Uusi Focus mk4 2018

Keskustelua autoista ja autoilusta yleisesti
onik
Viestit: 129
Liittynyt: 21 Tammi 2019 07:38
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja onik »

jesseson94 kirjoitti: 24 Heinä 2019 04:02 Auto kävi huollossa ja ilmoitettiin että kuskinpuolen kaijutin menee vaihtoon.. audio10 tosiaan kyseessä. Onko muilla b&o paketin omistajilta vaihdettu?
Ei ole, vaikka olen kahdesti valittanut kuskin oven resonoinnista.
:ford: Focus Wagon 1.0L EcoBoost 125hp Titanium A8
Frnz
Viestit: 290
Liittynyt: 10 Helmi 2011 17:12
Paikkakunta: Vantaa

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja Frnz »

Arski54 kirjoitti: 23 Heinä 2019 23:45 Esim. Seatissa pysyy tavallinen vakkari päällä kun vaihtaa vaihdetta riittävän nopeasti.
Myös Fordissa pitäisi pysyä, minulla on tästä Fordin kirjallinen lausunto. Mutta ei siis Fordissa pysy.
Menee ehkä vähän off topiciksi uudesta Focuksesta, mutta siis yllä olevien mukaan ainakin manuaalivaihteisessa Skodassa ja Seatissa vakkari pysyy päällä vaikka vaihtaa vaihdetta ja Focuksessa ei. Koska en ole ajanut esimerkin autoilla, en osaa siihen sanoa tarkemmin, mutta Focuksen "puolustukseksi" voisi todeta että yleisesti manuaalivaihteisen vakkarin pitäisikin deaktivoitua kun kytkimen painaa pohjaan (eli kun vaihtaa vaihdetta, kuvaus esim https://en.wikipedia.org/wiki/Cruise_control Operation-kohdan lopussa). Alunperin keskustelu lähti liikkeelle siitä, että tämä oli havaittu virheeksi tai puutteeksi uudessa Focuksessa ja kommentoin aikaisemmin että ominaisuus toimii kuten sen pitäisikin. :D

Lienee kyseessä on kyseisen laitteen ominaisuuksien asetus valmistajan päättämään tahtotilaan ja mistä sitä tietää jos tämä olisi vaikka Forscanilla muutettavissa..?
Ajossa Focus Active 2019 & Fiesta Titanium 2020
Ex Fords: Focus 1.0 Ecoboost 2014 , B-Max 1.0 2013, StreetKa 2004, Focus 1.6 Ecoboost 2012, Fiesta 1,25 2010, Focus 1,6 TDCI 2010, Focus 1.6 2006, C-max 1.8 2004, Escort 1.6 Cabrio '92
Avatar
Hair
Viestit: 72
Liittynyt: 21 Kesä 2018 18:28

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja Hair »

Tämäpä outoa sillä uudessa Fiestassa vakkari pysyy päällä vaikka vaihdetta vaihtaa. 🤔
Fiesta Titanium 125/M6 MK8
Avatar
Rusakko_
Viestit: 323
Liittynyt: 17 Syys 2008 11:41
Paikkakunta: Helsinki

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja Rusakko_ »

Onko eroa vaihtaako vaihdetta polkemalla kytkinpoljin aivan pohjaan (siis koko polkimen liikerata) tai vaikuttaako koko vaihteenvaihtotapahtuman kesto vakkarin päällä pysymättömyyteen?
:ford: Focus 1,5 EcoBoost 150hv A8 Active Wagon 2019
KUVIA JA VIDEOITA AUTOSTANI http://aijaa.com/a/l1vgox
EeroH
Viestit: 894
Liittynyt: 13 Joulu 2015 15:32

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja EeroH »

Frnz kirjoitti: 23 Heinä 2019 21:21 Onko jossain maailmassa auto manuaalivaihteilla jossa vakkari pysyy päällä vaihdon jälkeen ja jatkaa ajoa samalla nopeudella?
Astrassa pysyy päällä.
focst
Viestit: 2429
Liittynyt: 23 Kesä 2007 17:12
Paikkakunta: Oulu

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja focst »

Rusakko_ kirjoitti: 24 Heinä 2019 08:55 Onko eroa vaihtaako vaihdetta polkemalla kytkinpoljin aivan pohjaan (siis koko polkimen liikerata) tai vaikuttaako koko vaihteenvaihtotapahtuman kesto vakkarin päällä pysymättömyyteen?
Jos vaihtaa vaihteita hitaasti niin ei pysy..ilman tuumaus taukoja pysyy..
Ex Ford focus st170 2002
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019 :ford:
Avatar
calculus
Viestit: 206
Liittynyt: 15 Tammi 2012 18:48

