Focus Mk1 STW -04 "siistimistä"

Jäsenten ja nyt myös muiden käyttäjien projekteja
Mk1escos
Viestit: 80
Liittynyt: 27 Joulu 2020 12:51

Re: Focus Mk1 STW -04 "siistimistä"

Viesti Kirjoittaja Mk1escos »

No on sitä joskus maalattua rättikatoksessa pakua 2.5hp kompuralla. Voortti sekin :D
Fiikus näyttää taasen hyvältä, miten hyvin osui sävy kohdalleen kun on teipit pois?
duckworth
Viestit: 2716
Liittynyt: 22 Syys 2007 15:58
Viesti:

Re: Focus Mk1 STW -04 "siistimistä"

Viesti Kirjoittaja duckworth »

Mk1escos kirjoitti: 07 Heinä 2021 09:43 No on sitä joskus maalattua rättikatoksessa pakua 2.5hp kompuralla. Voortti sekin :D
Fiikus näyttää taasen hyvältä, miten hyvin osui sävy kohdalleen kun on teipit pois?
Joo itseasiassa yllättävän hyvin natsaa sävy, vaikka on vaan omalla värikoodilla tilattu:

Kuva

Toki sävyttämällä olis saanu ihan just, mutta ei toi omille silmille hyppää :) Värin efektikin tuntuu toimivan eli päivällä harmaa ja illalla sinertävä kuten auton alkuperäinenkin maali. Mipan värejä käytän eli water base+ 2k lakka. Alla epoksi ja harmaa acryl filleri tasaamassa.


Eihän toi focus oikein tunnu enää miltään tämän jälkeen:

Kuva

...mutta tuli vaan joku inspis laittaa kori kuntoon ton kytkinrempan onnistuttua :D
Opel on pop, mutta Ford on progee

Opel Omega B2 2.2 16v "käyttöauto"
Focus Mk1 1.6 STW -04 "maalausteline"
Sierra OHC Mk1 -86 "Group A"- projekti
Ja jokunen Sierra sekä muita kiuluja... ;)

BOREHAMMER
Mk1escos
Viestit: 80
Liittynyt: 27 Joulu 2020 12:51

Re: Focus Mk1 STW -04 "siistimistä"

Viesti Kirjoittaja Mk1escos »

Vähän rusehtavaan taittaa kuvassa mut ei paha.
Jaa omenan kanssa ajellaan, vetää ainakin oikeasta päästä. Ahdintahan tuollainen kaipaisi että alkaa liikkumaan.
Alkaa olemaan harvassa noin siistit Omegat, on nuoriso raiskannut aika hirveään kuntoon yleensä.
duckworth
Viestit: 2716
Liittynyt: 22 Syys 2007 15:58
Viesti:

Re: Focus Mk1 STW -04 "siistimistä"

Viesti Kirjoittaja duckworth »

Mk1escos kirjoitti: 09 Heinä 2021 08:53 Vähän rusehtavaan taittaa kuvassa mut ei paha.
Jaa omenan kanssa ajellaan, vetää ainakin oikeasta päästä. Ahdintahan tuollainen kaipaisi että alkaa liikkumaan.
Alkaa olemaan harvassa noin siistit Omegat, on nuoriso raiskannut aika hirveään kuntoon yleensä.
Kuva vähän juksaa, mutta hämärässä taittaa vähän enemmän sinertäväksi verrattuna alkup. maaliin, mutta päivällä ei juurikaan huomaa sävyeroa :)

Juu Omegassa saisi toki tehoo olla enemmänkin, vaivihkaa katellu V6-koneisia, mutta kyllä tuokin yllättävän hyvin menee linkussa sadepäivinä :D Mun kanavalla videoita aiheesta ;)


Sitten sitten itse fooucksesta vielä, vaihtu eilen taakse uudet rummut, p-laakerit sekä kengät, leimalla kyllä meni läpi vuosi sitten käyttöjarru oli ihan siedettävä mutta kässäri alkoi olla rajoilla, eikä saanu enää hiekalla edes lukkoon toista pyörää :x Syykin selvisi, vanhoissa 310tkm ajetuissa rummuissa 2mm syvä ura :roll: , mukavasti nousi takaisin max. jarrunesteen pinta säiliössä kun uudet osat kasasin :lol: Oli jonkinlainen D-I-Y-setti saada laakerit rumpuihin ilman prässiä, ja ilman hakkaamista, tähän sovelsin vanhaa 205-lohkoa, pitkää kovaa M12 pulttia ja sopivaa hylsyä+prikkoja :mrgreen:

