Uusi Focus mk4 2018

Keskustelua autoista ja autoilusta yleisesti
Avatar
HMS77
Viestit: 588
Liittynyt: 29 Kesä 2008 21:24
Paikkakunta: Tampere

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja HMS77 »

Renee kirjoitti: 27 Tammi 2020 11:07 Normaalisti jos starttaat auton lähteekö webasto samallakertaa käyntiin?
Lähtee jos lisälämmittimen kohdalla on ruksi.
Ford Focus 1.5TDCi A8 Titanium 5-ov 2018

Kuva
Renee
Viestit: 5411
Liittynyt: 09 Tammi 2014 18:51

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja Renee »

Jännä homma jos etänä toi ei toimi kuten kysyjällä?
Volvo 850 1995 farmari 2.432 bensa manuaali
Mondeo 2015 1.5 bensa ecobooster manuaali
AAR85
Viestit: 464
Liittynyt: 16 Loka 2016 15:44

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja AAR85 »

Renee kirjoitti: 27 Tammi 2020 11:07 Normaalisti jos starttaat auton lähteekö webasto samallakertaa käyntiin?
Lähtee.
BMW 330e xDrive Touring ’22
Ex: Focus 1.5 EcoBoost 182hv A8 ST-line Wagon ’20
Ex: Focus 1.0 EcoBoost 125hv A8 ST-line Wagon ’18
Ex: Focus 1.5 EcoBoost 150hv M6 Titanium HB ’15
KajO
Viestit: 19
Liittynyt: 18 Tammi 2020 13:05

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja KajO »

KajO kirjoitti: 18 Tammi 2020 13:38 Ostin Focus 1.5 D ST-Line mallia2018 ajettu 20000 km syyskuussa 2019. Auto ei liikkeessä lähtenyt käyntiin kun boostin kanssa
ja sitä sitten tarvittiinkin usein että lähtisi käyntiin lainkaan. Asensin älylaturin mutta sekään ei loppupeleissä
riittänyt. Nyt auto oli takuuhuollossa jossa todettiin akun olevan loppu ja sain siihen uuden akun. Päivityksiäkin
tehtiin ja muunmuassa tämä 19B36 sähköisen jarrutehostimen päivityksen. Sepä sitten ei onnistunutkaan ja asiaa
selvitettiin maahantuojan kannssa. Tulivat siihen tulokseen että ABSin sähköohjaus ja itse pumppu pitää uusia, joku
2500€ mötikkä. Nyt sitten ajellaan Hertzin vuokra-autolla maahatuojan laskuun eikä ole tietoa koska saadaan kuntoon.

Ensimmäisellä päivitysyrityksellä oli ilmeisesti jotain vikaa ja toisen yrityksen jälkeen auto ei lähtenyt enään käyntiin :x


Ylläolevaan lisäys siihen että auto herjasi tästä hätäpuheluviasta aikansa mutta lopetti ennen huoltoon menoa.
Huollossa sanottiin että tuo korjaatuu jos puhelin on kytkettynä autoon, ottaa päivityksen puhelimen kautta.
Auto yhä huollossa 16.1 lähtien ja auto kunnossa kun vein huoltoon, ainoastaan akku oli lopussa ja sitten tämä päivitys
piti tehdä samalla.
Ford Focus 1.5 TDCi EcoBlue 120hv A8 ST-Line 5ov 2018.
Renee
Viestit: 5411
Liittynyt: 09 Tammi 2014 18:51

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja Renee »

2 viikkoa huollossa ja vikana akun vaihto. Taitaa olla nykyajan autot varsinasia murheenkryynejä kun kaikki toimii sähköllä
Se alipaine jutut on jäänyt historiaa kuten jarrutehostin toimi sillä viellä hetki sitten. Et ole ainut Ford kuski jossa päivitys sekoittaa auton toiminnat. Täälläkin foorumissa on juttua siitä
Volvo 850 1995 farmari 2.432 bensa manuaali
Mondeo 2015 1.5 bensa ecobooster manuaali
Jazzo
Viestit: 29
Liittynyt: 10 Helmi 2017 06:52

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja Jazzo »

Mulla sattui olemaan hetki luppoaikaa otin läppärin sekä piuhan ja menin tutustumaan talliin mitä kaikkea auto oli syönyt.

