Uusi Focus mk4 2018

Keskustelua autoista ja autoilusta yleisesti
Jeipii
Viestit: 216
Liittynyt: 23 Loka 2008 12:24

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja Jeipii »

s_herra kirjoitti: 25 Helmi 2020 11:16
s_herra kirjoitti: 11 Helmi 2020 07:37 Pari kertaa mennyt ajossa jarrupoljin jäykäksi ja tämän takia sitten jarrutus pitkäksi. Sitten taas palautunut tuntuma normaaliksi. Automaattivehkeissähän tähän on ilmeisesti jotain fiksausta mutta onko manuaalista vastaavia havaintoja?

Ensi viikolla auto menossa pajalle vesipumpun vaihtoon (ääntää) ja etuovien räminöiden poistoon (jonkin sortin vaahtoa/massaa laittavat). Pähkäilkööt jarruja samalla.
Vesipumppu vaihdettu ja sivuääni katosi tällä toimenpiteellä. Tässä koneessa on nokkaketju ja vesi- ja öljypumppu on omalla hihnalla. En tiedä vaihdettiinko hihna samalla. Etuoviin laitettiin "vaimenninmassaa", räminät ehkä hieman laantuneet, aika näyttää...

ABS-moduuli päivitettiin myös, jarrut pelanneet ainakin toistaiseksi normaalisti. Tästähän on kampanja mitä ei kuitenkaan ollut kohdistettu tähän autoon mutta päivittivät silti. :thumbup:

Ainoa asia mikä tällä hetkellä hieman häiritsee on sylinterinlepuutuksen aiheuttama tärinä. SYNC 3.4 ja karttojen päivitystä odotellaan myös.
Saako tuon lepuutuksen pois jos pistää Sport tilan käyttöön ? Kasvaako bensan kulutus tällöin esim maantieajossa merkittävästi?
Viikkus
Viestit: 292
Liittynyt: 22 Kesä 2016 21:21

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja Viikkus »

Vajaa 20tkm ajettu, auto on reilun vuoden vanha, valmistettu 2018 loppuvuodesta.

Viime talvena päiviteltiin softaa liittyen hiukkaspömpelin herjaan, jonka teki kaksi kertaa. Sen jälkeen ei herjoja tai ongelmia, myös startstop toimii aina kun unohdan kytkeä sen päältä.

Sylinterin lepuuttaja täristää autoa hiukan toimiessaan, on tehnyt niin aina, siksi kytken yleensä sport-ajomoodin, joka disabloi lepuuttajan. Tämä on mielestäni huonoa suunnittelua moottorin osalta ja korjausta tuskin tulee, ts. kyseessä on ominaisuus. Koskee ymmärtääkseni vain litraista konetta.

Mutta siis reilu vuosi menty yhdellä päivityksellä, ei paha.

Onko jollain ajatuksia tästä litraisen kylmäkäynnistä? Mielestäni se on hyvinkin karkea ja jollain tapaa kyse tuntuu olevan resonoinnista, koska ääni vaihtelee kierrosluvun mukaan ja se kuulostaa tulevan jostain ilmanoton suunnalta. Huollosta kun kysyin, niin vastattiin heti, että ominaisuus ja liittyy tähän uudemman koneen jakopään toteutukseen ketjulla, hihnan sijaan.

Meillä on ollut kolme muun merkkistä, uutta autoa kakkosautona ja kaikissa kolmemukinen kone. Ja kaikki on kylmänä käyneet karkeasti, huomattavasti nelimukisia karkeammin. Sinänsä ei siis mitään uutta. Tämä Fordin aiempi litrainen, jossa jakopää hihnalla, oli vaan selvästi hiljaisempi käynniltään.
Ajossa: E-tron 2023
EX Fordit:
Kuga ST-line X phev
Kuga 2021 titanium manuaali
Ford Focus ST-line wagon 2019
Focus ST-line wagon 2017
Focus trend wagon 2016
...lista on pitkä
Renee
Viestit: 5411
Liittynyt: 09 Tammi 2014 18:51

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja Renee »

Tuohon vajailla pytyillä ajeluun tärinän kanssa siihen ei taida löytyä ratkaisua kun noi tekniikan rajat on vastassa.. Vähän sama homma jos renkaasta lähtee tasapainotuspaino lipettiin. Mitkähän on edut jos vertaa haittapuoliin?
Volvo 850 1995 farmari 2.432 bensa manuaali
Mondeo 2015 1.5 bensa ecobooster manuaali
Viikkus
Viestit: 292
Liittynyt: 22 Kesä 2016 21:21

