Uusi Focus mk4 2018

Keskustelua autoista ja autoilusta yleisesti
Peksi.
Viestit: 69
Liittynyt: 25 Joulu 2018 14:04

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja Peksi. »

focst kirjoitti: 25 Huhti 2020 20:00
Fixu kirjoitti: 25 Huhti 2020 13:51 Laatuvaikutelma jatkaa "murenemistaan". Nyt huomasin että myös seisontajarrun vivun muovi halkeilee..
Miten se voi murentua.. :shock: Suurin osa käyttökerroista menee automaattisesti käsijarru päälle.. täytyy tosiaan olla joku viallinen erä noissa napeissa.
Sullako toimii automaattisesti? Omassa autossa ei oo koskaan mennyt. Onko tuohon joku kikka millä sen saa toimimaan?
Ford Focus 1.5 Ecoblue Titanium A8 Wagon -18

Ex:
Ford Focus 1.6 Trend X Wagon -06
Ford Escort 1.6 Sedan -98
Fixu
Viestit: 283
Liittynyt: 10 Loka 2018 15:08

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja Fixu »

Peksi. kirjoitti: 26 Huhti 2020 09:32
focst kirjoitti: 25 Huhti 2020 20:00

Miten se voi murentua.. :shock: Suurin osa käyttökerroista menee automaattisesti käsijarru päälle.. täytyy tosiaan olla joku viallinen erä noissa napeissa.
Sullako toimii automaattisesti? Omassa autossa ei oo koskaan mennyt. Onko tuohon joku kikka millä sen saa toimimaan?
Jos auton sammuttaa D:llä, niin loota menee itse P:lle ja samalla menee seisontajarru päälle. Itse tosin teen aina kaiken itse. Joskus ajatuksissani sammuttanut suoraan D:llä ruutuun.
Ajossa Ford Focus 1.5 EcoBoost A8 Titanium Wagon 2019

Aiemmat autot:
Skoda Octavia 1.4 DSG Combi Elegance -15
Skoda Octavia 1.6 Combi Elegance -07
Ford Focus 1.6 -04
@rsk@
Viestit: 590
Liittynyt: 24 Heinä 2016 23:11

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja @rsk@ »

Noista kulutuksista. Talvirajotusten aikaan tuli ajettua vain yksi pitempi lenkki 1.5ecoboost 182hp manuaalilla ja kulutus oli siinä tankkausesta laskettuna 5.3L/100km. Pitäisin ihan kohtuullisena. Kesärenkailla sen 0.3L sekalaisessa pyörityksessä järjestään lisää. En tiedä miten kesärajotuksilla ja "rengaslisä" mukaan lukien matka-ajossa menee.

Manuaalina ihan kelvollinen ajaa myös kaupungilla, kun kytkin ja vaihteisto pelaa kiitettävästi. Onneksi kytkin ei irrota vasta pellissä kiinni ja ota sitten kiinni vastaavasti "puoli metriä ylempänä".

Veto alkaa ihan kohtuullisesti, sen minkä vetää, jo tuolta 1500rpm nurkilta, siinä on onnistuneet.
Ja ei tunnu tukkoselta koko alueella missään vaiheessa ihan rajottajalle asti.
Ainoa miinus, että sitä puhtia sais olla vaan enemmän.
revote
Viestit: 477
Liittynyt: 11 Elo 2019 09:20

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja revote »

Tuosta hätäpuhelujärjestelmäviasta, onko muilla käynyt samoin että ensin herja tulee heti käynnistyksen yhteydessä ja softapäivityksen x jälkeen herja tulee vasta ajossa?
Instagram --> @revotee
Teippifanaatikon tilini --> @wrappedcarsonly
Tsekkaa uusin teippausvideoni Youtubessa @revotee
PiuhaPoikki
Viestit: 1167
Liittynyt: 22 Loka 2012 21:56

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja PiuhaPoikki »

Ishvan kirjoitti: 26 Huhti 2020 00:31 Itse leikein aikanaan kanssa kovaakin manuaalimiestä, mutta ekan automaatin ostettuani ei ole tullut pieneen mieleenkään palata manuaaliin.
Tiedän mistä puhut.

