Ford Fiesta ST 2018

Keskustelua autoista ja autoilusta yleisesti
hapelo
Viestit: 937
Liittynyt: 24 Touko 2018 21:03
Paikkakunta: Kaukas

Re: Ford Fiesta ST 2018

Viesti Kirjoittaja hapelo »

ärräpärrä kirjoitti: 17 Kesä 2021 16:13 Tuliko viimeksi ST:n tilanneille etu- ja takakangasmatot vai vain etu? Viimeisimmässä esitteessä lukee että ST:en kuuluu vain etukangasmatot ja Vignaleen molemmat.
Kysyn siksi, että olen myynyt nyt muutamat kangasmatot ( uudet ) hintaan 20e. Meillä on nytkin varastossa Ford Fiesta Titaniumin 2018 käyttämättömät pusssissa olevat kangasmatot. Mitäs järkeä niitäkin on sitten myydä 20 euroon jos ei uuteen saa takamattoja lainkaan. Myy vain etuset. On muuten suolaisen hintaiset nuo matot 126€.
Moro!

Mulla tuli veluurit mukaan silloin 2018...Aivan iskemättömät pussissa.

Ajattelin laittaa ne nyt autoon,paitsi kuskin puolelle

Harri
:ford: "Esko" Escort 1300 Sport -74,"Tauno" Taunus 2.0L -77,"Mustikka" Fiesta Titanium 82hv -10,"Mirri" Fiesta Sport Silver 134hv -12,nyt Fiesta ST 2018 238HP "Lumikki"
Nipa
Viestit: 388
Liittynyt: 18 Elo 2018 07:53

Re: Ford Fiesta ST 2018

Viesti Kirjoittaja Nipa »

hapelo kirjoitti: 17 Kesä 2021 16:50
ärräpärrä kirjoitti: 17 Kesä 2021 16:13 Tuliko viimeksi ST:n tilanneille etu- ja takakangasmatot vai vain etu? Viimeisimmässä esitteessä lukee että ST:en kuuluu vain etukangasmatot ja Vignaleen molemmat.
Kysyn siksi, että olen myynyt nyt muutamat kangasmatot ( uudet ) hintaan 20e. Meillä on nytkin varastossa Ford Fiesta Titaniumin 2018 käyttämättömät pusssissa olevat kangasmatot. Mitäs järkeä niitäkin on sitten myydä 20 euroon jos ei uuteen saa takamattoja lainkaan. Myy vain etuset. On muuten suolaisen hintaiset nuo matot 126€.
Moro!

Mulla tuli veluurit mukaan silloin 2018...Aivan iskemättömät pussissa.

Ajattelin laittaa ne nyt autoon,paitsi kuskin puolelle

Harri
Mulla oli luovutuksessa kumimatot paikoillaan. Etu ja taka kangasmatot pussissa autossa.
Focus ST -10 Ex
Fiesta ST -20 Ex
ärräpärrä
Viestit: 600
Liittynyt: 10 Huhti 2016 21:14

Re: Ford Fiesta ST 2018

Viesti Kirjoittaja ärräpärrä »

Ok. Hapelolla -18 ja Nipalla -20malli silloin ilmeisesti Ford oli vielä niin varoissaan että antoi takamatotkin. :D
Dandalon
Viestit: 219
Liittynyt: 02 Loka 2017 18:52

Re: Ford Fiesta ST 2018

Viesti Kirjoittaja Dandalon »

hapelo kirjoitti: 17 Kesä 2021 16:50
ärräpärrä kirjoitti: 17 Kesä 2021 16:13 Tuliko viimeksi ST:n tilanneille etu- ja takakangasmatot vai vain etu? Viimeisimmässä esitteessä lukee että ST:en kuuluu vain etukangasmatot ja Vignaleen molemmat.
Kysyn siksi, että olen myynyt nyt muutamat kangasmatot ( uudet ) hintaan 20e. Meillä on nytkin varastossa Ford Fiesta Titaniumin 2018 käyttämättömät pusssissa olevat kangasmatot. Mitäs järkeä niitäkin on sitten myydä 20 euroon jos ei uuteen saa takamattoja lainkaan. Myy vain etuset. On muuten suolaisen hintaiset nuo matot 126€.
Moro!

Mulla tuli veluurit mukaan silloin 2018...Aivan iskemättömät pussissa.

Ajattelin laittaa ne nyt autoon,paitsi kuskin puolelle

Harri
Täällä sama 2018, kumimatot tuli asennettuna ja kangasmatot mukaan, oli jopa lyhyempi antenni myös, mutta tämä tais olla kauppiaan ”bonus” ;)
Takakontin kumimaton hommasin erikseen.
hapelo
Viestit: 937
Liittynyt: 24 Touko 2018 21:03
Paikkakunta: Kaukas

Re: Ford Fiesta ST 2018

Viesti Kirjoittaja hapelo »

Dandalon kirjoitti: 18 Kesä 2021 10:25
hapelo kirjoitti: 17 Kesä 2021 16:50

Moro!

