Ole ihan rauhassa, sillä se on aivan sama minkä merkin foorumia lukee, niin lopputulema osimmoilleen sama. Uusi malli on uusi malli, joskus vähän valmiimpi kuin toinen. Ja "vuoden autohan" se on/oli Peugeotisikin näköjäänlarsibald kirjoitti:Vuoden peugeot-seikkailun jälkeen paluu ford-kantaan. Jännitys on huippulukemissa, kun kaupat tuli sovittua ennen tämän ketjun lukemista. Mieltä rauhoittaa se, että tuleva biili on n. 4500 ajettu esittelyauto. Jospa siitä olisi vähintäänkin teipattu piiloon ylimääräiset vikavalot.
Auto sinänsä ihan huippu omaan käyttöön, takapenkille mahtuu yhden isofix-istuimen lisäksi keskipenkille koroke ja toiseen reunaan vyöistuin.
Uusi Focus mk4 2018
Re: Uusi Focus mk4 2018
Re: Uusi Focus mk4 2018
Eilen seisoi pihalla vaimon Fiestan huollon ajaksi tullut siaisauto Focus jossa "vuoden auto" teippaukset kyljissä.
Hitto että pisti korpeemaan ja olisi tehnyt mieli valkoisella maalitussilla hieman täydentää tuota mainosta.
Hitto että pisti korpeemaan ja olisi tehnyt mieli valkoisella maalitussilla hieman täydentää tuota mainosta.
Re: Uusi Focus mk4 2018
Tuo näyttää koskevan nimenomaan 1.5 Tdci EcoBlue 120 hv:tä. Miksiköhän näin? Onko joku jo kuullut...Trespasser kirjoitti:Mitäköhän meinaa kun myyntiliikkeestä saadussa hinnastossa kaikkien 1.5 koneisten mallien kohdalla on merkintä "ei uusia tehdastilauksia"? Tulkitsenko oikein, että ei saa tilattua vai mitä ihmettä...Jäi tuo liikkeessä huomaamatta kun viime viikolla kävin ja juuri papereita selaillessa osui silmään.
Re: Uusi Focus mk4 2018
Mielenkiintoista, toivottavasti ei kieli mistään ikävästä. Tosin Transit Connectin hinnastossa se on edelleen saatavilla, joten tuskin mitään sellaista. Transitissa tosin lukee, että 1.5 EcoBluessa olisi myös AdBlue käytössä. Lisäävätköhän Focuksenkin 1.5 EcoBlueen sen ja siksi ei saatavilla. Täysiä arveluita, mutta voisi hyvinkin olla, varsinkin kun lukee täältä kuinka aikaisin 1.5 diesel on joillain alkanut vaatia öljynvaihtoa. AdBluella varmaan saadaan öljy pysymään parempana, jos EGR:n käyttöä saadaan sillä vähennettyä.Trukki1 kirjoitti: Tuo näyttää koskevan nimenomaan 1.5 Tdci EcoBlue 120 hv:tä. Miksiköhän näin? Onko joku jo kuullut...
Re: Uusi Focus mk4 2018
Ei ole faktaa mutta yksi ajatus tulee väkisin mieleen. Mitäpä jos myös Focus siirtyy käyttämään ns. matalaviritteistä versiota isommasta koneesta kuten päivitetty Mondeo. Myös siihen on nyt tulossa tämä mainio ecoblue kone uudella automaatilla. Alkaa tosin olemaan aika kallis paketti jos yritetään tehdä ns. halvempaa dieseliä.
https://www.ammattilehti.fi/uutiset.html?150208
https://www.ammattilehti.fi/uutiset.html?150208
Kuga PHEV Titanium X -22 ja Fiesta Active X A7 MHEV -23
Re: Uusi Focus mk4 2018
Noin se näyttää Fordin suomen sivuillakin olevan. Puolen vuoden ajanko tuota 1.5 dieseliä sitten sai tilattua? Tuliko tämä ihan uutena koneena Focuksen? Nyt vähän mietityttää mitä Ford tästä koneesta tietää, mitä itsekkin olisi pitänyt ostaessa tietää.. Jotain siinä on vikana kun tuotanto jäi näin lyhyeksi.Trespasser kirjoitti:Mitäköhän meinaa kun myyntiliikkeestä saadussa hinnastossa kaikkien 1.5 koneisten mallien kohdalla on merkintä "ei uusia tehdastilauksia"? Tulkitsenko oikein, että ei saa tilattua vai mitä ihmettä...Jäi tuo liikkeessä huomaamatta kun viime viikolla kävin ja juuri papereita selaillessa osui silmään.
