Uusi Focus mk4 2018

Keskustelua autoista ja autoilusta yleisesti
Avatar
HMS77
Viestit: 588
Liittynyt: 29 Kesä 2008 21:24
Paikkakunta: Tampere

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja HMS77 »

Ishvan kirjoitti: 07 Helmi 2020 20:54 Tätä keskustelua kun lukee voisi luulla että autossa ei ole yhtään toimivaa koodinpätkää :D :D .

Kohta 1000km takana ja en ainakaan vielä ole huomannut yhtään asiaa mikä olisi jotenkin häiritsevämpi tai epäloogisemmin toimiva kuin aikaisemmissa autoissani (autokäkkäri tosin vähän outo, pissapojan täytöissä taas samoja ongelmia muilla merkeillä ). Tässähän tuntuu että foortti porukka on aika pienestä pillastuvaa väkeä :shock: .
No ei nyt aivan. Täällä 24tkm takana vailla sen kummempia murheita, nekin vähät mitä on ollu on ollu takuuhuolloissa hoidettuja asioita.
Ensi maanantaina mennään taas jarrusoftapäivitykseen, tällä kertaa tarjoavat sijaisautoa vaimolle, ilmeisesti foorumia on luettu.. ;)
Ford Focus 1.5TDCi A8 Titanium 5-ov 2018

Kuva
@rsk@
Viestit: 590
Liittynyt: 24 Heinä 2016 23:11

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja @rsk@ »

Täytyy välillä kehua Focusta. Vaikka tuossa on tietyissä tilanteissa sellaista hermostuneisuutta ajossa noilla pulla talvirenkailla, kun tuo ohjaus on niin viimeisen päälle välitön että reagoi ihan pienen pieniin ratin liikkeisiin vähän yliampuvasti. Mutta sitten taas lumella ja peilijäällä on kyllä viimeisen päälle loistava ajettava.
Perän saa nätisti irti ja sen saa pidettyä luisussa tuollaisissa maantienopeuksissakin.
Tuo renkaiden löysyys, hkpl 9, näkyy siinäkin kun auton oven pamauttaa kiinni, auto heiluu renkaiden varassa.
Ja kokohan oli kokoa Aku Ankka 205/60 /16...
Ishvan
Viestit: 520
Liittynyt: 22 Helmi 2014 09:17

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja Ishvan »

@rsk@ kirjoitti: 08 Helmi 2020 11:39 Täytyy välillä kehua Focusta. Vaikka tuossa on tietyissä tilanteissa sellaista hermostuneisuutta ajossa noilla pulla talvirenkailla, kun tuo ohjaus on niin viimeisen päälle välitön että reagoi ihan pienen pieniin ratin liikkeisiin vähän yliampuvasti. Mutta sitten taas lumella ja peilijäällä on kyllä viimeisen päälle loistava ajettava.
Perän saa nätisti irti ja sen saa pidettyä luisussa tuollaisissa maantienopeuksissakin.
Tuo renkaiden löysyys, hkpl 9, näkyy siinäkin kun auton oven pamauttaa kiinni, auto heiluu renkaiden varassa.
Ja kokohan oli kokoa Aku Ankka 205/60 /16...
Itse siirryin talvirenkaissa jo vuosia sitten noihin kesärengasmittoihin. Itseäni alkoi häiritsemään tuo rungon löysyys erityisesti kitkakumeilla ajellessa. Ohjaus oli kuin puuroa ja tuntui koko ajan pientä eloa ohjauksessa rengaspaineista riippumatta. Juuri tuollaista hermostuneisuutta. Nyt alla Contin kitka 18" koossa ja ajettavuus mielestäni varsin hyvä, ei tosin kesärenkaiden veroinen. Ohjaus on kyllä loistava tässä Focuksessa, paras varmaan mitä missää aikaisemmista autoistani. Mukavuus tosin vähän kärsii, varsinkin kun alusta on vähän turhan pintakova. Se kun olisi snadisti viritetty pehmeämmäksi voisi luulla ajavansa ihan premiumilla.
Focus 1.0 155A7 ST-Line Vignale

