Sierra mk1 replica

Jäsenten ja nyt myös muiden käyttäjien projekteja
Vastaa Viestiin
tepa212
Viestit: 192
Liittynyt: 10 Tammi 2012 09:32
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: sierra -88 turbotus

Viesti Kirjoittaja tepa212 »

Eikös tulopuolen kuristimen puute aiheuta juuri savuttamista kun öljy puskee paineella laakerien läpi? Paluuletkun koon luulisi olevan ainakin riittävä.
Ford Mondeo 1.8 -02
Ford Fiesta 1.0 -86 ->1.8t
Ford Fiesta 1.3i -96
regalityan
Viestit: 36
Liittynyt: 11 Huhti 2011 19:14

Re: sierra -88 turbotus

Viesti Kirjoittaja regalityan »

Ainakin hx35 turpiinalla 2.5 diesel mersussa puski öljyn läpi turposta kun oli liian iso öljyn tulo turpolle. Kuristus, muistaakseni 3mm reikään, lopetti öljyn puskennan kokonaan. Sama ollut muissakin autoissa jos liian iso tulo puolen koko.
bomble
Viestit: 241
Liittynyt: 17 Kesä 2011 17:29
Paikkakunta: Lohja

Re: sierra -88 turbotus

Viesti Kirjoittaja bomble »

Tulipa taas tallilla touhuttua kun paketti saapui vihdoinkin. Sai ahtoletkut valmiiksi, downpipekin hyvälle mallille ja puola pultattu venakopan päälle kiinni :D Ahtimeen 3mm kuristin kokeilu mielessä.
Kuva
Kuva
Itte kun tekee niin saa sellaisen ku sattuu tulemaan. Kunhan ne nyt pysyy eikä vuoda :)
Kuva
Takapuskurin sovitus, miten jää tonne taakse monen sentin rako? Puskurin ja korin väliin? Ja 20% ja etusivut 35% vai kokonaan ilman kalvoja?
Avatar
njietro
Viestit: 729
Liittynyt: 07 Loka 2007 12:39

Re: sierra -88 turbotus

Viesti Kirjoittaja njietro »

Samat kalvot eteen ja taakse.
Escort mk4 ZETEC TURBO - kertokaa jos jollain on nelosescortissa enemmän ni viritän lisää!
bomble
Viestit: 241
Liittynyt: 17 Kesä 2011 17:29
Paikkakunta: Lohja

Re: sierra -88 turbotus

Viesti Kirjoittaja bomble »

Noniin, taas kerkes jotain tekemään ja ihmettelemään. Konehuone aikalailla kasassa, vähän lämpösuojaa ja läpikäyntiä vielä :) pakoputki tarpeet on haettu, 2x300mm simonssia ja magnaflow katti, DP:stä taaksepäin on RST:tä, halvalla kun sai :lol: vieläkun keksii millä sitä hitsais? Ei oo kun mikki ja puikkokone, lanka on kallista ja puikkoja en oo tollaseen kokeillu. Entäs jos vetäis rst:tä perus langalla? Ainaki dp ja rst v-panta laippa veettii ihan normaalilla ja tuntu pysyvän.
Tuollai kiinnitys puolalle
Kuva
Tollai se on paikallaan
Kuva
Ja tollanen setti tuli haettua, käyttämättömiä olivat:
Kuva
duckworth
Viestit: 2494
Liittynyt: 22 Syys 2007 15:58
Viesti:

Re: sierra -88 turbotus

Viesti Kirjoittaja duckworth »

bomble kirjoitti:pakoputki tarpeet on haettu, 2x300mm simonssia ja magnaflow katti, DP:stä taaksepäin on RST:tä, halvalla kun sai :lol: vieläkun keksii millä sitä hitsais? Ei oo kun mikki ja puikkokone, lanka on kallista ja puikkoja en oo tollaseen kokeillu. Entäs jos vetäis rst:tä perus langalla?
Ihan perus DC TIGillähän rosteria voi hitsata, tosin pitää laskea putken sisään juurikaasu. Jos MAGilla meinaat, niin tarttuu perusumpilangallakin, vaikka se ei ole kovin suotavaa, koska saattaa pitkässä juoksussa syöpyä (=uhrimetalli ilmiö).
Opel on pop, mutta Ford on progee

Opel Omega B2 2.2 16v "käyttöauto"
Focus Mk1 1.6 STW -04 "maalausteline"
Sierra OHC Mk1 -86 "Group A"- projekti
Ja jokunen Sierra sekä muita kiuluja... ;)

BOREHAMMER
bomble
Viestit: 241
Liittynyt: 17 Kesä 2011 17:29
Paikkakunta: Lohja

Re: sierra -88 turbotus

Viesti Kirjoittaja bomble »

Pakoputki rakenneltu, normi langalla vedin kasaan.
Käynnistelty taas, en vaan tiiä mistähän tätä säätämistä pitäis alottaa.
Auto käynnistyy, kierrokset ~2500rmp, seosmittari vaihtelee 19.9-LEAN välillä, kaasusta ei tapahdu mitään.
Oikea ennakko vielä tarkastamatta, ei oo kehannu jättää käymään sen enempää.

