Uusi Focus mk4 2018

Keskustelua autoista ja autoilusta yleisesti
_JPA
Viestit: 13
Liittynyt: 11 Elo 2020 19:42

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja _JPA »

VSKo kirjoitti: 12 Syys 2020 09:20 Loppui myös releiden naksuttelu, ovien avaamisen yhteydessä.
Mikähän kaikki siellä aktivoituu ovien avaamisen yhteydessä? Kauhea raksutus ja hurina kuuluu.
2020 Focus Active 1.5 EcoBoost 150 hv A8
PiuhaPoikki
Viestit: 692
Liittynyt: 22 Loka 2012 21:56

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja PiuhaPoikki »

_JPA kirjoitti: 13 Syys 2020 13:34
VSKo kirjoitti: 12 Syys 2020 09:20 Loppui myös releiden naksuttelu, ovien avaamisen yhteydessä.
Mikähän kaikki siellä aktivoituu ovien avaamisen yhteydessä? Kauhea raksutus ja hurina kuuluu.
Olkaa huoleti, kyllä se raksuttelu tulee takaisin.

Se loppuu hetkeksi myös akun irroituksen jälkeen mutta alkaa muutaman päivän päästä taas uudelleen.
Focus Vagon Titanium 2,0 ecoblue M6 2019
Fucus Vagon 1,6tdci 2010
Ex. Transit Connect 1,8tdci
Avatar
Rusakko_
Viestit: 245
Liittynyt: 17 Syys 2008 11:41
Paikkakunta: Helsinki

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja Rusakko_ »

Uudesta asti vaivannut etupään hakkaaminen asfaltilla kiihdyttäessä. Kuivallahan tuota ei juuri saa sutimaan, mutta märällä kylläkin ja sitä märkää taas syksyn myötä riittää. Muutoin hyvässä alustassa ikävä miinus.

Nyt on 36 tkm mittarissa kaiken kaikkiaan ja kesärenkaissa (alkuperäiset Hankook 215/55/17) ehkä 4-5 mm pintaa. Rengaspaineilla ei juuri merkitystä hakkaamiseen 2,2-2,8 bar välillä.

Muuta en enää keksi kuin kokeilla seuraavaksi toista rengasmallia / merkkiä, vaikka muutoin ei ole Hankookeista pahaa sanottavaa.
:ford: Focus 1,5 EcoBoost 150hv A8 Active Wagon 2019
_JPA
Viestit: 13
Liittynyt: 11 Elo 2020 19:42

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja _JPA »

Tuskin rengasmerkin vaihto auttaa. Jos etujousituksessa on kaikki ehjää, niin virhe on tapahtunut jo suunnitteluvaiheessa.
2020 Focus Active 1.5 EcoBoost 150 hv A8
@rsk@
Viestit: 456
Liittynyt: 24 Heinä 2016 23:11

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja @rsk@ »

Rusakko_ kirjoitti: 14 Syys 2020 07:11 Uudesta asti vaivannut etupään hakkaaminen asfaltilla kiihdyttäessä. Kuivallahan tuota ei juuri saa sutimaan, mutta märällä kylläkin ja sitä märkää taas syksyn myötä riittää. Muutoin hyvässä alustassa ikävä miinus.

Nyt on 36 tkm mittarissa kaiken kaikkiaan ja kesärenkaissa (alkuperäiset Hankook 215/55/17) ehkä 4-5 mm pintaa. Rengaspaineilla ei juuri merkitystä hakkaamiseen 2,2-2,8 bar välillä.

