Ford Fiesta ST 2018

Keskustelua autoista ja autoilusta yleisesti
Murakka
Viestit: 94
Liittynyt: 26 Touko 2018 23:34

Re: Ford Fiesta ST 2018

Viesti Kirjoittaja Murakka »

Nipa kirjoitti: 05 Kesä 2021 20:07
Murakka kirjoitti: 05 Kesä 2021 19:29

Vesa - Matin kaveri kertoi, että Mountunen cooleri + ahtoputkisarja + m260 = n.1400€ asennettuna. Paljonko tuossa on työn osuus, niin siitä ei tietoa
Mites se turbon ilmanotto? Eikö ne siitä antanut mitään hintaa? Sehän oli kanssa tuossa suositeltavien osien listassa vai tarkoittaako se vain sitä aikaisemman kitin mukana tulevaa? Luulisi että ne imuputketkin turbolle asti olisi hyvä vaihtaa kun ovat melko kuristavia.
En osaa sanoa, kuuluko tuohon hintaan vai ei. Ei ainakaan maininnut erikseen.
STee
Viestit: 19
Liittynyt: 14 Helmi 2020 17:02

Re: Ford Fiesta ST 2018

Viesti Kirjoittaja STee »

Nipa kirjoitti: 05 Kesä 2021 20:07
Murakka kirjoitti: 05 Kesä 2021 19:29

Vesa - Matin kaveri kertoi, että Mountunen cooleri + ahtoputkisarja + m260 = n.1400€ asennettuna. Paljonko tuossa on työn osuus, niin siitä ei tietoa
Mites se turbon ilmanotto? Eikö ne siitä antanut mitään hintaa? Sehän oli kanssa tuossa suositeltavien osien listassa vai tarkoittaako se vain sitä aikaisemman kitin mukana tulevaa? Luulisi että ne imuputketkin turbolle asti olisi hyvä vaihtaa kun ovat melko kuristavia.
Moro!
Nähtävästi tarkoittavat aikaisemman kitin mukana tulevaa ilmanottoa. Saksasta saa Mountunen putkisetin alk. 229€ ja SiCon välijäähdyttimen 349€,menee alkuperäisen paikalle..
Murakka
Viestit: 94
Liittynyt: 26 Touko 2018 23:34

Re: Ford Fiesta ST 2018

Viesti Kirjoittaja Murakka »

STee kirjoitti: 05 Kesä 2021 20:46
Nipa kirjoitti: 05 Kesä 2021 20:07

Mites se turbon ilmanotto? Eikö ne siitä antanut mitään hintaa? Sehän oli kanssa tuossa suositeltavien osien listassa vai tarkoittaako se vain sitä aikaisemman kitin mukana tulevaa? Luulisi että ne imuputketkin turbolle asti olisi hyvä vaihtaa kun ovat melko kuristavia.
Moro!
Nähtävästi tarkoittavat aikaisemman kitin mukana tulevaa ilmanottoa. Saksasta saa Mountunen putkisetin alk. 229€ ja SiCon välijäähdyttimen 349€,menee alkuperäisen paikalle..
Linkkiä näihin?
STee
Viestit: 19
Liittynyt: 14 Helmi 2020 17:02

Re: Ford Fiesta ST 2018

Viesti Kirjoittaja STee »

Murakka kirjoitti: 05 Kesä 2021 20:48
STee kirjoitti: 05 Kesä 2021 20:46

Moro!
Nähtävästi tarkoittavat aikaisemman kitin mukana tulevaa ilmanottoa. Saksasta saa Mountunen putkisetin alk. 229€ ja SiCon välijäähdyttimen 349€,menee alkuperäisen paikalle..
Linkkiä näihin?
Cm-performance.de. Tuolta oon itse tilannu osia. Nopeaa toimintaa ollut tähän tullessa.
Avatar
fasteST
Viestit: 201
Liittynyt: 06 Syys 2020 23:03

Re: Ford Fiesta ST 2018

Viesti Kirjoittaja fasteST »

Nipa kirjoitti: 05 Kesä 2021 13:56 niin ei tarvinnu repiä kokonaan irti maskista.