-20 Mondeo Hybrid Vignale
-20 Focus Vignale 182A8
-18 MB A200
-17 S60D4AWD
-14 V60D4A
-13 V60D5
-11 V60D5A
-10 Civic Type-R CW
-08 Accord 2.4 Type-S
-05 Avensis 2.0 Wagon Technical
-05 Corolla 1.8 T-Sport
jne
xflex
Viestit: 271
Liittynyt: 05 Helmi 2017 15:45

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja xflex »

Tämä uusi Focus on ollut yksi parhaista autoista joita olen omistanut. Valmistunut 9/18 joten aikalailla ensimmäisiä valmistuneita farkkuja. Mittarissa 33tkm ja kyyti on ollut hyvää ja ongelmatonta. Virtaa on riittänyt ja kaikki muutkin ongelmat pysyneet poissa. Voimalinja on kerrassaan mainio ja menee kohtuullisella kulutuksella. Muutama kampanja on käyty tekemässä mutta muuten kaikki hyvin. Ehkä olen vaan vähempään tyytyväinen mutta minusta tämä on hyvä ja murheeton auto. Uusi tällainen dieseli tilalle kun tässä on 100tkm taulussa.
Kuga PHEV Titanium X -22 ja Fiesta Active X A7 MHEV -23
@rsk@
Viestit: 590
Liittynyt: 24 Heinä 2016 23:11

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja @rsk@ »

Ishvan kirjoitti: 08 Helmi 2020 13:06 Itse siirryin talvirenkaissa jo vuosia sitten noihin kesärengasmittoihin. Itseäni alkoi häiritsemään tuo rungon löysyys erityisesti kitkakumeilla ajellessa. Ohjaus oli kuin puuroa ja tuntui koko ajan pientä eloa ohjauksessa rengaspaineista riippumatta. Juuri tuollaista hermostuneisuutta. Nyt alla Contin kitka 18" koossa ja ajettavuus mielestäni varsin hyvä, ei tosin kesärenkaiden veroinen. Ohjaus on kyllä loistava tässä Focuksessa, paras varmaan mitä missää aikaisemmista autoistani. Mukavuus tosin vähän kärsii, varsinkin kun alusta on vähän turhan pintakova. Se kun olisi snadisti viritetty pehmeämmäksi voisi luulla ajavansa ihan premiumilla.
Proceed Kia on sellanen pintakovempi vielä ja lyhyempi joustoinen nypyttelijä. No nypyttee tuo St-line alustakin jo lähes joka paikassa vähän kun nämä Suomen tiet alkaa olla jo jokapaikassa niin muhkuraisia.
@rsk@
Viestit: 590
Liittynyt: 24 Heinä 2016 23:11

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja @rsk@ »

Ja tuosta ohjauksesta, siinä mielestäni vähän sellasta kaksijakoisuutta. Välillä vähän hermostunut, mutta toisaalta siitä välittyy kyllä tien tuntuma loistavasti juurikin kun aletaan ajamaan pidon rajan tuntumassa ja luiston puolella.
FF20
Viestit: 3
Liittynyt: 04 Touko 2019 16:02

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja FF20 »

Ishvan kirjoitti: 07 Helmi 2020 19:58 Lampunpesurit ? Ainakin omassa moiset näyttää olevan. Takaovien keyless poisto oli kyllä vähän nolo temppu.
Mulla on myös lampunpesurit. Takaovien keyless poistettu, sekä ohjauspyörästä poistettu "rattivaihteiden läpyskät".Edellisessä 2.0 diesel automaatissa 3/19 valmistetussa oli noi vaihdeläpyskät ratissa.Nyt tässä uudessa samanlaisessa, 11/19 valmistuneesta ne puuttuu.Myös kierrettävässä vaihteenvalitsimessa on nykyisin vaihtoehto L.Ilmeisesti tarkoitettu , jos vetää jotain raskasta, venettä ym?Entisessä oli vaihtoehto M ja sai itse tarvittaessa vaihtaa vaihteita manuaalisesti.
Ford Focus Wagon Titanium 2.0 Ecoblue A8 2020.
ex. Ford Focus Wagon Titanium 2.0 Ecoblue A8 2019
AAR85
Viestit: 464
Liittynyt: 16 Loka 2016 15:44