Ford Focus 1.5 Ecoblue Titanium A8 Wagon -18
Ex:
Ford Focus 1.6 Trend X Wagon -06
Ford Escort 1.6 Sedan -98
Ex:
Ford Focus 1.6 Trend X Wagon -06
Ford Escort 1.6 Sedan -98
Re: Uusi Focus mk4 2018
Jopas jotakin. Piti nyt ihan laittaa suoraan Fordille sähköpostia ja kysyä asiasta, katsotaan mitä vastaavat..
-
- Viestit: 3
- Liittynyt: 04 Helmi 2019 21:55
Re: Uusi Focus mk4 2018
Hyvä homma, olin itsekin kysymässä liikkeestä, mutta katsotaan mitä suoraan Fordilta vastaavat.HMS77 kirjoitti:Jopas jotakin. Piti nyt ihan laittaa suoraan Fordille sähköpostia ja kysyä asiasta, katsotaan mitä vastaavat..
Ja tosiaan tarkoitin 1.5 tdci koneita.. Puusilmä osannut muuta katsella kun tuollainen oli harkinnassa...
Katseet sitten ehkäpä kääntyvät 2.0 tdci koneen suuntaan. Millaisia kulutuslukemia tuossa on kokemuksen mukaan? Oma ajo valtaosin moottoritietä ja tulee n. 40 000 km vuodessa joten taloudellinen pitäisi olla..
Re: Uusi Focus mk4 2018
Sakemannien hinnastossa edelleen listattuna 1.5 Ecoblue 95/120hv versiot. Liekö joku härmän homma taas..
Ford Focus 1.5 Ecoboost Titanium STW -16
Ford Mondeo 1.8 110hv Trend 5d -04
Ex.
Ford Focus 2.0 Trend "RS-look" -01, Ford Focus 1.6 Trend -08, Ford Focus 1.6 Trend -04, Ford Sierra 2.0 Laser -85
Ford Mondeo 1.8 110hv Trend 5d -04
Ex.
Ford Focus 2.0 Trend "RS-look" -01, Ford Focus 1.6 Trend -08, Ford Focus 1.6 Trend -04, Ford Sierra 2.0 Laser -85
Re: Uusi Focus mk4 2018
Jos siellä ei ole suomen talvipakkasia riesana...
Re: Uusi Focus mk4 2018
Moron,Trespasser kirjoitti: Hyvä homma, olin itsekin kysymässä liikkeestä, mutta katsotaan mitä suoraan Fordilta vastaavat.
Ja tosiaan tarkoitin 1.5 tdci koneita.. Puusilmä osannut muuta katsella kun tuollainen oli harkinnassa...
Katseet sitten ehkäpä kääntyvät 2.0 tdci koneen suuntaan. Millaisia kulutuslukemia tuossa on kokemuksen mukaan? Oma ajo valtaosin moottoritietä ja tulee n. 40 000 km vuodessa joten taloudellinen pitäisi olla..
Itsellä 2.0tdci A8 st-line wagon, kilsoja nyt n.5tkm takana. Keskikulutus 6.3l, aika paljon myös kaupunkipyöritystä ja lyhyttä ajoa ja webastoa päällä näin talvella. Työreissulla 200km, pääosin motaria/100 rajoitusta päässyt hiukan yli 5litran keskarilla. Luulen, että kulutus vielä tuosta laskee kun kilsoja tulee ja kelit lämpenee. Tätä moottoria voin suositella lämpimästi, todella mukava ajettava verrattuna 1.5kiisseliin. Adbluen lisäilyä ei kannata pitää minään miinuksena ostoa harkitessa, nyt 5tkm jälkeen näyttäisi vielä yli puolet olevan sitä tankissa. Ja hintaa taisi olla motonetissä 13€/10l. Eli ei hirveä rahallinen panostus ole lisäillä. Muutenkin menty ilman mitään ongelmia. Jarrupolkimen pultista tuli kehoitus käydä huollossa näyttämässä, tarkastivat pultin kireyden, aikaa meni n.5min.
Re: Uusi Focus mk4 2018
Kulutus lienee aika sama kuin 1.5:lla käytännössä. Itsellä Webasto pari kertaa päivässä käynnissä ja myös ajossa. Näin talvella ja vajaa 9tkm ajettuna kulutukset karkeasti 4,8 - 6.5 välillä. Kirkonkylällä menee tuon 6.5, motarilla 6 ja kahdeksankymppiä maisemista nautiskellen menee viiden korvilla, joskus allekin. Adblueta lisännyt kerran - Nesteeltä siististä mittarista suoraan tankkiin ja hinta taisi olla 3 eur/l. Ei ole adbluesta isoa vaivaa eikä ole ollut moksiskaan liki 30 asteen pakkasista. Ja edelleen matka jatkuu ilman mitään ongelmia.
