Sierra mk1 replica

Jäsenten ja nyt myös muiden käyttäjien projekteja
Vastaa Viestiin
bomble
Viestit: 241
Liittynyt: 17 Kesä 2011 17:29
Paikkakunta: Lohja

Sierra mk1 replica

Viesti Kirjoittaja bomble »

Moro!

Aattelin nyt tänne tehä topikin tälläsestä yrityksestä.
Tavoitteet on siinä 300-400 hevosen tietämillä ja auto tulee ihan kadulle ajettavaksi.
------------------------------------
Kone
205lohko, 4WD cossun kampura/veivit/männät/ö-pumppu ruiskuin, ACL-laakerit, ARP-pultit, kossun ö-pohja
Isovenakansi, työstetty 210hp/12mm verran @kansiset
Sisällä pipercamsin bp285, kovapalakeinut, tuplajouset.
ARP kannenpultit ja kosan pahvi
Holset Hx35 #12, KKD 60mm hukkaportti
IS imusarja, 1000cc ev14, Aeromotive 13101 säädin ja custom suutintukki
Megasquirt2, hukkakipinä
Voimansiirto
B&W T5, cosan kytkin hilppeet sintterillä
------------------------------------
Alusta
Kaikki puslat polyuretaania
Edessä 24mm vakaaja, MK3 mondeon satulat, ST170 focuksen levyt 300mm
Takana 16mm vakaaja, sierran vakiolevyt
Sähköhydraulinen jarrutehostin abs mallista
Scorppion tehostettu ohjaus ja G-astran sähköinen pumppu
------------------------------------
Siinä nyt alkuun pieniä hankintoja, katotaan miten tulee käymään. On meinaan ensimmäinen turbokone
Ideoita ehdotuksia otetaan vastaan, ja tietysti virhevalinnat!
Kuva
töissä käyvänä ihmisenä tämä edistyy hitaasti, ja kuvia koitan napsia sitä mukaan kun on jotain mitä kuvata
Viimeksi muokannut bomble, 29 Syys 2016 21:28. Yhteensä muokattu 10 kertaa.
duckworth
Viestit: 2494
Liittynyt: 22 Syys 2007 15:58
Viesti:

Re: sierra -88 turbotus

Viesti Kirjoittaja duckworth »

Tuleva tekniikka kuullostaa asialliselta 8)

Ootko miettiny tuota ohjaustehostimenpumppua tai sen sijoitusta? Ihan hihnan pyörittämänä vai kentien sähköllä toimiva pumppu?

http://passionford.com/forum/6469498-post213.html

Tuossa linkissä yksi mielenkiintoinen tapa soveltaa sähköinen tehosimenpumppu Sierraan.
Opel on pop, mutta Ford on progee

Opel Omega B2 2.2 16v "käyttöauto"
Focus Mk1 1.6 STW -04 "maalausteline"
Sierra OHC Mk1 -86 "Group A"- projekti
Ja jokunen Sierra sekä muita kiuluja... ;)

BOREHAMMER
bomble
Viestit: 241
Liittynyt: 17 Kesä 2011 17:29
Paikkakunta: Lohja

Re: sierra -88 turbotus

Viesti Kirjoittaja bomble »

duckworth kirjoitti:Tuleva tekniikka kuullostaa asialliselta 8)

Ootko miettiny tuota ohjaustehostimenpumppua tai sen sijoitusta? Ihan hihnan pyörittämänä vai kentien sähköllä toimiva pumppu?

http://passionford.com/forum/6469498-post213.html

Tuossa linkissä yksi mielenkiintoinen tapa soveltaa sähköinen tehosimenpumppu Sierraan.
Empä oo sen suuremmin suunitellu vielä, ja näillä näkymin hihnalla toimiva...tosin tuokin vähä houkuttelis :)

Viittiikö tätä edes laittaa paikallee, kerranki puhdas :lol:
Kuva
Kuva
Viimeksi muokannut bomble, 10 Elo 2014 11:28. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Aksu
Viestit: 1014
Liittynyt: 10 Helmi 2005 00:20

Re: sierra -88 turbotus

Viesti Kirjoittaja Aksu »

