Ajaminen ilman pakoputkea

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
p3
Viestit: 545
Liittynyt: 04 Helmi 2005 17:16
Paikkakunta: Perniö

Viesti Kirjoittaja p3 »

aika monta putkea oon katkassu eikä ole tarvinnu soppaa lisätä :lol:
tinka,tinka..............
Scorpio 2.9 at -91 coupe
Transit 2.4 rwd -00
Subaru targa
WSE
Viestit: 371
Liittynyt: 04 Helmi 2005 19:52
Paikkakunta: Lohja (/Rovaniemi)

Viesti Kirjoittaja WSE »

VesQ kirjoitti: Tuosta olisin ehkä aavistuksen erimieltä, tai itseasiassa samaa mieltä suuttimien osalta mutta se että se suuttimien "kuluminen" on aika marginaalista sen rinnalla paljonko vanhan kaasarin esim kaasuläppäakseli vuotaa ilmaa välistä, eli väittäisin että vanhemmissa ennemmin seos valmiiksi paljon laihalla jo valmiiksi
Juu kaasuläppäakselin väljyys vaikuttaa lähinnä TYHJÄKÄYNNILLÄ jolloin seos voi olla vanhoissa laihalla. Kun kurkku taas on auki ei läppakselin välyksillä ole mitään merkitystä mutta suuttimen kuluminen rikastaa seosta.
Herkko kirjoitti: Summa summarum,eli jos autosta lyödään PELKÄSTÄÄN
putki poikki,niin taatusti ne väännöt katoaa
jos ei puututa muihin seikkoihin.
Sen verran täsmennystä että nyt läheskään joka tapauksessa ei noin käy, jos putkisto on alunperinkin hyvin virtaava ei väännön suhteen huomaa juuri mitään muutosta.
peeoo kirjoitti:No mites sit ne ruiskun säädöt tehdään sen ilman virtauksen mukaseks sitte?
Tarviiko uutta ohjausboksia vai voiko sitä itse säätää jotenki??
Valaiskaa tietäväiset :?
Ruiskussahan imuilman määrää seurataan koko ajan anturitiedon perusteella joten seos pysyy oikeana virtauksesta riippumatta siihen saakka kunnes alkuperäisten suuttimien ja polttoainejärjestelmän kapasiteetti riittää. (Ohjelma voi toki myös joskus rajoittaa maksimi syöttöä)
Viimeksi muokannut WSE, 13 Marras 2005 21:13. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
VesQ
Viestit: 1627
Liittynyt: 05 Helmi 2005 00:23
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja VesQ »

No juu aivan

Mutta paljonkos ne suuttimet muka kuluu, tai mikä niitä yleensä kuluttaa, virtaava bensako :shock:
WSE
Viestit: 371
Liittynyt: 04 Helmi 2005 19:52
Paikkakunta: Lohja (/Rovaniemi)

Viesti Kirjoittaja WSE »

VesQ kirjoitti:No juu aivan

Mutta paljonkos ne suuttimet muka kuluu, tai mikä niitä yleensä kuluttaa, virtaava bensako :shock:
Bensiinipä hyvinkin. Vaikka asia tuntuisi kuinka ihmeellliseltä voi vain miettiä kuinka vesi on syönyt kallioita ajan saatossa monessakin paikassa.
Eihän se suuttimien kuluminen suurta ole mutta alkuperäinen kaliiberikin on sen verran pientä että vähäkin vaikuttaa.
WSE
Viestit: 371
Liittynyt: 04 Helmi 2005 19:52
Paikkakunta: Lohja (/Rovaniemi)

Viesti Kirjoittaja WSE »

p3 kirjoitti:aika monta putkea oon katkassu eikä ole tarvinnu soppaa lisätä :lol:
tinka,tinka..............
Niin niin. Aika harvassa se nyt niin tukkoinen on alunperinkään että katkaisu juuri mitään mihinkään vaikuttaa.
Herkko
Viestit: 462
Liittynyt: 12 Helmi 2005 19:26
Paikkakunta: LapLand

Viesti Kirjoittaja Herkko »

Esimerkki tältä kesältä,vaikka kyseessä
onkin moottoripyörä,niin nelitahdin
periaate kuitenkin sama.
Laitoin isoon V2:seen kaks ja puoli
tuumaa paksut suorat röörit alkuperäisen
vaimennillisen putken tilalle.
Tulos:väännöt hävis oleellisesti siitä
mitä koneessa oli orkkisputkella.

