Uusi Focus mk4 2018

Keskustelua autoista ja autoilusta yleisesti
Hot hatch
Viestit: 124
Liittynyt: 14 Touko 2016 20:41

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja Hot hatch »

PiuhaPoikki kirjoitti: 23 Heinä 2020 21:21
Hot hatch kirjoitti: 23 Heinä 2020 20:45 Itsellä häipyi kaikki virtaongelmat, kun alkuvuodesta vaihdoin paremman akun.
Paremman?
Saman vai erityyppisen kuin alkuperäinen?
Vartan AGM, eikä ole kertaakaan tarvinnut ladata ulkoisella laturilla.
Tesla Model Y Performance
PiuhaPoikki
Viestit: 1168
Liittynyt: 22 Loka 2012 21:56

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja PiuhaPoikki »

Hot hatch kirjoitti: 23 Heinä 2020 23:08
PiuhaPoikki kirjoitti: 23 Heinä 2020 21:21

Paremman?
Saman vai erityyppisen kuin alkuperäinen?
Vartan AGM, eikä ole kertaakaan tarvinnut ladata ulkoisella laturilla.
Tuota AGM:ää vähän epäilinkin.
Vaihdettiinko BMS-systeemiin tieto uudesta akusta?

Mulla on nimittäin käynyt mielessä se, että jospa näissä ongelmayksilöissä on koodattuna AGM mutta asennettuna flooded akku.
Focus Vagon Titanium 2,0 ecoblue M6 2019
Focus Vagon 1,6tdci 2010
Ex. Transit Connect 1,8tdci
Mafordbu
Viestit: 10
Liittynyt: 15 Touko 2020 10:04

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja Mafordbu »

Rusakko_ kirjoitti: 22 Heinä 2020 19:37
AAR85 kirjoitti: 22 Heinä 2020 18:57

Mulla ei oo kummassakaan mk4 automaatissa ollut tuota nyktkähdystä moottorijarrulla. Ainoastaan satunnaisesti kylmänä liikkeelle lähtiessä 2 - 3 vaihdon välissä veto ns katoaa sekunnin murto-osiksi. Tämä ilmennyt molemmissa satunnaisesti.
Joitain tilanteita on tullut missä vaihde vaihtuu terävästi/nytkähtäen. Ei ole vähääkään huolettanut, koska niin on tehnyt kaikki automaatit joskus. No, cvt tyyppinen aski ei ole nykinyt...
Pääsimme näköjään vaihteiston kanssa sopuun, kun nykiminen loppui melkeinpä heti, kun tänne kirjoittelin asiasta.. Kenties siinä oli vielä optimointi meneillään, kun nyt se tuntuu vaihtavan vaihteita muutenkin pehmeämmin. Mutta hyvä tietää, että vastaavista satunnaisista nytkähtelyistä ei kannata olla huolissaan.
2020 Focus ST-line 5-ov 1.5L 150hp A8
2002 Focus 1.8L 116hv
@rsk@
Viestit: 590
Liittynyt: 24 Heinä 2016 23:11

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja @rsk@ »

Kokeilin matkaa ajaessa pienen siivun ajaa normimodella ja auto tuntuu jalkaan jotenkin vetelältä ja vakionopeussäätimen kanssakin velloo jotenkin ihmeellisesti. Sportilla vaan koko ajan, niin omaan makuun toimii hyvin ja käytös vakionopeussäätimen kanssa sitä kautta on paljon johdonmukasempaa mäkisellä tiellä varsinkin. Ei jaksa notkopaikoissa itse kaasun kanssa antaa lisää happea ennenkuin moottorijarrutukselta kääntyy vetopäälle ylämäkeen.
Hot hatch
Viestit: 124
Liittynyt: 14 Touko 2016 20:41

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja Hot hatch »

PiuhaPoikki kirjoitti: 24 Heinä 2020 00:09
Hot hatch kirjoitti: 23 Heinä 2020 23:08
Vartan AGM, eikä ole kertaakaan tarvinnut ladata ulkoisella laturilla.
Tuota AGM:ää vähän epäilinkin.
Vaihdettiinko BMS-systeemiin tieto uudesta akusta?

