Uusi Focus mk4 2018

Keskustelua autoista ja autoilusta yleisesti
Freeze
Viestit: 804
Liittynyt: 06 Huhti 2015 11:59

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja Freeze »

Minulla jouduttiin osa töistä jättään toiseen keikkaan, vaihteistoöljyn vaihto kanssa. En osaa vielä vastara
Exä: Ford Focus EcoBlue 1,5 TDCi Titanium A8 2018, 120 hv Kuva
Nyxä: Kia Niro EV Business Premium 64.8 kWh 2023, 207 hv Kuva
Avatar
Rusakko_
Viestit: 323
Liittynyt: 17 Syys 2008 11:41
Paikkakunta: Helsinki

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja Rusakko_ »

AAR85 kirjoitti: 28 Touko 2021 14:55
Rusakko_ kirjoitti: 26 Touko 2021 22:20 Auto kävi just 56 tkm kohdalla ns 60 tkm huollossa. Päälle vielä jarrunesteenvaihto. Yhteensä jotain +400 €. Automaatin öljyt vaihtuis n. 300 €, täytyy harkita seuraavassa huollossa.
Oliko tästä mainintaa, että onko laatikon öljynvaihto huuhtelemalla?

Siellähän on suodatinkin, mutta sen vaihto ei onnistu ilman laatikon irrottamista.
Ei ollut mainintaa, enkä kysellyt tässä vaiheessa. Aika usein oman kokemukseni perusteella ei huuhdella, vain mitä ropusta valuu. Suodattimien vaihtoa laatikoihin ei ole mun tietoon tehty mihinkään merkkiin, mutta ehkä joihinkin vaihdetaan.
:ford: Focus 1,5 EcoBoost 150hv A8 Active Wagon 2019
KUVIA JA VIDEOITA AUTOSTANI http://aijaa.com/a/l1vgox
AAR85
Viestit: 464
Liittynyt: 16 Loka 2016 15:44

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja AAR85 »

Rusakko_ kirjoitti: 28 Touko 2021 18:29
AAR85 kirjoitti: 28 Touko 2021 14:55

Oliko tästä mainintaa, että onko laatikon öljynvaihto huuhtelemalla?

Siellähän on suodatinkin, mutta sen vaihto ei onnistu ilman laatikon irrottamista.
Ei ollut mainintaa, enkä kysellyt tässä vaiheessa. Aika usein oman kokemukseni perusteella ei huuhdella, vain mitä ropusta valuu. Suodattimien vaihtoa laatikoihin ei ole mun tietoon tehty mihinkään merkkiin, mutta ehkä joihinkin vaihdetaan.
Ok. Kuullostaa aika kovalta hinnalta. Eihän sieltä tule, kuin pari litraa ulos.
BMW 330e xDrive Touring ’22
Ex: Focus 1.5 EcoBoost 182hv A8 ST-line Wagon ’20
Ex: Focus 1.0 EcoBoost 125hv A8 ST-line Wagon ’18
Ex: Focus 1.5 EcoBoost 150hv M6 Titanium HB ’15
revert
Viestit: 33
Liittynyt: 16 Elo 2010 17:10

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja revert »

Uutta focusta rakennellut tuolla fordin sivuilla. Onko tosiaan näin että tuohon 1.0, 125hp hybridi moottoriin ei saa webastoa tai moottorinlämmitintä suoraan fordilta? Ainakaan lisävarusteissa näitä ei ole.
focst
Viestit: 2434
Liittynyt: 23 Kesä 2007 17:12
Paikkakunta: Oulu

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja focst »

revert kirjoitti: 31 Touko 2021 16:01 Uutta focusta rakennellut tuolla fordin sivuilla. Onko tosiaan näin että tuohon 1.0, 125hp hybridi moottoriin ei saa webastoa tai moottorinlämmitintä suoraan fordilta? Ainakaan lisävarusteissa näitä ei ole.
Hydridiin ei saa. Säteilylämmitin jälkiasenteisena.
Ex Ford focus st170 2002
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019 :ford:
revert
Viestit: 33
Liittynyt: 16 Elo 2010 17:10

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja revert »

focst kirjoitti: 31 Touko 2021 18:09
revert kirjoitti: 31 Touko 2021 16:01 Uutta focusta rakennellut tuolla fordin sivuilla. Onko tosiaan näin että tuohon 1.0, 125hp hybridi moottoriin ei saa webastoa tai moottorinlämmitintä suoraan fordilta? Ainakaan lisävarusteissa näitä ei ole.
Hydridiin ei saa. Säteilylämmitin jälkiasenteisena.
Okei, noh eiköhän tuolla säteilylämmittimelläkin pärjäisi.

