Harkinnassa S-Max

Off-topic-keskustelu
kaksoismassa
Viestit: 2
Liittynyt: 28 Joulu 2020 20:58

Harkinnassa S-Max

Viesti Kirjoittaja kaksoismassa »

Vaikuttaa siltä, että tuo perhe on samassa taas lisäystä. Olen kohtalaisen pitkän linjan aktiivinen Saabisti, mutta nyt taitaa käydä niin, että on pakko vaihtaa merkkiä.

Fordin S-Maxia on myyty parillakin turbokoneella. Ainakin kaksilitraisella, sekä kaksi ja puolilitraisella. Kysyisin ovatko millaisia ja kuinka helposti auton saa muutettua E85:sta syöväksi? Muistan, että Ford on toimittanut muutamia virallisiakin FlexFuel malleja, joten kuvittelen, ettei edellämainittu ole kummallinen temppu.

Kysyisin myös yleisesti onko erityisesti huomioitavia seikkoja ko ajokkia katsellessa kuten mieluisat ruostepaikat, öljyvuodot, vaihteiston ja moottorin ongelmat yms.?
kaksoismassa
Viestit: 2
Liittynyt: 28 Joulu 2020 20:58

Re: Harkinnassa S-Max

Viesti Kirjoittaja kaksoismassa »

kaksoismassa kirjoitti: 28 Joulu 2020 21:15 Kysyisin ovatko millaisia ja kuinka helposti auton saa muutettua E85:sta syöväksi? Muistan, että Ford on toimittanut muutamia virallisiakin FlexFuel malleja, joten kuvittelen, ettei edellämainittu ole kummallinen temppu.
Vastailen tässä itselleni, jotta sellaiset, joita asia mahdollisesti kiinnostaa näkevät jo sen mitä olen itse selvitellyt. Vanhempiin 2,3 ja 2,5 litraisiin malleihin saa suodaan eFlexFuel-boksin. Uudempi kaksilitrainen vaikuttaisi olevan suoraruiskutteinen, joihin ei tähän saakka ole noita saanut. Nyt kuitenkin ainakin eFlexFuelin sivuilla lukee: "Yhteensopivuus tulossa pian". Kuvittelen polttoainelinjojen, tiivisteiden, sekä polttoainepumpun olevan etanolia sietävää sorttia.

Selvitettäväksi jää missä saataisiin tuo sitten vielä säädettyä siten, että saadaan sieltä myös irti sitä tehohyötyä. Ei se etanolilla ajaminen sentään niin hauskaa ole, että sitä konversiota viitsisi tehdä, ellei sitä muutosta tunne persuksellaan.
Renee
Viestit: 5411
Liittynyt: 09 Tammi 2014 18:51

Re: Harkinnassa S-Max

Viesti Kirjoittaja Renee »

Kuules jos hyvässä kunnossa T5 on nokkapellin alla tiiviskonee ja ilman vikakoodejaa turhaa säätämään ,98 bensalla ajetaan vain.Tuossa köyhemällä naapurilla on nelivetona Volvo 70 tuolla moottorilla kyllä kivasti liikku.Saa muitakin sakkoja kuin parkki.Katso se moottoritilassa pakosarjasta se haitarinputken kunto.Jos huonot moottorituet on helposti sanomista siinä.Kori jos ei ole ruostesuojattu ja pohjassa on noitaa muovisuojia alla voi olla helposti jokin yllätys.Jos pohjaa ei vaikka ole pesty ja savi /hiekkaa on saanut jossain muhia rauhassa.Fordissa kun ei ole ne parhaimmat pellit.Eli tarkkaa silmä ja hyvä valo katsoo rauhassa korin että maalipintaa on kunnossa ja alkavaa ruostetta ei ole.Minkä hintaluokan peliä etsit.Käytetty auto on yksilö ja ostaja joka tietää autoista ja tekniikasta voi tehdä hyvän diilin.Manuuaali vai automaattia etsit.
Tuossa on linkki S-Max ja katso kirjoittaja sen noita ongelmia ratkottu jonkun verran.
viewtopic.php?f=3&t=58353
Volvo 850 1995 farmari 2.432 bensa manuaali
Mondeo 2015 1.5 bensa ecobooster manuaali
Vastaa Viestiin