Uusi Focus mk4 2018

Keskustelua autoista ja autoilusta yleisesti
focst
Viestit: 2434
Liittynyt: 23 Kesä 2007 17:12
Paikkakunta: Oulu

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja focst »

Jeipii kirjoitti: 08 Tammi 2021 17:49
focst kirjoitti: 08 Tammi 2021 17:19

Volvoissa on huomattavasti isompi akku vakiona. Kyllä se Fordissakin toimii mutta jos webastolla hoitaa lämmityksen niin joutuu ylläpitolaturia kaverina käyttämään. Tohon tilaan mikä focuksessa on akulle ei pysty isompaa laittamaan.
No ei kyllä pitäisi vaatia ylläpitolaturin asentamista ja käyttöä että voi Webastoa käyttää. Väitän että tuo koko virranhallintafiasko johtuu Fordin paskasta ohjelmisto-osaamisesta. Tuohan haittaa myös sellaisten Focusten toimintaa joissa ei edes ole Webastoa mutta auto menee silti sleep modeen koska akussa on alhainen varaus. Ihan naurettavaa että tuon korjaamiseen on mennyt noin pitkään ja uutta Focusta on myyty jo vuodesta 2018 asti.
Samaa mieltä mennyt aivan liian kauan. Mutta en usko että se vieläkään on kunnossa. Paskin homma on että täys takuut on ekoissa jo loppu ja lisäkate ei korvaa tämmösen vian korjailua..ei edes akkua.
Ex Ford focus st170 2002
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019 :ford:
Fixu
Viestit: 284
Liittynyt: 10 Loka 2018 15:08

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja Fixu »

focst kirjoitti: 08 Tammi 2021 18:18
Jeipii kirjoitti: 08 Tammi 2021 17:49
No ei kyllä pitäisi vaatia ylläpitolaturin asentamista ja käyttöä että voi Webastoa käyttää. Väitän että tuo koko virranhallintafiasko johtuu Fordin paskasta ohjelmisto-osaamisesta. Tuohan haittaa myös sellaisten Focusten toimintaa joissa ei edes ole Webastoa mutta auto menee silti sleep modeen koska akussa on alhainen varaus. Ihan naurettavaa että tuon korjaamiseen on mennyt noin pitkään ja uutta Focusta on myyty jo vuodesta 2018 asti.
Samaa mieltä mennyt aivan liian kauan. Mutta en usko että se vieläkään on kunnossa. Paskin homma on että täys takuut on ekoissa jo loppu ja lisäkate ei korvaa tämmösen vian korjailua..ei edes akkua.
Ei se myyjän vastuu siihen takuuseen pääty. Vika on selkeästi perustavaa laatua oleva ja ollut alusta alkaen. Minulle ilmoitettiin Laakkoselta, että vian korjaus hoidetaan loppuun oli takuuta tai ei. Tällä tahdilla tosin auto on paalissa ennen kuin korjaus tulee.
Ajossa Ford Focus 1.5 EcoBoost A8 Titanium Wagon 2019

Aiemmat autot:
Skoda Octavia 1.4 DSG Combi Elegance -15
Skoda Octavia 1.6 Combi Elegance -07
Ford Focus 1.6 -04
EeroH
Viestit: 894
Liittynyt: 13 Joulu 2015 15:32

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja EeroH »

Parkkitutkien äänet siirtyi mittaristoon :lol: Onko tuohon korjaus vai tuleeko joskus takaisin kaiuttimiin?

Ihme vehje muutenkin, naksuu jotain kokoajan ja 15A laturi tuuppaa ihan tosissaan kun auto tallissa. Mk3.5 ei koskaan minuuttia pidempään ota täydellä virralla vaan siirtyy nopeasti ylläpitolataukseen.
Ishvan
Viestit: 520
Liittynyt: 22 Helmi 2014 09:17

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja Ishvan »

EeroH kirjoitti: 08 Tammi 2021 21:11 Parkkitutkien äänet siirtyi mittaristoon :lol: Onko tuohon korjaus vai tuleeko joskus takaisin kaiuttimiin?

