Uusi Focus mk4 2018

Keskustelua autoista ja autoilusta yleisesti
PNEs
Viestit: 53
Liittynyt: 26 Elo 2018 18:44

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja PNEs »

KajO kirjoitti: 06 Helmi 2020 11:49 Minulla tänään ollut auto 3 viikkoa "jarrusoftapäivityksessä" . Onneksi antoivat Hertzin vuokra-auton käyttööni.
Itse ajelin vuokra-autolla vuosi sitten yli 5 viikkoa kun Focuksen jarruongelmaa ihmeteltiin huollossa.
Freeze
Viestit: 804
Liittynyt: 06 Huhti 2015 11:59

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja Freeze »

onik kirjoitti: 06 Helmi 2020 11:56 Pitäisikö tuon jarrusoftapäivityksen näkyä Etisissä ABS-moduulin päivityksenä? Huolto sanoo että ne teki sen ja FordPass herjaa tekemättömästä huollosta siksi koska takuukäsittelijä ei ole vielä lähettänyt laskua Fordille, mutta eipä ABS-moduuliin ole koskettu sitten lokakuun huoltoreissun.

Kyllä minulla näkyi etisissä abs-softan muutos, siellä on eri numerotekstisarjat
Exä: Ford Focus EcoBlue 1,5 TDCi Titanium A8 2018, 120 hv Kuva
Nyxä: Kia Niro EV Business Premium 64.8 kWh 2023, 207 hv Kuva
toasti
Viestit: 463
Liittynyt: 02 Joulu 2018 17:59

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja toasti »

onik kirjoitti: 06 Helmi 2020 11:56 Pitäisikö tuon jarrusoftapäivityksen näkyä Etisissä ABS-moduulin päivityksenä? Huolto sanoo että ne teki sen ja FordPass herjaa tekemättömästä huollosta siksi koska takuukäsittelijä ei ole vielä lähettänyt laskua Fordille, mutta eipä ABS-moduuliin ole koskettu sitten lokakuun huoltoreissun.
Se kampanjaan kuuluva ABS-moduulin softa oli saatavilla jo muistaakseni syyskuussa. Huoltokampanja avattiin vasta myöhemmin. Jos sulla on lokakuussa päivitetty, niin ei pitäisi olla huolta.

Kampanjan jälkeen ei ole tullut enää uutta softaa, joten jos ETIS ei näytä, että ABS-moduulille on päivitystä saatavilla, on kaikki kunnossa.
Ford Focus 1.5 TDCi EcoBlue A8 2018
Ishvan
Viestit: 520
Liittynyt: 22 Helmi 2014 09:17

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja Ishvan »

Uusi huomio Fordista, automaattinen käkkäri toimii joskus epäloogisesti ? Ei mene aina automaattisesti päälle pysäköidessä, vai onko tuohon joku jippo ?
Focus 1.0 155A7 ST-Line Vignale

-20 Mondeo Hybrid Vignale
-20 Focus Vignale 182A8
-18 MB A200
-17 S60D4AWD
-14 V60D4A
-13 V60D5
-11 V60D5A
-10 Civic Type-R CW
-08 Accord 2.4 Type-S
-05 Avensis 2.0 Wagon Technical
-05 Corolla 1.8 T-Sport
jne
toasti
Viestit: 463
Liittynyt: 02 Joulu 2018 17:59

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja toasti »

Ishvan kirjoitti: 07 Helmi 2020 11:48 Uusi huomio Fordista, automaattinen käkkäri toimii joskus epäloogisesti ? Ei mene aina automaattisesti päälle pysäköidessä, vai onko tuohon joku jippo ?
Sen ei varsinaisesti luvata toimivan automaattisesti missään. Käyttöohjeessa on seuraava maininta "Huom: Elektroninen seisontajarru voi kytkeytyä automaattisesti päälle, kun kytkette pysäköintivaihteen (P)". Voi kytkeytyä tai olla kytkeytymättä.