Muuta en enää keksi kuin kokeilla seuraavaksi toista rengasmallia / merkkiä, vaikka muutoin ei ole Hankookeista pahaa sanottavaa.
Ei ainakaan tuossa St-linessä pompota tuolla vakiorengastuksella. Kylläkin 215/50/17 ja manuaali 1.5ecoboost 182hp. Contin SportContact.
Mikä on Hankookin malli? Onko kestänyt yli 20tkm ajoa?
Frnz
Viestit: 244
Liittynyt: 10 Helmi 2011 17:12
Paikkakunta: Vantaa

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja Frnz »

Meillä on Activessa ensiasennusrenkaina Hankookit vakiokoolla (17"). Autoa ei saa sutimaan tai etupäätä hakkaamaan sitten millään, tiedä sitten onko se 125hp Ecoboostin "ansiota" vai renkaiden ylipäätänsä.

Sinällänsä tuo etupään hakkaaminen märällä on tuttu ilmiö. Aikoinaan minulla oli sellainen Meganessa Michelinin renkailla, mutta sen yksilön ominaisuuksien vatvominen täällä menisi jo aivan liian off topiciksi. :D
Ajossa Focus Active 2019 & Fiesta Titanium 2020
Ex Fords: Focus 1.0 Ecoboost 2014 , B-Max 1.0 2013, StreetKa 2004, Focus 1.6 Ecoboost 2012, Fiesta 1,25 2010, Focus 1,6 TDCI 2010, Focus 1.6 2006, C-max 1.8 2004, Escort 1.6 Cabrio '92
Avatar
Rusakko_
Viestit: 245
Liittynyt: 17 Syys 2008 11:41
Paikkakunta: Helsinki

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja Rusakko_ »

Activessa Hankookin malli on Ventus Prime 3. Tarkkaan en osaa sanoa ajettuja kilometrejä, kun talvirengaskausi välissä, mutta hyvinkin 20 tkm ja menee vielä noin 10 tkm kunnes alarajalla. Ja tosiaan, ei toi nyt kuivalla ja puhtaalla asfaltilla sudi, mutta märällä joka kerta, kun vaan kaasua polkee. Siis paikaltaan lähtiessä, ei sentään enää +100/km/h vauhdissa :lol: Contin talvikitkoilla ei hakkaa.

Aikaisemmissa etuvetoisissa diesel-farkuissa ei hakkaamisongelmaa ollut, vaikka sutimaan olivat muutoin taipuvaisempia tehokkaampien ja väännökkäämpien koneiden ansiosta, mutta että auttaisko etupainoisuus hakkaamattomuuteen? Hakkausääni ei ole sitten mikään ABS:ien raksutus tai hiekkatien ropina, vaan ihan kunnon pauketta ja jytkettä.
:ford: Focus 1,5 EcoBoost 150hv A8 Active Wagon 2019
AAR85
Viestit: 377
Liittynyt: 16 Loka 2016 15:44

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja AAR85 »

Eipä kyllä mullakaan ole ollut mitään tietoa pompottamisesta. On kyllä tuttu ominaisuus entisestä rata typerästä. Siitä päästiin eroon tasauspyörästön lukolla ja jäykemmillä moottorin tukikumilla. Saako tätä edes sutimaan niin, että pompottaisi? Olen kyllä täyskaasukiihdytyksiä ottanut, muttei tällä automaatilla ole ainakaan mitään tietoa pito-ongelmista (jotka johtaa pompottamiseen).

Mulla on tässä nykyisessä 235/35-19 rengastus, Kumho Ecsta PS91 rengas kesti edessä kaikkiaan 6184km kunnes oli kulunut merkkiin saakka. Suuntaukset täysin kunnossa jne. Pientä tuloksetonta vääntöä oli Kumhon maahantuojan kanssa, mutta se siitä. Tänään hain alle Michelin Pilot Sport 4S samassa koossa. Voi hemmetti, että voi olla hyvä rengas. Varmaan olin jo tottunut kumhojen kanssa, mutta misukoilla huomasi heti, että semmoinen tietynlainen ohjauksen hermostuneisuus on poissa.
Focus 1.5 EcoBoost 182hv A8 ST-line Wagon ’20
Ex: Focus 1.0 EcoBoost 125hv A8 ST-line Wagon ’18
Ex: Focus 1.5 EcoBoost 150hv M6 Titanium HB ’15
focst
Viestit: 1696
Liittynyt: 23 Kesä 2007 17:12
Paikkakunta: Oulu

