Uusi Focus mk4 2018

Keskustelua autoista ja autoilusta yleisesti
EeroH
Viestit: 894
Liittynyt: 13 Joulu 2015 15:32

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja EeroH »

EeroH kirjoitti: 18 Loka 2020 10:42
Vootrson kirjoitti: 17 Loka 2020 19:25

Testasin tänään. Ei saa Focukseen kiinni noita. AB:n tuikut menee mullakin tilaukseen.
Ok kiitos. Täytyypä tilata AB, taidan tilata kaksi settiä jos joku muukin haluaa niin saa postit pienemmiksi eikä tarvitse odotella englannista viikko tolkulla.
No niin tilasin kaksi settiä Autobeamilta. Lamput tuli ja toinen setti ok. Mutta toiset selvästi käytety, o-renkaat rikki ja naarmuja muutenkin sekä adapterit puuttui. Tuohon paskafirmaan ei saa yhteyttä millään, sähköposti on muotoa noreply joten ne tuli takaisin. Onneksi maksoin paypalilla joten sinne valitus. Palautin lamput paypalin ohjeiden mukaan ja paypal päätti tapauksen minun hyväksi ja sain rahat takaisin ja paypal maksoi palautus postikulut. En voi suositella Autobeamia.

Jos orggis lyhdyillä ei näe palataan asiaa lisävalo topicissa.
jarkkoo
Viestit: 359
Liittynyt: 21 Heinä 2005 00:50

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja jarkkoo »

Tuli tänään käytyä ihan mielenkiinnosta ajamassa uusi Leon e-Hybrid, voimalinjasta ei sen enempää kun Fordilla ei ole mihin verrata mutta ei kyllä voi samana päivänä puhua Focuksesta jos laadun tunnetta vertaa.

Ei ollut ihmeellisiä tökkimisiä ohjelmistotasolla infotainment-osastolla, myös hallintalaitteet toimivat kuin ajatus.

Enkä kyllä ymmärrä suitsutusta Focuksen paremmasta ajettavuudestakaan, jos nyt ihan normiajosta puhutaan.

Verrokkina siis koeajo-Focuksilla ajetut muutamat sadat kilometrit.

Ja kyllä, tarjous tuli pyydettyä mutta eivätpä tunnu aidan toisella puolella Fordia arvostavan vaihdokkina.
2021 Tesla Model 3 LR
Hessu81
Viestit: 215
Liittynyt: 26 Heinä 2018 19:53

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja Hessu81 »

jarkkoo kirjoitti: 27 Marras 2020 18:30 Tuli tänään käytyä ihan mielenkiinnosta ajamassa uusi Leon e-Hybrid, voimalinjasta ei sen enempää kun Fordilla ei ole mihin verrata mutta ei kyllä voi samana päivänä puhua Focuksesta jos laadun tunnetta vertaa.

Ei ollut ihmeellisiä tökkimisiä ohjelmistotasolla infotainment-osastolla, myös hallintalaitteet toimivat kuin ajatus.

Enkä kyllä ymmärrä suitsutusta Focuksen paremmasta ajettavuudestakaan, jos nyt ihan normiajosta puhutaan.

Verrokkina siis koeajo-Focuksilla ajetut muutamat sadat kilometrit.

Ja kyllä, tarjous tuli pyydettyä mutta eivätpä tunnu aidan toisella puolella Fordia arvostavan vaihdokkina.
Ihan vaan huomautuksena, että ei sitä epsanjan ihmettäkään kaikki arvosta vaihdokkina. Tai no onko vaihdokki ikinä automyyjän mieleen tarjousta pyydettäessä. Eri asia kokonaan jos joskus myy sitä vaihdossa tullutta eteenpäin
Ford
mjasa
Viestit: 82
Liittynyt: 03 Helmi 2019 23:13

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja mjasa »

jarkkoo kirjoitti: 27 Marras 2020 18:30 Tuli tänään käytyä ihan mielenkiinnosta ajamassa uusi Leon e-Hybrid, voimalinjasta ei sen enempää kun Fordilla ei ole mihin verrata mutta ei kyllä voi samana päivänä puhua Focuksesta jos laadun tunnetta vertaa.

Ei ollut ihmeellisiä tökkimisiä ohjelmistotasolla infotainment-osastolla, myös hallintalaitteet toimivat kuin ajatus.

