Uusi Focus mk4 2018

Keskustelua autoista ja autoilusta yleisesti
@rsk@
Viestit: 590
Liittynyt: 24 Heinä 2016 23:11

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja @rsk@ »

toasti kirjoitti: 09 Huhti 2020 12:50
@rsk@ kirjoitti: 09 Huhti 2020 12:19 Nyt tuli sama hätäpuheluhärö ja kuittasin pois. Sitten kytkin fordpassin ja se toimi normaalisti. Ja joku päivitys tuli passin kautta, kun ruutuun tuli ilmotus, että pidä 10min tauko, auton järjestelmää päivitetään. Ja tuon mikälie päivityksen jälkeen taas ei ole tullut mitään häröjä. Juuri nyt tässä taas auton käynnistin. No katsotaan pysyykö poissa. Molemmat passit toimii kyllä nopeasti ja kytkee viiveettä.
Ei se passin kautta se päivitys tullut. Kyseessä on todennäköisesti OTAna autoon ladattu TCU-modulin päivitys, jonka pitäisi poistaa nuo hätäpuheluhäiriöt.

Tekemäsi sähköjen pois käyttö varmaan laukaisi sen, että auto lähti lataamaan päivitystä. Itselle se päivitys tuli eilen aamulla ilman mitään resettejä (Ja kun joku kuitenkin kysyy, niin nämä tiedot näkee etiksestä tunnuksilla).
Ok. Eli passin kautta tuli vaan sitten infoa tästä.
Mutta katotaan nyt toimiiko miten jatkossa. Olishan se hyvä jos noita bugeja saisivat vähitellen pois..
PiuhaPoikki
Viestit: 1167
Liittynyt: 22 Loka 2012 21:56

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja PiuhaPoikki »

@rsk@ kirjoitti: 09 Huhti 2020 12:56 Mutta katotaan nyt toimiiko miten jatkossa. Olishan se hyvä jos noita bugeja saisivat vähitellen pois..
Empä tiedä.
Mulle tehtiin huollossa TCU-moduulin päivitys ennen joulua.
Nyt kun on ollut liikkeellä huhua uudesta päivityksestä niin kysyin samasta huollosta tilannetta.
Uudempaa ei kuulemma ole tarjolla kuin mitä autooni on joulun alla ladattu.
Ei se ainakaan ole toiminut kunnolla.

Olisi kyllä mielenkiintoista nähdä jotain versionumeroita ja "known issues" dataa.
Hämmästyttää suuresti se, että nyt puolen vuoden jälkeen muka julkaistaisiin virallisesti sama versio, joka minulle asennettiin sillon
Lisäksi silloin sanottiin, että tämä ei ole se lopullinen kauan odotettu korjaus. Mene ja tiedä mikä tässä taas on faktaa ja mikä mutua.
Focus Vagon Titanium 2,0 ecoblue M6 2019
Focus Vagon 1,6tdci 2010
Ex. Transit Connect 1,8tdci
@rsk@
Viestit: 590
Liittynyt: 24 Heinä 2016 23:11

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja @rsk@ »

Jos sama linja jatkuu, että esim. huollossa ei asenneta automaattisesti olemassa olevia päivityksiä, vaan silloin jos jotain häikkää on ja jos asiakas vaatii, niin outoa on. (tai ei taida auttaa vaikka vaatisikin..) Tietysti jos foordilla eletään niinkuin windows maailmassa, että joku päivitys voi sotkea jotain muuta..😁
PiuhaPoikki
Viestit: 1167
Liittynyt: 22 Loka 2012 21:56

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja PiuhaPoikki »

@rsk@ kirjoitti: 09 Huhti 2020 13:42 Jos sama linja jatkuu, että esim. huollossa ei asenneta automaattisesti olemassa olevia päivityksiä, vaan silloin jos jotain häikkää on ja jos asiakas vaatii, niin outoa on. (tai ei taida auttaa vaikka vaatisikin..) Tietysti jos foordilla eletään niinkuin windows maailmassa, että joku päivitys voi sotkea jotain muuta..😁
Mun tapauksessa kysymys oli siis siitä, että huollon mukaan se päivitysversio, joka olisi tarjolla on sama kuin autooni on jo asennettu.
Olivat kyllä hyvin myötämielisiä ja avuliaita mutta konkreettista apu ei ollut tarjota.
Focus Vagon Titanium 2,0 ecoblue M6 2019
Focus Vagon 1,6tdci 2010
Ex. Transit Connect 1,8tdci
AAR85
Viestit: 464
Liittynyt: 16 Loka 2016 15:44

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja AAR85 »

On muuten hippasen ärsyttäviä nää ”isolohko” -automaatin aavikkovälitykset. Hienosti kiihtyy sinne 120-130kmh asti ja sitten heittää 5 tai 6 vaihteen silmään ja kierrokset tippuu 4k tietämille ja meno tyssähtää radikaalisti.