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja calculus »

Itse ehdin tottua Mondeossa vakkariin, joka meni pois päältä kytkimeen koskiessa. Yleensä, kun nopeusrajoitus laski, niin vaihdoin pienemmälle moottorijarrutuksen tehostamiseksi ja siinä samalla vakkari meni tosiaan pois päältä. Kun vaihdettiin Focukseen, niin muutaman kerran säikähdin aluksi, kun tein samat toimenpiteet rutiinilla, mutta auto halusikin kiihdyttää uudestaan pienemmällä vaihteella. :) No, nykyään can-nappi on kyllä aktiivisessa käytössä. 8-)
Ajossa: Focus 1.5 Ecoboost 182 hp Vignale wagon M6 2019
Ex: Mondeo 1.5 Ecoboost wagon titanium business M6 2015
Ex: Mondeo 1.6 Ecoboost wagon titanium business 2012
Avatar
Rusakko_
Viestit: 323
Liittynyt: 17 Syys 2008 11:41
Paikkakunta: Helsinki

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja Rusakko_ »

focst kirjoitti: 24 Heinä 2019 15:57 Jos vaihtaa vaihteita hitaasti niin ei pysy..ilman tuumaus taukoja pysyy..
Jotenki tuo jäi mieleen kun vuosi sitten uutta Focusta koeajoin litrasella manuaalilla. Keppimiehet sitten vaan kepittelee aktiivisemmin *höhö*
:ford: Focus 1,5 EcoBoost 150hv A8 Active Wagon 2019
KUVIA JA VIDEOITA AUTOSTANI http://aijaa.com/a/l1vgox
Avatar
Rusakko_
Viestit: 323
Liittynyt: 17 Syys 2008 11:41
Paikkakunta: Helsinki

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja Rusakko_ »

Kun eilinen vika pysytteli poissa tänäänkin, niin sen kunniaksi suoritin liuotinpesun ja levitin läjän erilaisia Autoglymin vahoja ym autonhoitotuotteita ympäri autoa. Sisätilat imuroin ja pyyhin pintoja pölystä. Ulkona varjossa +28 C.
Focus soitteli B&O:n setillä kesäbiisejä ja minä naatiskelin lämmintä olutta. Vaimo ja lapset jätti isännän rauhaan.

Helteestä huolimatta semmosta hommaa, että joku kestokäsittely olis hyvä jatkossa. Varsinki ku suolauskausi alkaa.
Mutta kiva väri tuo Diffused Silver Activessa!
:ford: Focus 1,5 EcoBoost 150hv A8 Active Wagon 2019
KUVIA JA VIDEOITA AUTOSTANI http://aijaa.com/a/l1vgox
timox.oksanen
Viestit: 14
Liittynyt: 25 Marras 2018 20:22

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja timox.oksanen »

Onko kukaan saanut huollossa tai jopa omin päin pois nopeusrajoitusten navista hakemista? Ärsyttää kun vaihtelee ihan mitä sattuu, useimmiten 80 alueella keksii että rajoitus onkin 100. Viimeksi eivät sitä huollossa saaneet pois, mutta josko joku kikka siihen olisi jo tullut...
Fixu
Viestit: 283
Liittynyt: 10 Loka 2018 15:08

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja Fixu »

timox.oksanen kirjoitti: 24 Heinä 2019 17:51 Onko kukaan saanut huollossa tai jopa omin päin pois nopeusrajoitusten navista hakemista? Ärsyttää kun vaihtelee ihan mitä sattuu, useimmiten 80 alueella keksii että rajoitus onkin 100. Viimeksi eivät sitä huollossa saaneet pois, mutta josko joku kikka siihen olisi jo tullut...
Ei. Yrittivät, mutta aiheutti huollon mukaan jonkin virheen.
Ajossa Ford Focus 1.5 EcoBoost A8 Titanium Wagon 2019

Aiemmat autot:
Skoda Octavia 1.4 DSG Combi Elegance -15
Skoda Octavia 1.6 Combi Elegance -07
Ford Focus 1.6 -04
Avatar
calculus
Viestit: 206
Liittynyt: 15 Tammi 2012 18:48

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja calculus »