Enkä kyllä ymmärrä suitsutusta Focuksen paremmasta ajettavuudestakaan, jos nyt ihan normiajosta puhutaan.

Verrokkina siis koeajo-Focuksilla ajetut muutamat sadat kilometrit.

Ja kyllä, tarjous tuli pyydettyä mutta eivätpä tunnu aidan toisella puolella Fordia arvostavan vaihdokkina.
Hyvä huomioida, että mk4 focus on nyt reilu pari vuotta jo ollut markkinoilla. Kyllä sieltä luonnollisesti Seatinkin tuotteet kehittyy vauhdilla ottaen huomioon kuinka iso konserni on taustalla eli syytäkin on kehittyä. Alkaa kaikki uudet automallit olla niin lähellä toisiaan ajettavuudessa, että aletaan puhua makuasioista. Softabugit on toki Focuksen kompurointia. Mitä taas muuten esim. käytettävyyteen tulee niin itse ainakin liputan vielä Focuksen puolesta siinä, että kaikkea ei ole ainakaan nykymallissa viety kosketusnäytölle. Ja erittäin hyvä niin. Arvostan todella paljon sitä, että bluetooth yms. nykyominaisuudet löytyy, mutta muu on edelleen napein säädettävissä ja erittäin helppo/nopea käyttöisiä. Ei ainakaan tuo Seatin infotainment mitään suurta ylistystä ensitesteissä keräillyt. Mutta kaikkeen tottuu ja joillekin se on varmasti hyväntuntuinen ratkaisu. Makuasioita siis vahvasti ja varmasti Seatin vahvuus tulee juuri tuosta ladattavasta farkusta. Fordin heikkous on, että plugarit tulee focukseenkin joskus kun tulee. Noh, henk.koht omat tarpeeni liputtaa vielä vahvasti bensa vehkeen puolesta.
focst
Viestit: 2434
Liittynyt: 23 Kesä 2007 17:12
Paikkakunta: Oulu

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja focst »

Puretun moottorin laakeripinnoissa on vielä uutena leimatut qr-koodit näkyvissä. Ei siis merkittävää kulumista. TM 60tkm kestotesti fokus. Softa puoli ontuu pahasti mutta ilmeisesti muuten tekniikka ihan hyvä.. ;)
Ex Ford focus st170 2002
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019 :ford:
Hode
Viestit: 81
Liittynyt: 15 Helmi 2020 22:52

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja Hode »

Kehitys kehittyy ja kilpailu on kovaa ja jos nyt olisin autoa vaihtamassa niin seatin kävisin taas tsekkaamassa, itse asiassa käytiin seatin tarjonta katsomassa helmikuussa 2020 kun auton vaihto oli ajankohtainen mutta silloin ei seatilla ollut sellaista mallia tarjolla joka olisi meidän tarpeisiin paremmin istunut kuin farkku focus (peräkontin koko, varusteet ym kokonaishintalappu).

Tässä 1.5 ecoboostissa (manuaali) voimalinja kyllä pelaa hyvin ja auto liikkuu ihan riittävän ripeästi, plugari hybrideissä kyllä sitten voimaa runsaammin mutta hintalappukin myös isompi, toki tarjonnan lisääntyessä hintaero tasoittuu, ehkä seuraava pirssi rouvalle sitten plugari tai jopa täyssähkö...
Jeipii
Viestit: 216
Liittynyt: 23 Loka 2008 12:24

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja Jeipii »

Minkälaisia kilsoja olette 1,0 tai 1,5 moottorisella Focuksella saanut ajettua ennen kuin auto kehottaa ajamaan öljynvaihtoon/huoltoon ? Se 2 v / 30 000 km on kuitenkin "teoreettinen maksimi".
focst
Viestit: 2434
Liittynyt: 23 Kesä 2007 17:12
Paikkakunta: Oulu

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja focst »

Jeipii kirjoitti: 28 Marras 2020 15:42 Minkälaisia kilsoja olette 1,0 tai 1,5 moottorisella Focuksella saanut ajettua ennen kuin auto kehottaa ajamaan öljynvaihtoon/huoltoon ? Se 2 v / 30 000 km on kuitenkin "teoreettinen maksimi".
Mulla ois prosenttien mukaan päässyt 30tkm. Mutta vaihtelen 15tkm välein..
Ex Ford focus st170 2002
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019 :ford:
Vootrson
Viestit: 89
Liittynyt: 08 Maalis 2019 13:05

