Ford Fiesta ST 2018

Keskustelua autoista ja autoilusta yleisesti
Renee
Viestit: 5411
Liittynyt: 09 Tammi 2014 18:51

Re: Ford Fiesta ST 2018

Viesti Kirjoittaja Renee »

Auto ei käy virrat on pois ja takana kuuluu vinkunaa. Ei ole kuivista oven saranoista kuuluva ääni täten. Joku sähköjuttu varmaan on. Kokeile takakontti ylhäällä kuuluuko vielä vinkunaa. Vai käynnissä ainoastaan ilmenee vinkuna.
Volvo 850 1995 farmari 2.432 bensa manuaali
Mondeo 2015 1.5 bensa ecobooster manuaali
Nipa
Viestit: 388
Liittynyt: 18 Elo 2018 07:53

Re: Ford Fiesta ST 2018

Viesti Kirjoittaja Nipa »

Dandalon kirjoitti: 15 Elo 2021 09:55 Mikäköhä se vinkuu kun kuskin oven aukasee?

Aina kun avaan kuskinpuoleisen oven, niin auton takaa kuuluu vinkuna.
Siis autoon sisään mentäessä? Se läppä jää pakoputkesta auki auton sammuttaessa ja lukittuna kun avaa kuskin oven se menee kiinni.
Focus ST -10 Ex
Fiesta ST -20 Ex
Dandalon
Viestit: 219
Liittynyt: 02 Loka 2017 18:52

Re: Ford Fiesta ST 2018

Viesti Kirjoittaja Dandalon »

Nipa kirjoitti: 15 Elo 2021 18:23
Dandalon kirjoitti: 15 Elo 2021 09:55 Mikäköhä se vinkuu kun kuskin oven aukasee?

Aina kun avaan kuskinpuoleisen oven, niin auton takaa kuuluu vinkuna.
Siis autoon sisään mentäessä? Se läppä jää pakoputkesta auki auton sammuttaessa ja lukittuna kun avaa kuskin oven se menee kiinni.
No tämähän se oli joka ääntä pitää, näköjään ajossakin välillä kun kytkintä käyttää. Täytyy suihkutella jotain WD-40:stä tonne.
@rsk@
Viestit: 590
Liittynyt: 24 Heinä 2016 23:11

Re: Ford Fiesta ST 2018

Viesti Kirjoittaja @rsk@ »

Saako sen läpän pois sieltä.
Eli siis läppä ja kääntöakseli mäkeen sieltä.
Vai voiko siihen jotain pientä tykkää jättää paikalleen.
Nipa
Viestit: 388
Liittynyt: 18 Elo 2018 07:53

Re: Ford Fiesta ST 2018

Viesti Kirjoittaja Nipa »

Sitä en osaa sanoa sytyttääkö jotain vikavaloa jos moottorilta ottaa piuhan irti. Sen moottorin ja läpän akselin välissä on sellainen metalliholkki. Sen jos ottaa pois niin moottori pelaa mutta ei käännä läppää. Jollain se läppä sen jälkeen pitää lukita auki asentoon. En muista kuin löysä se oli että pysyisikö itsestään auki.
Focus ST -10 Ex
Fiesta ST -20 Ex
hapelo
Viestit: 940
Liittynyt: 24 Touko 2018 21:03
Paikkakunta: Kaukas

Re: Ford Fiesta ST 2018

Viesti Kirjoittaja hapelo »

Moro

Alkanut herjaamaan avaimesta...."käynnistä uudestaan tai aseta avain..."

Patteri finaalissa🤔

Harri
:ford: "Esko" Escort 1300 Sport -74,"Tauno" Taunus 2.0L -77,"Mustikka" Fiesta Titanium 82hv -10,"Mirri" Fiesta Sport Silver 134hv -12,nyt Fiesta ST 2018 238HP "Lumikki"
Dandalon
Viestit: 219
Liittynyt: 02 Loka 2017 18:52

Re: Ford Fiesta ST 2018

Viesti Kirjoittaja Dandalon »

hapelo kirjoitti: 19 Elo 2021 14:02 Moro

Alkanut herjaamaan avaimesta...."käynnistä uudestaan tai aseta avain..."