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja AAR85 »

FF20 kirjoitti: 08 Helmi 2020 22:14 Mulla on myös lampunpesurit. Takaovien keyless poistettu, sekä ohjauspyörästä poistettu "rattivaihteiden läpyskät".Edellisessä 2.0 diesel automaatissa 3/19 valmistetussa oli noi vaihdeläpyskät ratissa.Nyt tässä uudessa samanlaisessa, 11/19 valmistuneesta ne puuttuu.Myös kierrettävässä vaihteenvalitsimessa on nykyisin vaihtoehto L.Ilmeisesti tarkoitettu , jos vetää jotain raskasta, venettä ym?Entisessä oli vaihtoehto M ja sai itse tarvittaessa vaihtaa vaihteita manuaalisesti.
Mielenkiintoista. Omassa 11/19 valmistuneessa (tarkka pvm oli jotain 22.11-19) on vielä nuo läpyskät eikä rullassa ole L:ää. Lampunpesurit on (hinnat alkaen led/halogen) ja takaovien anturit myöskin poistettu.
BMW 330e xDrive Touring ’22
Ex: Focus 1.5 EcoBoost 182hv A8 ST-line Wagon ’20
Ex: Focus 1.0 EcoBoost 125hv A8 ST-line Wagon ’18
Ex: Focus 1.5 EcoBoost 150hv M6 Titanium HB ’15
Ishvan
Viestit: 520
Liittynyt: 22 Helmi 2014 09:17

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja Ishvan »

AAR85 kirjoitti: 09 Helmi 2020 03:38 Mielenkiintoista. Omassa 11/19 valmistuneessa (tarkka pvm oli jotain 22.11-19) on vielä nuo läpyskät eikä rullassa ole L:ää. Lampunpesurit on (hinnat alkaen led/halogen) ja takaovien anturit myöskin poistettu.
Itseltä löytyy myös vaihtoläpyskät ja lampunpesimet ( mukautuvat ledit ). Takaovista puuttu myös keyless vai miksi Ford sitä kutsuukaan. Auto tosiaan edellämainitustikin 12/19 tehty.
Focus 1.0 155A7 ST-Line Vignale

-20 Mondeo Hybrid Vignale
-20 Focus Vignale 182A8
-18 MB A200
-17 S60D4AWD
-14 V60D4A
-13 V60D5
-11 V60D5A
-10 Civic Type-R CW
-08 Accord 2.4 Type-S
-05 Avensis 2.0 Wagon Technical
-05 Corolla 1.8 T-Sport
jne
Ishvan
Viestit: 520
Liittynyt: 22 Helmi 2014 09:17

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja Ishvan »

@rsk@ kirjoitti: 08 Helmi 2020 13:58 Proceed Kia on sellanen pintakovempi vielä ja lyhyempi joustoinen nypyttelijä. No nypyttee tuo St-line alustakin jo lähes joka paikassa vähän kun nämä Suomen tiet alkaa olla jo jokapaikassa niin muhkuraisia.
Aika monasti ongelmana on että vakiojouset ovat erittäin harvoin progressiivisia vaikka alusta on tehtaalta "madallettu". Tuolla saataisiin pintakovuus pois, mutta silti pidettyä loppujousto jäykkänä kovempaa mentäessä. Eibachin jouset ovat olleet erittäin miellyttäviä oman kokemuksen mukaan, erityisesti juuri tuon progressiivisen jouston takia. Itsekin voisin Fordin myymät Eibachit laittaa alle pintakovuuden poistamiseksi, mutta madallusta en nykyään enään haluaisi. Monasti ihmetellyt miksei tälläistä "kunnon" aftermarket jousta saa "vakiomitassa" eli ilman madallusta, kuin äärimmäisen harvoin. Ikä kun lähestyy neljättä kymmenettä niin alkaa mukavuus ajaa Pokemon hommien ohi. Linttavehkeet on jo nähty ja koettu, eli enään ei ole innostusta mennä pohjaanlyöntikumeja vasten koko aikaa.
Focus 1.0 155A7 ST-Line Vignale