Onkos facelift mallin julkaisusta mitään tietoa vielä? Auton vaihdolla ei kiire ole niin jospa sitä odottelisi tai jos tästä jonkunlaista edition mallia olisi tulossa ennen sitä.
PiuhaPoikki
Viestit: 1168
Liittynyt: 22 Loka 2012 21:56

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja PiuhaPoikki »

focst kirjoitti: 31 Touko 2021 18:09
revert kirjoitti: 31 Touko 2021 16:01 Uutta focusta rakennellut tuolla fordin sivuilla. Onko tosiaan näin että tuohon 1.0, 125hp hybridi moottoriin ei saa webastoa tai moottorinlämmitintä suoraan fordilta? Ainakaan lisävarusteissa näitä ei ole.
Hydridiin ei saa. Säteilylämmitin jälkiasenteisena.
Onko lohkon kyljestä jätetty se tulppa pois vai eikö vain saa asentaa?
Focus Vagon Titanium 2,0 ecoblue M6 2019
Focus Vagon 1,6tdci 2010
Ex. Transit Connect 1,8tdci
focst
Viestit: 2434
Liittynyt: 23 Kesä 2007 17:12
Paikkakunta: Oulu

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja focst »

revert kirjoitti: 31 Touko 2021 21:28
focst kirjoitti: 31 Touko 2021 18:09

Hydridiin ei saa. Säteilylämmitin jälkiasenteisena.
Okei, noh eiköhän tuolla säteilylämmittimelläkin pärjäisi.

Onkos facelift mallin julkaisusta mitään tietoa vielä? Auton vaihdolla ei kiire ole niin jospa sitä odottelisi tai jos tästä jonkunlaista edition mallia olisi tulossa ennen sitä.
Pärjää kyllä silläkin..fiesta 2022 focus ei vielä tietoa mutta oma epäilys 2023 facelift.
Ex Ford focus st170 2002
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019 :ford:
focst
Viestit: 2434
Liittynyt: 23 Kesä 2007 17:12
Paikkakunta: Oulu

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja focst »

PiuhaPoikki kirjoitti: 31 Touko 2021 21:39
focst kirjoitti: 31 Touko 2021 18:09

Hydridiin ei saa. Säteilylämmitin jälkiasenteisena.
Onko lohkon kyljestä jätetty se tulppa pois vai eikö vain saa asentaa?
No siellä vieläkin tulppa mutta ei saa asentaa. Vaan säteilylämmitin tarjolla.
Ex Ford focus st170 2002
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019 :ford:
6007
Viestit: 225
Liittynyt: 22 Tammi 2007 17:05

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja 6007 »

ekat kokemukset nyt pidemmästä matkasta mökille tällä uudemmalla
ja olen vähän yllättynyt kuinka iso ero onkaan vanhemman ( titanium 17 " renkailla Michelin )
ja tämän uudemman välillä ( active myös 17" renkaat Continental ).
hyvällä asfaltilla michelinit oli todella hiljaiset mutta haistoivat urat tosi herkästi.
contnentalit kumisevat enemmän mutta eivät ole urista moksiskaan.
onhan tässä rengasprofiili kyllä myös korkeampi.
Ford Focus Wagon 1.5 Active Ecoboost 182 A8 -21
Tapiiri
Viestit: 272
Liittynyt: 22 Helmi 2007 23:22

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja Tapiiri »

Sain lopultakin päivitettyä 2005 focuksen 2019 malliin, 1.5TDCi A8, aktiivivakkari, modeemi, B&O ja sähköinen peräluukku. Pitkä miinus valoista, ledit + halogeenit, en tajua kuka tilaa vielä auton halogeeneilla. Onko muuten kukaan laittanut pitkiin 100w polttimoita MK4:ään? Edellisellä focuksella ajelin n. 10v 100w pitkillä ilman mitään ongelmia.
Sync tuntui aluksi susipaskalta tahmaisuudesta johtuen, mutta muuttui täysin kun sain kaikki päivitykset ajettua sisään. Ei tullut vasta kuin F9 kartta tosin.
Perinteinen automaatti tuntuu ajatuksena paljon mukavammalta kuin kaksoiskytkin, saa ryömittää ihan huoletta ilman pelkoa liiasta luistattamisesta ja aika pieniruokainen taitaa automaatillakin olla.
Aktiivinen vakkari on kyllä aivan mahtava kampe, toistaiseksi liikennemerkkien tunnistuskin on toiminut 100% tarkkuudella. Hyvin on yhteinen taival lähtenyt käyntiin, toivottavasti jatkuu näin!
EeroH
Viestit: 894
Liittynyt: 13 Joulu 2015 15:32

