Uusi Focus mk4 2018

Keskustelua autoista ja autoilusta yleisesti
Focus_2.0
Viestit: 735
Liittynyt: 20 Kesä 2006 16:21
Paikkakunta: Tampere

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja Focus_2.0 »

Mk 4 ST:ssä A7 saatavilla. Onko sama mistä mainitsit?
Ford Focus 1.5 Ecoboost Titanium STW -16
Ford Mondeo 1.8 110hv Trend 5d -04

Ex.
Ford Focus 2.0 Trend "RS-look" -01, Ford Focus 1.6 Trend -08, Ford Focus 1.6 Trend -04, Ford Sierra 2.0 Laser -85
@rsk@
Viestit: 590
Liittynyt: 24 Heinä 2016 23:11

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja @rsk@ »

Focus_2.0 kirjoitti: 06 Maalis 2020 10:30 Mk 4 ST:ssä A7 saatavilla. Onko sama mistä mainitsit?
Se vois kestää 1.5koneissakin, tai sitten ei... 😁
EeroH
Viestit: 894
Liittynyt: 13 Joulu 2015 15:32

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja EeroH »

Veikkaisin kyseessä olevan Getrag 7DCT300.
https://www.youtube.com/watch?v=xFan5jF8cx4

Mikähän mahtaa ST:ssä olla?
Ishvan
Viestit: 520
Liittynyt: 22 Helmi 2014 09:17

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja Ishvan »

Yksi suuri syy itsellä Fordin ostoon oli mehumaijalaatikko. Tulevaisuudessakin ostan mielummin mehumaijan, kuin kaksoiskytkinlaatikon. Molempia ollut, yhtään miinusta normiajossa en keksi perinteisestä nykyaikaisesta momenninmuunnin laatikosta, tuplakytkimistä sitten sitäkin enemmän. Mielummin snadisti luistaen, kuin tökkien.
Focus 1.0 155A7 ST-Line Vignale

-20 Mondeo Hybrid Vignale
-20 Focus Vignale 182A8
-18 MB A200
-17 S60D4AWD
-14 V60D4A
-13 V60D5
-11 V60D5A
-10 Civic Type-R CW
-08 Accord 2.4 Type-S
-05 Avensis 2.0 Wagon Technical
-05 Corolla 1.8 T-Sport
jne
Avatar
Rusakko_
Viestit: 323
Liittynyt: 17 Syys 2008 11:41
Paikkakunta: Helsinki

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja Rusakko_ »

Viime päivinä olen ihmetellyt, kun suunnanvaihdon yhteydessä on aiempaakin enemmän ollut hitautta ja kulmikkuutta vaihteen kytkeytymisessä.

Lisäksi peruutuksen päätteeksi auto ilmoittaa jotain että kytke vaihde P:lle tms, vaikka pyynti on D. Auto ei liiku mihinkään, vaan on käytettävä P:llä.

Tänään käväsin kaupassa ja kun lähdin liikkeelle, niin tuli kiintoavaimen kuva kojetauluun ja ilmoitus etutörmäysvaroittimesta. Minusta se on herjannut aiemminkin siitä joko lontooksi tai suomeksi. Tämän päiväisestä pamahti Fordpassiin viesti "ETUTÖRMÄYSVAROITIN - Törmäysvaroitinjärjestelmä on havainnut joko järjestelmävirheen tai esteen tutka-anturin edessä". Neuvoo putsaamaan anturit yms... Kuittasin OK:lla. Vähän ajan päästä tajusin, että kone käy röpöttäen ja kiintoavain edelleen kojetaulussa. Tehot hukassa. Pysäytin tien poskeen, sammutin, ovet lukkoon, lukot auki, startti ja taas mennään normaalisti. Hetken päästä huomasin FordPassissa ilmoituksen "VOIMANSIIRRON VIKA / ALEMPI TEHO - Syttyy kun järjestelmä on havainnut vian voimansiirroossa tai nelipyörävedossa". Kehoittaa ottamaan yhteyttä valtuutettuun liikkeeseen.