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja focst »

AAR85 kirjoitti: 15 Syys 2020 20:54 Eipä kyllä mullakaan ole ollut mitään tietoa pompottamisesta. On kyllä tuttu ominaisuus entisestä rata typerästä. Siitä päästiin eroon tasauspyörästön lukolla ja jäykemmillä moottorin tukikumilla. Saako tätä edes sutimaan niin, että pompottaisi? Olen kyllä täyskaasukiihdytyksiä ottanut, muttei tällä automaatilla ole ainakaan mitään tietoa pito-ongelmista (jotka johtaa pompottamiseen).

Mulla on tässä nykyisessä 235/35-19 rengastus, Kumho Ecsta PS91 rengas kesti edessä kaikkiaan 6184km kunnes oli kulunut merkkiin saakka. Suuntaukset täysin kunnossa jne. Pientä tuloksetonta vääntöä oli Kumhon maahantuojan kanssa, mutta se siitä. Tänään hain alle Michelin Pilot Sport 4S samassa koossa. Voi hemmetti, että voi olla hyvä rengas. Varmaan olin jo tottunut kumhojen kanssa, mutta misukoilla huomasi heti, että semmoinen tietynlainen ohjauksen hermostuneisuus on poissa.
Pilot Sport 4 on kyllä todella hyvä rengas mutta ei siinäkään kulutus kestävyys mikään hyvä ollut..Kuluminen rauhoittuu puolivälin jälkeen mutta myös pito heikkenee.
Ex ford focus st170 2002
Ex ford focus st225 2006
Ex ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ford focus 1.5 ecoboost m6 st line wagon 2019 :ford:
@rsk@
Viestit: 456
Liittynyt: 24 Heinä 2016 23:11

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja @rsk@ »

Activessa on ehkä vähän pehmeämpi jousitus/vaimennus ja alustageometria jne.
Ja nuo kolmepyttyset rytkyttäjät on vähän joustavammin värinöitten takia tuettu, joten sieltäkin se varmaan saa sen pompotuksen alun.. 🤷‍♂️
hapelo
Viestit: 586
Liittynyt: 24 Touko 2018 21:03
Paikkakunta: Kaukas
Viesti:

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja hapelo »

focst kirjoitti: 15 Syys 2020 21:27
AAR85 kirjoitti: 15 Syys 2020 20:54 Eipä kyllä mullakaan ole ollut mitään tietoa pompottamisesta. On kyllä tuttu ominaisuus entisestä rata typerästä. Siitä päästiin eroon tasauspyörästön lukolla ja jäykemmillä moottorin tukikumilla. Saako tätä edes sutimaan niin, että pompottaisi? Olen kyllä täyskaasukiihdytyksiä ottanut, muttei tällä automaatilla ole ainakaan mitään tietoa pito-ongelmista (jotka johtaa pompottamiseen).

Mulla on tässä nykyisessä 235/35-19 rengastus, Kumho Ecsta PS91 rengas kesti edessä kaikkiaan 6184km kunnes oli kulunut merkkiin saakka. Suuntaukset täysin kunnossa jne. Pientä tuloksetonta vääntöä oli Kumhon maahantuojan kanssa, mutta se siitä. Tänään hain alle Michelin Pilot Sport 4S samassa koossa. Voi hemmetti, että voi olla hyvä rengas. Varmaan olin jo tottunut kumhojen kanssa, mutta misukoilla huomasi heti, että semmoinen tietynlainen ohjauksen hermostuneisuus on poissa.
Pilot Sport 4 on kyllä todella hyvä rengas mutta ei siinäkään kulutus kestävyys mikään hyvä ollut..Kuluminen rauhoittuu puolivälin jälkeen mutta myös pito heikkenee.
Ei lähellekkään vastaan SSP:tä,noitakin vielä saa mutta kannattaa kysyä päiväystä...

