Ford C-MAX 2011 Kokemuksia?
Re: Ford C-MAX 2011 Kokemuksia?
Päivitelläänpä taas, nyt tankki puhdasta RE : ta takana, puhtaasti nurkka-ajona ja kulutus nousi yli kymmeneen litraan / 100km.
Ja samalla kun nousee kulutus, nousee myö hinta!! Nyt oli mittarilla jo 1.099, josta ruhtinaallinen sentin alennus st1 kortilla! Tässähän tulee kohta kannattavuusraja vastaan
Kilometrejä ei kuukaudessa ole tullut kuin vajaa 800, ei ole reissun päälle vielä ehtinyt. Maantiekulutus pitäisi jossain vaiheessa mitata RE : llä...
Ja samalla kun nousee kulutus, nousee myö hinta!! Nyt oli mittarilla jo 1.099, josta ruhtinaallinen sentin alennus st1 kortilla! Tässähän tulee kohta kannattavuusraja vastaan
Kilometrejä ei kuukaudessa ole tullut kuin vajaa 800, ei ole reissun päälle vielä ehtinyt. Maantiekulutus pitäisi jossain vaiheessa mitata RE : llä...
C-MAX -12 1.6 FlexiFuel
Re: Ford C-MAX 2011 Kokemuksia?
täällä oli RE85 viimeks jotain 1.07EUR litra...
Viimeksi muokannut Tekno, 16 Helmi 2013 16:31. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Wanhat Audit
Tekno / Tenho Ruohoranta
Tekno / Tenho Ruohoranta
Re: Ford C-MAX 2011 Kokemuksia?
Liisinki Focus vaihtuu 1.6 tdci C-Maxiin joten perästä kuuluu miltä tuntuu ja miten toimii.
Re: Ford C-MAX 2011 Kokemuksia?
Kilometrejä kertyy pikkuhiljaa, nyt 1600km taulussa. Viimeisin tankki oli hieman enemmän maantieajoa ja kulutus putosi puhtaalla RE : llä 9,7l / 100km. Viimeisin hinta oli 1,085e / l, joten kannattaa tuo vielä väkisinkin. Auto pelaa kuin ajatus, ei ole moittimista!
C-MAX -12 1.6 FlexiFuel
Re: Ford C-MAX 2011 Kokemuksia?
Päivitelläänpä omaakin kulutusta, eli nyt kun taulussa on n. 35000km, on kulutus aavistuksen pudonnut. Uutena meni omilla ajoilla kesäolosuhteissa yhdistettyä 6.2 - 6.3l, nyt sen 5.8 - 5.9l, eli vähän moottori vertyy vanhetessaan. Ja tämä oma ajo on aika kevyttä ja kulutukselle suotuisaa lenkkiä, että siihen nähden saisi mennä vieläkin vähemmän. Heti kun tulee vähänkin kaupunkilenkkiä enemmän mukaan, kulutus on sen 6.5l.
Ford Mondeo 150hv TDCi Powershift -15
ex. Ford Grand C-max 1.6 TDCi -11
ex. Ford Grand C-max 1.6 TDCi -11
Re: Ford C-MAX 2011 Kokemuksia?
Auto kävi viikko sitten ekassa vuosihuollossa vajaa 22tkm ajettuna. Pyysin tutkimaan lisäksi takapenkillä tuntuvaa tärinää, kun työkaveri asiasta huomautti ja itse huomasin motarilla 130 vauhdissa lastenistuimentelakan pärinän tärinästä johtuen. Kuskin penkille tuo ei tunnu. Ei kuulemma vikaa. Sama ongelma koeajoautossa. Takapenkki kun on irrallinen, niin pääsee kuulemma tärisemään. Tarvii katsoa jos toistuu talvirenkaillakin.
Toinen asia oli moottorista kuuluva hörinä hiljasilla vauhdeilla. Tuokin on ilmaantunut ihan parin kuukauden sisällä. Kuulemma johtuu regeneroinnista. Kumma kun tekee sitä sitten lähes koko ajan. Ford ominaisuus tuokin.
Kolmas asia oli epämääräinen kytkimen kiinniottaminen. Valoista lähtiessä välillä ottaa ihan alhaalta kiinni ja välillä taas puolivälistä. Varsinkin start-stopin jälkeinen kytkimen toiminta on ihan erilaista. Kuulemma normaalia tuokin ja johtuu muka mäkilähtöavustimesta. No ei todellakaan johdu. Mutta huoltopäällikön (Veho Tampere) mukaan auto on ihan normaali.