Kuvista pisti silmään tuo kolaripalkin päällä olevan muovin puuttuminen. Pitikö se poistaa tai jättää kokonaan pois? Olen ollut aina siinä käsityksessä että ns orkkis mitoissa olevan coolerin kanssa sen voi jättää paikalleen ja isoissa joutuu poistamaan koska olisi tiellä.
Otin muovin pois vain asennuksen ajaksi, jos katsot sen brittityypin asennusvideota niin aika kauan se temppuili että sai isomman coolerin sovitettua kun muovi oli paikoillaan, kun muovin poistaa niin menee helpommin. Muovi on kiinni parilla muoviruuvilla ja clipseillä palkissa, aika nopeesti hiffaa miten sen saa irti. Samoin ne ahtoputkien kiinnikkeet, ei nekään ruudinkeksijän aivoja tartte, brittimies temppuili niiden kanssa ikuisuuden, siksi nimitin hitaaksi ja kömpelöksi :lol:
Nipa
Viestit: 388
Liittynyt: 18 Elo 2018 07:53

Re: Ford Fiesta ST 2018

Viesti Kirjoittaja Nipa »

fasteST kirjoitti: 06 Kesä 2021 18:32
Nipa kirjoitti: 05 Kesä 2021 13:56 niin ei tarvinnu repiä kokonaan irti maskista.

Kuvista pisti silmään tuo kolaripalkin päällä olevan muovin puuttuminen. Pitikö se poistaa tai jättää kokonaan pois? Olen ollut aina siinä käsityksessä että ns orkkis mitoissa olevan coolerin kanssa sen voi jättää paikalleen ja isoissa joutuu poistamaan koska olisi tiellä.
Otin muovin pois vain asennuksen ajaksi, jos katsot sen brittityypin asennusvideota niin aika kauan se temppuili että sai isomman coolerin sovitettua kun muovi oli paikoillaan, kun muovin poistaa niin menee helpommin. Muovi on kiinni parilla muoviruuvilla ja clipseillä palkissa, aika nopeesti hiffaa miten sen saa irti. Samoin ne ahtoputkien kiinnikkeet, ei nekään ruudinkeksijän aivoja tartte, brittimies temppuili niiden kanssa ikuisuuden, siksi nimitin hitaaksi ja kömpelöksi :lol:
En mä sitä videota katsonut. Oma muovi piti jättää kokonaan pois coolerin tieltä.
Focus ST -10 Ex
Fiesta ST -20 Ex
Avatar
fasteST
Viestit: 201
Liittynyt: 06 Syys 2020 23:03

Re: Ford Fiesta ST 2018

Viesti Kirjoittaja fasteST »

Nipa kirjoitti: 06 Kesä 2021 21:20 En mä sitä videota katsonut. Oma muovi piti jättää kokonaan pois coolerin tieltä.
Joo ihan hyvin se muovi siihen takasin mahtu, toi R-Sport minkä mä laitoin on siis suunniteltu sen alkuperäisen tilalle ilman että tarvitsee leikellä tai modata autoa. Hieman epämääräinen se muovi on, mutta varmaan jotain tosi tärkeetä ilmanohjaus juttua tekee, tuskin tehdas autoihin laittaa mitään ylimääräisiä osia. Ainoa osa jonka näkisin pelkäksi koristeeksi on se moottorin päällä oleva muovi, sen luulis sitovan aika tavalla lämpöä ja siten siitä voisi kesäkuumalla olla jopa haittaa. Vois radalla vaikka ottaa pois kokonaan.

Ja tietty esikatti ja hiukkasloukku tukkii pakoputkea ja ovat siten "turhia", niistä saisi vielä lisäheppoja, mutta niitä ei haluis pois repii kun puhdas ilma on myös kiva juttu, menee jopa tehojen edelle kun itekki oon astmaatikko.

Kenen valmistama se sun cooleri on?
Avatar
fasteST
Viestit: 201
Liittynyt: 06 Syys 2020 23:03

Re: Ford Fiesta ST 2018

Viesti Kirjoittaja fasteST »

Renee kirjoitti: 05 Kesä 2021 09:53 Paljon se aika 0-100 on onko edes 5 sekunnin pintaan.
Vakio menee 6,5 s.

Ite en ole näitä nollasta sataan tyyppejä lainkaan, siksi valitsin softan, jossa on vakio väännöt alakierroksilla, vasta vauhdista kirpoaa, 2300 kiekkaan asti tuntuu ihan vakiolta, ei sudi renkaat joutavaa, ei edes sateella saa sutimaan vahingossa, todella upea softa toi PumaSpeed Stage 1R, max 255 hp / 395 Nm vääntöä. Kyllä tällä ehtii.