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja Vootrson »

Jeipii kirjoitti: 28 Marras 2020 15:42 Minkälaisia kilsoja olette 1,0 tai 1,5 moottorisella Focuksella saanut ajettua ennen kuin auto kehottaa ajamaan öljynvaihtoon/huoltoon ? Se 2 v / 30 000 km on kuitenkin "teoreettinen maksimi".
Ensimmäinen huolto öbaut 25k kohdalla ja olis prosenttien mukaan mennyt 30k. Nyt näyttää prosentit että vähän alle 25k pääsis toisilla öljyillä.
Ekan stintin aikana oli tosin ilmainen ö-vaihto ”sisäänajon” jälkeen 4k kohdalla jolloin ei laskuria nollattu.
:ford: :it
Nyt: Focus ST-line 5-ov, 1,5 ecoboost A8 -19
Ex: Focus ST-line wagon, 1,0 ecoboost A6 -17
Ex: Focus Trend 5-ov, 1,0 ecoboost M6 -15
Ex: Focus wagon, 1,6 tdci M5 -09
Avatar
Rusakko_
Viestit: 323
Liittynyt: 17 Syys 2008 11:41
Paikkakunta: Helsinki

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja Rusakko_ »

Jeipii kirjoitti: 28 Marras 2020 15:42 Minkälaisia kilsoja olette 1,0 tai 1,5 moottorisella Focuksella saanut ajettua ennen kuin auto kehottaa ajamaan öljynvaihtoon/huoltoon ? Se 2 v / 30 000 km on kuitenkin "teoreettinen maksimi".
Prosenttien perusteella olen katsellut että menis 25-28 tkm. Olen vaihtanut 12-15 tkm välein.
:ford: Focus 1,5 EcoBoost 150hv A8 Active Wagon 2019
KUVIA JA VIDEOITA AUTOSTANI http://aijaa.com/a/l1vgox
Jeipii
Viestit: 216
Liittynyt: 23 Loka 2008 12:24

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja Jeipii »

Ok, näköjään oikeasti pitää tuo n 30 000 km huoltoväli paikkansa. Tosin tuossahan tarjotaan sitä väliöljynvaihtoa 15 000 km jälkeen normaalin välitarkistusvalohoidon lisäksi.

Laskeskelin huoltokustannuksia ja ne on noin satasen suuremmat 60 000 km aikana kuin nykyisellä 1.0 Ecoboost Fiestalla. Laskin siihen marmoritiskin väliöljynvaihdot mukaan.
@rsk@
Viestit: 590
Liittynyt: 24 Heinä 2016 23:11

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja @rsk@ »

Jeipii kirjoitti: 29 Marras 2020 13:26 Ok, näköjään oikeasti pitää tuo n 30 000 km huoltoväli paikkansa. Tosin tuossahan tarjotaan sitä väliöljynvaihtoa 15 000 km jälkeen normaalin välitarkistusvalohoidon lisäksi.

Laskeskelin huoltokustannuksia ja ne on noin satasen suuremmat 60 000 km aikana kuin nykyisellä 1.0 Ecoboost Fiestalla. Laskin siihen marmoritiskin väliöljynvaihdot mukaan.
Ehdottomasti kannattaa se 15tkm välein öljynvaihto. Tietysti jos ajaa 30tkm puoleen vuoteen on eri asia.
Toisaalta ne jotka vaihtaa autonsa käytännössä aina alle 100tkm ajettuna, se ei omaan lompakkoon tee kuin ylimääräisen loven. Eka omistaja ei hyödy vaihtohinnassa siitä mitään..
EeroH
Viestit: 894
Liittynyt: 13 Joulu 2015 15:32

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja EeroH »

@rsk@ kirjoitti: 29 Marras 2020 13:57
Ehdottomasti kannattaa se 15tkm välein öljynvaihto.
Oisko jotain lisätietoa miten kannattaa? Eiköhän nämä kestä paaliin saakka normi vaihdoilla.
focst
Viestit: 2434
Liittynyt: 23 Kesä 2007 17:12
Paikkakunta: Oulu

