Uusi Focus mk4 2018

Keskustelua autoista ja autoilusta yleisesti
Motorcade
Viestit: 80
Liittynyt: 22 Elo 2018 07:57

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja Motorcade »

PiuhaPoikki kirjoitti: 19 Touko 2020 10:05
Motorcade kirjoitti: 19 Touko 2020 08:07 Jotenkin noin sen oletin menevän itsekin. Kysyin suorilta parasta suojausta. Pitääpä kysellä lisää.
Itse valitsin sen tectylin keskimmäisen, eli "ohjelma" nimisen vaihtoehdon.
Siinähän on se jippo, että ohjelma edellyttää tarkastuksia/uusintakäsittelyjä jotka maksavat satasia.
Mutta ei mulla ole aikomustakaan teettää/maksaa niitä.
Se on nyt kertaalleen käsitelty melko laajasti ja saa semmoisena olla paalaukseen asti mikäli minusta riippuu.
Taidan päätyä kanssa tuohon "Ohjelmaan". Vähän riippuen hintaerosta halvimpaan. Mutta se olisi helppo perustella itselle: ei jää ainakaan mieltä kaihertamaan, että olisiko sittenkin pitänyt ottaa astetta parempi, ja toisaalta se kallein vaihtoehto (LongLife?) on selvästi yli mun sietämän budjetin ja tarpeiden.
Arski57
Viestit: 77
Liittynyt: 04 Helmi 2018 21:42

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja Arski57 »

Fixu kirjoitti: 19 Touko 2020 10:20 Jälleen kerran 5/5 suoritus Espoon Laakkoselta.
Jännää että Espoossa saa kunnon palvelua ja Herttoniemessä sitä ei voi sanoa edes palveluksi.
Pitänee joskus ajaa Espooseen ihan kokeilemaan.
Fixu
Viestit: 284
Liittynyt: 10 Loka 2018 15:08

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja Fixu »

Arski57 kirjoitti: 19 Touko 2020 11:49
Fixu kirjoitti: 19 Touko 2020 10:20 Jälleen kerran 5/5 suoritus Espoon Laakkoselta.
Jännää että Espoossa saa kunnon palvelua ja Herttoniemessä sitä ei voi sanoa edes palveluksi.
Pitänee joskus ajaa Espooseen ihan kokeilemaan.
Käy testaamassa, toivottavasti toimii myös kohdallasi. Tiskillä palvelevat työnjohtajat mukavia eikä vikoja ole selitelty pois tai jätetty yrittämättä. Omalla kohdalla tuntuu että mekaanikot olleet myös tehtävien tasalla, sen tähden vioille myös tehty jotain.

Jos joskus vielä ostan Fordin, niin tiedän missä käyn ensimmäisenä pyytämässä tarjousta.
Ajossa Ford Focus 1.5 EcoBoost A8 Titanium Wagon 2019

Aiemmat autot:
Skoda Octavia 1.4 DSG Combi Elegance -15
Skoda Octavia 1.6 Combi Elegance -07
Ford Focus 1.6 -04
Jon3
Viestit: 16
Liittynyt: 13 Joulu 2019 18:48

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja Jon3 »

Fixu kirjoitti: 19 Touko 2020 11:54
Arski57 kirjoitti: 19 Touko 2020 11:49
Jännää että Espoossa saa kunnon palvelua ja Herttoniemessä sitä ei voi sanoa edes palveluksi.
Pitänee joskus ajaa Espooseen ihan kokeilemaan.
Käy testaamassa, toivottavasti toimii myös kohdallasi. Tiskillä palvelevat työnjohtajat mukavia eikä vikoja ole selitelty pois tai jätetty yrittämättä. Omalla kohdalla tuntuu että mekaanikot olleet myös tehtävien tasalla, sen tähden vioille myös tehty jotain.