Patteri finaalissa🤔

Harri
Kokeilitko vaihtaa?
toasti
Viestit: 463
Liittynyt: 02 Joulu 2018 17:59

Re: Ford Fiesta ST 2018

Viesti Kirjoittaja toasti »

hapelo kirjoitti: 19 Elo 2021 14:02 Moro

Alkanut herjaamaan avaimesta...."käynnistä uudestaan tai aseta avain..."

Patteri finaalissa🤔

Harri
Pariston loppumiselle on oma ilmoitus. Jos antaa tuollaisen ilmoituksen pariston loppumisesta, ei järjestelmä toimi oikein.
Ford Focus 1.5 TDCi EcoBlue A8 2018
hapelo
Viestit: 940
Liittynyt: 24 Touko 2018 21:03
Paikkakunta: Kaukas

Re: Ford Fiesta ST 2018

Viesti Kirjoittaja hapelo »

toasti kirjoitti: 20 Elo 2021 17:55
hapelo kirjoitti: 19 Elo 2021 14:02 Moro

Alkanut herjaamaan avaimesta...."käynnistä uudestaan tai aseta avain..."

Patteri finaalissa🤔

Harri
Pariston loppumiselle on oma ilmoitus. Jos antaa tuollaisen ilmoituksen pariston loppumisesta, ei järjestelmä toimi oikein.
Moro


Ei ole enää herhannut,no seuraan tilannetta...patteria en vaihtanut

Harri
:ford: "Esko" Escort 1300 Sport -74,"Tauno" Taunus 2.0L -77,"Mustikka" Fiesta Titanium 82hv -10,"Mirri" Fiesta Sport Silver 134hv -12,nyt Fiesta ST 2018 238HP "Lumikki"
Avatar
fasteST
Viestit: 201
Liittynyt: 06 Syys 2020 23:03

Re: Ford Fiesta ST 2018

Viesti Kirjoittaja fasteST »

Viimeset modaukset Fiestaan tehty. Nyt on täydellinen Stage 1. Alavääntö saatu muikeaksi ahtoputkien vaihdolla, eilen laitoin kuvissa näkyvän putken. Nyt vääntö on just kuten pitää, auto on kertakaikkiaan loistava ajettava nyt. Seuraavaksi täytyy hieman tarkkailla onko näillä modauksilla vaikutusta kulutukseen, auton menee ihan pintakaasulla sellasta vauhtia että joutuu jo varomaan ettei tuu sakkoja.

Vertailu uusi ja vanha ahtoputki
Orkkisputkessa on resonaattori joka on toinen pullonkaula, turboon kiinni tuleva putki on toinen pullonkaula. Kuvista näkee mikä ero uudella ja vanhalla on, tuo tehtaan osa on ns. kompromissi, samaa putkenpätkää käytetään Fiestassa, jossa juuri tuohon putkeen tulee kiinni joku takaisinkierto venttiili, mun autossa sitä ei ollu. Nämä on juuri niitä massatuotannon ongelmia, käytetään samoja osia koska valmistaminen on halvempaa.

Kuva

Kuva

Nyt autossa Stage 1 softan lisäksi 3 selvästi hyödyllistä modia:
1. isompi välijäädytin
2. isompi Elbow ennen kaasuläppää
3. tuo yllä kuvattu ahtoputki

Lisäksi jos tekarit kestää niin olen laittanut Revon Torque Mountin joka estää moottorin heilumisen, on kuitenki todella radikaali muutos käyttöautoon eli sitä en suosittele jos tykkää ajaa äärimmäisen mukavalla käyttöautolla.

Edit: tosiaan muitakin vaihtoehtoja tolle ahtoputkelle on, sellasia jotka on väännetty yhdestä putkesta, ne on halvempia kuin tää Mountune, mutta en sen Airtec elbown jälkeen halunnu lähtee kokeilee sopiiko ne heittämällä. Tässä Mountunessa toi kumiletkun pätkä meni aavistuksen lyttyyn, mutta ei paha.
mustikka
Viestit: 35
Liittynyt: 16 Elo 2018 19:20

Re: Ford Fiesta ST 2018

Viesti Kirjoittaja mustikka »

