Uusi Focus mk4 2018

Keskustelua autoista ja autoilusta yleisesti
PiuhaPoikki
Viestit: 1167
Liittynyt: 22 Loka 2012 21:56

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja PiuhaPoikki »

Ishvan kirjoitti: 09 Maalis 2020 00:08 En nyt välttämättä tekisi tuotakaan johtopäätöstä heti....niin paljon kiinni miten osunut ja millaisen kolon tehnyt. Itsellä mennyt kaksi lasia 21-vuoden autouran aikana. Molemmat samasta uudesta V60:stä kuukauden sisään vuonna 2015. Ihan tuuripeliä. Samoista paikoista ne kaikkien merkkien lasit taitaa tulla.
Minulla on autoilua takana reilu 30 vuotta. Ensimmäisen 20 vuoden aikana ei mennut rikki yhtään tuulilasia. Ensimmäinen lasi hajosi vuoden 2005 Connectista, Siihen vaihdettin 250 000km matkalla kolme kertaa tuulilasi.
Emännän 2010 focukseen on lasi vaihdettu kaksi kertaa 230 000km matkalla. Nyt tässä 2190 foccerissa ensimmäinen lasi kesti 5kk/8000km.
Ishvan kirjoitti: 09 Maalis 2020 00:08 Ihan tuuripeliä. Samoista paikoista ne kaikkien merkkien lasit taitaa tulla.
Nykyään on sitten vain huonompaa tuuria liikkeellä kuin ennen?
Focus Vagon Titanium 2,0 ecoblue M6 2019
Focus Vagon 1,6tdci 2010
Ex. Transit Connect 1,8tdci
@rsk@
Viestit: 590
Liittynyt: 24 Heinä 2016 23:11

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja @rsk@ »

Noista vakkarin sekoiluista.. Tuli sellanen epäilys, että lasinpyyhkimet taitaa sopivassa tilanteessa sekottaa tuota merkkien lukua. Aloin tuossa miettimään, että tuli juuri tuulilasille roiskittua vettä, kun alkoi satasen alueella pitämään vauhtia 130km/h.
Freeze
Viestit: 804
Liittynyt: 06 Huhti 2015 11:59

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja Freeze »

PiuhaPoikki kirjoitti: 08 Maalis 2020 23:11Tämä vain osoittaa sen että ainakaan alkuperäinen lasi ei kestä yhtään napsua. Tiedä sitten tarvikelaseista.
Itsellä hajosi alkuperäislasi 6. napsusta, ihan tuurista kiinni miten sattuu osumaan.
Exä: Ford Focus EcoBlue 1,5 TDCi Titanium A8 2018, 120 hv Kuva
Nyxä: Kia Niro EV Business Premium 64.8 kWh 2023, 207 hv Kuva
Ishvan
Viestit: 520
Liittynyt: 22 Helmi 2014 09:17

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja Ishvan »

PiuhaPoikki kirjoitti: 09 Maalis 2020 05:59
Ishvan kirjoitti: 09 Maalis 2020 00:08 En nyt välttämättä tekisi tuotakaan johtopäätöstä heti....niin paljon kiinni miten osunut ja millaisen kolon tehnyt. Itsellä mennyt kaksi lasia 21-vuoden autouran aikana. Molemmat samasta uudesta V60:stä kuukauden sisään vuonna 2015. Ihan tuuripeliä. Samoista paikoista ne kaikkien merkkien lasit taitaa tulla.
Minulla on autoilua takana reilu 30 vuotta. Ensimmäisen 20 vuoden aikana ei mennut rikki yhtään tuulilasia. Ensimmäinen lasi hajosi vuoden 2005 Connectista, Siihen vaihdettin 250 000km matkalla kolme kertaa tuulilasi.
Emännän 2010 focukseen on lasi vaihdettu kaksi kertaa 230 000km matkalla. Nyt tässä 2190 foccerissa ensimmäinen lasi kesti 5kk/8000km.
Ishvan kirjoitti: 09 Maalis 2020 00:08 Ihan tuuripeliä. Samoista paikoista ne kaikkien merkkien lasit taitaa tulla.
Nykyään on sitten vain huonompaa tuuria liikkeellä kuin ennen?
Yritin tarkoittaa lähinnä että tuskin on kiinni automerkistä millä ajat, eli Fordista. Paljon se on myös tuurista kiinni ja miten tottunut ajamaan ( välit edellä meneviin jne. ). En tiedä voisiko kiviä lentää nykyään enempi, kun kitkarenkaat ovat yleistyneet vuosi vuodelta. Nuohan keräävät tiheiden lamelliensa väliin hurjia määriä kiviä verrattuna nastagummiin, jotka sitten sinkoilevat irti kovemissa nopeuksissa. "Tarvikelasien" en jaksa uskoa olevan niinkään hyviä kuin alkuperäisten, sama ajatus koskee montaa muuta "harakiri" osaa.
Focus 1.0 155A7 ST-Line Vignale