Edit: ja sitä Launch Controllia en ole vielä kertaakaan edes kokeillu, jotenkin outo ominaisuus manuaalivaihteiseen autoon jossa tarkoitus on itse suoriutua ilman apuja, automaattivaihteisessa olen testannut, siihen LC sopii kyllä.
Nipa
Viestit: 388
Liittynyt: 18 Elo 2018 07:53

Re: Ford Fiesta ST 2018

Viesti Kirjoittaja Nipa »

fasteST kirjoitti: 07 Kesä 2021 11:39
Nipa kirjoitti: 06 Kesä 2021 21:20 En mä sitä videota katsonut. Oma muovi piti jättää kokonaan pois coolerin tieltä.


Kenen valmistama se sun cooleri on?
Pro alloyn iso cooleri. Mitään turboviivettä en ole huomannut. Yhtä hyvin nappaa turbo ilman viivettä niinkuin vakiollakin.

Noissa isoissakaan ei vaadi mitään muita muutoksia autoon kun se muovi minkä otit itse asennuksen ajaksi kolaripalkin päältä pois niin näissä pitää jättää se kokonaan pois.
Focus ST -10 Ex
Fiesta ST -20 Ex
Avatar
fasteST
Viestit: 201
Liittynyt: 06 Syys 2020 23:03

Re: Ford Fiesta ST 2018

Viesti Kirjoittaja fasteST »

Nipa kirjoitti: 07 Kesä 2021 12:53
fasteST kirjoitti: 07 Kesä 2021 11:39
Kenen valmistama se sun cooleri on?
Pro alloyn iso cooleri. Mitään turboviivettä en ole huomannut. Yhtä hyvin nappaa turbo ilman viivettä niinkuin vakiollakin.

Noissa isoissakaan ei vaadi mitään muita muutoksia autoon kun se muovi minkä otit itse asennuksen ajaksi kolaripalkin päältä pois niin näissä pitää jättää se kokonaan pois.
Pro Alloyta jos tarkemmin katsoo, niin sehän on varmaan puolet kapeampi ja leveyssuunnassa selvästi lyhemmät kennot kuin R-Sportissa, joten tilavuusero ei liene kovin merkittävä. Ainoa haittapuoli siis se, että on myös ylhäältä kokonaan syylarin edessä, ei välttämättä mitään ongelmia tuon kanssa vielä näillä leveysasteilla, mutta ainakin teoriassa tuo haittaa jäähdytysnesteen jäähdytystä.

Ja mitä PumaSpeed itse demonnut, niin niillä on 290 heppasessa Hybridi turbo versiossa Stage 3 ja toi R-Sport cooleri, niin aika riittoisa sekin on.

https://www.youtube.com/watch?v=QcAT-DJr3jQ
Nipa
Viestit: 388
Liittynyt: 18 Elo 2018 07:53

Re: Ford Fiesta ST 2018

Viesti Kirjoittaja Nipa »

Joo on se ohuempi ja rimat hieman kapeemmat. Tää on sen verran korkea että saa sen jäähdytyshyödyn ylemmästäkin aukosta. Mainostiko ne nyt että 300% vakiota isompi mutta hukkuuhan siitä koosta 1/3 osa ton rekisterikilven taakse.

Yhtä hitaasti lämpenee fiesta viileemmillä keleillä toi cooleri syylärin edessä kun vakiokin. Lämpömittariakin olen seurannut normaalilämmöissä ja samaa näyttää kun ennenkin. Voihan tuo kyllä jokuisella asteella litkujen lämpöä nostaa todellisuudessa.

Eipä kyllä tullut koskaan kiinnitettyä niin huomiota imuilman lämpöihin vaikka ehkä olisi pitänyt niin olisi nähnyt tuon todellisen tehon.
Focus ST -10 Ex
Fiesta ST -20 Ex
hapelo
Viestit: 937
Liittynyt: 24 Touko 2018 21:03
Paikkakunta: Kaukas

Re: Ford Fiesta ST 2018

Viesti Kirjoittaja hapelo »

Moro

Ihan :thumbup: hyvät luvut työmatka-ajossa,maantie 70% taajama 30% muutamia kunnon repäisyjä...