Mulla tuli veluurit mukaan silloin 2018...Aivan iskemättömät pussissa.

Ajattelin laittaa ne nyt autoon,paitsi kuskin puolelle

Harri
Sääli kun ei ole sitä mallia tuo kuskinpuolen velour-matto missä on kuminen suorakaide kantapäiden kohdalla,SS-Fiestassa mulla oli velouri ja kuskinpuoli meni äkkiä todella rujon näköiseksi...

Harri

Täällä sama 2018, kumimatot tuli asennettuna ja kangasmatot mukaan, oli jopa lyhyempi antenni myös, mutta tämä tais olla kauppiaan ”bonus” ;)
Takakontin kumimaton hommasin erikseen.
:ford: "Esko" Escort 1300 Sport -74,"Tauno" Taunus 2.0L -77,"Mustikka" Fiesta Titanium 82hv -10,"Mirri" Fiesta Sport Silver 134hv -12,nyt Fiesta ST 2018 238HP "Lumikki"
Avatar
fasteST
Viestit: 201
Liittynyt: 06 Syys 2020 23:03

Re: Ford Fiesta ST 2018

Viesti Kirjoittaja fasteST »

Kymiring takasuora 1,1 km kahta sataa mentiin

Fiesta käytetty radalla. Kymiring koettu. Että kun upea joskin iltapäivällä melko kuuma sää kruunasi päivän nii oli kyllä yksi elämäni hienoimpia päiviä eilen, rata-ajo tollasissa puitteissa on törkeen siistiä. Upeeta porukkaa, upeet puitteet, suuren maailman fiilis. Vaikkei kisaa ajettu niin puitteet oli kuin suuresta maailmasta suoraan Formula ykkösistä. Toki Kymiring ei ole vielä täysin valmis, mutta muut suomen radat on kyllä pelkkiä karting ratoja tähän verrattuna, tuskin enää vaivaudun millekään muulle radalle ajamaan. Jo pelkät mittasuhteet on huikeet, kun varikon muurilta katsoo niin esim. takasuoraa edeltävät mutkat on toodeella kaaaaukana.

Pari sanaa ite radasta, ei tosiaan ole valmis isoihin kisoihin, korona tuskin on syy miksi MotoGP ei tullut vieläkään, yksinkertaisesti radan infra on pahasti kesken, ei ole katsomoita, päärakennus jossa pilttuut, on viimeistelyä vaille. Sinänsä todella massiivinen rakennus suomen oloissa, kuin iso teollisuushalli, pilttuissa on tilaa ja ne oli myös meidän käytössä, kiva oli olla auringolta suojassa. Suurin yllätys tuli jo ennen varikolle ajoa, kun isolta tieltä käännyttiin Kymiringille, niin alkuun oli hienosti asfalttia ja jopa 3 liikenneympyrää saatu, mutta kun pääportista ajoi sisään niin alkoi kilometrin mittainen pöllyävä hiekkatie, hiemanko laski fiiliksiä ajatellen että tuolla olisi MotoGP porukka ajanut ja televisioitu ympäri maailmaa? Rahaa tarvitaan vielä paljon ennen kuin tuo on valmis, mutta on se sen arvoinen paikka, bensalenkkarin taivas!

Ai miten Fiesta, no kulkihan se, toki helle verotti voimia mutta kivasti liikahti noinkin isolla radalla. Takasuoran tavoitteesta 220 Km/h jäätiin 20 km/h, tasan 200 kelasin mittariin ja sitten piti jo alkaa himmailemaan, riskillä olis voinu mennä 205 km/h, 190 km/h auto kelas ihan vaivatta, mutta vakiojarrut ei yksinkertaisesti riitä rata-ajoon ei ainakaan noin kuumalla kelillä, paremmat etupalat toki auttoi eikä jarrut hävinneet missään vaiheessa, mutta jarrutusteho on onneton. Samoin 205 leveet renkaat suli alle tossa kuumuudessa, tiukoissa mutkissa puski rajusti kun pito loppu, eturenkaat heti vaihtokunnossa, no nyt pääsee ostaan leveempää gummia mikä oli tarkotuskin.