Kulutus huitelee reippaasti yli kuuden litran. Tarkemmat tulokset myöhemmin kun päivitän tankkaukset.
Jaa niin, etulasin alta sisäpuolelta on pullahtanut tiiviste näkyviin. Tuolle ei tehty mitään huollossa. Ja huollon jälkeisinä päivinä, kun satoi kunnolla, niin takaluukku ei tahtonut pysyä kiinni, vaan aukeaa ajossa ja mittaristo piippaa. Nyt ei ole taas toistunut viikon ajojen aikana. Näin tämä fjoordi on alkanut temppuilemaan.
Toinen asia oli moottorista kuuluva hörinä hiljasilla vauhdeilla. Tuokin on ilmaantunut ihan parin kuukauden sisällä. Kuulemma johtuu regeneroinnista. Kumma kun tekee sitä sitten lähes koko ajan. Ford ominaisuus tuokin.
Kolmas asia oli epämääräinen kytkimen kiinniottaminen. Valoista lähtiessä välillä ottaa ihan alhaalta kiinni ja välillä taas puolivälistä. Varsinkin start-stopin jälkeinen kytkimen toiminta on ihan erilaista. Kuulemma normaalia tuokin ja johtuu muka mäkilähtöavustimesta. No ei todellakaan johdu. Mutta huoltopäällikön (Veho Tampere) mukaan auto on ihan normaali.
Kulutus huitelee reippaasti yli kuuden litran. Tarkemmat tulokset myöhemmin kun päivitän tankkaukset.
Jaa niin, etulasin alta sisäpuolelta on pullahtanut tiiviste näkyviin. Tuolle ei tehty mitään huollossa. Ja huollon jälkeisinä päivinä, kun satoi kunnolla, niin takaluukku ei tahtonut pysyä kiinni, vaan aukeaa ajossa ja mittaristo piippaa. Nyt ei ole taas toistunut viikon ajojen aikana. Näin tämä fjoordi on alkanut temppuilemaan.
Re: Ford C-MAX 2011 Kokemuksia?
Säät kylmenee ja meno senkun paranee RE85 : llä?! Eli nyt pikku pakkasella kylmästarteissa ei ole minkäänlaista epäröintiä, eikä ensimmäisessä kiihdytyksessäkään. Säätyykö seos pakkasella paremmin, vai onko moottori vaan parantunut sisäänajon jälkeen, 3tkm nyt mittarissa? RE : llä siis jatketaan edelleen ja odotetaan oikeita pakkasia
EDIT: Tuli vaihdettua uudet Continentalin nastat alle. Kokona on 205/60 R 16, eli hieman korkeampi profiili. Siitä huolimatta ajomelu oli infernaalinen verrattuna kesärenkaisiin 215/55 R 16. Ehkä se tuosta hiljenee kun ajaa renkaat sisään...
EDIT: Tuli vaihdettua uudet Continentalin nastat alle. Kokona on 205/60 R 16, eli hieman korkeampi profiili. Siitä huolimatta ajomelu oli infernaalinen verrattuna kesärenkaisiin 215/55 R 16. Ehkä se tuosta hiljenee kun ajaa renkaat sisään...
C-MAX -12 1.6 FlexiFuel
Re: Ford C-MAX 2011 Kokemuksia?
Nyt olisi yksi otos puhtaasta matka-ajosta RE : llä. Kyydissä kuski + 2 lasta ja jonkin verran tavaraa. Pakkasta lähtiessä -5 ja parhaimmillaan välillä -16. Matkaa RE tankilla kertyi 500km ja kulutukseksi tuli 8,02 l/100km. Minusta ei kovinkaan huono lukema?
Tässä tänään oli -10 pakkasta (auto oli seisonut 2 vrk pakkasessa) ja en ehtinyt kovin kauaa lämmittää autoa roikassa. Kylmästartti oli jotensakin vaivalloinen, liekkö juuri pahimmoilleen lämmennyt ja oli hankalaa? Kävi ensin kolmella ja sitten kohta normaalisti.
Mitenkäs tuo Start nappula, voiko sitä sahaamista jotenkin keskeyttää, esim. nostamalla kytkimen tai painamalla nappia uudelleen?? Etanolin kanssa jos ei heti lähde, niin ei kuulemma kannata startata yhtään pidempään, vaan odottaa hetki ja startata sitten uudelleen. Tuli vaan mieleen kun hieman turhan kauan kesti startata ja olis voinut tehdä tuon.
