Uusi Focus mk4 2018

Keskustelua autoista ja autoilusta yleisesti
focst
Viestit: 2429
Liittynyt: 23 Kesä 2007 17:12
Paikkakunta: Oulu

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja focst »

30tkm huolto tehty. Eikä ollut akunvalvontamoduli saapunut..joutuu sillekin uuden ajan varaamaan. Jospa se tulis sillä sitten kuntoon ei ois ihan turhaa.
Ex Ford focus st170 2002
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019 :ford:
PiuhaPoikki
Viestit: 1167
Liittynyt: 22 Loka 2012 21:56

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja PiuhaPoikki »

Freeze kirjoitti: 24 Kesä 2020 11:35 Kyl se vaan on niin että joskus se on, nimenomaan pitkillä matkoilla. Normiajossa jossa pätkävetoja, se on oikeassa max. 10% tankkauksista, ainakin minulla.
Näyttää sitten olevan yksilökohtaisia eroja. Mulla on näyttänyt lähes desin tarkkuudella oikein kaikissa olosuhteissa.
Focus Vagon Titanium 2,0 ecoblue M6 2019
Focus Vagon 1,6tdci 2010
Ex. Transit Connect 1,8tdci
Mon85
Viestit: 37
Liittynyt: 01 Marras 2019 09:56

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja Mon85 »

Nyt on omassa Focuksessa ollut viikon verran tämä uusi akun valvonta anturi ja näyttäisi siltä että nyt auto toimii kuten pitääkin. Kaikki keskuslukitus, takaluukun avaus, s/s yms ongelmat on poistuneet. Akun varaustila ei enää laske kuin marginaalisesti kahden vuorokauden seisomisen jäljiltä. Aiemmin varaustila laski nopeasti jopa alle 20% mutta nyt varaustila on ollut kokoajan yli 80%. Nyt voi kuitata auton vikavapaaksi, toivottavasti pitkäksi aikaa.
Focus Active wagon, 182hp Ecoboost A8
revote
Viestit: 477
Liittynyt: 11 Elo 2019 09:20

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja revote »

Kuulostaa hyvälle ja rohkaisevalle. Huomenna olisi minun totteroon asennus.
Instagram --> @revotee
Teippifanaatikon tilini --> @wrappedcarsonly
Tsekkaa uusin teippausvideoni Youtubessa @revotee
Ishvan
Viestit: 520
Liittynyt: 22 Helmi 2014 09:17

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja Ishvan »

Mon85 kirjoitti: 25 Kesä 2020 17:31 Nyt on omassa Focuksessa ollut viikon verran tämä uusi akun valvonta anturi ja näyttäisi siltä että nyt auto toimii kuten pitääkin. Kaikki keskuslukitus, takaluukun avaus, s/s yms ongelmat on poistuneet. Akun varaustila ei enää laske kuin marginaalisesti kahden vuorokauden seisomisen jäljiltä. Aiemmin varaustila laski nopeasti jopa alle 20% mutta nyt varaustila on ollut kokoajan yli 80%. Nyt voi kuitata auton vikavapaaksi, toivottavasti pitkäksi aikaa.
Tuohan on ihan asiallisen kuuloista. Hyvä jos viimein saataisiin kuntoon. Itselle ilmaantunut nyt koko kavalkadi näitä "vähäisen virran" ominaisuuksia viimeisen 2000km aikana. Itsellä loppui usko sitten pikkaisen liian ajoissa tähän kulkineeseen. No, saa seuraava sitten vaihdella.
Focus 1.0 155A7 ST-Line Vignale

-20 Mondeo Hybrid Vignale
-20 Focus Vignale 182A8
-18 MB A200
-17 S60D4AWD
-14 V60D4A
-13 V60D5
-11 V60D5A
-10 Civic Type-R CW
-08 Accord 2.4 Type-S
-05 Avensis 2.0 Wagon Technical
-05 Corolla 1.8 T-Sport
jne
revote
Viestit: 477
Liittynyt: 11 Elo 2019 09:20