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja Viikkus »

Renee kirjoitti: 25 Helmi 2020 12:13 Tuohon vajailla pytyillä ajeluun tärinän kanssa siihen ei taida löytyä ratkaisua kun noi tekniikan rajat on vastassa.. Vähän sama homma jos renkaasta lähtee tasapainotuspaino lipettiin. Mitkähän on edut jos vertaa haittapuoliin?
Kyllä muut valmistajat ovat pystyneet toteutukseen, jossa tärinää ei ilmaannu. Samoin ymmärtääkseni Fordin 1.5 litraisessa on sama tekniikka ilman tärinöitä. Koskee siis vain tätä litraista, eli koneen suunnittelussa on onnistuttu tältä osin huonosti.
Ajossa: E-tron 2023
EX Fordit:
Kuga ST-line X phev
Kuga 2021 titanium manuaali
Ford Focus ST-line wagon 2019
Focus ST-line wagon 2017
Focus trend wagon 2016
...lista on pitkä
KajO
Viestit: 19
Liittynyt: 18 Tammi 2020 13:05

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja KajO »

KajO kirjoitti: 29 Tammi 2020 12:17
KajO kirjoitti: 18 Tammi 2020 13:38 Ostin Focus 1.5 D ST-Line mallia2018 ajettu 20000 km syyskuussa 2019. Auto ei liikkeessä lähtenyt käyntiin kun boostin kanssa
ja sitä sitten tarvittiinkin usein että lähtisi käyntiin lainkaan. Asensin älylaturin mutta sekään ei loppupeleissä
riittänyt. Nyt auto oli takuuhuollossa jossa todettiin akun olevan loppu ja sain siihen uuden akun. Päivityksiäkin
tehtiin ja muunmuassa tämä 19B36 sähköisen jarrutehostimen päivityksen. Sepä sitten ei onnistunutkaan ja asiaa
selvitettiin maahantuojan kannssa. Tulivat siihen tulokseen että ABSin sähköohjaus ja itse pumppu pitää uusia, joku
2500€ mötikkä. Nyt sitten ajellaan Hertzin vuokra-autolla maahatuojan laskuun eikä ole tietoa koska saadaan kuntoon.

Ensimmäisellä päivitysyrityksellä oli ilmeisesti jotain vikaa ja toisen yrityksen jälkeen auto ei lähtenyt enään käyntiin :x


Ylläolevaan lisäys siihen että auto herjasi tästä hätäpuheluviasta aikansa mutta lopetti ennen huoltoon menoa.
Huollossa sanottiin että tuo korjaatuu jos puhelin on kytkettynä autoon, ottaa päivityksen puhelimen kautta.
Auto yhä huollossa 16.1 lähtien ja auto kunnossa kun vein huoltoon, ainoastaan akku oli lopussa ja sitten tämä päivitys
piti tehdä samalla.
Auto yhä huollossa, eilen kyselin perään ja kokeiluja tehdään yhä auton saamiseksi käyntiin.
ABS moduulin päivitys on saatu kuntoon mutta auto ei lähde käyntiin.
Välillä käynnistyy ja käy hetken ja sammuu jos vaihteen pistää päälle.
Taas oli saatu pari vihjettä mikä voisi korjata asian mutta ensimmäinen ei auttanut ja
tänään kokeillaan toista asiaa.

Auto ollut huollossa pian 6 viikkoa.
Ford Focus 1.5 TDCi EcoBlue 120hv A8 ST-Line 5ov 2018.
@rsk@
Viestit: 590
Liittynyt: 24 Heinä 2016 23:11

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja @rsk@ »

Noista lepuutuksista. Laitan aina sportmoden päälle kun lähden ajamaan, että startit ja stopit ei mene paalle. Juuri ajoin noin 400km ja 5.4L/100km keskinopeudella 82km/h, ajotietokone näytteli 5.0-5.1L lukemia. En tiedä olisko tuosta saanut paljonkin pois jos olis ajellut normaaliasetuksella ja sylinterin lepuutus olis ollu käytössä.. Montako prossaa ne nyt mainosti, että se vaikuttaa kulutusta alentavasti...
Tuosta käyntiäänestä. Ainakin tuo 1.5 3pyttynen ecoboosti pyörii todella nätisti kylmänäkin tyhjäkäyntiä varsinkin 1.6ecoboostiin verrattuna, jossa oli jos jonkinmoista säksätystä ja naksutusta varsinkin kylmänä, mikä oli ihan ihan normaalia uudesta asti.
Sitten kun vetää tuonne 6500rpm nurkille tuolla kolmepyttysellä, niin tulee melkonen pärinä.. 😁
Renee
Viestit: 5411
Liittynyt: 09 Tammi 2014 18:51