Ei ole tullut päiviteltyä tänne mitään pitkään aikaan.
Revon stage 1 ja henkisenä lisänä Mountunen ilmansuodatin ja astetta kylmemmät tulpat, rullilla 259 bhp ja 371 Nm nelosvaihteella. Puolenkymmentä vetoa otettiin, vakiocooleri toimii vielä todella hyvin. Pyörätehoa laskennallisen häviön jälkeen parhaimmillaan oli hieman yli 200 bhp.
Myöskään KymiRingin ratapäivänä ei lämpöongelmia, ulkolämpötila oli 24 astetta. Ratakierroksia yhteensä noin 120km edestä. Takasuoralla sai mittarin mukaan parhaimmillaan 215 km/h. Taroxin palat toimivat hyvin. Teknisella pätkällä Fiestaa on mahtavaa viedä ja mäkinen maasto tuo vielä lisää haastetta. Täysjarrutuksissa en saanut hätävilkkuja näkyviin, liekkä tässä mallissa sellaista toimintoakaan edes? Ns. "hätäjarrutustoiminto"

Revon torque mount on myös asennettu. Hyötyjä ei oikein ole arkikäytössä, mustaa viivaa saa helposti enemmän ja keula ei pompi. Radalla erittäin hyvä mutta arkikäytössä aina ajettava vaihdetta pienemmällä. Esim. 40-alueella käytettävä kolmosta ja 80km/h ajo ei onnistu 6. vaihteella, siis aivan järkyttävä vapina ja räminä. On ajettu sellaiset pari tuhatta km niin pitäisi olla jo hieman pehmennyt tuon puslan, otettiin jo kerran pois ja rasvattiin uudestaan. Jos ajaa joskus normal asetuksella ja kone rupeaa käymään kahdella sylinterilla niin sekin kyllä tuntuu ikävälle ratissa asti. Täytyy kyllä laittaa tuo oem-osa kiinni....

Jos jollain olisi oikeaa tietoa tuon oem-torque mountin pulttien momenteista niin helpottaisi suuresti. Revon osassa momentit alle 50 Nm. Jossain näin sellaisen kuvan että isompi oli luokkaa 115 Nm ja pienempi 95 Nm.
:ford: "Black Shadow" ST -19
Avatar
fasteST
Viestit: 201
Liittynyt: 06 Syys 2020 23:03

Re: Ford Fiesta ST 2018

Viesti Kirjoittaja fasteST »

mustikka kirjoitti: 30 Elo 2021 11:44 Ei ole tullut päiviteltyä tänne mitään pitkään aikaan.
Revon stage 1 ja henkisenä lisänä Mountunen ilmansuodatin ja astetta kylmemmät tulpat, rullilla 259 bhp ja 371 Nm nelosvaihteella. Puolenkymmentä vetoa otettiin, vakiocooleri toimii vielä todella hyvin. Pyörätehoa laskennallisen häviön jälkeen parhaimmillaan oli hieman yli 200 bhp.
Myöskään KymiRingin ratapäivänä ei lämpöongelmia, ulkolämpötila oli 24 astetta. Ratakierroksia yhteensä noin 120km edestä. Takasuoralla sai mittarin mukaan parhaimmillaan 215 km/h. Taroxin palat toimivat hyvin. Teknisella pätkällä Fiestaa on mahtavaa viedä ja mäkinen maasto tuo vielä lisää haastetta. Täysjarrutuksissa en saanut hätävilkkuja näkyviin, liekkä tässä mallissa sellaista toimintoakaan edes? Ns. "hätäjarrutustoiminto"

Revon torque mount on myös asennettu. Hyötyjä ei oikein ole arkikäytössä, mustaa viivaa saa helposti enemmän ja keula ei pompi. Radalla erittäin hyvä mutta arkikäytössä aina ajettava vaihdetta pienemmällä. Esim. 40-alueella käytettävä kolmosta ja 80km/h ajo ei onnistu 6. vaihteella, siis aivan järkyttävä vapina ja räminä. On ajettu sellaiset pari tuhatta km niin pitäisi olla jo hieman pehmennyt tuon puslan, otettiin jo kerran pois ja rasvattiin uudestaan. Jos ajaa joskus normal asetuksella ja kone rupeaa käymään kahdella sylinterilla niin sekin kyllä tuntuu ikävälle ratissa asti. Täytyy kyllä laittaa tuo oem-osa kiinni....