Laitoin äsken ylläpitolaturiin, josko akun säikäytys auttaisi. Niitä ongelmia mulla ei ole ollutkaan, vaikka olisi kai "pitänyt", kun on webastokin.

Foorumia on tullut seurattua, mutta millään en muista oliko jollain edellä mainittuja kokemuksia ...saati ratkaisuja.

Törmäysvaroittimeen päivityksiä?
Automaattilaatikkoon päivityksiä?
Virranhallintaan/akkuun tms päivityksiä?
:ford: Focus 1,5 EcoBoost 150hv A8 Active Wagon 2019
KUVIA JA VIDEOITA AUTOSTANI http://aijaa.com/a/l1vgox
Avatar
Rusakko_
Viestit: 323
Liittynyt: 17 Syys 2008 11:41
Paikkakunta: Helsinki

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja Rusakko_ »

Ishvan kirjoitti: 06 Maalis 2020 17:30 Yksi suuri syy itsellä Fordin ostoon oli mehumaijalaatikko. Tulevaisuudessakin ostan mielummin mehumaijan, kuin kaksoiskytkinlaatikon. Molempia ollut, yhtään miinusta normiajossa en keksi perinteisestä nykyaikaisesta momenninmuunnin laatikosta, tuplakytkimistä sitten sitäkin enemmän. Mielummin snadisti luistaen, kuin tökkien.


Voin yhtyä sanomaasi, vaikka juuri tuossa edellä ongelmaa onkin :) Mehumaijalaatikot on mun juttu kaksoiskytkytinlootakoeajojen jälkeen :)
:ford: Focus 1,5 EcoBoost 150hv A8 Active Wagon 2019
KUVIA JA VIDEOITA AUTOSTANI http://aijaa.com/a/l1vgox
Freeze
Viestit: 804
Liittynyt: 06 Huhti 2015 11:59

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja Freeze »

Rusakko, minulla auttoi softan päivitys tuohon voimansiirtovikaan ja parkkitutkaan. Oli kuulema epäyhteensopivat softat sisässä. Päivitettiin APIM, TCU, ABC, TCM ja PAM.
Exä: Ford Focus EcoBlue 1,5 TDCi Titanium A8 2018, 120 hv Kuva
Nyxä: Kia Niro EV Business Premium 64.8 kWh 2023, 207 hv Kuva
AAR85
Viestit: 464
Liittynyt: 16 Loka 2016 15:44

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja AAR85 »

Rusakko_ kirjoitti: 06 Maalis 2020 18:40 Viime päivinä olen ihmetellyt, kun suunnanvaihdon yhteydessä on aiempaakin enemmän ollut hitautta ja kulmikkuutta vaihteen kytkeytymisessä.

Lisäksi peruutuksen päätteeksi auto ilmoittaa jotain että kytke vaihde P:lle tms, vaikka pyynti on D. Auto ei liiku mihinkään, vaan on käytettävä P:llä.

Tänään käväsin kaupassa ja kun lähdin liikkeelle, niin tuli kiintoavaimen kuva kojetauluun ja ilmoitus etutörmäysvaroittimesta. Minusta se on herjannut aiemminkin siitä joko lontooksi tai suomeksi. Tämän päiväisestä pamahti Fordpassiin viesti "ETUTÖRMÄYSVAROITIN - Törmäysvaroitinjärjestelmä on havainnut joko järjestelmävirheen tai esteen tutka-anturin edessä". Neuvoo putsaamaan anturit yms... Kuittasin OK:lla. Vähän ajan päästä tajusin, että kone käy röpöttäen ja kiintoavain edelleen kojetaulussa. Tehot hukassa. Pysäytin tien poskeen, sammutin, ovet lukkoon, lukot auki, startti ja taas mennään normaalisti. Hetken päästä huomasin FordPassissa ilmoituksen "VOIMANSIIRRON VIKA / ALEMPI TEHO - Syttyy kun järjestelmä on havainnut vian voimansiirroossa tai nelipyörävedossa". Kehoittaa ottamaan yhteyttä valtuutettuun liikkeeseen.