Mainittakoon, että siellä oli täysin kisakuntoinen 350 heppanen Seat Leon slicksit alla, se kelas huippuja "vain" 225 km/h, että ei toi fiesta noilla varusteilla kalpene yhtään, hurja laite on Ford! Melkein suoraan kaupasta radalle ja mihin hintaan tollanen suorituskyky!!! Ja vaikka se pisin suora on peräti 1,1 km pitkä, niin siihen liittyy omat haasteensa, ensinnäkin ennen suoraa on jyrkkä ylämäki jossa tehottoman pikkuauton vauhti kuolee lähes täysin eikä heikko alusta yhtään tilannetta paranna, suoran jälkeen taas on todella tiukka mäkeen ylös nouseva mutka jota ennen kaikki vauhti on otettava pois, Fiestan heikoilla vakiojarruilla jarruttelu piti aloittaa jo hyvissä ajoin, pelkät paremmat palat ei jarrutehoa lisää, ne vaan kestää paremmin kovaa ajoa.

Kovasti jengi oli kiinnostunut Fiestasta, sai moneen kertaan luetella autoon tehdyt muutokset, vähä outoa kun siellä oli 800 heppanen Nissan GTR-R ja sitä rataa muita hurjia laitteita niin miten tollanen voi kiinnostaa ketään? Toi mainittu GT-R oli ihan tajuton, kun kaikki autot laitettiin samaan aikaan radalle niin tollaset laitteet sinkoutui ohi ihan törkeällä kyydillä, minä siis ajoin Fiestalla 200 km/h niin GT-R varmaan jonku 250 km/h ellei jopa kovempaa, aika hullua laittaa nopeet ja hitaat autot samaan aikaan radalle. Multa pitäis löytyä takakameran ottamaa videota jossa toi GT-R on pitkään takana, sillä pitää herkutella...

Prätkien nopee ryhmä oli SM tason kisakuskeja, ihan tolkuton kyyti niillä. Varikkosuoran aidalla aitiopaikat lähtösuoralle ja kansainvälinen tunnelma, aivan sairasta kyytiä, lähtösuoralla jotain 200 km/h ja takasuoralla 270 km/h.

Lopputulema Fiestan suhteen on se, että tolle radalle ei oikein mitään asiaa vakioalustalla ja jarruilla, samoin 205 leveet renkaat on liian kaposet, osa mutkista on niin tiukkoja, että alusta loppuu kättelyssä, paremmalla alustalla ajaminen olisi maukasta, sen näki bemareista ja mm. yhdestä todella nopeesta mussesta, ne meni mutkat kuin tyhjää vain. Että auton varustelulle löytyi perusteet, ehkä jopa Stage2 ja putkiston vaihto myös ja olishan Fiesta kova laite. Aika näyttää tuleeko tehtyä omaan autoon enempää muutoksia, ihan kilpa-autoksi sitä ei viitsisi muuttaa. Aihio on kyllä hyvä. Tehoja Fiestassa oli jo ihan riittävästi, rata-ajoa ajatellen huono alusta syö tehoja niin paremmalla alustalla tuokin olis kiva. Ihan uusilla katurenkailla tonne ei kannata mennä, toi rata syö renkaita.

Tuli aika paljon videomateriaalia niin vois katsoa jos siitä jotain lohkeis jakoon, ainakin ne Nissan GT-R:n syöksyt pitää tsekkaa miltä se näyttää etu- ja takakamerasta...nyt on jatkossa helppo todentaa auton parannuksien vaikutukset kun on kunnon vertailukohtaa, liikenteessä ei ikinä pääsee ajamaan noin kovaa, ei ikinä missään, eikä pidäkkään päästä.

Mitä tulee liikenteessä kaahaamiseen, niin oiva esimerkki nähtiin täälläkin, olin Kausalan Nesteellä tankkaamassa ennen radalle menoa kun isoa tietä tuli tuunattu vanha bemari, musta keula, ilmeisesti kuitua, kuppipenkit joissa päänsuoja etc. Ohitteli huimasti siinä mennessään ja pisti taviksia kyykkyyn, rattimies kun oli, ei malttanu radalle asti odottaa. Se hinattiin varikolta jo tokan session jälkeen, tekniikka petti, että sellanen tuunaus. Vähäks noloa :lol:
Viimeksi muokannut fasteST, 20 Kesä 2021 12:00. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
hapelo
Viestit: 937
Liittynyt: 24 Touko 2018 21:03
Paikkakunta: Kaukas

Re: Ford Fiesta ST 2018

Viesti Kirjoittaja hapelo »

Moro!

