Sivu 304/391

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 13 Syys 2020 13:34
Kirjoittaja _JPA
VSKo kirjoitti: 12 Syys 2020 09:20 Loppui myös releiden naksuttelu, ovien avaamisen yhteydessä.
Mikähän kaikki siellä aktivoituu ovien avaamisen yhteydessä? Kauhea raksutus ja hurina kuuluu.

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 13 Syys 2020 14:36
Kirjoittaja PiuhaPoikki
_JPA kirjoitti: 13 Syys 2020 13:34
VSKo kirjoitti: 12 Syys 2020 09:20 Loppui myös releiden naksuttelu, ovien avaamisen yhteydessä.
Mikähän kaikki siellä aktivoituu ovien avaamisen yhteydessä? Kauhea raksutus ja hurina kuuluu.
Olkaa huoleti, kyllä se raksuttelu tulee takaisin.

Se loppuu hetkeksi myös akun irroituksen jälkeen mutta alkaa muutaman päivän päästä taas uudelleen.

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 14 Syys 2020 07:11
Kirjoittaja Rusakko_
Uudesta asti vaivannut etupään hakkaaminen asfaltilla kiihdyttäessä. Kuivallahan tuota ei juuri saa sutimaan, mutta märällä kylläkin ja sitä märkää taas syksyn myötä riittää. Muutoin hyvässä alustassa ikävä miinus.

Nyt on 36 tkm mittarissa kaiken kaikkiaan ja kesärenkaissa (alkuperäiset Hankook 215/55/17) ehkä 4-5 mm pintaa. Rengaspaineilla ei juuri merkitystä hakkaamiseen 2,2-2,8 bar välillä.

Muuta en enää keksi kuin kokeilla seuraavaksi toista rengasmallia / merkkiä, vaikka muutoin ei ole Hankookeista pahaa sanottavaa.

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 14 Syys 2020 07:29
Kirjoittaja _JPA
Tuskin rengasmerkin vaihto auttaa. Jos etujousituksessa on kaikki ehjää, niin virhe on tapahtunut jo suunnitteluvaiheessa.

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 15 Syys 2020 05:27
Kirjoittaja @rsk@
Rusakko_ kirjoitti: 14 Syys 2020 07:11 Uudesta asti vaivannut etupään hakkaaminen asfaltilla kiihdyttäessä. Kuivallahan tuota ei juuri saa sutimaan, mutta märällä kylläkin ja sitä märkää taas syksyn myötä riittää. Muutoin hyvässä alustassa ikävä miinus.

Nyt on 36 tkm mittarissa kaiken kaikkiaan ja kesärenkaissa (alkuperäiset Hankook 215/55/17) ehkä 4-5 mm pintaa. Rengaspaineilla ei juuri merkitystä hakkaamiseen 2,2-2,8 bar välillä.

Muuta en enää keksi kuin kokeilla seuraavaksi toista rengasmallia / merkkiä, vaikka muutoin ei ole Hankookeista pahaa sanottavaa.
Ei ainakaan tuossa St-linessä pompota tuolla vakiorengastuksella. Kylläkin 215/50/17 ja manuaali 1.5ecoboost 182hp. Contin SportContact.
Mikä on Hankookin malli? Onko kestänyt yli 20tkm ajoa?

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 15 Syys 2020 07:36
Kirjoittaja Frnz
Meillä on Activessa ensiasennusrenkaina Hankookit vakiokoolla (17"). Autoa ei saa sutimaan tai etupäätä hakkaamaan sitten millään, tiedä sitten onko se 125hp Ecoboostin "ansiota" vai renkaiden ylipäätänsä.

Sinällänsä tuo etupään hakkaaminen märällä on tuttu ilmiö. Aikoinaan minulla oli sellainen Meganessa Michelinin renkailla, mutta sen yksilön ominaisuuksien vatvominen täällä menisi jo aivan liian off topiciksi. :D

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 15 Syys 2020 08:34
Kirjoittaja Rusakko_
Activessa Hankookin malli on Ventus Prime 3. Tarkkaan en osaa sanoa ajettuja kilometrejä, kun talvirengaskausi välissä, mutta hyvinkin 20 tkm ja menee vielä noin 10 tkm kunnes alarajalla. Ja tosiaan, ei toi nyt kuivalla ja puhtaalla asfaltilla sudi, mutta märällä joka kerta, kun vaan kaasua polkee. Siis paikaltaan lähtiessä, ei sentään enää +100/km/h vauhdissa :lol: Contin talvikitkoilla ei hakkaa.

