Uusi Focus mk4 2018

Keskustelua autoista ja autoilusta yleisesti
PiuhaPoikki
Viestit: 1167
Liittynyt: 22 Loka 2012 21:56

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja PiuhaPoikki »

No nyt iski "Auto hold järjestelmän vika"
Kai se on taas vietävä pajalle.
Focus Vagon Titanium 2,0 ecoblue M6 2019
Focus Vagon 1,6tdci 2010
Ex. Transit Connect 1,8tdci
PiuhaPoikki
Viestit: 1167
Liittynyt: 22 Loka 2012 21:56

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja PiuhaPoikki »

PiuhaPoikki kirjoitti: 28 Heinä 2020 11:11 No nyt iski "Auto hold järjestelmän vika"
Kai se on taas vietävä pajalle.
Se vika poistui itsellään kun auto seisoi pari tuntia. Kaupanpäälliseksi varoitusäänet häipyivät taas kojetaulun uumeniin.
Focus Vagon Titanium 2,0 ecoblue M6 2019
Focus Vagon 1,6tdci 2010
Ex. Transit Connect 1,8tdci
toasti
Viestit: 463
Liittynyt: 02 Joulu 2018 17:59

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja toasti »

PiuhaPoikki kirjoitti: 28 Heinä 2020 16:50
PiuhaPoikki kirjoitti: 28 Heinä 2020 11:11 No nyt iski "Auto hold järjestelmän vika"
Kai se on taas vietävä pajalle.
Se vika poistui itsellään kun auto seisoi pari tuntia. Kaupanpäälliseksi varoitusäänet häipyivät taas kojetaulun uumeniin.
Pitää pysyä vikatilanne balanssissa. Yksi poistuu niin toinen nostaa päätään.

Tuliko toi auto hold vika heti käynnistäessä? Mulla kävi talvella niin että ilmeisesti akkujännite notkahti käynnistyksessä liikaa ja kaikki maailman vikailmoitukset tuli ruutuun. Niitä sai hetken kuittailla pois. Osa katosi uudelleenkäynnistämällä, mutta osa vaati pidemmän seisomisen.
Ford Focus 1.5 TDCi EcoBlue A8 2018
PiuhaPoikki
Viestit: 1167
Liittynyt: 22 Loka 2012 21:56

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja PiuhaPoikki »

toasti kirjoitti: 28 Heinä 2020 17:07
PiuhaPoikki kirjoitti: 28 Heinä 2020 16:50
Se vika poistui itsellään kun auto seisoi pari tuntia. Kaupanpäälliseksi varoitusäänet häipyivät taas kojetaulun uumeniin.
Pitää pysyä vikatilanne balanssissa. Yksi poistuu niin toinen nostaa päätään.

Tuliko toi auto hold vika heti käynnistäessä? Mulla kävi talvella niin että ilmeisesti akkujännite notkahti käynnistyksessä liikaa ja kaikki maailman vikailmoitukset tuli ruutuun. Niitä sai hetken kuittailla pois. Osa katosi uudelleenkäynnistämällä, mutta osa vaati pidemmän seisomisen.
Se tuli kauppareissun päätteeksi kun aloin peruuttaa kotipihaan ja pysäytin portille. Se lävähti ruutuun joko silloin kun painoin jarrua tai kun vaihdoin peruutusvaihteelle. Eikä lähtenyt pois vaikka sammutin auton pihassa pari kertaa.
Focus Vagon Titanium 2,0 ecoblue M6 2019
Focus Vagon 1,6tdci 2010
Ex. Transit Connect 1,8tdci
fordever
Viestit: 436
Liittynyt: 21 Kesä 2006 12:34

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja fordever »

Johan tässä ajeltiinkin tuhansia kilometrejä ongelmitta. Nyt siirtyivät parkkitutkan äänet sinne ratin taakse pois kaiuttimista. Muita oireita ei toistaiseksi ole. Start-stop toiminut aina kokeiltaessa, jos sähkön vähyyden vaikutusta miettii. Ei taida olla vielä ratkaisua Fordin puolella tähän ongelmaan.
Ford Focus 1.0 EcoBoost 155hp mHEV A7 PowerShift ST-Line Wagon 2023
fordever
Viestit: 436
Liittynyt: 21 Kesä 2006 12:34