Yritin varmasti kymmenen vuotta aina kyydissä ollessani puhua anopille, että eikö kannattaisi kuitenkin osaaa automaattivaihteinen auto.
No siten kun se lopulta osti niin kehui sitten myöhemmin punaviinipäissään, että se ei ole kertaakaan sammunut liikennevaloissa.
Focus Vagon Titanium 2,0 ecoblue M6 2019
Focus Vagon 1,6tdci 2010
Ex. Transit Connect 1,8tdci
Sanpool
Viestit: 86
Liittynyt: 11 Kesä 2012 22:45

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja Sanpool »

Fixu kirjoitti: 26 Huhti 2020 09:49
Peksi. kirjoitti: 26 Huhti 2020 09:32
Sullako toimii automaattisesti? Omassa autossa ei oo koskaan mennyt. Onko tuohon joku kikka millä sen saa toimimaan?
Jos auton sammuttaa D:llä, niin loota menee itse P:lle ja samalla menee seisontajarru päälle. Itse tosin teen aina kaiken itse. Joskus ajatuksissani sammuttanut suoraan D:llä ruutuun.
Ei ole moista automatiikkaa meikäläisen autossa.Liekö softapäivityksellä ”korjattavissa”.
:shock:
D->P vaihto tapahtuu mutta missään tilanteessa ei ole seisontajarru toiminut automaattisesti.
Ford Focus Wagon 1.0 Ecoboost A8 Titanium -18
Sanpool
Viestit: 86
Liittynyt: 11 Kesä 2012 22:45

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja Sanpool »

PiuhaPoikki kirjoitti: 25 Huhti 2020 11:16
Freeze kirjoitti: 25 Huhti 2020 11:02
Noh, vastineeksi sanon että A8 -laatikolla tehtiin 2018 marraskuussa ja 2019 elokuussa pitkät reissut, 500 ja 900 km, ja kulutukset oli ihan mittarilta laskettuna 4,73 ja 4,67 l/100 km kahden turpean pohjalaisen kuormalla :P
Joo eihän niissä kulutuksissa isoa eroa nykyään ole varsinkaan maantiellä.
Alle 7l/100km en ole päässyt, 1.0l automaatti kyseessä.
Kaasujalkakaan ei mielestäni ole erityisen painava :lol:
Litranen lienee janoisempi..olettaisin.
Ford Focus Wagon 1.0 Ecoboost A8 Titanium -18
Hode
Viestit: 81
Liittynyt: 15 Helmi 2020 22:52

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja Hode »

Sanpool kirjoitti: 26 Huhti 2020 17:03
Fixu kirjoitti: 26 Huhti 2020 09:49

Jos auton sammuttaa D:llä, niin loota menee itse P:lle ja samalla menee seisontajarru päälle. Itse tosin teen aina kaiken itse. Joskus ajatuksissani sammuttanut suoraan D:llä ruutuun.
Ei ole moista automatiikkaa meikäläisen autossa.Liekö softapäivityksellä ”korjattavissa”.
:shock:
D->P vaihto tapahtuu mutta missään tilanteessa ei ole seisontajarru toiminut automaattisesti.
Tuota ns. Automaattista seisontajarrua olen ohimennen testannut, manuaali kyseessä mutta ilmeisesti seisontajarru menee "automaattisesti" päälle kun painaa jarrua autoa sammutettaessa (ja automaattinen seisontajarru aktivoituna). Mutta jotenkin tuntuu varmemmalta kun itse "vetäsee" seisontajarrun päälle...
Sanpool
Viestit: 86
Liittynyt: 11 Kesä 2012 22:45

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja Sanpool »