Huomattua:
Laatikosta tippunu öljyä (ei löytynyt mistä)
Moottorista tippunu öljyä (toivonmukaan auttoi ö-pohjan kiristys)
Ohjaustehostimen pumpusta vuotanut öljyä (jossei alanpitäään niin tilalle tehostaman nopea ohjaus)

Putkistoa:
Kuva
Kuva
iässä
Viestit: 175
Liittynyt: 31 Tammi 2013 14:29
Paikkakunta: Valkeakoski

Re: sierra -88 turbotus

Viesti Kirjoittaja iässä »

Ettei ois tyhjäkäynti vena auki kokoajan? Ase ja Wue sulla ainakin näyttäs olevan edellisten kuvien perusteella pois käytöstä. Koita nostaa tota req fuelia numero kerralla ylöspäin pikkasen. Mikä mega ja versio tässä oli?

http://www.msextra.com/doc/ms1extra/MS_ ... htm#before

Tolla ohjeella ja ajatuksella kun säätää tyhjäkäynnin alkuun niin pääsee jo pitkälle, pätee samanlailla mega kakkoseen, jotenkin selvempi toi ykkösen manuaali.
Projekteja
-Sierra iS ohc turbo@ 1.8bar Re85
-Escort Mk3
-Omega B2 -00 Saab hx35
bomble
Viestit: 241
Liittynyt: 17 Kesä 2011 17:29
Paikkakunta: Lohja

Re: sierra -88 turbotus

Viesti Kirjoittaja bomble »

Penkki aika lähestyy, onks jotain ihmeellistä sitä varten? Auto käynnistyy ja on ajokuntonen, tankki täynnä ja pari settiä tulppia mukana. kysyy nimimerkki: eka kerta.

Mua huolestuttaa eniten toi ennakko kun mulla ei oo kunnon merkkejä, sähläsin ainoon osoittimenki vinoon niin ei siihen oo luottamista. Onkohan toivookaan vai joutuuks tässä joku yö vielä painii heittokellolla ja astelevyllä :roll:
bomble
Viestit: 241
Liittynyt: 17 Kesä 2011 17:29
Paikkakunta: Lohja

Re: sierra -88 turbotus

Viesti Kirjoittaja bomble »

Ensimmäinen penkki reissu takana, positiivinen kokemus.

Auto saatiin trailerilla eka käymään oiken ja sit vasta raaskittiin sisälle siirtää, siinä sit olikin jännityksen ja epävarmuuden sekoittama mielentila joka muuttu hymyks aika pian kun kuuli ahtimen vihellyksen :D
Tosiaan aika loppuikin kesken, yhteys boxiin katkeili?? Ja ahtopaineita ei saatu yli 1bar. Näitä korjaamaan ja myöhemmin uudestaan kokeilemaan 1,5bar

280hp @1bar
Kuva
Kuva

Tästä on hyvä jatkaa.
Aksu
Viestit: 1014
Liittynyt: 10 Helmi 2005 00:20

Re: sierra -88 turbotus

Viesti Kirjoittaja Aksu »

Ihan mukavasti se alkoi toimimaan :thumbup:
Ja omaa alkoi miettimään että mitä tuossa omassa onkaan tulevalla 284 nokalla jos nyt 134:lla 303 1.1 saatu. 1,5bar kulkee ihan toisella tavalla jo 134:llakin. Holset tykkää hieman paineesta enemmän ;-)
gti golo palloilija
bomble
Viestit: 241
Liittynyt: 17 Kesä 2011 17:29
Paikkakunta: Lohja

Re: sierra -88 turbotus

Viesti Kirjoittaja bomble »

Aksu kirjoitti:Ihan mukavasti se alkoi toimimaan :thumbup:
Ja omaa alkoi miettimään että mitä tuossa omassa onkaan tulevalla 284 nokalla jos nyt 134:lla 303 1.1 saatu. 1,5bar kulkee ihan toisella tavalla jo 134:llakin. Holset tykkää hieman paineesta enemmän ;-)