En ole itse jaksanut tutkia, että milloin se aktivoituu itsestään, aika harvoin kokemukseni mukaan. Oisko sitten jos tunnistaa olevansa mäessä. Helpompi itselle ollut vaan itse laittaa se päälle.
Ford Focus 1.5 TDCi EcoBlue A8 2018
PiuhaPoikki
Viestit: 1168
Liittynyt: 22 Loka 2012 21:56

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja PiuhaPoikki »

-Kj- kirjoitti: 04 Helmi 2020 09:07 Omassa huollossani kyselivät maahantuojalta ensiapua asiaan. Akkutesin jälkeen se vaikutti olevan TCU-modulin uudelleenkonfigurointi (koska korjaavaa päivitystä ei siis ole vielä). Minulla kävi niin että tuon uudelleenkonfiguroinnin jälkeen virransyönti sitten alkoikin uudestaan päivän -parin päästä. Parin yrityksen jälkeen - ja huolto varmisti että virransyönti ei heti alkanut - on nyt ongelma osaltani pysynyt hetken aikaa poissa. Toivottavasti pysyykin kunnes korjaus tulee. Nyt kun virrankulutusta ei ole - on akkua riittänyt webastointiin ja start/stoppeihin ihan järjestään. Mittariston engineering modesta kun katsoo latausjännitettä - voi todeta että sekään ei ole enää jatkuvasti tapissa (kuten oli silloin kun virrankulutusta oli - akkua yritettiin ladata jatkuvasti täysillä.) Enkä ole fiksin jälkeen autoa lataillut ulkoisilla latureilla lainkaan.
Oletko huomannut, että latausjännite olisi riippuvainen ulkoilman lämpötilasta?

Nyt kun täälläkin on ollut pakkasia niin olen huomannut seuraavaa: Ulkoisesta latauksesta huolimatta auton latausjännite "lepää tapissa" jos pakkasta on enemmän kuin -5'C. Samoin s/s ei toimi liian alhaisen lämpötilan vuoksi.
Webasto sen sijaan toimii ajastuksella eikä herjaa akun varaustilasta.

Ajattelin, että lataus on taas sekaisin ja laitoin illalla ulkoisen laturin tarkoituksena jättää se yöksi. Laturi kuitenkin sanoin melkein heti, että akku on täynnä. Kuitenkin latausjännite on auton käydessä 14,9V

Nyt kun keli lauhtui niin latausjännite putosi normaaliin ja s/s alkoi toimia.
Olisiko se Smart Charge kuitenkin niin ovela, että lataa pakkaselle akun täyteen?
Focus Vagon Titanium 2,0 ecoblue M6 2019
Focus Vagon 1,6tdci 2010
Ex. Transit Connect 1,8tdci
AAR85
Viestit: 464
Liittynyt: 16 Loka 2016 15:44

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja AAR85 »

Huomasin tänään, että autostani puuttuu maadoituspiste moottoritilan rungosta :roll: Edellisessä vielä oli maadoituspiste, muttä tässä nykyisessä vain reikä ilman kierteitä. Eipä tuo kyllä paha homma ole tehdä kierteet ja vääntää siihen pultti paikalleen.

Kuva
BMW 330e xDrive Touring ’22
Ex: Focus 1.5 EcoBoost 182hv A8 ST-line Wagon ’20
Ex: Focus 1.0 EcoBoost 125hv A8 ST-line Wagon ’18
Ex: Focus 1.5 EcoBoost 150hv M6 Titanium HB ’15
Frnz
Viestit: 290
Liittynyt: 10 Helmi 2011 17:12
Paikkakunta: Vantaa

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja Frnz »

AAR85 kirjoitti: 07 Helmi 2020 17:07 Huomasin tänään, että autostani puuttuu maadoituspiste moottoritilan rungosta :roll: Edellisessä vielä oli maadoituspiste, muttä tässä nykyisessä vain reikä ilman kierteitä. Eipä tuo kyllä paha homma ole tehdä kierteet ja vääntää siihen pultti paikalleen.
Katos vaan, meillä on myös tyhjä ruuvinreikä tuossa kohtaa (auto valmistettu 06/2019). Onko se siis varmasti maadoituspiste ja mitä siinä olisi pitänyt olla kiinni?
Ajossa Focus Active 2019 & Fiesta Titanium 2020
Ex Fords: Focus 1.0 Ecoboost 2014 , B-Max 1.0 2013, StreetKa 2004, Focus 1.6 Ecoboost 2012, Fiesta 1,25 2010, Focus 1,6 TDCI 2010, Focus 1.6 2006, C-max 1.8 2004, Escort 1.6 Cabrio '92
toasti
Viestit: 463
Liittynyt: 02 Joulu 2018 17:59

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja toasti »

