FOCUS II, käyttäjän kokemuksia

Keskustelua autoista ja autoilusta yleisesti
Tonski
Viestit: 95
Liittynyt: 04 Helmi 2005 16:31

Viesti Kirjoittaja Tonski »

Nyt sitten alkaa olla lopuillaan leikki näiden Fordien kanssa, uusi AUTO? on tilattu ja Focus siirtyy jonkun toisen hellään huomaan...

Koskaan en ole Japanilaista autoa omistanut, mutta kerta se on ensimmäinenkin :D
Accord 2,2 i-CTDi sedan sport -07
ti-vct
Viestit: 121
Liittynyt: 26 Helmi 2005 19:50

Viesti Kirjoittaja ti-vct »

No perskeles :!: Soitan sitte Honda-miehelle kun jään jumiin... :wink:
Ei pysty, liian hapokasta!!

Ford Focus STW 2005
Avatar
STFiesta
Viestit: 95
Liittynyt: 02 Helmi 2007 16:04
Paikkakunta: nakkila

Viesti Kirjoittaja STFiesta »

Mulla oli 1.5 vuotta Focus 2.0 sport ja ajoin sillä 38000km ja sinä aikana vaihdettiin takuuseen vain ohjausvaihde. Muuten toimi tosi hyvin eikä ollu valittamista. Kaikin puolin hyvä auto :D
veeto

Re: Vakionopeudensäädin

Viesti Kirjoittaja veeto »

kagoni kirjoitti: Riihikallion auto (http://www.riihikallionauto.fi/) lupaili tuon asennuksen 370e:hen.
Riihikallion auto laittoi mulle lokakuun alusta 2007 vakkarin ,autoni on perus stw 2007 tuli uusi alkuperäinen ratti ghiasta,nappulat siinä.
Siisti homma ja toimii. Hinta 406€. "veeto"
taky
Viestit: 372
Liittynyt: 12 Heinä 2005 09:11
Paikkakunta: Orimattila

Re: Vakionopeudensäädin

Viesti Kirjoittaja taky »

Krisse kirjoitti: Maksaa ainakin meidän liikkeessä 300 euroa.
Mikä on "meidän liike"?

Onko vakkarin asennus sama riippumatta koneesta bensa/diesel?
Volvo V90 D4 R-Design automaatti
Kuva
--
Ford Focus vm.-99 1,6 Zetec-S
Avatar
Ford1
Viestit: 14
Liittynyt: 09 Joulu 2007 16:25

Re: FOCUS II, käyttäjän kokemuksia

Viesti Kirjoittaja Ford1 »

eskomk4 kirjoitti: Mitäs tuo nyt meinaa??
En itse ole ajanut kun vanhempaa focusta ja noin "ajajan autona" mersut jäävät aika selkeästi
Eipäs nyt liioitella...
Olen ajanut molempia (farkku Focus, farkku MB) ja jos saisin vapaasti valita (ilman omaa rahaa) niin kyllähän se olisi esim. uusi C-sarjan 320CDI A T(eli farkku) huomattavasti ennen yhtäkään Fordia.
Vaikka tämä maa onkin kateellisten asuttama niin en usko, että kukaan täysjärkinen voi väittää jonkin Focuksen olevan parempi ajettava kuin Mercedes... :shock:
Luigi
Viestit: 125
Liittynyt: 21 Elo 2006 21:23
Paikkakunta: Askola

Re: FOCUS II, käyttäjän kokemuksia

Viesti Kirjoittaja Luigi »

Herätetään tämä topicci.

Eli tuli muutama viikko takaperin hankittua 2005 vuoden Sport Wagon vaimon käyttöön ja Puma meni liikkeeseen odottamaan uutta omistajaa.

Kokemukset ovat olleet positiiviset. Sport alusta, ajettavuus ja penkit saavat kiitosta. Tosin jotain negaakin. Takakaluukun megneettikytkin risa, oli tosin parinkympin osa. Vakiosoittinen volumenappi pyöri tyhjää, eli soittimen säätö täysin mahdotonta. Soitin on nyt vaihdettu Sonyyn ja voi kyllä sanoa, että eroa on kuin yöllä ja päivällä.

Liekö jonkun foorumilaisen vanha....
Major
Viestit: 3
Liittynyt: 26 Maalis 2009 20:05

Re: FOCUS II, käyttäjän kokemuksia

Viesti Kirjoittaja Major »

Muutama seikka kiinnostaa...
- II -koppaisessa, onko enää ruostevaivaa?
- Mahtuuko lastenistuin kasvot menosuuntaan vänkärin taa viistoperäisessä hyvin?
- 1.6 tdci, piisaako liikuttamaan kohtuullisesti? Ja mitkä ovat kulutuslukemat?

