoat kirjoitti:Tässäkin on toimiva ohje, eikä tarvitse mitään resetointia: https://s550.guru/how-to-update-ford-sy ... aps-to-f7/
Onko joku saanut tämän toimimaan, jos on niin miten?

Latasin tuon paketin ja purin sen, USB autoon kiinni ja noin 10-15min niin auto kertoo että update succesfully, ota usb tikku pois niin päivitys tapahtuu automaattisesti. No noin olen tehnyt ja mikään ei muutu. Olen myös kokeillut että tuon succesfully ilmoituksen jälkeen menen syncin koti näppäimellä takaisin päin, jolloin syncci ilmoittaa että "update systen software". Pari tuntia jaksoin antaa auton käydä, muttei mitään muutosta. Kartta ilmoittaa edelleen versiokseen F6.1
TCoat
Viestit: 13
Liittynyt: 24 Maalis 2018 12:01

Re: Sync3 navin karttapäivitys

Viesti Kirjoittaja TCoat »

Falcon32 kirjoitti:Onko joku saanut tämän toimimaan, jos on niin miten?
Minä tein tuolla ohjeella, ennen kuin linkin tännekin postasin, ja kartta on nyt F7. Tein kuten neuvottiin, eli laitoin kartat toiselle tikulle ja äänet toiselle. Ensin päivitin kartat ja sitten äänet. Kun tikun törkkää sisään, ruudun yläreunaan tulee teksti ”Updating system software” tms ja mitään muuta ei sitten puoleen tuntiin tapahdukaan, kunnes auto ilmoittaa että nyt tikun voi ottaa pois ja päivitys otetaan käyttöön seuraavalla käynnistyksellä. Sitte auto sammuksiin, ovi auki ja takaisin kiinni, ja auto käyntiin. Toista sama proseduuri äänitikulla. Tuo kestoaika riippunee myös tikun nopeudesta. Ole tarkka niiden ohjeiden kanssa, että se autoinstall.lst tiedoston sisältö on oikein isoine ja pienine kirjaimineen.

Niin ja onko SYNC käyttisversio sinulla varmasti uusin 3.0.13 (Build 18025) ja eihän kyseessä ole uusi Focus jossa mennään hieman eri versiolla Syncistä (ilmeisesti uusi rautakin) ja kartat versiolla F7.1? Siis minulla ei ole hajuakaan mikä versio kartoista uusissa Focuksissa on jo tehtaalta, mutta tuolla puhutaan 7.1 päivityksestä.
Falcon32
Viestit: 2
Liittynyt: 27 Joulu 2017 20:11

Re: Sync3 navin karttapäivitys

Viesti Kirjoittaja Falcon32 »

TCoat kirjoitti:Niin ja onko SYNC käyttisversio sinulla varmasti uusin 3.0.13 (Build 18025) ja eihän kyseessä ole uusi Focus jossa mennään hieman eri versiolla Syncistä (ilmeisesti uusi rautakin) ja kartat versiolla F7.1? Siis minulla ei ole hajuakaan mikä versio kartoista uusissa Focuksissa on jo tehtaalta, mutta tuolla puhutaan 7.1 päivityksestä.
En tiedä :lol:, auto on tämän vuoden mallia, muttei uutta korimallia. Sain sen Sync versiolla 3.0 Build 17.xxx (jotain), onnistuin kuitenkin päivittämään sen versioon 18025 ja nyt ei vaan onnistu tuon kartan päivitys.

Fordin päivitys sanoo että olen ajan tasalla, uusia päivityksiä ei ole saatavissa. Silti kartat ovat vielä tuon 6.1 :shock:
Boosteri
Viestit: 56
Liittynyt: 16 Loka 2014 21:14

Re: Sync3 navin karttapäivitys

Viesti Kirjoittaja Boosteri »

Onkohan tuota kartta päivitystä vieläkään julkaistu virallisesti. Jos ei, niin silloinhan ford päivitys sanoo kaiken olevan ajan tasalla.
Ex. Fiesta Titanium A6
Nykyinen Fiesta Vignale A6
TCoat
Viestit: 13
Liittynyt: 24 Maalis 2018 12:01