Jos joskus vielä ostan Fordin, niin tiedän missä käyn ensimmäisenä pyytämässä tarjousta.
Mietityttää kyllä, ymmärtävätköhän automerkit, kuinka suuri merkitys huollon toiminnalla on ihmisten mielikuviin automerkistä. Itse näkisin, että vaikka autossa olisi jotain vikaa, mutta huolto palvelee asiakasta hyvin ja hoitaa homma, niin asiakas pysyy aika paljon todennäköisemmin samassa merkissä, kuin jos huolto hoitaa hommansa huonosti ja asioista joutuu tappelemaan. Aika suuria summia merkit kuitenkin käyttävät markkinointiin, joka varmaankin on vähemmän vaikuttavaa, kuin panostaminen siihen, että merkkihuolloissa asiat toimisivat hyvin.
Ford focus 1.5 ecoboost a8 titanium wagon 2019
PiuhaPoikki
Viestit: 1168
Liittynyt: 22 Loka 2012 21:56

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja PiuhaPoikki »

Fixu kirjoitti: 19 Touko 2020 10:20 ja samalla vaihtoivat akunvalvontamoduulin S/S ongelmien takia.
Kumma että niitä on joissainpäin saatavilla ja toisaalla tarjotaan eioota kuukausikaupalla.
Focus Vagon Titanium 2,0 ecoblue M6 2019
Focus Vagon 1,6tdci 2010
Ex. Transit Connect 1,8tdci
revote
Viestit: 477
Liittynyt: 11 Elo 2019 09:20

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja revote »

PiuhaPoikki kirjoitti: 19 Touko 2020 13:04
Fixu kirjoitti: 19 Touko 2020 10:20 ja samalla vaihtoivat akunvalvontamoduulin S/S ongelmien takia.
Kumma että niitä on joissainpäin saatavilla ja toisaalla tarjotaan eioota kuukausikaupalla.
Liian kallis osa / korjaus, ennemmin odotellaan josko asiakas hyväksyy vian?
Instagram --> @revotee
Teippifanaatikon tilini --> @wrappedcarsonly
Tsekkaa uusin teippausvideoni Youtubessa @revotee
Jon3
Viestit: 16
Liittynyt: 13 Joulu 2019 18:48

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja Jon3 »

revote kirjoitti: 19 Touko 2020 13:58
PiuhaPoikki kirjoitti: 19 Touko 2020 13:04

Kumma että niitä on joissainpäin saatavilla ja toisaalla tarjotaan eioota kuukausikaupalla.
Liian kallis osa / korjaus, ennemmin odotellaan josko asiakas hyväksyy vian?
Ymmärsin, että tällä hetkellä niitä on aika huonosti saatavilla ja Fordilta on jotain yksittäisiä lähetetty pahimmin kärsiville.
Ford focus 1.5 ecoboost a8 titanium wagon 2019
fordever
Viestit: 436
Liittynyt: 21 Kesä 2006 12:34

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja fordever »

PiuhaPoikki kirjoitti: 19 Touko 2020 13:04
Fixu kirjoitti: 19 Touko 2020 10:20 ja samalla vaihtoivat akunvalvontamoduulin S/S ongelmien takia.
Kumma että niitä on joissainpäin saatavilla ja toisaalla tarjotaan eioota kuukausikaupalla.
Siis akunvalvontamodulit ovat viallisia kaikki johonkin 2020 päivämäärään saakka, jonka jälkeen toimivia on alettu tehtaassa asentamaan?

Eikö tästä seuraa kampanja niiden vaihtamiseksi automaattisesti kaikille joilla viallinen on?

Minä ainakin haluan uuden vaikka toistaiseksi virtaongelmia ei olekaan ollut. Onhan akun kunto nyt aika ykkösasia, jos ajatellaan ihan liikkeelle lähtöjä ja erilaisten osin tarpeellistenkin sähköhärpäkkeiden toimintaa.
Ford Focus 1.0 EcoBoost 155hp mHEV A7 PowerShift ST-Line Wagon 2023
Fixu
Viestit: 284
Liittynyt: 10 Loka 2018 15:08

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja Fixu »