Aikaisemmissa etuvetoisissa diesel-farkuissa ei hakkaamisongelmaa ollut, vaikka sutimaan olivat muutoin taipuvaisempia tehokkaampien ja väännökkäämpien koneiden ansiosta, mutta että auttaisko etupainoisuus hakkaamattomuuteen? Hakkausääni ei ole sitten mikään ABS:ien raksutus tai hiekkatien ropina, vaan ihan kunnon pauketta ja jytkettä.

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 15 Syys 2020 20:54
Kirjoittaja AAR85
Eipä kyllä mullakaan ole ollut mitään tietoa pompottamisesta. On kyllä tuttu ominaisuus entisestä rata typerästä. Siitä päästiin eroon tasauspyörästön lukolla ja jäykemmillä moottorin tukikumilla. Saako tätä edes sutimaan niin, että pompottaisi? Olen kyllä täyskaasukiihdytyksiä ottanut, muttei tällä automaatilla ole ainakaan mitään tietoa pito-ongelmista (jotka johtaa pompottamiseen).

Mulla on tässä nykyisessä 235/35-19 rengastus, Kumho Ecsta PS91 rengas kesti edessä kaikkiaan 6184km kunnes oli kulunut merkkiin saakka. Suuntaukset täysin kunnossa jne. Pientä tuloksetonta vääntöä oli Kumhon maahantuojan kanssa, mutta se siitä. Tänään hain alle Michelin Pilot Sport 4S samassa koossa. Voi hemmetti, että voi olla hyvä rengas. Varmaan olin jo tottunut kumhojen kanssa, mutta misukoilla huomasi heti, että semmoinen tietynlainen ohjauksen hermostuneisuus on poissa.

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 15 Syys 2020 21:27
Kirjoittaja focst
AAR85 kirjoitti: 15 Syys 2020 20:54 Eipä kyllä mullakaan ole ollut mitään tietoa pompottamisesta. On kyllä tuttu ominaisuus entisestä rata typerästä. Siitä päästiin eroon tasauspyörästön lukolla ja jäykemmillä moottorin tukikumilla. Saako tätä edes sutimaan niin, että pompottaisi? Olen kyllä täyskaasukiihdytyksiä ottanut, muttei tällä automaatilla ole ainakaan mitään tietoa pito-ongelmista (jotka johtaa pompottamiseen).

Mulla on tässä nykyisessä 235/35-19 rengastus, Kumho Ecsta PS91 rengas kesti edessä kaikkiaan 6184km kunnes oli kulunut merkkiin saakka. Suuntaukset täysin kunnossa jne. Pientä tuloksetonta vääntöä oli Kumhon maahantuojan kanssa, mutta se siitä. Tänään hain alle Michelin Pilot Sport 4S samassa koossa. Voi hemmetti, että voi olla hyvä rengas. Varmaan olin jo tottunut kumhojen kanssa, mutta misukoilla huomasi heti, että semmoinen tietynlainen ohjauksen hermostuneisuus on poissa.
Pilot Sport 4 on kyllä todella hyvä rengas mutta ei siinäkään kulutus kestävyys mikään hyvä ollut..Kuluminen rauhoittuu puolivälin jälkeen mutta myös pito heikkenee.

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 15 Syys 2020 22:19
Kirjoittaja @rsk@
Activessa on ehkä vähän pehmeämpi jousitus/vaimennus ja alustageometria jne.
Ja nuo kolmepyttyset rytkyttäjät on vähän joustavammin värinöitten takia tuettu, joten sieltäkin se varmaan saa sen pompotuksen alun.. 🤷‍♂️

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 16 Syys 2020 01:47
Kirjoittaja hapelo
focst kirjoitti: 15 Syys 2020 21:27
AAR85 kirjoitti: 15 Syys 2020 20:54 Eipä kyllä mullakaan ole ollut mitään tietoa pompottamisesta. On kyllä tuttu ominaisuus entisestä rata typerästä. Siitä päästiin eroon tasauspyörästön lukolla ja jäykemmillä moottorin tukikumilla. Saako tätä edes sutimaan niin, että pompottaisi? Olen kyllä täyskaasukiihdytyksiä ottanut, muttei tällä automaatilla ole ainakaan mitään tietoa pito-ongelmista (jotka johtaa pompottamiseen).