Kiitos
Rakennusmetsuri
Viestit: 30
Liittynyt: 18 Huhti 2006 01:32
Paikkakunta: Vesilahti

Re: FOCUS II, käyttäjän kokemuksia

Viesti Kirjoittaja Rakennusmetsuri »

Major kirjoitti: Muutama seikka kiinnostaa...
No yritän vastata, olenhan ollut jo uuden fiikuksen (onnellinen?) omistaja hukean viikon ajan.
Major kirjoitti:- II -koppaisessa, onko enää ruostevaivaa?
En tiedä. Tarkoituksena on vaihtaa 3-4 vuoden pidon jälkeen uuteen, joten ei edes ehdi kuulua kiinnostavien aiheiden piiriin. Focus voitti äskettäin luotettavuustutkimuksen 4 vuoden ikäisissä autoissa, joten ei se ihan silkkaa ruostettakaan voine olla. Tutkimusotos oli neljännesmiljoona autoa, joten kyllä tuohon tulokseen voi jollain tasolla luottaakin.
Major kirjoitti:- Mahtuuko lastenistuin kasvot menosuuntaan vänkärin taa viistoperäisessä hyvin?
Minä olen 192 senttinen ja meillä on lastenistuin myös kuskin takana. Hyvin ovat mahtuneet. Meiltä löytyy tosin farkku, mutta eiköhän tuossa viistoperässäkin ole samat takatilat.
Major kirjoitti:- 1.6 tdci, piisaako liikuttamaan kohtuullisesti? Ja mitkä ovat kulutuslukemat?
Aivan riittävästi on perheellisen käyttöautoksi liikkunut. Ensimmäisen tuhannen kilometrin matkalla ajotietokone väittää keskikulutukseksi melko vähäiset 4,7 ltr/100 km. En ole vielä tuota tankkauksella varmistanut. Sanottava on myös, että olen minä tuota taloudellista ajoa hieman harjoitellut aiemmillakin autoilla, ja mukana on siis tässäkin lukemassa hieman "yritystä".

Moottorina meillä on 109 heppainen versio.
Major kirjoitti:Kiitos
Ollos hjyva!
- - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Focus Wagon 1.6 TDCi 109 hp
Rahnu
Viestit: 100
Liittynyt: 07 Helmi 2005 01:51

Re: FOCUS II, käyttäjän kokemuksia

Viesti Kirjoittaja Rahnu »

Laitellaas nyt jotain itsekkin. Reilu vuosi ajeltu 2.0 Ghia farkulla. Hyvin on toiminut, kulkee edes jotenkuten ja vikoja ei ole ollut kuin takalasin pyyhkijän moottori joka meni liikkeen takuuseen. Tällä hetkellä 77tkm mittarissa.

Autona minusta huomattavasti parempi ja paremmin tehdyn tuntuinen kun mk1. Jos jossain on otettu takapakkia niin ohjaus ei ole ihan niin kiva kun ykköskoppaisessa.

Rengasmelu oli alkuun järkyttävä, nykyisin ei asiaan tule juuri kiinnitettyä huomiota, kummasti sitä vaan kaikkeen tottuu...

Jos tätä joku alemman keskiluokan perheautoa miettivä lukee niin minulta ainakin Focukselle plussaa ja suosittelen. Ostakaa sitten Ghiia suoraan niin saa jotain varustettakin 8)
Seat Leon 1.0 Tsi Dsg -17
Mondeo 2.0 Tdci Titanium aut. -10
Ristovee
Viestit: 107
Liittynyt: 06 Heinä 2009 09:48

Re: Vakionopeudensäädin

Viesti Kirjoittaja Ristovee »

veeto kirjoitti: Riihikallion auto laittoi mulle lokakuun alusta 2007 vakkarin ,autoni on perus stw 2007 tuli uusi alkuperäinen ratti ghiasta,nappulat siinä.
Siisti homma ja toimii. Hinta 406€. "veeto"
Hyvät on hinnat eri automerkeillä... Mun vanhaan 2004 Opel Astraan tais maksaa viiksi ja ohjelmointi yhteensä joku 160€ :wink: :twisted: Merkkiliikkeessä!
taky
Viestit: 372
Liittynyt: 12 Heinä 2005 09:11
Paikkakunta: Orimattila

Re: Vakionopeudensäädin

Viesti Kirjoittaja taky »