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja Renee »

KajO kirjoitti: 25 Helmi 2020 13:33
KajO kirjoitti: 29 Tammi 2020 12:17
Auto yhä huollossa 16.1 lähtien ja auto kunnossa kun vein huoltoon, ainoastaan akku oli lopussa ja sitten tämä päivitys
piti tehdä samalla.
Auto yhä huollossa, eilen kyselin perään ja kokeiluja tehdään yhä auton saamiseksi käyntiin.
ABS moduulin päivitys on saatu kuntoon mutta auto ei lähde käyntiin.
Välillä käynnistyy ja käy hetken ja sammuu jos vaihteen pistää päälle.
Taas oli saatu pari vihjettä mikä voisi korjata asian mutta ensimmäinen ei auttanut ja
tänään kokeillaan toista asiaa.

Auto ollut huollossa pian 6 viikkoa.
Kuinka on onko tullut mieleen kaupan purku kun noita aikoja katsoo mitä korjaamolla oleskelee autosi.
Volvo 850 1995 farmari 2.432 bensa manuaali
Mondeo 2015 1.5 bensa ecobooster manuaali
Nipa
Viestit: 388
Liittynyt: 18 Elo 2018 07:53

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja Nipa »

Onkos tällä puolella kukaan poistellut sitä hiukkaspönttöä pakoputkesta?

Ja kyllä... se vaikuttaa päästöihin.
Focus ST -10 Ex
Fiesta ST -20 Ex
mjasa
Viestit: 82
Liittynyt: 03 Helmi 2019 23:13

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja mjasa »

revote kirjoitti: 25 Helmi 2020 07:49
mjasa kirjoitti: 24 Helmi 2020 23:13Kuten tuolla aiemmin totesin niin jos kovin alkaa kiukuttamaan webasto haaste niin akun miinusnavasta ”älykästä” latausta ohjaavan anturin liitin irti. Itselläni toiminut webasto sen jälkeen ilman ongelmia. Joskus laitan yön yli lataukseen kun on tuo defan kiinteä laturi, koska ajomatkat lyhyitä.
Oletko kysynyt huollosta, että mitä tämä anturin irroitus tarkoittaa tai aiheuttaa käytännössä? Jotenkin vaikea uskoa, ettei se aiheuttaisi mitään ongelmia :)
Enpä ole kysynyt ja miksipä kysyisin. Eipä tuo näytä mitään aiheuttavan ja jos nyt jotain ilmenee niin liitin kiinni ja pajalle. Ihmetelkööt sitten lisää. Ei tuo ihmettely pajalla tuottanut tulosta aiemminkaan niin ei tällä omalla kokeilulla sen enempää persiilleen mene...ei ole aikaa ravata pajalla valohoidossa ja odotella millä saavat toimimaan. Ennen kuin tehtaalta löytävät taas uudet koodinpätkät millä korjaantuu niin on menty jo monta talvea ilman webasto toimintaa. Ja nyt sitä sentään pystyy hyödyntämään.
revote
Viestit: 477
Liittynyt: 11 Elo 2019 09:20

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja revote »

En ole toki asiaan perehtynyt mutta lähtökohtaisesti tuntuu erikoiselta, että autossa / latausjärjestelmässä on turha, ylimääräinen anturi.
Instagram --> @revotee
Teippifanaatikon tilini --> @wrappedcarsonly
Tsekkaa uusin teippausvideoni Youtubessa @revotee
ynjevi
Viestit: 559
Liittynyt: 14 Huhti 2012 19:23

