Uusi Focus mk4 2018

Keskustelua autoista ja autoilusta yleisesti
Juhis
Uusi foorumilla
Viestit: 1
Liittynyt: 23 Touko 2020 11:07

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja Juhis »

Itselläni samoja havaintoja focuksessa kesärenkaiden vaihdon jälkeen. Auton malli wagon, 1.0 ecoboost, manuaali, 125hv. Auto ravistaa todella ärsyttävästi pintakaasulla erityisesti moottoritie nopeuksissa 104-109 km/h vauhdissa, moottorin kierroksilla 2300-2400. Vika poistuu kun vaihtaa sport tilaan. Alla on continentalin ensiasennusrenkaat 16” 205/60. Saman kokoisilla ja merkkisillä talvirenkailla auto ei ravista lainkaan. Kävin valittamassa aiheesta autoliikkeessä. Vastaanotto oli varsin nihkeä. Onko kukaan saanut tähän mitään kelvollista vastausta?

PiuhaPoikki
Viestit: 603
Liittynyt: 22 Loka 2012 21:56

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja PiuhaPoikki »

Noista kulutuslukemista...

Ajotietokone tuntuu ainakin mulla näyttävän hämmästyttävän tarkasti samoja lukemia kuin laskemalla saadut kulutukset. Vain desin-kahden heittoja molempiin suuntiin. Tommonen heitto nyt syntyy siitä, että tankkia ei saa aina yhtä täyteen.
Mutta huomionarvoista on se että heitto on molempiin suuntiin eli keskimäärin lähellä totuutta.

Mutta fordpässin polttoainaraportti on alkanut näyttämään ihan ihme lukuja. Nytkin väittää edellisen kuukauden kulutukseksi 4,1.
Todellinen on noin 5.
Focus Vagon Titanium 2,0 ecoblue M6 2019
Fucus Vagon 1,6tdci 2010
Ex. Transit Connect 1,8tdci

@rsk@
Viestit: 350
Liittynyt: 24 Heinä 2016 23:11

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja @rsk@ »

PiuhaPoikki kirjoitti:
23 Touko 2020 12:01
Noista kulutuslukemista...

Ajotietokone tuntuu ainakin mulla näyttävän hämmästyttävän tarkasti samoja lukemia kuin laskemalla saadut kulutukset. Vain desin-kahden heittoja molempiin suuntiin. Tommonen heitto nyt syntyy siitä, että tankkia ei saa aina yhtä täyteen.
Mutta huomionarvoista on se että heitto on molempiin suuntiin eli keskimäärin lähellä totuutta.

Mutta fordpässin polttoainaraportti on alkanut näyttämään ihan ihme lukuja. Nytkin väittää edellisen kuukauden kulutukseksi 4,1.
Todellinen on noin 5.
Täällä ajotietokone näyttää sen pari desiä alle verrattuna aina tankkauksista laskettuna.
Polttoaineraportti on ihan puuta heinää ja näyttää ihan ihme lukemia, jotain reilun litran enemmän kuin mitä tankkauksista tulee koko ajan lähes samasta merkistä.

Freeze
Viestit: 513
Liittynyt: 06 Huhti 2015 11:59

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja Freeze »

PiuhaPoikki kirjoitti:
23 Touko 2020 12:01
Ajotietokone tuntuu ainakin mulla näyttävän hämmästyttävän tarkasti samoja lukemia kuin laskemalla saadut kulutukset. Vain desin-kahden heittoja molempiin suuntiin.
Täällä auton oma mittaus valehtelee 0-0,6 litraa satasella, ja auton oma mittaus näyttää aina liian vähän. Tietysti kallistukset, eri tankkauspaikat ja tällaiset vaikuttaa.
~ Ford Focus EcoBlue 1,5 TDCi Titanium A8 2018, 120 hv ~
Kuva

revote
Viestit: 373
Liittynyt: 11 Elo 2019 09:20

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja revote »