Hode kirjoitti: 26 Huhti 2020 19:01
Sanpool kirjoitti: 26 Huhti 2020 17:03

Ei ole moista automatiikkaa meikäläisen autossa.Liekö softapäivityksellä ”korjattavissa”.
:shock:
D->P vaihto tapahtuu mutta missään tilanteessa ei ole seisontajarru toiminut automaattisesti.
Tuota ns. Automaattista seisontajarrua olen ohimennen testannut, manuaali kyseessä mutta ilmeisesti seisontajarru menee "automaattisesti" päälle kun painaa jarrua autoa sammutettaessa (ja automaattinen seisontajarru aktivoituna). Mutta jotenkin tuntuu varmemmalta kun itse "vetäsee" seisontajarrun päälle...
Testattu ja toimii juurikin noin kuten kuvasit.
Allekirjoittaneelta jäänyt tuotteeseen tutustuminen kesken :lol:
Samaa mieltä tuosta että jotenkin varmemmalta tuntuu kun vetäisee seisontajarrun päälle ihan itse.
Ford Focus Wagon 1.0 Ecoboost A8 Titanium -18
fordever
Viestit: 436
Liittynyt: 21 Kesä 2006 12:34

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja fordever »

Kävin muutama päivä sitten psykedeelisen chat-keskustelun FordPassin chat-toiminnon kautta. Asiahan oli se että FordPass ei ollut toiminut moneen päivään (juu, mutta chat-toiminto toimi!). Keskustelu johti siihen, että ko. asiantuntija chatin toisessa päässä pyysi kokeilemaan autossa saako kännykkäni yhteyttä autoon, siis esim. piti kuulemma yrittää soittaa vaikka musiikkia kännykästä bluetoothin tai piuhan välityksellä. Kyse oli siis jotenkin sen varmistamisesta, että kännykkä saa yhteyden autoon tai siis että FordPass saa. Putosin kärryiltä ja poistuin chat-keskustelusta kiireeseen vedoten.

Pari päivää sitten poistin FordPass-sovelluksen ja latasin sen uudelleen. Sen jälkeen pääsin auton kanssa yhteyteen - yhden kerran. En tosin saanut näkyviin sitä uutta polttoaineraporttia eli siinä kohdassa alkoi taas Ladataan pyöriä ruudulla. Tuntuu ihan siltä, että sovellus tuhrii itsensä sen yhden onnistuneen yhteyden jälkeen niin, että seuraavat yritykset eivät onnistu.

Toki välillä latasin FordPass Pron ja totesin sen toiminnan olevan aika lähellä vanhan ajan junanvessaa. Siis tuo mielestäni todistaa, että autossa lienee kaikki kunnossa ja siellä ei mikään jumita. Kai normi- ja pro-sovellus kuitenkin menevät autoon samaa reittiä pitkin eli jumi johtuu itse sovelluksesta tai serverillä olevasta sovelluskohtaisesta osuudesta?

Kun lukee Google Play-kaupan arvosteluja FordPassista niin on siellä muillakin samaa ongelmaa. Kai se vähän lohduttaa.
Ford Focus 1.0 EcoBoost 155hp mHEV A7 PowerShift ST-Line Wagon 2023
Ishvan
Viestit: 520
Liittynyt: 22 Helmi 2014 09:17

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja Ishvan »

Tänään oli auto lähes koko päivän marmorilla etuovien / kattoluukun räminöiden takia. Etuoviin liittyen oli ilmeisesti uusi huoltotiedote sitten viime kerran. Nyt oviin lisättiin ilmeisesti useampi "vaahtomuovinen" vaimennuspala tiettyyn paikkoihin. Pari meni kuulemma vielä kaupan päälle pariin kohtaan. Nyt kelpaa popittaa vaikka kuinka, eikä rämise ainakaan toistaiseksi, kuten ennen. Kattoluukunkin fiksi tuntuisi varsin onnistuneelta, lievää särinää nimismiehen kiharoissa luukun tuuletusasennossa, mutta tuntuisi sekin paremmalta.
Focus 1.0 155A7 ST-Line Vignale

-20 Mondeo Hybrid Vignale
-20 Focus Vignale 182A8
-18 MB A200
-17 S60D4AWD
-14 V60D4A
-13 V60D5
-11 V60D5A
-10 Civic Type-R CW
-08 Accord 2.4 Type-S
-05 Avensis 2.0 Wagon Technical
-05 Corolla 1.8 T-Sport
jne
revote
Viestit: 477
Liittynyt: 11 Elo 2019 09:20