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja ynjevi »

revote kirjoitti: 25 Helmi 2020 07:49
mjasa kirjoitti: 24 Helmi 2020 23:13Kuten tuolla aiemmin totesin niin jos kovin alkaa kiukuttamaan webasto haaste niin akun miinusnavasta ”älykästä” latausta ohjaavan anturin liitin irti. Itselläni toiminut webasto sen jälkeen ilman ongelmia. Joskus laitan yön yli lataukseen kun on tuo defan kiinteä laturi, koska ajomatkat lyhyitä.
Oletko kysynyt huollosta, että mitä tämä anturin irroitus tarkoittaa tai aiheuttaa käytännössä? Jotenkin vaikea uskoa, ettei se aiheuttaisi mitään ongelmia :)
Mitäköhän ongelmia tuo aiheuttaisi? Ylilatausta ehkä, mutta sitä voisi seurata vaikka sillä monesti mainitulla tupsytmittarilla. Kenties lataus voisi hetkellisesti rynnätä? Ellei vikakoodejakaan ilmene, niin mikä ettei.
Ex Ford Mondeo 1,8 TDCi 2009
revote
Viestit: 477
Liittynyt: 11 Elo 2019 09:20

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja revote »

Kuten sanoin: En tiedä.
Instagram --> @revotee
Teippifanaatikon tilini --> @wrappedcarsonly
Tsekkaa uusin teippausvideoni Youtubessa @revotee
FF20
Viestit: 3
Liittynyt: 04 Touko 2019 16:02

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja FF20 »

Kysymys lähinnä Focus 2.0 ecoblue A8 kuskeille. Oletteko huomanneet, jos valitsee ajotilaksi sportin ja käyttää "mukautuvaa vakkaria", niin ei toimi kunnolla.Itselläni jos nopeus on asetettu vaikkapa 60km/h ja edessä ajava auto joutuu hiljentamaan vaikka nopeden 10km/h.tai jopa pysähtyy. Ja sen jälkeen lähtee kiihdyttämään takaisin nopeuteen 60km/h,oma autoni lähtee kiihdyttämään nopeutta, muttei vaihdelaatikko vaihda isompaa vaihdetta päälle. Ensimmäisellä (2019 malli) autolla kun ko. tilanne tuli, niin ei vaihtanut 3.sta isompaa pykälää päälle.Tuon pystyi varmentamaan , että vaihde oli 3 nen, kun painoin M nappulaa vaihteen valitsemessa.Nyt tässä uusimmassa (2020 malli) kun ei ole enää ratissa niitä vaihtoläpysköjä,eikä M nappia vaan L, niin ei voi varmaksi sanoa, loppuuko vaihteiden vaihto 3 pykälään? Homma toimii normaali ja eco asetuksilla, muttei sportilla.Olen käynyt myös koeajamassa 1.5 ecoboost 150hp A8 Activen ja sinä toimi loistavasti kaikilla moodeilla.Eka auton "vaivasta" kävin jälleenmyyjän huoltoneuvojan juttusilla, mutta mitään kunnon vastausta ei tullut..Epäili,ettei kukaan sport-asetuksilla mukautuvaa vakkaria käytä???Olisi kiva kuulla, onko muilla samaa oiretta . Itse epäilen ohjelmointi vikaa laatikossa...
Ford Focus Wagon Titanium 2.0 Ecoblue A8 2020.
ex. Ford Focus Wagon Titanium 2.0 Ecoblue A8 2019
Arski57
Viestit: 77
Liittynyt: 04 Helmi 2018 21:42

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja Arski57 »

KajO kirjoitti: 25 Helmi 2020 13:33
KajO kirjoitti: 29 Tammi 2020 12:17
Auto yhä huollossa 16.1 lähtien ja auto kunnossa kun vein huoltoon, ainoastaan akku oli lopussa ja sitten tämä päivitys
piti tehdä samalla.
Auto yhä huollossa, eilen kyselin perään ja kokeiluja tehdään yhä auton saamiseksi käyntiin.
ABS moduulin päivitys on saatu kuntoon mutta auto ei lähde käyntiin.
Välillä käynnistyy ja käy hetken ja sammuu jos vaihteen pistää päälle.
Taas oli saatu pari vihjettä mikä voisi korjata asian mutta ensimmäinen ei auttanut ja
tänään kokeillaan toista asiaa.