Tuo fiilis on ollut itselläkin, että ihan "riittävän" tarkkoja noi nykyautojen tietokoneet on laskemaan kulutuksia. Mulla vaan on tässä jotain feelua.
Ford Focus 1.5 Ecoboost 150hv A8 Vignale Wagon 2020
Seuraa Focuksen matkaa Instagramissa --> @revotee
Teippifanaatikon tilini --> @wrappedcarsonly
Tsekkaa uusin teippausvideoni Youtubessa @revotee

Renee
Viestit: 2088
Liittynyt: 09 Tammi 2014 18:51

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja Renee »

Olisiko tuolla puolella ongelmia jossa toi kulutus lasketaan . Tuossa juttua
https://www.apu.fi/kysymykset/ajotietok ... ttauksissa
Volvo 850 1995 farmari 2.432 bensa manuaali
Mondeo 2015 1.5 bensa ecobooster manuaali

Ishvan
Viestit: 204
Liittynyt: 22 Helmi 2014 09:17

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja Ishvan »

Jumalaut mutta tänään meni hermot tohon lasikaton natisevaan ja nitisevään poikkirautaan, sekä verhoilupaneeliin. Ajoin suoraan kauppareissulta takaisin pihaan ja nappasin kaksin käsin verhoilupaneelista kiinni ja vedin alaspäin. Pari kolme napsahdusta ja kiinnikkeet irti, vieläpä ehjinä. Kolmeen kiinnikkeet kohtaan vähän solumuovia väliin, ettei metalli ja muovi hankaa keskenään. Avot. Jumalaare, natina on tiessään. Yhden insinöörin ja viisi vihaista minuuttia se otti että Fordin suunnittelijan moka saatiin kuntoon.

EDIT: Ulkomaisilta foorumeilta lueskellut että aika yleinen vika lasikattosissa Foordeissa vähän usemmassa mallissa. Miten tuollainen menee läpi suunnittelun ja laadunvarmistuksen...ei ummarra. Seuraavaksi siirryn toiseen b-pilariin ja sitten taidan nypätä vielä ovien verhoilut irti ja käyn ne itse vielä läpi. Ei niistä muuten taida hyviä tulla ellei itse tee. Kehtaa marmorillakaan joka toinen viikko käydä, soitella tai laitella s-postia.

Ite ku tekee saa sellasen ko sattuu tulemaan. Ensimmäinen uusi autoni mitä tullut itse roplattua, että saa natinat kuriina. Uskoisin myös että viimeisin.
Ford Focus Wagon Vignale 1.5EcoBoost 182 A8 2020 / -16 Renault Clio GTLine
-18 MB A200A, -17 S60 D4A AWD, -15 V60 D4A, -13 V60 D5, -11 V60 D5A, -10 Civic Type-R CW, -08 Accord 2.4 Type-S, -05 Avensis 2.0, -05 Corolla 1.8 T-Sport...jne + kakkosautot

Renee
Viestit: 2088
Liittynyt: 09 Tammi 2014 18:51

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja Renee »

Jännä homma ettei siihen muoviin joka koskee metallia ei ole mitään huopatiivistettä kehitetty. Kumikin kuivana on sellainen narinan aiheuttaja.
Volvo 850 1995 farmari 2.432 bensa manuaali
Mondeo 2015 1.5 bensa ecobooster manuaali

Ishvan
Viestit: 204
Liittynyt: 22 Helmi 2014 09:17

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja Ishvan »

Renee kirjoitti:
23 Touko 2020 19:23
Jännä homma ettei siihen muoviin joka koskee metallia ei ole mitään huopatiivistettä kehitetty. Kumikin kuivana on sellainen narinan aiheuttaja.
No niinpä. Ostinpa äsken netistä Foordsonin Work Shop Manualin. Osaa sitten oikein purkaa kun taas menee hermot. PDF-muodossa 2877 sivua :D. Hinta karvan alle 18e.
Ford Focus Wagon Vignale 1.5EcoBoost 182 A8 2020 / -16 Renault Clio GTLine
-18 MB A200A, -17 S60 D4A AWD, -15 V60 D4A, -13 V60 D5, -11 V60 D5A, -10 Civic Type-R CW, -08 Accord 2.4 Type-S, -05 Avensis 2.0, -05 Corolla 1.8 T-Sport...jne + kakkosautot