Tätä ilmiötä ei litrasessa ollut. Omasta mielestä hyvin välitetty laatikko. Hitaasti se kiihtyi mutta meno oli lineaarista. Etisistä vahvistin epäilykseni. 1.5 182 automaatissa pidemmät välitykset.
BMW 330e xDrive Touring ’22
Ex: Focus 1.5 EcoBoost 182hv A8 ST-line Wagon ’20
Ex: Focus 1.0 EcoBoost 125hv A8 ST-line Wagon ’18
Ex: Focus 1.5 EcoBoost 150hv M6 Titanium HB ’15
@rsk@
Viestit: 590
Liittynyt: 24 Heinä 2016 23:11

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja @rsk@ »

AAR85 kirjoitti: 09 Huhti 2020 16:30 On muuten hippasen ärsyttäviä nää ”isolohko” -automaatin aavikkovälitykset. Hienosti kiihtyy sinne 120-130kmh asti ja sitten heittää 5 tai 6 vaihteen silmään ja kierrokset tippuu 4k tietämille ja meno tyssähtää radikaalisti.

Tätä ilmiötä ei litrasessa ollut. Omasta mielestä hyvin välitetty laatikko. Hitaasti se kiihtyi mutta meno oli lineaarista. Etisistä vahvistin epäilykseni. 1.5 182 automaatissa pidemmät välitykset.
Mitäs siinä on 100km/h vauhdissa kierroksia kun tasakaasulla mennään 8:lla..
Focus_2.0
Viestit: 735
Liittynyt: 20 Kesä 2006 16:21
Paikkakunta: Tampere

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja Focus_2.0 »

AAR85 kirjoitti: 09 Huhti 2020 16:30 On muuten hippasen ärsyttäviä nää ”isolohko” -automaatin aavikkovälitykset. Hienosti kiihtyy sinne 120-130kmh asti ja sitten heittää 5 tai 6 vaihteen silmään ja kierrokset tippuu 4k tietämille ja meno tyssähtää radikaalisti.

Tätä ilmiötä ei litrasessa ollut. Omasta mielestä hyvin välitetty laatikko. Hitaasti se kiihtyi mutta meno oli lineaarista. Etisistä vahvistin epäilykseni. 1.5 182 automaatissa pidemmät välitykset.
Eikös täällä joku aiemmin maininnu että tehot tippuu vauhdin kasvaessa? Ohjelmallisesti rajoitettu?

Edit: Tätä tarkotin:
Ishvan kirjoitti: 20 Maalis 2020 14:30
fordever kirjoitti: 20 Maalis 2020 12:35
Tuo 1.5 EcoBoost on tällaisen koskaan mitään tehokasta autoa omistaneen näpeissä oikein pirteä tapaus. Pääsee tarvittaessa pois paikalta suhteellisen äkkiä.
Onhan se 1-4 vaihteilla suht ok menemään, ei mikään raketti tosin.

Kirjoittelin aikasemmin tuosta automaatin oudoista vaihtokohdista, 1-4 vaihteet antaa vetää huipputehon yli lähes 6500rpm:ään, mutta vitoselta heittää isompaa 5500rpm ja tuosta eteenpäin isommalle 5000rpm:llä. Tuostahan joku laittoi linkkiäkin saksan palstoille. Siellä myös tuota kovasti ihmetellään, sama minulla. Auto on 1-4 vaihteilla 182 hevoisvoimainen, mutta vitosesta eteenpän enään 160 ja siitä eteenpäin allekin. Eipä ole koskaan tullut autoa vastaan, joka ei anna koneen käydän jokaisella vaihteella huipputehon alueelle. Vääntöhän noissa on rajoitettu viivasuoraksi varsin laajalle kierrosalueelle, mutta se ei poista sitä, että huipputeho sijaitsee 6000rpm:ssä, jota hieman ennen vääntökäyräkin alkaa sukeltamaan. Saksan baanoilla tuo alkaa tuntumaankin, täällä hieman toisisijainen, mutta silti outo asia.