Suuttimet ensimmäiseksi jäämässä pieneksi ja leimalla kävisin vakio nokan kanssa,sitten vasta 285:n kiinni=aika toivoton tapaus päästöjen kannalta ;-)
Vakio nokallakin sen 330 parerille piirräneenä tuo 285:n toi paukkuja reilusti lisää ettei nuo 440cc suuttimet olis riittäneet varmaan enää, kun Ap-racingin asetelma +4-lapanen sintteri riittänyt nokan vaihdon jälkeen. Joten kytkin kannattaa mitoittaa ajatuksella +350hv/450Nm jos painetta koneeseen menee yli 1.2-.1.4bar(itsellä oli vain oma kaivelema kansi 44.5/38mm venoilla).
Ja noilla osilla menee kevysti 1.5-1.8bar viellä 8,5:1ruttusenakin 98 kanssa.
Vakio palotilalla (50cc)2.3-2.5bar ahtaen ilman mitään murheita ;-)
gti golo palloilija
Avatar
njietro
Viestit: 729
Liittynyt: 07 Loka 2007 12:39

Re: sierra -88 turbotus

Viesti Kirjoittaja njietro »

285 meni kaverilla päästöistä läpi ihan täysin hävyttömillä venttiilinvälyksillä ja RE85:llä. ekalla yrityksellä ysikasilla oli HC kevyet 2200 (raja 600).
Escort mk4 ZETEC TURBO - kertokaa jos jollain on nelosescortissa enemmän ni viritän lisää!
bomble
Viestit: 241
Liittynyt: 17 Kesä 2011 17:29
Paikkakunta: Lohja

Re: sierra -88 turbotus

Viesti Kirjoittaja bomble »

suuttimia itekki miettiny et ostaisko uudet, kerralla isot niin vois vaihtaa re85 jossain kohti.
kytkimestä en tiiä yhtäään mitään, on cosan teräspyörä niin joutuu kohta varmaan ostamaan cosan laatikonki :lol:

sit on vähän ihmettelyjä...
pitäis kansipahvi selvittää minkä laittaa, joku täälä mun mielestä puhu käyttävänsä vakiopahvia 300+ tehoilla??
minkälainen b-paineen säädin pitäis olla?
riittääkö is oma kaasuläppä ja toimiiko se asentoanturi megan kanssa? ja mitä muuta ihmeellistä tohon imusarjaa pitäs väkertää?

ja ehkä nuo päästöt sais jotenki keksittyä ^^
Aksu
Viestit: 1014
Liittynyt: 10 Helmi 2005 00:20

Re: sierra -88 turbotus

Viesti Kirjoittaja Aksu »

njietro kirjoitti:285 meni kaverilla päästöistä läpi ihan täysin hävyttömillä venttiilinvälyksillä ja RE85:llä. ekalla yrityksellä ysikasilla oli HC kevyet 2200 (raja 600).
Eli ei silläkään viellä ole ihan tankkaa ja leimalle näemmä :mrgreen:

Cossun vakio pahvi tai sitten A-ryhmän pahvi niin ei tarvitse ihmetellä ennen 500 pahvin pettämistä jos ei nakuttamaan pääse.perusvarma ratkaisu 12.9 pulttien kera.
Cossun laatikon kanssa selviää kytkin jaT9:n keston ongelmista kerralla :roll:
gti golo palloilija
duckworth
Viestit: 2494
Liittynyt: 22 Syys 2007 15:58
Viesti:

Re: sierra -88 turbotus

Viesti Kirjoittaja duckworth »

Ikävä udella monelle harrastajalle intiimiä asiaa mutta.. paljon maksoi tuo isoventtiilikansi töineen?

Siis euroina? :lol:
Opel on pop, mutta Ford on progee

Opel Omega B2 2.2 16v "käyttöauto"
Focus Mk1 1.6 STW -04 "maalausteline"
Sierra OHC Mk1 -86 "Group A"- projekti
Ja jokunen Sierra sekä muita kiuluja... ;)

BOREHAMMER
bomble
Viestit: 241
Liittynyt: 17 Kesä 2011 17:29
Paikkakunta: Lohja

Re: sierra -88 turbotus

Viesti Kirjoittaja bomble »

Kanteen tulee arp pultit ja vakio cosan pahvi, tänään myös juteltiin alustavasti T5 laatikosta 8) ja kannesta voin sanoa että tavalliselle duunarille se oli isoraha, kansi töineen+palikat oli jotain puolentoista...vähän yliki :)

E: mitähän maalia tuohon kanteen vois vetästä ulkopuolelle? meinasin jos mustaks vaikka niin näyttää paremmalta ku se ruosteenruskea
bomble
Viestit: 241
Liittynyt: 17 Kesä 2011 17:29
Paikkakunta: Lohja

Re: sierra -88 turbotus

Viesti Kirjoittaja bomble »