-20 Mondeo Hybrid Vignale
-20 Focus Vignale 182A8
-18 MB A200
-17 S60D4AWD
-14 V60D4A
-13 V60D5
-11 V60D5A
-10 Civic Type-R CW
-08 Accord 2.4 Type-S
-05 Avensis 2.0 Wagon Technical
-05 Corolla 1.8 T-Sport
jne
Fjöördis
Viestit: 32
Liittynyt: 05 Tammi 2019 14:40

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja Fjöördis »

Mulla tuli ihan uusi ongelma.
Eräänä aamuna kävi niin että kun pysähdyin, sammutin auton ja olin autossa hetken, taisin etsiä parkkikiekkoa, niin töötti alkoi tööttäilemään ja hätävilkut vilkkumaan, ihan kuin varashälytin olisi mennyt päälle. Autossani tosin ei ole mitään varashälytintä. Hetken siinä mietin että miten sen saa pois. Käynnistin auton, hälytys jatkui edelleen. Sitten laitoin pakin päälle niin se sammui..
Onko kenelläkään tullut tällaista yllätystä?v :lol:
Fjöördis
Viestit: 32
Liittynyt: 05 Tammi 2019 14:40

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja Fjöördis »

KajO kirjoitti: 18 Tammi 2020 13:38 Ylläolevaan lisäys siihen että auto herjasi tästä hätäpuheluviasta aikansa mutta lopetti ennen huoltoon menoa.
Huollossa sanottiin että tuo korjaatuu jos puhelin on kytkettynä autoon, ottaa päivityksen puhelimen kautta.
Omien kokemusten mukaan rohkenen epäillä tätä erittäin suuresti.
@rsk@
Viestit: 590
Liittynyt: 24 Heinä 2016 23:11

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja @rsk@ »

Ishvan kirjoitti: 09 Helmi 2020 08:47 Aika monasti ongelmana on että vakiojouset ovat erittäin harvoin progressiivisia vaikka alusta on tehtaalta "madallettu". Tuolla saataisiin pintakovuus pois, mutta silti pidettyä loppujousto jäykkänä kovempaa mentäessä. Eibachin jouset ovat olleet erittäin miellyttäviä oman kokemuksen mukaan, erityisesti juuri tuon progressiivisen jouston takia. Itsekin voisin Fordin myymät Eibachit laittaa alle pintakovuuden poistamiseksi, mutta madallusta en nykyään enään haluaisi. Monasti ihmetellyt miksei tälläistä "kunnon" aftermarket jousta saa "vakiomitassa" eli ilman madallusta, kuin äärimmäisen harvoin. Ikä kun lähestyy neljättä kymmenettä niin alkaa mukavuus ajaa Pokemon hommien ohi. Linttavehkeet on jo nähty ja koettu, eli enään ei ole innostusta mennä pohjaanlyöntikumeja vasten koko aikaa.
Tuo pintakovuushan on kiinni vaimentimen toiminnastakin, jousihan kantaa kuorman ja iskarit ottaa pääsääntöisesti iskut vastaan, mutta tietysti jousetkin osaltaan. Olis mielenkiintoista nähdä minkälaiset vaimentimet Focuksessa olisi Bilsteinin Sprintit. Aivan sairaanhyvä parissa aiemmassa autossa, vähemmän täristävät jäisellä nimimiehen kiharalla kuin tehtaan sport alustalla. Eibachilta saa muistellakseni mk4 Focukseen vakio korkuisia jousia. Ja jos ei halua madaltaa B6 olis bilsteinilta silloin hyvä ja itse en arvaa enää tuon matalempaa autoa hommata kuin Focus. Mutta näitähän voi taas pohtia vaikka kuinka ja paljon...
xflex
Viestit: 271
Liittynyt: 05 Helmi 2017 15:45