Jon3 kirjoitti: 19 Touko 2020 12:32
Mietityttää kyllä, ymmärtävätköhän automerkit, kuinka suuri merkitys huollon toiminnalla on ihmisten mielikuviin automerkistä. Itse näkisin, että vaikka autossa olisi jotain vikaa, mutta huolto palvelee asiakasta hyvin ja hoitaa homma, niin asiakas pysyy aika paljon todennäköisemmin samassa merkissä, kuin jos huolto hoitaa hommansa huonosti ja asioista joutuu tappelemaan. Aika suuria summia merkit kuitenkin käyttävät markkinointiin, joka varmaankin on vähemmän vaikuttavaa, kuin panostaminen siihen, että merkkihuolloissa asiat toimisivat hyvin.
Näinpä. Eikä Laakkonenkaan varmasti tuota ilmaiseksi tee, laskuttavat siitä maahantuojaa joka taas hoitaa sen tehtaan kanssa (oletan näin). Ja huomiona, etten ole ostanut autoani heiltä.
Ajossa Ford Focus 1.5 EcoBoost A8 Titanium Wagon 2019

Aiemmat autot:
Skoda Octavia 1.4 DSG Combi Elegance -15
Skoda Octavia 1.6 Combi Elegance -07
Ford Focus 1.6 -04
Renee
Viestit: 5411
Liittynyt: 09 Tammi 2014 18:51

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja Renee »

Pitää muistaa valittaa että akku tyhjenee niin akkuvalvontamoduulia tarjoavat tällöin. Kannattaa kertoa mikä huoltoliike oli niin fiksu jossa omatoimisesti vaihdettiin toi moduli joka sai avun ongelmaan. On vähän vertailupohjaa jos narinaa huoltotiskillä.
Volvo 850 1995 farmari 2.432 bensa manuaali
Mondeo 2015 1.5 bensa ecobooster manuaali
Motorcade
Viestit: 80
Liittynyt: 22 Elo 2018 07:57

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja Motorcade »

revote kirjoitti: 19 Touko 2020 13:58
PiuhaPoikki kirjoitti: 19 Touko 2020 13:04

Kumma että niitä on joissainpäin saatavilla ja toisaalla tarjotaan eioota kuukausikaupalla.
Liian kallis osa / korjaus, ennemmin odotellaan josko asiakas hyväksyy vian?
Liittyikö tämä akunvalvontamoduuli siihen, että näytöllä näkyy "akkua ladataan, vie huoltoon" -virheilmoitus? Vai siihen että S/S ei ylipäätään toimi (eikä näy kyseistä ilmoitusta).

Kiinnostaisi tietää, onko maaliskuussa valmistuneessa autossani kyseinen moduuli jo päivitetty. Taidankin jättää latailematta akkua nyt, kun Webaakaan ei tarvitse, ja katson mitä jännää pätkäajelu aiheuttaa.
focst
Viestit: 2434
Liittynyt: 23 Kesä 2007 17:12
Paikkakunta: Oulu

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja focst »

fordever kirjoitti: 19 Touko 2020 14:37
PiuhaPoikki kirjoitti: 19 Touko 2020 13:04

Kumma että niitä on joissainpäin saatavilla ja toisaalla tarjotaan eioota kuukausikaupalla.
Siis akunvalvontamodulit ovat viallisia kaikki johonkin 2020 päivämäärään saakka, jonka jälkeen toimivia on alettu tehtaassa asentamaan?

Eikö tästä seuraa kampanja niiden vaihtamiseksi automaattisesti kaikille joilla viallinen on?

Minä ainakin haluan uuden vaikka toistaiseksi virtaongelmia ei olekaan ollut. Onhan akun kunto nyt aika ykkösasia, jos ajatellaan ihan liikkeelle lähtöjä ja erilaisten osin tarpeellistenkin sähköhärpäkkeiden toimintaa.
Uskoisin että tehtaalla on alettu jo 2020 malliin laitettu parannettu moduli. Ongelmia on ilmeisesti saada vanhempiin asennettavaksi näitä parannettuja moduleita. Ne piti olla saatavilla huhtikuussa kaikille eli ilmeisesti oli suunnitteilla kamppanja mutta ilmeisesti korona on vaikuttanut osien saatavuuteen..
Ex Ford focus st170 2002
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019 :ford:
Fixu
Viestit: 284
Liittynyt: 10 Loka 2018 15:08

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja Fixu »

focst kirjoitti: 19 Touko 2020 15:46
fordever kirjoitti: 19 Touko 2020 14:37
Siis akunvalvontamodulit ovat viallisia kaikki johonkin 2020 päivämäärään saakka, jonka jälkeen toimivia on alettu tehtaassa asentamaan?