Jos jollain olisi oikeaa tietoa tuon oem-torque mountin pulttien momenteista niin helpottaisi suuresti. Revon osassa momentit alle 50 Nm. Jossain näin sellaisen kuvan että isompi oli luokkaa 115 Nm ja pienempi 95 Nm.
Ton Torque Mountin momentteja ei tiedossa ei oem eikä Revo, mutta itellä ollut Revo kiinni nyt vuoden, edelleen oli pultit tiukassa kun perjantaina tarkistin ahtoputken vaihdon yhteydessä, samoin puslat virheettömät, pultit kiristin sillon vuosi sitten mahdollisimman tiukalle mutta en hampaat irvessä, yhtään ei olleet löystyneet. Tuohon osaan kohdistuu koko ajan paljon vetoa, joten en usko että pultit irtoo kovin helposti edes tärinässä jos sitä pelkäät.

Mitä tulee tärinään niin silloin vuosi sitten tuo Revo oli melkoinen shokki, olin varma ettei kestä kauaa kun jotain hajoaa, mutta eipä ole hajonnut, täysin tottunut jo tuohon. Nätimmin lähtee kun ei pompota keulaa vaikka vähän innostuis riivaamaan. Ideana on, että moottorin voimaa ei katoa sivuttaisliikeeseen vaan kaikki kohdistuu eteenpäinmenoon. Makuasioita, ei toi tosiaan mikä liian mukava ole ja mä tykkään kilpurista eli takas en vaihda.

Näissä tosiaan vakiocooleri riittää pitämään Stage 1 motit nipussa, mutta hieman isompi cooleri takaa ettei ala kovin helposti nakuttamaan vaikka kuinka riivais, toisaalta omassa isomman coolerin vaikutus avarampien ahtoputkien kanssa oli merkittävä moottorin sitkeyteen ja vääntöön, perjantaisen operaation jälkeen moottori tuntuu olevan paremmin hereillä, aivan kuin nokalla olisi huomattavasti isompi moottori, vääntö on todella paksua vakioon tai pelkkään softaan verrattuna ja sitä on heti tarjolla vaikka tän PumaSpeed softan väännöt on vakiot 2300 kiekkaan asti. Tämän myötä ajaminen on nyt aivan eri tasoa, niin kevyesti ja helposti etenee riivaamatta. Tossa kun taajamassa ajelee niin kakkosvaihteella tulee nyt ajeltua, 3000+ kierrokset ja voimaa tuntuu olevan ja leikityttää. Nyt jo kunnolla nykäsee kun rykäsee, tuolla kadulla ei vaan ole mestoja missä testata, aina kun vauhti nousee niin paskalakit ilmestyy jostain, joku Murphyn laki varmaan, olo on kuin Tapani Kansalla.

Ajoitko muuten Kymiringillä miten lähelle takasuoran päätä, ite aloin himmailemaan jo ennen sitä paksua valkoista reunaviivaa, jotain 200 metriä ennen mutkaa ja siinä mittari näytti sen 200 km/h, ehkä vähä kauemmas saatto mennä mutta liian kauas jäi. Oli meinaan aika kuuma päivä se kun itse tuolla ajoin, 30 astetta, tehot kateissa, varoittivat myös että edellisenä päivänä kun oli ollut yhtä kuuma niin jengillä oli jarruja syttyny palamaan, ei viittyny testata palaako Fiestassa miten herkästi, radalla oli hidas ja nopee ryhmä samaan aikaan, en tainnut kertaakaan päästä takasuoraa aloittamaan niin, ettei ensin olis tarvinnu hidastella ja väistellä niitä 500+ heppasia ja siitä oli työn ja tuskan takana alkaa kelamaan uutta vauhtia 1.5 litrasella. Renkaat meni myös pilalle tossa kelissä, varsinkin eturenkaiden pinta oli kovaa kuin muovi, niissä ei ollut enää pitoa edes kadulla. Tollanen alle hellerajan missä sä ajoit olis ollu ihanteellinen keli. No ens kesänä uus yritys jos osuis parempaa keliä.