Mulla on nimittäin käynyt mielessä se, että jospa näissä ongelmayksilöissä on koodattuna AGM mutta asennettuna flooded akku.
Ei tehty mitään. Oli matalan jännitteen herjat päällä ja webasto ei toiminut yms, niin sitten vaan uusi akku kiinni ja ta-daa, ei herjannut enää, webasto ja kaikki toimi heti ja toimii vieläkin. Että, mistä se jännitteenvalvonta mikälie tiesi, että nytpä onkin virtaa, vaikka ei ladattu sen läpi. :?:
Tesla Model Y Performance
-Kj-
Viestit: 150
Liittynyt: 14 Helmi 2016 16:26
Paikkakunta: Oulu

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja -Kj- »

Täyden AGM akun lepojännite on mielestäni pari voltin kymmenystä korkeampi kuin flooded akun. Silloin kun virranhallinta kalibroi itsensä (auton ollessa tovin sammuksissa) ja näkee korkeamman jännitteen, ajattelee akussa olevan potkua - niin kuin tässä onkin. AGM myös ottaa paremmin vastaan varausta kuin tämä enhanced flooded mikä on alkup akku. Mahtaisikohan virranhallinta käyttäytyä yhtä oudosti jos sille kerrottaisiin että kyseessä AGM.

Itselläni virtaongelmia ei vieläkään ole esiintynyt, sen jälkeen kun tcu päivitys tuli pari kk sitten itsestään. Sensoria ei ole vielä asennettu. Parin päivän seisonnan jälkeen oli akun varaus vielä indikoitu 70% ja siinä se on pyörinyt 70-75 kun olen satunnaisesti katsellut. Ei siis ihan tavoite - 80% ole vielä ollut.

30tkm huollossa huomasivat öljykylpyisestä jakopäästä pientä öljyvuotoa (ympäristö kostunut), joten ylimääräiset pajareissut ei siihen vielä loppuneet....
Focus Titanium Wagon 2.0D A8 -19
Volvo S40 T5 M6 -05
Ex: Mondeo 2.2 TDCi Trend Wagon 08
Ex: Mondeo 1,8 Ambiente+ Wagon -00
Avatar
HMS77
Viestit: 588
Liittynyt: 29 Kesä 2008 21:24
Paikkakunta: Tampere

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja HMS77 »

@rsk@ kirjoitti: 24 Heinä 2020 20:18 Kokeilin matkaa ajaessa pienen siivun ajaa normimodella ja auto tuntuu jalkaan jotenkin vetelältä ja vakionopeussäätimen kanssakin velloo jotenkin ihmeellisesti. Sportilla vaan koko ajan, niin omaan makuun toimii hyvin ja käytös vakionopeussäätimen kanssa sitä kautta on paljon johdonmukasempaa mäkisellä tiellä varsinkin. Ei jaksa notkopaikoissa itse kaasun kanssa antaa lisää happea ennenkuin moottorijarrutukselta kääntyy vetopäälle ylämäkeen.
Manuaalilla ehkä noin, mutta automaatilla sport asento pitää koko ajan pienempää vaihdetta ja muutenkin vedättää turhan korkealle, en käytä sportia kuin ohitustilanteessa.
Ja automaatilla ei kyllä vello eikä tee mitään muutakaa ihmeellistä.
Ford Focus 1.5TDCi A8 Titanium 5-ov 2018

Kuva
Torpeedo
Viestit: 9
Liittynyt: 25 Heinä 2020 09:07

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja Torpeedo »

Kuuluuko muilla sellaista hankaavaa tai laahaavaa ääntä kun kääntää rattia?
Renee
Viestit: 5411
Liittynyt: 09 Tammi 2014 18:51

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja Renee »

Varmaa kannatta tutkia että auto etunen ylös ja pyörät linkkuun ja pyörität rengasta käsin(jos itse haluaa tutkia äänimaailmaa ).Ottaako rengas johonkin rajoitinkumiin vaikka. Mikä rengastus/ vanteet autossa myös jarrupuoli kunnossa. Jos uusi auto takuu voimassa niin sinne huoltotiskille valittamaan vaan.
Volvo 850 1995 farmari 2.432 bensa manuaali
Mondeo 2015 1.5 bensa ecobooster manuaali
@rsk@
Viestit: 590
Liittynyt: 24 Heinä 2016 23:11

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja @rsk@ »