Harri

https://www.instagram.com/p/CQAQ4Efjb7t ... =copy_link
:ford: "Esko" Escort 1300 Sport -74,"Tauno" Taunus 2.0L -77,"Mustikka" Fiesta Titanium 82hv -10,"Mirri" Fiesta Sport Silver 134hv -12,nyt Fiesta ST 2018 238HP "Lumikki"
ärräpärrä
Viestit: 600
Liittynyt: 10 Huhti 2016 21:14

Re: Ford Fiesta ST 2018

Viesti Kirjoittaja ärräpärrä »

hapelo kirjoitti: 12 Kesä 2021 06:01 Moro

Ihan :thumbup: hyvät luvut työmatka-ajossa,maantie 70% taajama 30% muutamia kunnon repäisyjä...

Harri

https://www.instagram.com/p/CQAQ4Efjb7t ... =copy_link
Oon sitten varmaan tilannut hirveän bensasyöpön. Mun vanhakorisessa vastaava luku taulussa nyt 4,8 ja joka valoista lähdetty kiepit punaisella ja moottoritierampit vedetty toista sataa ja mutkista ulos 160.
Viime vuoden kulutuslukemat ajotietsikan mukaan 4,6-5,1 ja keskikulutus 4,87. Taitaa uuskoppasen todellinen kulutus olla litran enemmän kuin vanhan. Niin ne autot kehittyy ja päästöt pienenevät. :)
Nipa
Viestit: 388
Liittynyt: 18 Elo 2018 07:53

Re: Ford Fiesta ST 2018

Viesti Kirjoittaja Nipa »

Itse en ole ikinä nollannut ajotietokonetta ja 6.8 on taulussa.
Focus ST -10 Ex
Fiesta ST -20 Ex
bagis
Viestit: 33
Liittynyt: 20 Marras 2020 20:41

Re: Ford Fiesta ST 2018

Viesti Kirjoittaja bagis »

Nipa kirjoitti: 12 Kesä 2021 17:09 Itse en ole ikinä nollannut ajotietokonetta ja 6.8 on taulussa.
Sama homma mutta 7.9 taulussa :D Varmaan 70% kaupunkiajoa.
Kesän kunniaksi kuva vielä traktorST https://live.staticflickr.com/65535/512 ... 51ba_h.jpg
Pitäisi varmaan niitä jousia alkaa kattelemaan.
hapelo
Viestit: 937
Liittynyt: 24 Touko 2018 21:03
Paikkakunta: Kaukas

Re: Ford Fiesta ST 2018

Viesti Kirjoittaja hapelo »

ärräpärrä kirjoitti: 12 Kesä 2021 17:01
hapelo kirjoitti: 12 Kesä 2021 06:01 Moro

Ihan :thumbup: hyvät luvut työmatka-ajossa,maantie 70% taajama 30% muutamia kunnon repäisyjä...

Harri

https://www.instagram.com/p/CQAQ4Efjb7t ... =copy_link
Oon sitten varmaan tilannut hirveän bensasyöpön. Mun vanhakorisessa vastaava luku taulussa nyt 4,8 ja joka valoista lähdetty kiepit punaisella ja moottoritierampit vedetty toista sataa ja mutkista ulos 160.
Viime vuoden kulutuslukemat ajotietsikan mukaan 4,6-5,1 ja keskikulutus 4,87. Taitaa uuskoppasen todellinen kulutus olla litran enemmän kuin vanhan. Niin ne autot kehittyy ja päästöt pienenevät. :)
Niinpä,reilusti alle 6sek sataseen...siis Revo:n kanssa :lol:

Harri
:ford: "Esko" Escort 1300 Sport -74,"Tauno" Taunus 2.0L -77,"Mustikka" Fiesta Titanium 82hv -10,"Mirri" Fiesta Sport Silver 134hv -12,nyt Fiesta ST 2018 238HP "Lumikki"
ärräpärrä
Viestit: 600
Liittynyt: 10 Huhti 2016 21:14

Re: Ford Fiesta ST 2018

Viesti Kirjoittaja ärräpärrä »

hapelo kirjoitti: 12 Kesä 2021 19:45
ärräpärrä kirjoitti: 12 Kesä 2021 17:01

Oon sitten varmaan tilannut hirveän bensasyöpön. Mun vanhakorisessa vastaava luku taulussa nyt 4,8 ja joka valoista lähdetty kiepit punaisella ja moottoritierampit vedetty toista sataa ja mutkista ulos 160.
Viime vuoden kulutuslukemat ajotietsikan mukaan 4,6-5,1 ja keskikulutus 4,87. Taitaa uuskoppasen todellinen kulutus olla litran enemmän kuin vanhan. Niin ne autot kehittyy ja päästöt pienenevät. :)
Niinpä,reilusti alle 6sek sataseen...siis Revo:n kanssa :lol:

Harri
Hassua että joku ostaa Toyota Yaris GR:n. Mikähän siinä autossa maksaa niin paljon. Sunkin autos pesee sen valoista lähdössä varmasti ja munkin pudottaa Toyotan mutkissa. Oliskohan se sitten talvella parmpi kun on se neliveto.
hapelo
Viestit: 937
Liittynyt: 24 Touko 2018 21:03
Paikkakunta: Kaukas

Re: Ford Fiesta ST 2018

Viesti Kirjoittaja hapelo »

ärräpärrä kirjoitti: 13 Kesä 2021 17:26
hapelo kirjoitti: 12 Kesä 2021 19:45

Niinpä,reilusti alle 6sek sataseen...siis Revo:n kanssa :lol:

Harri
Hassua että joku ostaa Toyota Yaris GR:n. Mikähän siinä autossa maksaa niin paljon. Sunkin autos pesee sen valoista lähdössä varmasti ja munkin pudottaa Toyotan mutkissa. Oliskohan se sitten talvella parmpi kun on se neliveto.
Ohjaamoergonomia GR Yariksessa on aivan hirveä...ajoltaan kuin halko suoraan liiteristä...kävin Kaivokselan Touholla ajamassa...

Ei jatkoon👎

Harri
:ford: "Esko" Escort 1300 Sport -74,"Tauno" Taunus 2.0L -77,"Mustikka" Fiesta Titanium 82hv -10,"Mirri" Fiesta Sport Silver 134hv -12,nyt Fiesta ST 2018 238HP "Lumikki"
ärräpärrä
Viestit: 600
Liittynyt: 10 Huhti 2016 21:14

Re: Ford Fiesta ST 2018

Viesti Kirjoittaja ärräpärrä »

hapelo kirjoitti: 13 Kesä 2021 19:05
ärräpärrä kirjoitti: 13 Kesä 2021 17:26

Hassua että joku ostaa Toyota Yaris GR:n. Mikähän siinä autossa maksaa niin paljon. Sunkin autos pesee sen valoista lähdössä varmasti ja munkin pudottaa Toyotan mutkissa. Oliskohan se sitten talvella parmpi kun on se neliveto.
Ohjaamoergonomia GR Yariksessa on aivan hirveä...ajoltaan kuin halko suoraan liiteristä...kävin Kaivokselan Touholla ajamassa...

Ei jatkoon👎

Harri
Sisältä on tosi ruma. Kävin myös ajamassa kyseisen auton. Äänet sisälle kuuluu niin kovaa, että ensimmäisenä täytyi käydä kotoa hakemassa pumpulit korviin eikä sekään auttanut. En pystyisi ajamaan sellaisella autolla joka pitää niin kovaa meteliä. Onhan St:kin äänekäs renkaistaan ( ei talvella kitkoilla ) mutta ei mitään tuon rinnalla. Onkohan ne jotka ostavat tojon ajaneet koskaan ST:tä, vai onko vain tojolaput silmillä.
Onhan niitä kuitenkin toistakymmentä myyty.
Avatar
fasteST
Viestit: 201
Liittynyt: 06 Syys 2020 23:03

Re: Ford Fiesta ST 2018

Viesti Kirjoittaja fasteST »