Ihme vehje muutenkin, naksuu jotain kokoajan ja 15A laturi tuuppaa ihan tosissaan kun auto tallissa. Mk3.5 ei koskaan minuuttia pidempään ota täydellä virralla vaan siirtyy nopeasti ylläpitolataukseen.
Eikös tuo ole yksi vaiva ja kerro siitä virran vähyydestä, kun tulee nuo "PC-speaker" äänet.
Focus 1.0 155A7 ST-Line Vignale

-20 Mondeo Hybrid Vignale
-20 Focus Vignale 182A8
-18 MB A200
-17 S60D4AWD
-14 V60D4A
-13 V60D5
-11 V60D5A
-10 Civic Type-R CW
-08 Accord 2.4 Type-S
-05 Avensis 2.0 Wagon Technical
-05 Corolla 1.8 T-Sport
jne
Ishvan
Viestit: 520
Liittynyt: 22 Helmi 2014 09:17

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja Ishvan »

PiuhaPoikki kirjoitti: 08 Tammi 2021 18:16 Tämä latausvikakeskustelu oli tarkoitus puida tuolla toisessa ketjussa mutta...
jarkkoo kirjoitti: 08 Tammi 2021 18:05 Aika vahvat Ford-lasit kyllä joillain silmillä, vaikka tuota latausongelmaa miten päin tahansa ajattelee on kyseessä selkeästi vika. n järjen mukaan?
Tässä minun mielestäni kysymys kahdesta eri asiasta.

1. Latausvika. (Mahdollisesti korjattu viimeisillä päivityksillä ja valvontamoduulin vaihdolla)

2. Typerästi suunniteltu ja alimitoitettu käytettävissä oleva akkukapasiteetti.

Kohdasta yksi voi ja pitää valittaa.

Kohdasta kaksi voi valittaa mutta sille ei oikein voi mitään muuta kuin vaihtaa autoa.
Vai voiko?
Itse etenin tuolla taktiikalla. Reilu 3kk taisin ajaa Focuksella jonka jälkeen riitti ja tilasin Mondeon.
Focus 1.0 155A7 ST-Line Vignale

-20 Mondeo Hybrid Vignale
-20 Focus Vignale 182A8
-18 MB A200
-17 S60D4AWD
-14 V60D4A
-13 V60D5
-11 V60D5A
-10 Civic Type-R CW
-08 Accord 2.4 Type-S
-05 Avensis 2.0 Wagon Technical
-05 Corolla 1.8 T-Sport
jne
EeroH
Viestit: 894
Liittynyt: 13 Joulu 2015 15:32

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja EeroH »

Ishvan kirjoitti: 08 Tammi 2021 22:00
EeroH kirjoitti: 08 Tammi 2021 21:11 Parkkitutkien äänet siirtyi mittaristoon :lol: Onko tuohon korjaus vai tuleeko joskus takaisin kaiuttimiin?

Ihme vehje muutenkin, naksuu jotain kokoajan ja 15A laturi tuuppaa ihan tosissaan kun auto tallissa. Mk3.5 ei koskaan minuuttia pidempään ota täydellä virralla vaan siirtyy nopeasti ylläpitolataukseen.
Eikös tuo ole yksi vaiva ja kerro siitä virran vähyydestä, kun tulee nuo "PC-speaker" äänet.
Niinhän se taitaa olla. No yhden päivän virta siis riitti. Saa olla yön laturissa lämpimässä tallissa niin ehkä huomisen taas toimii.

Myös tuo adblue ihmetyttää, range putosi 9000->6500 120km matkalla. Näytti että olisi täynnä, meni kuitenkin 2,5l mutta näyttää edelleen 6500km.
focst
Viestit: 2434
Liittynyt: 23 Kesä 2007 17:12
Paikkakunta: Oulu

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja focst »

EeroH kirjoitti: 08 Tammi 2021 22:27
Ishvan kirjoitti: 08 Tammi 2021 22:00

Eikös tuo ole yksi vaiva ja kerro siitä virran vähyydestä, kun tulee nuo "PC-speaker" äänet.
Niinhän se taitaa olla. No yhden päivän virta siis riitti. Saa olla yön laturissa lämpimässä tallissa niin ehkä huomisen taas toimii.