Mulla on tässä nykyisessä 235/35-19 rengastus, Kumho Ecsta PS91 rengas kesti edessä kaikkiaan 6184km kunnes oli kulunut merkkiin saakka. Suuntaukset täysin kunnossa jne. Pientä tuloksetonta vääntöä oli Kumhon maahantuojan kanssa, mutta se siitä. Tänään hain alle Michelin Pilot Sport 4S samassa koossa. Voi hemmetti, että voi olla hyvä rengas. Varmaan olin jo tottunut kumhojen kanssa, mutta misukoilla huomasi heti, että semmoinen tietynlainen ohjauksen hermostuneisuus on poissa.
Pilot Sport 4 on kyllä todella hyvä rengas mutta ei siinäkään kulutus kestävyys mikään hyvä ollut..Kuluminen rauhoittuu puolivälin jälkeen mutta myös pito heikkenee.
Ei lähellekkään vastaan SSP:tä,noitakin vielä saa mutta kannattaa kysyä päiväystä...

Harri

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 16 Syys 2020 06:09
Kirjoittaja Hjesko
Rusakko_ kirjoitti: 14 Syys 2020 07:11 Uudesta asti vaivannut etupään hakkaaminen asfaltilla kiihdyttäessä. Kuivallahan tuota ei juuri saa sutimaan, mutta märällä kylläkin ja sitä märkää taas syksyn myötä riittää. Muutoin hyvässä alustassa ikävä miinus.

Nyt on 36 tkm mittarissa kaiken kaikkiaan ja kesärenkaissa (alkuperäiset Hankook 215/55/17) ehkä 4-5 mm pintaa. Rengaspaineilla ei juuri merkitystä hakkaamiseen 2,2-2,8 bar välillä.

Muuta en enää keksi kuin kokeilla seuraavaksi toista rengasmallia / merkkiä, vaikka muutoin ei ole Hankookeista pahaa sanottavaa.
Itsellä tuli vastaan täysin sana ominaisuus näin syksyn liukkailla. Mielestäni tuo tuli vastaan siten kun renkaat sutivat asfalttiin merkattujen viivojen kohdalla ja pito parani huomattavasti viivan jälkeen. Ei tuo nyt mitään kovaa pauketta ollut, mutta selvää ”hakkaamista”. Hieman siis alusta kipuilee tuollaisessa tilanteessa?

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 16 Syys 2020 06:56
Kirjoittaja Rusakko_
Hjesko kirjoitti: 16 Syys 2020 06:09
Rusakko_ kirjoitti: 14 Syys 2020 07:11 Uudesta asti vaivannut etupään hakkaaminen asfaltilla kiihdyttäessä. Kuivallahan tuota ei juuri saa sutimaan, mutta märällä kylläkin ja sitä märkää taas syksyn myötä riittää. Muutoin hyvässä alustassa ikävä miinus.

Nyt on 36 tkm mittarissa kaiken kaikkiaan ja kesärenkaissa (alkuperäiset Hankook 215/55/17) ehkä 4-5 mm pintaa. Rengaspaineilla ei juuri merkitystä hakkaamiseen 2,2-2,8 bar välillä.

Muuta en enää keksi kuin kokeilla seuraavaksi toista rengasmallia / merkkiä, vaikka muutoin ei ole Hankookeista pahaa sanottavaa.
Itsellä tuli vastaan täysin sana ominaisuus näin syksyn liukkailla. Mielestäni tuo tuli vastaan siten kun renkaat sutivat asfalttiin merkattujen viivojen kohdalla ja pito parani huomattavasti viivan jälkeen. Ei tuo nyt mitään kovaa pauketta ollut, mutta selvää ”hakkaamista”. Hieman siis alusta kipuilee tuollaisessa tilanteessa?
Niin joo, toisaan. Asfaltin maalaukset saattaa hyvinkin liittyä tähän :roll: Pitääpä oikein testailla. Tilanne onkin hankala, ku paalulta pitää kuitenkin aina "poistua" suunnilleen niin rivakasti kuin mahdollista, mutta milläs poistut ku tyhjää suttaa. Seuraava auto voiskin olla neliveto tai entistäkin vajaatehoisempi kulkine :)