Kylhän se tästä, jahka saadaa lasten viat kuriin ja uudestaan et sais säädetty ihan kunnolla :)
Millasella kokoonpanolla sulla on tommoset luvut otettu?
Tuola oli escortti jossa lähestulkoon samalla kokoonpanolla 270-280hp myöskin, eli ei varmaan ihan hakoteillä olla tän kanssa
Aksu
Viestit: 1014
Liittynyt: 10 Helmi 2005 00:20

Re: sierra -88 turbotus

Viesti Kirjoittaja Aksu »

Tulipas mieleen että onkos päästöjä koitetu tuosta viellä ottaa?
Kokemksesta kun tietää ettei siitä niitä ihan helpolla saa niin koitan tuolla toisella jos sillä mahtaisi saada ne jotenkin edes.
Tuolla bp285:llä kyllä muuttuu luonne ihan toisenlaiseksi kuin vakio/134:lla, vakiolla1,5bar 330hv jarrussa ja sit bp285 1,3bar luistikin jo kytkin. ;)

Mulla nyt cossun männät+eaglet 8.6:1 134:n,isoventiili kansi ja hx35:n 1.65bar 386hv/470nm(1.8piikki) ja aika tarkkaan samoilla kierroksilla kuin sullakin tulleet.
Nokkaa odotellessa,jos jo +4 :n puolelle sitten
gti golo palloilija
bomble
Viestit: 241
Liittynyt: 17 Kesä 2011 17:29
Paikkakunta: Lohja

Re: sierra -88 turbotus

Viesti Kirjoittaja bomble »

Aksu kirjoitti:Tulipas mieleen että onkos päästöjä koitetu tuosta viellä ottaa?
Kokemksesta kun tietää ettei siitä niitä ihan helpolla saa niin koitan tuolla toisella jos sillä mahtaisi saada ne jotenkin edes.
Tuolla bp285:llä kyllä muuttuu luonne ihan toisenlaiseksi kuin vakio/134:lla, vakiolla1,5bar 330hv jarrussa ja sit bp285 1,3bar luistikin jo kytkin. ;)

Mulla nyt cossun männät+eaglet 8.6:1 134:n,isoventiili kansi ja hx35:n 1.65bar 386hv/470nm(1.8piikki) ja aika tarkkaan samoilla kierroksilla kuin sullakin tulleet.
Nokkaa odotellessa,jos jo +4 :n puolelle sitten
Joo ei oo päästöjä kokeiltu, tuskin tällä nokalla saakaan kohilleen. Sitä mietitäänki sitte ennen leimaa.. konetta ei ainakaan pureta tai vaihdeta osia enään :D
350hv lappu kummittelee mielessä, mutta katotaan paljon se työntää 1,5bar jos pysyy läjässä.

ja tuo +4 olis aika mahtava :thumbup:

paljonkohan noille YB kangille kehtaa antaa painetta?
Aksu
Viestit: 1014
Liittynyt: 10 Helmi 2005 00:20

Re: sierra -88 turbotus

Viesti Kirjoittaja Aksu »

Mulla oli ohc:ssa 2.2 bar ja cossussa 2bar,vakio cossun veiveillä arp: kanssa.
Kylläne sen +500hv/600nm kestää kevyesti.
gti golo palloilija
bomble
Viestit: 241
Liittynyt: 17 Kesä 2011 17:29
Paikkakunta: Lohja

Re: sierra -88 turbotus

Viesti Kirjoittaja bomble »

Taitaa olla eka kuva jossa auto on ulkona ajokuntosena.
Käyttäjältä Aksu tuli haettua 8x17 vanteet ja GAZ:in alusta tilattua.
Sen jälkee kokeilla konttorilla käydä ja marraskuussa vasta rullille uudestaan.
Kuva
iässä
Viestit: 175
Liittynyt: 31 Tammi 2013 14:29
Paikkakunta: Valkeakoski

Re: sierra -88 turbotus

Viesti Kirjoittaja iässä »

Ei muutakun kitkapyörät kanssa alle talveks, ei etelässä mitään lunta kuitenkaan tule :lol:
Projekteja
-Sierra iS ohc turbo@ 1.8bar Re85
-Escort Mk3
-Omega B2 -00 Saab hx35
bomble
Viestit: 241
Liittynyt: 17 Kesä 2011 17:29
Paikkakunta: Lohja

Re: sierra -88 turbotus

Viesti Kirjoittaja bomble »

Eipä oo tullu touhuttua ihmeempiä, leimalle pissapoikaa, tööttiä ja kaikkea semmoista, Noh okei, alusta vaihdettu.
Tänään ajoin ensimmäiset kilometrit pyöriensuuntaukseen. Olihan se aika hauskaa, oikeestaan tosi hauskaa :D
Mutta tosiaan, tuli huomattua että vitonen rohisee ja neloselta-kolmoselle pitää käyttää kakkosen/vitosen kautta, muuten ei mene.
Putki kolisee kamalasti ja vaihteiston kannakkeen kumi on antautunut. Laatikosta vuotaa öljyäkin vähän ja ja sellasta.