@rsk@
Viestit: 350
Liittynyt: 24 Heinä 2016 23:11

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja @rsk@ »

Bass boosted testi soimaan 😁 ja ulkoa paikallistamaan sirinöitä. Täälläkin muistellakseni mainittu pelkääjän puolen oven ikkunan alareunan lista on se joka sirisee ajossakin välillä.
Ei varmaan ole pitkäikäinen korjaus kun sitä painelin ja kääntelin. En ollut varma autossa sisällä ajonaikana, että kuuluuko etu- vai takaovesta.

Ishvan
Viestit: 204
Liittynyt: 22 Helmi 2014 09:17

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja Ishvan »

@rsk@ kirjoitti:
23 Touko 2020 20:42
Bass boosted testi soimaan 😁 ja ulkoa paikallistamaan sirinöitä. Täälläkin muistellakseni mainittu pelkääjän puolen oven ikkunan alareunan lista on se joka sirisee ajossakin välillä.
Ei varmaan ole pitkäikäinen korjaus kun sitä painelin ja kääntelin. En ollut varma autossa sisällä ajonaikana, että kuuluuko etu- vai takaovesta.
No eihän niitä muuten löydä :D

Itsellä ovet ovat nykyään jo aika hyvät, kun tehty tuo kamppis rämiseviin oviin. Listat rämisivät mutta nekin saivat huollossa hoivaa ja ovat jo paremmat...samalla olivat kaikessa hiljaisuudessa sovittaneen bensatankinluukun uudelleen koska ei oikein istunut tasan kyljen kanssa.

Lasikaton kun avaa tuuletus asentoon alkaa napina kuulumaan katosta jostakin tuon paneelin alta missä aurinkolasikotelokin sijaitsee. Se hoidetaan kuntoon huomenna.
Ford Focus Wagon Vignale 1.5EcoBoost 182 A8 2020 / -16 Renault Clio GTLine
-18 MB A200A, -17 S60 D4A AWD, -15 V60 D4A, -13 V60 D5, -11 V60 D5A, -10 Civic Type-R CW, -08 Accord 2.4 Type-S, -05 Avensis 2.0, -05 Corolla 1.8 T-Sport...jne + kakkosautot

PiuhaPoikki
Viestit: 603
Liittynyt: 22 Loka 2012 21:56

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja PiuhaPoikki »

focst kirjoitti:
22 Touko 2020 18:13
Nyt ei pelaa enää ollenkaan S&S jatkuvasti ilmoittaa että akkua ladataan..ilmeisesti aika varata huoltoaika..hyviä OTA päivityksiä. Toimiva auto meni vituiksi..uutta päivitystä on varmaan turha odotellla ihan heti. :twisted:
Sotkikohan tämä kauan odotettu korjaava päivitys monenkin ehjän auton toiminnan...
Ainakaan se ei korjannut jo ennestään viallisia.
Toivoa sopii, että tämä softa toimii kuitenkin sen modifioidun akunvalvontamodulin kanssa joka joskus saataneen.
Focus Vagon Titanium 2,0 ecoblue M6 2019
Fucus Vagon 1,6tdci 2010
Ex. Transit Connect 1,8tdci

Ishvan
Viestit: 204
Liittynyt: 22 Helmi 2014 09:17

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja Ishvan »

Ishvan kirjoitti:
23 Touko 2020 17:30
Jumalaut mutta tänään meni hermot tohon lasikaton natisevaan ja nitisevään poikkirautaan, sekä verhoilupaneeliin. Ajoin suoraan kauppareissulta takaisin pihaan ja nappasin kaksin käsin verhoilupaneelista kiinni ja vedin alaspäin. Pari kolme napsahdusta ja kiinnikkeet irti, vieläpä ehjinä. Kolmeen kiinnikkeet kohtaan vähän solumuovia väliin, ettei metalli ja muovi hankaa keskenään. Avot. Jumalaare, natina on tiessään. Yhden insinöörin ja viisi vihaista minuuttia se otti että Fordin suunnittelijan moka saatiin kuntoon.