Re: Sync3 navin karttapäivitys

Viesti Kirjoittaja TCoat »

Juu mulla ei ole hajuakaan onko virallisesti julkaistut kartat ja semmoinen käsitys on että eihän näitä karttoja saa edes virallista reittiä ladattua, kun en ole löytänyt mitään toimivaa "virllista" mahdollisuutta edes ostaa karttoja, saatika ilmaiseksi päivittää Euroopan malleihin. Ford sanoo kaiken olevan ajan tasalla jos Sync versio on ajan tasalla, karttoja saa vain ostamalla jostakin jälleenmyyjältä? Ja näidenkin F7 karttojen aineisto on käsittääkseni jo yli vuoden vanhaa ja tiedän ainakin yhden yli vuosi sitten valmistuneen tiemuutoksen, jota ei tässä kartassa vielä näy.

Mutta muuten kyllä on kartat pitäneet hyvin kutinsa ja navi muutenkin toimii hyvin. Ja kun FordPassin kautta myös liikennetiedot pelittää, niin ajelen toistaiseksi tällä, kenties myöhemmin siirryn johonkin Carplay / Android Auto viritykseen.
Ecobuusteri
Viestit: 340
Liittynyt: 22 Syys 2016 08:15

Re: Sync3 navin karttapäivitys

Viesti Kirjoittaja Ecobuusteri »

Vaimon Fiestan navissa ei näy Tampereen rantatunnelia vaikka auto on valmistunut tehtaalta tammikuun 2018 lopulla. Navi on ihmeissään kun Näsijärvessä kahlataan :D
Ford Fiesta 1.0 EcoBoost 100hv M6 ST-Line :thumbup:
FordForEver
Viestit: 29
Liittynyt: 11 Elo 2018 11:49

Re: Sync3 navin karttapäivitys

Viesti Kirjoittaja FordForEver »

Nyt on 2018 mallin Mondeo päivitetty softien osalta: Ensin 3.0.13 SYNC3 päivitys onnistuneesti sisään ja sen jälkeen F7 kartat kahdella eri tikulla kuten ohjeistus suositteli.

Nyt Tampereellakin löytyy tunneli navissa ja valikoissa on jotain pieniä muutoksia. Harmi ettei tullut otettua talteen aiempia valikoiden vaihtoehtoja niin voisi kertoa mitä on muuttunut.
Ecobuusteri
Viestit: 340
Liittynyt: 22 Syys 2016 08:15

Re: Sync3 navin karttapäivitys

Viesti Kirjoittaja Ecobuusteri »

FordForEver kirjoitti:Nyt on 2018 mallin Mondeo päivitetty softien osalta: Ensin 3.0.13 SYNC3 päivitys onnistuneesti sisään ja sen jälkeen F7 kartat kahdella eri tikulla kuten ohjeistus suositteli.

Nyt Tampereellakin löytyy tunneli navissa ja valikoissa on jotain pieniä muutoksia. Harmi ettei tullut otettua talteen aiempia valikoiden vaihtoehtoja niin voisi kertoa mitä on muuttunut.
Laitatko linkin mistä latasit päivitykset 8-)
Ford Fiesta 1.0 EcoBoost 100hv M6 ST-Line :thumbup:
FordForEver
Viestit: 29
Liittynyt: 11 Elo 2018 11:49

Re: Sync3 navin karttapäivitys

Viesti Kirjoittaja FordForEver »

Tuo aiemmin tässä ketjussa mainittu linkki vie perille:
https://s550.guru/how-to-update-ford-sy ... aps-to-f7/
FordForEver
Viestit: 29
Liittynyt: 11 Elo 2018 11:49

Re: Sync3 navin karttapäivitys

Viesti Kirjoittaja FordForEver »

Ja Suomen Ford tarjoaa SYNC3-softat
https://www.ford.fi/oma-ford/hyodyllist ... oth/update#/
Ecobuusteri
Viestit: 340
Liittynyt: 22 Syys 2016 08:15