Laitoin äsken ylläpitolaturiin, josko akun säikäytys auttaisi. Niitä ongelmia mulla ei ole ollutkaan, vaikka olisi kai "pitänyt", kun on webastokin.

Foorumia on tullut seurattua, mutta millään en muista oliko jollain edellä mainittuja kokemuksia ...saati ratkaisuja.

Törmäysvaroittimeen päivityksiä?
Automaattilaatikkoon päivityksiä?
Virranhallintaan/akkuun tms päivityksiä?
Mulla oli edellisen kanssa tullut Passiin ilmoitus tuosta Voimansiirron vika, alentunut teho. En kylläkään ollut huomannut ajon aikana yhtikäs mitään oireita :lol:
BMW 330e xDrive Touring ’22
Ex: Focus 1.5 EcoBoost 182hv A8 ST-line Wagon ’20
Ex: Focus 1.0 EcoBoost 125hv A8 ST-line Wagon ’18
Ex: Focus 1.5 EcoBoost 150hv M6 Titanium HB ’15
Pajari
Viestit: 103
Liittynyt: 11 Huhti 2018 19:30

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja Pajari »

AAR85 kirjoitti: 07 Maalis 2020 07:49
Mulla oli edellisen kanssa tullut Passiin ilmoitus tuosta Voimansiirron vika, alentunut teho. En kylläkään ollut huomannut ajon aikana yhtikäs mitään oireita :lol:
Minun kotteroon tuli viime keväänä sama ilmoitus, moottori meni linkutustilaan. Huollossa ei tietysti tehty mitään, eipä onneksi ole sen jälkeen ilmoitusta näkynyt.
Focus Wagon 1.0L EcoBoost 125hp Titanium A8
-Kj-
Viestit: 150
Liittynyt: 14 Helmi 2016 16:26
Paikkakunta: Oulu

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja -Kj- »

EeroH kirjoitti: 06 Maalis 2020 07:51 Myyjä kehui että A8 tullut päivitys eikä ole enää niin laiska kuin ennen, kävin koejamassa ja ehkäpä se tosiaan olikin parempi kuin viime kesänä ajetut autot. Mutta hyvällä tuurilla 7v dkg tulee myös perus Focuksiin. Pumassa näyttää olevan jo ja tulossa Fiestaan.
Onko haisua tuosta päivityksestä kenelläkään että onko itse laatikossa muutoksia, onko kyse bensan A8, vai dieseleiden? Vai onko vain softapäivityksellä saatu tuntumaa muutettua?
Focus Titanium Wagon 2.0D A8 -19
Volvo S40 T5 M6 -05
Ex: Mondeo 2.2 TDCi Trend Wagon 08
Ex: Mondeo 1,8 Ambiente+ Wagon -00
@rsk@
Viestit: 590
Liittynyt: 24 Heinä 2016 23:11

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja @rsk@ »

-Kj- kirjoitti: 07 Maalis 2020 09:53
EeroH kirjoitti: 06 Maalis 2020 07:51 Myyjä kehui että A8 tullut päivitys eikä ole enää niin laiska kuin ennen, kävin koejamassa ja ehkäpä se tosiaan olikin parempi kuin viime kesänä ajetut autot. Mutta hyvällä tuurilla 7v dkg tulee myös perus Focuksiin. Pumassa näyttää olevan jo ja tulossa Fiestaan.
Onko haisua tuosta päivityksestä kenelläkään että onko itse laatikossa muutoksia, onko kyse bensan A8, vai dieseleiden? Vai onko vain softapäivityksellä saatu tuntumaa muutettua?
Jos se on tuo laatikko mitä EeroH tuolla linkitti, niin vois olla ihan ok peli. Bemari ainakin taitaa käyttää esim tuota..
xflex
Viestit: 271
Liittynyt: 05 Helmi 2017 15:45