HMS77 kirjoitti: 25 Heinä 2020 10:27
@rsk@ kirjoitti: 24 Heinä 2020 20:18 Kokeilin matkaa ajaessa pienen siivun ajaa normimodella ja auto tuntuu jalkaan jotenkin vetelältä ja vakionopeussäätimen kanssakin velloo jotenkin ihmeellisesti. Sportilla vaan koko ajan, niin omaan makuun toimii hyvin ja käytös vakionopeussäätimen kanssa sitä kautta on paljon johdonmukasempaa mäkisellä tiellä varsinkin. Ei jaksa notkopaikoissa itse kaasun kanssa antaa lisää happea ennenkuin moottorijarrutukselta kääntyy vetopäälle ylämäkeen.
Manuaalilla ehkä noin, mutta automaatilla sport asento pitää koko ajan pienempää vaihdetta ja muutenkin vedättää turhan korkealle, en käytä sportia kuin ohitustilanteessa.
Ja automaatilla ei kyllä vello eikä tee mitään muutakaa ihmeellistä.
Joo ei automaatilla kannata turhaan huudattaa.
focst
Viestit: 2434
Liittynyt: 23 Kesä 2007 17:12
Paikkakunta: Oulu

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja focst »

Renee kirjoitti: 25 Heinä 2020 12:43 Varmaa kannatta tutkia että auto etunen ylös ja pyörät linkkuun ja pyörität rengasta käsin(jos itse haluaa tutkia äänimaailmaa ).Ottaako rengas johonkin rajoitinkumiin vaikka. Mikä rengastus/ vanteet autossa myös jarrupuoli kunnossa. Jos uusi auto takuu voimassa niin sinne huoltotiskille valittamaan vaan.
2018 focus..on takuu ja pitkään. Varaamaan aikaa huoltoon näitä ite kannata korjata ennen kun takuu loppuu.
Ex Ford focus st170 2002
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019 :ford:
Renee
Viestit: 5411
Liittynyt: 09 Tammi 2014 18:51

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja Renee »

Monesati vaikka takuu kun lukee tätä osiota ei vaan tule biili kysyjillä kuntion. Onko vika miehissä vai autossa. Siinäpä kysymys?
Volvo 850 1995 farmari 2.432 bensa manuaali
Mondeo 2015 1.5 bensa ecobooster manuaali
PiuhaPoikki
Viestit: 1168
Liittynyt: 22 Loka 2012 21:56

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja PiuhaPoikki »

-Kj- kirjoitti: 25 Heinä 2020 08:17 Täyden AGM akun lepojännite on mielestäni pari voltin kymmenystä korkeampi kuin flooded akun. Silloin kun virranhallinta kalibroi itsensä (auton ollessa tovin sammuksissa) ja näkee korkeamman jännitteen, ajattelee akussa olevan potkua - niin kuin tässä onkin. AGM myös ottaa paremmin vastaan varausta kuin tämä enhanced flooded mikä on alkup akku. Mahtaisikohan virranhallinta käyttäytyä yhtä oudosti jos sille kerrottaisiin että kyseessä AGM.

Itselläni virtaongelmia ei vieläkään ole esiintynyt, sen jälkeen kun tcu päivitys tuli pari kk sitten itsestään. Sensoria ei ole vielä asennettu. Parin päivän seisonnan jälkeen oli akun varaus vielä indikoitu 70% ja siinä se on pyörinyt 70-75 kun olen satunnaisesti katsellut. Ei siis ihan tavoite - 80% ole vielä ollut.

30tkm huollossa huomasivat öljykylpyisestä jakopäästä pientä öljyvuotoa (ympäristö kostunut), joten ylimääräiset pajareissut ei siihen vielä loppuneet....
Tuota juuri ajoin takaa, että se AGM:n lepojännite on hitusen korkeampi ja jos auto luulee asennetuna olevan flooded akun niin indikoitu varausprosentti on korkeampi.

Olisin kovasti tyytyväinen noihin 70-75% lukemiin mutta nyt neljän päivän aikana ajettujen 2600km:n aikana ei ole päästy yli 65%.
Focus Vagon Titanium 2,0 ecoblue M6 2019
Focus Vagon 1,6tdci 2010
Ex. Transit Connect 1,8tdci
Hessu81
Viestit: 215
Liittynyt: 26 Heinä 2018 19:53

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja Hessu81 »

Torpeedo kirjoitti: 25 Heinä 2020 10:34 Kuuluuko muilla sellaista hankaavaa tai laahaavaa ääntä kun kääntää rattia?
Meille vaihdettiin ohjauksen osia saman äänen takia. Takuuseen vaan. En muista mikä oli se lopullinen äänen aiheuttaja. Vaihtoi parikin juttua sinne
Ford
Avatar
Rusakko_
Viestit: 323
Liittynyt: 17 Syys 2008 11:41
Paikkakunta: Helsinki

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja Rusakko_ »

Kellään kokemusta takakonttiin sijoitettavista kylmälaukuista, mihin virta otetaan kontin 12 V lähdöstä? Toimiiko vain kun auto käynnissä? Ymmärsin että jos moottori sammutettunakin toimii, niin akkua kuormittaa kovasti.