Harri
:ford: "Esko" Escort 1300 Sport -74,"Tauno" Taunus 2.0L -77,"Mustikka" Fiesta Titanium 82hv -10,"Mirri" Fiesta Sport Silver 134hv -12,nyt Fiesta ST 2018 200hv "Lumikki"
Hjesko
Viestit: 28
Liittynyt: 17 Maalis 2019 09:09

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja Hjesko »

Rusakko_ kirjoitti: 14 Syys 2020 07:11 Uudesta asti vaivannut etupään hakkaaminen asfaltilla kiihdyttäessä. Kuivallahan tuota ei juuri saa sutimaan, mutta märällä kylläkin ja sitä märkää taas syksyn myötä riittää. Muutoin hyvässä alustassa ikävä miinus.

Nyt on 36 tkm mittarissa kaiken kaikkiaan ja kesärenkaissa (alkuperäiset Hankook 215/55/17) ehkä 4-5 mm pintaa. Rengaspaineilla ei juuri merkitystä hakkaamiseen 2,2-2,8 bar välillä.

Muuta en enää keksi kuin kokeilla seuraavaksi toista rengasmallia / merkkiä, vaikka muutoin ei ole Hankookeista pahaa sanottavaa.
Itsellä tuli vastaan täysin sana ominaisuus näin syksyn liukkailla. Mielestäni tuo tuli vastaan siten kun renkaat sutivat asfalttiin merkattujen viivojen kohdalla ja pito parani huomattavasti viivan jälkeen. Ei tuo nyt mitään kovaa pauketta ollut, mutta selvää ”hakkaamista”. Hieman siis alusta kipuilee tuollaisessa tilanteessa?
Nyk.: Ford Focus wagon ST-Line 1.5 A8 182hp
Ex: Insignia Country Tourer BiTurbo 4x4 -14
Avatar
Rusakko_
Viestit: 245
Liittynyt: 17 Syys 2008 11:41
Paikkakunta: Helsinki

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja Rusakko_ »

Hjesko kirjoitti: 16 Syys 2020 06:09
Rusakko_ kirjoitti: 14 Syys 2020 07:11 Uudesta asti vaivannut etupään hakkaaminen asfaltilla kiihdyttäessä. Kuivallahan tuota ei juuri saa sutimaan, mutta märällä kylläkin ja sitä märkää taas syksyn myötä riittää. Muutoin hyvässä alustassa ikävä miinus.

Nyt on 36 tkm mittarissa kaiken kaikkiaan ja kesärenkaissa (alkuperäiset Hankook 215/55/17) ehkä 4-5 mm pintaa. Rengaspaineilla ei juuri merkitystä hakkaamiseen 2,2-2,8 bar välillä.

Muuta en enää keksi kuin kokeilla seuraavaksi toista rengasmallia / merkkiä, vaikka muutoin ei ole Hankookeista pahaa sanottavaa.
Itsellä tuli vastaan täysin sana ominaisuus näin syksyn liukkailla. Mielestäni tuo tuli vastaan siten kun renkaat sutivat asfalttiin merkattujen viivojen kohdalla ja pito parani huomattavasti viivan jälkeen. Ei tuo nyt mitään kovaa pauketta ollut, mutta selvää ”hakkaamista”. Hieman siis alusta kipuilee tuollaisessa tilanteessa?
Niin joo, toisaan. Asfaltin maalaukset saattaa hyvinkin liittyä tähän :roll: Pitääpä oikein testailla. Tilanne onkin hankala, ku paalulta pitää kuitenkin aina "poistua" suunnilleen niin rivakasti kuin mahdollista, mutta milläs poistut ku tyhjää suttaa. Seuraava auto voiskin olla neliveto tai entistäkin vajaatehoisempi kulkine :)
:ford: Focus 1,5 EcoBoost 150hv A8 Active Wagon 2019
@rsk@
Viestit: 456
Liittynyt: 24 Heinä 2016 23:11