Auto ollut huollossa pian 6 viikkoa.
Kaupan purku vaan. Olet antanut riittävästi aikaa korjata auto, mutta kun eivät edes tiedä mikä vikana.
Arski57
Viestit: 77
Liittynyt: 04 Helmi 2018 21:42

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja Arski57 »

revote kirjoitti: 25 Helmi 2020 19:23 En ole toki asiaan perehtynyt mutta lähtökohtaisesti tuntuu erikoiselta, että autossa / latausjärjestelmässä on turha, ylimääräinen anturi.
Anturi on siellä sitä varten ettei akkua ladata täyteen. Näin säästetään polttoainetta ja saadaan päästöjä alas.
Vaikuttaa auton hintaan ja ennen kaikkea siihen että Ford saisi myytyjen autojen päästöt alle 95 g ja ei tarvitsisi maksaa miljardisakkoja.
Anturi ei siis ole tehtaan kannalta katsottuna turha.
On hyvin mahdollista että auto toimii ilman tuota täydellisesti ilman S/S tai webaston ongelmia.
mjasa
Viestit: 82
Liittynyt: 03 Helmi 2019 23:13

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja mjasa »

revote kirjoitti: 25 Helmi 2020 19:23 En ole toki asiaan perehtynyt mutta lähtökohtaisesti tuntuu erikoiselta, että autossa / latausjärjestelmässä on turha, ylimääräinen anturi.
No en itsekään usko, että sitä turhaan sinne on laitettu, mutta toimivaa siitä ei ole saatu kun ongelmia webaston käyttäjillä on näin paljon. Uskonpa vahvasti, että auton oman laturin jatkeena on ihan perinteinen jännitteen säädin mikä estää ylilataamisen. Tuo miinusnavan anturi antaa todennäköisesti auton järjestelmille (miksei laturillekin) vain infoa jännitteestä/varaustilasta esim. auton ollessa sammutettuna...mistäpä muusta Webasto tietää onko potkua webaston käyttöön riittävästi auton ollessa sammuksissa kerran tätä ongelmaa ei enää ilmene kun anturi on pois käytöstä? Ja jos laturin toiminta olisi tuosta anturista vain kiinni niin näillä ajomäärillä akku olisi keitelty joko pilalle tai sitten tyhjentynyt latautumisen puutteesta jo hyvän aikaa sitten. Että eipä ongelmia ole näkynyt. Ei tosissaan ole aikaa odotella autoa pajalta kerta toisensa jälkeen vain siksi, että mitään ei tälle oikein voida ennen kuin joku joskus jossain keksii tähän päivityksen.
TDdi 03
Viestit: 41
Liittynyt: 08 Syys 2005 09:11

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja TDdi 03 »

mjasa kirjoitti: 25 Helmi 2020 22:22
revote kirjoitti: 25 Helmi 2020 19:23 En ole toki asiaan perehtynyt mutta lähtökohtaisesti tuntuu erikoiselta, että autossa / latausjärjestelmässä on turha, ylimääräinen anturi.
No en itsekään usko, että sitä turhaan sinne on laitettu, mutta toimivaa siitä ei ole saatu kun ongelmia webaston käyttäjillä on näin paljon. Uskonpa vahvasti, että auton oman laturin jatkeena on ihan perinteinen jännitteen säädin mikä estää ylilataamisen. Tuo miinusnavan anturi antaa todennäköisesti auton järjestelmille (miksei laturillekin) vain infoa jännitteestä/varaustilasta esim. auton ollessa sammutettuna...mistäpä muusta Webasto tietää onko potkua webaston käyttöön riittävästi auton ollessa sammuksissa kerran tätä ongelmaa ei enää ilmene kun anturi on pois käytöstä? Ja jos laturin toiminta olisi tuosta anturista vain kiinni niin näillä ajomäärillä akku olisi keitelty joko pilalle tai sitten tyhjentynyt latautumisen puutteesta jo hyvän aikaa sitten. Että eipä ongelmia ole näkynyt. Ei tosissaan ole aikaa odotella autoa pajalta kerta toisensa jälkeen vain siksi, että mitään ei tälle oikein voida ennen kuin joku joskus jossain keksii tähän päivityksen.
Tuolla akun lataamattomuudella saadaan varmaan jotakin prosentin osia säästöä kulutukset ja varmaan se toimiikin uudessa autossa lämpimässä ilmastossa, mihin nykyautotkin on suunniteltu...
Ei kai Etelä-Euroopan yksilöissä edes taida olla webastoa??

Varmaan tuo anturin irroittaminen jonkun koodin auton järjestelmiin varmaan jättää, mutta ilmeisesti vikavaloa ei sytytetä mittaristoon?
ynjevi
Viestit: 559
Liittynyt: 14 Huhti 2012 19:23

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja ynjevi »

revote kirjoitti: 25 Helmi 2020 20:02 Kuten sanoin: En tiedä.
Niinpä, tuota ihmettelemme molemmat.
Ex Ford Mondeo 1,8 TDCi 2009
@rsk@
Viestit: 590
Liittynyt: 24 Heinä 2016 23:11

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja @rsk@ »

Nipa kirjoitti: 25 Helmi 2020 16:58 Onkos tällä puolella kukaan poistellut sitä hiukkaspönttöä pakoputkesta?