Mikäli tätä vielä pidemmälle veis, niin Stage 2R josta 270 hp / 400 Nm ja avarampi putkisto, mutta ei kyllä tunnu siltä että yhtään enempää tarttee voimaa. Ehkä sitten kun putki menee joskus vaihtoon niin noi voi laittaa, muuten en lähes uutta putkee viitti vaihtaa kun toikin toimii. Kymiring taas on sen verran iso rata, että melkoiset muutokset tarttis tehdä että Fiesta olisi siellä kotonaan, voima ei vaan noin pienessä myllyssä ihan riitä, mutta ihan hyvä toi radalla on. Joku Ferrari toimis tuolla paremmin. Tai Nissan GT-R, mun täytyy laittaa ne videot jakoon mitä kuvasin tuolla, GT-R kulki kuin riivattu :)
hapelo
Viestit: 940
Liittynyt: 24 Touko 2018 21:03
Paikkakunta: Kaukas

Re: Ford Fiesta ST 2018

Viesti Kirjoittaja hapelo »

toasti kirjoitti: 20 Elo 2021 17:55
hapelo kirjoitti: 19 Elo 2021 14:02 Moro

Alkanut herjaamaan avaimesta...."käynnistä uudestaan tai aseta avain..."

Patteri finaalissa🤔

Harri
Pariston loppumiselle on oma ilmoitus. Jos antaa tuollaisen ilmoituksen pariston loppumisesta, ei järjestelmä toimi oikein.
Jep näin on,auton saa käyntiin vaikka patteri olisi finaalissa kun laittaa avaimet keskikonsoliin,ensin tuli aseta avain paikalleen...nyt vaihda paristo,vaihdoin👍

Eli ihan oikein toi järjestelmä toimii

Harri
:ford: "Esko" Escort 1300 Sport -74,"Tauno" Taunus 2.0L -77,"Mustikka" Fiesta Titanium 82hv -10,"Mirri" Fiesta Sport Silver 134hv -12,nyt Fiesta ST 2018 238HP "Lumikki"
Avatar
fasteST
Viestit: 201
Liittynyt: 06 Syys 2020 23:03

Re: Ford Fiesta ST 2018

Viesti Kirjoittaja fasteST »

Meinasin lähtee viemään autoa tehomittaukseen ja muutoskatsastukseen, mutta törmäsin sopivasti uuteen lakimuutokseen, eipä tarttekkaan muutoskatsastaa näitä muutoksia. Sanotaanko että tehoja on just sopivasti :lol:

Moottorin piristämisestä on uusi laki tältä keväältä, helpottaa kovasti softaamista, sivulta 15 alkaa...

https://www.finlex.fi/data/normit/46612 ... aminen.pdf

Tehoja saa nostaa 1.3.2021 alkaen nyt peräti 20 % ilman muutoskatsastusta, joten Stage 1 softaa ei tarvi muutoskatsastaa kun todellinen teho max 240 heppaa. En usko että omassa on edes tota :oops:

Ja tietty pitää alustat ja jarrut olla valmiiksi hyvät että 20 % nostaa tehoja mihinkään autoon jo ihan turvallisuuden takia. Ennen oli raja 10 % joten todella merkittävästä muutoksesta on kyse softaajan näkökulmasta.
ärräpärrä
Viestit: 600
Liittynyt: 10 Huhti 2016 21:14

Re: Ford Fiesta ST 2018

Viesti Kirjoittaja ärräpärrä »

Kuinkas teillä joilla on uudessa ST:ssä tuo lämmitettävä tuulilasi. Kun oli keväällä koeajossa tuo, niin oli ainakain minulle erittäin häirisevä tuo tuulilasi. Näkyi heti hämärän tultua ja pimeässä aina kun auto tuli vastaan jokaisesta valosta lähti inhottavat juovat koilliseen, kaakkoon, lounaaseen ja luoteeseen. Siis jokaisesta vastaantulevasta autosta heijastui 8 juovaa ja kaikista muista valoista esim. katuvaloista yms, myös.
Eihän tuota voinut olla ottamattakaan kun on vakio. Minulle aivan turha varuste kun lähden aina +20 tallista.
Avatar
fasteST
Viestit: 201
Liittynyt: 06 Syys 2020 23:03

Re: Ford Fiesta ST 2018

Viesti Kirjoittaja fasteST »