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja focst »

EeroH kirjoitti: 30 Marras 2020 16:44
@rsk@ kirjoitti: 29 Marras 2020 13:57
Ehdottomasti kannattaa se 15tkm välein öljynvaihto.
Oisko jotain lisätietoa miten kannattaa? Eiköhän nämä kestä paaliin saakka normi vaihdoilla.
Jos ei meinaa pitää pitkään niin ei kannata. Mutta kuten vw longlife on opettanut pitkä vaihtoväli pitemmän päälle pilaa koneen. Männärenkaat jumiin ja kanavat pikeentyy ja focuksessa vielä sylinterin lepuutus ja säätyvät nokkapyörät pelaa öljynpaineella, niihin kanaviin ei halua pikeentymiä. Tämä minun mielipide jokainen tekee omat arviot kannattavuudesta.
Ex Ford focus st170 2002
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019 :ford:
AAR85
Viestit: 464
Liittynyt: 16 Loka 2016 15:44

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja AAR85 »

Ulkolämpötila -1. Webasto 20min päällä. Lähdettäessä auton sisälämpötila +2astetta. On toi webasto aivan onneton.
BMW 330e xDrive Touring ’22
Ex: Focus 1.5 EcoBoost 182hv A8 ST-line Wagon ’20
Ex: Focus 1.0 EcoBoost 125hv A8 ST-line Wagon ’18
Ex: Focus 1.5 EcoBoost 150hv M6 Titanium HB ’15
xflex
Viestit: 271
Liittynyt: 05 Helmi 2017 15:45

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja xflex »

AAR85 kirjoitti: 30 Marras 2020 22:16 Ulkolämpötila -1. Webasto 20min päällä. Lähdettäessä auton sisälämpötila +2astetta. On toi webasto aivan onneton.
20 min ja sisällä +2 näillä nollakeleillä, oikeasti? Onkohan kaikki kunnossa vai onko tuossa bensakoneessa nestekierrot sellaiset ettei homma toimi.

Itsellä diesel mutta käsittääkseni sama Evo 5 lämmitin dsl-versiona, näillä keleillä 20 min lämmityksen jälkeen (meillä ns. vakioaika) lasit on sulat ja sisällä hyvinkin paitakelit. En ole mitannut mutta on siellä yli 10 astetta ellei enemmänkin. Sitten kun on -10 tai kylmempää niin tarvitaan se melkein puoli tuntia.
Kuga PHEV Titanium X -22 ja Fiesta Active X A7 MHEV -23
AAR85
Viestit: 464
Liittynyt: 16 Loka 2016 15:44

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja AAR85 »

xflex kirjoitti: 01 Joulu 2020 06:45
AAR85 kirjoitti: 30 Marras 2020 22:16 Ulkolämpötila -1. Webasto 20min päällä. Lähdettäessä auton sisälämpötila +2astetta. On toi webasto aivan onneton.
20 min ja sisällä +2 näillä nollakeleillä, oikeasti? Onkohan kaikki kunnossa vai onko tuossa bensakoneessa nestekierrot sellaiset ettei homma toimi.

Itsellä diesel mutta käsittääkseni sama Evo 5 lämmitin dsl-versiona, näillä keleillä 20 min lämmityksen jälkeen (meillä ns. vakioaika) lasit on sulat ja sisällä hyvinkin paitakelit. En ole mitannut mutta on siellä yli 10 astetta ellei enemmänkin. Sitten kun on -10 tai kylmempää niin tarvitaan se melkein puoli tuntia.
Samaa alan epäilemään itsekkin. Pitää pyytää katsoa tuo huollossa, kun siellä käyn ensiviikolla. Puhallus oli nyt auto3 asennossa ja pyyntö 22astetta. Kyllä se sieltä puhalsi lämmintä, mutta todella hiljaa.
BMW 330e xDrive Touring ’22
Ex: Focus 1.5 EcoBoost 182hv A8 ST-line Wagon ’20
Ex: Focus 1.0 EcoBoost 125hv A8 ST-line Wagon ’18
Ex: Focus 1.5 EcoBoost 150hv M6 Titanium HB ’15
PiuhaPoikki
Viestit: 1168
Liittynyt: 22 Loka 2012 21:56

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja PiuhaPoikki »

Onkohan dieseleissä jotenkin erilainen lämmityslogiikka?
Eihän tämä tosiaan edellisiin verrattuna ole yhtä tehokas mutta kyllä sillä nyt sentään lasit saa sulamaan.