Eikö tästä seuraa kampanja niiden vaihtamiseksi automaattisesti kaikille joilla viallinen on?

Minä ainakin haluan uuden vaikka toistaiseksi virtaongelmia ei olekaan ollut. Onhan akun kunto nyt aika ykkösasia, jos ajatellaan ihan liikkeelle lähtöjä ja erilaisten osin tarpeellistenkin sähköhärpäkkeiden toimintaa.
Uskoisin että tehtaalla on alettu jo 2020 malliin laitettu parannettu moduli. Ongelmia on ilmeisesti saada vanhempiin asennettavaksi näitä parannettuja moduleita. Ne piti olla saatavilla huhtikuussa kaikille eli ilmeisesti oli suunnitteilla kamppanja mutta ilmeisesti korona on vaikuttanut osien saatavuuteen..
Toivottavasti tämä kaikki olisi nyt tuosta kyseisestä moduulista vain kiinni ja saamani moduuli olisi toimiva Jotenkin sitä on tullut skeptiseksi jo. Vaikka huolto on toiminutkin, niin ei sitä ihan jatkuvasti jaksaisi ravata siellä :)
Ajossa Ford Focus 1.5 EcoBoost A8 Titanium Wagon 2019

Aiemmat autot:
Skoda Octavia 1.4 DSG Combi Elegance -15
Skoda Octavia 1.6 Combi Elegance -07
Ford Focus 1.6 -04
KajO
Viestit: 19
Liittynyt: 18 Tammi 2020 13:05

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja KajO »

KajO kirjoitti: 14 Touko 2020 10:06
focst kirjoitti: 12 Touko 2020 19:33

Onko vieläkään selvillä mitään syytä miksi sitä ei saa kuntoon? Vai odottaako jotain ohjeita tai osaa tehtaalta?
Eilen olin yhteydessä firman toimariin ja hän oli ollut yhteydessä Fordiin ja sieltä
oli kerrottu tehtaan seisokin vaikuttaneen myös tämän asian ratkaisuun.
Kuulemma insinöörit. Saksassa pähkäilevät ratkaisua ja sitten yrittävät sen
nojalla tehdä erillaisia kokeiluja ilman tulosta. kaapeleita vaihdettu ym. ilman tulosta.
Lähtee kuulemma käyntiin mutta sammuu heti kun vaihteen siirtää D: lle, automaatti kun on.

Toimari lupasi että jos tämän kuun aikana ei ratkaisua löydy niin sitten katsotaan tähän ratkaisua.
Päivitystä edelliseen: tänään soitettiin Fordilta että nyt yrittävät vaihtaa vaihdelaatikkoa.
Englannnista pitäisi tällä viikolla olla tulossa uusi laatikko joka sitten vaihdetaan autoon
ensi viikolla. Nyt sitten odotetaan josko ongelma ratkeaisi sillä. :thumbup:
Ford Focus 1.5 TDCi EcoBlue 120hv A8 ST-Line 5ov 2018.
Fjöördis
Viestit: 32
Liittynyt: 05 Tammi 2019 14:40

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja Fjöördis »