Täälläkin useasti ongelmaksi havaittu smart chargen latausarvoa olisi pystynyt muuttamaan asetuksista. En tätä tehnyt, mutta mielenkiinnosta, että miksi huolto ei nosta rajaa siitä 80%.

Nyt yritin kytkeä takavalot päälle päivävalojen kanssa. Mielestäni löysin siihen täpän, mutta tuskin siitä isoa vahinkoa tulee, jos ei nyt toiminut. Kuitenkin ajovalot toimi, niin ei hätää.
Paremmalla ajalla lähtee S/S käytöstä. Se kun vaati ainakin mk3,5 vähän enempi harrastusta ja auton käyttämista, mutta ei toki paljoa.
Toyota Rav4 Plug-in AWD 2023, Puma ST-line 2023 A7
Ex: 2021 Focus 1.5 Ecoboost A8 Titanium Wagon, 2021 Fiesta 1.0 M6 Titanium, 2019 Focus 1.5 Ecoboost M6 Titanium Wagon (+14 muuta Fordia)
revote
Viestit: 477
Liittynyt: 11 Elo 2019 09:20

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja revote »

revote kirjoitti: 30 Joulu 2019 15:15 Minulla myös nyt ekat kokemukset talviolosuhteista, käytiin joulu Kuusamossa ja mittariin tuli 1704 kilometriä. Tietokone näytti kulutukseksi 7,1 en tiedä todellista lukemaa. Takapaksi aivan täynnä tavaraa, edessä kaksi aikuista ja takapenkillä kaksi lasta. Ajonaikainen webasto enabloitu.

Paluumatka ajettiin paikoin 26 asteen pakkasessa ja hyvin tarettiin kyydissä ilman takkeja, en tosin tiedä oliko webasto koko ajan päällä. Ilmastointi automaattiasennossa ei jaksa pukata tarpeeksi lämmintä ilmaa, testailin manuaalisäätöjä ja huomasin, että työntää lämmintä ihan eri tavalla joten kylmillä keleillä kannattaa käyttää manuaalisäätöjä.

Yksi ainoa häiritsevä asia matka-ajossa on aivan järkyttävä sivutuuliherkkyys. Voisin kuvitella, että jos joutuu ajamaan vesijäällä ja samaan aikaan tuulee kovasti niin siinä on pitelemistä, että pysyy tiellä.
Lainaan aikaisempaa viestiäni koska jätin tänään auton huoltoon, vaihdelaatikon takia (vaihtamisviive eteen/taakse -veivauksen yhteydessä) ja tuon lämmityslaitteen (mielestäni automatiikka ei toimi oikein koska ennen kuin auto lämpeää reilusti niin automaattiasennossa ei puhalla lämmintä ollenkaan mutta manuaaliasennossa kyllä) sekä sivutuuli/uraherkkyyden takia.

Sain laina-autoksi 1.0 A8 Ecoboostin, varmaankin Trendin. Siitä autosta huomioita:

- Uraherkkyys loistaa poissaolollaan. Kävin ihan erikseen ajamassa tiettyjä lenkkejä missä erityisesti uraherkkyys tuntuu omassa autossa. Tämä Trend menee tosi vakaasti niissä missä omasta saa pitää ratista kunnolla kiinni. Samoin tämä Trend tuntuu muutenkin vakaammalta, omaa saa olla melkein koko ajan ohjaamassa

- Trend myös lämpesi nopeammin (siinä ei ole webastoa)

- Kuten alkuperäisessä viestissä kerroin niin matka-ajossa oma auto (1.5 A8 Ecoboost) vei ajotietokoneen mukaan 7,1 ja tämä Trend vei lyhyehköllä testiajolla kaupungissa 6,7. Samassa ajossa oma vie reilusti yli kahdeksan litraa, jopa päälle yhdeksän. Eikai litrainen vie noin paljon vähemmän kuin 1.5?