Joo rainaa peliin Kymiltä :thumbup:

Harri
:ford: "Esko" Escort 1300 Sport -74,"Tauno" Taunus 2.0L -77,"Mustikka" Fiesta Titanium 82hv -10,"Mirri" Fiesta Sport Silver 134hv -12,nyt Fiesta ST 2018 238HP "Lumikki"
hapelo
Viestit: 937
Liittynyt: 24 Touko 2018 21:03
Paikkakunta: Kaukas

Re: Ford Fiesta ST 2018

Viesti Kirjoittaja hapelo »

Moro taas :lol:

Huomenna Lumikki 60k huoltoon,tosin taulussa on 42k
Ilmastointihuolto myös tehdään

Huollon hinta 325€+89€(ilmastointi)

Harri
:ford: "Esko" Escort 1300 Sport -74,"Tauno" Taunus 2.0L -77,"Mustikka" Fiesta Titanium 82hv -10,"Mirri" Fiesta Sport Silver 134hv -12,nyt Fiesta ST 2018 238HP "Lumikki"
Avatar
fasteST
Viestit: 201
Liittynyt: 06 Syys 2020 23:03

Re: Ford Fiesta ST 2018

Viesti Kirjoittaja fasteST »

Semmonen pieni yksityiskohta josta voi olla muilleki hyötyä, nimittäin Fiestan alla oli siis orkkis 205 Pilotsport 4 renkaat, joista oikea takarengas on paikattu viime kesänä, on siis ihan kunnon paikkalappu eikä mikään räkäpaikka, sen jälkeen tehty mm. mökkireissu Tahkolle pääkaupunkiseudulta, nyt Kymiringin reissu ja radalla 200 km/h huiput, hyvin kestää paikattu rengas, kiitokset Euromasterille :thumbup:

Ens viikolla alle vaihtuu 225 / 35 / 18", niitä kun on ennestään pari kipaletta varastossa niin hyvä tilaisuus käyttää nekin pois. Taitaa renkaan halkaisija/ympärysmitta jäädä hieman alle tuon nykyisen, mutta ei viitsis 225 / 40 sarjalaista laittaa kun se taas lisää ympärysmittaa niin tulee vielä maastoauto Fiestasta...Talvirenkaat on 17" vanteilla ja pienemmät kuin nuo 35 sarjalaiset, niin eiköhän niihin silmä totu, auto madaltuu kunnolla sitten kun saa alustan vaihdettua.

Eteen katsoin jo uutta jarrulaikkaa mikä toimis paremmin, sellanen uritettu, se jäänee jarrujen osalta ainoaksi parannukseksi tältä erää, isommat jarrut maksaa hunajaa ja asennuskin pitäis ehkä teettää niin antaa olla, radalle kun ei tule kovin usein mentyä eikä parempia jarruja katuajossa tarvitse niin hukkaan menis investointi, alustan parannus taas hyödyttää myös katuajoa, FSD iskarit ei ole omaan makuun edes kadulla, eivät toimineet Opelissa eivätkä toimi tässä.
Avatar
fasteST
Viestit: 201
Liittynyt: 06 Syys 2020 23:03

Re: Ford Fiesta ST 2018

Viesti Kirjoittaja fasteST »

hapelo kirjoitti: 20 Kesä 2021 10:00 Moro!
Joo rainaa peliin Kymiltä :thumbup:
Harri
Pientä päivitystä Kymiringin videoihin liittyen, itellä on videot otettu Garminin liikennekameroilla, ne on minuutin klippeinä kovalevyllä, hetki menee että niistä saa editoitua pidempää pätkää. Äänet niistä puuttuu kun en viitsi omaa kroonista niiskutusta äänitellä. GPS nopeudet mitä videoissa on ovat ihan mitä sattuu, jopa kiihdyttäessä tippuu vauhti :)

Ennen kuin nuo omat videot valmistuu niin tässä vähän maistiaisia samasta tapahtumasta. Eka videossa vanha M5 bemu, vakioalusta jossa madallusjouset. Raskas auto luistelee joka mutkassa, suoralla toki nopee, mutta alusta ei toimi lainkaan.

M5 Kymiring kierros 19.6.2021
https://www.youtube.com/watch?v=52EtyDFQ8I0

Toisessa videossa tuunattu bemu joka selvästi hitaampi suoralla kuin M5, mutta mutkissa menee tosi nätisti, noin se menee kun alusta ja jarrut toimii, tollasta on kiva ajaa vaikkei auto mikään raketti olekaan.

Huippunopeus 182 km/h ja jonnin verran tuunattu bemu kierros 19.6.2021, suoralla hitaampi kuin Fiesta, mutkissa menee toosi nätisti, auto suorastaan leijuu mutkat kun esim. oma Fiesta kyykkäsi jokaisessa tiukassa mutkassa ja vauhti kuoli alustaan.
https://www.youtube.com/watch?v=1LDQXI4oIpw

Sama tuunattu bemu Vantaalla, sisätilat kuin kilpurissa
https://www.youtube.com/watch?v=5R5AqMnGCMI

Oma Fiesta kulki siis mittarin mukaan tasan 200 km/h kun siihen lopetin kiihdytyksen, Garmini näyttää 193 km/h, luotan enempi auton omaan mittariin :lol:

Oli miten oli niin lopputulos on sama, radalla alusta on todella tärkeessä roolissa, autolla ei tee oikein mitään vaikka moottorissa olisi kuinka paljon tehoa jos alusta ei toimi. Vakioalustat on harvoin hyviä, ilmeisesti Mk7 Fiestassa olisi ollut hyvä rata-alusta, vaan siinäpä oli sitten huonompi moottori. Nää pienen budjetin tehtaan katukilpurit on aina kompromisseja, aina puuttuu jotain oleellista ja pitää ite laittaa parempaa osaa, niitä onneksi Fiestaan löytyy. Uutena toi Fiesta tuntu ihan täydelliseltä ja onkin sitä kun vertaa edelliseen Opeliin. Ennen maahantuojat järjesti koeajotapahtumia radoilla, vastaa niissä pääsee oikeesti testaamaan auton ominaisuuksia. Esim. Porvoon Premier Park toimii siinä hommassa hyvin, lähellä ja testaamiseen luotu.

Jotenkin alkanut kypsyä ajatus tehdä omasta Fiestasta lähes täydellinen, vielä uupuu:
- avarampi race esikatti tms vähemmän ahdistava tukos joka kestää rajumman softan, vakio esikatti ei kestä enempää lämpöä kuin mitä Stage 1R tuottaa. Vakioputki muuten kyllä riittää.
- Stage 2R softa 270 hp
- Bilstein säädettävä alusta
- paremmat jarrulevyt eteen, kokonaan isommat jarrut olis kivat mutta tuhansissa oleva hintalappu on liikaa suhteessa tarpeeseen.

Jarrut voi toki ton lisävirityksen kanssa muodostua ongelmaksi katsastuksessa, joten se pitää selvittää etukäteen. Vakiojarrut on huonot. Jos jarrut pakko vaihtaa, niin ainoa parannus tulee oleen jarrulevyt ja alusta, lisätehot jää laittamatta. Ehkä se esikatti vois olla vähemmän ahdistavaa mallia...
Viimeksi muokannut fasteST, 21 Kesä 2021 09:49. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
EeroH
Viestit: 894
Liittynyt: 13 Joulu 2015 15:32

Re: Ford Fiesta ST 2018

Viesti Kirjoittaja EeroH »

Sääli että tuollakin suora noin lyhyt, ei saa M5 täyttä vauhtia.
Avatar
fasteST
Viestit: 201
Liittynyt: 06 Syys 2020 23:03

Re: Ford Fiesta ST 2018

Viesti Kirjoittaja fasteST »

EeroH kirjoitti: 21 Kesä 2021 09:48 Sääli että tuollakin suora noin lyhyt, ei saa M5 täyttä vauhtia.
Euroopan radoista toi on pisin suora :lol:

Huippunopeudet voi suorittaa saksan Autobaanalla tai sitten laittaa niin paljon paukkua koneeseen, että välitykset tulee vastaan. MotoGP pyörät tulee kulkeen jotain 340 km/h, eli ihan kivasti tuolla saa vauhtia kelattua mikäli tehot riittää. M5:ssa ei vaan tehot riitä.

Kulkeehan toi mun Fiestakin 250 km/h huippuja, mutta aika pitkä suora siihen tarvitaan...ainakin 2 kilsaa

Edit: nii unohtu mainita aiemmin, että se 200 km/h Fiestan mittarissa ei tuntunu vielä missään, Fiesta menee tossa vauhdissa yhtä vakaasti kuin jos ajaa satasta, sikäli alusta ja auto toimii moitteetta, ei pienintäkään tunnetta että olisi jotenkin erityisen kovaa menty.
ärräpärrä
Viestit: 600
Liittynyt: 10 Huhti 2016 21:14

Re: Ford Fiesta ST 2018

Viesti Kirjoittaja ärräpärrä »

Kummallakohan pystyy ajamaan sama kuski samaa jyrkkää pitkää mutkaa kovempaa mk7 vai mk8 ST:llä? Itellä on siis tuo vanha ja muutama jyrkkä pitkä motarin ramppi mitä oon kokeillut niin ei ykskään auto oo pärjännyt niissä mutkissa. Ykskin coupe mersu yritti karkuun, niin otin sen jyrkimmässä kohdassa kiinni. Poitsu hätääntyi kun yritti karkuun että luulin sen suistuvan kohta tieltä. Mersu vaappui puolelta toiselle, kun mk7 meni kun kiskoilla. Tuikkasin sitten heti ohi kun päästiin kaksikaistaiselle osuudelle. Monet kisat on otettu noissa mutkissa. Kerran tuli poliisitkin vastaan kun kiihdytin motarile mutkasta 170. Lähtivät muuten pillit päällä perään kun saivat autonsa ympäri.
Olen koittanut niitä mutkia monella autolla eikä edes Toyota GR Yariksella pärjännyt. Nyt siis kyse täysin vakioautoista vakiorenkailla.
Harmi kun oli niin huonot kelit että en voinut kokeilla noita mutkia silloin kun oli koeajossa mk8.
Olis se kurjaa jos oon tilannut auton jolla ei pärjää vanhalle.
hapelo
Viestit: 937
Liittynyt: 24 Touko 2018 21:03
Paikkakunta: Kaukas