Tässä tänään oli -10 pakkasta (auto oli seisonut 2 vrk pakkasessa) ja en ehtinyt kovin kauaa lämmittää autoa roikassa. Kylmästartti oli jotensakin vaivalloinen, liekkö juuri pahimmoilleen lämmennyt ja oli hankalaa? Kävi ensin kolmella ja sitten kohta normaalisti.
Mitenkäs tuo Start nappula, voiko sitä sahaamista jotenkin keskeyttää, esim. nostamalla kytkimen tai painamalla nappia uudelleen?? Etanolin kanssa jos ei heti lähde, niin ei kuulemma kannata startata yhtään pidempään, vaan odottaa hetki ja startata sitten uudelleen. Tuli vaan mieleen kun hieman turhan kauan kesti startata ja olis voinut tehdä tuon.
C-MAX -12 1.6 FlexiFuel
Re: Ford C-MAX 2011 Kokemuksia?
Nyt on alkanut takaluukun lukko temppuileen. Aukeaa välillä kesken ajon. Kuivalla kelillä ei tapahtunut, mutta kosteilla säillä lähes aina. Takaluukku auki ollessa, niin lukko napsuu tiheään itsekseen. Tuota kun tapahtuu, niin napista ei myöskään aukea lukko.
Lisäksi lopetti lämmitin käynnistymästä. Hyvin alkaa tämä talvi.
Lisäksi lopetti lämmitin käynnistymästä. Hyvin alkaa tämä talvi.
Re: Ford C-MAX 2011 Kokemuksia?
Kaipa tuota voit uuden lukon hakea takuusen ja korjauttaa muutkin viat?
Huomenna pitäisi omaan asennuttaa sisätilan haaroitus, kun sitä ei tietenkään saanut tehdasasennuksena, vaikka lohkolämppäri (Calix) tuli sieltä suoraan.
Huomenna pitäisi omaan asennuttaa sisätilan haaroitus, kun sitä ei tietenkään saanut tehdasasennuksena, vaikka lohkolämppäri (Calix) tuli sieltä suoraan.
C-MAX -12 1.6 FlexiFuel
Re: Ford C-MAX 2011 Kokemuksia?
Ai sulla tuli Calixilla? Itelle tulossa Focus, mutta kuulemma Defalla. Jospa luovutus ois tällä viikolla.. 8) Viittisitkö katsoa mitä sulla fordETIS sanoo? Itsellä lukee "Engine Block Heater - SI6"apophis kirjoitti:Kaipa tuota voit uuden lukon hakea takuusen ja korjauttaa muutkin viat?
Huomenna pitäisi omaan asennuttaa sisätilan haaroitus, kun sitä ei tietenkään saanut tehdasasennuksena, vaikka lohkolämppäri (Calix) tuli sieltä suoraan.
Re: Ford C-MAX 2011 Kokemuksia?
Jep, huolto on ensi viikolle varattuna, jossa katsotaan molemmat. Voi olla johtosarja vikakin kuulemma. Mulla on ainakin defan sarjakin autossa, kun eihän tuo lämmitin kuulemma aina toimi. Kehotti automyyjä ottamaan vaan mukaan. Jostain kumman syystä tiesi asian jo etukäteen. Lämmitin muuten pöhisi ajon aikana hienosti eilen paluumatkalla, vaikkei aamulla lähtenyt ajastettuna päälle.fosa kirjoitti: Ai sulla tuli Calixilla? Itelle tulossa Focus, mutta kuulemma Defalla. Jospa luovutus ois tällä viikolla.. 8) Viittisitkö katsoa mitä sulla fordETIS sanoo? Itsellä lukee "Engine Block Heater - SI6"
Re: Ford C-MAX 2011 Kokemuksia?
Itsekin yllätyin että oli Calixin lämmitin, selvisi kun yritin laittaa sitä Defan johdon nokkaan Ja Calixin sisätilan haaroitus asennettiin tänään. Ei enää kylmiä aamuja!
Liekkö ihan moottorikohtainen että mitä siellä tehtaalla laitetaan?
SI6 luki myös minun auton kohdalla etiksessä.
Liekkö ihan moottorikohtainen että mitä siellä tehtaalla laitetaan?
SI6 luki myös minun auton kohdalla etiksessä.