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja EeroH »

Tapiiri kirjoitti: 05 Kesä 2021 18:09 Aktiivinen vakkari on kyllä aivan mahtava kampe,
Mä en taas siedä yhtään, hölmö laite :D
focst
Viestit: 2434
Liittynyt: 23 Kesä 2007 17:12
Paikkakunta: Oulu

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja focst »

Mountune m200 onko kukaan laittanut omaan?https://www.mountunestore.com/products/m200-upgrade
Ex Ford focus st170 2002
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019 :ford:
EeroH
Viestit: 894
Liittynyt: 13 Joulu 2015 15:32

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja EeroH »

focst kirjoitti: 05 Kesä 2021 21:34 Mountune m200 onko kukaan laittanut omaan?https://www.mountunestore.com/products/m200-upgrade
Vain manuaaliin?
focst
Viestit: 2434
Liittynyt: 23 Kesä 2007 17:12
Paikkakunta: Oulu

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja focst »

EeroH kirjoitti: 06 Kesä 2021 09:37
focst kirjoitti: 05 Kesä 2021 21:34 Mountune m200 onko kukaan laittanut omaan?https://www.mountunestore.com/products/m200-upgrade
Vain manuaaliin?
Tällä hetkellä saatavilla vain manuaaliin.
Ex Ford focus st170 2002
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019 :ford:
EeroH
Viestit: 894
Liittynyt: 13 Joulu 2015 15:32

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja EeroH »

Toivottavasti kohta saisi dieseliinkin ohjelmaa.
Nipa
Viestit: 388
Liittynyt: 18 Elo 2018 07:53

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja Nipa »

EeroH kirjoitti: 05 Kesä 2021 19:45
Tapiiri kirjoitti: 05 Kesä 2021 18:09 Aktiivinen vakkari on kyllä aivan mahtava kampe,
Mä en taas siedä yhtään, hölmö laite :D
Tuosta aktiivisuudesta niin eukon passatissa on tämä kyseinen varuste ja ensimmäinen auto jossa itse päässyt sitä kokeilemaan. Oma mielipide että motarilla täysin sysipaska kapistus. Joko jarrutellaan sen takia että joku änkeää väliin tai sitten että seuraat autoa oikealla kaistalla ja edestä tulee hitaampi vastaan jonka takia seurattava auto siirtyy vasemmalle kaistalle ja sieltä valmiiksi tulee nopeampi auto jonka takia itse et pääse heti vaihtamaan kaistaa joten taas kova jarruttelu ja kaistanvaihdon jälkeen kiihdytys. Normaalilla tiellä todella mukava varuste mutta itse en koe tätä mukavaksi motarilla.
Focus ST -10 Ex
Fiesta ST -20 Ex
focst
Viestit: 2434
Liittynyt: 23 Kesä 2007 17:12
Paikkakunta: Oulu

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja focst »

Nipa kirjoitti: 06 Kesä 2021 11:05
EeroH kirjoitti: 05 Kesä 2021 19:45

Mä en taas siedä yhtään, hölmö laite :D
Tuosta aktiivisuudesta niin eukon passatissa on tämä kyseinen varuste ja ensimmäinen auto jossa itse päässyt sitä kokeilemaan. Oma mielipide että motarilla täysin sysipaska kapistus. Joko jarrutellaan sen takia että joku änkeää väliin tai sitten että seuraat autoa oikealla kaistalla ja edestä tulee hitaampi vastaan jonka takia seurattava auto siirtyy vasemmalle kaistalle ja sieltä valmiiksi tulee nopeampi auto jonka takia itse et pääse heti vaihtamaan kaistaa joten taas kova jarruttelu ja kaistanvaihdon jälkeen kiihdytys. Normaalilla tiellä todella mukava varuste mutta itse en koe tätä mukavaksi motarilla.
Samoista syistä pitää jarrutella oli vakkari päällä tai ei. Mielestäni on mukava että vakkari hoitaa jarruttelut ja kiihdytykset. Perus vakkarilla saa kokoajan säätää nopeutta kun edellä ajavat humpaavat nopeutta. Paljon rennompaa ajaminen aktiivisellavakkarilla.
Ex Ford focus st170 2002
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019 :ford:
Nipa
Viestit: 388
Liittynyt: 18 Elo 2018 07:53