Ishvan kirjoitti: 18 Touko 2020 12:35 Miten luulin, että tuo akku-ongela olisi jotenkin korjaantunut jo aikaisemmin. No...auto ollut kaksi päivää pesun jälkeen tallissa jossa 20c lämmintä. Aamulla ajelin auton ulos ja jätin parkkiin pihaan. No, sattuipa olemaan webastossa vielä ajastus kyseiselle päivälle voimassa, joten ajattelin että annampa auton seisoa hetken pihassa ja tsekata lähteekö webasto käyntiin. No, varmaan arvaatte, ei lähtenut. Syynä alhainen akun jännite. Myöskään start/stop ei toiminut, syynä akun lataaminen. Aika peli tämä Ford. Kaksi päivää lämpimässä tallissa ja akun varaus alle webaston käynnistymisen. Kyllä se vuodenvaihteessa vaihtuu, nimittäin auto. Alkaa riittämään. Tänään lasikattokin taas nitisi ja napsui kuin viimeistä päivää.
Houkuttelisiko Fordin hybridi? :lol:
Itsellä samat ongelmat, ihan turha viedä huoltoon koska siellä lataavat akun täyteen ja toimii taas muutaman päivän normaalisti kunnes varaus tippunut sen verran ettei toimi enää.
Itse ajattelin lopettaa Fordit tähän ensimmäiseen ja siirtyä toiseen merkkiin. Enkä pelkästään siksi että tuote on paska, vaan siksi että huolto vaikuttaa suorastaan ala-arvoiselta.
@rsk@
Viestit: 590
Liittynyt: 24 Heinä 2016 23:11

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja @rsk@ »

Fjöördis kirjoitti: 19 Touko 2020 17:05
Ishvan kirjoitti: 18 Touko 2020 12:35 Miten luulin, että tuo akku-ongela olisi jotenkin korjaantunut jo aikaisemmin. No...auto ollut kaksi päivää pesun jälkeen tallissa jossa 20c lämmintä. Aamulla ajelin auton ulos ja jätin parkkiin pihaan. No, sattuipa olemaan webastossa vielä ajastus kyseiselle päivälle voimassa, joten ajattelin että annampa auton seisoa hetken pihassa ja tsekata lähteekö webasto käyntiin. No, varmaan arvaatte, ei lähtenut. Syynä alhainen akun jännite. Myöskään start/stop ei toiminut, syynä akun lataaminen. Aika peli tämä Ford. Kaksi päivää lämpimässä tallissa ja akun varaus alle webaston käynnistymisen. Kyllä se vuodenvaihteessa vaihtuu, nimittäin auto. Alkaa riittämään. Tänään lasikattokin taas nitisi ja napsui kuin viimeistä päivää.
Houkuttelisiko Fordin hybridi? :lol:
Itsellä samat ongelmat, ihan turha viedä huoltoon koska siellä lataavat akun täyteen ja toimii taas muutaman päivän normaalisti kunnes varaus tippunut sen verran ettei toimi enää.
Itse ajattelin lopettaa Fordit tähän ensimmäiseen ja siirtyä toiseen merkkiin. Enkä pelkästään siksi että tuote on paska, vaan siksi että huolto vaikuttaa suorastaan ala-arvoiselta.

Ei tosiaan mikään hybridi houkuttele vielä noilla kilometreillä mitä sähkö on apuna suhteessa vielä siihen miten pitkät latausajat on saavutettuun kilometrimäärään nähden.
Eikä ainakaan ekana tulis mieleen Foordia ostaa.
PiuhaPoikki
Viestit: 1168
Liittynyt: 22 Loka 2012 21:56

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja PiuhaPoikki »

focst kirjoitti: 19 Touko 2020 15:46 Uskoisin että tehtaalla on alettu jo 2020 malliin laitettu parannettu moduli. Ongelmia on ilmeisesti saada vanhempiin asennettavaksi näitä parannettuja moduleita. Ne piti olla saatavilla huhtikuussa kaikille eli ilmeisesti oli suunnitteilla kamppanja mutta ilmeisesti korona on vaikuttanut osien saatavuuteen..
Sitä vaan tässä itsekseni ihmettelen, että miten se BMS-moduli muka korjaa ylisuuren lepovirran jonka vuoksi akku tyhjenee.
Focus Vagon Titanium 2,0 ecoblue M6 2019
Focus Vagon 1,6tdci 2010
Ex. Transit Connect 1,8tdci
Avatar
Rusakko_
Viestit: 323
Liittynyt: 17 Syys 2008 11:41
Paikkakunta: Helsinki

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja Rusakko_ »