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja fordever »

fordever kirjoitti: 31 Heinä 2020 10:14 Johan tässä ajeltiinkin tuhansia kilometrejä ongelmitta. Nyt siirtyivät parkkitutkan äänet sinne ratin taakse pois kaiuttimista. Muita oireita ei toistaiseksi ole. Start-stop toiminut aina kokeiltaessa, jos sähkön vähyyden vaikutusta miettii. Ei taida olla vielä ratkaisua Fordin puolella tähän ongelmaan.
Puolen tunnin tauko riitti tällä kertaa selvittämään Focuksen pään. Taas piipittää iloisesti kaiuttimista. Tulee mieleen edellinen Mk5 Mondeo. Kaikki päivitykset ajettu sisään ja silti loppuun saakka aina joskus sama ilmiö eli hetken piippaili jostain ratin takaa ja itsekseen korjaantui aika pian. Lieneekö sama softahenkilö edelleen siis hommissa.
Ford Focus 1.0 EcoBoost 155hp mHEV A7 PowerShift ST-Line Wagon 2023
Vootrson
Viestit: 89
Liittynyt: 08 Maalis 2019 13:05

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja Vootrson »

fordever kirjoitti: 31 Heinä 2020 12:02 Puolen tunnin tauko riitti tällä kertaa selvittämään Focuksen pään. Taas piipittää iloisesti kaiuttimista. Tulee mieleen edellinen Mk5 Mondeo. Kaikki päivitykset ajettu sisään ja silti loppuun saakka aina joskus sama ilmiö eli hetken piippaili jostain ratin takaa ja itsekseen korjaantui aika pian. Lieneekö sama softahenkilö edelleen siis hommissa.
Mulla ajettiin joku päivitys noin 6kk sitten kun vein huoltoon noiden mittaristoon häviävien äänien takia. Sen jälkeen pelannut normaalisti, paitsi silloin kun sync menee (mennyt pari kertaa), virransäästötilaan niin seuraavalla käynnistyksellä tulee sama vika. Erotuksena edelliseen se, että sen päivityksen jälkeen on joka kerta palannut äänet normaaliksi kun taas seuraavan kerran käynnistänyt auton. Mun veikkaus on, että tämä vika johtuu syncistä, eikä itse auton softasta.

Nimim. Sync 3.joku-milloin-kaikki-on-korjattu.5 odotellessa.
:ford: :it
Nyt: Focus ST-line 5-ov, 1,5 ecoboost A8 -19
Ex: Focus ST-line wagon, 1,0 ecoboost A6 -17
Ex: Focus Trend 5-ov, 1,0 ecoboost M6 -15
Ex: Focus wagon, 1,6 tdci M5 -09
@rsk@
Viestit: 590
Liittynyt: 24 Heinä 2016 23:11

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja @rsk@ »

Sais tuo poppivehkeiden volumesäätö olla puolta tiheemmillä pykälillä...
Hode
Viestit: 81
Liittynyt: 15 Helmi 2020 22:52

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja Hode »

Taas tupsahti polttoaineraportti ford passiin, heinäkuun lukema 6l/100km, heinäkuussa ajettu noin 2500km mistä noin puolet matka-ajoa ja toinen puoli taajama&kaupunkiajoa. Ihan OK kulutus siis tällä 1.5 ecoboost 150hp manuaali farmarilla. Yhteensä mittarissa noin 6900km, ei ole vikoja havaittu, s&s toimii ym. Sportti ajomoodiakin tullut testailtua, mukavan ärhäkästi vastaa sillä kaasuun etenkin kakkosvaihteella, ikävä että tätä titaniumia ei saanut 180hp versiona...
Viimeksi muokannut Hode, 02 Elo 2020 18:07. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ishvan
Viestit: 520
Liittynyt: 22 Helmi 2014 09:17

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja Ishvan »

Hode kirjoitti: 02 Elo 2020 17:27 Taas tupsahti polttoaineraportti ford passiin, heinäkuun lukema 6l/100km, heinäkuussa ajettu noin 2500km mistä noin puolet matka-ajoa ja toinen puoli taajama&kaupunkiajoa. Ihan OK kulutus siis tällä 1.5 ecoboost 150hp manuaali farmarilla. Yhteensä mittarissa noin 6600km, ei ole vikoja havaittu, s&s toimii ym. Sportti ajomoodiakin tullut testailtua, mukavan ärhäkästi vastaa sillä kaasuun etenkin kakkosvaihteella, ikävä että tätä titaniumia ei saanut 180hp versiona...
No niin tupsahti itselläkin. Auto 182hp A8 farkku, 5.6 l/100km. Uskoo ken tahtoo. Yhtäkkiä alkanut passin mukaan viemään 1.5 l/100km keskimäärin vähemmän kun ennen.
Focus 1.0 155A7 ST-Line Vignale