Joku perus alle satasen laukku olis tarjolla sukulaiselta.
:ford: Focus 1,5 EcoBoost 150hv A8 Active Wagon 2019
KUVIA JA VIDEOITA AUTOSTANI http://aijaa.com/a/l1vgox
Frnz
Viestit: 290
Liittynyt: 10 Helmi 2011 17:12
Paikkakunta: Vantaa

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja Frnz »

Rusakko_ kirjoitti: 25 Heinä 2020 22:46 Kellään kokemusta takakonttiin sijoitettavista kylmälaukuista, mihin virta otetaan kontin 12 V lähdöstä? Toimiiko vain kun auto käynnissä? Ymmärsin että jos moottori sammutettunakin toimii, niin akkua kuormittaa kovasti.

Joku perus alle satasen laukku olis tarjolla sukulaiselta.
Muistaakseni Fordissa virtaa tulee takaluukun 12v lähdöstä kun autossa on virrat. Ei vaadi moottorin käynnissä oloa. Näin se on käsittääkseni useimmissa automerkeissä. Varmasti syö virtaa aikalailla jos moottori ei ole käynnissä.

Periaatteessa tuollainen kylmälaukku toimii kyllä ihan hyvin. Me teemme usein pitkillä mökkimatkoilla niin, että kylmälaukku laitetaan kotona takaluukkuun hurisemaan ja noin 150km ajon jälkeen käymme kaupassa. Tuolloin laukku on viileä ja sinne voi laittaa loppumatkan ajaksi kylmää tarvitsevat (ei kuitenkaan pakasteet) tuotteet. Tarkkaa tietoa siitä milloin kylmälaukku on kylmentynyt, ei minulla ole, mutta veikkaan että se ottaa kyllä oman aikansa ellei sinne etukäteen laita jotain kylmäkalleja tms.
Ajossa Focus Active 2019 & Fiesta Titanium 2020
Ex Fords: Focus 1.0 Ecoboost 2014 , B-Max 1.0 2013, StreetKa 2004, Focus 1.6 Ecoboost 2012, Fiesta 1,25 2010, Focus 1,6 TDCI 2010, Focus 1.6 2006, C-max 1.8 2004, Escort 1.6 Cabrio '92
PiuhaPoikki
Viestit: 1168
Liittynyt: 22 Loka 2012 21:56

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja PiuhaPoikki »

Mulla on semmoinen Peltier-elementtiin perustuva kylmälaukku. Se syö 4-5 ampeeria, joten kovin kauaa sitä ei voi pitää päällä ilman laturia.
Sieltä takaluukun pistokkeestakin katkeaa tosin sähkö melko pian auton sammutuksen jälkeen.
Ajomatkojen aikana pelittää hyvin ja pitää ostokset viileänä.
Focus Vagon Titanium 2,0 ecoblue M6 2019
Focus Vagon 1,6tdci 2010
Ex. Transit Connect 1,8tdci
Avatar
HMS77
Viestit: 588
Liittynyt: 29 Kesä 2008 21:24
Paikkakunta: Tampere

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja HMS77 »

Jep. Meillä oli Airamin kylmälaukku kontissa tuossa lomareissulla, toimi normaalisti auton ollessa käynnissä mutta jopa 6 tunnin ajomatkan jälkeen laukku sammutti ittensä akun varauksen takia tunti sen jälkeen kun tultiin perille.
Ford Focus 1.5TDCi A8 Titanium 5-ov 2018

Kuva
larna
Viestit: 155
Liittynyt: 12 Tammi 2017 21:34

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja larna »

Viikkus kirjoitti: 21 Heinä 2020 11:57
larna kirjoitti: 20 Heinä 2020 23:12 Niinpä olikin kun tarpeeks sekas ketjua taaksepäin. No samalla tuli kahlattua teidän s/s ja muutkin murheet läpi :o .
Empä olisi arvannut millaisia murheita uusissa Focuksissa on ollut kun oma mk3.5 on toiminut 3 vuotta ja 75tkm moitteettomasti.
(ST Line 1.5 dtci automaatti)
Liisari loppumassa elokuussa, joten nyt pitää päättää jatkanko vanhaa vai tilaanko uuden.
Kävin tänään ajaa Titanium bensan kun dieseliä ei tunnu mistään saavan koeajoon ainakaan ST Line mallina.