Frnz kirjoitti: 07 Helmi 2020 18:04 Katos vaan, meillä on myös tyhjä ruuvinreikä tuossa kohtaa (auto valmistettu 06/2019). Onko se siis varmasti maadoituspiste ja mitä siinä olisi pitänyt olla kiinni?
On maadoituspiste, siinä on sellainen metallitikku pystyssä. Omasta löytyy 10/2018
Löydät kuvan siitä esimerkiksi käyttöohjekirjasta kohdasta hätätilanteet tien päällä --> apukäynnistys (tms. en muista tarkkoja otsikkoja)
Ford Focus 1.5 TDCi EcoBlue A8 2018
Ishvan
Viestit: 520
Liittynyt: 22 Helmi 2014 09:17

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja Ishvan »

Ei ole mullakaan. Enpä usko että siitä mitään vahingossa puuttuu, vuosimallin välisiä eroja, sano.12/2019 tehty oma. Ohjekirjassa tyhjä reikä kuvassa.
Focus 1.0 155A7 ST-Line Vignale

-20 Mondeo Hybrid Vignale
-20 Focus Vignale 182A8
-18 MB A200
-17 S60D4AWD
-14 V60D4A
-13 V60D5
-11 V60D5A
-10 Civic Type-R CW
-08 Accord 2.4 Type-S
-05 Avensis 2.0 Wagon Technical
-05 Corolla 1.8 T-Sport
jne
toasti
Viestit: 463
Liittynyt: 02 Joulu 2018 17:59

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja toasti »

Ishvan kirjoitti: 07 Helmi 2020 19:22 Ei ole mullakaan. Enpä usko että siitä mitään vahingossa puuttuu, vuosimallin välisiä eroja, sano.12/2019 tehty oma. Ohjekirjassa tyhjä reikä kuvassa.
Ilmeisesti säästö se on pienikin säästö :D
Missäs noihin teidän uudempiin autoihin sitten saa esimerkisi akkulaturin kiinni? Jos siis haluaa, että lataus kulkee akun valvonta-anturin kautta.
Ford Focus 1.5 TDCi EcoBlue A8 2018
Ishvan
Viestit: 520
Liittynyt: 22 Helmi 2014 09:17

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja Ishvan »

toasti kirjoitti: 07 Helmi 2020 19:35 Ilmeisesti säästö se on pienikin säästö :D
Missäs noihin teidän uudempiin autoihin sitten saa esimerkisi akkulaturin kiinni? Jos siis haluaa, että lataus kulkee akun valvonta-anturin kautta.
Enpä ole koskaan moista tarvinnut, hädin tuskin edes kädessä pitänyt. Tosin en ole Fordiakaan ennen omistanut.

Eikös sen tuon - voi nyt samaan kohtaan maadoittaa kun missä akku on rungossa kiinni ?
Viimeksi muokannut Ishvan, 07 Helmi 2020 19:43. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Focus 1.0 155A7 ST-Line Vignale

-20 Mondeo Hybrid Vignale
-20 Focus Vignale 182A8
-18 MB A200
-17 S60D4AWD
-14 V60D4A
-13 V60D5
-11 V60D5A
-10 Civic Type-R CW
-08 Accord 2.4 Type-S
-05 Avensis 2.0 Wagon Technical
-05 Corolla 1.8 T-Sport
jne
PiuhaPoikki
Viestit: 1168
Liittynyt: 22 Loka 2012 21:56

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja PiuhaPoikki »

toasti kirjoitti: 07 Helmi 2020 19:35 Ilmeisesti säästö se on pienikin säästö :D
Missäs noihin teidän uudempiin autoihin sitten saa esimerkisi akkulaturin kiinni? Jos siis haluaa, että lataus kulkee akun valvonta-anturin kautta.
Valvonta-anturi on siinä akun miinuskengän yhteydessä. Laturin johdon voi kytkeä akun maajohdon ruuviin runkoon tai vaikka siihen samaan liittimeen jolla maajohto kytkeytyy anturiin. No problem.