-20 Mondeo Hybrid Vignale
-20 Focus Vignale 182A8
-18 MB A200
-17 S60D4AWD
-14 V60D4A
-13 V60D5
-11 V60D5A
-10 Civic Type-R CW
-08 Accord 2.4 Type-S
-05 Avensis 2.0 Wagon Technical
-05 Corolla 1.8 T-Sport
jne
@rsk@
Viestit: 590
Liittynyt: 24 Heinä 2016 23:11

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja @rsk@ »

Aika hyvä suoritus Focukselta.
https://youtu.be/d_v9sy32Z5I

Tuossa pitäs olla parempi ajettava alustan puolesta..
https://youtu.be/Y0m_JPqMfxA

Onhan se kuskista kiinni jne. mutta kuitenkin. 😁
6007
Viestit: 225
Liittynyt: 22 Tammi 2007 17:05

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja 6007 »

tuo oli ihan mielenkiintoista ja valaisevaa
Ford Focus Wagon 1.5 Active Ecoboost 182 A8 -21
@rsk@
Viestit: 590
Liittynyt: 24 Heinä 2016 23:11

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja @rsk@ »

Teknikens Världin vastaavan testin reputtaa esimerkiksi Skodan uusimmat mallit Octaviasta ja Superb:stä js myös Passat GTE.
No se on vaan tietysti yhdenlainen testi.. 🤷‍♂️
PiuhaPoikki
Viestit: 1167
Liittynyt: 22 Loka 2012 21:56

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja PiuhaPoikki »

Hode kirjoitti: 02 Elo 2020 17:27 Taas tupsahti polttoaineraportti ford passiin, heinäkuun lukema 6l/100km, heinäkuussa ajettu noin 2500km mistä noin puolet matka-ajoa ja toinen puoli taajama&kaupunkiajoa. Ihan OK kulutus siis tällä 1.5 ecoboost 150hp manuaali farmarilla. Yhteensä mittarissa noin 6900km, ei ole vikoja havaittu, s&s toimii ym. Sportti ajomoodiakin tullut testailtua, mukavan ärhäkästi vastaa sillä kaasuun etenkin kakkosvaihteella, ikävä että tätä titaniumia ei saanut 180hp versiona...
Ja mulle uusin polttoainaraportti väittää lukemaksi 3,6 :lol:
Auton tietokoneen mukaan viimeisen 3600km kulutus on 4,5 ja se on lähellä totuutta. Prosentuaalinen heitto on sen verran iso, että raportti on hyödytön.
Focus Vagon Titanium 2,0 ecoblue M6 2019
Focus Vagon 1,6tdci 2010
Ex. Transit Connect 1,8tdci
Hode
Viestit: 81
Liittynyt: 15 Helmi 2020 22:52

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja Hode »

PiuhaPoikki kirjoitti: 03 Elo 2020 16:36
Hode kirjoitti: 02 Elo 2020 17:27 Taas tupsahti polttoaineraportti ford passiin, heinäkuun lukema 6l/100km, heinäkuussa ajettu noin 2500km mistä noin puolet matka-ajoa ja toinen puoli taajama&kaupunkiajoa. Ihan OK kulutus siis tällä 1.5 ecoboost 150hp manuaali farmarilla. Yhteensä mittarissa noin 6900km, ei ole vikoja havaittu, s&s toimii ym. Sportti ajomoodiakin tullut testailtua, mukavan ärhäkästi vastaa sillä kaasuun etenkin kakkosvaihteella, ikävä että tätä titaniumia ei saanut 180hp versiona...
Ja mulle uusin polttoainaraportti väittää lukemaksi 3,6 :lol:
Auton tietokoneen mukaan viimeisen 3600km kulutus on 4,5 ja se on lähellä totuutta. Prosentuaalinen heitto on sen verran iso, että raportti on hyödytön.
Meillä ajotietokone näyttää 6,7l/100km lukemaa 6900km matkalle, luulen että Heinäkuussa oli jonkinverran alle sen keskikulutus kun oli matka-ajoa normaalia enemmän, mutta voihan se olla että vähän optimistinen tuo polttoaineraportin lukema...No mutta näyttäisi että vähän vähemmän kuluttaa kuin rouvan edellinen grand c max eli oikeaan suuntaan kuitenkin meni se asia autoa vaihtamalla
Thonto
Viestit: 9
Liittynyt: 14 Syys 2019 22:18