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja xflex »

Fjöördis kirjoitti: 09 Helmi 2020 11:07 Mulla tuli ihan uusi ongelma.
Eräänä aamuna kävi niin että kun pysähdyin, sammutin auton ja olin autossa hetken, taisin etsiä parkkikiekkoa, niin töötti alkoi tööttäilemään ja hätävilkut vilkkumaan, ihan kuin varashälytin olisi mennyt päälle. Autossani tosin ei ole mitään varashälytintä. Hetken siinä mietin että miten sen saa pois. Käynnistin auton, hälytys jatkui edelleen. Sitten laitoin pakin päälle niin se sammui..
Onko kenelläkään tullut tällaista yllätystä?v :lol:
Näitä kun lukee niin taitaa nämä ensimmäiset valmistuneet yksilöt olla niitä parhaita... Kaikki toimii, virtaa riittää, on vaihdeläpyskät ja sensorit kaikissa ovissa.

Jos alkaisi töötti soimaan niin kyllä siinä hermot menisi aika nopeasti...
Kuga PHEV Titanium X -22 ja Fiesta Active X A7 MHEV -23
Freeze
Viestit: 804
Liittynyt: 06 Huhti 2015 11:59

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja Freeze »

xflex kirjoitti: 09 Helmi 2020 11:50 Näitä kun lukee niin taitaa nämä ensimmäiset valmistuneet yksilöt olla niitä parhaita... Kaikki toimii, virtaa riittää, on vaihdeläpyskät ja sensorit kaikissa ovissa.
  • On ensimmäinen paikalliseen myyjäliikkeeseen tullut uusi Focus Mk4
  • On läpyskät
  • On sensorit
  • Virta ei riitä ellei välilataa talvisin max 2 viikon välein
  • Auto huusi öljynvaihtoa 6500 km välein, kunnes ECU:n softaan laitettiin öljyn laskukaavaan "kuluminen=kuluminen/2". Myöhemmissä autoissa nostettu öljypohjan kokoa
  • LED-ohjausyksiköt vaihdettu molemmin puolin takuuseen
  • Parkkitutka on häiriöinyt 20 kertaa, ehkä saatiin pois nyt - ehkä ei
  • Voimansiirtovikoja + alennettu teho tullut 3 kpl
Muuten toimii, juu. :mrgreen:
Exä: Ford Focus EcoBlue 1,5 TDCi Titanium A8 2018, 120 hv Kuva
Nyxä: Kia Niro EV Business Premium 64.8 kWh 2023, 207 hv Kuva
Fjöördis
Viestit: 32
Liittynyt: 05 Tammi 2019 14:40

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja Fjöördis »

xflex kirjoitti: 09 Helmi 2020 11:50 Näitä kun lukee niin taitaa nämä ensimmäiset valmistuneet yksilöt olla niitä parhaita... Kaikki toimii, virtaa riittää, on vaihdeläpyskät ja sensorit kaikissa ovissa.