Leima loppuun ens kuun alussa, mutta nyt ois enää raikkarinvaihto, ja pohjan puolelta pari täplää puhdistaa. Lopuksi sitten vielä helmojen massaus sekä kotelonsuojat oviin ja helmoihin. Huolellinen pesu myös koko autolle.
Opel on pop, mutta Ford on progee

Opel Omega B2 2.2 16v "käyttöauto"
Focus Mk1 1.6 STW -04 "maalausteline"
Sierra OHC Mk1 -86 "Group A"- projekti
Ja jokunen Sierra sekä muita kiuluja... ;)

BOREHAMMER
duckworth
Viestit: 2716
Liittynyt: 22 Syys 2007 15:58
Viesti:

Re: Focus Mk1 STW -04 "siistimistä"

Viesti Kirjoittaja duckworth »

Massasin helmat (tokasta pokkauksesta alaspäin) ja sisäkaaret. Kotelon suojaa ruuttasin helmojen sisään ja ovien alaosan sisään. Raikkari vaihtui uuteen, en edes tiedä millon viimeksi vaihdettu, ja kylläpä tuli puhdas haju kabiiniin eikä puhallinkaan pyöri niin vaivalloisesti asennoissa 3 ja 4 :D Ja nyt kun joku jälkiviisastelija kuitenkin kysyy, niin kyllä, laitoin liiman siihen tuulilasin alalaidan ja päällysmuovin väliin ja asentaessa katsoin että se ohjain suodattimen yläpuolella tulee oikein.

Teippien liimajälkiä ympäri koria pitäisi hangata puhtaaksi, mulla on Autoglymin tar removeria, mutten tiedä tekeekö sillä mitään, ajattelin kuitenkin kokeilla jotain kevyempää konstia ennen toffeelaikkaa, joka sekin toki löytyy, silti se on viimeinen vaihtoehto.
Opel on pop, mutta Ford on progee

Opel Omega B2 2.2 16v "käyttöauto"
Focus Mk1 1.6 STW -04 "maalausteline"
Sierra OHC Mk1 -86 "Group A"- projekti
Ja jokunen Sierra sekä muita kiuluja... ;)

BOREHAMMER
duckworth
Viestit: 2716
Liittynyt: 22 Syys 2007 15:58
Viesti:

Re: Focus Mk1 STW -04 "siistimistä"

Viesti Kirjoittaja duckworth »

Joristaan nyt "taas" pätöasiasta, mutta hankailin nyt noin 10 ikävää teipistä jäänyttä liimajälkeä pois korista, toffeelaikalla ja sitten jarrukliinerillä pyyhkimällä. Ainoastaan puskureihin käytin tar removeria, tullu joskus ihan käytännössä todistettua ettei kannata muovi pinnoilta hangata toffeelaikalla :lol: :roll: Apparinpuolelta poistin useemman kiven etujousen ja iskarinlautasen välistä, kun narisi tuo nurkka niin ilkeästi koeajolla, no saa nähdä mikä siellä oikeesti mättää :| Auton pesen vielä huolella, kun kerrankin siihen on motivaatioo, eikä tarvii katella ruosteläiskiä sieltä täältä ja nostella kytkintä ajossa varoen 8-) Leimakin tosiaan loppuu piahkoin.....................

