Uusi Focus mk4 2018

Keskustelua autoista ja autoilusta yleisesti
Avatar
Rusakko_
Viestit: 323
Liittynyt: 17 Syys 2008 11:41
Paikkakunta: Helsinki

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja Rusakko_ »

Ishvan kirjoitti: 28 Huhti 2020 09:12
Rusakko_ kirjoitti: 28 Huhti 2020 04:47
Webastoautoihin suosittelen joka tapauksessa ylläpitolaturia. Tätä kun muutaman tunnin viikossa lataa, niin virtaa riittää, eikä herjoja tule. Start stoppikin toimii, mutta sen pois kytkentä joka startissa on yhtä rutiini kuin vilkun käyttö.

Näin omasta puolestani
Itsellä ei kyllä hermo riitä uutta autoa roikottaa laturin päässä. En ole koskaan omistanut laturia, enkä ajatellut alkaa omistajaksi Fordinkaan myötä. Webastojen kanssa ei ole koskaan ollut ennen Fordia ongelmia sähköjen riittävyyden kanssa omalla ajoprofiililla. Autossa on vika, joka tulee korjata. Itsellä webasto on tosin mystisesti alkanut toimimaan ilman ongelmia viimeisen kuukauden aikana. Saas nähdä miten kauan kestää tämä ilo.
Mä en taas jaksa taistella tuulimyllyjä vastaan tässä aiheessa että tarviiko vai ei laturia. Mulle laturinjohdon kytkeminen webastokautena on pienempi paha. Webastoautoihin suositeltiin laturia jo paljon ennen näitä 2010-luvun sähköhärpäkeautoja, jotka nielevät virtapuolta ilman webastoakin. Totta on että ajoprofiili vaikuttaa: lämmitä se aika minkä ajat ei ole varmasti huono ohje, mutta Focuksen tapauksessa se ei ehkä riitä. Annan kyllä pisteet teille kaikille jotka jaksavat näitä vaatia korjattavaksi. Mulla ei taas riitä siihen hermot.
:ford: Focus 1,5 EcoBoost 150hv A8 Active Wagon 2019
KUVIA JA VIDEOITA AUTOSTANI http://aijaa.com/a/l1vgox
Avatar
Rusakko_
Viestit: 323
Liittynyt: 17 Syys 2008 11:41
Paikkakunta: Helsinki

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja Rusakko_ »

toasti kirjoitti: 28 Huhti 2020 09:35
Rusakko_ kirjoitti: 28 Huhti 2020 04:47 Webastoautoihin suosittelen joka tapauksessa ylläpitolaturia. Tätä kun muutaman tunnin viikossa lataa, niin virtaa riittää, eikä herjoja tule. Start stoppikin toimii, mutta sen pois kytkentä joka startissa on yhtä rutiini kuin vilkun käyttö.

Näin omasta puolestani
Tällaiset yleisellä tasolla annettavat suositukset on täysin turhia. Laturin tarpeellisuus riippuu täysin ajoprofiilista. Omalla autolla ajetaan yli 60 km työmatkaa päivittäin ja silti se Webasto ei toiminut. Omassa tapauksessa laturin käyttäminen ei voi olla ratkaisu (vaikka myyjä aluksi sitä mieltä olikin).

Autoon vaihdettiin lopulta akku ja olisiko jotain päivityksiäkin tehty, jonka jälkeen ei ole ongelmia enää ollut.
Olen samaa mieltä ajoprofiilin roolista tässä. Ei jaksa joka kertaa raapustaa samoja juttuja kovin laajasti, kun tätäkin asiaa on piiiitkään pelkästään tässä topicissa veivattu. Ehkä oikaisin liikaa kuitenkin tässä kohtaa. Halusin vain tuoda esille oman kokemukseni siitä että ainakin minulla on webasto toiminut ja akkuherjat pysyneet pois em. laturin käytöllä. Taustalla toki se että en lämmitä pidempiä aikoja kuin ajan. Se onkin sitten eri jos sulla ei webasto toimi vaikka laturikin olisi ollut käytössä. Ehkä vikaa oli oikeastikin akussa, jos sen jälkeen ei ongelmia ole ollut...
:ford: Focus 1,5 EcoBoost 150hv A8 Active Wagon 2019
KUVIA JA VIDEOITA AUTOSTANI http://aijaa.com/a/l1vgox
PiuhaPoikki
Viestit: 1168
Liittynyt: 22 Loka 2012 21:56