Asensin putkiin korilaatat jarruttamaan
kaasujen menoa ja kas,"voima"
oli jälleen läsnä.

Tämä itse koettua faktaa,vaikka
kuka perustelis ja tinkais asiaa miten päin haluaa. :wink:

Autopuolella samoja kokemuksia,kun Tanarista
putki katkes ensimmäisen pöntön etupuolelta.

Tai sitte mulla on ilmeisesti vaan niin
eriskummallisia koneita,että ne vaan
käyttäytyy noin...
WSE
Viestit: 371
Liittynyt: 04 Helmi 2005 19:52
Paikkakunta: Lohja (/Rovaniemi)

Viesti Kirjoittaja WSE »

Herkko kirjoitti: Tai sitte mulla on ilmeisesti vaan niin
eriskummallisia koneita,että ne vaan
käyttäytyy noin...
Eihän siinä mitään eriskummallista ole. Tehtaan insinööri on suunnitellut homman niin että se pelaa alkuperäisillä varusteilla ja säädöillä. Jos jotain näistä lähdetään selvästi muuttamaan niin täytyy sitten muttaa jotain muutakin kokonaisuudessa. Mm. primäärien mitat, nokan asteluku, suuttimien koot ja sytytysennakko sovittamalla voidaan tavoitella haluttuja ominaisuuksia. Muuttamalla jotain kajoamatta muihin ei useinkaan päästä toivottuun lopputulokseen.
Herkko
Viestit: 462
Liittynyt: 12 Helmi 2005 19:26
Paikkakunta: LapLand

Viesti Kirjoittaja Herkko »

WSE kirjoitti: Eihän siinä mitään eriskummallista ole. Tehtaan insinööri on suunnitellut homman niin että se pelaa alkuperäisillä varusteilla ja säädöillä. Jos jotain näistä lähdetään selvästi muuttamaan niin täytyy sitten muttaa jotain muutakin kokonaisuudessa. Mm. primäärien mitat, nokan asteluku, suuttimien koot ja sytytysennakko sovittamalla voidaan tavoitella haluttuja ominaisuuksia. Muuttamalla jotain kajoamatta muihin ei useinkaan päästä toivottuun lopputulokseen.
No niin,tässähän ollaan osapuilleen jo
kohta samaa mieltä,aikansa kun "tingataan" :)
Tai ehkä en ole osannut oikein
pukea sanoiksi tarkoittamaani :wink:
peeoo
Viestit: 17
Liittynyt: 10 Marras 2005 00:56
Paikkakunta: manse
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peeoo »

Mul on nyt se perävaimennin irti etten iha kokonaan raskinu repiä.Joo kyllä käryä pikkasen tulee sisälle varsinki valoissa seistessä ei niinkään vauhdissa mutta tosi homma tuokin että kiihdytteleminen kangistu tuntuvasti vaikka äänet olikin ku jostain hurjemmasta amis-tuning-pelistä :lol:
Sierra 2.0i CL DOCH Kat -90
hardwick
Viestit: 21
Liittynyt: 05 Helmi 2005 13:51
Paikkakunta: länsi suomen metsissä

Viesti Kirjoittaja hardwick »

vanhas bemaris mikä oli viime talven leluna katkes putki suoraa kuskin penki kohdilt eikä jääny yhtää pöntöö alle. ni kyl aikas mukavat äänet oli kabiinis ja kun tuli illal kotii meinas naapurit soitel poliiseit perää tais kyl soittaakki. poliisei ei onneks näkyny ei olis varmaa kovin ihanaa tykänny.
ford escort 1.8i -92
jaskaz
Viestit: 10
Liittynyt: 17 Marras 2005 16:37
Paikkakunta: tampere

juu-u

Viesti Kirjoittaja jaskaz »

kyllä on ihan täys helvetti ajaa sierralla ilman putkee ainakin kesällä sinne autoon kuolee tunkee meinaa pikkusen kaasua sisälle :D
Ford Sierra Cosworth 2wd
Ford Sierra 2,0 dohc ghia
Vastaa Viestiin