Tärkeintä on, että laturin virta kulkee anturin kautta eikä ohi.
Focus Vagon Titanium 2,0 ecoblue M6 2019
Focus Vagon 1,6tdci 2010
Ex. Transit Connect 1,8tdci
toasti
Viestit: 463
Liittynyt: 02 Joulu 2018 17:59

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja toasti »

PiuhaPoikki kirjoitti: 07 Helmi 2020 19:41 Valvonta-anturi on siinä akun miinuskengän yhteydessä. Laturin johdon voi kytkeä akun maajohdon ruuviin runkoon tai vaikka siihen samaan liittimeen jolla maajohto kytkeytyy anturiin. No problem.

Tärkeintä on, että laturin virta kulkee anturin kautta eikä ohi.
Juu, tiedetään. Hankala noihin kohtiin kunnon kokoisia pihtejä vaan on työntää. Tai ainakaan siihen akun päähän, en nyt niin tarkkaan ole katsonut tilaa.

Mutta yleisesti mielenkiintoista miten kaikki joutuu säästöleikkuriin. Takaoven keyfree-sensorit, maadoituspaikat, lampunpesurit, takaluukun toinen valo 5d:ssä, ja mitä näitä nyt muita oli.
Ford Focus 1.5 TDCi EcoBlue A8 2018
Ishvan
Viestit: 520
Liittynyt: 22 Helmi 2014 09:17

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja Ishvan »

toasti kirjoitti: 07 Helmi 2020 19:58 Juu, tiedetään. Hankala noihin kohtiin kunnon kokoisia pihtejä vaan on työntää. Tai ainakaan siihen akun päähän, en nyt niin tarkkaan ole katsonut tilaa.

Mutta yleisesti mielenkiintoista miten kaikki joutuu säästöleikkuriin. Takaoven keyfree-sensorit, maadoituspaikat, lampunpesurit, takaluukun toinen valo 5d:ssä, ja mitä näitä nyt muita oli.
Lampunpesurit ? Ainakin omassa moiset näyttää olevan. Takaovien keyless poisto oli kyllä vähän nolo temppu.
Focus 1.0 155A7 ST-Line Vignale

-20 Mondeo Hybrid Vignale
-20 Focus Vignale 182A8
-18 MB A200
-17 S60D4AWD
-14 V60D4A
-13 V60D5
-11 V60D5A
-10 Civic Type-R CW
-08 Accord 2.4 Type-S
-05 Avensis 2.0 Wagon Technical
-05 Corolla 1.8 T-Sport
jne
toasti
Viestit: 463
Liittynyt: 02 Joulu 2018 17:59

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja toasti »

Ishvan kirjoitti: 07 Helmi 2020 19:58 Lampunpesurit ? Ainakin omassa moiset näyttää olevan. Takaovien keyless poisto oli kyllä vähän nolo temppu.
Voi olla, että muistan väärin, mutta mielestäni mukautuvista ledeistä poistui pesurit loppuvuodesta 2019.
Enpä tosin itse niitä jäisi kaipaamaan. Siitä tulikin mieleeni, että voisi sen sulakkeen käydä nappaamassa pois.
Ford Focus 1.5 TDCi EcoBlue A8 2018
Ishvan
Viestit: 520
Liittynyt: 22 Helmi 2014 09:17

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja Ishvan »

Mukautuvat ledit ne itselläkin. Itse ajelin puolitoista vuotta Mersulla missä ei ollut pesureita. Pieni apu se on pienikin apu ja sen kyllä huomaa kurakelillä jos ei ruiski ollenkaan. Lasoli on sen verran halpaa että antaa ruiskia.
Focus 1.0 155A7 ST-Line Vignale

-20 Mondeo Hybrid Vignale
-20 Focus Vignale 182A8
-18 MB A200
-17 S60D4AWD
-14 V60D4A
-13 V60D5
-11 V60D5A
-10 Civic Type-R CW
-08 Accord 2.4 Type-S
-05 Avensis 2.0 Wagon Technical
-05 Corolla 1.8 T-Sport
jne
toasti
Viestit: 463
Liittynyt: 02 Joulu 2018 17:59

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja toasti »

Ishvan kirjoitti: 07 Helmi 2020 20:12 Mukautuvat ledit ne itselläkin. Itse ajelin puolitoista vuotta Mersulla missä ei ollut pesureita. Pieni apu se on pienikin apu ja sen kyllä huomaa kurakelillä jos ei ruiski ollenkaan. Lasoli on sen verran halpaa että antaa ruiskia.
Ei siinä muuten mitään ongelmaa ole, mutta kun säiliö on aika pieni ja täyttöaukko ainakin webastollisissa malleissa niin paskassa paikkaa ettei laiska ihminen oikeen viitsisi.