Nyt on kokeiltu pykälää kylmemmät tulpat, Denso ITV22, ihme kyllä noita löyty ihan Motonetin hyllystä kun NGK vastaavia saanu metsästää ympäri planeettaa, yhet NGK:t jo tilasin Hollannista vaan eipä ole näkyny. No ajossa noilla uusilla ei ollut mitään ongelmia, jotenkin tuntui paremmin käyvän tyhjäkäyntiä ja sammu nätimmin, mutta tuli sitten ajon jälkeen kokeiltua parkkiksella antaa moottorille kierroksia ja siitä sellainen pauke putkessa ettei mitään rajaa, tietty säikähti että onko nyt normaalia enempi palamatonta bensaa putkessa ja tulppa liian kylmä tähän viritykseen. Annoin moottorin jäähtyä ja vaihdoin vakiotulpat takaisin. Kävin ajamassa taas lenkin, hyvin toimi mutta tosiaan tyhjäkäynti oli nyt raaempi ja sammu jotenkin vaivalloisesti, testasin toki paukkuuko moottori ajon jälkeen kuten teki kylmemmillä tulpilla ja perkele sehän paukku ihan samalla lailla sillä vakiotulpalla, ei vaan ole tullu aiemmin edes kokeiltua. Tästä päätellen tuo kylmempi tulppa voisi toimia tässä virityksessä jopa paremmin. Pitänee laittaa Mountunelle kyssäriä mitä mieltä ne on noista, ne nimittäin kauppaa sitä NGK vaihtoehtoa, rahtien ja verojen kanssa NGK:lle tulee hintaa satanen jos tilaa vaikka Mountunelta kun noi Densot makso Motonetissä "vain" 41 euroo ja risat.

Nyt vaan sitten äkkiä päätös kummatko tulpat laittaa radalle, nimittäin jo viikon päästä pääsee eka kertaa Kymiringille, toki sain just toimimaan MotoGP 20 simulaattorin ratilla niin pystyy vähän tekeen rataopettelua ennen H-hetkeä eikä tarvi ihan sokkona sitten ajaa. Muuta tavoitetta ei ole kuin saada Fiesta kulkemaan 220 km/h Kymiringin takasuoralla, nyt on vihdoin suomessakin rata missä on tarpeeksi pitkä suora. Aivan mahtavaa hommaa verrattuna liikenteen seassa ajeluun, tosin jos rehellisiä ollaan niin eihän nää Fiestan tehot vielä tee ku vihaiseks kun radalla pyyhkii Ferrarit ohi vasemmalta ja oikeelta :thumbup:
JTH66
Viestit: 38
Liittynyt: 02 Syys 2018 21:34

Re: Ford Fiesta ST 2018

Viesti Kirjoittaja JTH66 »

fasteST kirjoitti: 13 Kesä 2021 20:27 Nyt on kokeiltu pykälää kylmemmät tulpat, Denso ITV22, ihme kyllä noita löyty ihan Motonetin hyllystä kun NGK vastaavia saanu metsästää ympäri planeettaa, yhet NGK:t jo tilasin Hollannista vaan eipä ole näkyny. No ajossa noilla uusilla ei ollut mitään ongelmia, jotenkin tuntui paremmin käyvän tyhjäkäyntiä ja sammu nätimmin, mutta tuli sitten ajon jälkeen kokeiltua parkkiksella antaa moottorille kierroksia ja siitä sellainen pauke putkessa ettei mitään rajaa, tietty säikähti että onko nyt normaalia enempi palamatonta bensaa putkessa ja tulppa liian kylmä tähän viritykseen. Annoin moottorin jäähtyä ja vaihdoin vakiotulpat takaisin. Kävin ajamassa taas lenkin, hyvin toimi mutta tosiaan tyhjäkäynti oli nyt raaempi ja sammu jotenkin vaivalloisesti, testasin toki paukkuuko moottori ajon jälkeen kuten teki kylmemmillä tulpilla ja perkele sehän paukku ihan samalla lailla sillä vakiotulpalla, ei vaan ole tullu aiemmin edes kokeiltua. Tästä päätellen tuo kylmempi tulppa voisi toimia tässä virityksessä jopa paremmin. Pitänee laittaa Mountunelle kyssäriä mitä mieltä ne on noista, ne nimittäin kauppaa sitä NGK vaihtoehtoa, rahtien ja verojen kanssa NGK:lle tulee hintaa satanen jos tilaa vaikka Mountunelta kun noi Densot makso Motonetissä "vain" 41 euroo ja risat.

Nyt vaan sitten äkkiä päätös kummatko tulpat laittaa radalle, nimittäin jo viikon päästä pääsee eka kertaa Kymiringille, toki sain just toimimaan MotoGP 20 simulaattorin ratilla niin pystyy vähän tekeen rataopettelua ennen H-hetkeä eikä tarvi ihan sokkona sitten ajaa. Muuta tavoitetta ei ole kuin saada Fiesta kulkemaan 220 km/h Kymiringin takasuoralla, nyt on vihdoin suomessakin rata missä on tarpeeksi pitkä suora. Aivan mahtavaa hommaa verrattuna liikenteen seassa ajeluun, tosin jos rehellisiä ollaan niin eihän nää Fiestan tehot vielä tee ku vihaiseks kun radalla pyyhkii Ferrarit ohi vasemmalta ja oikeelta :thumbup:
Sinun projekti kuuolostaa kyllä mielenkiintoiselle, seuraan.