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja revote »

"Kerää koko sarja".
Instagram --> @revotee
Teippifanaatikon tilini --> @wrappedcarsonly
Tsekkaa uusin teippausvideoni Youtubessa @revotee
Opla
Viestit: 11
Liittynyt: 03 Kesä 2020 21:39

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja Opla »

Missä hinnoissa ovat ensimmäiset 30 tkm/2 vuoden huollot olleet bensaversioissa? Oma on litran koneella.
@rsk@
Viestit: 590
Liittynyt: 24 Heinä 2016 23:11

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja @rsk@ »

Opla kirjoitti: 25 Kesä 2020 22:04 Missä hinnoissa ovat ensimmäiset 30 tkm/2 vuoden huollot olleet bensaversioissa? Oma on litran koneella.
Tuolta suuntia hintoihin..
http://www.rsh.fi/huolto/huoltohinnasto ... focus.html
revote
Viestit: 477
Liittynyt: 11 Elo 2019 09:20

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja revote »

revote kirjoitti: 25 Kesä 2020 17:57 Kuulostaa hyvälle ja rohkaisevalle. Huomenna olisi minun totteroon asennus.
Sinne jäi auto. Vikalista oli pitkä ja vain tunnin huoltoajan olivat varanneet. Olen hyvin skeptinen sen suhteen, että auto tulee kokonaisuutena kuntoon.
Instagram --> @revotee
Teippifanaatikon tilini --> @wrappedcarsonly
Tsekkaa uusin teippausvideoni Youtubessa @revotee
kakadu
Viestit: 39
Liittynyt: 25 Huhti 2015 14:34

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja kakadu »

Onko joku asennuttanut jälkikäteen moottorinlämmittimen ja sisäpistokkeen? Mihin hintaan ja missä? Myyjäliike olisi veloittanut paketista 650e auton oston yhteydessä. Liekö aika perus hinta tuolle. Olen ollut ihan tyytyväinen defan säteilylämmittimeen ja sisälämmittimeen ja sellaiset pitäisi vielä ennen talvea asennuttaa jossakin tähän uuteen. Toivottavasti pistokkeen saa mahdollisimman huomaamattomasti maskiin, eikä tehtäisi puskuriin reikää kuten viimeksi..

Ai niin, auton kulutus on laskenut nyt 5,7 litraan satasella. :o En olisi uskonut, että automaatilla pääsee alhaisempiin lukemiin kuin pari vuotta vanhemmalla manuaalilla. :thumbup:
Mon85
Viestit: 37
Liittynyt: 01 Marras 2019 09:56

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja Mon85 »

revote kirjoitti: 26 Kesä 2020 08:39
revote kirjoitti: 25 Kesä 2020 17:57 Kuulostaa hyvälle ja rohkaisevalle. Huomenna olisi minun totteroon asennus.
Sinne jäi auto. Vikalista oli pitkä ja vain tunnin huoltoajan olivat varanneet. Olen hyvin skeptinen sen suhteen, että auto tulee kokonaisuutena kuntoon.
Mulla oli auto pajalla koko päivän koska tekivät akkutestin (akku oli kunnossa) ja sanoivat että lataavat tyhjän akun täyteen ennen luovutusta. Väittäisin että sun tapauksessa ongelmat on edelleen läsnä, vaikka moduuli vaihdetaankin kun aika pitkään saat ajella että akun varaustila nousee kohdilleen.
Focus Active wagon, 182hp Ecoboost A8
Pajari
Viestit: 103
Liittynyt: 11 Huhti 2018 19:30