Myös tuo adblue ihmetyttää, range putosi 9000->6500 120km matkalla. Näytti että olisi täynnä, meni kuitenkin 2,5l mutta näyttää edelleen 6500km.
Se ei muutu heti ainakaan transitissa. Pitää olla paikallaan useampi tunti eli nyt aamulla pitäis näyttää oikea range.
Ex Ford focus st170 2002
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019 :ford:
JMH81
Viestit: 24
Liittynyt: 20 Joulu 2020 10:42

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja JMH81 »

EeroH kirjoitti: 07 Tammi 2021 16:29 Noniin uusi auto haettu. Kusipurkki näytti 9000km lähtiessä ja 50km myöhemmin 7500km. Toisessa mukitelineessä ei pala valo vai onkohan köyhdytetty kun hanskalokeron ylähyllykin on poistettu :ford:
Onko sun auto 1.5 dieseli? Mulla kans tippui adblue range nopeasti. Ekalla säiliöllisellä pääs n. 2600km ennen ku pyys täyttöö. 6.5l meni sisään. Nyt toisella säiliöllisessä menty 1200km ja 1/4 adbluesta mittariston mukaan kulunut. Range oli täytön jälkeen 3500km ja täl hetkel näyttää 3000km et säiliöllisellä pääsis.
Focus wagon 1.5 Tdci A8 Titanium -20
Kuva
EeroH
Viestit: 894
Liittynyt: 13 Joulu 2015 15:32

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja EeroH »

JMH81 kirjoitti: 09 Tammi 2021 08:51
EeroH kirjoitti: 07 Tammi 2021 16:29 Noniin uusi auto haettu. Kusipurkki näytti 9000km lähtiessä ja 50km myöhemmin 7500km. Toisessa mukitelineessä ei pala valo vai onkohan köyhdytetty kun hanskalokeron ylähyllykin on poistettu :ford:
Onko sun auto 1.5 dieseli? Mulla kans tippui adblue range nopeasti. Ekalla säiliöllisellä pääs n. 2600km ennen ku pyys täyttöö. 6.5l meni sisään. Nyt toisella säiliöllisessä menty 1200km ja 1/4 adbluesta mittariston mukaan kulunut. Range oli täytön jälkeen 3500km ja täl hetkel näyttää 3000km et säiliöllisellä pääsis.
On joo pikkudiesel. Nyt yön seisonnan jälkeen näytti 7000km. Eli sillä lisätyllä 2.5litralla pääsisi 1000km. Ohjekirja sanoo kulutukseksi 1-6% polttoaineesta, jos vie 5,5l satasella menisi pahimmillaan 3,3l/1000km.
Freeze
Viestit: 804
Liittynyt: 06 Huhti 2015 11:59

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja Freeze »

Jotain hyvää 2018 Foccarissani, kun siinä ei tuota pissapömttöä ole. Yksi ongelma vähemmän, alkaa vaikuttaa.
Exä: Ford Focus EcoBlue 1,5 TDCi Titanium A8 2018, 120 hv Kuva
Nyxä: Kia Niro EV Business Premium 64.8 kWh 2023, 207 hv Kuva
Sanpool
Viestit: 86
Liittynyt: 11 Kesä 2012 22:45

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja Sanpool »

Fixu kirjoitti: 08 Tammi 2021 18:33
focst kirjoitti: 08 Tammi 2021 18:18

Samaa mieltä mennyt aivan liian kauan. Mutta en usko että se vieläkään on kunnossa. Paskin homma on että täys takuut on ekoissa jo loppu ja lisäkate ei korvaa tämmösen vian korjailua..ei edes akkua.
Ei se myyjän vastuu siihen takuuseen pääty. Vika on selkeästi perustavaa laatua oleva ja ollut alusta alkaen. Minulle ilmoitettiin Laakkoselta, että vian korjaus hoidetaan loppuun oli takuuta tai ei. Tällä tahdilla tosin auto on paalissa ennen kuin korjaus tulee.
Mulla on täystakuu loppunut viime syyskuussa jolloin autolle tuli 2vuotta ikää.
Akku vaihdettiin toisen kerran juuri äskettäin eikä huollossa ole muutenkaan asian hoidossa nikoteltu.Siitä pisteet maahantuojalle/tehtaalle että yritystä korjata ongelma on.
Ford Focus Wagon 1.0 Ecoboost A8 Titanium -18
EeroH
Viestit: 894
Liittynyt: 13 Joulu 2015 15:32