Edit. Niin ja kiitos tiedosta, sitten muistin väärin.
Ford Focus 1.5 TDCi EcoBlue A8 2018
Ishvan
Viestit: 520
Liittynyt: 22 Helmi 2014 09:17

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja Ishvan »

toasti kirjoitti: 07 Helmi 2020 20:16 Ei siinä muuten mitään ongelmaa ole, mutta kun säiliö on aika pieni ja täyttöaukko ainakin webastollisissa malleissa niin paskassa paikkaa ettei laiska ihminen oikeen viitsisi.

Edit. Niin ja kiitos tiedosta, sitten muistin väärin.
Tuo täyttöaukko on kyllä uskomattoman huonossa paikassa ja putki vetää todella hitaasti. Siinä olisi kyllä kehityksen paikka.
Focus 1.0 155A7 ST-Line Vignale

-20 Mondeo Hybrid Vignale
-20 Focus Vignale 182A8
-18 MB A200
-17 S60D4AWD
-14 V60D4A
-13 V60D5
-11 V60D5A
-10 Civic Type-R CW
-08 Accord 2.4 Type-S
-05 Avensis 2.0 Wagon Technical
-05 Corolla 1.8 T-Sport
jne
PiuhaPoikki
Viestit: 1168
Liittynyt: 22 Loka 2012 21:56

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja PiuhaPoikki »

toasti kirjoitti: 07 Helmi 2020 20:16 Ei siinä muuten mitään ongelmaa ole, mutta kun säiliö on aika pieni ja täyttöaukko ainakin webastollisissa malleissa niin paskassa paikkaa ettei laiska ihminen oikeen viitsisi.
Sen takia lähti pesurin sulake hitoille kun koko ajan sai olla kaatamassa lisää ainetta.
Jos perheen toisessa fokkerissa pesurin säiliö kestää puoli talvea ja tässä uudessa puoli tankillista niin jotain mätää pesurin ohjelmoinnissa on.
Pikkusen kun tuikkaa lasille märkää niin se ajaa kaupantekijäisinä litran lampuille.
Mieluummin siten kokonaa ilman ja pestään huoltsikalla käsipelillä kusitauolla.
Focus Vagon Titanium 2,0 ecoblue M6 2019
Focus Vagon 1,6tdci 2010
Ex. Transit Connect 1,8tdci
Ishvan
Viestit: 520
Liittynyt: 22 Helmi 2014 09:17

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja Ishvan »

Tätä keskustelua kun lukee voisi luulla että autossa ei ole yhtään toimivaa koodinpätkää :D :D .

Kohta 1000km takana ja en ainakaan vielä ole huomannut yhtään asiaa mikä olisi jotenkin häiritsevämpi tai epäloogisemmin toimiva kuin aikaisemmissa autoissani (autokäkkäri tosin vähän outo, pissapojan täytöissä taas samoja ongelmia muilla merkeillä ). Tässähän tuntuu että foortti porukka on aika pienestä pillastuvaa väkeä :shock: .
Focus 1.0 155A7 ST-Line Vignale

-20 Mondeo Hybrid Vignale
-20 Focus Vignale 182A8
-18 MB A200
-17 S60D4AWD
-14 V60D4A
-13 V60D5
-11 V60D5A
-10 Civic Type-R CW
-08 Accord 2.4 Type-S
-05 Avensis 2.0 Wagon Technical
-05 Corolla 1.8 T-Sport
jne
PiuhaPoikki
Viestit: 1168
Liittynyt: 22 Loka 2012 21:56

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja PiuhaPoikki »

Ei nyt sentään. Mulla on nyt 6000 takana ja kaikki muu on toiminut koko ajan loistavasti paitsi se kuuluisa lataus.
Se ei oikeasti toimi mutta siitäkään en ole pillastunut.

Lampunpesijäkin toimii todella hyvin.
Se vain juopottelee yli pohjoismaisten terveysnormien.
Focus Vagon Titanium 2,0 ecoblue M6 2019
Focus Vagon 1,6tdci 2010
Ex. Transit Connect 1,8tdci
Vootrson
Viestit: 89
Liittynyt: 08 Maalis 2019 13:05

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja Vootrson »

Ishvan kirjoitti: 07 Helmi 2020 20:54 Tätä keskustelua kun lukee voisi luulla että autossa ei ole yhtään toimivaa koodinpätkää :D :D .