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja Pajari »

kakadu kirjoitti: 26 Kesä 2020 11:30 Toivottavasti pistokkeen saa mahdollisimman huomaamattomasti maskiin, eikä tehtäisi puskuriin reikää kuten viimeksi..
Saa sen pistokkeen esim. niihin alemman maskin ripoihin ruuvailtua, ei näy ihmeemmin mistään suunnasta.
Focus Wagon 1.0L EcoBoost 125hp Titanium A8
Fixu
Viestit: 283
Liittynyt: 10 Loka 2018 15:08

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja Fixu »

Mon85 kirjoitti: 26 Kesä 2020 11:34
revote kirjoitti: 26 Kesä 2020 08:39

Sinne jäi auto. Vikalista oli pitkä ja vain tunnin huoltoajan olivat varanneet. Olen hyvin skeptinen sen suhteen, että auto tulee kokonaisuutena kuntoon.
Mulla oli auto pajalla koko päivän koska tekivät akkutestin (akku oli kunnossa) ja sanoivat että lataavat tyhjän akun täyteen ennen luovutusta. Väittäisin että sun tapauksessa ongelmat on edelleen läsnä, vaikka moduuli vaihdetaankin kun aika pitkään saat ajella että akun varaustila nousee kohdilleen.
Olet saanut asianmukaista palvelua sitten. Itselleni moduuli toki asennettiin odottaessa, joten mitään ylimääräistä eivät olisikaan ehtineet tehdä. Parisen viikkoa meni ennen kuin S/S alkoi toimimaan. Tosin ehti hetkeksi pudota poiskin, mutta nyt on taas toiminut pidemmän aikaa ja uskoisin, että nyt aletaan olla siinä pisteessä, että homma toimii pysyvästi.
Ajossa Ford Focus 1.5 EcoBoost A8 Titanium Wagon 2019

Aiemmat autot:
Skoda Octavia 1.4 DSG Combi Elegance -15
Skoda Octavia 1.6 Combi Elegance -07
Ford Focus 1.6 -04
revote
Viestit: 477
Liittynyt: 11 Elo 2019 09:20

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja revote »

Mon85 kirjoitti: 26 Kesä 2020 11:34
revote kirjoitti: 26 Kesä 2020 08:39

Sinne jäi auto. Vikalista oli pitkä ja vain tunnin huoltoajan olivat varanneet. Olen hyvin skeptinen sen suhteen, että auto tulee kokonaisuutena kuntoon.
Mulla oli auto pajalla koko päivän koska tekivät akkutestin (akku oli kunnossa) ja sanoivat että lataavat tyhjän akun täyteen ennen luovutusta. Väittäisin että sun tapauksessa ongelmat on edelleen läsnä, vaikka moduuli vaihdetaankin kun aika pitkään saat ajella että akun varaustila nousee kohdilleen.
Kaverilla oli alkuvuonna melkein sama vikalista kuin minulla ja tällä auto oli pajalla neljä päivää. Harmi kun ei ole tiedossa että mitä ne siellä teki mutta mun yksi tunti vs. neljä päivää niin.
Instagram --> @revotee
Teippifanaatikon tilini --> @wrappedcarsonly
Tsekkaa uusin teippausvideoni Youtubessa @revotee
focst
Viestit: 2429
Liittynyt: 23 Kesä 2007 17:12
Paikkakunta: Oulu

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja focst »

revote kirjoitti: 26 Kesä 2020 14:41
Mon85 kirjoitti: 26 Kesä 2020 11:34
Mulla oli auto pajalla koko päivän koska tekivät akkutestin (akku oli kunnossa) ja sanoivat että lataavat tyhjän akun täyteen ennen luovutusta. Väittäisin että sun tapauksessa ongelmat on edelleen läsnä, vaikka moduuli vaihdetaankin kun aika pitkään saat ajella että akun varaustila nousee kohdilleen.
Kaverilla oli alkuvuonna melkein sama vikalista kuin minulla ja tällä auto oli pajalla neljä päivää. Harmi kun ei ole tiedossa että mitä ne siellä teki mutta mun yksi tunti vs. neljä päivää niin.
Saiko ne mitään kuntoon?
Ex Ford focus st170 2002
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019 :ford:
revote
Viestit: 477
Liittynyt: 11 Elo 2019 09:20

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja revote »

^Kaverilla tuli kaikki kuntoon.