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 16 Syys 2020 07:06
Kirjoittaja @rsk@
Rusakko_ kirjoitti: 16 Syys 2020 06:56
Hjesko kirjoitti: 16 Syys 2020 06:09

Itsellä tuli vastaan täysin sana ominaisuus näin syksyn liukkailla. Mielestäni tuo tuli vastaan siten kun renkaat sutivat asfalttiin merkattujen viivojen kohdalla ja pito parani huomattavasti viivan jälkeen. Ei tuo nyt mitään kovaa pauketta ollut, mutta selvää ”hakkaamista”. Hieman siis alusta kipuilee tuollaisessa tilanteessa?
Niin joo, toisaan. Asfaltin maalaukset saattaa hyvinkin liittyä tähän :roll: Pitääpä oikein testailla. Tilanne onkin hankala, ku paalulta pitää kuitenkin aina "poistua" suunnilleen niin rivakasti kuin mahdollista, mutta milläs poistut ku tyhjää suttaa. Seuraava auto voiskin olla neliveto tai entistäkin vajaatehoisempi kulkine :)
Suojatieviivotukset on ainakin liukkaita, varsinkin vastamaalattuna sateella.

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 16 Syys 2020 21:58
Kirjoittaja Frnz
Tuli tänään oikein kokeilemalla kokeiltua saako tuon etupään hakkauksen esille... Päätin oikein tämän keskustelun innostamana rääkätä Focusta tavalla jota en ollut vielä tehnyt. Eli märällä asfaltilla liikkeelle lähtö sport-asennossa lämä lattiassa kierrokset korkealla niin kyllä tuo ilmiö sieltä puskee esiin. Sitten kokeilin ottaa luistoneston pois ja auto käyttäytyi paljon hienommin, eli jäi polttamaan kumia ja liikkeelle siitä aitoon 80-luvun malliin ilman avustimia. Täytyy kyllä sanoa, että aikalailla äärirajoille piti 125hv ecoboost pistää että sai tuon aikaiseksi, mutta kieltämättä hieman erikoisesti ilmeisesti luistonesto puuttuu peliin. Autoilla joissa on launch control on tullut joskus testattua vastaavaa äärimmäistä revitystä ja kyllä ne sen huomattavasti hienommin hoitaa. Ehkä pieni softapäivitys luistonestoon olisi paikallaan, vaikkakin ainakin mun tapauksessa tämä vaati paljon kovempaa ajoa kuin ikinä arkiajossa tekisin.

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 16 Syys 2020 22:48
Kirjoittaja mjasa
Frnz kirjoitti: 16 Syys 2020 21:58 Tuli tänään oikein kokeilemalla kokeiltua saako tuon etupään hakkauksen esille... Päätin oikein tämän keskustelun innostamana rääkätä Focusta tavalla jota en ollut vielä tehnyt. Eli märällä asfaltilla liikkeelle lähtö sport-asennossa lämä lattiassa kierrokset korkealla niin kyllä tuo ilmiö sieltä puskee esiin. Sitten kokeilin ottaa luistoneston pois ja auto käyttäytyi paljon hienommin, eli jäi polttamaan kumia ja liikkeelle siitä aitoon 80-luvun malliin ilman avustimia. Täytyy kyllä sanoa, että aikalailla äärirajoille piti 125hv ecoboost pistää että sai tuon aikaiseksi, mutta kieltämättä hieman erikoisesti ilmeisesti luistonesto puuttuu peliin. Autoilla joissa on launch control on tullut joskus testattua vastaavaa äärimmäistä revitystä ja kyllä ne sen huomattavasti hienommin hoitaa. Ehkä pieni softapäivitys luistonestoon olisi paikallaan, vaikkakin ainakin mun tapauksessa tämä vaati paljon kovempaa ajoa kuin ikinä arkiajossa tekisin.
Täytyy kyllä sanoa, että ihmeelliset on murheet Focuksen ostajilla jos alustan hakkaaminen muodostuu ajo-ominaisuuksia määritteleväksi tekijäksi. Ajoittain suht reippaita lähtöjä tulee itselläkin, mutta kyllä saa märälläkin painaa lappua aika hitosti, että etufillarit alkaa lyömään tyhjää Focuksella. Ja tästä herää kysymys, mitä järkeä? Vaikkei tuota esiintyisikään niin en näe mitään järkeä rääkätä autoa noin. Ennemmin tai myöhemmin voimansiirrosta hajonnee muutakin.