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja xflex »

-Kj- kirjoitti: 07 Maalis 2020 09:53 Onko haisua tuosta päivityksestä kenelläkään että onko itse laatikossa muutoksia, onko kyse bensan A8, vai dieseleiden? Vai onko vain softapäivityksellä saatu tuntumaa muutettua?
Haisusta en ole sen paremmin selvillä mutta itselle laitettiin jarrutehostimen softapäivityksen yhteydessä tuorein firmis laatikkoon ja koneeseen. Nyt täytyy sanoa, että sillä oli selkeästi vaikutusta. Vaihdot ovat silkinpehmeitä, satunnaiset nykimiset vähenivät ja joskus matka-ajossa esiintynyt nykäisy 8:lta 7/6:lle loistaa nyt poissaolollaan. Pari viikkoa sitten Lapin reissulla ei esiintynyt kertaakaan. Nyt alkaa olla toiminnaltaan ainakin dieselissä (8F40) hyvin lähellä ZF:n 8v-lootaa joita tullut käytettyä baijerilaisissa monta vuotta.
Kuga PHEV Titanium X -22 ja Fiesta Active X A7 MHEV -23
Avatar
HMS77
Viestit: 588
Liittynyt: 29 Kesä 2008 21:24
Paikkakunta: Tampere

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja HMS77 »

xflex kirjoitti: 07 Maalis 2020 11:21
-Kj- kirjoitti: 07 Maalis 2020 09:53 Onko haisua tuosta päivityksestä kenelläkään että onko itse laatikossa muutoksia, onko kyse bensan A8, vai dieseleiden? Vai onko vain softapäivityksellä saatu tuntumaa muutettua?
Haisusta en ole sen paremmin selvillä mutta itselle laitettiin jarrutehostimen softapäivityksen yhteydessä tuorein firmis laatikkoon ja koneeseen. Nyt täytyy sanoa, että sillä oli selkeästi vaikutusta. Vaihdot ovat silkinpehmeitä, satunnaiset nykimiset vähenivät ja joskus matka-ajossa esiintynyt nykäisy 8:lta 7/6:lle loistaa nyt poissaolollaan. Pari viikkoa sitten Lapin reissulla ei esiintynyt kertaakaan. Nyt alkaa olla toiminnaltaan ainakin dieselissä (8F40) hyvin lähellä ZF:n 8v-lootaa joita tullut käytettyä baijerilaisissa monta vuotta.
Tulikohan tuo päivitys kaikkiin autoihin joihin tehtiin jarrutehostin softakorjaus? Vai joku erillinen päivitys?
Ford Focus 1.5TDCi A8 Titanium 5-ov 2018

Kuva
xflex
Viestit: 271
Liittynyt: 05 Helmi 2017 15:45

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja xflex »

HMS77 kirjoitti: 07 Maalis 2020 12:45 Tulikohan tuo päivitys kaikkiin autoihin joihin tehtiin jarrutehostin softakorjaus? Vai joku erillinen päivitys?
Moitin samalla kamppiskäynnillä lootaa hiukan kulmikkaaksi ajoittain niin katsoivat olisko lootaan uutta softaa. Ja olihan siihen niin pistivät samalla käynnillä - tullut ilmeisesti joulu-/tammikuussa tuo versio. Kävin marmorilla debattia helmikuun alussa. Nyt on auto tosi hyvässä tikissä kaikin puolin. 😃
Kuga PHEV Titanium X -22 ja Fiesta Active X A7 MHEV -23
revote
Viestit: 477
Liittynyt: 11 Elo 2019 09:20

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja revote »

Softapäivityksistä, ainakin Lahden FordStoressa sanoivat, en ihan täysin ymmärtänyt, mutta että vaikka uusi softa johonkin olisikin niin he tarvitsevat jostain luvan päivityksen ajamiseen? Että ihan vain heiltä pyytämällä ei saa uutta softaa.