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja PiuhaPoikki »

Rusakko_ kirjoitti: 28 Huhti 2020 16:51 Mä en taas jaksa taistella tuulimyllyjä vastaan tässä aiheessa että tarviiko vai ei laturia. Mulle laturinjohdon kytkeminen webastokautena on pienempi paha. Webastoautoihin suositeltiin laturia jo paljon ennen näitä 2010-luvun sähköhärpäkeautoja, jotka nielevät virtapuolta ilman webastoakin. Totta on että ajoprofiili vaikuttaa: lämmitä se aika minkä ajat ei ole varmasti huono ohje, mutta Focuksen tapauksessa se ei ehkä riitä. Annan kyllä pisteet teille kaikille jotka jaksavat näitä vaatia korjattavaksi. Mulla ei taas riitä siihen hermot.
Niimpä.
Peruutaan auton illalla parkkiruutuun. Etukulman vieressä on lämmitystolppa ja auton maskissa on Defan liitin.
Ulostuessani autosta otan tolpassa roikkuvan johdon ja työnnän sen liittimeen.
Aikaa menee 2 sekuntia. Olen sen jaksanut tehdä kolmeymmentä vuotta miksi en nyt jaksaisi?
Aamulla lämmin moottori ja akku täynnä.
Ja sitäpaitsi: seuraavan auton kanssa se on joka tapauksessa tehtävä, elleivät sitten keksi sähköautoihin langatonta latausta.
Focus Vagon Titanium 2,0 ecoblue M6 2019
Focus Vagon 1,6tdci 2010
Ex. Transit Connect 1,8tdci
revote
Viestit: 477
Liittynyt: 11 Elo 2019 09:20

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja revote »

PiuhaPoikki kirjoitti: 28 Huhti 2020 17:08Ja sitäpaitsi: seuraavan auton kanssa se on joka tapauksessa tehtävä, elleivät sitten keksi sähköautoihin langatonta latausta.
Sähköauto on ihan eri usecase.

Nyt ollaan ostettu Ford Focus joka on polttomoottoriauto, jota käytetään huoltoasemilta 1-3 minuutissa ostettavalla polttoaineella.
Instagram --> @revotee
Teippifanaatikon tilini --> @wrappedcarsonly
Tsekkaa uusin teippausvideoni Youtubessa @revotee
jesseson94
Viestit: 18
Liittynyt: 18 Heinä 2019 13:40

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja jesseson94 »

Onko kukaan vaihdellu raitisilmansuodatinta?
Onkohan samassa paikkaa kun mk3?
Focus st-line 2018
Viikkus
Viestit: 292
Liittynyt: 22 Kesä 2016 21:21

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja Viikkus »

jesseson94 kirjoitti: 03 Touko 2020 11:27 Onko kukaan vaihdellu raitisilmansuodatinta?
Onkohan samassa paikkaa kun mk3?
Mk3:sta en tiedä, mutta tässä oli hansikaslokeron takana, muutaman ruuvin joutuu ruuvaamaan auki. Hanskalokeroon menee myös virtajohto, joten kovin rajusti ei kannata repiä. Helppo homma kuitenkin.
Ajossa: E-tron 2023
EX Fordit:
Kuga ST-line X phev
Kuga 2021 titanium manuaali
Ford Focus ST-line wagon 2019
Focus ST-line wagon 2017
Focus trend wagon 2016
...lista on pitkä
Hessu81
Viestit: 215
Liittynyt: 26 Heinä 2018 19:53