Ruostesuojauksesta: olenkin jo maininnut täällä, mutta viime syksynä muutaman kk ikäisenä suojautin Finikor Täysturvalla oman auton. Muistaakseni 800 € "uuden auton" (alle 6 kk) 90 € alennuksella. Suojaukseen kuuluu kotelot, ovet ja luukut sekä tietty alusta. Jotenkin ymmärsin aikoinaan, että Focuksessa (jo vanhemmissa) ruostuu oven alareunat. Saumoista puuttuu korikittiä jne... Pelkkä alusta on ehkä vähän suppea siihen nähden mitä auto oikeasti kaipaisi. Takuu 10-12 vuotta edellyttäen Jatkotuva käsittelyä 2-4 vuoden päästä. Tähän tietoon en Jatkoturvaa ota, takuihin en tässä(-kään) kohtaa usko, mutta uskon, että suoja-aine suojaa käsittelyiden osalta varmasti sen 95 %, jos tekijällä ei ole aivan maanantai krapula ollut sitä tehdessään.

Jääköön kunkin omaksi arvioitavaksi se, että kannattaako rahallisesti vai ei. Vähän makuasia, aivan kuin tihennetyt öljynvaihdot ja 1-2 viikon välein peseminen, saati nyt vahauksesta.

Finikorin Täysturva vastannee Tectylin Ohjelmaa(?)
:ford: Focus 1,5 EcoBoost 150hv A8 Active Wagon 2019
KUVIA JA VIDEOITA AUTOSTANI http://aijaa.com/a/l1vgox
xflex
Viestit: 271
Liittynyt: 05 Helmi 2017 15:45

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja xflex »

Rusakko_ kirjoitti: 19 Touko 2020 18:40
Jääköön kunkin omaksi arvioitavaksi se, että kannattaako rahallisesti vai ei. Vähän makuasia, aivan kuin tihennetyt öljynvaihdot ja 1-2 viikon välein peseminen, saati nyt vahauksesta.
Aamen; se on juuri näin. Näin vanhemmiten auto on minulle pelkkä käyttöesine, kuten pyykinpesukone - kunhan pesee ja linkoaa.

Nuorena miehenä jaksoin hinkata autoja puhtaaksi jatkuvasti sekä muutenkin puunata ja tuunata. Teetin jopa yhteen ooppelin ritsaan ruostesuojauksen paremman hyvityksen toivossa. En saanut. Nyt kun on rapiat 15 uutta autoa tullut ostettu olen oppinut ettei kannata. Kunhan auto on edes hiukan siisti, lommoton ja vailla isompia naarmuja niin hinta katsotaan tasan tarkkaan mallin, kilometrien ja vuosimallin mukaan markkinoilta. Joskus voi saada hiukan ekstraa jos viitsii oikein vängätä kauppahessun kanssa. Ruostesuojauksesta ja pinnoitteista ei ole ketään koskaan ollut pätkääkään kiinnostunut. Niinpä - vahaan auton kerran vuodessa ja pesen kun rouva valittaa tahrivansa vaatteet. Huollot ajallaan ja viat korjataan. Muuten vaan ajan ja käytän surutta minimi käyttökuluilla. Miksi? Auton arvo tippuu joka tapauksessa niin rankasti ettei suoraan sanottuna kiinnosta pätkääkään saako seuraava omistaja helmen vai katiskan. Käytän autoa surutta sen 4-5 vuotta ja laitan kiertoon juuri sellaisena kuin se vuosien jälkeen on. Olen tyytyväinen jos näistä Escorteista saa vaihdossa uuteen sen 5 tonnia/kpl kun mittarissa 100 tkm. Mutta kukin tavallaan - tämä on vain yksi tapa.
Kuga PHEV Titanium X -22 ja Fiesta Active X A7 MHEV -23
PiuhaPoikki
Viestit: 1168
Liittynyt: 22 Loka 2012 21:56

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja PiuhaPoikki »

Makuasiahan se ruostesuojaus on. Ja varsinkin jos vaihtotahti on 1-2 vuotta niin sillä ei ole mitään merkitystä suuntaan tai toiseen.
Sillä vaihtotahdilla se tonnin kustannuskin hukkuu kohinaan jos vahingossa tulee teetettyä.