ärräpärrä kirjoitti: 02 Syys 2021 13:59 Kuinkas teillä joilla on uudessa ST:ssä tuo lämmitettävä tuulilasi. Kun oli keväällä koeajossa tuo, niin oli ainakain minulle erittäin häirisevä tuo tuulilasi. Näkyi heti hämärän tultua ja pimeässä aina kun auto tuli vastaan jokaisesta valosta lähti inhottavat juovat koilliseen, kaakkoon, lounaaseen ja luoteeseen. Siis jokaisesta vastaantulevasta autosta heijastui 8 juovaa ja kaikista muista valoista esim. katuvaloista yms, myös.
Eihän tuota voinut olla ottamattakaan kun on vakio. Minulle aivan turha varuste kun lähden aina +20 tallista.
Mun maahantuojalta ostettu auto oli jo tuotu suomeen ja siinä toi lämmitettävä lasi. On se kätevä kun auto on talvet ulkona, ei mene kauaa lasin aukeamiseen, ihan ei sisälämppäri yksin riitä kovimmissä keleissä tai jos on vaikka unohtunu kytkeä lämmitys niin ei tarvi skrapaa naamuille.

Mutta kyllä se joskus hieman häiritsee ajoa, just eilen kohti laskevaa aurinkoa ajaessa näkyvyys tosi huono, jotain pihkaa oli myös tiukasti lasissa eikä lähteny pyyhkijöilläkään puhtaaksi, eikä lähteny edes pesussa, täytyy jotain kunnon tököttiä kokeilla. En suosittele tehdastilauksiin ellei varmuudella tarvitse. Muuten ihan ok näkyvyys, katse on sen verran kauas ajaessa ettei niitä lankoja erota ellei niitä ala tuijottamaan.
hapelo
Viestit: 940
Liittynyt: 24 Touko 2018 21:03
Paikkakunta: Kaukas

Re: Ford Fiesta ST 2018

Viesti Kirjoittaja hapelo »

ärräpärrä kirjoitti: 02 Syys 2021 13:59 Kuinkas teillä joilla on uudessa ST:ssä tuo lämmitettävä tuulilasi. Kun oli keväällä koeajossa tuo, niin oli ainakain minulle erittäin häirisevä tuo tuulilasi. Näkyi heti hämärän tultua ja pimeässä aina kun auto tuli vastaan jokaisesta valosta lähti inhottavat juovat koilliseen, kaakkoon, lounaaseen ja luoteeseen. Siis jokaisesta vastaantulevasta autosta heijastui 8 juovaa ja kaikista muista valoista esim. katuvaloista yms, myös.
Eihän tuota voinut olla ottamattakaan kun on vakio. Minulle aivan turha varuste kun lähden aina +20 tallista.
Ööh...ehkä näössäni on vikaa mutta en ole kyllä huomannut juurikaan mitään outoa tuulilasissa...toki luovuin tänä vuonna PPL:stä mutta en näön vuoksi😂

Jarri
:ford: "Esko" Escort 1300 Sport -74,"Tauno" Taunus 2.0L -77,"Mustikka" Fiesta Titanium 82hv -10,"Mirri" Fiesta Sport Silver 134hv -12,nyt Fiesta ST 2018 238HP "Lumikki"
ärräpärrä
Viestit: 600
Liittynyt: 10 Huhti 2016 21:14

Re: Ford Fiesta ST 2018

Viesti Kirjoittaja ärräpärrä »

fasteST kirjoitti: 02 Syys 2021 15:19
ärräpärrä kirjoitti: 02 Syys 2021 13:59 Kuinkas teillä joilla on uudessa ST:ssä tuo lämmitettävä tuulilasi. Kun oli keväällä koeajossa tuo, niin oli ainakain minulle erittäin häirisevä tuo tuulilasi. Näkyi heti hämärän tultua ja pimeässä aina kun auto tuli vastaan jokaisesta valosta lähti inhottavat juovat koilliseen, kaakkoon, lounaaseen ja luoteeseen. Siis jokaisesta vastaantulevasta autosta heijastui 8 juovaa ja kaikista muista valoista esim. katuvaloista yms, myös.
Eihän tuota voinut olla ottamattakaan kun on vakio. Minulle aivan turha varuste kun lähden aina +20 tallista.
Mun maahantuojalta ostettu auto oli jo tuotu suomeen ja siinä toi lämmitettävä lasi. On se kätevä kun auto on talvet ulkona, ei mene kauaa lasin aukeamiseen, ihan ei sisälämppäri yksin riitä kovimmissä keleissä tai jos on vaikka unohtunu kytkeä lämmitys niin ei tarvi skrapaa naamuille.