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja Hessu81 »

Trukki1 kirjoitti: 27 Huhti 2020 21:46
Teppu kirjoitti: 27 Huhti 2020 20:41 Kävin koeajamassa tuollaista 2019 lopussa käyttöönotettua 1.5/150hp St-Line focusta. Autohan vaikutti ajoltaan ja tiloiltaan todella hyvälle. Kiinnitin huomiota siihen,että koko tunnin koeajon aikana ei start/stop toiminut kertaakaan. En osannut katsoa syytä ajotietokoneesta. Kuvake oli mittaristossa harmaana. Onko tämä nyt sitten lopun alkua virtaongelmiin vai voisikohan tuo olla vain hetkellinen ajamattomuudesta johtunut asia? Autolla ajettu vasta 11000km. En ihan viitsinyt myyjän kanssa lyödä kauppoja lukkoon vaan ajattelin miettiä asiaa vähän tarkemmin. Kuinkas tuosta nyt sitten varmistaisi tuon ongelman syyn? Jos asiasta myyjälle mainitsee niin sehän vain pyytää huoltoa lataamaan yön yli akkua ja taas kaikki toimii jonkin aikaa.
Jos oli SPORT- moodissa niin Start/Stop ei pelitä tuolloin.
Taitaa toimia SPORT-moodissakin automaatilla silloin kun laitat P ja käsijarrun
Ford
Frnz
Viestit: 290
Liittynyt: 10 Helmi 2011 17:12
Paikkakunta: Vantaa

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja Frnz »

Viikkus kirjoitti: 03 Touko 2020 14:18
jesseson94 kirjoitti: 03 Touko 2020 11:27 Onko kukaan vaihdellu raitisilmansuodatinta?
Onkohan samassa paikkaa kun mk3?
Mk3:sta en tiedä, mutta tässä oli hansikaslokeron takana, muutaman ruuvin joutuu ruuvaamaan auki. Hanskalokeroon menee myös virtajohto, joten kovin rajusti ei kannata repiä. Helppo homma kuitenkin.
Pari kertaa olen yrittänyt keksiä missä tuo raitisilmasuodatin on, mutta en ole sinne päässyt. Voitko vääntää rautalangasta miten sinne pääsee / missä se on siellä hanskalokeron takana? Mitä sieltä pitää ottaa pois tieltä ja miten jne...
Ajossa Focus Active 2019 & Fiesta Titanium 2020
Ex Fords: Focus 1.0 Ecoboost 2014 , B-Max 1.0 2013, StreetKa 2004, Focus 1.6 Ecoboost 2012, Fiesta 1,25 2010, Focus 1,6 TDCI 2010, Focus 1.6 2006, C-max 1.8 2004, Escort 1.6 Cabrio '92
Sanpool
Viestit: 86
Liittynyt: 11 Kesä 2012 22:45

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja Sanpool »

Tänään n.50 km ajon jälkeen alkoi s/s pitkästä aikaa taas toimia.Kaikki hyvin kunnes...
Kotipihassa sitten sammutin auton ja yritin avata sähköistä takaluukkua sisäkytkimestä,lukon napsautti auki mutta luukku ei lähtenyt nousemaan.Myöskään avaimeton lukitus ei toiminut,ei mistään ovesta,kaukosäätimestä sentään meni lukkoon.Peilitkään ei kääntyneet sivuun.
Alkaa kärsivällisyys loppua :x Kyllä tuossa autossa on jotain pahasti vialla.
Oliko virranhallintaan joku ratkaisu jo olemassa?Tämäkin ongelma liittynee siihen.
Ford Focus Wagon 1.0 Ecoboost A8 Titanium -18
yritäedes
Viestit: 2150
Liittynyt: 02 Marras 2010 21:30

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja yritäedes »