Kyllä tuon 220km/h pitäisi olla tehtävissä KymiRingillä, Revo -ohjelmoitu ST juoksi Motoparkin takasuoralla GPS:n mukaan 199km/h ennen kun mutka tuli silmille :D Iiitssä suora on julmetun pitkä, jopa vuokra Skoda Octavialla sai mittariin ihan kunnoitettavat lukemat. Mutta senkin suoran päässä on sitten mutka... Fefet ja muut menee kyllä yleensä hienosti suorilla, mutta ihan kaikki kuskit eivät ole auton tasolla mutkissa.
Avatar
fasteST
Viestit: 201
Liittynyt: 06 Syys 2020 23:03

Re: Ford Fiesta ST 2018

Viesti Kirjoittaja fasteST »

JTH66 kirjoitti: 14 Kesä 2021 12:20
fasteST kirjoitti: 13 Kesä 2021 20:27 ..., nimittäin jo viikon päästä pääsee eka kertaa Kymiringille, toki sain just toimimaan MotoGP 20 simulaattorin ratilla niin pystyy vähän tekeen rataopettelua ennen H-hetkeä eikä tarvi ihan sokkona sitten ajaa. Muuta tavoitetta ei ole kuin saada Fiesta kulkemaan 220 km/h Kymiringin takasuoralla, nyt on vihdoin suomessakin rata missä on tarpeeksi pitkä suora. Aivan mahtavaa hommaa verrattuna liikenteen seassa ajeluun, tosin jos rehellisiä ollaan niin eihän nää Fiestan tehot vielä tee ku vihaiseks kun radalla pyyhkii Ferrarit ohi vasemmalta ja oikeelta :thumbup:
Kyllä tuon 220km/h pitäisi olla tehtävissä KymiRingillä, Revo -ohjelmoitu ST juoksi Motoparkin takasuoralla GPS:n mukaan 199km/h ennen kun mutka tuli silmille :D Iiitssä suora on julmetun pitkä, jopa vuokra Skoda Octavialla sai mittariin ihan kunnoitettavat lukemat. Mutta senkin suoran päässä on sitten mutka... Fefet ja muut menee kyllä yleensä hienosti suorilla, mutta ihan kaikki kuskit eivät ole auton tasolla mutkissa.
No vaikee sanoa etukäteen kauanko tuo sitä vauhtia kelaa, sen ajan mitä Fiesta kulkee. Tuo 220 kilsaa tulee siitä kun 2019 Mika Salo ajo F4 Formulalla tuolla ja jos oikein katsoin niin ei se ton kovempaa menny, olishan se kiva Fiestalla olla nopeempi :)

Ovat luvanneet hirmuhelteet perjantaista alkaen useammaksi päiväksi, saattaa ratin takana tulla jopa hiki.

Tossa vielä video jonka tein MotoGP pelistä, aika hirvee on ajaa ratilla motskaria ja sen kyllä huomaa, mutta kun ei ole rataa autosimuun niin pakko oli toi väsätä, tai on mutta ei ole julkisesti saatavilla. F1 autolla tota Kymiringiä pitäis päästä ajamaan simussa niin sais jo ajorytmistä kiinni.

Kymiring MotoGP 20, ekat kierrokset ratilla:
https://www.youtube.com/watch?v=30axJurmHzU

Kyllä toi motskari kivasti kulkee, melkein 300 taulussa Kymiringillä ja ennen suoraa mutkasta ulostulo törkeen hidas...johtuu siis ohjaimesta ei kuskista.