Rusakko_ kirjoitti: 24 Heinä 2019 16:59 Mutta kiva väri tuo Diffused Silver Activessa!
On se kiva Vignalessakin. Sellainen väri, missä ei p*ska näy pahasti, vaikka ei pahimmalla kurakaudella ehdi tai viitsi pestä autoa pari kertaa viikossa. :lol:
Ajossa: Focus 1.5 Ecoboost 182 hp Vignale wagon M6 2019
Ex: Mondeo 1.5 Ecoboost wagon titanium business M6 2015
Ex: Mondeo 1.6 Ecoboost wagon titanium business 2012
toasti
Viestit: 463
Liittynyt: 02 Joulu 2018 17:59

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja toasti »

timox.oksanen kirjoitti: 24 Heinä 2019 17:51 Onko kukaan saanut huollossa tai jopa omin päin pois nopeusrajoitusten navista hakemista? Ärsyttää kun vaihtelee ihan mitä sattuu, useimmiten 80 alueella keksii että rajoitus onkin 100. Viimeksi eivät sitä huollossa saaneet pois, mutta josko joku kikka siihen olisi jo tullut...
Huollossa kyllä pitäisi onnistua. Kuva ETIS-huoltotoiminnoista IPMA-moduulille
https://imgur.com/a/x2frdqv
xflex
Viestit: 271
Liittynyt: 05 Helmi 2017 15:45

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja xflex »

Rusakko_ kirjoitti: 24 Heinä 2019 16:59 Kun eilinen vika pysytteli poissa tänäänkin, niin sen kunniaksi suoritin liuotinpesun ja levitin läjän erilaisia Autoglymin vahoja ym autonhoitotuotteita ympäri autoa.
Kiitokset kun jaoit huollon terveiset! Sharing is caring... :thumbup:

Hyvä juttu jos pirssin boottaus auttoi ja toivotaan ettei tuosta tarvitse tehdä tapaa - vähän on vielä laittoa jossain jos pitää lähteä akusta piuhoja irti repimään saadakseen ylimääräiset virtasyöpöt hiljaiseksi.
Kuga PHEV Titanium X -22 ja Fiesta Active X A7 MHEV -23
PiuhaPoikki
Viestit: 1167
Liittynyt: 22 Loka 2012 21:56

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja PiuhaPoikki »

xflex kirjoitti: 24 Heinä 2019 20:30 vähän on vielä laittoa jossain jos pitää lähteä akusta piuhoja irti repimään saadakseen ylimääräiset virtasyöpöt hiljaiseksi.
Softabugiltahan tuo minun korvaan kuulostaa.
Ohjelmisto ei osaa ottaa huomioon kaikkia anturiarvojen mahdollisia kombinaatioita ja jää jonkunmoiseen luuppiin.
Sitten uudelleenkäynnistys palauttaa toiminnan normaaliksi.
Voisin kuvitella että "korjaus" oli väliaikainen kunnes ohjelmisto on korjattu.
Focus Vagon Titanium 2,0 ecoblue M6 2019
Focus Vagon 1,6tdci 2010
Ex. Transit Connect 1,8tdci
Pelimiäs
Viestit: 18
Liittynyt: 07 Maalis 2019 21:43
Paikkakunta: Oulun seutu

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja Pelimiäs »

Asiasta toiseen...

En muista lukeneeni enkä hakusanoilla löytänyt sellaista asiaa että omassa Vignalessa A8 loota kytkee vaihteita joskus omituisesti. Parkkialueella on muutaman kerran yllättänyt kun on joutunut vaihtamaan pakille parkittaessa ja auto on ollut eteenpäin kaltevalla alueella niin ei tahdo pakki kytkeytyä ihan pienillä kierroksilla vaan pitää nostaa kierroksia jolloin auto "hyökkää" rajummin taaksepäin. Onko vastaavaa ollut muilla A8 käyttäjillä?

Mainitsin tästä paikallisessa liikkeessä ja kuulemma tätä tutkitaan Fordilla ja odotettavissa jonkinlainen päivitys. On siis huomattu myös muiden omistajien toimesta?