Frnz kirjoitti: 03 Touko 2020 15:53 Pari kertaa olen yrittänyt keksiä missä tuo raitisilmasuodatin on, mutta en ole sinne päässyt. Voitko vääntää rautalangasta miten sinne pääsee / missä se on siellä hanskalokeron takana? Mitä sieltä pitää ottaa pois tieltä ja miten jne...
https://catalog.mann-filter.com/file/Pr ... %20009.pdf

Olisiko tuosta apua?
Mondeo 2.0 TDCI Turnier 2009
Mondeo 2.0 TDCI HB 2003 -ex
Focus 1.6 Zetec-SE Wagon 1999 -ex
Sierra 2.0 OHC Sedan 1989 -ex
Renee
Viestit: 5411
Liittynyt: 09 Tammi 2014 18:51

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja Renee »

Fusionissa näi tapahtuu poikkeaa Focuksesta jonkun verran.
Kun ostaa Mann Hesgt tai Boschia siellä laatikossa on ainaa vaihtoohjeet
Fusion https://www.youtube.com/watch?v=g7rB2nbVGx4
Volvo 850 1995 farmari 2.432 bensa manuaali
Mondeo 2015 1.5 bensa ecobooster manuaali
Toxox
Viestit: 549
Liittynyt: 15 Maalis 2020 19:45

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja Toxox »

Frnz kirjoitti: 03 Touko 2020 15:53
Viikkus kirjoitti: 03 Touko 2020 14:18

Mk3:sta en tiedä, mutta tässä oli hansikaslokeron takana, muutaman ruuvin joutuu ruuvaamaan auki. Hanskalokeroon menee myös virtajohto, joten kovin rajusti ei kannata repiä. Helppo homma kuitenkin.
Pari kertaa olen yrittänyt keksiä missä tuo raitisilmasuodatin on, mutta en ole sinne päässyt. Voitko vääntää rautalangasta miten sinne pääsee / missä se on siellä hanskalokeron takana? Mitä sieltä pitää ottaa pois tieltä ja miten jne...
https://www.youtube.com/watch?v=9cXT29USc9Q
Frnz
Viestit: 290
Liittynyt: 10 Helmi 2011 17:12
Paikkakunta: Vantaa

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja Frnz »

yritäedes kirjoitti: 03 Touko 2020 18:10
Frnz kirjoitti: 03 Touko 2020 15:53 Pari kertaa olen yrittänyt keksiä missä tuo raitisilmasuodatin on, mutta en ole sinne päässyt. Voitko vääntää rautalangasta miten sinne pääsee / missä se on siellä hanskalokeron takana? Mitä sieltä pitää ottaa pois tieltä ja miten jne...
https://catalog.mann-filter.com/file/Pr ... %20009.pdf

Olisiko tuosta apua?
Kiitos, vaikuttaa selvältä. Olen googlannut lukemattomat kerrat asiaa löytämättä ohjetta, mutta tässähän tämä nyt oli. :thumbup:
Viimeksi muokannut Frnz, 03 Touko 2020 19:01. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ajossa Focus Active 2019 & Fiesta Titanium 2020
Ex Fords: Focus 1.0 Ecoboost 2014 , B-Max 1.0 2013, StreetKa 2004, Focus 1.6 Ecoboost 2012, Fiesta 1,25 2010, Focus 1,6 TDCI 2010, Focus 1.6 2006, C-max 1.8 2004, Escort 1.6 Cabrio '92
Frnz
Viestit: 290
Liittynyt: 10 Helmi 2011 17:12
Paikkakunta: Vantaa

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja Frnz »