Jos alkaisi töötti soimaan niin kyllä siinä hermot menisi aika nopeasti...
Itsellä on lampunpesurit, sensorit ja vaihdeläpystkät, mutta virtaa ei riitä ja häiriöitä riittää senkin edestä :lol: :lol: :lol:
Ishvan
Viestit: 520
Liittynyt: 22 Helmi 2014 09:17

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja Ishvan »

@rsk@ kirjoitti: 09 Helmi 2020 11:48 Tuo pintakovuushan on kiinni vaimentimen toiminnastakin, jousihan kantaa kuorman ja iskarit ottaa pääsääntöisesti iskut vastaan, mutta tietysti jousetkin osaltaan. Olis mielenkiintoista nähdä minkälaiset vaimentimet Focuksessa olisi Bilsteinin Sprintit. Aivan sairaanhyvä parissa aiemmassa autossa, vähemmän täristävät jäisellä nimimiehen kiharalla kuin tehtaan sport alustalla. Eibachilta saa muistellakseni mk4 Focukseen vakio korkuisia jousia. Ja jos ei halua madaltaa B6 olis bilsteinilta silloin hyvä ja itse en arvaa enää tuon matalempaa autoa hommata kuin Focus. Mutta näitähän voi taas pohtia vaikka kuinka ja paljon...
Tottakai vaimenninkin vaikuttaa. Oman kokemuksen mukaan tuollainen pieni jatkuva nypytys tien epätasaisuudesta + esim. pienet poikittaissaumat katoavat tiestä suurelta osin kunnollisella progressiivisen jouston omaavalla jousella. Vaimennin vaikuttaa sitten enemmän kun joustoa aletaan vaatia hieman tuota enemmän.

EDIT: yllä oleviin. Itsekin ostanut joitakin tuoreita malleja, merkistä riippumatta niissä on ehdottomasti eniten ollut vikoja. Vuoden kaksi malttaa niin sitten uskaltaa ostaa, kun suurin osa vioista on saatu "korjattua". TIetty silloin ei voi tuoreella mallilla ajaa. Yhden merkin ongelmaksi noita ei kannata lukea.
Focus 1.0 155A7 ST-Line Vignale

-20 Mondeo Hybrid Vignale
-20 Focus Vignale 182A8
-18 MB A200
-17 S60D4AWD
-14 V60D4A
-13 V60D5
-11 V60D5A
-10 Civic Type-R CW
-08 Accord 2.4 Type-S
-05 Avensis 2.0 Wagon Technical
-05 Corolla 1.8 T-Sport
jne
Kaizer
Viestit: 44
Liittynyt: 08 Syys 2018 13:33

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja Kaizer »

Freeze kirjoitti: 09 Helmi 2020 11:57
  • On ensimmäinen paikalliseen myyjäliikkeeseen tullut uusi Focus Mk4
  • On läpyskät
  • On sensorit
  • Virta ei riitä ellei välilataa talvisin max 2 viikon välein
  • Auto huusi öljynvaihtoa 6500 km välein, kunnes ECU:n softaan laitettiin öljyn laskukaavaan "kuluminen=kuluminen/2". Myöhemmissä autoissa nostettu öljypohjan kokoa
  • LED-ohjausyksiköt vaihdettu molemmin puolin takuuseen
  • Parkkitutka on häiriöinyt 20 kertaa, ehkä saatiin pois nyt - ehkä ei
  • Voimansiirtovikoja + alennettu teho tullut 3 kpl
Muuten toimii, juu. :mrgreen:
Oma on kans ensimmäisiä paikalliseen liikkeeseen tulleita.
-Webasto / virta ongelmia ei ole ollut, nyt 37 tkm mittarissa (Kerran ei käynnistynyt, herjasi että tarkista polttoaineen laatu :))
- Myös SS on pelannut mukisematta
-Tämä oli sama, toimenpiteet tehty: Auto huusi öljynvaihtoa 6500 km välein
-Kovilla pakkasilla on muutaman kerran törmäyksenesto vetänyt mittaritaulun punaiseksi vaikka tie on ollut edessä täysin tyhjä
-Muutama muu pikkujuttu liittyen keskikonsolin räminään ja tiivistein suhinaan, nämäkin huolto on korjannut.
-Vasen Raidetangon pää vaihdettin 30000 tkm huollon jälkeen. Tässä kävi Fordilla kämmi, Saksassa oli pakattu laatikoihin väärää osaa ja Oikeanpuolen raidetangon pää oli laitettu vasemmalle puolelle joka aiheutti helvetinmoisen rohinan kun kääntyi vasemmalle esim. parkkiruutuun.
-Tämän takia auto oli telakalla 11 pv jotta saivat oikean osan kun suomesta ei löytynyt. Huollon vika tuo ei ollut, toimivat mielestäni mallikkasti ja sain ajella liikkeen autolla tuon ajan.
Focus 1,5 TDCi 120hv M6 Wagon mk4 2018
6007
Viestit: 225
Liittynyt: 22 Tammi 2007 17:05