Kuva

Pikkuhiljaa, tarveis heittokellon ja astelevyn niin pääsis vähän harjottelee ajottamista.
Suuttimetkin pitäis tilata, ev14 1000cc mielessä jahka sais mitat otettu.
Viimeksi muokannut bomble, 19 Elo 2014 19:33. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
duckworth
Viestit: 2494
Liittynyt: 22 Syys 2007 15:58
Viesti:

Re: sierra -88 turbotus

Viesti Kirjoittaja duckworth »

bomble kirjoitti: Pikkuhiljaa, tarveis heittokellon ja astelevyn niin pääsis vähän harjottelee ajottamista.
Suuttimetkin pitäis tilata, ev14 1000cc mielessä jahka sais mitat otettu.
Öö.. siis jos meinasit heittokellolla varmistaa todellisen/tarkan YKK:n, niin joudut varmaan käyttämään kannen irti...? Vai mihin olit heittokelloa käyttämässä?
Opel on pop, mutta Ford on progee

Opel Omega B2 2.2 16v "käyttöauto"
Focus Mk1 1.6 STW -04 "maalausteline"
Sierra OHC Mk1 -86 "Group A"- projekti
Ja jokunen Sierra sekä muita kiuluja... ;)

BOREHAMMER
Keme
Viestit: 160
Liittynyt: 22 Touko 2012 14:22
Paikkakunta: Rannikko

Re: sierra -88 turbotus

Viesti Kirjoittaja Keme »

duckworth kirjoitti:Öö.. siis jos meinasit heittokellolla varmistaa todellisen/tarkan YKK:n, niin joudut varmaan käyttämään kannen irti...? Vai mihin olit heittokelloa käyttämässä?
Täh? Jos kansi on irti, niin ei silloin tarvi heittokelloa ja jos kansi on kiinni, niin määrittää YKK:n tulpanreiästä. Problem solved.
Jipiiiiii!!!
duckworth
Viestit: 2494
Liittynyt: 22 Syys 2007 15:58
Viesti:

Re: sierra -88 turbotus

Viesti Kirjoittaja duckworth »

Tuo tulpanreiästä mittaus ei tullutkaan mieleen heti.. mutta tuollaiseen viittasin -> http://passionford.com/forum/6411843-post10.html siellähän lukeekin "checking the correct TDC-point", eli todellisen YKK:n varmistus. Tätä siis hain vain takaa.
Opel on pop, mutta Ford on progee

Opel Omega B2 2.2 16v "käyttöauto"
Focus Mk1 1.6 STW -04 "maalausteline"
Sierra OHC Mk1 -86 "Group A"- projekti
Ja jokunen Sierra sekä muita kiuluja... ;)

BOREHAMMER
bomble
Viestit: 241
Liittynyt: 17 Kesä 2011 17:29
Paikkakunta: Lohja

Re: sierra -88 turbotus

Viesti Kirjoittaja bomble »

kansi lyöty kiinni siis jo, ja tosiaan nuo omat merkit pitää suurinpiirtein paikkansa YKK suhteen, mutta nokkahaan pitää kanssa vähän hakea... ellei sitten menis vakiopyörän merkeillä :D kuten sanoin, pitää harjoitella ja tutustua

onkos muuten kukaa keksiny mitään viritystä tohon ettei tarveis koko jakajaa pitää paikallaan?
Avatar
jepuflex
Viestit: 242
Liittynyt: 31 Elo 2009 02:34
Paikkakunta: Mikkeli
Viesti:

Re: sierra -88 turbotus

Viesti Kirjoittaja jepuflex »

Mä oon vaan katkassu jakajasta ylimääräset pois ja tökänny paikalleen... :P
:ford: Sierra 2.0 OHC "cossu look" koneeton prokkis
:ford: Ford P100 Turbo "RS 100" Holset Hx40 super + RE85 + 2 bar
:ford: Fiesta"Fiasko" 1.1L nykyään 1.6L työmatkakulkine
bomble
Viestit: 241
Liittynyt: 17 Kesä 2011 17:29
Paikkakunta: Lohja

Re: sierra -88 turbotus

Viesti Kirjoittaja bomble »

Jepu mistäs kohti vedit poikki?

Ja tää ei oo edistyny mihkään, ostin valmiin pakosarjan, odottelen hukkaporttia et sais sovitettua ja pääsis kasaamaan. Imusarja olis suuttimia vailla kasaamista ja lyötiin kaupat lukkoon t5 laatikosta. Eli rahaa tarveis niin perkeleesti :cry:
+että muutto vie parirahaa

Pari kysymystä,
Sierran oma tps käykö megaan?
Sierran oma lämpöanturi megaan? (Is imusarjasta 2-3välistä)
Cosan imuilma-anturi, ennen vai jälkeen kaasuläpän?
Tyhjäkäynti venttiilin voiko jättää pois kokonaa ?
Paljonko ehyt cosan vakioasetelma kestää kunnon levyllä?