Toxox kirjoitti: 03 Touko 2020 18:59
Frnz kirjoitti: 03 Touko 2020 15:53

Pari kertaa olen yrittänyt keksiä missä tuo raitisilmasuodatin on, mutta en ole sinne päässyt. Voitko vääntää rautalangasta miten sinne pääsee / missä se on siellä hanskalokeron takana? Mitä sieltä pitää ottaa pois tieltä ja miten jne...
https://www.youtube.com/watch?v=9cXT29USc9Q
Tämä ohje pätee vanhaan Focukseen, mutta tuossa toisessa viestissä oli MK4:n ohje.
Ajossa Focus Active 2019 & Fiesta Titanium 2020
Ex Fords: Focus 1.0 Ecoboost 2014 , B-Max 1.0 2013, StreetKa 2004, Focus 1.6 Ecoboost 2012, Fiesta 1,25 2010, Focus 1,6 TDCI 2010, Focus 1.6 2006, C-max 1.8 2004, Escort 1.6 Cabrio '92
jesseson94
Viestit: 18
Liittynyt: 18 Heinä 2019 13:40

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja jesseson94 »

Kiitoksia👍
yritäedes kirjoitti: 03 Touko 2020 18:10
Frnz kirjoitti: 03 Touko 2020 15:53 Pari kertaa olen yrittänyt keksiä missä tuo raitisilmasuodatin on, mutta en ole sinne päässyt. Voitko vääntää rautalangasta miten sinne pääsee / missä se on siellä hanskalokeron takana? Mitä sieltä pitää ottaa pois tieltä ja miten jne...
https://catalog.mann-filter.com/file/Pr ... %20009.pdf

Olisiko tuosta apua?
Focus st-line 2018
Sanpool
Viestit: 86
Liittynyt: 11 Kesä 2012 22:45

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja Sanpool »

Sanpool kirjoitti: 03 Touko 2020 17:46 Tänään n.50 km ajon jälkeen alkoi s/s pitkästä aikaa taas toimia.Kaikki hyvin kunnes...
Kotipihassa sitten sammutin auton ja yritin avata sähköistä takaluukkua sisäkytkimestä,lukon napsautti auki mutta luukku ei lähtenyt nousemaan.Myöskään avaimeton lukitus ei toiminut,ei mistään ovesta,kaukosäätimestä sentään meni lukkoon.Peilitkään ei kääntyneet sivuun.
Alkaa kärsivällisyys loppua :x Kyllä tuossa autossa on jotain pahasti vialla.
Oliko virranhallintaan joku ratkaisu jo olemassa?Tämäkin ongelma liittynee siihen.
Itselleni vastaten...taas toimii.
Valikot olivat ”nollaantuneet” jonka vuoksi takaluukku,peilit ja avaimeton keskuslukitus eivät toimineet. Rastit ruutuun ja taas toimii.
Se miksi näin kävi on arvoitus. OTA päivitys?
Ford Focus Wagon 1.0 Ecoboost A8 Titanium -18
Viikkus
Viestit: 292
Liittynyt: 22 Kesä 2016 21:21

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja Viikkus »

jesseson94 kirjoitti: 03 Touko 2020 21:08 Kiitoksia👍

[quote=yritäedes post_id=303583 time=<a href="tel:1588518625">1588518625</a> user_id=14245]
[quote=Frnz post_id=303576 time=<a href="tel:1588510438">1588510438</a> user_id=14860]
Pari kertaa olen yrittänyt keksiä missä tuo raitisilmasuodatin on, mutta en ole sinne päässyt. Voitko vääntää rautalangasta miten sinne pääsee / missä se on siellä hanskalokeron takana? Mitä sieltä pitää ottaa pois tieltä ja miten jne...
https://catalog.mann-filter.com/file/Pr ... %20009.pdf

Mulla oli nämä samat ohjeet suodattimen pakkauksessa mukana paperisena versiona. Voi olla että on vain Mann-filtterien juttu, mutta Joka tapauksessa erittäin kätevää.
Ajossa: E-tron 2023
EX Fordit:
Kuga ST-line X phev
Kuga 2021 titanium manuaali
Ford Focus ST-line wagon 2019
Focus ST-line wagon 2017
Focus trend wagon 2016
...lista on pitkä
6007
Viestit: 225
Liittynyt: 22 Tammi 2007 17:05