-20 Mondeo Hybrid Vignale
-20 Focus Vignale 182A8
-18 MB A200
-17 S60D4AWD
-14 V60D4A
-13 V60D5
-11 V60D5A
-10 Civic Type-R CW
-08 Accord 2.4 Type-S
-05 Avensis 2.0 Wagon Technical
-05 Corolla 1.8 T-Sport
jne
minan
Viestit: 30
Liittynyt: 17 Maalis 2019 21:26

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja minan »

@rsk@ kirjoitti: 09 Maalis 2020 07:57 Noista vakkarin sekoiluista.. Tuli sellanen epäilys, että lasinpyyhkimet taitaa sopivassa tilanteessa sekottaa tuota merkkien lukua. Aloin tuossa miettimään, että tuli juuri tuulilasille roiskittua vettä, kun alkoi satasen alueella pitämään vauhtia 130km/h.
Varmaan joku muukin sitä sotkee. Karttadatassa tuskin on 130 km/h rajoituksia tai sitten 100 km/h 30 alueella, mitä itselle on välillä muttei säännöllisesti tullut.
2019 Focus 1.0 A8 Titanium Wagon
@rsk@
Viestit: 590
Liittynyt: 24 Heinä 2016 23:11

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja @rsk@ »

minan kirjoitti: 09 Maalis 2020 11:34
@rsk@ kirjoitti: 09 Maalis 2020 07:57 Noista vakkarin sekoiluista.. Tuli sellanen epäilys, että lasinpyyhkimet taitaa sopivassa tilanteessa sekottaa tuota merkkien lukua. Aloin tuossa miettimään, että tuli juuri tuulilasille roiskittua vettä, kun alkoi satasen alueella pitämään vauhtia 130km/h.
Varmaan joku muukin sitä sotkee. Karttadatassa tuskin on 130 km/h rajoituksia tai sitten 100 km/h 30 alueella, mitä itselle on välillä muttei säännöllisesti tullut.
Joo, ei pitäs olla 130 rajoituksia tuolla motarilla, eli joku kameraan liittyvä häro. Tuli vaan tosiaan mieleen, että olisko lasinpesuneste ja pyyhkimien liike vääristänyt jotenkin kuvaa ja siitä napsahti 130 tauluun. Vajaa puolikilsaa sitä piti ja sitten korjasi takasin oikeaksi.
Ishvan
Viestit: 520
Liittynyt: 22 Helmi 2014 09:17

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja Ishvan »

Ishvan kirjoitti: 08 Maalis 2020 07:50 Onkos kukaan kiinnittänyt näissä automaateissa huomoita tuohon automaatin vaihtokohtaan. Motarille kiihdytettäessä 1-4 vaihteet laatikko vetää tuonne parhaan tehon alueelle eli kuuteen tonniin ja vielä ylikin. Vitosta ei kuitenkaan vedetä enään kuin 5500rpm ennen vaihtoa. Tässä vaiheessa myös välitykset selvästi pitenevät. Lopuista vaihteista ei tietoa, koska suomen rajoitukset tulevat vastaan. Miksi laatikko on mahdettu ohjelmoida vaihtamaan isompaa ennen huipputehoa ja paras veto jätetään ikäänkuin kesken. Hevosilla ja huipputehon alueella se meno kuitenkin raikkainta on......ensimmäinen automaattivaihteinen autoni joka näin tekee ja näitä kuitenkin jokunen jo ollut :shock: .
Kellään tähän mitään kokemusta ?
Focus 1.0 155A7 ST-Line Vignale