Ja kirjotusvirheet menee puhelimen piikkii ;)
Viimeksi muokannut bomble, 22 Kesä 2015 21:33. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
bomble
Viestit: 241
Liittynyt: 17 Kesä 2011 17:29
Paikkakunta: Lohja

Re: sierra -88 turbotus

Viesti Kirjoittaja bomble »

Eilen jaksoin vaihella hukkaportin laipan ja halkeeman korjata. Tuli myös vähän soviteltua :)

Kuva
Keme
Viestit: 160
Liittynyt: 22 Touko 2012 14:22
Paikkakunta: Rannikko

Re: sierra -88 turbotus

Viesti Kirjoittaja Keme »

bomble kirjoitti:Sierran oma tps käykö megaan?
Jos se vain on potentiometri-tyyppinen, niin kyllä käy.
bomble kirjoitti:Sierran oma lämpöanturi megaan? (Is imusarjasta 2-3välistä)
Eiköhän megaan saa konffattua minkä tahansa lämpöanturin sopivaksi. Eli väittäisin että kyllä käy.
bomble kirjoitti:Cosan imuilma-anturi, ennen vai jälkeen kaasuläpän?
Aivan sama. Ei sen ilmanlämpö siinä välissä enää muutu, kun coolerin jälkeen kuitenkin mittaat.
bomble kirjoitti:Tyhjäkäynti venttiilin voiko jättää pois kokonaa ?
Miksi ihmeessä se pitäisi jättää pois? Ilman tyhjäkäyntiventtiiliä ja jättämällä kaasuläpän raolleen saa laitteen käymään tyhjää järkevillä kierroksilla vain joko kuumana tai kylmänä. Typerän 80-lukusta toimintaa.
Jipiiiiii!!!
bomble
Viestit: 241
Liittynyt: 17 Kesä 2011 17:29
Paikkakunta: Lohja

Re: sierra -88 turbotus

Viesti Kirjoittaja bomble »

Keme kirjoitti: Jos se vain on potentiometri-tyyppinen, niin kyllä käy. Eiköhän megaan saa konffattua minkä tahansa lämpöanturin sopivaksi. Eli väittäisin että kyllä käy. Aivan sama. Ei sen ilmanlämpö siinä välissä enää muutu, kun coolerin jälkeen kuitenkin mittaat. Miksi ihmeessä se pitäisi jättää pois? Ilman tyhjäkäyntiventtiiliä ja jättämällä kaasuläpän raolleen saa laitteen käymään tyhjää järkevillä kierroksilla vain joko kuumana tai kylmänä. Typerän 80-lukusta toimintaa.
Jo vain kiitoksia.. ja tota tyhjäkäynti venttiiliä mietin kun nähnyt erillaisia virityksiä ja kaikissa ei mielestäni ole ollu :?: mutta en mä näistä mitään ymmärrä :mrgreen:
Avatar
njietro
Viestit: 729
Liittynyt: 07 Loka 2007 12:39

Re: sierra -88 turbotus

Viesti Kirjoittaja njietro »

Keme kirjoitti: Eiköhän megaan saa konffattua minkä tahansa lämpöanturin sopivaksi. Eli väittäisin että kyllä käy.
Ainakin Zetecin lämpöantureissa vastusarvojen skaala on niin laaja, ettei mega ykkönen oo mulla pystyny ymmärtään lämpötiloja, vaikka BIAS-vastukset on vaihdettu oikeiks. Ei mitään käryä mikä on OHC:n tilanne. Suosittelisin suorilta noita GM-antureita, jotka megamanualissakin mainitaan, jos vaan kierteet sopii ohariin. Warrollaki on ne gm-anturit sen turbosierrassa, eli ilmeisesti kierteetki vois sopia.
bomble kirjoitti:Tyhjäkäynti venttiilin voiko jättää pois kokonaa ?
Miksi ihmeessä se pitäisi jättää pois? Ilman tyhjäkäyntiventtiiliä ja jättämällä kaasuläpän raolleen saa laitteen käymään tyhjää järkevillä kierroksilla vain joko kuumana tai kylmänä. Typerän 80-lukusta toimintaa.[/quote]
Mulla ei o tyhjäkäyntivenaa ollenka vaikka oon ittekki ysikytluvun tuotos (ei saatu tota zetecin tyhjäkäyntivenaa toimiin megalla), mutta Zetec Turbo käy silti jotenki järkevää tyhjää kylmänä ja kuumana. Olis kai se fiksumpi silti sillä tyhjäkäyntivenalla tehdä.
Escort mk4 ZETEC TURBO - kertokaa jos jollain on nelosescortissa enemmän ni viritän lisää!
bomble
Viestit: 241
Liittynyt: 17 Kesä 2011 17:29
Paikkakunta: Lohja