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja EeroH »

Freeze kirjoitti: 09 Tammi 2021 15:31 Jotain hyvää 2018 Foccarissani, kun siinä ei tuota pissapömttöä ole. Yksi ongelma vähemmän, alkaa vaikuttaa.
Myyjän mukaan tasaantuu kun hetki ajettu, saas nähdä. Tässä 21 mallissa etuna 30tkm huoltoväli eli ei enää välihuoltoa 8-)

Eka tankkausväli 5.45l/100km.
ynjevi
Viestit: 561
Liittynyt: 14 Huhti 2012 19:23

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja ynjevi »

Ishvan kirjoitti: 08 Tammi 2021 17:36 Ei niissä nyt niin kovin iso ollut. 80Ah jos oikein muistan. Jos autolla ajetaan päivittäin niin ylläpitolaturia ei pitäisi joutua käyttämään ikinä. Normi käytössä ilman laturia pitäisi tulla webastollisessa autossa aina toimeen. Itse ajelin keskimäärin aina 20-120km päivässä ja käytännössä koskaan ei webasto lähtenyt Fordissa tulille. Yötkin vietty 20-asteisessa tallissa.
Taikasana on 20-asteinen talli. Kun lähtee liikkeelle, ottaa lämmin akku kaiken tarvittavan varauksen vastaan ja tunnin ajossa latautuukin jo hyvin. Myöskään lisälämmitintä ei tarvitse käyttää tallilähdön jälkeen.

Jos vakituisesti pakkasessa etukäteen lämmittää lisälämmittimellä ja ajaa parikymmentä minuuttia, niin akku on tosi tiukoilla.
Ex Ford Mondeo 1,8 TDCi 2009
Ishvan
Viestit: 520
Liittynyt: 22 Helmi 2014 09:17

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja Ishvan »

ynjevi kirjoitti: 09 Tammi 2021 19:56
Ishvan kirjoitti: 08 Tammi 2021 17:36 Ei niissä nyt niin kovin iso ollut. 80Ah jos oikein muistan. Jos autolla ajetaan päivittäin niin ylläpitolaturia ei pitäisi joutua käyttämään ikinä. Normi käytössä ilman laturia pitäisi tulla webastollisessa autossa aina toimeen. Itse ajelin keskimäärin aina 20-120km päivässä ja käytännössä koskaan ei webasto lähtenyt Fordissa tulille. Yötkin vietty 20-asteisessa tallissa.
Taikasana on 20-asteinen talli. Kun lähtee liikkeelle, ottaa lämmin akku kaiken tarvittavan varauksen vastaan ja tunnin ajossa latautuukin jo hyvin. Myöskään lisälämmitintä ei tarvitse käyttää tallilähdön jälkeen.

Jos vakituisesti pakkasessa etukäteen lämmittää lisälämmittimellä ja ajaa parikymmentä minuuttia, niin akku on tosi tiukoilla.
No mutta kun se Webasto ei nimenomaan koskaan toiminut siitä huolimatta, että oli ne yöt sillä lämpimässä tallissa.

Lähdit aamulla lämpimästä tallista ja ajoit töihin 60km. Ehtoopäivällä ilmoitti aina että varaus alhaalla, kun piti Webaston olla käynyt kun olit lähdössä duunista takasin himaan.
Focus 1.0 155A7 ST-Line Vignale

-20 Mondeo Hybrid Vignale
-20 Focus Vignale 182A8
-18 MB A200
-17 S60D4AWD
-14 V60D4A
-13 V60D5
-11 V60D5A
-10 Civic Type-R CW
-08 Accord 2.4 Type-S
-05 Avensis 2.0 Wagon Technical
-05 Corolla 1.8 T-Sport
jne
EeroH
Viestit: 894
Liittynyt: 13 Joulu 2015 15:32