--

Hain auton pois huollosta ja tilanne on seuraava. TCU-moduulissa oli jo uusin päivitys joten sille eivät ole voineet tehdä mitään. Akunvalvontamoduuli on vaihdettu ja S&S alkoikin toimimaan muutaman kilometrin ajon jälkeen. Mittaristoon on tehty joku päivitys. Täällä on ollut puhetta, että vilkun äänet lähes huomaamattomat, minä en kyllä eroa huomaa tai sitten mulle on ajettu joku muu päivitys. Sync ei herjaa enää autoon tullessa että se olisi sammutettu virransäästön takia.

Mutta koska moduulissa oli jo uusin softa niin mulla on autossa edelleen seuraavat viat:

- Hätäpuhelujärjestelmävika
- Auton modeemiin ei saa edelleenkään yhteyttä sovelluksen kautta
- Kartturin puolen avaimeton käyttö ei toimi kuin juuri ajon jälkeen. Myöhemmin kun tulee taas autolle niin ei toimi

Moduulista ovat tehneet kuulemma Fordille ilmoituksen. Vastaavia on kuulemma muutamia ollut. Aikataulua ei ole.

S&S siis toimii nyt. Varoitusäänet eivät myöskään kuulu enää mittaristosta. Keskikulutuksen mittauksesta en tiedä sanoa vielä, että nouseeko kulutus enää vaikka moottori on sammuksissa, vaatii enempi ajoa.

Vaihdelaatikon nykiviin vaihtoihin / kuminauhamaiseen käytökseen sanoivat vain: "ei ole vikakoodia, ei ole mitä säätää/tehdä. Tehdään Fordille ilmoitus." Eivät ole tehneet mitään nollauksia tai muutakaan. Eikö noissa voi adaptaatioita tai muita nollata? Mitään eivät kuitenkaan edes yritä tehdä. Tuli mieleen et jos tuulilasi on rikki mutta siitä ei ole vikakoodia niin sitä ei korjata?

Että näin. Lahden FordStore siis tämä.
Instagram --> @revotee
Teippifanaatikon tilini --> @wrappedcarsonly
Tsekkaa uusin teippausvideoni Youtubessa @revotee
Renee
Viestit: 5411
Liittynyt: 09 Tammi 2014 18:51

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja Renee »

Eikös noi automaattilaatikot ole oppivia vai ei koske sinun autoa. Muisti nollataan ja aloitetaan puhtaalta pöydältä laatikon opetus. Vaihdot pehmeät ja mielyttävät. .
Volvo 850 1995 farmari 2.432 bensa manuaali
Mondeo 2015 1.5 bensa ecobooster manuaali
revote
Viestit: 477
Liittynyt: 11 Elo 2019 09:20

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja revote »

Renee kirjoitti: 26 Kesä 2020 19:12 Eikös noi automaattilaatikot ole oppivia vai ei koske sinun autoa. Muisti nollataan ja aloitetaan puhtaalta pöydältä laatikon opetus. Vaihdot pehmeät ja mielyttävät. .
Ilmeisesti minun autoon on asennettu ei_oppiva_laatikko.

Tämä on siis Lahden FordStoren huollon tapa, mitään ei tehdä. Edes kysyttäessä. Tai jos tehdään niin tehdään jotain muuta mistä oli kyse, esimerkkinä valitin taannoin korkeasta kaupunkikulutuksesta niin kävivät koeajolla isolla tiellä.
Instagram --> @revotee
Teippifanaatikon tilini --> @wrappedcarsonly
Tsekkaa uusin teippausvideoni Youtubessa @revotee
focst
Viestit: 2429
Liittynyt: 23 Kesä 2007 17:12
Paikkakunta: Oulu

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja focst »

revote kirjoitti: 26 Kesä 2020 18:28 ^Kaverilla tuli kaikki kuntoon.