Re: Ford Fiesta ST 2018

Viesti Kirjoittaja hapelo »

ärräpärrä kirjoitti: 21 Kesä 2021 16:08 Kummallakohan pystyy ajamaan sama kuski samaa jyrkkää pitkää mutkaa kovempaa mk7 vai mk8 ST:llä? Itellä on siis tuo vanha ja muutama jyrkkä pitkä motarin ramppi mitä oon kokeillut niin ei ykskään auto oo pärjännyt niissä mutkissa. Ykskin coupe mersu yritti karkuun, niin otin sen jyrkimmässä kohdassa kiinni. Poitsu hätääntyi kun yritti karkuun että luulin sen suistuvan kohta tieltä. Mersu vaappui puolelta toiselle, kun mk7 meni kun kiskoilla. Tuikkasin sitten heti ohi kun päästiin kaksikaistaiselle osuudelle. Monet kisat on otettu noissa mutkissa. Kerran tuli poliisitkin vastaan kun kiihdytin motarile mutkasta 170. Lähtivät muuten pillit päällä perään kun saivat autonsa ympäri.
Olen koittanut niitä mutkia monella autolla eikä edes Toyota GR Yariksella pärjännyt. Nyt siis kyse täysin vakioautoista vakiorenkailla.
Harmi kun oli niin huonot kelit että en voinut kokeilla noita mutkia silloin kun oli koeajossa mk8.
Olis se kurjaa jos oon tilannut auton jolla ei pärjää vanhalle.
Etupään dynamiikka varmasti parempi MK8:issa,kummastakin kokemusta kun pääsin kokeilemaan MK7:aa Hyvinkäällä yksityisellä myynnissä ollutta yksilöä...meno tuntuu vaan MK7:ssa jotenkin raisummalta...

Harri
:ford: "Esko" Escort 1300 Sport -74,"Tauno" Taunus 2.0L -77,"Mustikka" Fiesta Titanium 82hv -10,"Mirri" Fiesta Sport Silver 134hv -12,nyt Fiesta ST 2018 238HP "Lumikki"
_JPA
Viestit: 277
Liittynyt: 11 Elo 2020 19:42

Re: Ford Fiesta ST 2018

Viesti Kirjoittaja _JPA »

Aika lapsellista kuvitella, että kaikki kuskit ulosmittaavat autonsa suorituskyvyn sata prosenttisesti julkisessa liikenteessä ja tehdä sen perusteella johtopäätökset autojen paremmuudesta.
2020 Focus Active 1.5 EcoBoost 150 hv A8
hapelo
Viestit: 937
Liittynyt: 24 Touko 2018 21:03
Paikkakunta: Kaukas

Re: Ford Fiesta ST 2018

Viesti Kirjoittaja hapelo »

_JPA kirjoitti: 21 Kesä 2021 17:04 Aika lapsellista kuvitella, että kaikki kuskit ulosmittaavat autonsa suorituskyvyn sata prosenttisesti julkisessa liikenteessä ja tehdä sen perusteella johtopäätökset autojen paremmuudesta.
Niin,esim minä asun maalla ja käytössä todella hyvä yksityinen päällystetty mutkatie jossa voin vapaasti kokeilla autoni rajoja vaikka kaadonkin uhalla,toki joudun ja ilmoitan että olen "kaahaamassa" ko. pätkällä peltojen poikki
Ei sitten tarvitse uhota mainitsemassasi julkisessa liikenteessä...toki tyhmää ja ylimielistä kuritetaan sen kun keretään 8-)


"happamia sanoi kettu..."

Harri
:ford: "Esko" Escort 1300 Sport -74,"Tauno" Taunus 2.0L -77,"Mustikka" Fiesta Titanium 82hv -10,"Mirri" Fiesta Sport Silver 134hv -12,nyt Fiesta ST 2018 238HP "Lumikki"
ärräpärrä
Viestit: 600
Liittynyt: 10 Huhti 2016 21:14