Onkohan alustassa,moottorissa, vaihteistossa tapahtunut muutosta huonompaan/parempaan suuntaan?
MK3.5 St Line alustasta olen kovasti tykännyt, no jos moitittavaa niin ehkä hiukan pinta kova.
Mulla on ollut mk3.5 farkku st-line ja nyt on tämä mk4 myös farmari/st-line. Itse en keksi edellisestä mallista juuri mitään mitä kaipaisin tämän uuden kohdalla. Jos nyt ihan viilataan yksityiskohtia, niin tässä uudessa mallissa on muutama pieni juttu, joista en ole niin innostunut. Esim. automaattinen ilmastointi on vähän turhan säädettävä omaan makuun, saisi olla yksinkertaisempi, kuten mk3.5 kohdalla. Sitten on nämä entisestään lisääntyneet mittariston huomautustekstit ja piipitykset. Ennen jokaista ajokertaa täytyy kuitata liian monta huomautusta, deaktivoida S&S ja asettaa sport-ajomoodi. Tätä ei edellisessä mallissa muistaakseni ollut, lukuunottamatta S&S deaktivointia.

Toki edelleen uudet varusteet ja mk4:sen parantunut laaduntunne trumppaa nämä ärsyttävyydet reilusti. Ajoergo on mk4:ssa itselle parantunut reilusti edellisestä ja tilat on takapenkillä paremmat. Itse olen myös välttynyt näiltä täällä esiintyneiltä lukuisilta ongelmilta.
Yein päätöksen, että jatkan vanhan liising sopparia vuodella. 100€ edullisempi kuin uusi, ja kun hyvin pelittää vieläkin.
Focus_2.0
Viestit: 735
Liittynyt: 20 Kesä 2006 16:21
Paikkakunta: Tampere

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja Focus_2.0 »

Frnz kirjoitti: 26 Heinä 2020 07:45
Rusakko_ kirjoitti: 25 Heinä 2020 22:46 Kellään kokemusta takakonttiin sijoitettavista kylmälaukuista, mihin virta otetaan kontin 12 V lähdöstä? Toimiiko vain kun auto käynnissä? Ymmärsin että jos moottori sammutettunakin toimii, niin akkua kuormittaa kovasti.

Joku perus alle satasen laukku olis tarjolla sukulaiselta.
Muistaakseni Fordissa virtaa tulee takaluukun 12v lähdöstä kun autossa on virrat. Ei vaadi moottorin käynnissä oloa. Näin se on käsittääkseni useimmissa automerkeissä. Varmasti syö virtaa aikalailla jos moottori ei ole käynnissä.

Periaatteessa tuollainen kylmälaukku toimii kyllä ihan hyvin. Me teemme usein pitkillä mökkimatkoilla niin, että kylmälaukku laitetaan kotona takaluukkuun hurisemaan ja noin 150km ajon jälkeen käymme kaupassa. Tuolloin laukku on viileä ja sinne voi laittaa loppumatkan ajaksi kylmää tarvitsevat (ei kuitenkaan pakasteet) tuotteet. Tarkkaa tietoa siitä milloin kylmälaukku on kylmentynyt, ei minulla ole, mutta veikkaan että se ottaa kyllä oman aikansa ellei sinne etukäteen laita jotain kylmäkalleja tms.
Peltier jääkaappi on hyötysuhteeltaan huono eikä kannata käyttää kun auto käynnissä. Taitaa kuluttaa enemmän kun webasto.. Veneeseen hommattiin kompurakylmälaukku kun akku oli kovilla. Laittaa kotona/kohteessa verkkovirtaan niin ei kulu turhaan virtaa laukun jäähdyttämiseen. Tuottaa myös käänteisesti lämpöä mutta se ei ongelma ilmastoidussa autossa.
Itse ollaan pärjätty passiivisella kylmälaukulla. Kotona lataa laukkuun kolme puolen litran jäistä pulloa käärittynä sanomalehteen ja kaupassa parinsadan kilsan päässä edelleen umpijäässä. Pitää tavarat mökille kylminä.
Ford Focus 1.5 Ecoboost Titanium STW -16
Ford Mondeo 1.8 110hv Trend 5d -04

Ex.
Ford Focus 2.0 Trend "RS-look" -01, Ford Focus 1.6 Trend -08, Ford Focus 1.6 Trend -04, Ford Sierra 2.0 Laser -85
PiuhaPoikki
Viestit: 1168
Liittynyt: 22 Loka 2012 21:56

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja PiuhaPoikki »

Focus_2.0 kirjoitti: 26 Heinä 2020 19:21 Peltier jääkaappi on hyötysuhteeltaan huono eikä kannata käyttää kun auto käynnissä. Taitaa kuluttaa enemmän kun webasto..
Hmm... tuliko tässä nyt painovirhe?
Vai mitä tarkoitat sillä, että peltier-kaappia "ei kannata käyttää kun auto käynnissä"?