Kuga PHEV Titanium X -22 ja Fiesta Active X A7 MHEV -23
Re: Uusi Focus mk4 2018
Toivottavasti tulee 190hv tupaöljy myös focukseen
Re: Uusi Focus mk4 2018
Vastailivat Fordin aspasta näin:
Uskoo ken tahtoo. Kuulostaa oudolta että suuren kysynnän vuoksi lakataan ottamasta uusia tilauksia vastaan, Fordille ei ilmeisesti raha kelpaa..Hei,
Kiitos yhteydenotosta Ford Asiakaspalveluun.
Tällä hetkellä emme saa tuotantoa Suomeen ollenkaan suuren kysynnän vuoksi. Siksi autoa ei voi tilata tällä hetkellä.
Ystävällisin terveisin,
xxxxx
Viimeksi muokannut HMS77, 07 Helmi 2019 16:29. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: Uusi Focus mk4 2018
Eikös dieselin pitänyt kuollaHMS77 kirjoitti:Vastailivat Fordin aspasta näin:
Re: Uusi Focus mk4 2018
Kyllä minä nyt niin mieleni pahoitin, Olli Koivusalo on torpannut pikkudieselin uusimmassa Tuulilasissa suorituskyvyltään. Haukkuu laiskaksi.
Re: Uusi Focus mk4 2018
Tänään tuli FordPassiin huoltokutsu. Syynä tarkoittamaton takaoven avautuminen.
No, voivat hoitaa tuonkin kuntoon kun auto on vieläkin korjaamolla ja ei mitään tietoa edelleenkään, koska kunnossa.
Rupeaa loppumaan ymmärrys tähän autoon.
No, voivat hoitaa tuonkin kuntoon kun auto on vieläkin korjaamolla ja ei mitään tietoa edelleenkään, koska kunnossa.
Rupeaa loppumaan ymmärrys tähän autoon.
Re: Uusi Focus mk4 2018
Et varmaan joudu pitämään autoa ulkona? Tuo Adblue nimittäin jäätyy -11. Silloin sen kulutus kyllä pienenee radikaalisesti...ainakin joksikin aikaa. Ja jos auto on koko ajan ulkoruokinnassa niin eipä sitä sitten näillä pakkasilla juurikaan kulu.xflex kirjoitti:Kulutus lienee aika sama kuin 1.5:lla käytännössä. Itsellä Webasto pari kertaa päivässä käynnissä ja myös ajossa. Näin talvella ja vajaa 9tkm ajettuna kulutukset karkeasti 4,8 - 6.5 välillä. Kirkonkylällä menee tuon 6.5, motarilla 6 ja kahdeksankymppiä maisemista nautiskellen menee viiden korvilla, joskus allekin. Adblueta lisännyt kerran - Nesteeltä siististä mittarista suoraan tankkiin ja hinta taisi olla 3 eur/l. Ei ole adbluesta isoa vaivaa eikä ole ollut moksiskaan liki 30 asteen pakkasista. Ja edelleen matka jatkuu ilman mitään ongelmia.
Re: Uusi Focus mk4 2018
Kyllä tuo ulkoruokinnassa on - ei se adblue-tankki vielä tyhjä ollut. 6 litraa otin lisää, varmaan kesällä menee kyllä enemmän.Trukki1 kirjoitti: Et varmaan joudu pitämään autoa ulkona? Tuo Adblue nimittäin jäätyy -11. Silloin sen kulutus kyllä pienenee radikaalisesti...ainakin joksikin aikaa. Ja jos auto on koko ajan ulkoruokinnassa niin eipä sitä sitten näillä pakkasilla juurikaan kulu.
Vielä dieselin kulutuksesta, laitan äsken tankin täyteen ja ollut melkein täysin nurkka-ajoa viimeinen tankillinen ja kulutus oli 6,1l (laskettu) Käytän MyDieseliä tuossa joten saattaa sekin vaikuttaa hiukan kulutusta nostavasti, ja Webasto tietysti huutaa jatkuvasti nyt kun ollut ihan oikea talvi. Nyt auton tietokone näyttää kulutukseksi koko tähän astisella elinkaarella 5,7l.