Onko kokemuksia väännöistä myyjän/maahantuojan kanssa liian korkeista kulutuslukemista?
Instagram --> @revotee
Teippifanaatikon tilini --> @wrappedcarsonly
Tsekkaa uusin teippausvideoni Youtubessa @revotee
Vootrson
Viestit: 89
Liittynyt: 08 Maalis 2019 13:05

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja Vootrson »

revote kirjoitti: 29 Tammi 2020 20:52 Lainaan aikaisempaa viestiäni koska jätin tänään auton huoltoon, vaihdelaatikon takia (vaihtamisviive eteen/taakse -veivauksen yhteydessä) ja tuon lämmityslaitteen (mielestäni automatiikka ei toimi oikein koska ennen kuin auto lämpeää reilusti niin automaattiasennossa ei puhalla lämmintä ollenkaan mutta manuaaliasennossa kyllä) sekä sivutuuli/uraherkkyyden takia.

Sain laina-autoksi 1.0 A8 Ecoboostin, varmaankin Trendin. Siitä autosta huomioita:

- Uraherkkyys loistaa poissaolollaan. Kävin ihan erikseen ajamassa tiettyjä lenkkejä missä erityisesti uraherkkyys tuntuu omassa autossa. Tämä Trend menee tosi vakaasti niissä missä omasta saa pitää ratista kunnolla kiinni. Samoin tämä Trend tuntuu muutenkin vakaammalta, omaa saa olla melkein koko ajan ohjaamassa

- Trend myös lämpesi nopeammin (siinä ei ole webastoa)

- Kuten alkuperäisessä viestissä kerroin niin matka-ajossa oma auto (1.5 A8 Ecoboost) vei ajotietokoneen mukaan 7,1 ja tämä Trend vei lyhyehköllä testiajolla kaupungissa 6,7. Samassa ajossa oma vie reilusti yli kahdeksan litraa, jopa päälle yhdeksän. Eikai litrainen vie noin paljon vähemmän kuin 1.5?

Onko kokemuksia väännöistä myyjän/maahantuojan kanssa liian korkeista kulutuslukemista?
Noissa kulutusasioissa taitaa myyjäpuoli voittaa aina jos lähtee riitelemään. Valmistaja vetoaa ajotavan vaikutukseen ja siihen, että ilmoitetut arvot on standardin mukaan testattu ja hyväksytty. Nämä käsittääkseni riittää virkamiehille syyksi jos ero ei ole mikään kaksinkertainen. Just sattui tällainen case silmiin kun työpaikalla selailin viimeisintä valittaja-lehteä.

Tuosta vaihteisto-issuesta... oliko käyttämälläsi huollolla tiedossa korjaus tuohon? Käytin just alkukuusta autoa pajalla parkkitutkan äänien takia ja pyysin fiksaamaan tän vaihtamisviive-ongelman samalla, mutta Levorannan Ford storella ei ollut hajuakaan, että mitään korjausta olisi olemassa. Ominaisuus...
:ford: :it
Nyt: Focus ST-line 5-ov, 1,5 ecoboost A8 -19
Ex: Focus ST-line wagon, 1,0 ecoboost A6 -17
Ex: Focus Trend 5-ov, 1,0 ecoboost M6 -15
Ex: Focus wagon, 1,6 tdci M5 -09
@rsk@
Viestit: 590
Liittynyt: 24 Heinä 2016 23:11

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja @rsk@ »

revote kirjoitti: 29 Tammi 2020 20:52 Lainaan aikaisempaa viestiäni koska jätin tänään auton huoltoon, vaihdelaatikon takia (vaihtamisviive eteen/taakse -veivauksen yhteydessä) ja tuon lämmityslaitteen (mielestäni automatiikka ei toimi oikein koska ennen kuin auto lämpeää reilusti niin automaattiasennossa ei puhalla lämmintä ollenkaan mutta manuaaliasennossa kyllä) sekä sivutuuli/uraherkkyyden takia.