--

Hain auton pois huollosta ja tilanne on seuraava. TCU-moduulissa oli jo uusin päivitys joten sille eivät ole voineet tehdä mitään. Akunvalvontamoduuli on vaihdettu ja S&S alkoikin toimimaan muutaman kilometrin ajon jälkeen. Mittaristoon on tehty joku päivitys. Täällä on ollut puhetta, että vilkun äänet lähes huomaamattomat, minä en kyllä eroa huomaa tai sitten mulle on ajettu joku muu päivitys. Sync ei herjaa enää autoon tullessa että se olisi sammutettu virransäästön takia.

Mutta koska moduulissa oli jo uusin softa niin mulla on autossa edelleen seuraavat viat:

- Hätäpuhelujärjestelmävika
- Auton modeemiin ei saa edelleenkään yhteyttä sovelluksen kautta
- Kartturin puolen avaimeton käyttö ei toimi kuin juuri ajon jälkeen. Myöhemmin kun tulee taas autolle niin ei toimi

Moduulista ovat tehneet kuulemma Fordille ilmoituksen. Vastaavia on kuulemma muutamia ollut. Aikataulua ei ole.

S&S siis toimii nyt. Varoitusäänet eivät myöskään kuulu enää mittaristosta. Keskikulutuksen mittauksesta en tiedä sanoa vielä, että nouseeko kulutus enää vaikka moottori on sammuksissa, vaatii enempi ajoa.

Vaihdelaatikon nykiviin vaihtoihin / kuminauhamaiseen käytökseen sanoivat vain: "ei ole vikakoodia, ei ole mitä säätää/tehdä. Tehdään Fordille ilmoitus." Eivät ole tehneet mitään nollauksia tai muutakaan. Eikö noissa voi adaptaatioita tai muita nollata? Mitään eivät kuitenkaan edes yritä tehdä. Tuli mieleen et jos tuulilasi on rikki mutta siitä ei ole vikakoodia niin sitä ei korjata?

Että näin. Lahden FordStore siis tämä.
Mittariston päivityksen jälkeen selvä ero vilkun äänessä paljon vaimeampi. Sulla vissiin itse TCU moduli viallinen niitä on kuulema ollut. Vaihteistoon ei päivitystä? Vai oiskohan loppunut aika kesken mittariston päivitys noin tunnin.? Kyllä ne laatikot oppii ajossa ei päivitys ja opitut arvot nollaus niin lähtis puhtaalta pöydältä uudestaan oppimaan.
Ex Ford focus st170 2002
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019 :ford:
Freeze
Viestit: 804
Liittynyt: 06 Huhti 2015 11:59

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja Freeze »

Olen minäkin kuullut että sen vaihteiston adaptaation pystyy resetoimaan, tässä ensimmäinen Googlaamalla löytynyt vinkki 2019 Fiestalle:
Käynnistä auto
Aseta vaihde N
Odota 15 sekuntia
Aseta vaihde P
Sammuta auto
Käynnistä auto uudelleen
Aseta vaihde P
*Disclaimer: En ota mitään vastuuta mistään :thumbup:
Exä: Ford Focus EcoBlue 1,5 TDCi Titanium A8 2018, 120 hv Kuva
Nyxä: Kia Niro EV Business Premium 64.8 kWh 2023, 207 hv Kuva
revote
Viestit: 477
Liittynyt: 11 Elo 2019 09:20

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja revote »

Se on jännä, jos moduli viallinen niin huolto ei sitä tiedä. Tai että laatikkoa eivät osaa tai eivät nollaa. Mittariston ääni on kuten ennenkin.