EDIT: Ulkomaisilta foorumeilta lueskellut että aika yleinen vika lasikattosissa Foordeissa vähän usemmassa mallissa. Miten tuollainen menee läpi suunnittelun ja laadunvarmistuksen...ei ummarra. Seuraavaksi siirryn toiseen b-pilariin ja sitten taidan nypätä vielä ovien verhoilut irti ja käyn ne itse vielä läpi. Ei niistä muuten taida hyviä tulla ellei itse tee. Kehtaa marmorillakaan joka toinen viikko käydä, soitella tai laitella s-postia.

Ite ku tekee saa sellasen ko sattuu tulemaan. Ensimmäinen uusi autoni mitä tullut itse roplattua, että saa natinat kuriina. Uskoisin myös että viimeisin.
Ei tarvinnut siirtyä b-pilariin. Pelkääjän puolen oven alareunasta / b-pilarista tulevan särinän aiheuttajaksi paljastui aukinaisesta ovesta varoittava punainen valo tai oikeastaan se punainen muovi siinä päällä. Nappasin muovin irti ja varovaisesti taitoin liitintä "kireämmäksi". Muovi takaisin pienen fyllin kera ja musiikilla kuuluva särinä oli tiessään.

Tästä intoutuneena nappasin vielä katossa olevan "valo/säädin/lasikotelo" paneelin irti. Pariin kohtaan tutkimisen jälkeen vähän ohuesti vaahtomuovia ja paneeli takaisin kiinni. Luukku tuuletusasentoon ja baanalle. Parempi, paljon parempi. Huomenna vielä pikku parannus.

Hyvä siitä vielä tulee. Ei siitä premiumia saa, mutta kummasti fiilis kohoaa kun saa nuo ylimääräiset äänet kuriin.
Ford Focus Wagon Vignale 1.5EcoBoost 182 A8 2020 / -16 Renault Clio GTLine
-18 MB A200A, -17 S60 D4A AWD, -15 V60 D4A, -13 V60 D5, -11 V60 D5A, -10 Civic Type-R CW, -08 Accord 2.4 Type-S, -05 Avensis 2.0, -05 Corolla 1.8 T-Sport...jne + kakkosautot

kakadu
Viestit: 8
Liittynyt: 25 Huhti 2015 14:34

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja kakadu »

Viikon verran ollut ajossa Focus 1,0 125hv A8 St-line wagon. Reilut 600 km mittarissa. Tyytyväinen olen ollut, miellyttävä ajaa. Kuitenkin muutama miete ja ihmetyksiä tullut.

- en saa saattovaloja toimimaan. Valojen asetuksissa on saattovalot, mutta ilmeisesti autossa ei niitä kuitenkaan ole? Vaikka laittaisin minkä tahansa viiveen, valot sammuvat heti kun lukitsen ovet. Auton myyntitekstin varustetiedoissa ei ole mainittu saattovaloja. Ei tämä ole mikään ongelma enkä varsinaisesti tee saattovaloilla mitään, kunhan ihmettelin.

- erään kerran olin pysäköinyt parkkialueen reunalle ilman ruutua. Autoa käynnistäessä näyttöön tuli "aktiivinen pysäköintiavustin vika". Ja hävisi nopeasti. Seuraavan kerran jätin ruutuun, eikä mitään virheilmoitusta tullut. Ilmeisesti tuo aktiivinen pysäköintiavustin ei olisi voinut toimia, koska en ollut missään antureiden tunnistettavassa parkkiruudussa?

