Mondeon (Mk4) hankintaan neuvoja

Keskustelua autoista ja autoilusta yleisesti
johnheik
Viestit: 10
Liittynyt: 14 Heinä 2014 18:43

Mondeon (Mk4) hankintaan neuvoja

Viesti Kirjoittaja johnheik »

Terve vaan Ford-klubilaisille. Tässä erittäin suurella todennäköisyydellä tuleva Mondeon mk4 (2007 tai 2008) omistaja. Tässä vielä odotellaan, että tulee oikea yksilö myyntiin. Pari seikkaa haluisin kuitenkin kokeneemmilta kuulla:

Bensamoottori. 1,6l, 1,8 vai 2,0? Onko tuo 1,6 aivan lussu? Se houkuttelisi taloudellisuuden vuoksi. En paljoa ole edes ajellut yli 100hp autoilla, joten onko sillä oikeasti niin merkitystä onko se kone 2,0 vai 1,6? Tällä hetkellä pärjään aivan hyvin 75 heppasella Samaralla ;) eikä edellisessä 66 heppasessa Golfissakaan ollut koskaan tarvetta lisäpolleille. Onko tietoa, että eri moottoreissa olisi kuitenkin kestävyyseroja?

Onko muita huomioita heittää nyt Mondeoita katsellessa? Onko tyyppivikoja mitä? Ja jos minun budjetilla löytyisi noin 100 000-150 000 km ajettuja yksilöitä, onko niissä odotettavissa suurempaa remonttia?

Kiitos paljon jo etukäteen, jos täältä saan jotain vinkkejä, jotta löytyisi hyvä koiravankkuri minulle.
Avatar
NiceMan
Moderaattori
Viestit: 2515
Liittynyt: 03 Helmi 2005 20:39
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Mondeon (Mk4) hankintaan neuvoja

Viesti Kirjoittaja NiceMan »

Manuaalia vai tomaattia?
Jos tomaattia niin 2.3:ssa on 6 pykäläinen laatikko, itse olen tykännyt.
Olisin halunut sen 2.5 litrasella koneella mutta vaimo tarvii automaattia..
Remonttia olen "joutunut" tekemään eli konepellin vaijerin vaihtamaan, siinä kaikki tähän mennessä.
Tyyppi viosta en tiedä onko niitä paljon 4 koppasessa?
Ford Taunus Coupe 2.0i Turbo 1975 (Projekti)
Jeep Wagoneer 4x4 Monster PickUp 1974 (Myyty)
Ford Scorpio Cosworth STW 1995 (Laatikkona)
Ford Mondeo EcoBoost 2.0 2011 (Käyttis)
https://www.theniceman.com/coppermine/
anon
Viestit: 677
Liittynyt: 21 Marras 2006 22:33
Paikkakunta: Helsinki

Re: Mondeon (Mk4) hankintaan neuvoja

Viesti Kirjoittaja anon »

Kohtalaisen huoleton auto.Jarrupalat vaihdoin eteen ja taakse, se oli älyttömän yksinkertainen toimenpide siinä säästää jos vähänkin viitsii itse tehdä
Tyyppivioista ei ole tietoa, yhden löysin mitä vois nimittää tyylivirheeksi.Ilmastoinnin kondenssiveden poistoputki hikoilee ja siitä johtuen vesi menee ympärillä oleviin eristeisiin ja matkustajan puolen matolle.Itse korjasin tilanteen laittamalla eristelevyä poistoputken ympärille.
Mondeo -09 2.5T
:ford:
johnheik
Viestit: 10
Liittynyt: 14 Heinä 2014 18:43

Re: Mondeon (Mk4) hankintaan neuvoja

Viesti Kirjoittaja johnheik »

Kuva

Tuommoinen tuli autokaupoilta. Tyylikäs yksilö minun mielestäni! Ja mukava ajaa. 2,0l bensakone, 2008 vuosimallia ja trend-varustelulla. Autoliike laittanut vielä 18` aluvanteet melko leveillä renkailla.

Yks asia, joka mietityttää: Kuuluuko manuaalivaihteistosta kuulua minkäänlaista ääntä vaihdettaessa? Pieni "Klonks" kuuluu usein vaihdetta vaihtaessa. "Klonks on ehkä hieman liioiteltu, mutta pieni ääni sieltä kuuluu. Vaihteet vaihtuu kyllä hyvin.

143000km mittarissa ja viimeisin määräaikaishuolto tehty 124000km paikkeilla, joten eikös se kohta ole jo huollon aika? Kannattaako viedä suoraan Ford-huoltamoon, jos osaavat homman vai? Ilmastointi on juuri huollettu - hyvä näillä keleillä!
anon
Viestit: 677
Liittynyt: 21 Marras 2006 22:33
Paikkakunta: Helsinki

Re: Mondeon (Mk4) hankintaan neuvoja

Viesti Kirjoittaja anon »

Onnittelut hankinnasta, toi -08 on varmasti mk4 malli.-07 mallissa taitaa olla mk3:ta ja mk4:ta.Vaihteisto kuuluu olla äänetön. Menepä liikkeeseen näyttämään jos ne osaisi tehdä asialla jotain.
Mondeo -09 2.5T
:ford:
kallio
Viestit: 89
Liittynyt: 06 Kesä 2007 20:30
Paikkakunta: Rauma

Re: Mondeon (Mk4) hankintaan neuvoja

Viesti Kirjoittaja kallio »

anon kirjoitti: 17 Heinä 2014 18:10 Kohtalaisen huoleton auto.Jarrupalat vaihdoin eteen ja taakse, se oli älyttömän yksinkertainen toimenpide siinä säästää jos vähänkin viitsii itse tehdä
Tyyppivioista ei ole tietoa, yhden löysin mitä vois nimittää tyylivirheeksi.Ilmastoinnin kondenssiveden poistoputki hikoilee ja siitä johtuen vesi menee ympärillä oleviin eristeisiin ja matkustajan puolen matolle.Itse korjasin tilanteen laittamalla eristelevyä poistoputken ympärille.
Oliskos tästä jotain lisää? Nimittäin on vedet apparin lattialla. :shock:
Vastaa Viestiin