Ristovee kirjoitti: Hyvät on hinnat eri automerkeillä... Mun vanhaan 2004 Opel Astraan tais maksaa viiksi ja ohjelmointi yhteensä joku 160€ :wink: :twisted: Merkkiliikkeessä!
...ja tuoreisiin Pösöihin ei voi jälkeenpäin asentaa kuin tarvike vakkarin.... ;-(
Volvo V90 D4 R-Design automaatti
Kuva
--
Ford Focus vm.-99 1,6 Zetec-S
Ristovee
Viestit: 107
Liittynyt: 06 Heinä 2009 09:48

Re: FOCUS II, käyttäjän kokemuksia

Viesti Kirjoittaja Ristovee »

Nyt on auto kytkimen takia huollettavana... Saas nähdä mitä sanovat. :o
siebro
Viestit: 112
Liittynyt: 17 Elo 2009 09:22

Re: FOCUS II, käyttäjän kokemuksia

Viesti Kirjoittaja siebro »

laitetaan ny omiakin kokemuksia focuksesta, eli auto on 2006 vuoden ST ajettu ny reilu 100tkm ja autossa ollut seuraavia vikoja:

- Takaluukun magneettikytkin (tyyppivika, N.30€)
- Etuiskari ( ei ihme 100tkm:ssä, pari oli n.200€)
- Etulaakeri ( ei ihme 100tkm:ssä, n.170 €)
- Laturi ( ST:n tyyppivika ilmeisesti, n.180€)
- ilmastoinnin lauhduttimessa reikä ( uus lauhdutin 358 € )
Mercedes Benz GLC coupe 4Matic
Mercedes Benz CLA sb 4Matic
Ford Sierra Cosworth 4x4 -92
Tunturi Pappa -78
Luigi
Viestit: 125
Liittynyt: 21 Elo 2006 21:23
Paikkakunta: Askola

Re: FOCUS II, käyttäjän kokemuksia

Viesti Kirjoittaja Luigi »

Nyt on tätä perheen kakkos Focusta tullut päivitettyä hankinnan jälkeen. Uutta osaa on uuden Focuksen takavalot, 17" alut, lasitummennus (20% kalvolla) ja Eibachin -30 jousisarja. Madallus jäi mielestäni himpun verran liian korkeaksi takaa. Kuvia allekirjoituksessa.
S-P-H
Viestit: 611
Liittynyt: 23 Elo 2008 20:58

Re: FOCUS II, käyttäjän kokemuksia

Viesti Kirjoittaja S-P-H »

Luigi: Ilmeisesti tää teidän uudempi on nyt myös madallettu? Näin olen erottavinani. Molemmat
todella tyylikkäitä ja hyvällä maulla oot viilannu vähän siistimmäksi. Sopiiko orkkisiskarit hyvin
lyhyempien jousien kanssa? Normifocuksen iskareiden takaisinjousto on kuitenkin enempi
mukavuuspainotteinen ja semmone "normaalin hidas".
Fiesta ST-Line 155hp MHEV 2022
ex Fiesta ST-Line 140hp 2018
ex Focus Titanium Duratec 1.8 2009
ex Focus 1.8 2000
Luigi
Viestit: 125
Liittynyt: 21 Elo 2006 21:23
Paikkakunta: Askola

Re: FOCUS II, käyttäjän kokemuksia

Viesti Kirjoittaja Luigi »

Uudemmassa on myös Eibachin jousisarja. Mielestäni se on hyvä kompromissi vakio iskarien kanssa kun haluaa lievempää madallusta. Alusta ei ole muutenkaan liian pintakova näillä vaan jousitus jäykistyy progressiivisesti kuormituksen kasvaessa. Lisäksi alusta ei tunnu edes paljoakaan jäykemmältä verrattuna alkuperäiseen Sport-mallin alustaan normiajossa.
Ristovee
Viestit: 107
Liittynyt: 06 Heinä 2009 09:48

Re: FOCUS II, käyttäjän kokemuksia

Viesti Kirjoittaja Ristovee »

Talvella/keväällä tulee varmaankin itse tilattua Eibachin jousisarja. Vanhassa Astrassa oli Eibachit ja voi kyllä kehua.