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja Thonto »

Kohta vuosi täys ja lisää löytyy kaikenlaista. Onkos kukaan huomannut kaasua päästäessään että moottori/laturi/turbo päästää viiltävän kiinnileikkaavan äänen? Siis tämä tapahtuu ainoastaa kaasun päästäessä, ei kaasuttaessa. Kellää muulla havaintoa tälläisestä?
Ford Focus Titanium Hatchback 2018 1L Ecoboost 125hp S/S M6
@rsk@
Viestit: 590
Liittynyt: 24 Heinä 2016 23:11

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja @rsk@ »

Esiintyykö tämä ääni esim. parkkihallissa kun ikkuna on auki otettuasi parkkilipun ja ajelet ikkuna auki?
Äänet kuuluu paremmin autoon sisälle heijastuen seinistä jne.
Voisin veikata turboa näin äkkiseltään.
Mutta, ihan vaan veikkaus.
@rsk@
Viestit: 590
Liittynyt: 24 Heinä 2016 23:11

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja @rsk@ »

Tuo 1.5ecoboosti vislailee myös, kun ihan tarkotuksella joskus kuunnellut.
But Moovy rules.
Thonto
Viestit: 9
Liittynyt: 14 Syys 2019 22:18

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja Thonto »

@rsk@ kirjoitti: 03 Elo 2020 23:11 Esiintyykö tämä ääni esim. parkkihallissa kun ikkuna on auki otettuasi parkkilipun ja ajelet ikkuna auki?
Äänet kuuluu paremmin autoon sisälle heijastuen seinistä jne.
Voisin veikata turboa näin äkkiseltään.
Mutta, ihan vaan veikkaus.
Huomasin äänen tänään kun tein ajoittaista pintapuolista tarkistusta konehuoneelle, tyhjäkäynnin tasaisuudelle yms. Testatessa konepelti oli auki ja tyhjäkäynti oli normaalia kolmen sylinterin säksätystä. Poljin kaasua jalalla itse ulkona seisten ja huomasin että tasaisen hurinan sijaan kuulostaa siltä kuin joka leikkaisi kiinni ku kaasun päästää yläasentoon. Normaalistihan tuon pitäisi pitää matalaa hurinaa turbon pyörimisen hidastuessa. Huomasin saman äänen myös sisällä istuessa konepelti auki. Konepelti kiinni moottoritilasta taas ei kuulu mitään, minkä takia paranoidin omaisesti pakko välillä kattoa onko kaikki ok.

Onpahan taas uusi rasti ruutuun tulevaan huoltoon jonka on parempi mennä takuuseen ledien ja muun räminän ohella. :roll:

https://www.youtube.com/watch?v=yBltdJAEa4U tuoltahan sen siis pitäisi kuulostaa, ei siltä kuin joku leikkaisi kiinni.
Ford Focus Titanium Hatchback 2018 1L Ecoboost 125hp S/S M6
Frnz
Viestit: 290
Liittynyt: 10 Helmi 2011 17:12
Paikkakunta: Vantaa

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja Frnz »

Thonto kirjoitti: 03 Elo 2020 23:35
Huomasin äänen tänään kun tein ajoittaista pintapuolista tarkistusta konehuoneelle, tyhjäkäynnin tasaisuudelle yms. Testatessa konepelti oli auki ja tyhjäkäynti oli normaalia kolmen sylinterin säksätystä. Poljin kaasua jalalla itse ulkona seisten ja huomasin että tasaisen hurinan sijaan kuulostaa siltä kuin joka leikkaisi kiinni ku kaasun päästää yläasentoon. Normaalistihan tuon pitäisi pitää matalaa hurinaa turbon pyörimisen hidastuessa. Huomasin saman äänen myös sisällä istuessa konepelti auki. Konepelti kiinni moottoritilasta taas ei kuulu mitään, minkä takia paranoidin omaisesti pakko välillä kattoa onko kaikki ok.