Mutta itsellä taas on ollut tapana pitää hyväksi osoittautuneita yksilöitä melko pitkään.
Nytkin perheen kakkosauton eli vaimon 2010 mallin focuksessa alkaa olla sen verran ruostevikaa pohjassa, että vähän jo jännittää viedä leimalle.
Onhan se jo 10v ikäinen mutta uudesta asti ollut ja hyvin pidetty. Vaihtoarvo alkaa olla olematon ja olisi tarkoitus sillä vielä jonkun aikaa pärjätä kunnes voi ostaa kauppakassiksi jonkin töpselistä tankattavan. Mutta en kyllä jaksa alkaa siihen mitään peltitöitä teettämään. Olisi pitänyt ruostesuojata uutena.
Focus Vagon Titanium 2,0 ecoblue M6 2019
Focus Vagon 1,6tdci 2010
Ex. Transit Connect 1,8tdci
Arski57
Viestit: 77
Liittynyt: 04 Helmi 2018 21:42

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja Arski57 »

xflex kirjoitti: 19 Touko 2020 22:10
Aamen; se on juuri näin. Näin vanhemmiten auto on minulle pelkkä käyttöesine, kuten pyykinpesukone - kunhan pesee ja linkoaa.

Nuorena miehenä jaksoin hinkata autoja puhtaaksi jatkuvasti sekä muutenkin puunata ja tuunata. Teetin jopa yhteen ooppelin ritsaan ruostesuojauksen paremman hyvityksen toivossa. En saanut. Nyt kun on rapiat 15 uutta autoa tullut ostettu olen oppinut ettei kannata. Kunhan auto on edes hiukan siisti, lommoton ja vailla isompia naarmuja niin hinta katsotaan tasan tarkkaan mallin, kilometrien ja vuosimallin mukaan markkinoilta. Joskus voi saada hiukan ekstraa jos viitsii oikein vängätä kauppahessun kanssa. Ruostesuojauksesta ja pinnoitteista ei ole ketään koskaan ollut pätkääkään kiinnostunut. Niinpä - vahaan auton kerran vuodessa ja pesen kun rouva valittaa tahrivansa vaatteet. Huollot ajallaan ja viat korjataan. Muuten vaan ajan ja käytän surutta minimi käyttökuluilla. Miksi? Auton arvo tippuu joka tapauksessa niin rankasti ettei suoraan sanottuna kiinnosta pätkääkään saako seuraava omistaja helmen vai katiskan. Käytän autoa surutta sen 4-5 vuotta ja laitan kiertoon juuri sellaisena kuin se vuosien jälkeen on. Olen tyytyväinen jos näistä Escorteista saa vaihdossa uuteen sen 5 tonnia/kpl kun mittarissa 100 tkm. Mutta kukin tavallaan - tämä on vain yksi tapa.
Tämä on kuin suoraan minun suusta :thumbup:
dr500
Viestit: 152
Liittynyt: 09 Kesä 2016 19:21

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja dr500 »

Samaa olen pähkäillyt, että omassa käytössäni ladattavalla hybridillä pitäisi päästä sähköllä 100 km, ennen kuin alkaisi kiinnostaa. Tämä vaatisi noin 20 kWh akun. Lyhyemmällä toimintamatkalla PHEV:n omistaminen on yhtä letkujen vetämistä vailla vastaavaa hyötyä. Tällä hetkellä paras on kai A-sarjan Mersu, jolla pääsee oikeasti 60 km.

https://www.autotalli.com/artikkeli/hie ... gKexfD_BwE
Fixu
Viestit: 284
Liittynyt: 10 Loka 2018 15:08

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja Fixu »

xflex kirjoitti: 19 Touko 2020 22:10
Rusakko_ kirjoitti: 19 Touko 2020 18:40
Jääköön kunkin omaksi arvioitavaksi se, että kannattaako rahallisesti vai ei. Vähän makuasia, aivan kuin tihennetyt öljynvaihdot ja 1-2 viikon välein peseminen, saati nyt vahauksesta.
Aamen; se on juuri näin. Näin vanhemmiten auto on minulle pelkkä käyttöesine, kuten pyykinpesukone - kunhan pesee ja linkoaa.