-20 Mondeo Hybrid Vignale
-20 Focus Vignale 182A8
-18 MB A200
-17 S60D4AWD
-14 V60D4A
-13 V60D5
-11 V60D5A
-10 Civic Type-R CW
-08 Accord 2.4 Type-S
-05 Avensis 2.0 Wagon Technical
-05 Corolla 1.8 T-Sport
jne
Avatar
Rusakko_
Viestit: 323
Liittynyt: 17 Syys 2008 11:41
Paikkakunta: Helsinki

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja Rusakko_ »

Rusakko_ kirjoitti: 06 Maalis 2020 18:40 Viime päivinä olen ihmetellyt, kun suunnanvaihdon yhteydessä on aiempaakin enemmän ollut hitautta ja kulmikkuutta vaihteen kytkeytymisessä.

Lisäksi peruutuksen päätteeksi auto ilmoittaa jotain että kytke vaihde P:lle tms, vaikka pyynti on D. Auto ei liiku mihinkään, vaan on käytettävä P:llä.

Tänään käväsin kaupassa ja kun lähdin liikkeelle, niin tuli kiintoavaimen kuva kojetauluun ja ilmoitus etutörmäysvaroittimesta. Minusta se on herjannut aiemminkin siitä joko lontooksi tai suomeksi. Tämän päiväisestä pamahti Fordpassiin viesti "ETUTÖRMÄYSVAROITIN - Törmäysvaroitinjärjestelmä on havainnut joko järjestelmävirheen tai esteen tutka-anturin edessä". Neuvoo putsaamaan anturit yms... Kuittasin OK:lla. Vähän ajan päästä tajusin, että kone käy röpöttäen ja kiintoavain edelleen kojetaulussa. Tehot hukassa. Pysäytin tien poskeen, sammutin, ovet lukkoon, lukot auki, startti ja taas mennään normaalisti. Hetken päästä huomasin FordPassissa ilmoituksen "VOIMANSIIRRON VIKA / ALEMPI TEHO - Syttyy kun järjestelmä on havainnut vian voimansiirroossa tai nelipyörävedossa". Kehoittaa ottamaan yhteyttä valtuutettuun liikkeeseen.

Laitoin äsken ylläpitolaturiin, josko akun säikäytys auttaisi. Niitä ongelmia mulla ei ole ollutkaan, vaikka olisi kai "pitänyt", kun on webastokin.

Foorumia on tullut seurattua, mutta millään en muista oliko jollain edellä mainittuja kokemuksia ...saati ratkaisuja.

Törmäysvaroittimeen päivityksiä?
Automaattilaatikkoon päivityksiä?
Virranhallintaan/akkuun tms päivityksiä?
Tänään 25 km ajelujen päätteeksi peruutin ja pysähdyin. Auto sammuu (start stop aktiivinen) ja pyytää kytkemään vaihteen P:lle ja napista moottori käyntiin. Ajelin kotipihaan kilometrin ja melkeen pääsin pihaan, niin tauluun napsahti kiintoavain ja moottorin vikavalo. Ensin tuli viestiä "etutörmäysvaroittimesta", sitten "voimasiirron viasta / alempi teho" ja lopulta vielä "moottorihäiriön varoitusvalo - säädös" ja kolmepyttyinen pörinä muuttui räkiväksi.

Kävin kotona tunnin oleilemassa, minkä jälkeen ajoin auton huoltoon. Auto toimi normaalisti huoltoon ajon, vaikka moottorin vikavalo paloi. Huollon pihassa tuli vielä kahdet "moottorihäiriön varoitusvalo - säädös"-muistutukset.

Jännä juttu, muttei vi***ta yhtään. Mikähän juttu sekin? :roll:
:ford: Focus 1,5 EcoBoost 150hv A8 Active Wagon 2019
KUVIA JA VIDEOITA AUTOSTANI http://aijaa.com/a/l1vgox
toasti
Viestit: 463
Liittynyt: 02 Joulu 2018 17:59

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja toasti »

Ishvan kirjoitti: 09 Maalis 2020 19:31
Kellään tähän mitään kokemusta ?
Kokemusta ei ole, mutta muutkin on tuota samaa valittanut. Motor-talkissa tälle on ketju, mutta ketjussa paljon turhaa vänkäystä vaihteeksi hevosvoimista ja väännöstä.
https://www.motor-talk.de/forum/182-ps- ... 01555.html
Ford Focus 1.5 TDCi EcoBlue A8 2018
Trukki1
Viestit: 173
Liittynyt: 10 Marras 2018 22:14