Re: Sync3 navin karttapäivitys

Viesti Kirjoittaja Ecobuusteri »

Sync3 softa on päivitetty, mutta kiinnostaisi saada uusi päivitys naviin virallisen linkin kautta 8-)
Ford Fiesta 1.0 EcoBoost 100hv M6 ST-Line :thumbup:
ragulih
Uusi foorumilla
Viestit: 2
Liittynyt: 17 Elo 2018 22:55

Re: Sync3 navin karttapäivitys

Viesti Kirjoittaja ragulih »

Ecobuusteri kirjoitti:Sync3 softa on päivitetty, mutta kiinnostaisi saada uusi päivitys naviin virallisen linkin kautta 8-)
Päivittelin Poniin Sync3:sen ja F7:n. Oli valmistajalta sisässä joku F4 ja Sync3 V2.XOXO. Sync3 päivitys tuli suoraan Fordin sivuilta, navigointiin käytin tuota aiemmin mainittua settiä: https://s550.guru/how-to-update-ford-sy ... aps-to-f7/

Ensimmäinen kerta meni tankista alas, tein ohjeiden mukaan ja höristelin 40min vitosesta tankkia tyhjemmäksi. Sitten sen hoksasin, kun tekee tuota autoinstall.lst tiedostoa notepadilla (tekstitiedosto), niin ei auta tallentaa sitä .txt ja sitten vaihtaa vaan .txt siihen .lst:ksi. Se toimii Applen vehkeissä ilmeisesti, muttei Windowsilla. Mitä tein, niin otin sen saman autoinstall.lst tiedoston auki, panin nimellä tallentaen (Tallenna nimellä...), sitten siitä tiedostotyypistä "Kaikki tiedostot" ja "autoinstall.lst". Muutti Windowsissa tiedostotyypin "MASM Listing" tyyppiseksi, pistin ohjeiden mukaan tikulle, tikku autoon ja heti tuli "Updating system software". Puolisen tuntia meni mapseissa, äänihommissa varmaan parikyt minsaa.

Kyl se siitä, vähän kokeillut Sync3 navia ja kyl mä taidan silti luottaa Android Auton Google Mapsiin ja WaZeen navigoinnin suhteen.

Toivottavasti on apua, paiskaa viestiä jos tarvii tarkempaa suomennosta noista ohjeista. =)
Ford Mustang GT (2017)
ilpo55
Viestit: 123
Liittynyt: 02 Marras 2015 22:37
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Sync3 navin karttapäivitys

Viesti Kirjoittaja ilpo55 »

Sain pojan avustuksella 4/2018 saatuun Kugaan 7.0 kartat laitettua tuon guru.500 ohjeilla. Ääni on englanti.
Kuga 2018 ST-Line Edition 2,0 TDCi Powershift 150/370 AWD A6 Magnetic
Mopona Suzuki Intruder M1500 vm.2012 ajettu 51tkm
ragulih
Uusi foorumilla
Viestit: 2
Liittynyt: 17 Elo 2018 22:55

Re: Sync3 navin karttapäivitys

Viesti Kirjoittaja ragulih »

Mulla toimi tuo guru.500 kans.

Jos teet päivityksen Windows PC:llä, niin varmaan yleisin virhe on kun luo sitä autoinstall.lst tiedosta notepadilla (tekstitiedosto softalla). Se pitää tallentaa se tiedosto nimellä, valita tiedostotyypiksi "kaikki" ja siihen sitten se autoinstall.lst. Sillä se menee oikeaan muotoon se tiedosto ja lähti ainakin mulla rullaamaan nätisti. Jos tätä ei tee se tiedosto on (vaikkei windows sitä näytäkkään) muodossa autoinstall.lst.txt, mikä ei rabota.