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja 6007 »

tänään oli huollossa 20350 mittarissa ja öljyn ikää 7 %.
aiotteko viedä sauraavaan huoltoon öljyn iän, kalenterin vai
kilometrien mukaan .
Ford Focus Wagon 1.5 Active Ecoboost 182 A8 -21
toasti
Viestit: 463
Liittynyt: 02 Joulu 2018 17:59

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja toasti »

6007 kirjoitti: 04 Touko 2020 16:20 tänään oli huollossa 20350 mittarissa ja öljyn ikää 7 %.
aiotteko viedä sauraavaan huoltoon öljyn iän, kalenterin vai
kilometrien mukaan .
Se mikä ensin tulee vastaan luonnollisesti.
Ford Focus 1.5 TDCi EcoBlue A8 2018
6007
Viestit: 225
Liittynyt: 22 Tammi 2007 17:05

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja 6007 »

kysymys kuulosti toki hölmöltä mutta olisin voinut itsekkin selventää,
että huollossa sanottiin että huolto seuraavan kerran kahden vuoden päästä
tai 30 000 km, ja vaikka ajankin vähän niin tuo matka tullee vuodessa, mutta
paljon nopeammin kuin nyt tämä 20 000 km jonka nyt pääsin eli öljyn iän
mukaan noin 40 %.
Ford Focus Wagon 1.5 Active Ecoboost 182 A8 -21
toasti
Viestit: 463
Liittynyt: 02 Joulu 2018 17:59

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja toasti »

Niin siis jos öljyn käyttöikä menee nollille paljon ennen määräaikaishuollon ajankohtaa, niin sitten käy vaihdattamassa öljyt erikseen. Määräaikaishuollot sitten kilometrien ja vuosien mukaan.
Ford Focus 1.5 TDCi EcoBlue A8 2018
fordever
Viestit: 436
Liittynyt: 21 Kesä 2006 12:34

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja fordever »

Tällä hetkellä ei ole oikeastaan muita ongelmia kuin tuo hassunhauska FordPass, jonka saa toimimaan tyhjentämällä sovelluksen muistin ja välimuistin. Ei siis tarvitse asentaa uudelleen. Tosin toimii aina vain kerran.

Start-Stop on toiminut sen harvan kerran kun olen kokeillut. Että kai akkukin on jotenkin latingissa. Tosin aina joskus kun autoon astuu sisään aamulla, syncin (ver. 3.4) näytössä ei ole Ford-logo. Joskus on vain musta ruutu.

Mitään vikailmoituksia ei ole tullut koko aikana.

Mutta sitten tämä rengasmelu. Se on kesärenkailla (Michelin Primacy 4) pienempää kuin nastarenkailla. Ikävä juttu on se että Focus on kovin herkkä tienpinnan laadulle eli asfaltin karheudelle. Pahimmillaan melu on aika jäätävää. Sitten parhaimmillaan mennään aivan asiallisella melutasolla.

Onko kellään tietoa tai kokemusta, että onko ST-Line jotenkin vähemmän äänieristetty kuin Titanium? Olen ajanut Titanium wagonia 16-tuuman nastarenkailla varustettuna enkä kyllä kiinnittänyt meluun sellaista huomiota jota nyt väkisinkin joutuu ST-Linessa kiinnittämään. Siinä on 17-tuuman vanteilla renkaat, mutta ei kai se nyt voi vaikuttaa noin ratkaisevasti?

Onko kokemusperäistä tietoa millainen vaikutus rengaspaineilla on meluun Focuksessa? Onko Fordin suositus 2,3 bar vs. somesuositus lähemmäs 3 baria millään tavalla havaittavissa melun määrässä?