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja @rsk@ »

Rusakko_ kirjoitti: 16 Syys 2020 06:56
Hjesko kirjoitti: 16 Syys 2020 06:09

Itsellä tuli vastaan täysin sana ominaisuus näin syksyn liukkailla. Mielestäni tuo tuli vastaan siten kun renkaat sutivat asfalttiin merkattujen viivojen kohdalla ja pito parani huomattavasti viivan jälkeen. Ei tuo nyt mitään kovaa pauketta ollut, mutta selvää ”hakkaamista”. Hieman siis alusta kipuilee tuollaisessa tilanteessa?
Niin joo, toisaan. Asfaltin maalaukset saattaa hyvinkin liittyä tähän :roll: Pitääpä oikein testailla. Tilanne onkin hankala, ku paalulta pitää kuitenkin aina "poistua" suunnilleen niin rivakasti kuin mahdollista, mutta milläs poistut ku tyhjää suttaa. Seuraava auto voiskin olla neliveto tai entistäkin vajaatehoisempi kulkine :)
Suojatieviivotukset on ainakin liukkaita, varsinkin vastamaalattuna sateella.
Frnz
Viestit: 244
Liittynyt: 10 Helmi 2011 17:12
Paikkakunta: Vantaa

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja Frnz »

Tuli tänään oikein kokeilemalla kokeiltua saako tuon etupään hakkauksen esille... Päätin oikein tämän keskustelun innostamana rääkätä Focusta tavalla jota en ollut vielä tehnyt. Eli märällä asfaltilla liikkeelle lähtö sport-asennossa lämä lattiassa kierrokset korkealla niin kyllä tuo ilmiö sieltä puskee esiin. Sitten kokeilin ottaa luistoneston pois ja auto käyttäytyi paljon hienommin, eli jäi polttamaan kumia ja liikkeelle siitä aitoon 80-luvun malliin ilman avustimia. Täytyy kyllä sanoa, että aikalailla äärirajoille piti 125hv ecoboost pistää että sai tuon aikaiseksi, mutta kieltämättä hieman erikoisesti ilmeisesti luistonesto puuttuu peliin. Autoilla joissa on launch control on tullut joskus testattua vastaavaa äärimmäistä revitystä ja kyllä ne sen huomattavasti hienommin hoitaa. Ehkä pieni softapäivitys luistonestoon olisi paikallaan, vaikkakin ainakin mun tapauksessa tämä vaati paljon kovempaa ajoa kuin ikinä arkiajossa tekisin.
Ajossa Focus Active 2019 & Fiesta Titanium 2020
Ex Fords: Focus 1.0 Ecoboost 2014 , B-Max 1.0 2013, StreetKa 2004, Focus 1.6 Ecoboost 2012, Fiesta 1,25 2010, Focus 1,6 TDCI 2010, Focus 1.6 2006, C-max 1.8 2004, Escort 1.6 Cabrio '92
mjasa
Viestit: 63
Liittynyt: 03 Helmi 2019 23:13

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja mjasa »

