Sivu 1/1

Apua "työkalun" kanssa

Lähetetty: 20 Tammi 2021 22:50
Kirjoittaja KariKatala
Omistan hienon Ford Fiesta GX 1982 pirssin. Pitäs tarkistaa sytytystä, omistan ajoituslampun ja Biltema Digital automotive analyser (prod. 15-121) - jolla näkis kierrokset. Mutta kun tämän analyyserin käyttö-ohje on kateissa - löytyskö keltään? Tai tietoa miten oikein kytken analyyserin, jotta saan lukeman?
Kyselin manuaalia Biltemasta, muttei kuulemma löydy....

Re: Apua "työkalun" kanssa

Lähetetty: 21 Tammi 2021 09:36
Kirjoittaja Renee
Onko tälläinen
https://m.avito.ru/belgorod/zapchasti_i ... 1310629322
Eikös nämä mitata puolan navasta punainen plus musta miinus.

Re: Apua "työkalun" kanssa

Lähetetty: 22 Tammi 2021 16:54
Kirjoittaja Renee
Kuinka täällä onko kierrokset selvillä jo.

Re: Apua "työkalun" kanssa

Lähetetty: 02 Helmi 2021 16:00
Kirjoittaja Tessu200
Saaapihan sen katottua irtokiekkamittarillakin jollei tuo yleismittari onnistu,yleensä juurikin noin piuhat kuten Renee kertoi,
kai Fiestassa on jo kärjetönsytkä? kärjellisessähän voi katella sytkän suurinpiirtein vaikkei kone käykkään...
JA nykybensat voi vaatia sytkänsäätöä ohjearvoista muistaakseni myöhäsemmälle että toimii moitteettomasti

Re: Apua "työkalun" kanssa

Lähetetty: 23 Helmi 2021 07:00
Kirjoittaja KariKatala
Kiitos vastauksista. Noin olin itsekin olettanut. Mutta kun laittoi kiinni PELKÄN toisen piuhan antoi jo sillä 1 piuhalla lukemia - jotka oli "puuta heinää". Piti laittaa molemmat piuhat kiinni ja odottaa että tasaantuu. Nyt on lukemassa tolkkuakin. (joku on joskus ammoin laittanu autoon Yazakin kiekka mittarin - lukemat 0 500 1000 jne. siitä on lähinnä referenssikksi että ollaan oikealla 1000 lukemalla)
Tarina jatkuu;
Kierrokset n. 800 +-25, ennakko pitäs olla 10. Kone lämmin ja käy suht nätisti. Lamppu kiinni ja osoittelemaan siivapyörän merkkiä -- hyppii 0 - 10 välillä. Onko manuaalisesti (kärjellinen systeemi) asetettu pielessä ja vaan korjaan sitä - vai onko jossain vikaa - tai juurikin polttoaineen vaatima ennakon korjaus?

Re: Apua "työkalun" kanssa

Lähetetty: 23 Helmi 2021 17:46
Kirjoittaja Renee
Putosin lkäryiltä kun kerroit yhdellä johdolla mittamisesta ne kiertokset. Mutta asiaan.Kuules sekkaa se jakaja siellä ei kaikki ole kunnossa. Onko Fordin oma tekele vai Boshin. Kun aika tasainen tyhjäkäynillä sen pitää olla. Kun nostaa kieroksia kuinka silloin ennakko käyttäytyy. Lainaus yhdestä topikista ja mikä kärkiväli siinä kärjillä on.
"Mun ekassa autossa (Fiesta 82, vuosi 91) oli kaikenlaisia sammumis- ja käynnistysongelmia joita etittiin monta kk kunnes lopulta selvisi että Motorcraftin jakajan keskipaikoissysteemit olivat ihan täynnä kaikenlaista skeidaa joka sitten jumitti ennakon millon mihinkin eikä homma pelannut. Kuuleman mukaan normijuttu noissa jakajissa, Boschilaisissa tota ei kai niinkään esiinny."

Re: Apua "työkalun" kanssa

Lähetetty: 23 Helmi 2021 20:55
Kirjoittaja ynjevi
Samanmoisen ajoneuvon omistaneena kannatan virranjakajan tarkistusta. Myös sen akseli voi olla väljä. Eräs sivustakatselija kerran mulle tokaisi "jaa noissa on toi haistap..kan jakopää"

Re: Apua "työkalun" kanssa

Lähetetty: 24 Helmi 2021 01:00
Kirjoittaja Tessu200
Jep jos Motorcraftin jakaja ei saa olla yhtään klappia akselissa sivuttain,mulla parissa vanhemmassa Escossa kierrokset vaeltanu miten sattu kun jakaja väljä,toki jos menee missä merkissä tahansa väljäksi niin ei käy kunnolla koska jakaa kipinää väärin,ihan sitten sama onko kärjet vai ei. ylensä ne ei ottanu kunnolla kierroksia vaan röpötti
ihmettelin kyllä kun meillä kesti sama jakaja Cortinassa ihan hyvin,liekö noissakin laatu heikkeni kun vuoskymmenet kului?
Ja kyllä juu se jakajan keskipakosäätö tekee samaa jos väljää tai likaa,samahan on alipainekelloissa kärjellisissä jakajissa jos se takerteli tai kalvo rikki ei toimu hyvin kun ennakko ei muuttunu oikein.

Re: Apua "työkalun" kanssa

Lähetetty: 26 Helmi 2021 12:18
Kirjoittaja KariKatala
Jakajaa olen itsekin alkanu epäillä - näyttäs olevan Motorcraft. Tutkitaampa se seuraavaksi.
Tosiaan; on aika outoa että mittari alkaa näyttää lukemaa jo pelkästään toisen piuhan ollessa kiinni. Muistaakseni lukema indikoisi jo tyhjäkäynnillä n. 1600 -1800 kierroksia. Molemmat piuhat oikein kytkettynä lukema "vaikuttaa" oikealta.
Pitäsköhän tuo nauhottaa kaiken kansan hämmästeltäväksi....