Itsehän opin kantapään kautta ja hukutin 40min bensaa ponilla autobaanalle.
Ford Mustang GT (2017)
ilpo55
Viestit: 123
Liittynyt: 02 Marras 2015 22:37
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Sync3 navin karttapäivitys

Viesti Kirjoittaja ilpo55 »

Mun poika tiesi tuon että all. Auto kävi updaten aikana ja kun oli mennyt sammui, sitten tikku pois ovi auki ja kiinni ja uusi tikku paikalle ja auto käyntiin, noin puoli tuntia ja taas auto sammui ja päivitys ok.
Kuga 2018 ST-Line Edition 2,0 TDCi Powershift 150/370 AWD A6 Magnetic
Mopona Suzuki Intruder M1500 vm.2012 ajettu 51tkm
Rehtori
Viestit: 54
Liittynyt: 17 Heinä 2016 15:18

Re: Sync3 navin karttapäivitys

Viesti Kirjoittaja Rehtori »

Nyt oli Fordin sivuille julkaistu virallinen F7 -karttapäivitys. Asentui hienosti ilman mitään säätöjä yhdeltä tikulta. Nyt on kartta päivitetty versiosta 14 4 versioon F7 :o

Itse en halua noita epävirallisia päivitellä. Koodin laatu on epäselvä ja jos systeemi menee sekaisin, ei takuista ole apuja. Noissa epävirallisissa versioissa voi olla myös modauksia, mitkä avaavat takaportteja joillekin.
Ecobuusteri
Viestit: 340
Liittynyt: 22 Syys 2016 08:15

Re: Sync3 navin karttapäivitys

Viesti Kirjoittaja Ecobuusteri »

Rehtori kirjoitti:Nyt oli Fordin sivuille julkaistu virallinen F7 -karttapäivitys. Asentui hienosti ilman mitään säätöjä yhdeltä tikulta. Nyt on kartta päivitetty versiosta 14 4 versioon F7 :o

Itse en halua noita epävirallisia päivitellä. Koodin laatu on epäselvä ja jos systeemi menee sekaisin, ei takuista ole apuja. Noissa epävirallisissa versioissa voi olla myös modauksia, mitkä avaavat takaportteja joillekin.
Laita linkkiä mistä tuon voi ladata, kun itse en tuolta kartastojen päivitystä löydä.
https://www.ford.fi/oma-ford/hyodyllist ... pdate-sync
Ford Fiesta 1.0 EcoBoost 100hv M6 ST-Line :thumbup:
Rehtori
Viestit: 54
Liittynyt: 17 Heinä 2016 15:18

Re: Sync3 navin karttapäivitys

Viesti Kirjoittaja Rehtori »

Ecobuusteri kirjoitti: Laita linkkiä mistä tuon voi ladata, kun itse en tuolta kartastojen päivitystä löydä.
https://www.ford.fi/oma-ford/hyodyllist ... pdate-sync
Latasin Brittien sivustolta osoitteesta https://www.ford.co.uk/owner/resources- ... oth/update#/

Lataussivu on Suomenkin sivuilla, täällä foorumissa olen sinne linkinkin nähnyt. Hakemalla sivuston linkkien kautta, sinne ei kuitenkaan tunnu pääsevän.
Ecobuusteri
Viestit: 340
Liittynyt: 22 Syys 2016 08:15

Re: Sync3 navin karttapäivitys

Viesti Kirjoittaja Ecobuusteri »

Rehtori kirjoitti: Latasin Brittien sivustolta osoitteesta https://www.ford.co.uk/owner/resources- ... oth/update#/

Lataussivu on Suomenkin sivuilla, täällä foorumissa olen sinne linkinkin nähnyt. Hakemalla sivuston linkkien kautta, sinne ei kuitenkaan tunnu pääsevän.
Kiitän ja kuittaan linkistä :thumbup:
Ford Fiesta 1.0 EcoBoost 100hv M6 ST-Line :thumbup:
xflex
Viestit: 271
Liittynyt: 05 Helmi 2017 15:45

Re: Sync3 navin karttapäivitys

Viesti Kirjoittaja xflex »

Jos haluaa suomeksi tuon hoitaa niin päivityksen ja ohjeet saa tuolta oman auton VIN:lla.

https://www.ford.fi/oma-ford/hyodyllist ... oth/update#/
Kuga PHEV Titanium X -22 ja Fiesta Active X A7 MHEV -23
Vastaa Viestiin