Tämä minua etenkin on vaivannut, osaisiko joku vähän valaista;

- ajovalojen korkeudensäätö. Automyyjä sanoi, että kaikissa led-valoissa on automaattinen korkeudensäätö. Minulla on siis led-paketti, ne viivanmalliset ledit ja led-takavalot, ei design packia. Auton valokytkimessä on kuitenkin säätöasteikko 0-4, myyjä sanoi ettei sitä tarvitse käyttää vaan valot säätyvät itsestään kun autoa kuormaa. Vertailun vuoksi olen selaillut paljon ilmoituksia vastaavista autoista; joissakin viivaled-valollisissa autoissa on samanlainen korkeudensäätöasteikko, joissakin taas ei vaikka ledit ovat samat. Eli mikäs tässä nyt sitten on, miksi tuo säätöasteikko on toisissa autoissa mutta toisissa taas ei, vaikka ajovalot ovat samanlaiset?
Toivoin täyttä valoautomatiikkaa, siksi vähän nyppii jos valoja täytyy itse alkaa säädellä. Auton varustetiedoissa kuitenkin luki automaattinen ajovalojen korkeudensäätö. :roll:

jarkkoo
Viestit: 284
Liittynyt: 21 Heinä 2005 00:50

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja jarkkoo »

kakadu kirjoitti:
25 Touko 2020 09:10
Tämä minua etenkin on vaivannut, osaisiko joku vähän valaista;

- ajovalojen korkeudensäätö. Automyyjä sanoi, että kaikissa led-valoissa on automaattinen korkeudensäätö. Minulla on siis led-paketti, ne viivanmalliset ledit ja led-takavalot, ei design packia. Auton valokytkimessä on kuitenkin säätöasteikko 0-4, myyjä sanoi ettei sitä tarvitse käyttää vaan valot säätyvät itsestään kun autoa kuormaa. Vertailun vuoksi olen selaillut paljon ilmoituksia vastaavista autoista; joissakin viivaled-valollisissa autoissa on samanlainen korkeudensäätöasteikko, joissakin taas ei vaikka ledit ovat samat. Eli mikäs tässä nyt sitten on, miksi tuo säätöasteikko on toisissa autoissa mutta toisissa taas ei, vaikka ajovalot ovat samanlaiset?
Toivoin täyttä valoautomatiikkaa, siksi vähän nyppii jos valoja täytyy itse alkaa säädellä. Auton varustetiedoissa kuitenkin luki automaattinen ajovalojen korkeudensäätö. :roll:
Tuosta taisi olla maininta, että Ford on suuressa viisaudessaan ruvennut tinkimään noista ja jättänyt automaattisen korkeudensäädön pois noiden halvempien ledien yhteydessä. Jos on mainittu varustelistalla kauppaa tehdessä niin eikun reklamoimaan myyjälle ja viikkaamaan hyvitys kokemastasi vääryydestä lompakkoosi. Pysy tiukkana. Ja tuollaista potaskaa puhuvalle myyjälle voisi antaa vähän palautetta muutenkin.

Saattovaloista, nehän ei taida toimia kuin valojen ollessa A-asennossa, voisiko olla siitä kiinni?
2020 Fiesta ST

kakadu
Viestit: 8
Liittynyt: 25 Huhti 2015 14:34

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja kakadu »

Kiitos vastauksesta! Onneksi harvemmin tulee kuormattua autoa sen enempää. Pitää selvittää milloin noita säätöjä pitää oikeasti tehdä. Vaatiiko säädön jo parista matkalaukusta ja kahdesta 40kg koirasta takakontissa... :x

Valot on aina automaattiasennossa. Hmm.. Täytyy vielä testailla sitä.

s_herra
Viestit: 16
Liittynyt: 18 Syys 2019 13:22

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja s_herra »