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja revote »

revote kirjoitti: 24 Huhti 2020 22:16
revote kirjoitti: 10 Huhti 2020 18:31

Tähän kun lisätään, että nyt minullakaan ei toimi enää SS (ei ole toiminut pariin kolmeen viikkoon) ja tänään tuli hätäpuhelujärjestelmävika niin ei paljoa enää naurata. Tähän päälle vielä jo hyvän aikaa ollut vika jossa varoitusäänet kuuluvat mittaristosta.

Upea auto. Ja liisarilla vielä niin tästä ei pääse eroonkaan.
Tottero kävi tänään huollossa.

Sanatarkasti en kaikkea muista mutta suurinpiirtein näin:

- Start & Stoppiin liittyen on tehty ohjelmapäivitys jonka ansiosta auto lataa nyt akkua tehokkaammin / enemmän

Ja niin vain olikin, että hetken ajon jälkeen SS alkoi toimimaan.
Kauan sitä kestikin, SS meni taas mykäksi.
Instagram --> @revotee
Teippifanaatikon tilini --> @wrappedcarsonly
Tsekkaa uusin teippausvideoni Youtubessa @revotee
Teppu
Viestit: 61
Liittynyt: 01 Tammi 2015 14:48

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja Teppu »

Kävin koeajamassa tuollaista 2019 lopussa käyttöönotettua 1.5/150hp St-Line focusta. Autohan vaikutti ajoltaan ja tiloiltaan todella hyvälle. Kiinnitin huomiota siihen,että koko tunnin koeajon aikana ei start/stop toiminut kertaakaan. En osannut katsoa syytä ajotietokoneesta. Kuvake oli mittaristossa harmaana. Onko tämä nyt sitten lopun alkua virtaongelmiin vai voisikohan tuo olla vain hetkellinen ajamattomuudesta johtunut asia? Autolla ajettu vasta 11000km. En ihan viitsinyt myyjän kanssa lyödä kauppoja lukkoon vaan ajattelin miettiä asiaa vähän tarkemmin. Kuinkas tuosta nyt sitten varmistaisi tuon ongelman syyn? Jos asiasta myyjälle mainitsee niin sehän vain pyytää huoltoa lataamaan yön yli akkua ja taas kaikki toimii jonkin aikaa.
DrJones
Viestit: 9
Liittynyt: 19 Joulu 2018 13:04

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja DrJones »

Tänään tuli auto huollosta jossa vaihdettiin jokin akun varauksen/latauksen hallintamoduuli. Aiemmin testasivat että akku latautuu normaalisti ulkopuolisella laturilla, ei siis akussa ongelmaa, mutta auton omalla laturilla lataus loppuu liian aikaisin kun auto luulee että akun varaus on suurempi kuin mitä todellisuudessa.

Ongelmat alkoivat ilmetä tässä alkukeväästä juuri Webaston kanssa joka ei suosutunut enää starttaamaan. Mittasin eräänä päivänä jännitteenkin akun navoilta, 11.9 V parin päivän seisonnan jälkeen, ei ihan normaali jännite mielestäni. Huomasin jonkun mitanneen 400mA lepovirrankin, kuulostaa melko isolta. Siihen vielä päälle väärin toimiva latausautomatiikka niin ei ihme jos ilmenee ongelmia.
Focus 1.0 Ecoboost Titanium 2019 M6
fordever
Viestit: 436
Liittynyt: 21 Kesä 2006 12:34

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja fordever »