Onko kukaan teettänyt lisä-äänieristystä? Enkä tarkoita nyt alustasuojausta.
Ford Focus 1.0 EcoBoost 155hp mHEV A7 PowerShift ST-Line Wagon 2023
Frnz
Viestit: 290
Liittynyt: 10 Helmi 2011 17:12
Paikkakunta: Vantaa

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja Frnz »

6007 kirjoitti: 04 Touko 2020 17:00 kysymys kuulosti toki hölmöltä mutta olisin voinut itsekkin selventää,
että huollossa sanottiin että huolto seuraavan kerran kahden vuoden päästä
tai 30 000 km, ja vaikka ajankin vähän niin tuo matka tullee vuodessa, mutta
paljon nopeammin kuin nyt tämä 20 000 km jonka nyt pääsin eli öljyn iän
mukaan noin 40 %.
Tämä on kyllä mielenkiintoinen pointti. Meille auto myytiin 2v huoltovälillä mainitsematta mitään että öljyt elävät omaa elämäänsä. Mistään Fordpassista tai siellä lukevasta öljyn eliniästä ei puhuttu mitään. Myyjät jopa kehuivat, että jos auton pitää kolme vuotta, niin vain yksi huolto tarvitaan matkan varrelle.
Ajossa Focus Active 2019 & Fiesta Titanium 2020
Ex Fords: Focus 1.0 Ecoboost 2014 , B-Max 1.0 2013, StreetKa 2004, Focus 1.6 Ecoboost 2012, Fiesta 1,25 2010, Focus 1,6 TDCI 2010, Focus 1.6 2006, C-max 1.8 2004, Escort 1.6 Cabrio '92
focst
Viestit: 2434
Liittynyt: 23 Kesä 2007 17:12
Paikkakunta: Oulu

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja focst »

Frnz kirjoitti: 04 Touko 2020 19:26
6007 kirjoitti: 04 Touko 2020 17:00 kysymys kuulosti toki hölmöltä mutta olisin voinut itsekkin selventää,
että huollossa sanottiin että huolto seuraavan kerran kahden vuoden päästä
tai 30 000 km, ja vaikka ajankin vähän niin tuo matka tullee vuodessa, mutta
paljon nopeammin kuin nyt tämä 20 000 km jonka nyt pääsin eli öljyn iän
mukaan noin 40 %.
Tämä on kyllä mielenkiintoinen pointti. Meille auto myytiin 2v huoltovälillä mainitsematta mitään että öljyt elävät omaa elämäänsä. Mistään Fordpassista tai siellä lukevasta öljyn eliniästä ei puhuttu mitään. Myyjät jopa kehuivat, että jos auton pitää kolme vuotta, niin vain yksi huolto tarvitaan matkan varrelle.
Juuri näin se on muissakin merkeissä. Öljynvaihtoja ilman huoltoa ja huoltoja ilman öljynvaihtoa anturin mukaan mennään. Omassa ois mennyt 30tkm samoilla prosenttien mukaan mutta vaihdan 15tkm välein.
Ex Ford focus st170 2002
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019 :ford:
AAR85
Viestit: 464
Liittynyt: 16 Loka 2016 15:44

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja AAR85 »

fordever kirjoitti: 04 Touko 2020 19:24Onko kukaan teettänyt lisä-äänieristystä? Enkä tarkoita nyt alustasuojausta.
Suunnitelmissa on vaimentaa focusta kesälomilla. Takakoppa kokonaisuudessaan sekä kaikki ovet. Fiksuahan se olisi vaimentaa lattiasta kattoon, mutta koitan pärjätä vähemmällä tällä kertaa. Aikamoinen savotta purkaa sisusta atomeiksi.

Samat havainnot itselläkin focuksen rengasmeluista. Aika ronkeli on tien laadun suhteen. Tuli ehkä vähän yllätyksenä, ettei rengasmelu juuri lisääntynyt, kun vaihdoin 17” primacy4:et noihin 19” kumho ps91:iin.
BMW 330e xDrive Touring ’22
Ex: Focus 1.5 EcoBoost 182hv A8 ST-line Wagon ’20
Ex: Focus 1.0 EcoBoost 125hv A8 ST-line Wagon ’18
Ex: Focus 1.5 EcoBoost 150hv M6 Titanium HB ’15
Vastaa Viestiin