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja 6007 »

eka joka diilerille tuli.
19000 mittarissa ja oljyn elämää jäljellä 19 %.
oikea takaoven lukko korjattu, muuten vain
tarpeelliset päivitykset.
virta riittää, ei webastoa. :thumbup:
Ford Focus Wagon 1.5 Active Ecoboost 182 A8 -21
PiuhaPoikki
Viestit: 1168
Liittynyt: 22 Loka 2012 21:56

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja PiuhaPoikki »

Olen ihmetellyt kun navigaattoria ja karttoja on niin parjattu. En ole suurempia ongelmia huomannut keski- ja pohjois-suomessa liikkuessani.
Mutta nyt viikonloppu pääkaupunkiseudulla muutti käsityksen.
Ajeluttaa ihmeellisiä reittejä eikä tunne osoitteita.

Hauskana esimerkkinä Varustelekan uusi osoite: Hankasuontie 11
Navigaattori ei tunne koko kadun nimeä. Paitsi sitten kun saavut kohteeseen ja tallennat nykyisen sijainnin suosikkeihin.
Silloin se kertoo ositteeksi Hankasuontie 11 :lol:
Focus Vagon Titanium 2,0 ecoblue M6 2019
Focus Vagon 1,6tdci 2010
Ex. Transit Connect 1,8tdci
@rsk@
Viestit: 590
Liittynyt: 24 Heinä 2016 23:11

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja @rsk@ »

Ishvan kirjoitti: 09 Helmi 2020 12:20 Tottakai vaimenninkin vaikuttaa. Oman kokemuksen mukaan tuollainen pieni jatkuva nypytys tien epätasaisuudesta + esim. pienet poikittaissaumat katoavat tiestä suurelta osin kunnollisella progressiivisen jouston omaavalla jousella. Vaimennin vaikuttaa sitten enemmän kun joustoa aletaan vaatia hieman tuota enemmän.

EDIT: yllä oleviin. Itsekin ostanut joitakin tuoreita malleja, merkistä riippumatta niissä on ehdottomasti eniten ollut vikoja. Vuoden kaksi malttaa niin sitten uskaltaa ostaa, kun suurin osa vioista on saatu "korjattua". TIetty silloin ei voi tuoreella mallilla ajaa. Yhden merkin ongelmaksi noita ei kannata lukea.
Jep. Ongelmaksi tulee sitten kun vaihdetaan jäykempää ja matalempaa jousta vakioiskareiden kaveriksi, että ulosjouston vaimennus tuppaa loppumaan ja tulee sellanen enemmän pompottaja sitäkin kautta. Tehtaan sportalustoissa monta kertaa juuri tuo ja varsinkin edessä ulosjouston vaimennus jää liian pehmeäksi ja keula sitä kautta epämääräisemmän tuntuiseksi, no mukavuus tekijä normaaliajossa. Myös alkuperäinen vaimennin loppuu aikaisemmin kun se ei jaksa vaimentaa jäykemmän jousen tekemiä korin liikkeitä täysin ja sitä revitään väkisin yli ja vielä vähän sivussa alueelta millä se on parhaimmillaan. Mutta pääasia että itsekukin tykkää siitä millä ajaa... 👍
Ishvan
Viestit: 520
Liittynyt: 22 Helmi 2014 09:17