Ja mitä tulee mutka-ajoon niin totta, esim. muutama vuosi sitten Autoliiton ratapäivillä Nyrre Corsalla tuli päihitettyä mutkissa useampi Porsche kuski kun olivat niin hädissään jarrulla, suorilla ne sitten kelas vauhtia ja ohi, rahalla kun ei voi ostaa ajotaitoa. Corsan alusta oli ihan huippua, motti tehoton lussu, moottorin takia auto oli paha pettymys. Tää Fiesta kulkee ihan eri malliin.
Avatar
fasteST
Viestit: 201
Liittynyt: 06 Syys 2020 23:03

Re: Ford Fiesta ST 2018

Viesti Kirjoittaja fasteST »

fasteST kirjoitti: 13 Kesä 2021 20:27 Nyt on kokeiltu pykälää kylmemmät tulpat, Denso ITV22,..... Tästä päätellen tuo kylmempi tulppa voisi toimia tässä virityksessä jopa paremmin. Pitänee laittaa Mountunelle kyssäriä mitä mieltä ne on noista, ne nimittäin kauppaa sitä NGK vaihtoehtoa, rahtien ja verojen kanssa NGK:lle tulee hintaa satanen jos tilaa vaikka Mountunelta kun noi Densot makso Motonetissä "vain" 41 euroo ja risat.
No nii, tuli Mountunen vastaus kylmemmistä tulpista, melko ympäripöyree selitys että ota siitä nyt selvää, selvästi voi rivien välistä lukea, että mitään vastuuta eivät ota eli eivät edes tiedä sopiiko varmasti eli eivät ole demoilleet lainkaan, sama teksti löytyy myös niitten nettikaupasta. Eli annetaan vain ympäripyöreä suositus että kylmempi voisi olla parempi, radallahan tuon helposti voisi testata mitä kelaa huippuja kummallakin tulpalla, mutta empä taida viitsiä kuumaan koneeseen alkaa tulppia vaihteleen edestakaisin, kylmät koneeseen ja menoks, luvattu tollaset 30 astetta lämmintä, niin eiköhän noi ole hyvä juttu, samoin se uusi cooleri tuli vaihdettu tosi hyvään aikaan, nyt sille on käyttöä. Oli muuten tossa yks viileempi päivä välissä, tais olla lauantaina aamupäivällä niin olihan reippaasti poweria autossa kun 15 asteen tienoilla ilma, helle syö voimaa ihan selvästi.

Mountunen vastaus tulpista:
Thanks for your email,

Engines running substantially higher boost pressure or increased levels of tuning compared to the OE power output can experience reduced spark plug life resulting in lower engine performance, misfires and rough idle.

Increased wear is typically seen in the form of increased spark plug gap and degradation of the electrode. Using spark plugs that are optimised for increased power ensures maximum performance.

We hope this helps

Best regards,

The mountune® online team.
Avatar
fasteST
Viestit: 201
Liittynyt: 06 Syys 2020 23:03

Re: Ford Fiesta ST 2018

Viesti Kirjoittaja fasteST »

Tänään Mountune sitten tarkensi asiaa, alunperin siis kysyin, että suositteleeko ne siihen M260 softaan noita kylmempiä tulppia, niin eilen tuli aika ympäripyöree vastaus, ei vieläkään ihan kohdilleen mutta eiköhän rivien välistä voi lukea että ovat ok.

Thanks for your email,

We have tested these plugs in all of our development cars over thousands of miles before we decided to sell them to the public, so rest assured these have been tried and tested.

We hope this helps

Best regards,

The mountune® online team.


Että eiku Denso ITV22 ostoksille mars, eilen laitoin Densot takaisin ja kävin ajeleen, ei että on paremmat kuin vakiot, niin nätisti käy ja kukkuu voimaa on rutkasti käytössä, sammuu laakista kun vakioilla sammuttelee moottoria jonkin aikaa mikä ainakin itseäni häiritsi jo jonnin verran.
ärräpärrä
Viestit: 600
Liittynyt: 10 Huhti 2016 21:14

Re: Ford Fiesta ST 2018

Viesti Kirjoittaja ärräpärrä »

Tuliko viimeksi ST:n tilanneille etu- ja takakangasmatot vai vain etu? Viimeisimmässä esitteessä lukee että ST:en kuuluu vain etukangasmatot ja Vignaleen molemmat.
Kysyn siksi, että olen myynyt nyt muutamat kangasmatot ( uudet ) hintaan 20e. Meillä on nytkin varastossa Ford Fiesta Titaniumin 2018 käyttämättömät pusssissa olevat kangasmatot. Mitäs järkeä niitäkin on sitten myydä 20 euroon jos ei uuteen saa takamattoja lainkaan. Myy vain etuset. On muuten suolaisen hintaiset nuo matot 126€.
Vastaa Viestiin