Sain laina-autoksi 1.0 A8 Ecoboostin, varmaankin Trendin. Siitä autosta huomioita:

- Uraherkkyys loistaa poissaolollaan. Kävin ihan erikseen ajamassa tiettyjä lenkkejä missä erityisesti uraherkkyys tuntuu omassa autossa. Tämä Trend menee tosi vakaasti niissä missä omasta saa pitää ratista kunnolla kiinni. Samoin tämä Trend tuntuu muutenkin vakaammalta, omaa saa olla melkein koko ajan ohjaamassa

- Trend myös lämpesi nopeammin (siinä ei ole webastoa)

- Kuten alkuperäisessä viestissä kerroin niin matka-ajossa oma auto (1.5 A8 Ecoboost) vei ajotietokoneen mukaan 7,1 ja tämä Trend vei lyhyehköllä testiajolla kaupungissa 6,7. Samassa ajossa oma vie reilusti yli kahdeksan litraa, jopa päälle yhdeksän. Eikai litrainen vie noin paljon vähemmän kuin 1.5?

Onko kokemuksia väännöistä myyjän/maahantuojan kanssa liian korkeista kulutuslukemista?
Minkälainen rengastus siinä laina-autossa on omaan verrattuna?
Ajettavuus puoli kiinnostaa aina..
revote
Viestit: 477
Liittynyt: 11 Elo 2019 09:20

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja revote »

Vootrson kirjoitti: 29 Tammi 2020 21:30 Tuosta vaihteisto-issuesta... oliko käyttämälläsi huollolla tiedossa korjaus tuohon? Käytin just alkukuusta autoa pajalla parkkitutkan äänien takia ja pyysin fiksaamaan tän vaihtamisviive-ongelman samalla, mutta Levorannan Ford storella ei ollut hajuakaan, että mitään korjausta olisi olemassa. Ominaisuus...
Tämä vaihteistojuttu onkin mielenkiintoinen. Käytin ekan kerran huollossa yhden muun syyn takia ja samalla laitoin tsekkaamaan vaihteistonkin. Hain auton pois ja kysyin mitä sille on tehty niin sanoivat vain että ovat testanneet laatikon toiminnan ja kaikki ok. Ja että vikakoodeja ei ole eikä uutta ohjelmaa.

Siinä vaiheessa alkoi vähän keittämään, pään sisällä vain kuitenkin. Kerroin probleemasta ja laatikon käyttäytymisestä lisää ja kohta ne sanoi että "Seurailehan vähän aikaa ja jos se vaivaa vielä niin palaa asiaan". Tähän vastasin että eipä tämä kuule ihmettelemällä tässä kummene, laatikossa on joku vika. Tämän jälkeen vastasi että selvä, otetaan tutkintaan vielä. Totesi myös, että eivät saa ajaa uutta ohjelmaa jos ei ole jonkun lupaa (?).

Eli summaten: Huollon tiskillä pitää näköjään vaatimalla vaatia ongelmien korjausta. Ja mikä ihme on tuo "lupa" joka vaaditaan softapäivityksiin?

Tämä siis Lahden FordStoressa.

Huomenna haen auton loppupäivästä pois. Saas nähdä.
Instagram --> @revotee
Teippifanaatikon tilini --> @wrappedcarsonly
Tsekkaa uusin teippausvideoni Youtubessa @revotee
revote
Viestit: 477
Liittynyt: 11 Elo 2019 09:20

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja revote »

@rsk@ kirjoitti: 29 Tammi 2020 21:45 Minkälainen rengastus siinä laina-autossa on omaan verrattuna?
Ajettavuus puoli kiinnostaa aina..
En tiedä, tsekkaan huomenna ja palaan.
Instagram --> @revotee
Teippifanaatikon tilini --> @wrappedcarsonly
Tsekkaa uusin teippausvideoni Youtubessa @revotee
onik
Viestit: 129
Liittynyt: 21 Tammi 2019 07:38
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja onik »

Mullekin sanottiin ominaisuudeksi tuota suunnan vaihtamisen hitautta, ei voi tehdä mitään. Samoin se, että D:ltä P:lle vaihdon jälkeen vaihde ei välttämättä olekaan vielä päällä vaan auto valuu eteenpäin kun jarrua höllää. Listasin viat autoriita.fi -palveluun niin sieltä oli lakimies sitä mieltä että ei moderni vaihteisto voi näin toimia. Mietin tässä kuluttajaneuvojaan yhteyden ottamista mutta voi olla aikamoinen prosessi.
:ford: Focus Wagon 1.0L EcoBoost 125hp Titanium A8
revote
Viestit: 477
Liittynyt: 11 Elo 2019 09:20

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja revote »

Juuri noista oireista kyse. Joskus tekee myös niin, yleensä D:ltä R:lle vaihtaessa, että auto ihan nykäisee ja päästää sellaisen äänen jostain voimansiirrosta, että joku siellä menee rikki.