Ja kyllä... se vaikuttaa päästöihin.
Kyllähän se siellä ahdistaakin varmaan jonkun verran.
Ei ole tainnu kukaan alkaa vielä leikkimään takuulla. 🤔
mjasa
Viestit: 82
Liittynyt: 03 Helmi 2019 23:13

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja mjasa »

TDdi 03 kirjoitti: 25 Helmi 2020 23:20
mjasa kirjoitti: 25 Helmi 2020 22:22

No en itsekään usko, että sitä turhaan sinne on laitettu, mutta toimivaa siitä ei ole saatu kun ongelmia webaston käyttäjillä on näin paljon. Uskonpa vahvasti, että auton oman laturin jatkeena on ihan perinteinen jännitteen säädin mikä estää ylilataamisen. Tuo miinusnavan anturi antaa todennäköisesti auton järjestelmille (miksei laturillekin) vain infoa jännitteestä/varaustilasta esim. auton ollessa sammutettuna...mistäpä muusta Webasto tietää onko potkua webaston käyttöön riittävästi auton ollessa sammuksissa kerran tätä ongelmaa ei enää ilmene kun anturi on pois käytöstä? Ja jos laturin toiminta olisi tuosta anturista vain kiinni niin näillä ajomäärillä akku olisi keitelty joko pilalle tai sitten tyhjentynyt latautumisen puutteesta jo hyvän aikaa sitten. Että eipä ongelmia ole näkynyt. Ei tosissaan ole aikaa odotella autoa pajalta kerta toisensa jälkeen vain siksi, että mitään ei tälle oikein voida ennen kuin joku joskus jossain keksii tähän päivityksen.
Tuolla akun lataamattomuudella saadaan varmaan jotakin prosentin osia säästöä kulutukset ja varmaan se toimiikin uudessa autossa lämpimässä ilmastossa, mihin nykyautotkin on suunniteltu...
Ei kai Etelä-Euroopan yksilöissä edes taida olla webastoa??

Varmaan tuo anturin irroittaminen jonkun koodin auton järjestelmiin varmaan jättää, mutta ilmeisesti vikavaloa ei sytytetä mittaristoon?
Ei näy millään tavoin, muuta kuin, että Webasto toimii ja startstop ei aktivoidu. Eli pelkästään hyviä puolia :)
minan
Viestit: 30
Liittynyt: 17 Maalis 2019 21:26

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja minan »

Viikkus kirjoitti: 25 Helmi 2020 12:25
Renee kirjoitti: 25 Helmi 2020 12:13 Tuohon vajailla pytyillä ajeluun tärinän kanssa siihen ei taida löytyä ratkaisua kun noi tekniikan rajat on vastassa.. Vähän sama homma jos renkaasta lähtee tasapainotuspaino lipettiin. Mitkähän on edut jos vertaa haittapuoliin?
Kyllä muut valmistajat ovat pystyneet toteutukseen, jossa tärinää ei ilmaannu. Samoin ymmärtääkseni Fordin 1.5 litraisessa on sama tekniikka ilman tärinöitä. Koskee siis vain tätä litraista, eli koneen suunnittelussa on onnistuttu tältä osin huonosti.
Tai sitten vain koskee yksittäisiä litrasia koneita, jotka sitten ovat varmaankin jotain maanantaikappaleita. Omassa ei tunnu lainkaan ylimääräisiä tärinöitä. Lisäksi mm. Tekniikan maailman testeissä kehuttiin Focuksen lepuutustoiminnon huomaamattomuutta muihin merkkeihin verrattuna.
2019 Focus 1.0 A8 Titanium Wagon
Vootrson
Viestit: 89
Liittynyt: 08 Maalis 2019 13:05

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja Vootrson »