Juhis kirjoitti:
23 Touko 2020 11:34
Itselläni samoja havaintoja focuksessa kesärenkaiden vaihdon jälkeen. Auton malli wagon, 1.0 ecoboost, manuaali, 125hv. Auto ravistaa todella ärsyttävästi pintakaasulla erityisesti moottoritie nopeuksissa 104-109 km/h vauhdissa, moottorin kierroksilla 2300-2400. Vika poistuu kun vaihtaa sport tilaan. Alla on continentalin ensiasennusrenkaat 16” 205/60. Saman kokoisilla ja merkkisillä talvirenkailla auto ei ravista lainkaan. Kävin valittamassa aiheesta autoliikkeessä. Vastaanotto oli varsin nihkeä. Onko kukaan saanut tähän mitään kelvollista vastausta?
Sylinterinlepuutuksesta on kyse. Ford kyllä tietää että sylinterilepuutus aiheuttaa tärinää joissain autoissa. Asiasta usemman kerran olen tivannut saamatta tyydyttävää vastausta. Tuskin tulee mitään korjausta olemassa oleviin autoihin. Pistä kuitenkin maahantuojallekin reklamaatiota asiasta.
:ford: Focus Active Wagon 1.0L Ecoboost M6
Ex Ford Focus 5 ov. 1.0L Ecoboost M6 titanium bsn

Avatar
HMS77
Viestit: 510
Liittynyt: 29 Kesä 2008 21:24
Paikkakunta: Tampere

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja HMS77 »

Itekin ihmetellyt noiden saattovalojen logiikkaa, ne toimii kunhan ei pistä autoa lukkoon.
Ford Focus 1.5TDCi A8 Titanium 5-ov 2018

Kuva

revote
Viestit: 373
Liittynyt: 11 Elo 2019 09:20

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja revote »

Hyvin toimii saattovalot. Saisi olla vain useampi optio, aika on joko superlyhyt tai superpitkä, siihen väliin voisi olla pari vaihtoehtoa myös.
Ford Focus 1.5 Ecoboost 150hv A8 Vignale Wagon 2020
Seuraa Focuksen matkaa Instagramissa --> @revotee
Teippifanaatikon tilini --> @wrappedcarsonly
Tsekkaa uusin teippausvideoni Youtubessa @revotee

kakadu
Viestit: 8
Liittynyt: 25 Huhti 2015 14:34

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja kakadu »

Lisää omia huomioita. Bensan kulutus on pudonnut nyt 6,1 litraan satasella. Edellinen focus 1,0 2017 manuaali kulutti 5,8 l, eli eroa ei ole paljoakaan. Odotin ja olin varautunut suurempaan kulutukseen.

Vaihteiston hitaasta reagoinnista on täällä puhuttu paljon. Itselleni tuo on ensimmäinen automaatti, mutta ihan mukavan tuntuinen. Hitauden ja vaihdot huomaa, mutta kai se on silti sanottava, ettei manuaaliin ole paluuta.

Pitäisi vaan oppia ohittamaan tuolla automaatilla. Ei mitään probleemaa kun saa kiihdyttää vauhtia hieman ennen ohitettavaa kohdetta. Mutta kun piti körötellä aivan perässä ja sitten viimein kun tuli tilaisuus mennä ohi, löin kaasun pohjaan niin kierrokset pomppasi jo 6000rpm ja kiihdytys oli turhan viivyttelevä tässä tilanteessa.

Elektronisen seisontajarrun kytkeytyminen. Ohjekirja sanoo että se voi kytkeytyä automaattisesti päälle. Näin on tehnytkin, paitsi kahdessa tilanteessa. Kun olen peruuttanut ja sen jälkeen sammuttanut auton R vaihde päällä, vaihde menee P-asentoon, mutta seisontajarru täytyy laittaa manuaalisesti. Toinen tapaus kun pysäköin hyvin loivaan mäkeen, jossa auto olisi lähtenyt valumaan taakse. Seisontajarru ei mennyt päälle automaattisesti, vaan piti taas laittaa käsin. Onko tarkempia ehtoja ja tietoa, missä tilanteissa seisontajarru kytkeytyy automaattisesti ja milloin ei?