C-MAX -12 1.6 FlexiFuel
Re: Ford C-MAX 2011 Kokemuksia?
Tulossa Focus 2013.25 samaisella flexifuel koneella, katsotaan mitä tulee. Voihan se olla eri mallistakin kiinni, tosin koodi on sama. Sinänsä ilmeisesti tuo Calix parempi kun ei ole säteilylämmitin vaan letkumalli. Flexifueleista kun ei täällä hirveästi juttua oo niin ei haitanne vaikka tänne 'vieraaseen pöytäänkin' huutelee.apophis kirjoitti:Itsekin yllätyin että oli Calixin lämmitin, selvisi kun yritin laittaa sitä Defan johdon nokkaan Ja Calixin sisätilan haaroitus asennettiin tänään. Ei enää kylmiä aamuja!
Liekkö ihan moottorikohtainen että mitä siellä tehtaalla laitetaan?
SI6 luki myös minun auton kohdalla etiksessä.
Re: Ford C-MAX 2011 Kokemuksia?
Noniin nyt on sitten 1.6D titanium pihalla ja 3v taival alkaa.
Ei mennyt luovutus vaan ihan kaikkien sävelten mukaan... Kun näin auton Wetterin luovutusloossissa niin ekana silmään pisti autoon tuikatut talvivanteet jotka oli kauniisti ilmaistuna "pienet". Noh tarkempi tutkimus osoitti että autossa oli 15" vanteet ja 195/65/15 renksut jotka rumensi muuten ok näköisen tötterön oksennuksesta seuraavaan kategoriaan. Tästä sitten myyjälle huomautus joka levitteli käsiä että tälläinen meille tuli ja että ota yhteyttä leasing yhtiöön. Sanoin että ei kuulu minulle mutta jos rekisteriotteessa lukee vakiokokona 215/55/16 ja ei halaistua sanaa 15" vahtoehdoista niin auto on laiton. Siitä sitten sutki rupesi soittelemaan leasing yhtiöön ja vianoorille josta tuomio että pitää vaihtaa. Loppy hyvin kaikki hyvin, Vianoorista alle laitettiin pikkasen häävimmät 16" valssit ja 215/55 renkaat eli olen tyytyväinen. Thumbs up siis Pauketien Vianorin väelle nopeasta ja kohteliaasta palvelusta vaikka uudet vanteet oli satasia kalliimmat kuin hinnat alkaen vanteet jotka yleensä talvikiekoiksi laitetaan.
Ei mennyt luovutus vaan ihan kaikkien sävelten mukaan... Kun näin auton Wetterin luovutusloossissa niin ekana silmään pisti autoon tuikatut talvivanteet jotka oli kauniisti ilmaistuna "pienet". Noh tarkempi tutkimus osoitti että autossa oli 15" vanteet ja 195/65/15 renksut jotka rumensi muuten ok näköisen tötterön oksennuksesta seuraavaan kategoriaan. Tästä sitten myyjälle huomautus joka levitteli käsiä että tälläinen meille tuli ja että ota yhteyttä leasing yhtiöön. Sanoin että ei kuulu minulle mutta jos rekisteriotteessa lukee vakiokokona 215/55/16 ja ei halaistua sanaa 15" vahtoehdoista niin auto on laiton. Siitä sitten sutki rupesi soittelemaan leasing yhtiöön ja vianoorille josta tuomio että pitää vaihtaa. Loppy hyvin kaikki hyvin, Vianoorista alle laitettiin pikkasen häävimmät 16" valssit ja 215/55 renkaat eli olen tyytyväinen. Thumbs up siis Pauketien Vianorin väelle nopeasta ja kohteliaasta palvelusta vaikka uudet vanteet oli satasia kalliimmat kuin hinnat alkaen vanteet jotka yleensä talvikiekoiksi laitetaan.
Re: Ford C-MAX 2011 Kokemuksia?
Autonvaihto kiikarissa ja vaihtoehtoina mukana myös paro Fordia, eli B-Max ja C-Max. Onko foorumilaisilla kokemuksia C-Maxista 1,0 l Ecoboostilla? Joko 100- tahi 120-heppaisena. Sen verran huomautusta, että ko. moottorin teho on tarpeeseeni aivan riittävä. Mm. miten on lämmityslaitteen tehon laita?
Re: Ford C-MAX 2011 Kokemuksia?