Re: Ford Fiesta ST 2018

Viesti Kirjoittaja ärräpärrä »

hapelo kirjoitti: 21 Kesä 2021 16:58
ärräpärrä kirjoitti: 21 Kesä 2021 16:08 Kummallakohan pystyy ajamaan sama kuski samaa jyrkkää pitkää mutkaa kovempaa mk7 vai mk8 ST:llä? Itellä on siis tuo vanha ja muutama jyrkkä pitkä motarin ramppi mitä oon kokeillut niin ei ykskään auto oo pärjännyt niissä mutkissa. Ykskin coupe mersu yritti karkuun, niin otin sen jyrkimmässä kohdassa kiinni. Poitsu hätääntyi kun yritti karkuun että luulin sen suistuvan kohta tieltä. Mersu vaappui puolelta toiselle, kun mk7 meni kun kiskoilla. Tuikkasin sitten heti ohi kun päästiin kaksikaistaiselle osuudelle. Monet kisat on otettu noissa mutkissa. Kerran tuli poliisitkin vastaan kun kiihdytin motarile mutkasta 170. Lähtivät muuten pillit päällä perään kun saivat autonsa ympäri.
Olen koittanut niitä mutkia monella autolla eikä edes Toyota GR Yariksella pärjännyt. Nyt siis kyse täysin vakioautoista vakiorenkailla.
Harmi kun oli niin huonot kelit että en voinut kokeilla noita mutkia silloin kun oli koeajossa mk8.
Olis se kurjaa jos oon tilannut auton jolla ei pärjää vanhalle.
Etupään dynamiikka varmasti parempi MK8:issa,kummastakin kokemusta kun pääsin kokeilemaan MK7:aa Hyvinkäällä yksityisellä myynnissä ollutta yksilöä...meno tuntuu vaan MK7:ssa jotenkin raisummalta...

Harri
Voi olla että tuntuu rajummalta. Mutta tuossa pointti oli se että onko mutkanopeus kovempi.
hapelo
Viestit: 937
Liittynyt: 24 Touko 2018 21:03
Paikkakunta: Kaukas

Re: Ford Fiesta ST 2018

Viesti Kirjoittaja hapelo »

ärräpärrä kirjoitti: 21 Kesä 2021 20:06
hapelo kirjoitti: 21 Kesä 2021 16:58

Etupään dynamiikka varmasti parempi MK8:issa,kummastakin kokemusta kun pääsin kokeilemaan MK7:aa Hyvinkäällä yksityisellä myynnissä ollutta yksilöä...meno tuntuu vaan MK7:ssa jotenkin raisummalta...

Harri
Voi olla että tuntuu rajummalta. Mutta tuossa pointti oli se että onko mutkanopeus kovempi.
Usko minua,on se :thumbup:

No sittenpä näet...

Harri
:ford: "Esko" Escort 1300 Sport -74,"Tauno" Taunus 2.0L -77,"Mustikka" Fiesta Titanium 82hv -10,"Mirri" Fiesta Sport Silver 134hv -12,nyt Fiesta ST 2018 238HP "Lumikki"
hapelo
Viestit: 937
Liittynyt: 24 Touko 2018 21:03
Paikkakunta: Kaukas

Re: Ford Fiesta ST 2018

Viesti Kirjoittaja hapelo »

Sääli että ei enää originaalia typellä täytettyä PS1 205/40/18 tarjolla renkaaksi,toki se 4 on hyvä

Harri
:ford: "Esko" Escort 1300 Sport -74,"Tauno" Taunus 2.0L -77,"Mustikka" Fiesta Titanium 82hv -10,"Mirri" Fiesta Sport Silver 134hv -12,nyt Fiesta ST 2018 238HP "Lumikki"
ärräpärrä
Viestit: 600
Liittynyt: 10 Huhti 2016 21:14

Re: Ford Fiesta ST 2018

Viesti Kirjoittaja ärräpärrä »

hapelo kirjoitti: 21 Kesä 2021 20:10
ärräpärrä kirjoitti: 21 Kesä 2021 20:06

Voi olla että tuntuu rajummalta. Mutta tuossa pointti oli se että onko mutkanopeus kovempi.
Usko minua,on se :thumbup:

No sittenpä näet...

Harri
Kiitos Hapelo. Toivottavasti olet oikeassa. Ihmettelen vain kun vanha kulkee mutkiin kuin raketti, niin voiko vielä parempaa olla. Onneksi auto menee tällä viikolla syyskuuhun asti pois liikennekäytöstä, ettei joku onneton karkuun pyrkiessään aja vielä ulos tieltä. Näkyy nuo Bemarit ja muut vain heiluvan ja huojuvan mutkissa että perässä katsojaa oikein hirvittäää. :lol:
ärräpärrä
Viestit: 600
Liittynyt: 10 Huhti 2016 21:14

Re: Ford Fiesta ST 2018

Viesti Kirjoittaja ärräpärrä »

_JPA kirjoitti: 21 Kesä 2021 17:04 Aika lapsellista kuvitella, että kaikki kuskit ulosmittaavat autonsa suorituskyvyn sata prosenttisesti julkisessa liikenteessä ja tehdä sen perusteella johtopäätökset autojen paremmuudesta.
Juu, eivät kaikki. Esim. Corolla- ja Nissankuskit eivät tule valoihin viereen ja lähde urku auki, eivätkä yritä mutkissa karkuun henkensä uhalla, jatkavat vain sitä viittäkymppiä mitä "köröttelivät" ennenkuin orannssipaholainen ilmestyi perään. Eivätkä yritä tulla mutkatiellä perässa, vaan ajavat rajoitusten mukaan.
Mutta avot, kun kyseessä hiemankin nopeampi auto niin....
Lähtipä tuossa päivänä eräänä rinnalle valoihin Seatin nopeampi versio. Ei antanut kerralla periksi vaan seuraavissa valoissa tuli uudestaan. Kolmosta vaihtaessani heilutin ja sitten mentiin. Pysyi sitten jostain kumman syystä kiltisti puolen kilometrin päässä.