Huomenna tosiaan kuulen lisää. Sormet ristiin.
Instagram --> @revotee
Teippifanaatikon tilini --> @wrappedcarsonly
Tsekkaa uusin teippausvideoni Youtubessa @revotee
PiuhaPoikki
Viestit: 1168
Liittynyt: 22 Loka 2012 21:56

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja PiuhaPoikki »

Jazzo kirjoitti: 29 Tammi 2020 19:56 Mulla sattui olemaan hetki luppoaikaa otin läppärin sekä piuhan ja menin tutustumaan talliin mitä kaikkea auto oli syönyt.

Täälläkin useasti ongelmaksi havaittu smart chargen latausarvoa olisi pystynyt muuttamaan asetuksista. En tätä tehnyt, mutta mielenkiinnosta, että miksi huolto ei nosta rajaa siitä 80%.
Pitkä hhmmmmm... :roll:
Mielenkiintoinen tieto.
Focus Vagon Titanium 2,0 ecoblue M6 2019
Focus Vagon 1,6tdci 2010
Ex. Transit Connect 1,8tdci
Freeze
Viestit: 804
Liittynyt: 06 Huhti 2015 11:59

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja Freeze »

Jazzo kirjoitti: 29 Tammi 2020 19:56En tätä tehnyt, mutta mielenkiinnosta, että miksi huolto ei nosta rajaa siitä 80%.
Koska päästöarvot muuttuu ja auton haettu hyväksyntä ...
Exä: Ford Focus EcoBlue 1,5 TDCi Titanium A8 2018, 120 hv Kuva
Nyxä: Kia Niro EV Business Premium 64.8 kWh 2023, 207 hv Kuva
Jazzo
Viestit: 29
Liittynyt: 10 Helmi 2017 06:52

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja Jazzo »

Freeze kirjoitti: 30 Tammi 2020 09:09 Koska päästöarvot muuttuu ja auton haettu hyväksyntä ...
No niinpä tietysti.
Mieluummin siis viallinen, korjaan: ominaisuuksin varustettu, tuote ja huonompi käyttäjätyytyväisyys.
Toyota Rav4 Plug-in AWD 2023, Puma ST-line 2023 A7
Ex: 2021 Focus 1.5 Ecoboost A8 Titanium Wagon, 2021 Fiesta 1.0 M6 Titanium, 2019 Focus 1.5 Ecoboost M6 Titanium Wagon (+14 muuta Fordia)
Ishvan
Viestit: 520
Liittynyt: 22 Helmi 2014 09:17

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja Ishvan »

revote kirjoitti: 29 Tammi 2020 21:55 En tiedä, tsekkaan huomenna ja palaan.
Onko omassa ihan vakia ET:llä olevat valssit ?
Focus 1.0 155A7 ST-Line Vignale

-20 Mondeo Hybrid Vignale
-20 Focus Vignale 182A8
-18 MB A200
-17 S60D4AWD
-14 V60D4A
-13 V60D5
-11 V60D5A
-10 Civic Type-R CW
-08 Accord 2.4 Type-S
-05 Avensis 2.0 Wagon Technical
-05 Corolla 1.8 T-Sport
jne
revote
Viestit: 477
Liittynyt: 11 Elo 2019 09:20

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja revote »

Ishvan kirjoitti: 30 Tammi 2020 10:22 Onko omassa ihan vakia ET:llä olevat valssit ?
En tiedä, toi mun auto on liisari ja sain talveksi tarvikevanteet. Hyvä nosto muuten, tuo pitää tarkistaa!
Instagram --> @revotee
Teippifanaatikon tilini --> @wrappedcarsonly
Tsekkaa uusin teippausvideoni Youtubessa @revotee
AAR85
Viestit: 464
Liittynyt: 16 Loka 2016 15:44