Talvi tulee hiljalleen ja ulkona 23 astetta pakkasta Onkos kukaan vielä ajellut etanolilla? Ite vaihdoin tuossa vähän aikaa sitten E10 menovedeksi. Roikan nokassa pari tuntia, niin lähtee ilman kummempia käyntiin ja pelaa kuten pitääkin.
C-MAX -12 1.6 FlexiFuel
Re: Ford C-MAX 2011 Kokemuksia?
C-Max 2012 1.6 diesel, tuliterä alla. Tasaisella kulutus oli 4.8 l / 90 km/h / pakkasta 26 C°. Ja kai siinä Webastokin oli mukana. Yksin ajelin, mittarissa n. 200 km. Lämmöt olivat aikas alhaalla 70-75-80 °C.
Alkoi arveluttamaan tuo lisälämmittimen toiminta kun täällä niin paljon sitä moititaan. Akkulaturi lienee syytä lisätä; 350-400€ asennettuna ? Tuntu kyllä aika kalliilta. Saahan sen kyllä siirrettyä helposti seuraavaan kun se aika koittaa. Törmäsin myös netissä akkulämmittimeen. Onko kenelläkään kokemuksia ? Hinta 190 € + asennus 40 €. Tulee akun kylkeen ja senkin voi siirtää tuleviin.
Alkoi arveluttamaan tuo lisälämmittimen toiminta kun täällä niin paljon sitä moititaan. Akkulaturi lienee syytä lisätä; 350-400€ asennettuna ? Tuntu kyllä aika kalliilta. Saahan sen kyllä siirrettyä helposti seuraavaan kun se aika koittaa. Törmäsin myös netissä akkulämmittimeen. Onko kenelläkään kokemuksia ? Hinta 190 € + asennus 40 €. Tulee akun kylkeen ja senkin voi siirtää tuleviin.
Re: Ford C-MAX 2011 Kokemuksia?
Vastaavan uuden Focuksen 1,6 dieselin perusteella:rp55 kirjoitti:C-Max 2012 1.6 diesel, tuliterä alla. Tasaisella kulutus oli 4.8 l / 90 km/h / pakkasta 26 C°. Ja kai siinä Webastokin oli mukana. Yksin ajelin, mittarissa n. 200 km. Lämmöt olivat aikas alhaalla 70-75-80 °C.
Alkoi arveluttamaan tuo lisälämmittimen toiminta kun täällä niin paljon sitä moititaan. Akkulaturi lienee syytä lisätä; 350-400€ asennettuna ? Tuntu kyllä aika kalliilta. Saahan sen kyllä siirrettyä helposti seuraavaan kun se aika koittaa. Törmäsin myös netissä akkulämmittimeen. Onko kenelläkään kokemuksia ? Hinta 190 € + asennus 40 €. Tulee akun kylkeen ja senkin voi siirtää tuleviin.
Kulutukset samanlaisia, lämmöt pysyvät normaaleina, kun lisälämmitin on auttamassa. Webasto/Eberspächer ei todella lisää paljoa kokonaiskulutusta. Pian vuoden vanhassa Focuksessa lämmitin on pelannut hienosti. Pitää muistaa, että lämmittimen käyttöjakson tulee tulla niin pitkäksi, että poltin palaa puhtaaksi - käytännössä vähintään puolen tunnin polttojaksot.
Mikäli autoon asennetaan lohko-/vastuslämmitin (suosittelen), niin se keventää kylmäkäynnistyksiä ja myös lisälämmittimen työtä. Ja vastuslämmitys ei tuota pakokaasuja esim. autokatos- ja hallisäilytyksessä. Vastuslämmittimen ( Defa tai Calix ) yhteyteen on helppo asentaa lämmittimen valmistajan oma älykäs akkulaturi "plug and play"-periaatteella. Aina kun lohkolämmitin kytketään sähköverkkoon, niin laturi lataa akkua. Asennus on todella lämmittimen panssarikaapeliin (sarjaan) vain "naps" ja laturista kytkennät akkuun. Ja omat kokemukseni ovat pelkästään myönteisiä - eikä tule tarvetta millekkään akun lämmittimelle. Kustannuksina lohkolämmittimen asennuksen lisäksi tämä laturi (n. 100,-) ja pätkä panssarikaapelia ( riippuen autosta muutaman kympin ).
Torque Vectoring Control
Re: Ford C-MAX 2011 Kokemuksia?