Eihän toi kovemmissa motariohituksissa mahdottoman pirteältä tunnu, kun ei annan koneen käydä "oikealle" vaihteella lähelläkään normaalia huipputehon aluetta ja siksi käyttää kokoajan ikäänkuin pykälää liian isoa vaihdetta ohituksissa.
Ford Focus 1.5 Ecoboost Titanium STW -16
Ford Mondeo 1.8 110hv Trend 5d -04

Ex.
Ford Focus 2.0 Trend "RS-look" -01, Ford Focus 1.6 Trend -08, Ford Focus 1.6 Trend -04, Ford Sierra 2.0 Laser -85
Kramer
Viestit: 28
Liittynyt: 23 Huhti 2019 13:31

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja Kramer »

Auto kävi pajalla eilen tästä kännykän fordpassin toimimattomuudesta. TCU modeemille tekivät jotain ja nyt hävis "hätäpuheluherjat" ja rupes fordpasski toimii. Huoltomies sanoi myös, että on nyt on tullut uusi versio syncciin ja voi laittaa automaattiset päivitykset päälle. Eikä tarttis ladata tikulta eli pitäis tulla ihan wi-fin kautta.
Eikös mun kuiteskin pitäis laittaa kännystä hotspot päälle ja yhdistää autoon? Ihmetytti kun huoltomies sanoi, että pitäis tulla ilman sitä fordpassin kautta? Eikö se ny kuiteski nettiä tartte, en oo mikään ATK-nero? :lol:
Tässä ny toista päivää ajanu niin ei mitään päivityksiä oo alkanut pukkaamaan. On ollu kännyssä wi-fi jakoa ja ilman. Huoltomies mainitsi kyllä myös, että voi kestää ennen kuin tulee ilmoitus koska on ruuhkaa.
Hode
Viestit: 81
Liittynyt: 15 Helmi 2020 22:52

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja Hode »

Täällä ekat sata kilsaa kasassa focus wagon titanium 1.5 ecoboost 150hp manuaalista, positiiviset feelikset autosta, fordpassikkin toimii mutta eipä se sovellus juuri lisäarvoa tuota...

Itse pirssi kyllä mukava, 1.6 turbottomaan bensa c-maxiin verrattuna tämä vastaa kaasuun aikalailla ärhäkämmin, on hiljaisempi ja toki modernimpi ledivaloineen ym (tässä vakiovalot, kaukovalot ja etusumuvalot näyttää olevan toteutettu halogeeneilla muut lediä).

Olisi mukava jos mittaristo olisi toteutettu täysin näyttötekniikalla mutta juu tarvittava vaihdettavissa oleva sisältö löytyy siitä about 4 tuuman näytöstä ja kokonaisuudessaan mittaristo selkeä.

Handsfree takaluukku vaatii vielä potkutekniikan harjoittelua jos meinaa ekalla jalan heilautuksella koka kerta saada sen auki...
Samoin keyless lukkoja ei tahdo muistaa että voi lukita kahvaa hipaisemalla automaattisesti kaivaa avaimia taskusta kun poistuu autosta...

Mutta juu tässä vaiheessa kaikki OK ja autoon tyytyväinen, hyvä auto ajaa ja jämäkkä tuntuma tiehen löytyy jopa näillä vakio 16" talvirenkailla.
KajO
Viestit: 19
Liittynyt: 18 Tammi 2020 13:05

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja KajO »

@rsk@ kirjoitti: 09 Huhti 2020 13:42 Jos sama linja jatkuu, että esim. huollossa ei asenneta automaattisesti olemassa olevia päivityksiä, vaan silloin jos jotain häikkää on ja jos asiakas vaatii, niin outoa on. (tai ei taida auttaa vaikka vaatisikin..) Tietysti jos foordilla eletään niinkuin windows maailmassa, että joku päivitys voi sotkea jotain muuta..😁
Taitavat elää windows maailmassa, auto yhä "huollossa" 16.1.2020 saakka.
Ford Focus 1.5 TDCi EcoBlue 120hv A8 ST-Line 5ov 2018.
revote
Viestit: 477
Liittynyt: 11 Elo 2019 09:20