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja EeroH »

EeroH kirjoitti: 09 Tammi 2021 09:07
JMH81 kirjoitti: 09 Tammi 2021 08:51

Onko sun auto 1.5 dieseli? Mulla kans tippui adblue range nopeasti. Ekalla säiliöllisellä pääs n. 2600km ennen ku pyys täyttöö. 6.5l meni sisään. Nyt toisella säiliöllisessä menty 1200km ja 1/4 adbluesta mittariston mukaan kulunut. Range oli täytön jälkeen 3500km ja täl hetkel näyttää 3000km et säiliöllisellä pääsis.
On joo pikkudiesel. Nyt yön seisonnan jälkeen näytti 7000km. Eli sillä lisätyllä 2.5litralla pääsisi 1000km. Ohjekirja sanoo kulutukseksi 1-6% polttoaineesta, jos vie 5,5l satasella menisi pahimmillaan 3,3l/1000km.
300km ja 0,7l meni tankkiin.
ynjevi
Viestit: 561
Liittynyt: 14 Huhti 2012 19:23

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja ynjevi »

Ishvan kirjoitti: 09 Tammi 2021 20:27
ynjevi kirjoitti: 09 Tammi 2021 19:56
Taikasana on 20-asteinen talli. Kun lähtee liikkeelle, ottaa lämmin akku kaiken tarvittavan varauksen vastaan ja tunnin ajossa latautuukin jo hyvin. Myöskään lisälämmitintä ei tarvitse käyttää tallilähdön jälkeen.

Jos vakituisesti pakkasessa etukäteen lämmittää lisälämmittimellä ja ajaa parikymmentä minuuttia, niin akku on tosi tiukoilla.
No mutta kun se Webasto ei nimenomaan koskaan toiminut siitä huolimatta, että oli ne yöt sillä lämpimässä tallissa.

Lähdit aamulla lämpimästä tallista ja ajoit töihin 60km. Ehtoopäivällä ilmoitti aina että varaus alhaalla, kun piti Webaston olla käynyt kun olit lähdössä duunista takasin himaan.
No tuohan on tietysti viallisen systeemin syytä. Muuten olosuhteet olivat optimaaliset.

Kyllä harmittaa lukea tätä ketjua, kun pohdinnoissa on ollut Focukseen siirtyminen. Aivan liikaa kaikkea sähköön liittyvää ongelmaa, ettei kaupassa osaa edes huomioida niitä.
Ex Ford Mondeo 1,8 TDCi 2009
Maamsuu50
Viestit: 2
Liittynyt: 10 Tammi 2021 09:43

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja Maamsuu50 »

Moi !
Itselläni Kesäkuussa ostettu Ford Focus Vignale 1.5 Wepasto ongelmat hävisi huoltokäynissä.
PiuhaPoikki
Viestit: 1168
Liittynyt: 22 Loka 2012 21:56

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja PiuhaPoikki »

JMH81 kirjoitti: 09 Tammi 2021 08:51 Mulla kans tippui adblue range nopeasti. Ekalla säiliöllisellä pääs n. 2600km ennen ku pyys täyttöö. 6.5l meni sisään. Nyt toisella säiliöllisessä menty 1200km ja 1/4 adbluesta mittariston mukaan kulunut. Range oli täytön jälkeen 3500km ja täl hetkel näyttää 3000km et säiliöllisellä pääsis.
Aloin kurillani seuraamaan tuota Range-näyttöä ja totesin että se elää ihan omissa maailmoissaan.
Täytin säiliön ennen lapin matkaa. Range näytti odotetusti 12000km
Perillä ja parin kauppareissun jälkeen jolloin oli ajetu 1250km se näytti enää 8500km
Sitten kotimatkalla 500km myähemmin range oli enää 6500km

Nyt äsken kun täytön jälkeen on ajettu 3000km range on taas 8000km.
Adblue mittari on ollut koko tämän ajan maksimissa.
Focus Vagon Titanium 2,0 ecoblue M6 2019
Focus Vagon 1,6tdci 2010
Ex. Transit Connect 1,8tdci
Jeipii
Viestit: 216
Liittynyt: 23 Loka 2008 12:24

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja Jeipii »

ynjevi kirjoitti: 10 Tammi 2021 09:13
Ishvan kirjoitti: 09 Tammi 2021 20:27
No mutta kun se Webasto ei nimenomaan koskaan toiminut siitä huolimatta, että oli ne yöt sillä lämpimässä tallissa.