Frnz kirjoitti: 16 Syys 2020 21:58 Tuli tänään oikein kokeilemalla kokeiltua saako tuon etupään hakkauksen esille... Päätin oikein tämän keskustelun innostamana rääkätä Focusta tavalla jota en ollut vielä tehnyt. Eli märällä asfaltilla liikkeelle lähtö sport-asennossa lämä lattiassa kierrokset korkealla niin kyllä tuo ilmiö sieltä puskee esiin. Sitten kokeilin ottaa luistoneston pois ja auto käyttäytyi paljon hienommin, eli jäi polttamaan kumia ja liikkeelle siitä aitoon 80-luvun malliin ilman avustimia. Täytyy kyllä sanoa, että aikalailla äärirajoille piti 125hv ecoboost pistää että sai tuon aikaiseksi, mutta kieltämättä hieman erikoisesti ilmeisesti luistonesto puuttuu peliin. Autoilla joissa on launch control on tullut joskus testattua vastaavaa äärimmäistä revitystä ja kyllä ne sen huomattavasti hienommin hoitaa. Ehkä pieni softapäivitys luistonestoon olisi paikallaan, vaikkakin ainakin mun tapauksessa tämä vaati paljon kovempaa ajoa kuin ikinä arkiajossa tekisin.
Täytyy kyllä sanoa, että ihmeelliset on murheet Focuksen ostajilla jos alustan hakkaaminen muodostuu ajo-ominaisuuksia määritteleväksi tekijäksi. Ajoittain suht reippaita lähtöjä tulee itselläkin, mutta kyllä saa märälläkin painaa lappua aika hitosti, että etufillarit alkaa lyömään tyhjää Focuksella. Ja tästä herää kysymys, mitä järkeä? Vaikkei tuota esiintyisikään niin en näe mitään järkeä rääkätä autoa noin. Ennemmin tai myöhemmin voimansiirrosta hajonnee muutakin.
Frnz
Viestit: 244
Liittynyt: 10 Helmi 2011 17:12
Paikkakunta: Vantaa

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja Frnz »

mjasa kirjoitti: 16 Syys 2020 22:48 Täytyy kyllä sanoa, että ihmeelliset on murheet Focuksen ostajilla jos alustan hakkaaminen muodostuu ajo-ominaisuuksia määritteleväksi tekijäksi. Ajoittain suht reippaita lähtöjä tulee itselläkin, mutta kyllä saa märälläkin painaa lappua aika hitosti, että etufillarit alkaa lyömään tyhjää Focuksella. Ja tästä herää kysymys, mitä järkeä? Vaikkei tuota esiintyisikään niin en näe mitään järkeä rääkätä autoa noin. Ennemmin tai myöhemmin voimansiirrosta hajonnee muutakin.
Täysin samaa mieltä, tulinpahan vain testanneeksi tätä kun en itse uskonut ominaisuutta esiintyvän. Normaalitilanteissa (esim liikkeellelähtö reippaasti, ei revittäen) en saa tuota ainakaan 125hv versiolla mitenkään aikaiseksi edes märällä.
Ajossa Focus Active 2019 & Fiesta Titanium 2020
Ex Fords: Focus 1.0 Ecoboost 2014 , B-Max 1.0 2013, StreetKa 2004, Focus 1.6 Ecoboost 2012, Fiesta 1,25 2010, Focus 1,6 TDCI 2010, Focus 1.6 2006, C-max 1.8 2004, Escort 1.6 Cabrio '92
fordever
Viestit: 373
Liittynyt: 21 Kesä 2006 12:34

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja fordever »

Frnz kirjoitti: 16 Syys 2020 21:58 Tuli tänään oikein kokeilemalla kokeiltua saako tuon etupään hakkauksen esille... Päätin oikein tämän keskustelun innostamana rääkätä Focusta tavalla jota en ollut vielä tehnyt. Eli märällä asfaltilla liikkeelle lähtö sport-asennossa lämä lattiassa kierrokset korkealla niin kyllä tuo ilmiö sieltä puskee esiin. Sitten kokeilin ottaa luistoneston pois ja auto käyttäytyi paljon hienommin, eli jäi polttamaan kumia ja liikkeelle siitä aitoon 80-luvun malliin ilman avustimia. Täytyy kyllä sanoa, että aikalailla äärirajoille piti 125hv ecoboost pistää että sai tuon aikaiseksi, mutta kieltämättä hieman erikoisesti ilmeisesti luistonesto puuttuu peliin. Autoilla joissa on launch control on tullut joskus testattua vastaavaa äärimmäistä revitystä ja kyllä ne sen huomattavasti hienommin hoitaa. Ehkä pieni softapäivitys luistonestoon olisi paikallaan, vaikkakin ainakin mun tapauksessa tämä vaati paljon kovempaa ajoa kuin ikinä arkiajossa tekisin.
Joskus eturenkaat vinkaisseet kuivalla kun lähtee liikennevaloista niin kuin niistä kuuluu lähteä. Kerran sadekelillä alkoi etupää pompottaa tai luistonesto aiheutti hakkaamista ja lähtö jäi hieman telineisiin. Michelin Primacy 4-renkaat alla ja moottorina 1.5 EcoBoost n. 180 hevosta.