Kuva
Kuva
bomble
Viestit: 241
Liittynyt: 17 Kesä 2011 17:29
Paikkakunta: Lohja

Re: sierra -88 turbotus

Viesti Kirjoittaja bomble »

Tulipa rullilla käytyä taas.. Muuten toimi hienosti mutta rupee paukkumaan 6krmp niin ei saatu säädettyä rajottajalle asti.
Anturia kokeiltu 0,2-0,6mm raolla eikä ollut vaikutusta, osaakos joku tulkita logia jos selviäis jotain? kierrosluku mittari seilas 0-6k väliä.


Masiina näytti 0.13bar jo valmiiksi niin paperilla 1,45bar, Todelliset kuulma noin 1,35bar luokkaa. Jolla se potki 361hp/480nm

Jos tuo gopro laatu on kelpuutettava niin jotain video materiaalikin on.
Kuva
Avatar
njietro
Viestit: 729
Liittynyt: 07 Loka 2007 12:39

Re: sierra -88 turbotus

Viesti Kirjoittaja njietro »

Kovat lukemat oharista! Hienoo! :thumbup:
Escort mk4 ZETEC TURBO - kertokaa jos jollain on nelosescortissa enemmän ni viritän lisää!
bomble
Viestit: 241
Liittynyt: 17 Kesä 2011 17:29
Paikkakunta: Lohja

Re: sierra -88 turbotus

Viesti Kirjoittaja bomble »

Nonniin, saipa tämänkin leimattua, toisella yrittämällä kun ekalla hajos dynolla käsijarru. Parisataa kilometriä tuli vielä tänään ajeltua ennenkun laitettiin seisomaan. 8)
Talven suunitelmaa:
-selvittää miks ö-paine ei nouse kuumana yli3bar ja tyhjäkäynnillä on 1bar.
-laatikon vaihto tai huolto?
-kaikkee pientä mitä keksii ja jaksaa.

Ja mikähän tohon perän pompottamiseen auttaa, koitin säätää löysästä jäykkään ja aina se alkaa hakkaa niin pirustaa et saa pelkää et kohta paukkuu, ja tosiaan siis vauhdissa esim kytkinpommilla, paikallaan ei mitäön ongelmia.

Kuva:
Kuva
Möhkö
Viestit: 268
Liittynyt: 29 Huhti 2015 18:43

Re: sierra -88 turbotus

Viesti Kirjoittaja Möhkö »

- Mikäs vaihdelaatikko tässä on?

- Onko perässä polyuretaani puslat jokapuolella.

-Osta säädettävä öljykello + korkeapaine+korkea volyympi öljypumppu.
Mulla on jotain 5-6bar öljypaine parhaillaan.
bomble
Viestit: 241
Liittynyt: 17 Kesä 2011 17:29
Paikkakunta: Lohja

Re: sierra -88 turbotus

Viesti Kirjoittaja bomble »

Möhkö kirjoitti:- Mikäs vaihdelaatikko tässä on?

- Onko perässä polyuretaani puslat jokapuolella.

-Osta säädettävä öljykello + korkeapaine+korkea volyympi öljypumppu.
Mulla on jotain 5-6bar öljypaine parhaillaan.
B&W T5
Kaikki muu uretaania paitsi perän kannake.
Ja nyt on korkeapaine pumppu paikallaan.
duckworth
Viestit: 2494
Liittynyt: 22 Syys 2007 15:58
Viesti:

Re: sierra -88 turbotus

Viesti Kirjoittaja duckworth »

Ja pumppu varmasti kunnolla kiinni lohkossa? Toinen mikä tulee mieleen, kävi itselle kerran, eli alakerran laakerivälykset? Oliko kampiakselin kaulat mitoissaan, ja minkä koon laakerit asennettiin?
Opel on pop, mutta Ford on progee

Opel Omega B2 2.2 16v "käyttöauto"
Focus Mk1 1.6 STW -04 "maalausteline"
Sierra OHC Mk1 -86 "Group A"- projekti
Ja jokunen Sierra sekä muita kiuluja... ;)

BOREHAMMER
bomble
Viestit: 241
Liittynyt: 17 Kesä 2011 17:29
Paikkakunta: Lohja

Re: sierra -88 turbotus

Viesti Kirjoittaja bomble »

Kuva
Vastaa Viestiin