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja AAR85 »

revote kirjoitti: 29 Tammi 2020 20:52 - Kuten alkuperäisessä viestissä kerroin niin matka-ajossa oma auto (1.5 A8 Ecoboost) vei ajotietokoneen mukaan 7,1 ja tämä Trend vei lyhyehköllä testiajolla kaupungissa 6,7. Samassa ajossa oma vie reilusti yli kahdeksan litraa, jopa päälle yhdeksän. Eikai litrainen vie noin paljon vähemmän kuin 1.5?
Mulla on päinvastaset kokemukset 1.0 ja 1.5 kulutuksista. 125 a8 vei mun ajoilla (85% lyhyttä nurkka-ajoa) noin 8,5-8,8l 100km. Nyt tää 182 a8 on mennyt samoilla reiteillä korkeimmillaan 8,1 ja alimmillaan 7,7. Ja tällä 182 olen vielä käyttänyt webastoa.
BMW 330e xDrive Touring ’22
Ex: Focus 1.5 EcoBoost 182hv A8 ST-line Wagon ’20
Ex: Focus 1.0 EcoBoost 125hv A8 ST-line Wagon ’18
Ex: Focus 1.5 EcoBoost 150hv M6 Titanium HB ’15
@rsk@
Viestit: 590
Liittynyt: 24 Heinä 2016 23:11

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja @rsk@ »

Noista ET kommenteista vaan..
Paras keino huonontaa ajo-ominaisuuksia on laittaa jotkut kymmeniä millejä levittävät spacerit tai sitten jos vanteen et on tarpeeksi pielessä. Onhan se tietysti hienompi jos on "kaarella", mutta säästää myös vähän auton kylkiä jos se rengas on vähän siellä piilossa..
Ishvan
Viestit: 520
Liittynyt: 22 Helmi 2014 09:17

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja Ishvan »

@rsk@ kirjoitti: 30 Tammi 2020 14:20 Noista ET kommenteista vaan..
Paras keino huonontaa ajo-ominaisuuksia on laittaa jotkut kymmeniä millejä levittävät spacerit tai sitten jos vanteen et on tarpeeksi pielessä. Onhan se tietysti hienompi jos on "kaarella", mutta säästää myös vähän auton kylkiä jos se rengas on vähän siellä piilossa..
Autosta riippuen jo 10-20mm ET:n erolla voi olla jo harvinaisen suuri vaikutus uraherkkyyteen. ET:n muuttuessa ( vanne kohtainen koon mukaan tottakai ) auto ei myöskään vastaa tyyppihyväksyntää, jonka perusteella voidaan rajata alustan osat pois takuun piiristä, jos halutaan olla "veemäisiä". Siksi kuulloistaisi toisaalta hullulta, että olisi väärä ET tässä tapauksessa.
Focus 1.0 155A7 ST-Line Vignale

-20 Mondeo Hybrid Vignale
-20 Focus Vignale 182A8
-18 MB A200
-17 S60D4AWD
-14 V60D4A
-13 V60D5
-11 V60D5A
-10 Civic Type-R CW
-08 Accord 2.4 Type-S
-05 Avensis 2.0 Wagon Technical
-05 Corolla 1.8 T-Sport
jne
Lonkero
Viestit: 4
Liittynyt: 21 Tammi 2020 16:06

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja Lonkero »

Lisää kokemuksia autosta (st-line 1.5 ecoboost A8).

Lämppäri mun mielestä ihan normi nykyaikasen auton töhötin eli ei puhalla silmille täysillä kuumaa vaan kabiiniin vaan tulee tasaisesti lämmin. Saahan sitä töhötystä päällensä jos niistä napeista tosiaan pyytää. Hyvin lämpiää, ei toki ihme näillä ilmoilla. Menty automaatin kakkosasennolla.

Kulutus sekalaisessa ajossa 6.6 l satkulla (noin 60% maantietä ja motaria). Ajaellut aina normal-modella.