Sitä edellisessä Saabissa oli H&R jouset ja ne ei kyllä itselle sopinut ollekaan. (huonoja kokemuksia)
Avatar
STFiesta
Viestit: 95
Liittynyt: 02 Helmi 2007 16:04
Paikkakunta: nakkila

Re: FOCUS II, käyttäjän kokemuksia

Viesti Kirjoittaja STFiesta »

Ford1 kirjoitti: Eipäs nyt liioitella...
Olen ajanut molempia (farkku Focus, farkku MB) ja jos saisin vapaasti valita (ilman omaa rahaa) niin kyllähän se olisi esim. uusi C-sarjan 320CDI A T(eli farkku) huomattavasti ennen yhtäkään Fordia.
Vaikka tämä maa onkin kateellisten asuttama niin en usko, että kukaan täysjärkinen voi väittää jonkin Focuksen olevan parempi ajettava kuin Mercedes... :shock:
eikös oikeaat Mersut ala E-sarjasta? lelujahan noi C-sarjan Mersut on :lol:
Fusion + 1.6 vm.03

Entiset:
Mondeo 2.0 TDCi 130hv Titanium Wagom vm.06
Focus 1.6 Trend Wagon vm.06
Fiesta ST 150 vm.06
Focus 2.0 Sport 5d vm.05
Rookkus
Viestit: 24
Liittynyt: 21 Syys 2008 22:39

Re: FOCUS II, käyttäjän kokemuksia

Viesti Kirjoittaja Rookkus »

Mun focuksella on takana 23000 kilometriä ja ei mitään vikaa eikä outoja ääniä 20000 perushuolto tehty.Naapuri valitti et sen 220 cdi Mersu vm 2000 on pirun kylmä talvella.Merkkihuolto oli sanonnu et se on ominaisuus... olivat webastonkin tutkineet.Sit noista puskureista.Mun edellisen focuksen perään yks jamppa ajoi ja sen vakuutusyhtiön piikkiihän se meni.Ford merkkihuolto vaihtoi ja maalasi puskurin mut siihen jäi sävy ero.Olen kuullu muiltaki et sävyeroa on vaikka tehtaalta tulee oli merkki mikätahansa.Joku sanoi et puskurit ja muut muoviosat maalataan erilinjalla kun itse auto...en tiiä..ei senkään pitäis vaikuttaa... :?:ps. jos ois rahaa ja voortia ei olis keksitty niin sit mielummin Audi ta Bmw.Ei Mersua iki päivänä...
Ford focus st 2.5 vm2008
Krisse
Viestit: 1424
Liittynyt: 05 Helmi 2005 20:54
Paikkakunta: Kotka
Viesti:

Re: FOCUS II, käyttäjän kokemuksia

Viesti Kirjoittaja Krisse »

Rookkus kirjoitti:Ford merkkihuolto vaihtoi ja maalasi puskurin mut siihen jäi sävy ero.Olen kuullu muiltaki et sävyeroa on vaikka tehtaalta tulee oli merkki mikätahansa.
Niin meinaatko että merkkiliikkeen uus puskuri on tullu tehtaalta maalattuna? Kyllä se taitaa kuitenkin olla ihan joku paikallinen maalari jolla se merkkiliike käyttää sen maalattavana :-)
Kaikenlaiset rojektini @ http://wonk.sytes.net/76s/
Avatar
HMS77
Viestit: 587
Liittynyt: 29 Kesä 2008 21:24
Paikkakunta: Tampere

Re: FOCUS II, käyttäjän kokemuksia

Viesti Kirjoittaja HMS77 »

Pannaas tänne vähän omiakin kokemuksia kun auto on ollu perheessä nyt 9 kuukautta.

Eli, viime maaliskuussa ostettiin autoliikkeestä -05 Focus Trend Wagon 1.6 Ti-VCT, ajettu oli sillon 72tkm.
Nyt on mittarissa 79tkm ja seuraavia huomioita tullu eteen matkan varrella:

Huonoa:

- rengasmelu aluksi kauhea, nyt siihen on melkein jo tottunu
- kuskin penkin reisituki naurettava, kaasujalka väsyy nopeasti matka-ajossa
- kaupunkikulutus on järkyttävä, meillä n. 9 litran luokkaa.
- kesällä korkkasi vänkärin puoleinen pyöränlaakeri, mittarissa sillon vasta n. 75tkm (240e)
- takaluukun lukko jäässä jo pikkupakkasilla, ei tosin rasvattu ennen pakkasia
- pakkivalo ei kytkeydy aina (tutkitaan kun jaksetaan)
- takajousituksen pintakovuus (turha mainita että mun autoon ei koskaan tule mitään teinix-amismadalluksia)
- keskikyynärnojan puute

Hyvää:

- moottori
- vaihdelaatikon toiminta
- ohjaus
- ajomukavuus pois lukien tuo olematon reisituki

Suht tyytyväisiä ollaan oltu, mutta tuskin pidetään 4 vuotta pidempään..
Eli kun auto on maksettu niin todennäköisesti vaihtuu.
Entinen Omega oli paljon mukavampi auto ajaa. Toki se on luokkaa suurempi, mutta myös 9 vuotta Focusta vanhempi ja 90-luvun tekniikkaa.
Ford Focus 1.5TDCi A8 Titanium 5-ov 2018

Kuva
hilbert

Re: FOCUS II, käyttäjän kokemuksia

Viesti Kirjoittaja hilbert »

HMS77 kirjoitti:Pannaas tänne vähän omiakin kokemuksia kun auto on ollu perheessä nyt 9 kuukautta.