Vaikuttaa kyllä vahvasti, että kun toi latausongelma koskee vain tiettyjä yksilöitä niin sen takia pitäisi olla vika, mikä on korjattavissa. En siis tiedä autojen sähköistä tai softista hevon humppaakaan mutta kun mulla on elokuussa 2019 valmistunut auto ja s/s sekä webasto toiminut koko ajan oletetulla tavalla. Esimerkiksi tällä viikolla jo kolmena aamuna Levillä Webasto on pöhissyt aamuisin n 20-30 min jonka jälkeen 5 min ajo hissille ja illalla takas. Pakkasta viimeiset päivät ollut aamuisin noin 20-25 astetta... Näyttäisi olevan Fordin jälkimarkkinoinnin tahtotilasta kiinni asian korjaaminen kun kerran linjastolta on synnytetty autoja, joissa homma toimii. Kuinka vaikeeta se voi olla 🤪
:ford: :it
Nyt: Focus ST-line 5-ov, 1,5 ecoboost A8 -19
Ex: Focus ST-line wagon, 1,0 ecoboost A6 -17
Ex: Focus Trend 5-ov, 1,0 ecoboost M6 -15
Ex: Focus wagon, 1,6 tdci M5 -09
revote
Viestit: 477
Liittynyt: 11 Elo 2019 09:20

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja revote »

Vootrson kirjoitti: 26 Helmi 2020 17:44 Vaikuttaa kyllä vahvasti, että kun toi latausongelma koskee vain tiettyjä yksilöitä niin sen takia pitäisi olla vika, mikä on korjattavissa.
Ja juuri tästä syystä tuollainen anturin irroittaminen ratkaisuna, on vähän kyseenalainen.
Instagram --> @revotee
Teippifanaatikon tilini --> @wrappedcarsonly
Tsekkaa uusin teippausvideoni Youtubessa @revotee
Pajari
Viestit: 103
Liittynyt: 11 Huhti 2018 19:30

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja Pajari »

Vootrson kirjoitti: 26 Helmi 2020 17:44 Esimerkiksi tällä viikolla jo kolmena aamuna Levillä Webasto on pöhissyt aamuisin n 20-30 min jonka jälkeen 5 min ajo hissille ja illalla takas. Pakkasta viimeiset päivät ollut aamuisin noin 20-25 astetta...
Epäilen että noilla pakkasilla ja 5min ajoilla se Webasto saattaa lopettaa sen pöhinän joku aamu. Ei mitenkään jääkylmä akku ehdi latautua noin lyhkäsillä ajoilla tuollaisilla pakkasilla.
Focus Wagon 1.0L EcoBoost 125hp Titanium A8
mjasa
Viestit: 82
Liittynyt: 03 Helmi 2019 23:13

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja mjasa »

Vootrson kirjoitti: 26 Helmi 2020 17:44 Vaikuttaa kyllä vahvasti, että kun toi latausongelma koskee vain tiettyjä yksilöitä niin sen takia pitäisi olla vika, mikä on korjattavissa. En siis tiedä autojen sähköistä tai softista hevon humppaakaan mutta kun mulla on elokuussa 2019 valmistunut auto ja s/s sekä webasto toiminut koko ajan oletetulla tavalla. Esimerkiksi tällä viikolla jo kolmena aamuna Levillä Webasto on pöhissyt aamuisin n 20-30 min jonka jälkeen 5 min ajo hissille ja illalla takas. Pakkasta viimeiset päivät ollut aamuisin noin 20-25 astetta... Näyttäisi olevan Fordin jälkimarkkinoinnin tahtotilasta kiinni asian korjaaminen kun kerran linjastolta on synnytetty autoja, joissa homma toimii. Kuinka vaikeeta se voi olla 🤪
Se on tämmöisen ongelman kanssa vaikeeta kun tämä meidän markkina on koko mittakaavassa hyvin pieni ja Webastoja ei tuonne muille markkinoille mene niin vahva veikkaus ettei tätä nähdä kovin isona ongelmana tuolla tehtaalla 🙂. Jos ei olisi itselläkään Webastoa niin eipä olisi mitään mihin kiinnittää huomiota. Itselläni elokuussa 18 valmistunut auto ja eipä minullakaan ollut ensimmäisen vuoden aikana minkäänlaista ongelmaa webaston kanssa, toimi kuin junan vessa. Tänä talvena sitten näitä alhaisen varauksen ongelmia tullut ja lääkettä ei huollossa keksitty ja tuskin onkaan. Se, että osalla on vaihdeltu esim. akkua ei mielestäni ole yhtään sen parempi ratkaisu kuin pitää anturi irti jos ongelman syy on muualla eli tuossa "älykkäässä" latauksessa.
Vastaa Viestiin