Ja niin happamia....
hapelo
Viestit: 937
Liittynyt: 24 Touko 2018 21:03
Paikkakunta: Kaukas

Re: Ford Fiesta ST 2018

Viesti Kirjoittaja hapelo »

ärräpärrä kirjoitti: 21 Kesä 2021 20:33
_JPA kirjoitti: 21 Kesä 2021 17:04 Aika lapsellista kuvitella, että kaikki kuskit ulosmittaavat autonsa suorituskyvyn sata prosenttisesti julkisessa liikenteessä ja tehdä sen perusteella johtopäätökset autojen paremmuudesta.
Juu, eivät kaikki. Esim. Corolla- ja Nissankuskit eivät tule valoihin viereen ja lähde urku auki, eivätkä yritä mutkissa karkuun henkensä uhalla, jatkavat vain sitä viittäkymppiä mitä "köröttelivät" ennenkuin orannssipaholainen ilmestyi perään. Eivätkä yritä tulla mutkatiellä perässa, vaan ajavat rajoitusten mukaan.
Mutta avot, kun kyseessä hiemankin nopeampi auto niin....
Lähtipä tuossa päivänä eräänä rinnalle valoihin Seatin nopeampi versio. Ei antanut kerralla periksi vaan seuraavissa valoissa tuli uudestaan. Kolmosta vaihtaessani heilutin ja sitten mentiin. Pysyi sitten jostain kumman syystä kiltisti puolen kilometrin päässä.

Ja niin happamia....
Ymmärrän tuskan,tää ei ollut edes ST vaan SS


https://www.instagram.com/p/CHkQ_UEhkFl ... =copy_link

Harri
:ford: "Esko" Escort 1300 Sport -74,"Tauno" Taunus 2.0L -77,"Mustikka" Fiesta Titanium 82hv -10,"Mirri" Fiesta Sport Silver 134hv -12,nyt Fiesta ST 2018 238HP "Lumikki"
hapelo
Viestit: 937
Liittynyt: 24 Touko 2018 21:03
Paikkakunta: Kaukas

Re: Ford Fiesta ST 2018

Viesti Kirjoittaja hapelo »

Moro

Lumikki huollettu Raskone Malmilla,60.000km huolto/3v
Kaikki hyvässä kunnossa ja loppulasku ilmastoinnin huollon+uudet sulat kanssa 451,50€

Ilmastointia ei varmaan olisi tarvinnut huoltaa kun ei mennyt n.30g :lol: No ompa kumminkin huollettu :thumbup:

Harri
:ford: "Esko" Escort 1300 Sport -74,"Tauno" Taunus 2.0L -77,"Mustikka" Fiesta Titanium 82hv -10,"Mirri" Fiesta Sport Silver 134hv -12,nyt Fiesta ST 2018 238HP "Lumikki"
Renee
Viestit: 5411
Liittynyt: 09 Tammi 2014 18:51

Re: Ford Fiesta ST 2018

Viesti Kirjoittaja Renee »

Eikös tämä ollut se ns .laajempi huolto. Ei paha hinta kun ilmastointi huolettiin myös oliko kalliit pyyhkijänsulat.
Volvo 850 1995 farmari 2.432 bensa manuaali
Mondeo 2015 1.5 bensa ecobooster manuaali
hapelo
Viestit: 937
Liittynyt: 24 Touko 2018 21:03
Paikkakunta: Kaukas

Re: Ford Fiesta ST 2018

Viesti Kirjoittaja hapelo »

Renee kirjoitti: 22 Kesä 2021 11:11 Eikös tämä ollut se ns .laajempi huolto. Ei paha hinta kun ilmastointi huolettiin myös oliko kalliit pyyhkijänsulat.
Juu,tulpat ym...sulat tarjouksessa huollon yhteydessä 29,90

Harri
:ford: "Esko" Escort 1300 Sport -74,"Tauno" Taunus 2.0L -77,"Mustikka" Fiesta Titanium 82hv -10,"Mirri" Fiesta Sport Silver 134hv -12,nyt Fiesta ST 2018 238HP "Lumikki"
Vastaa Viestiin