Onko tuossa videossa n. 25 sekunnin kohdalla vinkaisun jälkeen ykköseltä kakkoselle vaihdettaessa sitä "hakkaamista"?:

https://www.youtube.com/watch?v=GeUdTTKwhP8
Ford Focus 1.5 EcoBoost 182hp M6 ST-Line Wagon 2020
Frnz
Viestit: 244
Liittynyt: 10 Helmi 2011 17:12
Paikkakunta: Vantaa

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja Frnz »

En vielä tuota videon 25 sek kohdalla olevaa kakkoselle vaihdossa tulevaa nykäsyä luokittelisi tähän. Se saattaa olla samaa, mutta kun se on vain yksi nykäisy. Se mitä minä sain märällä pinnalla aikaiseksi oli liikkeellelähdössä semmoinen pam-pam-pam-pam-pam ääni ja sitten kaasua helläämällä liikkeelle. Mutta toi oli tosiaan aika extreme testi jota en normaaliajossa ole kokenut.
Ajossa Focus Active 2019 & Fiesta Titanium 2020
Ex Fords: Focus 1.0 Ecoboost 2014 , B-Max 1.0 2013, StreetKa 2004, Focus 1.6 Ecoboost 2012, Fiesta 1,25 2010, Focus 1,6 TDCI 2010, Focus 1.6 2006, C-max 1.8 2004, Escort 1.6 Cabrio '92
Ishvan
Viestit: 319
Liittynyt: 22 Helmi 2014 09:17

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja Ishvan »

Snadisti hassu puheenaihe. Etuvetoisen ominaisuuksiin nyt valitettavan usein kuuluu etupään mahdollinen pomputus renkaan lyödessä tyhjää. Alusta kun on usein monen tekijän kompromissi, niin enemmän tämä on minusta sääntö kuin poikkeus. Luistonesto ei pomputusta aiheuta, vaan alustan ominaisuudet. Ihan normaalia, merkistä ja mallista riippumatta.

Kyllä itsellä on jokainen etuveto satunnaisesti pomputellut menemään. On ollut isoa dieseliä, bensaturboa, vaparia, lukkolaatikolla ja ilman yms.
2020 Ford Mondeo Hybrid Vignale 4d

Ex.2020 Ford Focus Wagon Vignale 182 A8 + nippu muita merkkejä...
@rsk@
Viestit: 456
Liittynyt: 24 Heinä 2016 23:11

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja @rsk@ »

Rusakko_ kirjoitti: 14 Syys 2020 07:11 Uudesta asti vaivannut etupään hakkaaminen asfaltilla kiihdyttäessä. Kuivallahan tuota ei juuri saa sutimaan, mutta märällä kylläkin ja sitä märkää taas syksyn myötä riittää. Muutoin hyvässä alustassa ikävä miinus.
Ota luistonesto pois päältä. Sutii enemmän, mutta ei pompota niin paljon. Siinä pidon rajallahan se alkaa pomppimaan. 😁
hapelo
Viestit: 586
Liittynyt: 24 Touko 2018 21:03
Paikkakunta: Kaukas
Viesti:

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja hapelo »

@rsk@ kirjoitti: 18 Syys 2020 19:16
Rusakko_ kirjoitti: 14 Syys 2020 07:11 Uudesta asti vaivannut etupään hakkaaminen asfaltilla kiihdyttäessä. Kuivallahan tuota ei juuri saa sutimaan, mutta märällä kylläkin ja sitä märkää taas syksyn myötä riittää. Muutoin hyvässä alustassa ikävä miinus.
Ota luistonesto pois päältä. Sutii enemmän, mutta ei pompota niin paljon. Siinä pidon rajallahan se alkaa pomppimaan. 😁
No sitten kokeilemaan ST-Fiestaa launchcontrolin kanssa,voin sanoa että paukkuu ja kolisee pahasti etupää...tosin myös lähtee👍Ei se siitä hajoa..