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja revote »

revote kirjoitti: 05 Huhti 2020 18:24 Vaihdelaatikko alkaa hiljalleen vituttamaan enempi ja enempi. Vaihdot tapahtuvat kulmikkaasti ja se vanha vaiva, D:ltä P:lle ja takaisin D:lle ehkä jopa pahenee koko ajan. Vaikka auto ei rullaisi niin silti vaihde ampaisee yht äkkiä päälle ja jostain päin keulaa kuuluu paukaus. Tätä tapahtuu vaikka odottaisin jalka jarrulla extra pitkäänkin (siis että vaihde kerkeää mennä päälle). Focuksella ei todellakaan pyöritellä nätisti ja näppärästi parkkipaikalla, tai ainakaan tuolla minun autolla.
Tähän kun lisätään, että nyt minullakaan ei toimi enää SS (ei ole toiminut pariin kolmeen viikkoon) ja tänään tuli hätäpuhelujärjestelmävika niin ei paljoa enää naurata. Tähän päälle vielä jo hyvän aikaa ollut vika jossa varoitusäänet kuuluvat mittaristosta.

Upea auto. Ja liisarilla vielä niin tästä ei pääse eroonkaan.
Instagram --> @revotee
Teippifanaatikon tilini --> @wrappedcarsonly
Tsekkaa uusin teippausvideoni Youtubessa @revotee
@rsk@
Viestit: 590
Liittynyt: 24 Heinä 2016 23:11

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja @rsk@ »

revote kirjoitti: 10 Huhti 2020 18:31
revote kirjoitti: 05 Huhti 2020 18:24 Vaihdelaatikko alkaa hiljalleen vituttamaan enempi ja enempi. Vaihdot tapahtuvat kulmikkaasti ja se vanha vaiva, D:ltä P:lle ja takaisin D:lle ehkä jopa pahenee koko ajan. Vaikka auto ei rullaisi niin silti vaihde ampaisee yht äkkiä päälle ja jostain päin keulaa kuuluu paukaus. Tätä tapahtuu vaikka odottaisin jalka jarrulla extra pitkäänkin (siis että vaihde kerkeää mennä päälle). Focuksella ei todellakaan pyöritellä nätisti ja näppärästi parkkipaikalla, tai ainakaan tuolla minun autolla.
Tähän kun lisätään, että nyt minullakaan ei toimi enää SS (ei ole toiminut pariin kolmeen viikkoon) ja tänään tuli hätäpuhelujärjestelmävika niin ei paljoa enää naurata. Tähän päälle vielä jo hyvän aikaa ollut vika jossa varoitusäänet kuuluvat mittaristosta.

Upea auto. Ja liisarilla vielä niin tästä ei pääse eroonkaan.
Auttaskoon tuossakin jos ottas autosta virrat pois pariksi minuutiksi. Itsellä on nyt pysynyt pois hätäpuheluhärö ja tosiaan se resetti ilmeisesti aiheutti, että haki jonkun päivityksen. 🤷‍♂️
Mutta katsotaan nyt.....
revote
Viestit: 477
Liittynyt: 11 Elo 2019 09:20

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja revote »

revote kirjoitti: 10 Huhti 2020 18:31
revote kirjoitti: 05 Huhti 2020 18:24 Vaihdelaatikko alkaa hiljalleen vituttamaan enempi ja enempi. Vaihdot tapahtuvat kulmikkaasti ja se vanha vaiva, D:ltä P:lle ja takaisin D:lle ehkä jopa pahenee koko ajan. Vaikka auto ei rullaisi niin silti vaihde ampaisee yht äkkiä päälle ja jostain päin keulaa kuuluu paukaus. Tätä tapahtuu vaikka odottaisin jalka jarrulla extra pitkäänkin (siis että vaihde kerkeää mennä päälle). Focuksella ei todellakaan pyöritellä nätisti ja näppärästi parkkipaikalla, tai ainakaan tuolla minun autolla.
Tähän kun lisätään, että nyt minullakaan ei toimi enää SS (ei ole toiminut pariin kolmeen viikkoon) ja tänään tuli hätäpuhelujärjestelmävika niin ei paljoa enää naurata. Tähän päälle vielä jo hyvän aikaa ollut vika jossa varoitusäänet kuuluvat mittaristosta.