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja Trukki1 »

Tuulilasit ovat tosiaan heikompia kuin ennen. Mutta jossain minulla on käynyt tuuria kun noita laseja en ole joutunut vaihdattamaan kertaakaan, vaikka noita kiviä on sinkoillutkin lasiin. Eli huomenna varmaan nyt sitten posahtaa...Focuksella 40 000 km. Ja yhteensä olen ajanut yli miljoona kilometriä henkilöautolla.
Ford Focus 1.5 EcoBoost 150 hv Titanium Wagon M6
PiuhaPoikki
Viestit: 1167
Liittynyt: 22 Loka 2012 21:56

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja PiuhaPoikki »

Ishvan kirjoitti: 09 Maalis 2020 11:13 Yritin tarkoittaa lähinnä että tuskin on kiinni automerkistä millä ajat, eli Fordista. Paljon se on myös tuurista kiinni ja miten tottunut ajamaan ( välit edellä meneviin jne. ). En tiedä voisiko kiviä lentää nykyään enempi, kun kitkarenkaat ovat yleistyneet vuosi vuodelta. Nuohan keräävät tiheiden lamelliensa väliin hurjia määriä kiviä verrattuna nastagummiin, jotka sitten sinkoilevat irti kovemissa nopeuksissa. "Tarvikelasien" en jaksa uskoa olevan niinkään hyviä kuin alkuperäisten, sama ajatus koskee montaa muuta "harakiri" osaa.
Ei varmaan olekaan merkistä kiinni ellei sitten lasipaksuus jossain merkissä ole suurempi.
Mutta ohut lasi ilman lyijyä = heikko lasi.

En minäkään sitä ihmettele että lasiin napsahtaa kivi tai nasta ja siitä lähtee halkeama.

Mutta kun tämä lasi halkesi auringon lämmössä tuskin silmin havaittavsta jäljestä, joka on syntynyt niin, että ajaessa en ole edes huomannut osumaa.
Tästä johtuen oma tulkinta on se, että lasi on todella heikkolaatusta.
Focus Vagon Titanium 2,0 ecoblue M6 2019
Focus Vagon 1,6tdci 2010
Ex. Transit Connect 1,8tdci
@rsk@
Viestit: 590
Liittynyt: 24 Heinä 2016 23:11

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja @rsk@ »

Trukki1 kirjoitti: 09 Maalis 2020 21:08 Tuulilasit ovat tosiaan heikompia kuin ennen. Mutta jossain minulla on käynyt tuuria kun noita laseja en ole joutunut vaihdattamaan kertaakaan, vaikka noita kiviä on sinkoillutkin lasiin. Eli huomenna varmaan nyt sitten posahtaa...Focuksella 40 000 km. Ja yhteensä olen ajanut yli miljoona kilometriä henkilöautolla.
Mulla jää ajot johonkin 600tkm seutuville. Kolme kertaa on lasi hajonnut vsihtokuntoon ja joka kerta on tullut rekka vastaan. Kerran kun Saappi oli ajokkina, tuli kuskinpuolelle ihan a-pilarin viereen semmonen 2€ kolikon kokoinen osuma josta lähti säröt joka suuntaan. En tiedä mikä mutteri oli, mutta jos keskemmälle olisi osunut, niin olisko lähes läpi tullut. Se pelastaa aika paljon kun kaikissa henkilöautoissa alkaa olla jo niin viisto tuulilasi. Mutta tuurista kiinni noiden lasienkin kesto.. 🤷‍♂️
Avatar
HMS77
Viestit: 587
Liittynyt: 29 Kesä 2008 21:24
Paikkakunta: Tampere

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja HMS77 »

Olikos täällä muita kuin se yksi tapaus jossa oli raidetangon pää väljä 30tkm huollossa?
Täällä on kys huolto parin kk päästä edessä ja aion mainita että tarkistavat asian erikseen.
Ford Focus 1.5TDCi A8 Titanium 5-ov 2018

Kuva
Motorcade
Viestit: 80
Liittynyt: 22 Elo 2018 07:57

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja Motorcade »