Onko tässä mitään perää, vai onko vain ko. huollon ulinaa?
Instagram --> @revotee
Teippifanaatikon tilini --> @wrappedcarsonly
Tsekkaa uusin teippausvideoni Youtubessa @revotee
onik
Viestit: 129
Liittynyt: 21 Tammi 2019 07:38
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja onik »

revote kirjoitti:Softapäivityksistä, ainakin Lahden FordStoressa sanoivat, en ihan täysin ymmärtänyt, mutta että vaikka uusi softa johonkin olisikin niin he tarvitsevat jostain luvan päivityksen ajamiseen? Että ihan vain heiltä pyytämällä ei saa uutta softaa.

Onko tässä mitään perää, vai onko vain ko. huollon ulinaa?
Samaa sanovat Jyväskylän Käyttöautossa, jos ei ole vikaa niin ei heru päivityksiä. Ford kuulemma laskuttaa kymmenkertaisen päivitysmaksun jos niitä menee asentelemaan ilman takuukäsittelijän hyväksyntää tai selvää vikaa. Jännä sinänsä etteivät kuitenkaan tiedä mitä mikäkin päivitys sisältää, eli mihin voisi löytyä korjaus päivityksestä, vaan arpapelillä mennään.
:ford: Focus Wagon 1.0L EcoBoost 125hp Titanium A8
EeroH
Viestit: 894
Liittynyt: 13 Joulu 2015 15:32

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja EeroH »

-Kj- kirjoitti: 07 Maalis 2020 09:53
EeroH kirjoitti: 06 Maalis 2020 07:51 Myyjä kehui että A8 tullut päivitys eikä ole enää niin laiska kuin ennen, kävin koejamassa ja ehkäpä se tosiaan olikin parempi kuin viime kesänä ajetut autot. Mutta hyvällä tuurilla 7v dkg tulee myös perus Focuksiin. Pumassa näyttää olevan jo ja tulossa Fiestaan.
Onko haisua tuosta päivityksestä kenelläkään että onko itse laatikossa muutoksia, onko kyse bensan A8, vai dieseleiden? Vai onko vain softapäivityksellä saatu tuntumaa muutettua?
Nuo oli molemmat 150hv bensoja mitä ajoin, viime kesänä ja nyt uudelleen.
@rsk@
Viestit: 590
Liittynyt: 24 Heinä 2016 23:11

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja @rsk@ »

Onko kellään tuon mk4 Focuksen manuaalilaatikkoiden ja kytkimien speksejä?
Ishvan
Viestit: 520
Liittynyt: 22 Helmi 2014 09:17

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja Ishvan »

Onkos kukaan kiinnittänyt näissä automaateissa huomoita tuohon automaatin vaihtokohtaan. Motarille kiihdytettäessä 1-4 vaihteet laatikko vetää tuonne parhaan tehon alueelle eli kuuteen tonniin ja vielä ylikin. Vitosta ei kuitenkaan vedetä enään kuin 5500rpm ennen vaihtoa. Tässä vaiheessa myös välitykset selvästi pitenevät. Lopuista vaihteista ei tietoa, koska suomen rajoitukset tulevat vastaan. Miksi laatikko on mahdettu ohjelmoida vaihtamaan isompaa ennen huipputehoa ja paras veto jätetään ikäänkuin kesken. Hevosilla ja huipputehon alueella se meno kuitenkin raikkainta on......ensimmäinen automaattivaihteinen autoni joka näin tekee ja näitä kuitenkin jokunen jo ollut :shock: .
Focus 1.0 155A7 ST-Line Vignale