Teppu kirjoitti: 27 Huhti 2020 20:41 Kävin koeajamassa tuollaista 2019 lopussa käyttöönotettua 1.5/150hp St-Line focusta. Autohan vaikutti ajoltaan ja tiloiltaan todella hyvälle. Kiinnitin huomiota siihen,että koko tunnin koeajon aikana ei start/stop toiminut kertaakaan. En osannut katsoa syytä ajotietokoneesta. Kuvake oli mittaristossa harmaana. Onko tämä nyt sitten lopun alkua virtaongelmiin vai voisikohan tuo olla vain hetkellinen ajamattomuudesta johtunut asia? Autolla ajettu vasta 11000km. En ihan viitsinyt myyjän kanssa lyödä kauppoja lukkoon vaan ajattelin miettiä asiaa vähän tarkemmin. Kuinkas tuosta nyt sitten varmistaisi tuon ongelman syyn? Jos asiasta myyjälle mainitsee niin sehän vain pyytää huoltoa lataamaan yön yli akkua ja taas kaikki toimii jonkin aikaa.
Kaiken täältä lukemani perusteella sanoisin, että jos autossa on webasto ja ehdottomasti haluaa sitä käyttää, saattaa edessä olla ongelmia johtuen auton virranhallinnasta, joka ei taida olla vieläkään hallinnassa.

Start-stophan on ihan turha toiminne. Esimerkiksi allekirjoittaneelle se on vain mittari akun varaustilalle ja sitä kautta jonkinlainen tapa seurata onko virranhallintaan joskus tullut parannusta.

Tässä ketjussa on vakuutettu, että akkua ei kuitenkaan päästetä niin tyhjäksi, että auto ei käymään lähtisi.
Ford Focus 1.0 EcoBoost 155hp mHEV A7 PowerShift ST-Line Wagon 2023
PiuhaPoikki
Viestit: 1167
Liittynyt: 22 Loka 2012 21:56

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja PiuhaPoikki »

DrJones kirjoitti: 27 Huhti 2020 21:07 Tänään tuli auto huollosta jossa vaihdettiin jokin akun varauksen/latauksen hallintamoduuli.
Näitä on nyt siis saatu maahan.
Täytyykin soitella huoltoon....
Focus Vagon Titanium 2,0 ecoblue M6 2019
Focus Vagon 1,6tdci 2010
Ex. Transit Connect 1,8tdci
Trukki1
Viestit: 173
Liittynyt: 10 Marras 2018 22:14

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja Trukki1 »

Teppu kirjoitti: 27 Huhti 2020 20:41 Kävin koeajamassa tuollaista 2019 lopussa käyttöönotettua 1.5/150hp St-Line focusta. Autohan vaikutti ajoltaan ja tiloiltaan todella hyvälle. Kiinnitin huomiota siihen,että koko tunnin koeajon aikana ei start/stop toiminut kertaakaan. En osannut katsoa syytä ajotietokoneesta. Kuvake oli mittaristossa harmaana. Onko tämä nyt sitten lopun alkua virtaongelmiin vai voisikohan tuo olla vain hetkellinen ajamattomuudesta johtunut asia? Autolla ajettu vasta 11000km. En ihan viitsinyt myyjän kanssa lyödä kauppoja lukkoon vaan ajattelin miettiä asiaa vähän tarkemmin. Kuinkas tuosta nyt sitten varmistaisi tuon ongelman syyn? Jos asiasta myyjälle mainitsee niin sehän vain pyytää huoltoa lataamaan yön yli akkua ja taas kaikki toimii jonkin aikaa.
Jos oli SPORT- moodissa niin Start/Stop ei pelitä tuolloin.
Ford Focus 1.5 EcoBoost 150 hv Titanium Wagon M6
toasti
Viestit: 463
Liittynyt: 02 Joulu 2018 17:59

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja toasti »

fordever kirjoitti: 27 Huhti 2020 21:09 Tässä ketjussa on vakuutettu, että akkua ei kuitenkaan päästetä niin tyhjäksi, että auto ei käymään lähtisi.
Noin alas ei ole tosiaan itsellä ainakaan päässyt vaikka virtaongelmista auto onkin kärsinyt.
Kuitenkin käynnistyksessä jännite on notkahtanut niin alas, että kaikki vikavalot syttyivät ja mikään lisävaruste ei oikeastaan toiminut. Oli kiva kun FordPassiin tuli joku noin 6 vikailmoitusta kerralla.
Ford Focus 1.5 TDCi EcoBlue A8 2018
focst
Viestit: 2429
Liittynyt: 23 Kesä 2007 17:12
Paikkakunta: Oulu