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja Ishvan »

@rsk@ kirjoitti: 09 Helmi 2020 21:35 Jep. Ongelmaksi tulee sitten kun vaihdetaan jäykempää ja matalempaa jousta vakioiskareiden kaveriksi, että ulosjouston vaimennus tuppaa loppumaan ja tulee sellanen enemmän pompottaja sitäkin kautta. Tehtaan sportalustoissa monta kertaa juuri tuo ja varsinkin edessä ulosjouston vaimennus jää liian pehmeäksi ja keula sitä kautta epämääräisemmän tuntuiseksi, no mukavuus tekijä normaaliajossa. Myös alkuperäinen vaimennin loppuu aikaisemmin kun se ei jaksa vaimentaa jäykemmän jousen tekemiä korin liikkeitä täysin ja sitä revitään väkisin yli ja vielä vähän sivussa alueelta millä se on parhaimmillaan. Mutta pääasia että itsekukin tykkää siitä millä ajaa... 👍
Näinpä. Pitäisi saada alle vakiomittainen progressiivinen jousi ilman madallusta. Silloin vakioiskari rokkaisi vallan mainiosti kaverina.
Focus 1.0 155A7 ST-Line Vignale

-20 Mondeo Hybrid Vignale
-20 Focus Vignale 182A8
-18 MB A200
-17 S60D4AWD
-14 V60D4A
-13 V60D5
-11 V60D5A
-10 Civic Type-R CW
-08 Accord 2.4 Type-S
-05 Avensis 2.0 Wagon Technical
-05 Corolla 1.8 T-Sport
jne
Peksi.
Viestit: 69
Liittynyt: 25 Joulu 2018 14:04

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja Peksi. »

Fjöördis kirjoitti: 09 Helmi 2020 11:42 Omien kokemusten mukaan rohkenen epäillä tätä erittäin suuresti.
Onkohan OTA:na vielä tullut mitään päivitystä? Ja jos tulee niin pitääkö olla puhelin johdolla vai Bluetoothilla kiinni, vai sittenkin auto wifi-verkossa kiinni vai tulisiko auton oman modeemin kautta jotain? Vaihtoehtoja on monia :D
Ford Focus 1.5 Ecoblue Titanium A8 Wagon -18

Ex:
Ford Focus 1.6 Trend X Wagon -06
Ford Escort 1.6 Sedan -98
focst
Viestit: 2434
Liittynyt: 23 Kesä 2007 17:12
Paikkakunta: Oulu

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja focst »

Peksi. kirjoitti: 09 Helmi 2020 22:43 Onkohan OTA:na vielä tullut mitään päivitystä? Ja jos tulee niin pitääkö olla puhelin johdolla vai Bluetoothilla kiinni, vai sittenkin auto wifi-verkossa kiinni vai tulisiko auton oman modeemin kautta jotain? Vaihtoehtoja on monia :D
Se päivitys oli huhtikuussa tulossa OTA:na mutta aika näyttää tuleeko sillonkaan niin monesti jo siirtynyt.
Ex Ford focus st170 2002
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019 :ford:
Arski57
Viestit: 77
Liittynyt: 04 Helmi 2018 21:42

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja Arski57 »

Freeze kirjoitti: 09 Helmi 2020 11:57
  • Auto huusi öljynvaihtoa 6500 km välein, kunnes ECU:n softaan laitettiin öljyn laskukaavaan "kuluminen=kuluminen/2". Myöhemmissä autoissa nostettu öljypohjan kokoa
JOS pelkkä softamuutos olisi tämän vian korjannut niin ei öljypohjaa olisi suurennettu.
Ihan vaan vähän haiskahtaa tämä purkkapaikka 8-)
Mahtaa olla öljyn laatu tosi huono kun on vaihtoväli ajettu.
Vastaa Viestiin