-20 Mondeo Hybrid Vignale
-20 Focus Vignale 182A8
-18 MB A200
-17 S60D4AWD
-14 V60D4A
-13 V60D5
-11 V60D5A
-10 Civic Type-R CW
-08 Accord 2.4 Type-S
-05 Avensis 2.0 Wagon Technical
-05 Corolla 1.8 T-Sport
jne
AAR85
Viestit: 464
Liittynyt: 16 Loka 2016 15:44

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja AAR85 »

Tuli tosiaan hommattua ne 19x9 et35 vanteet. Sovittaessa se oli todettava ja myönnettävä itselleen, että mittaukset meni pahasti mönkään. Taakse tuo olisi itseasiassa ollut varsin spot-on fitmentti jos haluaa vanteen kaarelle. Edessä tuo et35 on liian raju jos meinaa pitää kyljet kiviltä edes vähänkään suojassa. 9” leveä istuu kyllä mutta et pitää olla 45. Kantapään kautta..

Sain vanteet sopivasti myytyä eteenpäin ja uudetkin on jo tilattu. Tällä kertaa varman päälle ja kooksi valikoitui 19x8.5 et42. Painoa näillä on 9,8kg/vanne.
BMW 330e xDrive Touring ’22
Ex: Focus 1.5 EcoBoost 182hv A8 ST-line Wagon ’20
Ex: Focus 1.0 EcoBoost 125hv A8 ST-line Wagon ’18
Ex: Focus 1.5 EcoBoost 150hv M6 Titanium HB ’15
EeroH
Viestit: 894
Liittynyt: 13 Joulu 2015 15:32

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja EeroH »

Ishvan kirjoitti: 08 Maalis 2020 07:50 Onkos kukaan kiinnittänyt näissä automaateissa huomoita tuohon automaatin vaihtokohtaan. Motarille kiihdytettäessä 1-4 vaihteet laatikko vetää tuonne parhaan tehon alueelle eli kuuteen tonniin ja vielä ylikin. Vitosta ei kuitenkaan vedetä enään kuin 5500rpm ennen vaihtoa. Tässä vaiheessa myös välitykset selvästi pitenevät. Lopuista vaihteista ei tietoa, koska suomen rajoitukset tulevat vastaan. Miksi laatikko on mahdettu ohjelmoida vaihtamaan isompaa ennen huipputehoa ja paras veto jätetään ikäänkuin kesken. Hevosilla ja huipputehon alueella se meno kuitenkin raikkainta on......ensimmäinen automaattivaihteinen autoni joka näin tekee ja näitä kuitenkin jokunen jo ollut :shock: .
Mites manuaali puolella, pitääkö vaihteen rajoittajaan asti?
EeroH
Viestit: 894
Liittynyt: 13 Joulu 2015 15:32

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja EeroH »

AAR85 kirjoitti: 08 Maalis 2020 08:20 Tuli tosiaan hommattua ne 19x9 et35 vanteet. Sovittaessa se oli todettava ja myönnettävä itselleen, että mittaukset meni pahasti mönkään. Taakse tuo olisi itseasiassa ollut varsin spot-on fitmentti jos haluaa vanteen kaarelle. Edessä tuo et35 on liian raju jos meinaa pitää kyljet kiviltä edes vähänkään suojassa. 9” leveä istuu kyllä mutta et pitää olla 45. Kantapään kautta..