Moottoritielle kiihdyttäessä A8 laatikon voi sanoa että hieman nykii kun kytkee vaihteita isommalle. Onhan se erilainen laatikko kun powershift mutta jotain ohjelmallista optimointia tuo laatikko kyllä vaatisi.
Nyk. Focus 1.5 EcoBoost 182hp A8 Vignale Wagon -19
Ex. Mondeo 2.0TDCi 150hp A Titanium Wagon -16
PiuhaPoikki
Viestit: 1167
Liittynyt: 22 Loka 2012 21:56

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja PiuhaPoikki »

Pelimiäs kirjoitti: 24 Heinä 2019 22:30 Parkkialueella on muutaman kerran yllättänyt kun on joutunut vaihtamaan pakille parkittaessa ja auto on ollut eteenpäin kaltevalla alueella niin ei tahdo pakki kytkeytyä ihan pienillä kierroksilla vaan pitää nostaa kierroksia jolloin auto "hyökkää" rajummin taaksepäin.
Mäkilähtöavustin?
Focus Vagon Titanium 2,0 ecoblue M6 2019
Focus Vagon 1,6tdci 2010
Ex. Transit Connect 1,8tdci
toasti
Viestit: 463
Liittynyt: 02 Joulu 2018 17:59

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja toasti »

Pelimiäs kirjoitti: 24 Heinä 2019 22:30 Asiasta toiseen...

En muista lukeneeni enkä hakusanoilla löytänyt sellaista asiaa että omassa Vignalessa A8 loota kytkee vaihteita joskus omituisesti. Parkkialueella on muutaman kerran yllättänyt kun on joutunut vaihtamaan pakille parkittaessa ja auto on ollut eteenpäin kaltevalla alueella niin ei tahdo pakki kytkeytyä ihan pienillä kierroksilla vaan pitää nostaa kierroksia jolloin auto "hyökkää" rajummin taaksepäin. Onko vastaavaa ollut muilla A8 käyttäjillä?

Mainitsin tästä paikallisessa liikkeessä ja kuulemma tätä tutkitaan Fordilla ja odotettavissa jonkinlainen päivitys. On siis huomattu myös muiden omistajien toimesta?

Moottoritielle kiihdyttäessä A8 laatikon voi sanoa että hieman nykii kun kytkee vaihteita isommalle. Onhan se erilainen laatikko kun powershift mutta jotain ohjelmallista optimointia tuo laatikko kyllä vaatisi.
Mahtaisiko tuossa pakitustilanteessa mäkilähtöavustin pitää turhan tiukasti kiinni? Ei ole itsellä tullut tuollaista tilannetta vastaan, mutta välillä kotipihasta lähtiessä sähköinen käsijarru ei aina tahdo vapauttaa kovinkaan helposti, jolloin ilmiö on aika samanlainen.

Ja nykivä tuo laatikko kyllä on. Mielestäni enemmän jopa alaspäin vaihdoissa. TCM on päivitetty valitusten johdosta, mutta ei se mielestäni parantanut toimintaa.
Freeze
Viestit: 804
Liittynyt: 06 Huhti 2015 11:59

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja Freeze »

Onkos kellään – itse veikkaisin törmäyksenestojärjestelmä – tehnyt maantienopeudessa yllätysjarrutusta ilman mitään selkeää syytä? Itsellä on tullut kevään -- nyt välillä 3 kertaa, jolloin auto on 80-100 km/h nopeudesta adaptiivisella vakkarilla ajaessa yllättäen hidastanut voimakkaasti, ja sitten jättänyt auton rullaamaan. Vauhti hidastuu ehkä 5 km/h tänä aikana. Ei sellaista jarrutusta kuin muuttuvalle nopeusmerkille tultaessa vaan agressiivisempi.

Mitään en ole tiellä nähnyt, eikä törmäysvaroitin ole ilmoittanut mitään. Jos softabugi jätetään pois, niin itse olen spekuloinut jotain poikkeavaa tienmuotoa tai liikennemerkkiä, joka esim. heijastaa valoa jollain tavalla, joka saa anturit reagoimaan. Kaikki kolme pikajarrutusta ovat tapahtuneet samalla ~2 km pätkällä kotini lähellä.

Edit: tarkennettu
Viimeksi muokannut Freeze, 25 Heinä 2019 14:04. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Exä: Ford Focus EcoBlue 1,5 TDCi Titanium A8 2018, 120 hv Kuva
Nyxä: Kia Niro EV Business Premium 64.8 kWh 2023, 207 hv Kuva
Avatar
Rusakko_
Viestit: 323
Liittynyt: 17 Syys 2008 11:41
Paikkakunta: Helsinki

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja Rusakko_ »

toasti kirjoitti: 24 Heinä 2019 22:52 Mahtaisiko tuossa pakitustilanteessa mäkilähtöavustin pitää turhan tiukasti kiinni? Ei ole itsellä tullut tuollaista tilannetta vastaan, mutta välillä kotipihasta lähtiessä sähköinen käsijarru ei aina tahdo vapauttaa kovinkaan helposti, jolloin ilmiö on aika samanlainen.