Miten Ford-rahoituksessa asettuu ensimmäisen maksuerän eräpäivä? Onko se aina yhden kuukauden päästä auton luovutuksesta, riippumatta siitä, mitä kauppasoppariin on (alustavasti?) kirjoitettu? Focus piti tulla helmikuun viimeinen päivä, mutta ei ole kuulunut. Nyt tasan 4 kk odoteltu. Ensimmäisen eräpäivän piti olla 31.3. eli yksi kk luovutuksen jälkeen. Jos saan auton vaikka viikon päästä, pysyykö eräpäivä 31.3. vai siirtykö se luovutuspäivän mukaan?
onik
Viestit: 129
Liittynyt: 21 Tammi 2019 07:38
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja onik »

Motorcade kirjoitti:Miten Ford-rahoituksessa asettuu ensimmäisen maksuerän eräpäivä? Onko se aina yhden kuukauden päästä auton luovutuksesta, riippumatta siitä, mitä kauppasoppariin on (alustavasti?) kirjoitettu? Focus piti tulla helmikuun viimeinen päivä, mutta ei ole kuulunut. Nyt tasan 4 kk odoteltu. Ensimmäisen eräpäivän piti olla 31.3. eli yksi kk luovutuksen jälkeen. Jos saan auton vaikka viikon päästä, pysyykö eräpäivä 31.3. vai siirtykö se luovutuspäivän mukaan?
Muistaakseni sen eräpäivän pystyi sopimaan, siihen tulee vain mahdollisesti lisää korkoa ensimmäiseen erään jos eräpäivä menee yli kuukauden päähän luovutuksesta. Itse hain 26.3. ja eka eräpäivä laitettiin 2.5. niin lisäkorkoa tuli noilta 7 päivältä 9,88€.
:ford: Focus Wagon 1.0L EcoBoost 125hp Titanium A8
Motorcade
Viestit: 80
Liittynyt: 22 Elo 2018 07:57

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja Motorcade »

onik kirjoitti: 11 Maalis 2020 11:32 Muistaakseni sen eräpäivän pystyi sopimaan, siihen tulee vain mahdollisesti lisää korkoa ensimmäiseen erään jos eräpäivä menee yli kuukauden päähän luovutuksesta. Itse hain 26.3. ja eka eräpäivä laitettiin 2.5. niin lisäkorkoa tuli noilta 7 päivältä 9,88€.
Jees, katsellaan kunhan auto nyt tulee sieltä. Ja samapa tuo, vaikka ekan erän maksaisi saman tien.

Kolmisen viikkoa sitten Autokseskukselle soiteltuani katselivat jostain tietokannasta, että olisi valmistunut just tehtaalta ja lupasivat infota, kun auto on matkalla Suomeen. Jos on viivästyäkseen, niin viivästyköön vielä vaikka sen verran, että voi ottaa suoraan kesäkumeilla. :D
Renee
Viestit: 5411
Liittynyt: 09 Tammi 2014 18:51

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja Renee »

Matikka on kiva harrastus. Laskin päässä että jos sulla on nykykorolla 10000€ pankissa ,niin saat vuodessa jotain 9.50€ puhtaana käteen korkotuottona.
Volvo 850 1995 farmari 2.432 bensa manuaali
Mondeo 2015 1.5 bensa ecobooster manuaali
@rsk@
Viestit: 590
Liittynyt: 24 Heinä 2016 23:11

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja @rsk@ »

Minkälaisia akkuja teillä on noissa 1.5ecoboosteissa.
Meikelaisen autossa näkyy olevan 60Ah.
Kun s/s akut on 75Ah Foordin hinnastoissa.
Webaston kanssa tais olla ainakin 75Ah.
Ishvan
Viestit: 520
Liittynyt: 22 Helmi 2014 09:17

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja Ishvan »

@rsk@ kirjoitti: 12 Maalis 2020 08:29 Minkälaisia akkuja teillä on noissa 1.5ecoboosteissa.
Meikelaisen autossa näkyy olevan 60Ah.
Kun s/s akut on 75Ah Foordin hinnastoissa.
Webaston kanssa tais olla ainakin 75Ah.
Itsellä ainakin tuo 75Ah:nen. Webasto löytyy myös.
Focus 1.0 155A7 ST-Line Vignale