Kuga PHEV Titanium X -22 ja Fiesta Active X A7 MHEV -23
Re: Uusi Focus mk4 2018
Meillä 3200km ajettu 1.5TDCi ja tismalleen sama kulutus kakkosajotietokoneella jota ei ole nollattu vielä kertaakaan.xflex kirjoitti: Kyllä tuo ulkoruokinnassa on - ei se adblue-tankki vielä tyhjä ollut. 6 litraa otin lisää, varmaan kesällä menee kyllä enemmän.
Vielä dieselin kulutuksesta, laitan äsken tankin täyteen ja ollut melkein täysin nurkka-ajoa viimeinen tankillinen ja kulutus oli 6,1l (laskettu) Käytän MyDieseliä tuossa joten saattaa sekin vaikuttaa hiukan kulutusta nostavasti, ja Webasto tietysti huutaa jatkuvasti nyt kun ollut ihan oikea talvi. Nyt auton tietokone näyttää kulutukseksi koko tähän astisella elinkaarella 5,7l.
Olen ollu alusta asti sitä mieltä että tämä pikkudiesel on suht isoruokainen ollakseen täysin uusi malli ja ns viimeisintä tekniikkaa..
En voi sanoa olevani kovin tyytyväinen noihin kulutuslukemiin. Toki, automaatti nostaa hieman mutta silti, kyllä sitä vaan jotenkin odotti keskikulutuksen olevan lähempänä viittä kuin kuutta litraa..
Re: Uusi Focus mk4 2018
Oman 1.5TDCi A8 tankkauksista laskettu kulutus on 7000km ajoilla 5.1 l/100km. Sijaisautona uusi Focus 1.0 Ecoboost manuaali ja sen kulutus aivan samassa ajossa on 6.5l/100km. Omassa käytetty webastoa päivittäin esilämmitykseen ja sijaisautolla ei ole mitään esilämmityksiä käytetty.
Re: Uusi Focus mk4 2018
Kyllä näköjään tuollainen takaisinkutsu on tullut tänään. No onhan siitä jo viikko kun edellisen kerran kävin korjaamolla. Sähköikkunoiden nostimen ongelmia, jarrupoljin, webaston käytön jälkeen ylikuumenemis hälytys jne.PNEs kirjoitti:Tänään tuli FordPassiin huoltokutsu. Syynä tarkoittamaton takaoven avautuminen.
No, voivat hoitaa tuonkin kuntoon kun auto on vieläkin korjaamolla ja ei mitään tietoa edelleenkään, koska kunnossa.
Rupeaa loppumaan ymmärrys tähän autoon.
Re: Uusi Focus mk4 2018
Tehdas voinut ilmoittaa maahantuojalle että te ette nyt saa kun koko tuotanto menee keskieurooppaan. Jos sellaisen haluaa niin eiköhän noita ole mobile.de täynnä niin hakee sieltä.HMS77 kirjoitti:Vastailivat Fordin aspasta näin:
Uskoo ken tahtoo. Kuulostaa oudolta että suuren kysynnän vuoksi lakataan ottamasta uusia tilauksia vastaan, Fordille ei ilmeisesti raha kelpaa..
Re: Uusi Focus mk4 2018
Jahans, tästäköhän se alamäki alkaa - sovellukseen kilahti ilmoitus tuosta takaoveen liittyvästä takaisinkutsusta. Vähän seko ilmoitus mutta kait se sitä tarkoittaa... Täytyypä kilauttaa marmorille.
Kuga PHEV Titanium X -22 ja Fiesta Active X A7 MHEV -23
-
- Viestit: 1175
- Liittynyt: 22 Loka 2012 21:56
Re: Uusi Focus mk4 2018
Vähän vaikea tätä on tosiaan uskoa. Luulisi suuren kysynnän tarkoittavan vain pitkiä toimitusaikoja eikä totaalistoppia.HMS77 kirjoitti:Vastailivat Fordin aspasta näin:
Uskoo ken tahtoo. Kuulostaa oudolta että suuren kysynnän vuoksi lakataan ottamasta uusia tilauksia vastaan, Fordille ei ilmeisesti raha kelpaa..
Ennemminkin tämä kuulostaa sille, että pikkudieseliä halutaan myydä vain lämpimiin maihin eikä tänne pakkasiin ongelmia keräämään.
Focus Vagon Titanium 2,0 ecoblue M6 2019
Focus Vagon 1,6tdci 2010
Ex. Transit Connect 1,8tdci
Focus Vagon 1,6tdci 2010
Ex. Transit Connect 1,8tdci