Upea auto. Ja liisarilla vielä niin tästä ei pääse eroonkaan.
Testasin ja webasto toimii. SS ei.
Instagram --> @revotee
Teippifanaatikon tilini --> @wrappedcarsonly
Tsekkaa uusin teippausvideoni Youtubessa @revotee
PiuhaPoikki
Viestit: 1167
Liittynyt: 22 Loka 2012 21:56

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja PiuhaPoikki »

revote kirjoitti: 10 Huhti 2020 19:05 Testasin ja webasto toimii. SS ei.
Minä olen tehnyt ongelmien ilmetessä niin, että käytän akunkenkää irti ja lataan ulkoisella laturilla akun täyteen.
Ongelmat eivät ole poissa heti vaan vasta yhden ajokerran jälkeen.
Focus Vagon Titanium 2,0 ecoblue M6 2019
Focus Vagon 1,6tdci 2010
Ex. Transit Connect 1,8tdci
Hode
Viestit: 81
Liittynyt: 15 Helmi 2020 22:52

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja Hode »

Varoitusäänien esim. Life trafficin kameratolppavaroitus pystyykö varoitusäänen voimakkuutta jostain säätämään? Hyvin vaimeasti kuuluu "Varo" kun tolppa lähestyy helposti missaa ko. Varoituksen, en asetuksista hoksannut säätömahdollisuutta
onik
Viestit: 129
Liittynyt: 21 Tammi 2019 07:38
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja onik »

Hode kirjoitti:Varoitusäänien esim. Life trafficin kameratolppavaroitus pystyykö varoitusäänen voimakkuutta jostain säätämään? Hyvin vaimeasti kuuluu "Varo" kun tolppa lähestyy helposti missaa ko. Varoituksen, en asetuksista hoksannut säätömahdollisuutta
Varoitus- tai opastusäänen aikana saa säädettyä normaaleilla äänenvoimakkuusnapeilla.
:ford: Focus Wagon 1.0L EcoBoost 125hp Titanium A8
Vootrson
Viestit: 89
Liittynyt: 08 Maalis 2019 13:05

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja Vootrson »

revote kirjoitti: 10 Huhti 2020 18:31
revote kirjoitti: 05 Huhti 2020 18:24 Vaihdelaatikko alkaa hiljalleen vituttamaan enempi ja enempi. Vaihdot tapahtuvat kulmikkaasti ja se vanha vaiva, D:ltä P:lle ja takaisin D:lle ehkä jopa pahenee koko ajan. Vaikka auto ei rullaisi niin silti vaihde ampaisee yht äkkiä päälle ja jostain päin keulaa kuuluu paukaus. Tätä tapahtuu vaikka odottaisin jalka jarrulla extra pitkäänkin (siis että vaihde kerkeää mennä päälle). Focuksella ei todellakaan pyöritellä nätisti ja näppärästi parkkipaikalla, tai ainakaan tuolla minun autolla.
Tähän kun lisätään, että nyt minullakaan ei toimi enää SS (ei ole toiminut pariin kolmeen viikkoon) ja tänään tuli hätäpuhelujärjestelmävika niin ei paljoa enää naurata. Tähän päälle vielä jo hyvän aikaa ollut vika jossa varoitusäänet kuuluvat mittaristosta.

Upea auto. Ja liisarilla vielä niin tästä ei pääse eroonkaan.
Tohon varoitusääniongelmaan on olemassa korjaus. Kävin sen takia huollossa jokin aika sitten ja siihen ladattiin joku tuskaisen pitkä, neljä tuntia kestänyt päivitys ja sen jälkeen pelannut kuten pitääkin.
:ford: :it
Nyt: Focus ST-line 5-ov, 1,5 ecoboost A8 -19
Ex: Focus ST-line wagon, 1,0 ecoboost A6 -17
Ex: Focus Trend 5-ov, 1,0 ecoboost M6 -15
Ex: Focus wagon, 1,6 tdci M5 -09
toasti
Viestit: 463
Liittynyt: 02 Joulu 2018 17:59

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja toasti »

Vootrson kirjoitti: 10 Huhti 2020 19:54
Tohon varoitusääniongelmaan on olemassa korjaus. Kävin sen takia huollossa jokin aika sitten ja siihen ladattiin joku tuskaisen pitkä, neljä tuntia kestänyt päivitys ja sen jälkeen pelannut kuten pitääkin.
Ai nyt siihen on korjaus. Viimeksi se oli huollon mukaan ominaisuus, kun itse asiasta valitin :D
Ford Focus 1.5 TDCi EcoBlue A8 2018
Vootrson
Viestit: 89
Liittynyt: 08 Maalis 2019 13:05