-20 Mondeo Hybrid Vignale
-20 Focus Vignale 182A8
-18 MB A200
-17 S60D4AWD
-14 V60D4A
-13 V60D5
-11 V60D5A
-10 Civic Type-R CW
-08 Accord 2.4 Type-S
-05 Avensis 2.0 Wagon Technical
-05 Corolla 1.8 T-Sport
jne
Avatar
Rusakko_
Viestit: 323
Liittynyt: 17 Syys 2008 11:41
Paikkakunta: Helsinki

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja Rusakko_ »

@rsk@ kirjoitti: 12 Maalis 2020 08:29 Minkälaisia akkuja teillä on noissa 1.5ecoboosteissa.
Meikelaisen autossa näkyy olevan 60Ah.
Kun s/s akut on 75Ah Foordin hinnastoissa.
Webaston kanssa tais olla ainakin 75Ah.
Varta EFB 70 Ah ja siis on Webasto
:ford: Focus 1,5 EcoBoost 150hv A8 Active Wagon 2019
KUVIA JA VIDEOITA AUTOSTANI http://aijaa.com/a/l1vgox
Avatar
Rusakko_
Viestit: 323
Liittynyt: 17 Syys 2008 11:41
Paikkakunta: Helsinki

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja Rusakko_ »

Rusakko_ kirjoitti: 06 Maalis 2020 18:40 Viime päivinä olen ihmetellyt, kun suunnanvaihdon yhteydessä on aiempaakin enemmän ollut hitautta ja kulmikkuutta vaihteen kytkeytymisessä.

Lisäksi peruutuksen päätteeksi auto ilmoittaa jotain että kytke vaihde P:lle tms, vaikka pyynti on D. Auto ei liiku mihinkään, vaan on käytettävä P:llä.

Tänään käväsin kaupassa ja kun lähdin liikkeelle, niin tuli kiintoavaimen kuva kojetauluun ja ilmoitus etutörmäysvaroittimesta. Minusta se on herjannut aiemminkin siitä joko lontooksi tai suomeksi. Tämän päiväisestä pamahti Fordpassiin viesti "ETUTÖRMÄYSVAROITIN - Törmäysvaroitinjärjestelmä on havainnut joko järjestelmävirheen tai esteen tutka-anturin edessä". Neuvoo putsaamaan anturit yms... Kuittasin OK:lla. Vähän ajan päästä tajusin, että kone käy röpöttäen ja kiintoavain edelleen kojetaulussa. Tehot hukassa. Pysäytin tien poskeen, sammutin, ovet lukkoon, lukot auki, startti ja taas mennään normaalisti. Hetken päästä huomasin FordPassissa ilmoituksen "VOIMANSIIRRON VIKA / ALEMPI TEHO - Syttyy kun järjestelmä on havainnut vian voimansiirroossa tai nelipyörävedossa". Kehoittaa ottamaan yhteyttä valtuutettuun liikkeeseen.

Laitoin äsken ylläpitolaturiin, josko akun säikäytys auttaisi. Niitä ongelmia mulla ei ole ollutkaan, vaikka olisi kai "pitänyt", kun on webastokin.

Foorumia on tullut seurattua, mutta millään en muista oliko jollain edellä mainittuja kokemuksia ...saati ratkaisuja.

Törmäysvaroittimeen päivityksiä?
Automaattilaatikkoon päivityksiä?
Virranhallintaan/akkuun tms päivityksiä?
Taas kulkee. Ihan ajamalla vein huoltoon ilman minkäänlaisia ongelmia. Ainakin automaattilaatikko päivitettiin, mutta muutaman kilometrin ajosuoritteella mahdoton sanoa toimiiko nyt vai ei.

Talvimaski alaosasta otettiin pois, josko se oli aiheuttanut törmäysvaroittimen toimintaan virhettä. No ei kyllä tasan siitä johtunut, kun olen ajanut kanssa ja ilman, ja silti se on herjaillut silloin tällöin uudesta asti. Mutta, kesähän nyt alkaa olla etelässäkin, niin lupasin huollon kanssa että otetaan pois ja eliminoidaan asioita pois. Enemmänkin kaikenmaailman suolasonta herjoja aiheuttaa.

Myös Defa 10 A miinusnapa vaihdettiin akusta runkoon, joten on nämä DIY:t sitten pois suljettu. Kaikkihan on mahdollista, mutta mulla ei sähköhuolia ole ollut Defan myötä: ei webastomurheita ja SS liiankin hanakka toimimaan. Nyt jos alkaa sähkövikoja tulemaan, niin sitten vien takaisin pajalle. Ajattelin että nyt en lataile muutenkaan. Tosin eipä ole webasto säitäkään, joten sen käynnistymättömyyttä ei pääse toteamaan.