Eli, viime maaliskuussa ostettiin autoliikkeestä -05 Focus Trend Wagon 1.6 Ti-VCT, ajettu oli sillon 72tkm.
Nyt on mittarissa 79tkm ja seuraavia huomioita tullu eteen matkan varrella:

Huonoa:

- rengasmelu aluksi kauhea, nyt siihen on melkein jo tottunu
- kuskin penkin reisituki naurettava, kaasujalka väsyy nopeasti matka-ajossa
- kaupunkikulutus on järkyttävä, meillä n. 9 litran luokkaa.
- kesällä korkkasi vänkärin puoleinen pyöränlaakeri, mittarissa sillon vasta n. 75tkm (240e)
- takaluukun lukko jäässä jo pikkupakkasilla, ei tosin rasvattu ennen pakkasia
- pakkivalo ei kytkeydy aina (tutkitaan kun jaksetaan)
- takajousituksen pintakovuus (turha mainita että mun autoon ei koskaan tule mitään teinix-amismadalluksia)
- keskikyynärnojan puute

Hyvää:

- moottori
- vaihdelaatikon toiminta
- ohjaus
- ajomukavuus pois lukien tuo olematon reisituki

Suht tyytyväisiä ollaan oltu, mutta tuskin pidetään 4 vuotta pidempään..
Eli kun auto on maksettu niin todennäköisesti vaihtuu.
Entinen Omega oli paljon mukavampi auto ajaa. Toki se on luokkaa suurempi, mutta myös 9 vuotta Focusta vanhempi ja 90-luvun tekniikkaa.
Meikäläinen osti tuossa kuukausi sitten 05` sport wagon focuksen ja tuossa joku pimeä ilta huomasin itekkin että eihän se pakkivalo toimi! Joko on syy löytynyt pakkivalolle? oliko kytkimessä? Ja etupyörän laakeri vollottaa kuin viimestä päivää. Pitää vaihtaa ite kun ei yllättäen liikkeessä enää oteta mitään kantaa asiaan ellei heiluta rahatukkua kädessä.
Tee-seitseFocusmies
Viestit: 182
Liittynyt: 04 Heinä 2007 14:38

Re: FOCUS II, käyttäjän kokemuksia

Viesti Kirjoittaja Tee-seitseFocusmies »

Rakennusmetsuri kirjoitti: En tiedä. Tarkoituksena on vaihtaa 3-4 vuoden pidon jälkeen uuteen, joten ei edes ehdi kuulua kiinnostavien aiheiden piiriin. Focus voitti äskettäin luotettavuustutkimuksen 4 vuoden ikäisissä autoissa, joten ei se ihan silkkaa ruostettakaan voine olla. Tutkimusotos oli neljännesmiljoona autoa, joten kyllä tuohon tulokseen voi jollain tasolla luottaakin.
Missäs tollanen tutkimus on julkaistu? Kiinnostaisi tietää kun yleensä "laatutestit" voittaa saksalaiset, jos testi on tehty Saksassa, ruotsalaiset jos Ruostissa jne...
Kaupan kassalla:
-Onko S-korttia
-Ei ku mulla on mondeo
Luigi
Viestit: 125
Liittynyt: 21 Elo 2006 21:23
Paikkakunta: Askola

Re: FOCUS II, käyttäjän kokemuksia

Viesti Kirjoittaja Luigi »

Tee-seitseFocusmies kirjoitti: Missäs tollanen tutkimus on julkaistu? Kiinnostaisi tietää kun yleensä "laatutestit" voittaa saksalaiset, jos testi on tehty Saksassa, ruotsalaiset jos Ruostissa jne...
Kyse ilmeiseti tästä testistä, joka julkaistiin Iltalehdessä 16.07.2009. Mulla on tallessa tuo kirjoitus ja siinä 4-vuotta vanhoissa Focuksissa oli kaikista vähiten vikoja

http://www.iltalehti.fi/autot/200907169931819_au.shtml
Vastaa Viestiin