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja focst »

Teppu kirjoitti: 27 Huhti 2020 20:41 Kävin koeajamassa tuollaista 2019 lopussa käyttöönotettua 1.5/150hp St-Line focusta. Autohan vaikutti ajoltaan ja tiloiltaan todella hyvälle. Kiinnitin huomiota siihen,että koko tunnin koeajon aikana ei start/stop toiminut kertaakaan. En osannut katsoa syytä ajotietokoneesta. Kuvake oli mittaristossa harmaana. Onko tämä nyt sitten lopun alkua virtaongelmiin vai voisikohan tuo olla vain hetkellinen ajamattomuudesta johtunut asia? Autolla ajettu vasta 11000km. En ihan viitsinyt myyjän kanssa lyödä kauppoja lukkoon vaan ajattelin miettiä asiaa vähän tarkemmin. Kuinkas tuosta nyt sitten varmistaisi tuon ongelman syyn? Jos asiasta myyjälle mainitsee niin sehän vain pyytää huoltoa lataamaan yön yli akkua ja taas kaikki toimii jonkin aikaa.
Pyytäisin vaihtamaan akun uuteen ja samalla asentamaan uuden parannetun akunvalvontaanturin. Ja kun kerran on pajalla niin samalla päivitykset ajantasalle.. 8-)
Ex Ford focus st170 2002
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019 :ford:
Teppu
Viestit: 61
Liittynyt: 01 Tammi 2015 14:48

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja Teppu »

Täytyy huomenna keskustella asiasta myyjän kanssa. Auto on kyllä muuten mieluinen ja kaupat kyllä kiinnostaisi kovasti. Autossa on myös polttoainetoiminen lämmitin joten viimeistään ensi syksynä varmasti ongelmat alkaisivat jos niitä tuon tiimoilta sattuisi tulemaan.
Avatar
Rusakko_
Viestit: 323
Liittynyt: 17 Syys 2008 11:41
Paikkakunta: Helsinki

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja Rusakko_ »

Teppu kirjoitti: 27 Huhti 2020 22:35 Täytyy huomenna keskustella asiasta myyjän kanssa. Auto on kyllä muuten mieluinen ja kaupat kyllä kiinnostaisi kovasti. Autossa on myös polttoainetoiminen lämmitin joten viimeistään ensi syksynä varmasti ongelmat alkaisivat jos niitä tuon tiimoilta sattuisi tulemaan.

Webastoautoihin suosittelen joka tapauksessa ylläpitolaturia. Tätä kun muutaman tunnin viikossa lataa, niin virtaa riittää, eikä herjoja tule. Start stoppikin toimii, mutta sen pois kytkentä joka startissa on yhtä rutiini kuin vilkun käyttö.

Näin omasta puolestani
:ford: Focus 1,5 EcoBoost 150hv A8 Active Wagon 2019
KUVIA JA VIDEOITA AUTOSTANI http://aijaa.com/a/l1vgox
Ishvan
Viestit: 520
Liittynyt: 22 Helmi 2014 09:17

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja Ishvan »

Rusakko_ kirjoitti: 28 Huhti 2020 04:47
Teppu kirjoitti: 27 Huhti 2020 22:35 Täytyy huomenna keskustella asiasta myyjän kanssa. Auto on kyllä muuten mieluinen ja kaupat kyllä kiinnostaisi kovasti. Autossa on myös polttoainetoiminen lämmitin joten viimeistään ensi syksynä varmasti ongelmat alkaisivat jos niitä tuon tiimoilta sattuisi tulemaan.

Webastoautoihin suosittelen joka tapauksessa ylläpitolaturia. Tätä kun muutaman tunnin viikossa lataa, niin virtaa riittää, eikä herjoja tule. Start stoppikin toimii, mutta sen pois kytkentä joka startissa on yhtä rutiini kuin vilkun käyttö.