Ainakin connectissa 1,8tdci ja focus 1,6tdci koneissa vesi menee eberiltä suoraan lämmityslaitteen kennolle ja sitten vasta moottoriin.
Olisiko näissä bensakoneissa tehty niin tyhmästi, että vesi menee ensin koneeseen ja vasta sen jälkeen lämmityslaitteen kennolle?
Focus Vagon Titanium 2,0 ecoblue M6 2019
Focus Vagon 1,6tdci 2010
Ex. Transit Connect 1,8tdci
Vootrson
Viestit: 89
Liittynyt: 08 Maalis 2019 13:05

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja Vootrson »

Mulla hävisi noin kk sitten melkein puoli litraa jäähdytysnestettä kun käytin ensimmäistä kertaa kesän jälkeen Webastoa. Kärry oli toissa viikolla päivän pajalla, mutta mitään vuotoa tai selitystä tuolle nesteen katoamiselle ei löytynyt. Voi tietysti olla myös sattumaa, että huomasin asian samana päivänä kun Webastoa käytin.
Samalla ajettiin tuore softa voimansiirtoon, mutta se ei ainakaan tuota suunnanvaihdon hitautta A8-laatikossa parantanut lainkaan :(
:ford: :it
Nyt: Focus ST-line 5-ov, 1,5 ecoboost A8 -19
Ex: Focus ST-line wagon, 1,0 ecoboost A6 -17
Ex: Focus Trend 5-ov, 1,0 ecoboost M6 -15
Ex: Focus wagon, 1,6 tdci M5 -09
xflex
Viestit: 271
Liittynyt: 05 Helmi 2017 15:45

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja xflex »

PiuhaPoikki kirjoitti: 01 Joulu 2020 09:35 Onkohan dieseleissä jotenkin erilainen lämmityslogiikka?
Eihän tämä tosiaan edellisiin verrattuna ole yhtä tehokas mutta kyllä sillä nyt sentään lasit saa sulamaan.

Ainakin connectissa 1,8tdci ja focus 1,6tdci koneissa vesi menee eberiltä suoraan lämmityslaitteen kennolle ja sitten vasta moottoriin.
Olisiko näissä bensakoneissa tehty niin tyhmästi, että vesi menee ensin koneeseen ja vasta sen jälkeen lämmityslaitteen kennolle?
Nestekierroista en tiedä mutta eihän tämä mikään Lämpö-ässä ole kun kaiholla muistelee takavuosien Volvoja. Mutta lasit sulaa ja sisällä tarkenee paitasillaan startista alkaen ainakin niin kauan kuin webasto käy. Sitten kun se sammuu niin tosipakkasilla moottorin lämmöt ei pysy ylhäällä. Kyllä siellä tarkenee ilman karvalakkia mutta sen huomaa selvästi kun weba sammuu. Onko sitten huonoa suunnittelua vai eikö sieltä sitten vaan oikeasti irtoa hukkalämpöä kabiiniin.

Voihan tuossa jotain logiikkaeroa olla kun kaikki dieselit tulee tehtaalta webastolla, joku viisaampi varmaan tietää.
Kuga PHEV Titanium X -22 ja Fiesta Active X A7 MHEV -23
PiuhaPoikki
Viestit: 1168
Liittynyt: 22 Loka 2012 21:56

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja PiuhaPoikki »

xflex kirjoitti: 01 Joulu 2020 10:14 Mutta lasit sulaa ja sisällä tarkenee paitasillaan startista alkaen ainakin niin kauan kuin webasto käy. Sitten kun se sammuu niin tosipakkasilla moottorin lämmöt ei pysy ylhäällä. Kyllä siellä tarkenee ilman karvalakkia mutta sen huomaa selvästi kun weba sammuu. Onko sitten huonoa suunnittelua vai eikö sieltä sitten vaan oikeasti irtoa hukkalämpöä kabiiniin.
Noinhan se on ollut nykydieselissä jo vuosia. Kunnon pakkasilla moottorin oma lämmöntuotto ei ainakaan kaupunkiajossa vaan riitä.
Mittari laskee silmissä kun pysähtyy valoihin :lol:
Focus Vagon Titanium 2,0 ecoblue M6 2019
Focus Vagon 1,6tdci 2010
Ex. Transit Connect 1,8tdci
focst
Viestit: 2434
Liittynyt: 23 Kesä 2007 17:12
Paikkakunta: Oulu