Tuttu juttu etuvetosten kanssa toi papattaminen...

Harri
:ford: "Esko" Escort 1300 Sport -74,"Tauno" Taunus 2.0L -77,"Mustikka" Fiesta Titanium 82hv -10,"Mirri" Fiesta Sport Silver 134hv -12,nyt Fiesta ST 2018 200hv "Lumikki"
@rsk@
Viestit: 456
Liittynyt: 24 Heinä 2016 23:11

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja @rsk@ »

Täytyy myöntää, että yksi automaatti peli oli, jossa luistonesto antoi melko hyvin vetäville pyörille (etuveto) luistoa. Kun lähti jarrua vasten jostain kolmesta tonnista, niin nätisti kuului pieni vinkuna ykkösen matkan ja osan kakkosen vetoalueesta. Ei mitään pompotusta tai tärinää. Märällä asfaltilla huomasi vaan keltasen valon palamisesta ja välillä menon pienestä hyytymisestä, että jarrutellaan menoa.
Mutta eipä noista mitään. Harvemmin enää tarvetta ottaa täpöjä paikaltaan.
hapelo
Viestit: 586
Liittynyt: 24 Touko 2018 21:03
Paikkakunta: Kaukas
Viesti:

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja hapelo »

@rsk@ kirjoitti: 19 Syys 2020 19:17 Täytyy myöntää, että yksi automaatti peli oli, jossa luistonesto antoi melko hyvin vetäville pyörille (etuveto) luistoa. Kun lähti jarrua vasten jostain kolmesta tonnista, niin nätisti kuului pieni vinkuna ykkösen matkan ja osan kakkosen vetoalueesta. Ei mitään pompotusta tai tärinää. Märällä asfaltilla huomasi vaan keltasen valon palamisesta ja välillä menon pienestä hyytymisestä, että jarrutellaan menoa.
Mutta eipä noista mitään. Harvemmin enää tarvetta ottaa täpöjä paikaltaan.


Joskus pitää kouluttaa&kyykyttää,tosin herrasmies on aina herrasmies...

Harri

P.S. takuut meni,REVO kehissä😲
:ford: "Esko" Escort 1300 Sport -74,"Tauno" Taunus 2.0L -77,"Mustikka" Fiesta Titanium 82hv -10,"Mirri" Fiesta Sport Silver 134hv -12,nyt Fiesta ST 2018 200hv "Lumikki"
@rsk@
Viestit: 456
Liittynyt: 24 Heinä 2016 23:11

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja @rsk@ »

hapelo kirjoitti: 20 Syys 2020 15:09
@rsk@ kirjoitti: 19 Syys 2020 19:17 Täytyy myöntää, että yksi automaatti peli oli, jossa luistonesto antoi melko hyvin vetäville pyörille (etuveto) luistoa. Kun lähti jarrua vasten jostain kolmesta tonnista, niin nätisti kuului pieni vinkuna ykkösen matkan ja osan kakkosen vetoalueesta. Ei mitään pompotusta tai tärinää. Märällä asfaltilla huomasi vaan keltasen valon palamisesta ja välillä menon pienestä hyytymisestä, että jarrutellaan menoa.
Mutta eipä noista mitään. Harvemmin enää tarvetta ottaa täpöjä paikaltaan.


Joskus pitää kouluttaa&kyykyttää,tosin herrasmies on aina herrasmies...

Harri

P.S. takuut meni,REVO kehissä😲
Paljonkos lupaavat tehoja?
Enemmän kuin Mountune?
Ei ole noita tullut tutkittua.
Vastaa Viestiin