Kohta 1000km takana ja en ainakaan vielä ole huomannut yhtään asiaa mikä olisi jotenkin häiritsevämpi tai epäloogisemmin toimiva kuin aikaisemmissa autoissani (autokäkkäri tosin vähän outo, pissapojan täytöissä taas samoja ongelmia muilla merkeillä ). Tässähän tuntuu että foortti porukka on aika pienestä pillastuvaa väkeä :shock: .
Kyllä se vaan taitaa olla niin että näillä foorumeilla haetaan vertaistukea ongelmatilanteissa ja positiivisia kommentteja harva jaksaa kirjoitella. Varmasti valtaosa Focuksista pelaa kullekin käyttäjälle hyväksyttävällä tavalla kuten mullakin. Kerran on parkkitutkan äänet siirtynyt mittariston taakse vilkun ”kaiuttimiin” mut se korjattiin heti kun jaksoi poiketa huollossa.

Mä myös tilasin auton jossa on monivarsituenta takana ja sain palkkiratkaisulla toteutetun yksilön (muutos tuotannossa myös 1.5 moottorilla varustettuihin autoihin tuli kesän jälkeen). Tästä syystä mulla todennäköisesti viimeinen Fordi vaikka ihan mielelläni mä tolla vielä vuoden, pari ajelen. Mutta alentuvat copy/paste vastaukset maahantuojalta alkoi v*tuttaan. Siitäkin aiheesta olis täällä voinut jauhaa loputtomiin mutta lopputulosta ei olis muuttanut. Lompakolla taas voi äänestää 😉
:ford: :it
Nyt: Focus ST-line 5-ov, 1,5 ecoboost A8 -19
Ex: Focus ST-line wagon, 1,0 ecoboost A6 -17
Ex: Focus Trend 5-ov, 1,0 ecoboost M6 -15
Ex: Focus wagon, 1,6 tdci M5 -09
Ishvan
Viestit: 520
Liittynyt: 22 Helmi 2014 09:17

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja Ishvan »

Farkku taisi tuon monivarsituennan säilyttää kaikkialla. Samaa tekevät kaikki merkit, kun kuluja karsitaan. Yhdystukiakseli on ihan toimiva ratkaisu, sitä käyttää nykyään varsin moni merkki hyvinkin onnistuneesti.
Focus 1.0 155A7 ST-Line Vignale

-20 Mondeo Hybrid Vignale
-20 Focus Vignale 182A8
-18 MB A200
-17 S60D4AWD
-14 V60D4A
-13 V60D5
-11 V60D5A
-10 Civic Type-R CW
-08 Accord 2.4 Type-S
-05 Avensis 2.0 Wagon Technical
-05 Corolla 1.8 T-Sport
jne
Vootrson
Viestit: 89
Liittynyt: 08 Maalis 2019 13:05

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja Vootrson »

Ishvan kirjoitti: 07 Helmi 2020 22:19 Farkku taisi tuon monivarsituennan säilyttää kaikkialla. Samaa tekevät kaikki merkit, kun kuluja karsitaan. Yhdystukiakseli on ihan toimiva ratkaisu, sitä käyttää nykyään varsin moni merkki hyvinkin onnistuneesti.
Joo, ja varmasti useimmille ei ole edes huomattava ero ja onhan tämä parempi laitos ajaa kuin tositarkoitukella koeajettu Proceed ja A-sarja. Mutta jos ajettavuus ja etenkin käytös epätasaisella alustalla (mukava, mutkainen ja epätasainen mutkatie 80 rajoituksella) on tärkeää, on ero jo merkittävä näiden kahden välillä. Mulla on tosin perhepiirissä kaksi muuten vastaavaa vekotinta mutta tuolla tuentaerolla niin pääsee vertaamaan näitä. Mut kuten sanottu, täällä ei tätä ratkaista vaan kuluttajan omalla ostokäyttäytymisellä.
:ford: :it
Nyt: Focus ST-line 5-ov, 1,5 ecoboost A8 -19
Ex: Focus ST-line wagon, 1,0 ecoboost A6 -17
Ex: Focus Trend 5-ov, 1,0 ecoboost M6 -15
Ex: Focus wagon, 1,6 tdci M5 -09
Vastaa Viestiin