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja focst »

PiuhaPoikki kirjoitti: 01 Joulu 2020 09:35 Onkohan dieseleissä jotenkin erilainen lämmityslogiikka?
Eihän tämä tosiaan edellisiin verrattuna ole yhtä tehokas mutta kyllä sillä nyt sentään lasit saa sulamaan.

Ainakin connectissa 1,8tdci ja focus 1,6tdci koneissa vesi menee eberiltä suoraan lämmityslaitteen kennolle ja sitten vasta moottoriin.
Olisiko näissä bensakoneissa tehty niin tyhmästi, että vesi menee ensin koneeseen ja vasta sen jälkeen lämmityslaitteen kennolle?
Ainakin paikka on muuttunut vanhemmissa oli rintapellissä kiinni lämmitin nyt se on oik.eturenkaan etupuolella ja sanoisin että lämmittää ensin koneen sitten sisätilat. Pitäisi käyttää nosturilla ja varmistaa..
Ex Ford focus st170 2002
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019 :ford:
@rsk@
Viestit: 590
Liittynyt: 24 Heinä 2016 23:11

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja @rsk@ »

focst kirjoitti: 30 Marras 2020 19:12
EeroH kirjoitti: 30 Marras 2020 16:44
Oisko jotain lisätietoa miten kannattaa? Eiköhän nämä kestä paaliin saakka normi vaihdoilla.
Jos ei meinaa pitää pitkään niin ei kannata. Mutta kuten vw longlife on opettanut pitkä vaihtoväli pitemmän päälle pilaa koneen. Männärenkaat jumiin ja kanavat pikeentyy ja focuksessa vielä sylinterin lepuutus ja säätyvät nokkapyörät pelaa öljynpaineella, niihin kanaviin ei halua pikeentymiä. Tämä minun mielipide jokainen tekee omat arviot kannattavuudesta.
Niinkuin tuossa oli jo aiemmin puhetta, niin vaikka joku kahden, kolmen vuoden auton pitäminen ei omaan taskuun tuo välttämättä mitään noista ylimääräsistä vaihdoista. Turbon "elämänkaareenhan" se öljyn puhtaus ja voitelukyky vaikuttaa ratkasevasti myös. Kuitenkin nuo pikkuhyrrät pyörii aika rajuilla kierroksilla. Oliko se litrasessa ecobuustissakin jotain 300000rpm tms parhaimmillaan, mutta kuitenkin. Itselle on vaan jäänyt vähän sellanen monen mielestä ylihuoltaminen päälle. Ja kun autoa tulee välillä ajettua vähän raskaammalla jalalla, niin sitä voi palkinnoksi sitten paremmin huoltaakkin. 😁 👍
Opla
Viestit: 11
Liittynyt: 03 Kesä 2020 21:39

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja Opla »

Tänään tuli tieto merkkihuollosta, että Fordin tehtaalta on vihdoin tullut osat ja konfiguraatio Focuksen virtatalouden ongelman korjaukseen. Työhön kuluu aikaa noin 1,5 tuntia. Eli josko viimein ratkeaa ongelmat!
toasti
Viestit: 463
Liittynyt: 02 Joulu 2018 17:59

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja toasti »

Opla kirjoitti: 02 Joulu 2020 21:25 Tänään tuli tieto merkkihuollosta, että Fordin tehtaalta on vihdoin tullut osat ja konfiguraatio Focuksen virtatalouden ongelman korjaukseen. Työhön kuluu aikaa noin 1,5 tuntia. Eli josko viimein ratkeaa ongelmat!
Jos viitsit, niin kysy huollossa mitä autolle tehdään. Kiinnostaisi tietää vaikka omat virtaongelmat katosivat pääosin akun vaihdolla.
Ford Focus 1.5 TDCi EcoBlue A8 2018
Vastaa Viestiin