Tänä aamuna noteerasin mielenkiintoisia kulutuslukemia työmatkalla, kun ulkona -24 lähtiessä pakkasta. Lisälämmitin oli lämmittänyt lähtiessä n. 20 min etukäteen ja lämmitti koko 40km:n matkan (95% 115km/h vakkarilla motaria kuten aina ennenkin). Tankilla on ajettu jo puolilleen ja keskikulutus on näyttänyt aiemmin tasaseen 6.0-6.1 lukemia. Mutta tämän aamuisen ajon jälkeen tipahti 5.7 lukemaan ja koko matkan ihmettelin, että miten hetkellinenkin kulutus pyöri noin 4 pinnassa ja jopa alle ja maksimi oli ylämäessäkin vain 5.6. Kolmosella alkavia tasasella en ole ennen nähnytkään ja aiemmin ollut aina yli 5.5 ja yli kuuden lukemia. Rengaspaineita tai ajotapoja ei ole muutettu mitenkään. Kävi todella mielenkiintoiseksi ja koko matkan ihmettelin asiaa. Onko jollain ideoita mitä on tapahtunut?
Autossa on 24tkm mittarissa ja nytkö yhtäkkiä normalisoituu vihdoin kulutukset vai tekikö pakkanen jotain. Pitääkö keksiä jokin anturi, mitä huijata, että auton saa kulkemaan jatkuvasti pienemmällä, jos tuo on vain kovan pakkasen ainoa positiivinen puoli.
Lämmitin ei ole lähtenyt joka kerta päälle ja akun jännite on käynyt alhaalla, joka näkyi huollossakin. Takaluukun mikrokytkin vaihdettiin, mutta kerran näillä pakkasilla on luukku taas auennut itsekseen. Että näin.
Autossa on 24tkm mittarissa ja nytkö yhtäkkiä normalisoituu vihdoin kulutukset vai tekikö pakkanen jotain. Pitääkö keksiä jokin anturi, mitä huijata, että auton saa kulkemaan jatkuvasti pienemmällä, jos tuo on vain kovan pakkasen ainoa positiivinen puoli.
Lämmitin ei ole lähtenyt joka kerta päälle ja akun jännite on käynyt alhaalla, joka näkyi huollossakin. Takaluukun mikrokytkin vaihdettiin, mutta kerran näillä pakkasilla on luukku taas auennut itsekseen. Että näin.
Re: Ford C-MAX 2011 Kokemuksia?
Kulutusmittari näytti ominaan - todellinen kulutus edelleen ennallaan?kahe kirjoitti: Autossa on 24tkm mittarissa ja nytkö yhtäkkiä normalisoituu vihdoin kulutukset vai tekikö pakkanen jotain.
Re: Ford C-MAX 2011 Kokemuksia?
Itsellä vasta 600km mittarissa mutta huomasin matkaa ajaessa että hetkellinen kulutus ainakin tipahtaa kun DPF puhdistus lähtee päälle. Muuten ei moitittavaa, verrattuna edelliseen -09 tisulifokukseen eroa kuin yöllä ja päivällä parempaan suuntaan -> me like so far.
Re: Ford C-MAX 2011 Kokemuksia?
Nyt on vähän yli 5tkm mittarissa ja hieman talvikokemuksia:
+ Lämpeää nopeasti ja pysyy lämpimänä hyvin (-27 pakkasessa ajettu matka-ajoa).
+ Ikkunat pysyy täysin sulana, vaikka 5 henkilöä kyydissä.
+ Kulutus kohtuullinen 7l / 100km täydellä kuormalla (95E10).
+ Kaikki sähkövermeet pelanneet niinkuin pitää, ei pakkasesta johtuvia 'vikoja'
- Saattaa jo reilussa -10 pakkasessa lämmityksenkin jälkeen käynnistyä vain kolmelle pytylle ja menee hetki että herää täysin käyntiin. Mikähän lie tyypiltään tuo Calixin tehdasasennettu lämmitin? Jos esim. -25 pakkasessa lämmittää 3 tuntia, niin ei tuo tosiaan ihan palmun alta starttaa. Parempi antaa heti kaasua ja kierrokset 2-3t, niin käy neljällä ja myös jää käyntiin. Etanolia en todellakaan näillä pakkasilla uskaltaisi koittaa.
+ Lämpeää nopeasti ja pysyy lämpimänä hyvin (-27 pakkasessa ajettu matka-ajoa).