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja Nipa »

focst kirjoitti: 06 Kesä 2021 12:05
Nipa kirjoitti: 06 Kesä 2021 11:05

Tuosta aktiivisuudesta niin eukon passatissa on tämä kyseinen varuste ja ensimmäinen auto jossa itse päässyt sitä kokeilemaan. Oma mielipide että motarilla täysin sysipaska kapistus. Joko jarrutellaan sen takia että joku änkeää väliin tai sitten että seuraat autoa oikealla kaistalla ja edestä tulee hitaampi vastaan jonka takia seurattava auto siirtyy vasemmalle kaistalle ja sieltä valmiiksi tulee nopeampi auto jonka takia itse et pääse heti vaihtamaan kaistaa joten taas kova jarruttelu ja kaistanvaihdon jälkeen kiihdytys. Normaalilla tiellä todella mukava varuste mutta itse en koe tätä mukavaksi motarilla.
Samoista syistä pitää jarrutella oli vakkari päällä tai ei. Mielestäni on mukava että vakkari hoitaa jarruttelut ja kiihdytykset. Perus vakkarilla saa kokoajan säätää nopeutta kun edellä ajavat humpaavat nopeutta. Paljon rennompaa ajaminen aktiivisellavakkarilla.
Kyllä ainakin itsella se oma jarruttelu on huomattavasti kevyempää kun tuolla aktiivisella vakkarilla. Itse ainakin jos edellä ajava ei osaa pitää tasaista nopeutta niin ajan ohi ja jatkan omaa tasaista vauhtia.
Focus ST -10 Ex
Fiesta ST -20 Ex
EeroH
Viestit: 894
Liittynyt: 13 Joulu 2015 15:32

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja EeroH »

focst kirjoitti: 06 Kesä 2021 12:05
Nipa kirjoitti: 06 Kesä 2021 11:05
Samoista syistä pitää jarrutella oli vakkari päällä tai ei.
Ei pidä. Painaa cancel ja antaa vauhdin hiukan laskea ja reset kun hitaampi mennyt pois edestä. Aktiivivakkari tekee terävän jarrutuksen. Sama ongelma kun joku kääntyy pois edestä. Aktiivivakkari jarruttaa vaikka se on jo puoliksi pois edestä ja alkaa kiihdyttämään vasta hetken päästä. Normaali vakkarilla ajo paljon jouhevampaa. Onneksi sen saa valikosta valittua.

Aktiivivakkari sopii moottoritiellä vilkkaaseen liikenteeseen hyvin, valitsee rekan ja seuraa sitä niin hetken päästä on perillä eikä tarvitse tehdä mitään. Vielä kun tuo vihreäratti toiminto osaisi ajaa kaistan oikeassa reunassa tai edes keskellä niin voisi käyttää sitäkin. Nyt se ohjaa vasempaan reunaan niin meinaa peili lähteä kun ohittajat ajaa keskiviivan päällä.
Avatar
Rusakko_
Viestit: 323
Liittynyt: 17 Syys 2008 11:41
Paikkakunta: Helsinki

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja Rusakko_ »

Aktiivivakkarista: itse ajan käytännössä aina aktiivivakkari päällä, mutta en koskaan "älykäs"-tilassa. Se on jännä toiminto kun sitä kokeilee elämänsä ensimmäisen kerran, mutta todella ärsyttävä, kun reagoi nopeusrajoitusten muutoksiin voimakkain jarrutuksin ja kiihdytyksin. Haitallista liikenteen sujuvuudelle ja epämukavaa niin kuljettajalle kuin matkustajallekin.

Motarilla aktiivivakkaria tulee käytettyä myös, mutta siellä hyöty vähän kyseenalainen. Jos edessä ajavan nopeus vaihtelee, niin avitan jalkakaasulla, että ajaudun sopivan lähelle ja ohitan. Aktviivivakkari aloittaa kohteen lähestyessä vähän turhankin aikaisin hiljentämisen, mutta taustalla on varmaankin se, että se voidaan tehdä vain rullaamaalla, eikä jarrulla.