Webaston joku liitin/tuki jollekin putkelle oli huollon kampanjassa, mutta jätettiin seuraavaan huoltoon. Virranhallinta puolelle ei ollut edes tiedossa päivityksiä, vaikka ongelmista oli kuultu. Jarru-/ajonvakauden puolelle ei ollut päivityksiä, vaikka muistelin että olis ollut sekä ongelmia että päivityksiä. Huhtikuussa tulossa hätäpuhelinjärjestelmään päivitys. Navin päivityksistä unohtui kysyä.

Hei hei.
:ford: Focus 1,5 EcoBoost 150hv A8 Active Wagon 2019
KUVIA JA VIDEOITA AUTOSTANI http://aijaa.com/a/l1vgox
revote
Viestit: 477
Liittynyt: 11 Elo 2019 09:20

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja revote »

Sulla on myös 1.5 Ecoboosti ja laatikkoon on siis uusi softa olemassa? Mulle laittoi muutama päivä sitten joku jälkimarkkinointipäällikkö mailia joka sanoi, ettei uutta softaa ole.
Instagram --> @revotee
Teippifanaatikon tilini --> @wrappedcarsonly
Tsekkaa uusin teippausvideoni Youtubessa @revotee
Ishvan
Viestit: 520
Liittynyt: 22 Helmi 2014 09:17

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja Ishvan »

Rusakko_ kirjoitti: 12 Maalis 2020 18:23
@rsk@ kirjoitti: 12 Maalis 2020 08:29 Minkälaisia akkuja teillä on noissa 1.5ecoboosteissa.
Meikelaisen autossa näkyy olevan 60Ah.
Kun s/s akut on 75Ah Foordin hinnastoissa.
Webaston kanssa tais olla ainakin 75Ah.
Varta EFB 70 Ah ja siis on Webasto
Korjataan, itselläkin siis 70Ah eikä 75Ah.
Focus 1.0 155A7 ST-Line Vignale

-20 Mondeo Hybrid Vignale
-20 Focus Vignale 182A8
-18 MB A200
-17 S60D4AWD
-14 V60D4A
-13 V60D5
-11 V60D5A
-10 Civic Type-R CW
-08 Accord 2.4 Type-S
-05 Avensis 2.0 Wagon Technical
-05 Corolla 1.8 T-Sport
jne
Avatar
Rusakko_
Viestit: 323
Liittynyt: 17 Syys 2008 11:41
Paikkakunta: Helsinki

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja Rusakko_ »

revote kirjoitti: 12 Maalis 2020 19:21 Sulla on myös 1.5 Ecoboosti ja laatikkoon on siis uusi softa olemassa? Mulle laittoi muutama päivä sitten joku jälkimarkkinointipäällikkö mailia joka sanoi, ettei uutta softaa ole.
Kyllä. Toki mun on otettu käyttöön 5/2019´. Sulla siis on uudempi. Siinähän voi olla jo nyt uudempi softa...
:ford: Focus 1,5 EcoBoost 150hv A8 Active Wagon 2019
KUVIA JA VIDEOITA AUTOSTANI http://aijaa.com/a/l1vgox
AAR85
Viestit: 464
Liittynyt: 16 Loka 2016 15:44

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja AAR85 »

En raaskinut enään kulutella nastarenkaita asfaltilla ja vaihdoin nuo st-linen orkkis 17" kesärenkaat alle siihen asti, että 19" renkaat saapuvat asentajalle. Tarkastin paineet vaihdon jälkeen ja yllätyksekseni huomasin renkaissa olevan sekaisin 3.2bar ja 3.0bar kylmänä. Ehkä vähän liikaa 215/50-17 renkaalle varsinkin, kun Ford suosittelee 2,3bar eteen ja taakse :lol: Tiputtelin joka nurkkaan 2,7bar.
BMW 330e xDrive Touring ’22
Ex: Focus 1.5 EcoBoost 182hv A8 ST-line Wagon ’20
Ex: Focus 1.0 EcoBoost 125hv A8 ST-line Wagon ’18
Ex: Focus 1.5 EcoBoost 150hv M6 Titanium HB ’15
Vastaa Viestiin