Re: sierra -88 turbotus

Viesti Kirjoittaja bomble »

noniin, tänään tuli viimein haettua elinten luovuttaja scorppio.
Eli sähköhydraulinen jarrutehostin, ohjaustehostin, viskolukko, iiässä automaattilaatikolla ja jarrusatulat otan myös talteen :P
Kuva

kone hörähti käymään noin 20sek starttauksella ja auto seissyt vuodesta -05, rupes hymyilyttämään :mrgreen:

ps. jos kaipaat jotain osia niin viestiä tulemaan! kone saattaa olla myynnissä jos tulee kelpuutettava tarjous
duckworth
Viestit: 2494
Liittynyt: 22 Syys 2007 15:58
Viesti:

Re: sierra -88 turbotus

Viesti Kirjoittaja duckworth »

Aiotko laittaa ABS-jarrutkin toimintaan tuon sähköhydraulisentehostimen kanssa? Kuulemma jotkut konttorit saattaa vaatia ABSit tuon sylinterin/tehostimen kanssa.

Tosin ei kyllä täälläpäin ole ollut ongelmia leimalla, vaikka on juuri tuo samainen cossustakin löytyvä syltty/tehostin ilman ABSeja ollut jo 4 vuotta käytössä.

Yksi keino on tietty, jota itse aion kokeilla nykyisessä projektissa, soveltaa uudemmasta 90-luvun escortista jarrupääsylinteri, ei ole ABSsiä ja toimii ihan alipaineella, ja sitä kautta laillisempi.
Opel on pop, mutta Ford on progee

Opel Omega B2 2.2 16v "käyttöauto"
Focus Mk1 1.6 STW -04 "maalausteline"
Sierra OHC Mk1 -86 "Group A"- projekti
Ja jokunen Sierra sekä muita kiuluja... ;)

BOREHAMMER
Aksu
Viestit: 1014
Liittynyt: 10 Helmi 2005 00:20

Re: sierra -88 turbotus

Viesti Kirjoittaja Aksu »

duckworth kirjoitti:Yksi keino on tietty, jota itse aion kokeilla nykyisessä projektissa, soveltaa uudemmasta 90-luvun escortista jarrupääsylinteri, ei ole ABSsiä ja toimii ihan alipaineella, ja sitä kautta laillisempi.
Ainakin mk1 mondeoissa 2L koneisessa oli 25mm pääsylinteri perinteisellä alipainetehostimella ja 4-piirisellä putkistolla.
gti golo palloilija
duckworth
Viestit: 2494
Liittynyt: 22 Syys 2007 15:58
Viesti:

Re: sierra -88 turbotus

Viesti Kirjoittaja duckworth »

Aksu kirjoitti: Ainakin mk1 mondeoissa 2L koneisessa oli 25mm pääsylinteri perinteisellä alipainetehostimella ja 4-piirisellä putkistolla.
Löytyy niistäkin joo, mutta itse ehdin ostaa escortista 23,8mm sylinterin, jolla pitäisi toimia suht. hyvin isommat jarrut. Kuitenkin jonkun verran menee purkuun noita 1.8 escortteja joista tämän osan saa nyysittyä..
Opel on pop, mutta Ford on progee

Opel Omega B2 2.2 16v "käyttöauto"
Focus Mk1 1.6 STW -04 "maalausteline"
Sierra OHC Mk1 -86 "Group A"- projekti
Ja jokunen Sierra sekä muita kiuluja... ;)

BOREHAMMER
bomble
Viestit: 241
Liittynyt: 17 Kesä 2011 17:29
Paikkakunta: Lohja

Re: sierra -88 turbotus

Viesti Kirjoittaja bomble »

terve taas

Joo eli ilman abs tulee, toivottavasti konttorilla ymmärtävät..Tänään laitettiin etusatulat pesuun, kuvia tulee kun valmiina.
Mitäs takajarruja näihin on väkerrelty? mulla ois levyperä nyt jossa jotkut jäähdyttämättömät levyt paikallaan, vissiinki original mallia. Olis tarkotus jotkut vähän isommat keksiä, 260mm/280mm kokoa? vaiko näillä originaaleilla? :roll:
Vastaa Viestiin