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 16 Syys 2020 22:57
Kirjoittaja Frnz
mjasa kirjoitti: 16 Syys 2020 22:48 Täytyy kyllä sanoa, että ihmeelliset on murheet Focuksen ostajilla jos alustan hakkaaminen muodostuu ajo-ominaisuuksia määritteleväksi tekijäksi. Ajoittain suht reippaita lähtöjä tulee itselläkin, mutta kyllä saa märälläkin painaa lappua aika hitosti, että etufillarit alkaa lyömään tyhjää Focuksella. Ja tästä herää kysymys, mitä järkeä? Vaikkei tuota esiintyisikään niin en näe mitään järkeä rääkätä autoa noin. Ennemmin tai myöhemmin voimansiirrosta hajonnee muutakin.
Täysin samaa mieltä, tulinpahan vain testanneeksi tätä kun en itse uskonut ominaisuutta esiintyvän. Normaalitilanteissa (esim liikkeellelähtö reippaasti, ei revittäen) en saa tuota ainakaan 125hv versiolla mitenkään aikaiseksi edes märällä.

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 17 Syys 2020 08:43
Kirjoittaja fordever
Frnz kirjoitti: 16 Syys 2020 21:58 Tuli tänään oikein kokeilemalla kokeiltua saako tuon etupään hakkauksen esille... Päätin oikein tämän keskustelun innostamana rääkätä Focusta tavalla jota en ollut vielä tehnyt. Eli märällä asfaltilla liikkeelle lähtö sport-asennossa lämä lattiassa kierrokset korkealla niin kyllä tuo ilmiö sieltä puskee esiin. Sitten kokeilin ottaa luistoneston pois ja auto käyttäytyi paljon hienommin, eli jäi polttamaan kumia ja liikkeelle siitä aitoon 80-luvun malliin ilman avustimia. Täytyy kyllä sanoa, että aikalailla äärirajoille piti 125hv ecoboost pistää että sai tuon aikaiseksi, mutta kieltämättä hieman erikoisesti ilmeisesti luistonesto puuttuu peliin. Autoilla joissa on launch control on tullut joskus testattua vastaavaa äärimmäistä revitystä ja kyllä ne sen huomattavasti hienommin hoitaa. Ehkä pieni softapäivitys luistonestoon olisi paikallaan, vaikkakin ainakin mun tapauksessa tämä vaati paljon kovempaa ajoa kuin ikinä arkiajossa tekisin.
Joskus eturenkaat vinkaisseet kuivalla kun lähtee liikennevaloista niin kuin niistä kuuluu lähteä. Kerran sadekelillä alkoi etupää pompottaa tai luistonesto aiheutti hakkaamista ja lähtö jäi hieman telineisiin. Michelin Primacy 4-renkaat alla ja moottorina 1.5 EcoBoost n. 180 hevosta.

Onko tuossa videossa n. 25 sekunnin kohdalla vinkaisun jälkeen ykköseltä kakkoselle vaihdettaessa sitä "hakkaamista"?:

https://www.youtube.com/watch?v=GeUdTTKwhP8

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 17 Syys 2020 12:07
Kirjoittaja Frnz
En vielä tuota videon 25 sek kohdalla olevaa kakkoselle vaihdossa tulevaa nykäsyä luokittelisi tähän. Se saattaa olla samaa, mutta kun se on vain yksi nykäisy. Se mitä minä sain märällä pinnalla aikaiseksi oli liikkeellelähdössä semmoinen pam-pam-pam-pam-pam ääni ja sitten kaasua helläämällä liikkeelle. Mutta toi oli tosiaan aika extreme testi jota en normaaliajossa ole kokenut.

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 17 Syys 2020 12:47
Kirjoittaja Ishvan
Snadisti hassu puheenaihe. Etuvetoisen ominaisuuksiin nyt valitettavan usein kuuluu etupään mahdollinen pomputus renkaan lyödessä tyhjää. Alusta kun on usein monen tekijän kompromissi, niin enemmän tämä on minusta sääntö kuin poikkeus. Luistonesto ei pomputusta aiheuta, vaan alustan ominaisuudet. Ihan normaalia, merkistä ja mallista riippumatta.

Kyllä itsellä on jokainen etuveto satunnaisesti pomputellut menemään. On ollut isoa dieseliä, bensaturboa, vaparia, lukkolaatikolla ja ilman yms.