Onko siis näin että vaihtoivat vain modulin ja muuten annettiin valohoitoa ja katsovat vieläkö asiakas jaksaa reklamoida. Mä kyllä jaksan, siitä ei ole kyse.
Instagram --> @revotee
Teippifanaatikon tilini --> @wrappedcarsonly
Tsekkaa uusin teippausvideoni Youtubessa @revotee
focst
Viestit: 2429
Liittynyt: 23 Kesä 2007 17:12
Paikkakunta: Oulu

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja focst »

revote kirjoitti: 26 Kesä 2020 19:37 Se on jännä, jos moduli viallinen niin huolto ei sitä tiedä. Tai että laatikkoa eivät osaa tai eivät nollaa. Mittariston ääni on kuten ennenkin.

Onko siis näin että vaihtoivat vain modulin ja muuten annettiin valohoitoa ja katsovat vieläkö asiakas jaksaa reklamoida. Mä kyllä jaksan, siitä ei ole kyse.
Sulla 2020 malli jos siinä on ollut vakiona hiljaisempi?
Ex Ford focus st170 2002
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019 :ford:
revote
Viestit: 477
Liittynyt: 11 Elo 2019 09:20

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja revote »

Freeze kirjoitti: 26 Kesä 2020 19:35 Olen minäkin kuullut että sen vaihteiston adaptaation pystyy resetoimaan, tässä ensimmäinen Googlaamalla löytynyt vinkki 2019 Fiestalle:
Käynnistä auto
Aseta vaihde N
Odota 15 sekuntia
Aseta vaihde P
Sammuta auto
Käynnistä auto uudelleen
Aseta vaihde P
*Disclaimer: En ota mitään vastuuta mistään :thumbup:
Vähän kyseenalaistan tätä ohjetta, koska lopussa jos auto käynnistetään niin laatikko kyllä on jo P:llä.
Instagram --> @revotee
Teippifanaatikon tilini --> @wrappedcarsonly
Tsekkaa uusin teippausvideoni Youtubessa @revotee
Ishvan
Viestit: 520
Liittynyt: 22 Helmi 2014 09:17

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja Ishvan »

Vähän asian vierestä...monesti itsekin kuullut puhuttavan "oppivasta" laatikosta. Useampi automaatti ollut itsellänikin, jotkut saaneet uutta ohjelmaa sisäänsä useamman kerran yms. mutta tasan mitään ne eivät ole kyllä ajotavasta "oppineet". Tasan tarkkaan toimineen alusta lähtien samalla tavalla ilman mitään muutoksia vaikka miten olisi niiden kanssa ajellut. Väitän aika vahvasti tämän oppivan laatikon olevan lähinnä sitkeä urbaanilegenda.
Focus 1.0 155A7 ST-Line Vignale

-20 Mondeo Hybrid Vignale
-20 Focus Vignale 182A8
-18 MB A200
-17 S60D4AWD
-14 V60D4A
-13 V60D5
-11 V60D5A
-10 Civic Type-R CW
-08 Accord 2.4 Type-S
-05 Avensis 2.0 Wagon Technical
-05 Corolla 1.8 T-Sport
jne
Arski57
Viestit: 77
Liittynyt: 04 Helmi 2018 21:42

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja Arski57 »

revote kirjoitti: 26 Kesä 2020 19:18 Tämä on siis Lahden FordStoren huollon tapa, mitään ei tehdä. Edes kysyttäessä. Tai jos tehdään niin tehdään jotain muuta mistä oli kyse, esimerkkinä valitin taannoin korkeasta kaupunkikulutuksesta niin kävivät koeajolla isolla tiellä.
Ihan sama meininki esim. stadissa. Mitään ei tehdä eikä mitään vikaa ole ellei ole vikakoodia. Se on nykypäivän meininki. Maahantuoja ei maksa - - > huolto ei edes yritä etsiä vikaa saati korjata.
Vaikka kerrot kirjallisesti miten oireet saa esille, asiaa ei edes kokeilla selvittää.
Vastaa Viestiin