Lähdit aamulla lämpimästä tallista ja ajoit töihin 60km. Ehtoopäivällä ilmoitti aina että varaus alhaalla, kun piti Webaston olla käynyt kun olit lähdössä duunista takasin himaan.
No tuohan on tietysti viallisen systeemin syytä. Muuten olosuhteet olivat optimaaliset.

Kyllä harmittaa lukea tätä ketjua, kun pohdinnoissa on ollut Focukseen siirtyminen. Aivan liikaa kaikkea sähköön liittyvää ongelmaa, ettei kaupassa osaa edes huomioida niitä.
Sama fiilis itsellä. Focus kiinnostaisi mutta laatuongelmat ja maahantuojan paska asiakaspalvelu vähentää ostohaluja kummasti.
Jazzo
Viestit: 29
Liittynyt: 10 Helmi 2017 06:52

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja Jazzo »

Käytin tällä viikolla auton 30tkm huollossa. Tähän väliin en ole käynyt takuukorjauksissa, mutta nyt annoin pienen listan täälläkin esiintyneistä syistä. Webasto on pari kertaa jäänyt menemättä päälle. S&S en osaa sanoa kun se on pois päältä. Pari kertaa mittaristosta tutkien äänet, hätäpuhelinvika kuittaantui sulakkeen pois käyttämisellä. Nyt sitten tehtiin BCM päivitys (johtosarja) joka liittyy siihen alhaiseen virtatasoon.
Auto valmistunut kesällä 2019.

Aikasemmin kokemusta maahantuojan asiakaspalvelusta, tai tarkemmin tietotasosta, ja se ei kyllä vakuuttanut, eli en epäile jos joutuu tappelemaan maahantuojan kanssa.

En ole katunut Focuksen hankintaa, mutta enpä kyllä pysty vertailemaankaan oikeisiin autoihin, tai näihin missä täällä on toistuvasti ongelmia, niin mulla leipoisi samantien kiinni.
Siispä nykyisellä kokemuksella uusi tulossa samoilla varusteilla.
Toyota Rav4 Plug-in AWD 2023, Puma ST-line 2023 A7
Ex: 2021 Focus 1.5 Ecoboost A8 Titanium Wagon, 2021 Fiesta 1.0 M6 Titanium, 2019 Focus 1.5 Ecoboost M6 Titanium Wagon (+14 muuta Fordia)
EeroH
Viestit: 894
Liittynyt: 13 Joulu 2015 15:32

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja EeroH »

PiuhaPoikki kirjoitti: 10 Tammi 2021 10:35
JMH81 kirjoitti: 09 Tammi 2021 08:51 Mulla kans tippui adblue range nopeasti. Ekalla säiliöllisellä pääs n. 2600km ennen ku pyys täyttöö. 6.5l meni sisään. Nyt toisella säiliöllisessä menty 1200km ja 1/4 adbluesta mittariston mukaan kulunut. Range oli täytön jälkeen 3500km ja täl hetkel näyttää 3000km et säiliöllisellä pääsis.
Aloin kurillani seuraamaan tuota Range-näyttöä ja totesin että se elää ihan omissa maailmoissaan.
Täytin säiliön ennen lapin matkaa. Range näytti odotetusti 12000km
Perillä ja parin kauppareissun jälkeen jolloin oli ajetu 1250km se näytti enää 8500km
Sitten kotimatkalla 500km myähemmin range oli enää 6500km

Nyt äsken kun täytön jälkeen on ajettu 3000km range on taas 8000km.
Adblue mittari on ollut koko tämän ajan maksimissa.
Sehän jäätyy pakkasella ja näyttää mitä sattuu kunnes sulaa kunnolla.