Mutta kyllä se joskus hieman häiritsee ajoa, just eilen kohti laskevaa aurinkoa ajaessa näkyvyys tosi huono, jotain pihkaa oli myös tiukasti lasissa eikä lähteny pyyhkijöilläkään puhtaaksi, eikä lähteny edes pesussa, täytyy jotain kunnon tököttiä kokeilla. En suosittele tehdastilauksiin ellei varmuudella tarvitse. Muuten ihan ok näkyvyys, katse on sen verran kauas ajaessa ettei niitä lankoja erota ellei niitä ala tuijottamaan.
ST:tä ei saa tehdastilauksena ilman lämmitettävää tuulilasia. Kuten edellä mainitsin, on vakiovarusta. Ei minua ne langat häirinneet lainkaan, vaan ne valojen heijastukset 8 kpl jotka tulivat aina jokaisen vastaantulevan auton valoista.
ärräpärrä
Viestit: 600
Liittynyt: 10 Huhti 2016 21:14

Re: Ford Fiesta ST 2018

Viesti Kirjoittaja ärräpärrä »

hapelo kirjoitti: 02 Syys 2021 16:34
ärräpärrä kirjoitti: 02 Syys 2021 13:59 Kuinkas teillä joilla on uudessa ST:ssä tuo lämmitettävä tuulilasi. Kun oli keväällä koeajossa tuo, niin oli ainakain minulle erittäin häirisevä tuo tuulilasi. Näkyi heti hämärän tultua ja pimeässä aina kun auto tuli vastaan jokaisesta valosta lähti inhottavat juovat koilliseen, kaakkoon, lounaaseen ja luoteeseen. Siis jokaisesta vastaantulevasta autosta heijastui 8 juovaa ja kaikista muista valoista esim. katuvaloista yms, myös.
Eihän tuota voinut olla ottamattakaan kun on vakio. Minulle aivan turha varuste kun lähden aina +20 tallista.
Ööh...ehkä näössäni on vikaa mutta en ole kyllä huomannut juurikaan mitään outoa tuulilasissa...toki luovuin tänä vuonna PPL:stä mutta en näön vuoksi😂

Jarri
Anteeksi Hapelo, mutta mikä on PPL? Tulisi mieleen piilolinssit?
hapelo
Viestit: 940
Liittynyt: 24 Touko 2018 21:03
Paikkakunta: Kaukas

Re: Ford Fiesta ST 2018

Viesti Kirjoittaja hapelo »

ärräpärrä kirjoitti: 02 Syys 2021 16:37
hapelo kirjoitti: 02 Syys 2021 16:34

Ööh...ehkä näössäni on vikaa mutta en ole kyllä huomannut juurikaan mitään outoa tuulilasissa...toki luovuin tänä vuonna PPL:stä mutta en näön vuoksi😂

Jarri
Anteeksi Hapelo, mutta mikä on PPL? Tulisi mieleen piilolinssit?
Oops niin olenkin nyt täällä,eli PPL(private pilot licence)lentolupakirja.....uusimissa Cessnoissa on myös lämmitettävä/anti-ice windscreen

Oli miten oli mutta näin sanoi Karpo aikoinaan,kaksiteholasit saattaa aiheuttaa saman ilmiön kuin polaroid lasit

Harri
:ford: "Esko" Escort 1300 Sport -74,"Tauno" Taunus 2.0L -77,"Mustikka" Fiesta Titanium 82hv -10,"Mirri" Fiesta Sport Silver 134hv -12,nyt Fiesta ST 2018 238HP "Lumikki"
ärräpärrä
Viestit: 600
Liittynyt: 10 Huhti 2016 21:14

Re: Ford Fiesta ST 2018

Viesti Kirjoittaja ärräpärrä »

hapelo kirjoitti: 02 Syys 2021 16:48
ärräpärrä kirjoitti: 02 Syys 2021 16:37

Anteeksi Hapelo, mutta mikä on PPL? Tulisi mieleen piilolinssit?
Oops niin olenkin nyt täällä,eli PPL(private pilot licence)lentolupakirja.....uusimissa Cessnoissa on myös lämmitettävä/anti-ice windscreen

