Sierra 2.0i Doch ruskea anturi polttoaineputkessa

Off-topic-keskustelu
Kurppa
Viestit: 6
Liittynyt: 28 Helmi 2016 20:08

Sierra 2.0i Doch ruskea anturi polttoaineputkessa

Viesti Kirjoittaja Kurppa »

Hei!

Tosiaan 1992 DOCH Sierrassa on muoviosaltaan ruskea 2-napainen anturi polttoaineputkessa. Onko se joku lämpötila-anturi?
Saako sitä mistään uutena? Ei saa Fordilta, ei mistään varaosaliikkeistä JKL seudulla (eihän noita ole täällä kuin pari liikettä). Ei netistäkään.
Onkohan sillä mitään merkitystä?
Jakoketju ja nostajat ja laahaimet vaihdettu.
Kone käy aika rikkaalla, kaikki muut 3 lämpöanturia vaihdettu paitsi se ja MAP vaihtamatta.
Kone käy tosi hyvin ja toimii hyvin mutta ei päästöjen suhteen. Pikkusen tsupsuttaa jollain kierroksilla.
Öljypumpun tiiviste vaihdettu, oli ihan hauras, vaihdettu.
Polttoainesuuttimien alamuoviholkeista oli joku haurastunut alaosastaan ja hävinnyt. Ne uudet saa Fordilta.

Kellään tietoa?
Tessu200
Viestit: 1131
Liittynyt: 16 Kesä 2019 19:52

Re: Sierra 2.0i Doch ruskea anturi polttoaineputkessa

Viesti Kirjoittaja Tessu200 »

Asentaja oppaiden mukaan se on juurikin polttoaineen lämpötunnistin ja merkitystä on ei se muuten siellä olisi.
Led testeristä kirja kertoo seuraavaa. kytke KED testeri (kaapelin pää akun + napaan,tappiliitin sytytysmodulin testausliittimeen)
Aseta LED testerin katkasia asentoon O/C
Käynnistä moottori ja nosta kierrokset 4500rpm sen jälkeen anna käydä joutokäyntiä
Laske välähdyspulssit (koodit)
jollei välähdyksiä tule ei ole vauriokoodeja varastoituneena.
LEd pulssit:
1= Maksimi sytytyksen myöhästyttäminen saavutettu
2=Moottorin jäähdytysnesteen lämpötila (ECT)
3=imuilman lämpötila-anturi (ACT)
4=nakutusanturi
5=Paineanturi
Huom.koodi 1 ilmenee vain kun ajetaan täydellä kuormituksella mahdollinen aiheuttaja voi olla matalaoktaaninen polttoaine tai sytytys ajoitus virheellinen
Nämä kirja kertoi,itse en kyllä tiedä millanen on tuo LED testeri? ja voiko tutoa mitata ihan pelkällä normi ledillä vaan??
Kaverin Mazdassa se aikoinaan toimi ihan normiledillä.
Jos liian rikkaalla käy syy voi olla moninainen koska tietokone kerää tietoa antureilta ja vika voi olla lambda tai muukin anturi/boxi ja kaikista pitäs arvot katsella...
Kerroit että tsupsuttaa joillain kierroksilla siis mitenkä? kuuluuko jotain ääntä vai käykö moottori epätasaisesti?
ilmeneekö tyhjäkäynnillä vai kierroksilla? jos tyhjäkäynnillä niin yleensä sillon imusarjantiiviste vuoto.
Vastaa Viestiin