Freeze
Viestit: 513
Liittynyt: 06 Huhti 2015 11:59

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja Freeze »

Automaattisesta käsijarrusta: Muistaakseni joku sanoi, että Auto hold -toiminnon ollessa päällä se kytkeytyy aktiivisemmin päälle.
~ Ford Focus EcoBlue 1,5 TDCi Titanium A8 2018, 120 hv ~
Kuva

PiuhaPoikki
Viestit: 603
Liittynyt: 22 Loka 2012 21:56

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja PiuhaPoikki »

focst kirjoitti:
22 Touko 2020 18:13
Nyt ei pelaa enää ollenkaan S&S jatkuvasti ilmoittaa että akkua ladataan..ilmeisesti aika varata huoltoaika..hyviä OTA päivityksiä. Toimiva auto meni vituiksi..uutta päivitystä on varmaan turha odotellla ihan heti. :twisted:
Iski kikkailuvietti päälle kun sattui olemaan luppoaikaa.

Auto seisoi pihassa koskematta viikonlopun yli. Järjestelmä luonnollisesti virransäästötilassa tänään aamulla.
Katsoin mielenkiinnosta mitä forscan sanoo akun tilasta: Jäljellä 39%
Jätin livedatan päälle ja läksin liikkeelle.
Aluksi latausjännite 15V josta laski hetkenpäästä 14,7 volttiin.
Latausvirta ensin 30A ja melko pian laskee ensin 7-8A tietämille ja asettuu lopulta 3-4A lukemiin.
Edellämainitut normaaleja lukemia kohtuullisessa kunnossa olevalle akulla, joka ei lähtötilanteessa ole kovinkaan vajaa.

Mutta sitten se ongelman ydin. Varaustilan mittari oli siis aluksi 39% josta se nousi 20min ajon aikana 49%:iin. Mutta ei tästä yli vaikka ajo jatkui.
Takaisin kotiin tultuani laitoin vielä ulkoisen laturin lataamaan. Kytkentä niin, että virta menee valvonta-anturin läpi.
Tunnin päästä laturi ilmoittaa akun olevan täynnä mutta forscan väittää edelleen varaustilaksi 50%. Tästä se ei nouse vaikka mitä tekisi ja roikottaisi laturissa.

Tämä on villakoiran ydin. Akku on täynnä mutta auton mielestä 50% varaustilassa.
Focus Vagon Titanium 2,0 ecoblue M6 2019
Fucus Vagon 1,6tdci 2010
Ex. Transit Connect 1,8tdci

focst
Viestit: 1582
Liittynyt: 23 Kesä 2007 17:12
Paikkakunta: Oulu

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja focst »

PiuhaPoikki kirjoitti:
25 Touko 2020 17:42
focst kirjoitti:
22 Touko 2020 18:13
Nyt ei pelaa enää ollenkaan S&S jatkuvasti ilmoittaa että akkua ladataan..ilmeisesti aika varata huoltoaika..hyviä OTA päivityksiä. Toimiva auto meni vituiksi..uutta päivitystä on varmaan turha odotellla ihan heti. :twisted:
Iski kikkailuvietti päälle kun sattui olemaan luppoaikaa.

Auto seisoi pihassa koskematta viikonlopun yli. Järjestelmä luonnollisesti virransäästötilassa tänään aamulla.
Katsoin mielenkiinnosta mitä forscan sanoo akun tilasta: Jäljellä 39%
Jätin livedatan päälle ja läksin liikkeelle.
Aluksi latausjännite 15V josta laski hetkenpäästä 14,7 volttiin.
Latausvirta ensin 30A ja melko pian laskee ensin 7-8A tietämille ja asettuu lopulta 3-4A lukemiin.
Edellämainitut normaaleja lukemia kohtuullisessa kunnossa olevalle akulla, joka ei lähtötilanteessa ole kovinkaan vajaa.