Sain vanteet sopivasti myytyä eteenpäin ja uudetkin on jo tilattu. Tällä kertaa varman päälle ja kooksi valikoitui 19x8.5 et42. Painoa näillä on 9,8kg/vanne.
Eikö nuo ysit olis kannattanut pitää takavanteina ja ostaa vain eteen kapeammat? Mitkä vanteet?
Ishvan
Viestit: 520
Liittynyt: 22 Helmi 2014 09:17

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja Ishvan »

AAR85 kirjoitti: 08 Maalis 2020 08:20 Tuli tosiaan hommattua ne 19x9 et35 vanteet. Sovittaessa se oli todettava ja myönnettävä itselleen, että mittaukset meni pahasti mönkään. Taakse tuo olisi itseasiassa ollut varsin spot-on fitmentti jos haluaa vanteen kaarelle. Edessä tuo et35 on liian raju jos meinaa pitää kyljet kiviltä edes vähänkään suojassa. 9” leveä istuu kyllä mutta et pitää olla 45. Kantapään kautta..

Sain vanteet sopivasti myytyä eteenpäin ja uudetkin on jo tilattu. Tällä kertaa varman päälle ja kooksi valikoitui 19x8.5 et42. Painoa näillä on 9,8kg/vanne.
Kandee muistaa yrittää pitäytyä vanteen kokojen kanssa tyyppihyväksytyissä , ellei halua ongelmia takuu-asiossa alustan osalta. Itsekään tuosta juuri ole välittänyt ja kaikenmoista on autojen alla käynyt, mutta tiedän tapauksia, joissa takuut on evätty "väärien" vanteiden takia. Tuntuvat nykyään olevan tarkempia tämän kanssa takuu-asioista vängättäessä, vähän toki automerkistä riippuen.
Focus 1.0 155A7 ST-Line Vignale

-20 Mondeo Hybrid Vignale
-20 Focus Vignale 182A8
-18 MB A200
-17 S60D4AWD
-14 V60D4A
-13 V60D5
-11 V60D5A
-10 Civic Type-R CW
-08 Accord 2.4 Type-S
-05 Avensis 2.0 Wagon Technical
-05 Corolla 1.8 T-Sport
jne
Ishvan
Viestit: 520
Liittynyt: 22 Helmi 2014 09:17

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja Ishvan »

EeroH kirjoitti: 08 Maalis 2020 08:24
Ishvan kirjoitti: 08 Maalis 2020 07:50 Onkos kukaan kiinnittänyt näissä automaateissa huomoita tuohon automaatin vaihtokohtaan. Motarille kiihdytettäessä 1-4 vaihteet laatikko vetää tuonne parhaan tehon alueelle eli kuuteen tonniin ja vielä ylikin. Vitosta ei kuitenkaan vedetä enään kuin 5500rpm ennen vaihtoa. Tässä vaiheessa myös välitykset selvästi pitenevät. Lopuista vaihteista ei tietoa, koska suomen rajoitukset tulevat vastaan. Miksi laatikko on mahdettu ohjelmoida vaihtamaan isompaa ennen huipputehoa ja paras veto jätetään ikäänkuin kesken. Hevosilla ja huipputehon alueella se meno kuitenkin raikkainta on......ensimmäinen automaattivaihteinen autoni joka näin tekee ja näitä kuitenkin jokunen jo ollut :shock: .
Mites manuaali puolella, pitääkö vaihteen rajoittajaan asti?
Muistaakseni ei, pitänee vielä varmistaa.
Focus 1.0 155A7 ST-Line Vignale

-20 Mondeo Hybrid Vignale
-20 Focus Vignale 182A8
-18 MB A200
-17 S60D4AWD
-14 V60D4A
-13 V60D5
-11 V60D5A
-10 Civic Type-R CW
-08 Accord 2.4 Type-S
-05 Avensis 2.0 Wagon Technical
-05 Corolla 1.8 T-Sport
jne
EeroH
Viestit: 894
Liittynyt: 13 Joulu 2015 15:32

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja EeroH »

Ishvan kirjoitti: 08 Maalis 2020 09:01
Kandee muistaa yrittää pitäytyä vanteen kokojen kanssa tyyppihyväksytyissä , ellei halua ongelmia takuu-asiossa alustan osalta.
Voihan ne orggis vanteet pyöräyttää alle ennenkuin vie takuuhuoltoon.
Vastaa Viestiin