Ja nykivä tuo laatikko kyllä on. Mielestäni enemmän jopa alaspäin vaihdoissa. TCM on päivitetty valitusten johdosta, mutta ei se mielestäni parantanut toimintaa.
Mäkilähtöavustin ainakin omassani tekee lähdöistä vähän hyökkäviä. Aika turha toiminto automaateissa ylipäätään.

Suunnanvaihdon yhteydessä ajoittain viivettä.

Kiihdyttäessä noin suunnilleen puolella kaasulla (vaihtaa n. 3000-3500 rpm kohdalla) loota ryntäyttää hivenen kierroksia vaihdon yhteydessä, mikä aiheuttaa vedon epätasaisuutta ja paikoin vähän nykäsevän kyydin. Noin on toiminut aiemmat perustason turbiinilootat, enkä ole välittänyt vähääkään.

Kerran kävi niin, että ajoin jyrkkää asfalttimäkeä ylös n. 5-10 km/h. Pinnalla oli hiekkaa ja pieniä kiviä. Tiesin että tassut tulee lipsumaan, koitin Activen ajomoodia "kevyt maastoajo" tjsp ja samantien kun pyörä sutasi, lootasta karkasi veto. Vaihde edelleen D:llä, eikä mitään tapahdu. Käytin N:llä, otin vauhtia ja ajoin mäen ylös. Toista kertaa ei tullut esille, vaikka yritin.

Näkisin, että softalla sais viilattua vaihtoja siistimmäksi.
:ford: Focus 1,5 EcoBoost 150hv A8 Active Wagon 2019
KUVIA JA VIDEOITA AUTOSTANI http://aijaa.com/a/l1vgox
Avatar
Rusakko_
Viestit: 323
Liittynyt: 17 Syys 2008 11:41
Paikkakunta: Helsinki

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja Rusakko_ »

Freeze kirjoitti: 24 Heinä 2019 23:03 Onkos kellään – itse veikkaisin törmäyksenestojärjestelmä – tehnyt maantienopeudessa yllätysjarrutusta ilman mitään selkeää syytä? Itsellä on tullut kevään -- nyt välillä 3 kertaa, jolloin auto on 80-100 km/h nopeudesta adaptiivisella vakkarilla ajaessa yllättäen hidastanut voimakkaasti, ja sitten jättänyt auton rullaamaan. Vauhti hidastuu ehkä 10-20 km/h tänä aikana. Ei sellaista jarrutusta kuin muuttuvalle nopeusmerkille tultaessa vaan agressiivisempi.

Mitään en ole tiellä nähnyt, eikä törmäysvaroitin ole ilmoittanut mitään. Jos softabugi jätetään pois, niin itse olen spekuloinut jotain poikkeavaa tienmuotoa tai liikennemerkkiä, joka esim. heijastaa valoa jollain tavalla, joka saa anturit reagoimaan. Kaikki kolme pikajarrutusta ovat tapahtuneet samalla ~2 km pätkällä kotini lähellä.
Kerran huomannut terävän - joskaan ei kovin voimakas - jarrutuksen maantievauhdissa. Auto hidasti n 5 km/h.

Lisäksi 3-4 kertaa tullut 7000 km matkalla ihan puskasta ilmoitus että ajoneuvo hidastaa tms. Ilmoitus tullut maantievauhdissa, mutta mitään ei ole tapahtunut.

Niin ja Kehä 1:llä uudessa tunnelissa Keilaniemessä heitti vilkkuvan infon ruutuun törmäysvaarasta monena aamuna peräkkäin. Jarrutti vähän, mutta ei muuta. Pudotin törmäysvaroittimen herkkyyttä asetuksista. Toimi.
:ford: Focus 1,5 EcoBoost 150hv A8 Active Wagon 2019
KUVIA JA VIDEOITA AUTOSTANI http://aijaa.com/a/l1vgox
Pelimiäs
Viestit: 18
Liittynyt: 07 Maalis 2019 21:43
Paikkakunta: Oulun seutu