EDIT: Onko kellään muuten kokemuksia käykö se Motonetin "Ford 95->" antenni Focukseen kattoon/reikiin? Nykynen meni poikki 5 vuotta sitten, niin pitää vaihtaa jalkoineen päivineen :D
Opel on pop, mutta Ford on progee

Opel Omega B2 2.2 16v "käyttöauto"
Focus Mk1 1.6 STW -04 "maalausteline"
Sierra OHC Mk1 -86 "Group A"- projekti
Ja jokunen Sierra sekä muita kiuluja... ;)

BOREHAMMER
duckworth
Viestit: 2716
Liittynyt: 22 Syys 2007 15:58
Viesti:

Re: Focus Mk1 STW -04 "siistimistä"

Viesti Kirjoittaja duckworth »

Kävin vähän pidemmän lenkin heittämässä, oikeaa takarumpu kuumenee ajossa, ja kun kokeilin pyörittää perä tunkattuna ilmaan niin ei pyörähdä niin kevyesti kuin vasen, joten nappasin rummun käteen, kengiltä alempi jousi pois ja vielä kevyesti viilaa etummaisenkengän kärkeen joka mäntää vasten tulee. Kasaus, napa momenttiin ja ai että pyörii nyt kevyesti, eli kenkä oli kihnuttanut vaan oikellla rumpuun. Näemmä laakereiden D-I-Y-prässäys olikin jo onnistunut, kun välillä kävi mielessä että nekin saattais panna hanttiin, mutta nyt selvittiin vähemmällä. Auton imuroin huolella ja pesin sisustan/verhoiluja. Vieläkään ei oo asiaa leimalle, koska vuosi takaperin havaittu renkaan alkava runkovika oli muuttunut sitten perusteelliseksi runkoviaksi, aivan kantikas sisäreuna :x Täristi jo viime keväänä, mutta tasapainotin itse renkaan koululla ja laitoin ilmaa 2,5bar ja tällä tavoin sainkin elinkaarta yhden leiman verran, nyt kyllä joutuu hommaamaan jo uudet nakit. Etuvedot on tässä asiassa vähän syvältä kun takarenkaissa menee aina rungot vaikka urasyvyyttä oliskin............
Opel on pop, mutta Ford on progee

Opel Omega B2 2.2 16v "käyttöauto"
Focus Mk1 1.6 STW -04 "maalausteline"
Sierra OHC Mk1 -86 "Group A"- projekti
Ja jokunen Sierra sekä muita kiuluja... ;)

BOREHAMMER
duckworth
Viestit: 2716
Liittynyt: 22 Syys 2007 15:58
Viesti:

Re: Focus Mk1 STW -04 "siistimistä"

Viesti Kirjoittaja duckworth »

Vähän summailuja viime viikolta:

http://www.borehammer.net/focus_mk1_stw_maalausta7.htm

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Alkuviikosta pitäis leimaa uskaltaa yrittää :lol: :roll:
Opel on pop, mutta Ford on progee

Opel Omega B2 2.2 16v "käyttöauto"
Focus Mk1 1.6 STW -04 "maalausteline"
Sierra OHC Mk1 -86 "Group A"- projekti
Ja jokunen Sierra sekä muita kiuluja... ;)

BOREHAMMER
duckworth
Viestit: 2716
Liittynyt: 22 Syys 2007 15:58
Viesti:

Re: Focus Mk1 STW -04 "siistimistä"

Viesti Kirjoittaja duckworth »

Eilen kävi leimalla, meni läpi toisella yrittämällä ja samana päivänä :D Kuskin alapallo väljä, niin kipaisin motonetissä hakemassa molemmin puolin uudet alatukivarret ja ruuvailin autoon.

Käsijarrun ottavuus parani selkeesti viime vuoteen, heittoa vaan 0,1kN, vasen 1,4 ja oikea 1,3, käyttöjarru heitti vähän enemmän, toki tasottuu varmaan lisää ajan kanssa, kun osat vähän hankautuvat jarrutuksissa :) Nythän on vasta 500km menty uusilla kengillä+rummuilla.

Ajot tosin jatkuu edelleen Omegalla koska Focus täytyy saada nelipyöräsuunnattua, ja korjaamo jossa toistakseks asiantuntevin säätäjä on lomalla/kiinni kaksi viikkoa...
Opel on pop, mutta Ford on progee

Opel Omega B2 2.2 16v "käyttöauto"
Focus Mk1 1.6 STW -04 "maalausteline"
Sierra OHC Mk1 -86 "Group A"- projekti
Ja jokunen Sierra sekä muita kiuluja... ;)

BOREHAMMER
Vastaa Viestiin