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja Vootrson »

toasti kirjoitti: 10 Huhti 2020 20:00
Vootrson kirjoitti: 10 Huhti 2020 19:54
Tohon varoitusääniongelmaan on olemassa korjaus. Kävin sen takia huollossa jokin aika sitten ja siihen ladattiin joku tuskaisen pitkä, neljä tuntia kestänyt päivitys ja sen jälkeen pelannut kuten pitääkin.
Ai nyt siihen on korjaus. Viimeksi se oli huollon mukaan ominaisuus, kun itse asiasta valitin :D
Ainakin Levoranta Ford storen huollossa oli tiedossa tämä ja että mitä palikkaa pitää päivittää. Tämä siis muistaakseni jo joskus joulukuussa.
Kaiketi tää siis johtui siitä että kun Sync menee virransäästötilaan, siirtyy kaikki äänet johonkin 90-luvun pc-speakeriin kojelaudassa ja järjestelmä ei osaa enää niitä palauttaa oikeaan paikkaan. Päivityksen jälkeen ne äänet edelleen hyppää sinne jos Sync menee virransäästötilaan mutta ne palautuu kaiuttimiin kun käynnistää seuraavan kerran auton.
:ford: :it
Nyt: Focus ST-line 5-ov, 1,5 ecoboost A8 -19
Ex: Focus ST-line wagon, 1,0 ecoboost A6 -17
Ex: Focus Trend 5-ov, 1,0 ecoboost M6 -15
Ex: Focus wagon, 1,6 tdci M5 -09
@rsk@
Viestit: 590
Liittynyt: 24 Heinä 2016 23:11

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja @rsk@ »

Vootrson kirjoitti: 10 Huhti 2020 20:08
toasti kirjoitti: 10 Huhti 2020 20:00

Ai nyt siihen on korjaus. Viimeksi se oli huollon mukaan ominaisuus, kun itse asiasta valitin :D
Ainakin Levoranta Ford storen huollossa oli tiedossa tämä ja että mitä palikkaa pitää päivittää. Tämä siis muistaakseni jo joskus joulukuussa.
Kaiketi tää siis johtui siitä että kun Sync menee virransäästötilaan, siirtyy kaikki äänet johonkin 90-luvun pc-speakeriin kojelaudassa ja järjestelmä ei osaa enää niitä palauttaa oikeaan paikkaan. Päivityksen jälkeen ne äänet edelleen hyppää sinne jos Sync menee virransäästötilaan mutta ne palautuu kaiuttimiin kun käynnistää seuraavan kerran auton.
Jep. Jos yhden päivän on auto ajamatta, silloin tulee säröpiippausääni (ruudussa teksti järjestelmän virransäästötilasta ja jonkin sortin latauspalkkisimulaatio näkyy käynnistyksen yhteydessä..). Täällä palautuu kuitenkin oikeaan paikkaan seuraavaan käynnistykseen lähes aina ja se virran vähyys edelleen kai sitä välillä tekee.
Viimeksi muokannut @rsk@, 10 Huhti 2020 20:58. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Rusakko_
Viestit: 323
Liittynyt: 17 Syys 2008 11:41
Paikkakunta: Helsinki

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja Rusakko_ »

revote kirjoitti: 10 Huhti 2020 19:05
revote kirjoitti: 10 Huhti 2020 18:31

Tähän kun lisätään, että nyt minullakaan ei toimi enää SS (ei ole toiminut pariin kolmeen viikkoon) ja tänään tuli hätäpuhelujärjestelmävika niin ei paljoa enää naurata. Tähän päälle vielä jo hyvän aikaa ollut vika jossa varoitusäänet kuuluvat mittaristosta.