Näin omasta puolestani
Itsellä ei kyllä hermo riitä uutta autoa roikottaa laturin päässä. En ole koskaan omistanut laturia, enkä ajatellut alkaa omistajaksi Fordinkaan myötä. Webastojen kanssa ei ole koskaan ollut ennen Fordia ongelmia sähköjen riittävyyden kanssa omalla ajoprofiililla. Autossa on vika, joka tulee korjata. Itsellä webasto on tosin mystisesti alkanut toimimaan ilman ongelmia viimeisen kuukauden aikana. Saas nähdä miten kauan kestää tämä ilo.
Focus 1.0 155A7 ST-Line Vignale

-20 Mondeo Hybrid Vignale
-20 Focus Vignale 182A8
-18 MB A200
-17 S60D4AWD
-14 V60D4A
-13 V60D5
-11 V60D5A
-10 Civic Type-R CW
-08 Accord 2.4 Type-S
-05 Avensis 2.0 Wagon Technical
-05 Corolla 1.8 T-Sport
jne
toasti
Viestit: 463
Liittynyt: 02 Joulu 2018 17:59

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja toasti »

Rusakko_ kirjoitti: 28 Huhti 2020 04:47 Webastoautoihin suosittelen joka tapauksessa ylläpitolaturia. Tätä kun muutaman tunnin viikossa lataa, niin virtaa riittää, eikä herjoja tule. Start stoppikin toimii, mutta sen pois kytkentä joka startissa on yhtä rutiini kuin vilkun käyttö.

Näin omasta puolestani
Tällaiset yleisellä tasolla annettavat suositukset on täysin turhia. Laturin tarpeellisuus riippuu täysin ajoprofiilista. Omalla autolla ajetaan yli 60 km työmatkaa päivittäin ja silti se Webasto ei toiminut. Omassa tapauksessa laturin käyttäminen ei voi olla ratkaisu (vaikka myyjä aluksi sitä mieltä olikin).

Autoon vaihdettiin lopulta akku ja olisiko jotain päivityksiäkin tehty, jonka jälkeen ei ole ongelmia enää ollut.
Ford Focus 1.5 TDCi EcoBlue A8 2018
@rsk@
Viestit: 590
Liittynyt: 24 Heinä 2016 23:11

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja @rsk@ »

Onneksi sen startti-stoppi turhakkeen saa pois päältä. Sama niinkuin tämän sylinterin lepuutus onneksi lähtee pois yhtä nappia painamalla valitsemalla sportmoden. Automaatilla tietysti vaan startti-stoppi pois jos ei halua turhaan kierrättää.
@rsk@
Viestit: 590
Liittynyt: 24 Heinä 2016 23:11

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja @rsk@ »

Teppu kirjoitti: 27 Huhti 2020 20:41 Kävin koeajamassa tuollaista 2019 lopussa käyttöönotettua 1.5/150hp St-Line focusta. Autohan vaikutti ajoltaan ja tiloiltaan todella hyvälle. Kiinnitin huomiota siihen,että koko tunnin koeajon aikana ei start/stop toiminut kertaakaan. En osannut katsoa syytä ajotietokoneesta. Kuvake oli mittaristossa harmaana. Onko tämä nyt sitten lopun alkua virtaongelmiin vai voisikohan tuo olla vain hetkellinen ajamattomuudesta johtunut asia? Autolla ajettu vasta 11000km. En ihan viitsinyt myyjän kanssa lyödä kauppoja lukkoon vaan ajattelin miettiä asiaa vähän tarkemmin. Kuinkas tuosta nyt sitten varmistaisi tuon ongelman syyn? Jos asiasta myyjälle mainitsee niin sehän vain pyytää huoltoa lataamaan yön yli akkua ja taas kaikki toimii jonkin aikaa.
Jos auto on ollut myynnissä jonkun aikaa ja siirrelty välillä vaan vähän, niin äkkiä tulee virtaongelmia.
Ei myyjä sitä halua myöntää, tai tietääkö edes. Riippuu miten kiinnostunut on siitä mitä on myymässä ja varsinkin jos ei ollut Foordin liikkeellä.
Vastaa Viestiin