+ Ikkunat pysyy täysin sulana, vaikka 5 henkilöä kyydissä.
+ Kulutus kohtuullinen 7l / 100km täydellä kuormalla (95E10).
+ Kaikki sähkövermeet pelanneet niinkuin pitää, ei pakkasesta johtuvia 'vikoja'
- Saattaa jo reilussa -10 pakkasessa lämmityksenkin jälkeen käynnistyä vain kolmelle pytylle ja menee hetki että herää täysin käyntiin. Mikähän lie tyypiltään tuo Calixin tehdasasennettu lämmitin? Jos esim. -25 pakkasessa lämmittää 3 tuntia, niin ei tuo tosiaan ihan palmun alta starttaa. Parempi antaa heti kaasua ja kierrokset 2-3t, niin käy neljällä ja myös jää käyntiin. Etanolia en todellakaan näillä pakkasilla uskaltaisi koittaa.
C-MAX -12 1.6 FlexiFuel
Re: Ford C-MAX 2011 Kokemuksia?
Lämmitin lienee tyyppiä M4T 613, ottoteho 400W.apophis kirjoitti:Nyt on vähän yli 5tkm mittarissa ja hieman talvikokemuksia:
+ Lämpeää nopeasti ja pysyy lämpimänä hyvin (-27 pakkasessa ajettu matka-ajoa).
+ Ikkunat pysyy täysin sulana, vaikka 5 henkilöä kyydissä.
+ Kulutus kohtuullinen 7l / 100km täydellä kuormalla (95E10).
+ Kaikki sähkövermeet pelanneet niinkuin pitää, ei pakkasesta johtuvia 'vikoja'
- Saattaa jo reilussa -10 pakkasessa lämmityksenkin jälkeen käynnistyä vain kolmelle pytylle ja menee hetki että herää täysin käyntiin. Mikähän lie tyypiltään tuo Calixin tehdasasennettu lämmitin? Jos esim. -25 pakkasessa lämmittää 3 tuntia, niin ei tuo tosiaan ihan palmun alta starttaa. Parempi antaa heti kaasua ja kierrokset 2-3t, niin käy neljällä ja myös jää käyntiin. Etanolia en todellakaan näillä pakkasilla uskaltaisi koittaa.
http://www.calix.se/consumer/montanvisningar/RE613.pdf
Itsellä Focus (2013.25) lähti etanolilla pirteästi käyntiin -22 pakkasella ennen joulua vaikkei ollut mahdollisuutta lämmitykseen. 14h ehti jäähtyä.
Re: Ford C-MAX 2011 Kokemuksia?
Kilometrejä kertynyt reilu 7000 ja nyt talvella ajettu 95E10 tai 98E5 tankissa. Matka-ajoa jaksolla, niin kulutus maltillinen 7,2 l/100km ja nurkkapyörityksessä tasan 10 l/100km.
Sen voi sanoa että tämä 1.6 vapari ei kyllä kulutuksen suhteen ole yhtään kummempi kuin vm 84 jetta 1.6 koneella Matka-ajossa pääsee kohtuu lukemiin, mutta kaupunkiajo vie bensaa vanhaan malliin...
Muita verrokkeja:
- Renault Megane 2.0 <10l / 100km
- Fokkeri 1.6 ~10l / 100km
- Clio 1.4, >10l / 100km
- Pögö 407 1.8 >10 l / 100km
- A4 1.8T >10 l / 100km
- Mazda 3 1.6 >10 l / 100km.
Nuo siis autoja joita on taloudessa ollut. Ja lukemat aikalailla puhdasta kaupunkiajoa, mitä normi arkena tulee.
Sen voi sanoa että tämä 1.6 vapari ei kyllä kulutuksen suhteen ole yhtään kummempi kuin vm 84 jetta 1.6 koneella Matka-ajossa pääsee kohtuu lukemiin, mutta kaupunkiajo vie bensaa vanhaan malliin...
Muita verrokkeja:
- Renault Megane 2.0 <10l / 100km
- Fokkeri 1.6 ~10l / 100km
- Clio 1.4, >10l / 100km
- Pögö 407 1.8 >10 l / 100km
- A4 1.8T >10 l / 100km
- Mazda 3 1.6 >10 l / 100km.
Nuo siis autoja joita on taloudessa ollut. Ja lukemat aikalailla puhdasta kaupunkiajoa, mitä normi arkena tulee.
C-MAX -12 1.6 FlexiFuel