Upea auto. Ja liisarilla vielä niin tästä ei pääse eroonkaan.
Testasin ja webasto toimii. SS ei.
No hyvinhän sun Fordilla on asiat, en valittais yhtään :lol:
:ford: Focus 1,5 EcoBoost 150hv A8 Active Wagon 2019
KUVIA JA VIDEOITA AUTOSTANI http://aijaa.com/a/l1vgox
Hode
Viestit: 81
Liittynyt: 15 Helmi 2020 22:52

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja Hode »

onik kirjoitti: 10 Huhti 2020 19:38
Hode kirjoitti:Varoitusäänien esim. Life trafficin kameratolppavaroitus pystyykö varoitusäänen voimakkuutta jostain säätämään? Hyvin vaimeasti kuuluu "Varo" kun tolppa lähestyy helposti missaa ko. Varoituksen, en asetuksista hoksannut säätömahdollisuutta
Varoitus- tai opastusäänen aikana saa säädettyä normaaleilla äänenvoimakkuusnapeilla.
Kiitos tiedosta!
AAR85
Viestit: 464
Liittynyt: 16 Loka 2016 15:44

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja AAR85 »

Focus_2.0 kirjoitti: 09 Huhti 2020 18:15Eikös täällä joku aiemmin maininnu että tehot tippuu vauhdin kasvaessa? Ohjelmallisesti rajoitettu?

Edit: Tätä tarkotin:
Tuo lähinnä vaikuttaisi siltä, että ylipitkät välitykset isoimmilla vaihteilla vie puhdin pois. Tosiaan sinne neloseen asti vaihtojen jälkeen hyvin tehoalueella (+5krpm), mutta vitoselle mentäessä kierrokset tippuu 4k tietämille ja menohalut jää siihen samalla.
BMW 330e xDrive Touring ’22
Ex: Focus 1.5 EcoBoost 182hv A8 ST-line Wagon ’20
Ex: Focus 1.0 EcoBoost 125hv A8 ST-line Wagon ’18
Ex: Focus 1.5 EcoBoost 150hv M6 Titanium HB ’15
@rsk@
Viestit: 590
Liittynyt: 24 Heinä 2016 23:11

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja @rsk@ »

Milläs vaihteella ollaan jo menossa tuolla automaatilla täyskaasukiihdytyksessä, kun 140km/h on taulussa?
Ishvan
Viestit: 520
Liittynyt: 22 Helmi 2014 09:17

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja Ishvan »

AAR85 kirjoitti: 11 Huhti 2020 10:08
Focus_2.0 kirjoitti: 09 Huhti 2020 18:15Eikös täällä joku aiemmin maininnu että tehot tippuu vauhdin kasvaessa? Ohjelmallisesti rajoitettu?

Edit: Tätä tarkotin:
Tuo lähinnä vaikuttaisi siltä, että ylipitkät välitykset isoimmilla vaihteilla vie puhdin pois. Tosiaan sinne neloseen asti vaihtojen jälkeen hyvin tehoalueella (+5krpm), mutta vitoselle mentäessä kierrokset tippuu 4k tietämille ja menohalut jää siihen samalla.
Ei ole ylipitkiä välityksiä, vaan ongelma on se, että kun laatikko vaihtaa 5500rpm:llä isompaan. Jos vaikka vaihto tapahtuisi "punarajalla" tippuisi kierrokset tuonne 5200rpm:ään eikä 4000rpm:ään kuten nyt. Ei välityksissä ole vikaa, vaan vaihtokohdan ohjelmoinnissa koska huipputehoa ei käytetä hyväksi nelosvaihteen jälkeen jolloin siis vaihtokohta muuttuu 6500-->5500. Koneen ei anneta kiertää nelosvaihteen jälkeen, mikä on ongelma. Autohan on vitosvaihteella ja siitä eteenpäin vaihtokohdassa enään reilu 160-hevosvoimainen. Vitoselta kutoselle mennään sitten taas 5000rpm:llä. Siellä vaihtokohdassa ei ole hevosia enään kuin puolitoista sataa.

Eli 182 A8 saavat täydet hevoset ekalla neljällä vaihteella. Lopuilla sitten vähemmän. Vääntöäkään tuskin on ohjelmoitu isommilla vaihteilla enempää, jolloin myös hevosia olisi luonnollisesti käytössä enemmän pienemmillä kierroksilla.
Focus 1.0 155A7 ST-Line Vignale

-20 Mondeo Hybrid Vignale
-20 Focus Vignale 182A8
-18 MB A200
-17 S60D4AWD
-14 V60D4A
-13 V60D5
-11 V60D5A
-10 Civic Type-R CW
-08 Accord 2.4 Type-S
-05 Avensis 2.0 Wagon Technical
-05 Corolla 1.8 T-Sport
jne
Vastaa Viestiin