Oli miten oli mutta näin sanoi Karpo aikoinaan,kaksiteholasit saattaa aiheuttaa saman ilmiön kuin polaroid lasit

Harri
Taas Ärräpärrä kyselee tyhmiä. Minkä ilmiön polaroid lasit aiheuttavat? Itse kun en omista polaroid- enkö kaksiteholaseja.
EeroH
Viestit: 894
Liittynyt: 13 Joulu 2015 15:32

Re: Ford Fiesta ST 2018

Viesti Kirjoittaja EeroH »

ärräpärrä kirjoitti: 02 Syys 2021 17:16
hapelo kirjoitti: 02 Syys 2021 16:48

Oops niin olenkin nyt täällä,eli PPL(private pilot licence)lentolupakirja.....uusimissa Cessnoissa on myös lämmitettävä/anti-ice windscreen

Oli miten oli mutta näin sanoi Karpo aikoinaan,kaksiteholasit saattaa aiheuttaa saman ilmiön kuin polaroid lasit

Harri
Taas Ärräpärrä kyselee tyhmiä. Minkä ilmiön polaroid lasit aiheuttavat? Itse kun en omista polaroid- enkö kaksiteholaseja.
Taittaa valon niin ettei tietyistä mittareista/näytöistä näe mitään.
ärräpärrä
Viestit: 600
Liittynyt: 10 Huhti 2016 21:14

Re: Ford Fiesta ST 2018

Viesti Kirjoittaja ärräpärrä »

EeroH kirjoitti: 02 Syys 2021 17:22
ärräpärrä kirjoitti: 02 Syys 2021 17:16

Taas Ärräpärrä kyselee tyhmiä. Minkä ilmiön polaroid lasit aiheuttavat? Itse kun en omista polaroid- enkö kaksiteholaseja.
Taittaa valon niin ettei tietyistä mittareista/näytöistä näe mitään.
Ok. Mutta sillähän ei ole mitään tekemistä sen kanssa tässä yhteydessä että lämmitettävän tuulilasin läpi tulee ne neljä pitkää valojuovaa vastaantulevan auton valoista. On se pirullista että ympätään vakiovarusteeksi tuollainen varuste mitä kaikki eivät halua eivätkä tarvitse.
ärräpärrä
Viestit: 600
Liittynyt: 10 Huhti 2016 21:14

Re: Ford Fiesta ST 2018

Viesti Kirjoittaja ärräpärrä »

Pystyyköhän tohon uuteen ST:n vaihtamaan renkaat tavallisella haitaritunkilla? Mulla kun on vanhakorisessa ne helmapalat irrotettava että saa tunkin siihen helmalevitysten väliin. Uudessa ei ole irrotettavia paloja, niin saako sitä tunkkia niin ettei ota levityksiin kiinni?
Avatar
fasteST
Viestit: 201
Liittynyt: 06 Syys 2020 23:03

Re: Ford Fiesta ST 2018

Viesti Kirjoittaja fasteST »

ärräpärrä kirjoitti: 02 Syys 2021 21:49 Pystyyköhän tohon uuteen ST:n vaihtamaan renkaat tavallisella haitaritunkilla? Mulla kun on vanhakorisessa ne helmapalat irrotettava että saa tunkin siihen helmalevitysten väliin. Uudessa ei ole irrotettavia paloja, niin saako sitä tunkkia niin ettei ota levityksiin kiinni?
Pystyy, mä vaihdan renkaat haitaritunkilla eikä ota helmoihin kiinni, toki varmistan hallitunkilla kun sellanenkin on, mutta jotenkin toi haitaritunkki on kätevämpi kun sille on korissa varmuudella sopivat paikat mistä uskaltaa nostaa, sitä hallitunkkia saa sovitella ja ihmetellä mistä voi nostaa ilman että jotain hajoaa. Pikkusen voisi autonvalmistajat ajatella tuotakin puolta omistamisessa mutta kun joka maassa ei kaksia renkaita tarvita niin eihän ne tänne kylmään pohjolaan omaa koria ala kehittää.

Kymiringillä oli kesällä kisaseat samassa pilttuussa kuin mun auto, siinä oli kiinteät tunkit joka nurkassa, ei siinä äijillä kauaa nokka tuhissu kun vaihtoivat renkaita, olispa kätevä lisävaruste kaikkiin autoihin ;)
Vastaa Viestiin