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja Pelimiäs »

toasti kirjoitti: 24 Heinä 2019 22:52 Mahtaisiko tuossa pakitustilanteessa mäkilähtöavustin pitää turhan tiukasti kiinni? Ei ole itsellä tullut tuollaista tilannetta vastaan, mutta välillä kotipihasta lähtiessä sähköinen käsijarru ei aina tahdo vapauttaa kovinkaan helposti, jolloin ilmiö on aika samanlainen.
Tuota mäkilähtöavustinta epäilin itsekin heti ja otin sen pois päältä. Ei vaikutusta. Auto lähtee hitaasti ryömimään eteenpäin jos kalteva alusta eli avustin löysää kyllä jarrun ja siitä se nykäisy tulee kun joutuu nostamaan kierroksia ja pakki menee päälle.

Kute sanoin niin tämä oli tiedossa Fordin systeemeissä kehotuksella "älä vaihda laatikkoa, selvitetään syytä".
Nyk. Focus 1.5 EcoBoost 182hp A8 Vignale Wagon -19
Ex. Mondeo 2.0TDCi 150hp A Titanium Wagon -16
AAR85
Viestit: 464
Liittynyt: 16 Loka 2016 15:44

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja AAR85 »

Pelimiäs kirjoitti: 24 Heinä 2019 22:30 Asiasta toiseen...

En muista lukeneeni enkä hakusanoilla löytänyt sellaista asiaa että omassa Vignalessa A8 loota kytkee vaihteita joskus omituisesti. Parkkialueella on muutaman kerran yllättänyt kun on joutunut vaihtamaan pakille parkittaessa ja auto on ollut eteenpäin kaltevalla alueella niin ei tahdo pakki kytkeytyä ihan pienillä kierroksilla vaan pitää nostaa kierroksia jolloin auto "hyökkää" rajummin taaksepäin. Onko vastaavaa ollut muilla A8 käyttäjillä?
Mulla on tehnyt tismalleen samalla tavalla kerran. Ajoin auton tien sivuun ja siinä oli pieni alamäki. Kytkin pakin päälle, jotta saan auton pakitettua ruutuun. Pakki kumminkaan ei kytkeytynyt vaan kierrokset nousi kaasua painaessa, kuin olisi vapaalla ollut. Kytkin vaihteenvalitsimen heti P:lle ja sitten takaisin R ja sitten se kytkeytyi normaalisti. Tosiaan vaan kerran on näin käynyt.
BMW 330e xDrive Touring ’22
Ex: Focus 1.5 EcoBoost 182hv A8 ST-line Wagon ’20
Ex: Focus 1.0 EcoBoost 125hv A8 ST-line Wagon ’18
Ex: Focus 1.5 EcoBoost 150hv M6 Titanium HB ’15
Dore
Viestit: 8
Liittynyt: 25 Heinä 2019 07:49

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja Dore »

:thumbup: Nyt kun suurin osa tämän threadin viesteistä luettu, uskallaudun esittelemään itseni.
Oma focus ostettu 17.7 päädyin ottamaan valmiiksi Suomessa olevan version. 1.0 Titanium A8 Wagon.
Vähän jäi harmittamaan, kun ei aivan löytynyt niillä varusteilla mitä oisin halunnut. Parking pack ja B&O jäi uupumaan. Rintajouppi pelotteli 6kk toimitusajalla, kun Fordintehdas kiinni elokuun. Suomessa olevan auton 3vk toimitusaika tuntui paljon houkuttelevammalta.
Koeajolla en tuntenut alustassa paljoa ero omaan '13 vw golfiin. Oikein kotoisa oli tunnelma ratin takana.

Mitenhän onnistuisi kameran asennus jälkiasennuksena?
Entä onko forscannin hommaaminen järkevää? Golfia ainakin tykkäsin räplätä samalaisilla leluilla :D
Mastaj
Viestit: 29
Liittynyt: 15 Marras 2018 17:12

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja Mastaj »

timox.oksanen kirjoitti: 24 Heinä 2019 17:51 Onko kukaan saanut huollossa tai jopa omin päin pois nopeusrajoitusten navista hakemista? Ärsyttää kun vaihtelee ihan mitä sattuu, useimmiten 80 alueella keksii että rajoitus onkin 100. Viimeksi eivät sitä huollossa saaneet pois, mutta josko joku kikka siihen olisi jo tullut...
Kyllä, huollossa ottivat sen pois käytöstä. Päivityksen jälkeen toiminut kuten pitää.
Vastaa Viestiin