Onpahan taas uusi rasti ruutuun tulevaan huoltoon jonka on parempi mennä takuuseen ledien ja muun räminän ohella. :roll:

https://www.youtube.com/watch?v=yBltdJAEa4U tuoltahan sen siis pitäisi kuulostaa, ei siltä kuin joku leikkaisi kiinni.
Miltä kuulostaa kun leikkaa kiinni?

Meillä ei ainakaan Ecoboosti anna tyhjäkäynnillä kaikkia kierroksia vaan rajoittaa sitä jossain 3000-4000 välillä (muistaakseni). Ajattelin vaan jos polkaisit kaasun pohjaan niin se voisi selittää jos siellä joku rajoitin iskee kiinni.

Sitten taas alhaisille kierroksille on se sylinterin lepuutustoiminto. Voisiko sen aktivoituminen pitää tuon äänen? Itse en ole tuota konehuoneen puolelta kuunnellut, mutta joskus peräkärryä kytkiessäni ja ollessani polvillani pakoputken kohdalla, se tuntuu pitävän hyvin mopomaista ääntä tyhjäkäynnillä. Olen ajatellut, että se kuuluu siihen kun käy vain kahdella pytyllä.
Ajossa Focus Active 2019 & Fiesta Titanium 2020
Ex Fords: Focus 1.0 Ecoboost 2014 , B-Max 1.0 2013, StreetKa 2004, Focus 1.6 Ecoboost 2012, Fiesta 1,25 2010, Focus 1,6 TDCI 2010, Focus 1.6 2006, C-max 1.8 2004, Escort 1.6 Cabrio '92
Thonto
Viestit: 9
Liittynyt: 14 Syys 2019 22:18

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja Thonto »

Frnz kirjoitti: 04 Elo 2020 07:17
Thonto kirjoitti: 03 Elo 2020 23:35
Huomasin äänen tänään kun tein ajoittaista pintapuolista tarkistusta konehuoneelle, tyhjäkäynnin tasaisuudelle yms. Testatessa konepelti oli auki ja tyhjäkäynti oli normaalia kolmen sylinterin säksätystä. Poljin kaasua jalalla itse ulkona seisten ja huomasin että tasaisen hurinan sijaan kuulostaa siltä kuin joka leikkaisi kiinni ku kaasun päästää yläasentoon. Normaalistihan tuon pitäisi pitää matalaa hurinaa turbon pyörimisen hidastuessa. Huomasin saman äänen myös sisällä istuessa konepelti auki. Konepelti kiinni moottoritilasta taas ei kuulu mitään, minkä takia paranoidin omaisesti pakko välillä kattoa onko kaikki ok.

Onpahan taas uusi rasti ruutuun tulevaan huoltoon jonka on parempi mennä takuuseen ledien ja muun räminän ohella. :roll:

https://www.youtube.com/watch?v=yBltdJAEa4U tuoltahan sen siis pitäisi kuulostaa, ei siltä kuin joku leikkaisi kiinni.
Miltä kuulostaa kun leikkaa kiinni?

Meillä ei ainakaan Ecoboosti anna tyhjäkäynnillä kaikkia kierroksia vaan rajoittaa sitä jossain 3000-4000 välillä (muistaakseni). Ajattelin vaan jos polkaisit kaasun pohjaan niin se voisi selittää jos siellä joku rajoitin iskee kiinni.

Sitten taas alhaisille kierroksille on se sylinterin lepuutustoiminto. Voisiko sen aktivoituminen pitää tuon äänen? Itse en ole tuota konehuoneen puolelta kuunnellut, mutta joskus peräkärryä kytkiessäni ja ollessani polvillani pakoputken kohdalla, se tuntuu pitävän hyvin mopomaista ääntä tyhjäkäynnillä. Olen ajatellut, että se kuuluu siihen kun käy vain kahdella pytyllä.
En päästänyt valoissarevittelyrajoittimelle asti (4000rpm), vaan testasin kevyttä poljentaa ja nopeeta kaasua eri kierroksille asti, ja tuo kirskunta kuuluu aina kun kaasun päästää. Testasin myös sportilla (sylinterilepuutus poissa) samoilla tuloiksilla.