Mutta sitten se ongelman ydin. Varaustilan mittari oli siis aluksi 39% josta se nousi 20min ajon aikana 49%:iin. Mutta ei tästä yli vaikka ajo jatkui.
Takaisin kotiin tultuani laitoin vielä ulkoisen laturin lataamaan. Kytkentä niin, että virta menee valvonta-anturin läpi.
Tunnin päästä laturi ilmoittaa akun olevan täynnä mutta forscan väittää edelleen varaustilaksi 50%. Tästä se ei nouse vaikka mitä tekisi ja roikottaisi laturissa.

Tämä on villakoiran ydin. Akku on täynnä mutta auton mielestä 50% varaustilassa.
Eli se uusittu akunvalvontamoduli vois korjata tämän..ehkä.. :shock:
Ex ford focus st170 2002
Ex ford focus st225 2006
Ex ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ford focus 1.5 ecoboost m6 st line wagon 2019 :ford:

revote
Viestit: 373
Liittynyt: 11 Elo 2019 09:20

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja revote »

PiuhaPoikki kirjoitti:
25 Touko 2020 17:42
Mutta sitten se ongelman ydin. Varaustilan mittari oli siis aluksi 39% josta se nousi 20min ajon aikana 49%:iin. Mutta ei tästä yli vaikka ajo jatkui.
Takaisin kotiin tultuani laitoin vielä ulkoisen laturin lataamaan. Kytkentä niin, että virta menee valvonta-anturin läpi.
Tunnin päästä laturi ilmoittaa akun olevan täynnä mutta forscan väittää edelleen varaustilaksi 50%. Tästä se ei nouse vaikka mitä tekisi ja roikottaisi laturissa.

Tämä on villakoiran ydin. Akku on täynnä mutta auton mielestä 50% varaustilassa.
Hmm, mutta siis. Eikö ongelma ole myös tuossa että lataus ei noussut 49% yli vaikka ajo jatkui?

Edit: ja onko akkukaan oikeasti kunnossa vai onko tuo ulkoinen laturi joku superlaturi joka lataa tunnissa tuon 50%?
Ford Focus 1.5 Ecoboost 150hv A8 Vignale Wagon 2020
Seuraa Focuksen matkaa Instagramissa --> @revotee
Teippifanaatikon tilini --> @wrappedcarsonly
Tsekkaa uusin teippausvideoni Youtubessa @revotee

Quattra
Viestit: 36
Liittynyt: 27 Heinä 2017 16:02

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja Quattra »

PiuhaPoikki kirjoitti:
24 Touko 2020 09:39
Sotkikohan tämä kauan odotettu korjaava päivitys monenkin ehjän auton toiminnan...
Ainakaan se ei korjannut jo ennestään viallisia.
Toivoa sopii, että tämä softa toimii kuitenkin sen modifioidun akunvalvontamodulin kanssa joka joskus saataneen.
Itsellä kanssa alkoi tuon OTA päivityksen jälkeen ongelmat S&S toiminnassa. Vaimo kuitenkin ajoi huomattavan pitkän maantiepätkän viikko sitten (800km) jonka jälkeen S&S toiminut joka kerta ilman ongelmia. Eli olisiko tässä joku ongelma akun tilan kalibroinnissa tms. Lyhyessä pätkäajossa tuo ei tosiaan muuttunut miksikään vaan S&S oli latauksen vuoksi pois käytöstä. Talvella mitään ongelmia ei ollut ennen tuon OTA päivityksen tuloa.
Ajossa: Ford Focus Vignale Wagon A 1.5 182hv -19

Menneet autot: Ford Focus HB 1.6 -99, Ford Focus Wagon 1.6 -06, Ford Mondeo Wagon 1.8D -09, Ford Focus Wagon A 1.5D -17

Vastaa Viestiin