Kyllähän auton laturi jaksaa sen 5A syöttää kevyesti. Jaksaahan se lisävalojakin ruokkia.
Vai oliko tarkoitus sanoa että kannattaa käyttää vain kun auto on käynnissä?

Auton seistessä sitä ei todella kannata käyttää kuin korkeintaan ruokatauon ajan.
Kompurakaappiin verrattuna se on todellakin syöppä.
Viimeksi muokannut PiuhaPoikki, 26 Heinä 2020 20:53. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Focus Vagon Titanium 2,0 ecoblue M6 2019
Focus Vagon 1,6tdci 2010
Ex. Transit Connect 1,8tdci
Focus_2.0
Viestit: 735
Liittynyt: 20 Kesä 2006 16:21
Paikkakunta: Tampere

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja Focus_2.0 »

PiuhaPoikki kirjoitti: 26 Heinä 2020 20:38
Focus_2.0 kirjoitti: 26 Heinä 2020 19:21 Peltier jääkaappi on hyötysuhteeltaan huono eikä kannata käyttää kun auto käynnissä. Taitaa kuluttaa enemmän kun webasto..
Hmm... tuliko tässä nyt painovirhe?
Vai mitä tarkoitat sillä, että peltier-kaappia ei kannata käyttää kun auto on käynnissä?

Kyllähän auton laturi jaksaa sen 5A syöttää kevyesti. Jaksaahan se lisävalojakin ruokkia.
Mutta auton seistessä sitä ei todella kannata käyttää kuin korkeintaan ruokatauon ajan.
Kompurakaappiin verrattuna se on todellakin syöppä.
Niin siis tarkoitin, että käyttää vain kun auto käy.
Ford Focus 1.5 Ecoboost Titanium STW -16
Ford Mondeo 1.8 110hv Trend 5d -04

Ex.
Ford Focus 2.0 Trend "RS-look" -01, Ford Focus 1.6 Trend -08, Ford Focus 1.6 Trend -04, Ford Sierra 2.0 Laser -85
PiuhaPoikki
Viestit: 1168
Liittynyt: 22 Loka 2012 21:56

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja PiuhaPoikki »

Joo, suomen kieli on pikkutarkkaa. Ehdin jo korjata omaakin tekstiäni yksiselitteisempään suuntaan. :lol:
Focus Vagon Titanium 2,0 ecoblue M6 2019
Focus Vagon 1,6tdci 2010
Ex. Transit Connect 1,8tdci
fordever
Viestit: 436
Liittynyt: 21 Kesä 2006 12:34

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja fordever »

Muutama tuhat kilometriä ajettu. Mukana huonoa talvea hetken. Vajaa 40 % taajamassa ja loput valtateillä, jossa aktiivinen/adaptiivinen vakionopeussäädin aina päällä. Keskimääräinen tankkauksista laskettu kulutus 6,1 l/100 km. Kulutus per tankkausväli vaihdellut 5,2 - 7,1 l/100 km.
Ford Focus 1.0 EcoBoost 155hp mHEV A7 PowerShift ST-Line Wagon 2023
@rsk@
Viestit: 590
Liittynyt: 24 Heinä 2016 23:11

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja @rsk@ »

fordever kirjoitti: 27 Heinä 2020 17:37 Muutama tuhat kilometriä ajettu. Mukana huonoa talvea hetken. Vajaa 40 % taajamassa ja loput valtateillä, jossa aktiivinen/adaptiivinen vakionopeussäädin aina päällä. Keskimääräinen tankkauksista laskettu kulutus 6,1 l/100 km. Kulutus per tankkausväli vaihdellut 5,2 - 7,1 l/100 km.
Positiivinen yllätys ollut, että selkeesti vitosella alkaviin kulutuksiin on päässyt matka-ajossa ilman näitä ekohömpötyksiä.
Vastaa Viestiin