Noh perjantaina auto menee kauppiaan pajalle. Jännä nähdä mitä sieltä vielä löytyykään :roll:
Ford Focus Titanium Hatchback 2018 1L Ecoboost 125hp S/S M6
fordever
Viestit: 436
Liittynyt: 21 Kesä 2006 12:34

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja fordever »

Thonto kirjoitti: 03 Elo 2020 23:35
@rsk@ kirjoitti: 03 Elo 2020 23:11 Esiintyykö tämä ääni esim. parkkihallissa kun ikkuna on auki otettuasi parkkilipun ja ajelet ikkuna auki?
Äänet kuuluu paremmin autoon sisälle heijastuen seinistä jne.
Voisin veikata turboa näin äkkiseltään.
Mutta, ihan vaan veikkaus.
Huomasin äänen tänään kun tein ajoittaista pintapuolista tarkistusta konehuoneelle, tyhjäkäynnin tasaisuudelle yms. Testatessa konepelti oli auki ja tyhjäkäynti oli normaalia kolmen sylinterin säksätystä. Poljin kaasua jalalla itse ulkona seisten ja huomasin että tasaisen hurinan sijaan kuulostaa siltä kuin joka leikkaisi kiinni ku kaasun päästää yläasentoon. Normaalistihan tuon pitäisi pitää matalaa hurinaa turbon pyörimisen hidastuessa. Huomasin saman äänen myös sisällä istuessa konepelti auki. Konepelti kiinni moottoritilasta taas ei kuulu mitään, minkä takia paranoidin omaisesti pakko välillä kattoa onko kaikki ok.

Onpahan taas uusi rasti ruutuun tulevaan huoltoon jonka on parempi mennä takuuseen ledien ja muun räminän ohella. :roll:

https://www.youtube.com/watch?v=yBltdJAEa4U tuoltahan sen siis pitäisi kuulostaa, ei siltä kuin joku leikkaisi kiinni.
Kävin juutuubissa katsomassa pari videota eli tuon yo. ja keskustelusta löytyvän toisen. Siellä mainittiin liian kireä vesipumpun hihna. Eli teen Ford-loton ja laitan tuon riville. Katsotaan miten käy.
Ford Focus 1.0 EcoBoost 155hp mHEV A7 PowerShift ST-Line Wagon 2023
Fjöördis
Viestit: 32
Liittynyt: 05 Tammi 2019 14:40

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja Fjöördis »

Onko muilla autossa paljon resonointeja?
Itselläni ainakin kuskin ovi resonoi niin ettei paljoa viitsi edes musiikkia kuunnella.
Onkohan siihen mahdollisesti mitään parannusta saatavilla?
Sitten vielä ikkunan kehys tai joku muu pitää omaa elämäänsä, joskus auttaa kun avaa ikkunaa ja laittaa uudelleen kiinni, toisinaan taas ei..
@rsk@
Viestit: 590
Liittynyt: 24 Heinä 2016 23:11

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja @rsk@ »

Se oven ulkopuolella oleva ikkunanlista resonoi.
Kerran oli timpurinvasara jo kädessä, että kun sillä mäikyytän vähän aikaa, niin se lista ei enää ainakaan sirise.. 😁 😈
Ishvan
Viestit: 520
Liittynyt: 22 Helmi 2014 09:17

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja Ishvan »

Fjöördis kirjoitti: 05 Elo 2020 21:19 Onko muilla autossa paljon resonointeja?
Itselläni ainakin kuskin ovi resonoi niin ettei paljoa viitsi edes musiikkia kuunnella.
Onkohan siihen mahdollisesti mitään parannusta saatavilla?
Sitten vielä ikkunan kehys tai joku muu pitää omaa elämäänsä, joskus auttaa kun avaa ikkunaa ja laittaa uudelleen kiinni, toisinaan taas ei..
Itsellä resonoi ovet todella paljon, ennen kamppistoimepiteitä, joissa oviin asennettiin lisää "fylliä". Tällä saatiin parannettua tilannetta jonkin verran, mutta yhä rämisee lujempaa musiikkia kuunnellessa. Muutenhan toi natisee ja naksuu kuin mikäkin 80-luvun kottero. Lasikatto ja kattoverhoilu elää ihan omaa eläämänsä natinoideen ja nitinöineen.
Focus 1.0 155A7 ST-Line Vignale

-20 Mondeo Hybrid Vignale
-20 Focus Vignale 182A8
-18 MB A200
-17 S60D4AWD
-14 V60D4A
-13 V60D5
-11 V60D5A
-10 Civic Type-R CW
-08 Accord 2.4 Type-S
-05 Avensis 2.0 Wagon Technical
-05 Corolla 1.8 T-Sport
jne
Vastaa Viestiin