Tohon vaihteistoon oma huomio että viive esim R->D vaihtaessa tulee siitä jos ei paina jarrua tarpeeksi. Jos painaa vain juuri sen verran että auto pysyy tasasella paikallaan ja vaihtaa D:lle, niin auto kerää itse lisää jarrupainetta ennenkun se edes vaihtaa sen vaihteen. Ja huomasin kanssa että päästää äänen kun painaa kaasua liian aikaisin mutta se tulee kyllä jarruista kun auto ne päästää irti. Kuuluu sellainen selkeä narahdus. Jos jarrua painaa reippaammin aina kun vaihtaa laatikosta suuntaa niin en mitään ihmeempiä viiveitä huomaa vaikka omalla ahtaalla parkkipaikalla joutuukin hinkuttamaan muutaman kerran edestakaisin.

Start & stop toimii omassa ainakin turhankin hätäseen kun sammuttaa moottorin jo kilometrin ajon jälkeen vaikka hytissä ei oo vielä pyydetty lämpötila etc. Tämä toki vaan kun joskus unohtaa painaa sen EU-napista pois päältä :D
PiuhaPoikki
Viestit: 1168
Liittynyt: 22 Loka 2012 21:56

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja PiuhaPoikki »

Freeze kirjoitti: 30 Tammi 2020 09:09 Koska päästöarvot muuttuu ja auton haettu hyväksyntä ...
Jazzo kirjoitti: 30 Tammi 2020 09:21 No niinpä tietysti.
Mieluummin siis viallinen, korjaan: ominaisuuksin varustettu, tuote ja huonompi käyttäjätyytyväisyys.
Näinhän se tietysti on mutta mielenkiintoinen tieto siksi, että latauksen voi vaikka "korjata" kuntoon perustakuun jälkeen ;)
Focus Vagon Titanium 2,0 ecoblue M6 2019
Focus Vagon 1,6tdci 2010
Ex. Transit Connect 1,8tdci
revote
Viestit: 477
Liittynyt: 11 Elo 2019 09:20

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja revote »

Lonkero kirjoitti: 30 Tammi 2020 16:19 Lisää kokemuksia autosta (st-line 1.5 ecoboost A8).

Lämppäri mun mielestä ihan normi nykyaikasen auton töhötin eli ei puhalla silmille täysillä kuumaa vaan kabiiniin vaan tulee tasaisesti lämmin. Saahan sitä töhötystä päällensä jos niistä napeista tosiaan pyytää. Hyvin lämpiää, ei toki ihme näillä ilmoilla. Menty automaatin kakkosasennolla.
Onko webastoa ja onko se ajon aikana päällä?

Lonkero kirjoitti: 30 Tammi 2020 16:19 Tohon vaihteistoon oma huomio että viive esim R->D vaihtaessa tulee siitä jos ei paina jarrua tarpeeksi. Jos painaa vain juuri sen verran että auto pysyy tasasella paikallaan ja vaihtaa D:lle, niin auto kerää itse lisää jarrupainetta ennenkun se edes vaihtaa sen vaihteen. Ja huomasin kanssa että päästää äänen kun painaa kaasua liian aikaisin mutta se tulee kyllä jarruista kun auto ne päästää irti. Kuuluu sellainen selkeä narahdus. Jos jarrua painaa reippaammin aina kun vaihtaa laatikosta suuntaa niin en mitään ihmeempiä viiveitä huomaa vaikka omalla ahtaalla parkkipaikalla joutuukin hinkuttamaan muutaman kerran edestakaisin.
Hyvä vinkki, pitääpä ottaa seurantaan tuo poljinvoiman merkitys tässä yhteydessä.
Instagram --> @revotee
Teippifanaatikon tilini --> @wrappedcarsonly
Tsekkaa uusin teippausvideoni Youtubessa @revotee
Lonkero
Viestit: 4
Liittynyt: 21 Tammi 2020 16:06

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja Lonkero »

revote kirjoitti: 30 Tammi 2020 18:05 Onko webastoa ja onko se ajon aikana päällä?




Hyvä vinkki, pitääpä ottaa seurantaan tuo poljinvoiman merkitys tässä yhteydessä.
Ei ole webastoa. Ja siis sama voima jarruun riittää mikä aktivoi esim autoholdin D-asennossa.
Vastaa Viestiin