Nuorena miehenä jaksoin hinkata autoja puhtaaksi jatkuvasti sekä muutenkin puunata ja tuunata. Teetin jopa yhteen ooppelin ritsaan ruostesuojauksen paremman hyvityksen toivossa. En saanut. Nyt kun on rapiat 15 uutta autoa tullut ostettu olen oppinut ettei kannata. Kunhan auto on edes hiukan siisti, lommoton ja vailla isompia naarmuja niin hinta katsotaan tasan tarkkaan mallin, kilometrien ja vuosimallin mukaan markkinoilta. Joskus voi saada hiukan ekstraa jos viitsii oikein vängätä kauppahessun kanssa. Ruostesuojauksesta ja pinnoitteista ei ole ketään koskaan ollut pätkääkään kiinnostunut. Niinpä - vahaan auton kerran vuodessa ja pesen kun rouva valittaa tahrivansa vaatteet. Huollot ajallaan ja viat korjataan. Muuten vaan ajan ja käytän surutta minimi käyttökuluilla. Miksi? Auton arvo tippuu joka tapauksessa niin rankasti ettei suoraan sanottuna kiinnosta pätkääkään saako seuraava omistaja helmen vai katiskan. Käytän autoa surutta sen 4-5 vuotta ja laitan kiertoon juuri sellaisena kuin se vuosien jälkeen on. Olen tyytyväinen jos näistä Escorteista saa vaihdossa uuteen sen 5 tonnia/kpl kun mittarissa 100 tkm. Mutta kukin tavallaan - tämä on vain yksi tapa.
Pinnoitteen otin omaksi iloksi. En tosiaankaan odota että auton arvo sen parempi olisi myöhemmin. Tykkään että auto on puhdas ja kiiltää. Pinnoite helpottaa ylläpitoa. Olen kai itse vielä siinä vaiheessa että jaksaa puunata :)
Ajossa Ford Focus 1.5 EcoBoost A8 Titanium Wagon 2019

Aiemmat autot:
Skoda Octavia 1.4 DSG Combi Elegance -15
Skoda Octavia 1.6 Combi Elegance -07
Ford Focus 1.6 -04
xflex
Viestit: 271
Liittynyt: 05 Helmi 2017 15:45

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja xflex »

Fixu kirjoitti: 20 Touko 2020 07:06 Pinnoitteen otin omaksi iloksi. En tosiaankaan odota että auton arvo sen parempi olisi myöhemmin. Tykkään että auto on puhdas ja kiiltää. Pinnoite helpottaa ylläpitoa. Olen kai itse vielä siinä vaiheessa että jaksaa puunata :)
Kannattaa nautiskella niistä ajoista - muistan hyvin tunteen kun on omin käsin saanut auton ”American car show”-kuntoon. Sitä kelpaa katsella ja kyllähän sillä ajaminenkin paremmalta tuntuu. :)

Ei ole oikeaa ja väärää tapaa - kunhan jokainen tekee niin, että on itsensä kanssa sinut ja saa siitä iloa niin hyvin menee.
Kuga PHEV Titanium X -22 ja Fiesta Active X A7 MHEV -23
revote
Viestit: 477
Liittynyt: 11 Elo 2019 09:20

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja revote »

Fixu kirjoitti: 20 Touko 2020 07:06 Pinnoitteen otin omaksi iloksi. En tosiaankaan odota että auton arvo sen parempi olisi myöhemmin. Tykkään että auto on puhdas ja kiiltää. Pinnoite helpottaa ylläpitoa.
Tämän ajatuksen ja pointin ostan itsekin. Puhtaalla autolla on mukava ajaa. Kunhan pesutouhua ei vedetä överiksi ja tehdä siitä elämää suurempaa :)
Instagram --> @revotee
Teippifanaatikon tilini --> @wrappedcarsonly
Tsekkaa uusin teippausvideoni Youtubessa @revotee
Vastaa Viestiin