Muutoin arvostan kovasti tasaista nopeutta. Helsinki-Tampere tai Helsinki-Heinola välille "valitsen" nopeuden heti alkuun sopivaksi ja pyrin ajamaan samaa nopeutta loppuun asti. Yleensä suurinta sallittua nopeutta ja lukema TomTom:sta. Välillä näitä jalkakaasuautoilijoita näkee turhankin tiuhaan ja huomaan, että he alkavat kiihdyttää, kun koitan ohittaa ja kun ajan perässä, niin nopeuden jumpaaminen jatkuu. Välillä ohittavat intopiukeena, mutta hetken päästä tulevat ohitetuksi. Kyllä ne matkan aikana oppii, että ei tämä oma jalkakaasu taktiikka toimi ja ymmärtävät ajella perässä. Jos nyt oma ohitus motarilla alkaa kovin venymään, niin parilla vakkarin naksulla pääsee ohi lipumaan ja ohituksen jälkeen voi palata omalle kaistalle ohitusta edeltävään nopeuteen. Huomaan, että tasaista nopeutta arvostaa monet, koska perässä saattaa tulla pitkiä matkoja sama auto, vaikka ohituksia olisi paljonkin. Itse myös joskus poimin edelle sopivaa matkavauhtia pitävän auton ja ajelen siinä.
:ford: Focus 1,5 EcoBoost 150hv A8 Active Wagon 2019
KUVIA JA VIDEOITA AUTOSTANI http://aijaa.com/a/l1vgox
Tapiiri
Viestit: 272
Liittynyt: 22 Helmi 2007 23:22

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja Tapiiri »

Tuo nopeusrajoituksiin reagointi on kyllä ihan totta, olisi huomattavasti mukavampi jos lukisi nopeuden esim. 50m etukäteen ja pudottaisi vain kaasun pois antaen hidastua moottorijarrutuksella. Tai paras jos saisi säätää toleranssit, nyt jarruttaa sen verran myöhässä, että ei aivan taida riittää kameratolppien välttämiseen. Tai tiukalle ainakin menee kyllä.
Itselläni riippuu paljon liikenteestä, reitistä, mielialasta ja vireystilasta, että haluaako ajaa omaa nopeutta vai roikkua aivot narikassa edellisen perässä antaen automatiikan hoitaa. Kokemuksia ei kyllä ole vielä edes kokonaista tankillista, että uutuuden viehätyksen piikkiin menee hehkutus.
Jos jotain ärsyttävää pitää kaivaa, niin kuskin oven avauksen ja sähköisen takaluukun piipitykset. Ne vissiin saa pois Forscanilla kun ostaa lisenssin, pitää odotella, että ylittyykö ärsytyskynnys lisenssin ostamiseen asti.

Tuo syncin päivittely on kyllä yksi vitsi, nyt n. 50gb edestä lataillut paketteja kun päivittää aina pykälän kerrallaan. Valitsin virallisen päivitysreitin, cyanlabsilla vissiin pääsisi helpommalla.
PiuhaPoikki
Viestit: 1168
Liittynyt: 22 Loka 2012 21:56

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja PiuhaPoikki »

Hmm...
Kurkkasin forscanilla ihan uteliaisuuttani lähinnä latauksen paramatrejä ja huomasin samalla kummallisuuden.

Järjestelmä ilmoittaa edellisestä hiukkasloukun puhdistuspoltosta ajetun matkan. Tähän asti se on heilunut nollan ja 1000km välillä.
Kaupunkiajossa poltto tapahtuu mieluummin 500km kuin 1000km sykleillä.
Nyt kuitenkin systeemi ilmoittaa edellisestä poltosta ajetun tasan 4000km eikä lukema ole muuttunut pariin päivään vaikka autolla on ajettu pari sataa kilometriä.
Mitähän tämä meinaa....?
Focus Vagon Titanium 2,0 ecoblue M6 2019
Focus Vagon 1,6tdci 2010
Ex. Transit Connect 1,8tdci
Freeze
Viestit: 804
Liittynyt: 06 Huhti 2015 11:59

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja Freeze »

Freeze kirjoitti: 15 Touko 2021 11:07Odotan mielenkiinnolla, paljonko pyytämäni automaattilaatikon öljynvaihto kustantaa.
Vaihteistoöljyä meni 5 litraa, en tullut kysyneeksi huuhtelivatko. Työt 150e, öljy 224e.
Exä: Ford Focus EcoBlue 1,5 TDCi Titanium A8 2018, 120 hv Kuva
Nyxä: Kia Niro EV Business Premium 64.8 kWh 2023, 207 hv Kuva
EeroH
Viestit: 894
Liittynyt: 13 Joulu 2015 15:32

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja EeroH »

On öljyllä hintaa :D
Vastaa Viestiin