Vaikka oli yön taas lämpimässä näyttää täydellä pöntöllä 4500km rangea. No pitää ottaa pohjoisen reissuun litran pullo mukaan varuiksi.
Kylymä
Uusi foorumilla
Viestit: 1
Liittynyt: 10 Tammi 2021 12:42

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja Kylymä »

PiuhaPoikki kirjoitti: 28 Syys 2019 19:00
focst kirjoitti: 28 Syys 2019 18:46 Jos akku on kunnossa lähtee varmasti käyntiin ilman sähkölämmitintäkin. Mulla on ylläpitolaturi ja artic heat akkulämmitin eikä ongelmia webaston kanssa.
Yleensä lähtee kyllä.
Meillä on kuitenkin pohjoisessa tilanteita, joissä on päästävä liikkeelle esimerkiksi -37'C pakkasessa.
Kyllä silloin mielellään lämmittää moottoria ensin vähän aikaa sähkövastuksella ennen kuin viitsii edes kokeilla avaimesta kääntämistä.
Noissa lämpötiloissa webastokaan ei aina jaksa lähteä pöhisemään. Varsinkaan näissä nykyajan keksinnöissä, joissa akkua ei auton toimesta ladata kuin 80% varaustilaan.
https://www.apu.fi/artikkelit/pakkanen- ... -korjaamon
PiuhaPoikki
Viestit: 1168
Liittynyt: 22 Loka 2012 21:56

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja PiuhaPoikki »

EeroH kirjoitti: 10 Tammi 2021 12:40
PiuhaPoikki kirjoitti: 10 Tammi 2021 10:35

Aloin kurillani seuraamaan tuota Range-näyttöä ja totesin että se elää ihan omissa maailmoissaan.
Täytin säiliön ennen lapin matkaa. Range näytti odotetusti 12000km
Perillä ja parin kauppareissun jälkeen jolloin oli ajetu 1250km se näytti enää 8500km
Sitten kotimatkalla 500km myähemmin range oli enää 6500km

Nyt äsken kun täytön jälkeen on ajettu 3000km range on taas 8000km.
Adblue mittari on ollut koko tämän ajan maksimissa.
Sehän jäätyy pakkasella ja näyttää mitä sattuu kunnes sulaa kunnolla.

Vaikka oli yön taas lämpimässä näyttää täydellä pöntöllä 4500km rangea. No pitää ottaa pohjoisen reissuun litran pullo mukaan varuiksi.
Jäätyy mutta tosin vasta -11'C pakkasessa ja säiliötä lämmitetään ajon aikana. Lyhyillä matkoilla se ei tietysti ehdi sulaa.
Forscanilla näkee säiliön lämpötilan.
Jostain luin, että liuos laajenee melko voimakkaasti jäätyessään joka myös ehkä sotkee mittausta
Focus Vagon Titanium 2,0 ecoblue M6 2019
Focus Vagon 1,6tdci 2010
Ex. Transit Connect 1,8tdci
EeroH
Viestit: 894
Liittynyt: 13 Joulu 2015 15:32

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja EeroH »

Onko hätäpuhelinvikakin virta ongelmasta johtuva? Jo tässä alkaa olla kaikki koettu ekan viikon aikana :D

Tulee vanhat hyvät ajat mieleen kun oli käsiryyppy ja talveksi piti kääntää ilmanputsari talviasentoon yms puuhastelua auton kanssa. Kyllä Ford on klassikko :thumbup:
PiuhaPoikki
Viestit: 1168
Liittynyt: 22 Loka 2012 21:56

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja PiuhaPoikki »

EeroH kirjoitti: 11 Tammi 2021 03:28 Onko hätäpuhelinvikakin virta ongelmasta johtuva? Jo tässä alkaa olla kaikki koettu ekan viikon aikana :D
Softavika. Mutta ekös se pitäisi olla jo historiaa.
Mulla ei ainakaan ole herjannut puoleen vuoteen. Taisi kadota jo viime keväänä.
Focus Vagon Titanium 2,0 ecoblue M6 2019
Focus Vagon 1,6tdci 2010
Ex. Transit Connect 1,8tdci
Vastaa Viestiin