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 18 Syys 2020 19:16
Kirjoittaja @rsk@
Rusakko_ kirjoitti: 14 Syys 2020 07:11 Uudesta asti vaivannut etupään hakkaaminen asfaltilla kiihdyttäessä. Kuivallahan tuota ei juuri saa sutimaan, mutta märällä kylläkin ja sitä märkää taas syksyn myötä riittää. Muutoin hyvässä alustassa ikävä miinus.
Ota luistonesto pois päältä. Sutii enemmän, mutta ei pompota niin paljon. Siinä pidon rajallahan se alkaa pomppimaan. 😁

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 19 Syys 2020 16:24
Kirjoittaja hapelo
@rsk@ kirjoitti: 18 Syys 2020 19:16
Rusakko_ kirjoitti: 14 Syys 2020 07:11 Uudesta asti vaivannut etupään hakkaaminen asfaltilla kiihdyttäessä. Kuivallahan tuota ei juuri saa sutimaan, mutta märällä kylläkin ja sitä märkää taas syksyn myötä riittää. Muutoin hyvässä alustassa ikävä miinus.
Ota luistonesto pois päältä. Sutii enemmän, mutta ei pompota niin paljon. Siinä pidon rajallahan se alkaa pomppimaan. 😁
No sitten kokeilemaan ST-Fiestaa launchcontrolin kanssa,voin sanoa että paukkuu ja kolisee pahasti etupää...tosin myös lähtee👍Ei se siitä hajoa..

Tuttu juttu etuvetosten kanssa toi papattaminen...

Harri

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 19 Syys 2020 19:17
Kirjoittaja @rsk@
Täytyy myöntää, että yksi automaatti peli oli, jossa luistonesto antoi melko hyvin vetäville pyörille (etuveto) luistoa. Kun lähti jarrua vasten jostain kolmesta tonnista, niin nätisti kuului pieni vinkuna ykkösen matkan ja osan kakkosen vetoalueesta. Ei mitään pompotusta tai tärinää. Märällä asfaltilla huomasi vaan keltasen valon palamisesta ja välillä menon pienestä hyytymisestä, että jarrutellaan menoa.
Mutta eipä noista mitään. Harvemmin enää tarvetta ottaa täpöjä paikaltaan.

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 20 Syys 2020 15:09
Kirjoittaja hapelo
@rsk@ kirjoitti: 19 Syys 2020 19:17 Täytyy myöntää, että yksi automaatti peli oli, jossa luistonesto antoi melko hyvin vetäville pyörille (etuveto) luistoa. Kun lähti jarrua vasten jostain kolmesta tonnista, niin nätisti kuului pieni vinkuna ykkösen matkan ja osan kakkosen vetoalueesta. Ei mitään pompotusta tai tärinää. Märällä asfaltilla huomasi vaan keltasen valon palamisesta ja välillä menon pienestä hyytymisestä, että jarrutellaan menoa.
Mutta eipä noista mitään. Harvemmin enää tarvetta ottaa täpöjä paikaltaan.


Joskus pitää kouluttaa&kyykyttää,tosin herrasmies on aina herrasmies...

Harri

P.S. takuut meni,REVO kehissä😲

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 20 Syys 2020 15:28
Kirjoittaja @rsk@
hapelo kirjoitti: 20 Syys 2020 15:09
@rsk@ kirjoitti: 19 Syys 2020 19:17 Täytyy myöntää, että yksi automaatti peli oli, jossa luistonesto antoi melko hyvin vetäville pyörille (etuveto) luistoa. Kun lähti jarrua vasten jostain kolmesta tonnista, niin nätisti kuului pieni vinkuna ykkösen matkan ja osan kakkosen vetoalueesta. Ei mitään pompotusta tai tärinää. Märällä asfaltilla huomasi vaan keltasen valon palamisesta ja välillä menon pienestä hyytymisestä, että jarrutellaan menoa.
Mutta eipä noista mitään. Harvemmin enää tarvetta ottaa täpöjä paikaltaan.


Joskus pitää kouluttaa&kyykyttää,tosin herrasmies on aina herrasmies...

Harri

P.S. takuut meni,REVO kehissä😲
Paljonkos lupaavat tehoja?
Enemmän kuin Mountune?
Ei ole noita tullut tutkittua.