Olen tänään iloinen koska..

Off-topic-keskustelu
petekai
Viestit: 177
Liittynyt: 29 Kesä 2012 13:50

Re: Olen tänään iloinen koska..

Viesti Kirjoittaja petekai »

Ensin vähän taustaa: lähdin katsastukseen, oli tarjouslappu Konttikatsastukseen 45 egee kaikkineen. Olipa suljettu 13. - 17.7. välisen ajan.
15.7. viimeinen ajopäivä. Eikun naapuriin, 68,70! Syletti. Mutta Sierra (1,6i stw) meni ykösellä läpi, niinkuin monesti aikaisemminkin.

Kyllä ilottaa.
tursas
Viestit: 4008
Liittynyt: 10 Tammi 2006 12:33
Paikkakunta: Vantaa

Re: Olen tänään iloinen koska..

Viesti Kirjoittaja tursas »

petekai kirjoitti: 14 Heinä 2020 13:10 Ensin vähän taustaa: lähdin katsastukseen, oli tarjouslappu Konttikatsastukseen 45 egee kaikkineen. Olipa suljettu 13. - 17.7. välisen ajan.
15.7. viimeinen ajopäivä. Eikun naapuriin, 68,70! Syletti. Mutta Sierra (1,6i stw) meni ykösellä läpi, niinkuin monesti aikaisemminkin.

Kyllä ilottaa.
Hyvää, kymppi sinne tai tänne...kippis Sierralle.. :D
Farkku Mondeo 1,8 Bensa, 2002, MK3 STW Turnier Stardust Silver Trend Wagon
duckworth
Viestit: 3662
Liittynyt: 22 Syys 2007 15:58
Viesti:

Re: Olen tänään iloinen koska..

Viesti Kirjoittaja duckworth »

...pitkästä aikaa edes joku auto etenee haluttuun suuntaan :)

http://www.borehammer.net/omegab2_prokkis2.htm

Lyhyesti, nyt on ooppelissa vähän mersua ja Sierraa :lol: Vaihteeksi mukava ollut istua kuskinpenkilläkin :D
Opel on pop, mutta Ford on progee

-??? ??? ? R6 24v "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"

BOREHAMMER
Renee
Viestit: 5411
Liittynyt: 09 Tammi 2014 18:51

Re: Olen tänään iloinen koska..

Viesti Kirjoittaja Renee »

Tuli hommattua puiden halkomiskone 8 tonnin. Kyllä on kiva halkoa noita kunnon pöllejä. Kertyy aika hyvin klapeja vähässä ajassa.Sähkökäyttöinen kun ei tarvitse sitä.pärinää ja pakokaasua kestää.
Volvo 850 1995 farmari 2.432 bensa manuaali
Mondeo 2015 1.5 bensa ecobooster manuaali
Ishvan
Viestit: 520
Liittynyt: 22 Helmi 2014 09:17

Re: Olen tänään iloinen koska..

Viesti Kirjoittaja Ishvan »

No ei nyt ehkä niin iloinen, mutta aina mukavaa kun saa uuden tiukun ranteeseen.

Kuva
Focus 1.0 155A7 ST-Line Vignale

-20 Mondeo Hybrid Vignale
-20 Focus Vignale 182A8
-18 MB A200
-17 S60D4AWD
-14 V60D4A
-13 V60D5
-11 V60D5A
-10 Civic Type-R CW
-08 Accord 2.4 Type-S
-05 Avensis 2.0 Wagon Technical
-05 Corolla 1.8 T-Sport
jne
Renee
Viestit: 5411
Liittynyt: 09 Tammi 2014 18:51

Re: Olen tänään iloinen koska..

Viesti Kirjoittaja Renee »

Ruokintapaikalla on vilskettä. Jäniksiä fasaaneja pikkulintuja monta eri lajia jopa tiklejä.
https://images.app.goo.gl/5GrFvSwXvhwfbR916
Volvo 850 1995 farmari 2.432 bensa manuaali
Mondeo 2015 1.5 bensa ecobooster manuaali
duckworth
Viestit: 3662
Liittynyt: 22 Syys 2007 15:58
Viesti:

Re: Olen tänään iloinen koska..

Viesti Kirjoittaja duckworth »

...on taas niinku ennen vanhaan, kun huomasin päivittäväni jo toiseen kertaan tälle päivälle oman autosivustoni :D
Opel on pop, mutta Ford on progee

-??? ??? ? R6 24v "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"

BOREHAMMER
Renee
Viestit: 5411
Liittynyt: 09 Tammi 2014 18:51

Re: Olen tänään iloinen koska..

Viesti Kirjoittaja Renee »

Olen iloinen kun perheessä on auto jonne mahtuu tavararaa.. Voi myös öljykanistereita kuljettaa auton arvo ei siitä muutu.
https://aijaa.com/RAPbOa
Volvo 850 1995 farmari 2.432 bensa manuaali
Mondeo 2015 1.5 bensa ecobooster manuaali
duckworth
Viestit: 3662
Liittynyt: 22 Syys 2007 15:58
Viesti:

Vihdoin yli 200 heppaa...!

Viesti Kirjoittaja duckworth »

Vihdoinkin meni mullakin 200 hepan rajapyykki rikki, tarkalleen ottaen 211hv tossa X30XE-koneessa, aika lailla Omegan peak point, koska 3.2:ssa vaan 7 heppaa enemmän, ja tunnoton sähkökaasuläppä siinä kun tässä taas vielä vaijerikaasu :)

Kuva

http://www.borehammer.net/v6_omegab2_proj.htm


Fordit toki yhä osana autoiluelämää, toivon mukaan Sierraankin löytyy moottori ym. puuttuvat tekniikan osat :thumbup:
Opel on pop, mutta Ford on progee

-??? ??? ? R6 24v "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"

BOREHAMMER
Teemuks
Viestit: 208
Liittynyt: 18 Heinä 2010 22:16
Paikkakunta: Etelä-Karjala

Re: Vihdoin yli 200 heppaa...!

Viesti Kirjoittaja Teemuks »

duckworth kirjoitti: 07 Marras 2021 14:06 Vihdoinkin meni mullakin 200 hepan rajapyykki rikki, tarkalleen ottaen 211hv tossa X30XE-koneessa, aika lailla Omegan peak point, koska 3.2:ssa vaan 7 heppaa enemmän, ja tunnoton sähkökaasuläppä siinä kun tässä taas vielä vaijerikaasu :)

Kuva

http://www.borehammer.net/v6_omegab2_proj.htm


Fordit toki yhä osana autoiluelämää, toivon mukaan Sierraankin löytyy moottori ym. puuttuvat tekniikan osat :thumbup:
:thumbup:

Itellä on talviautona lastutettu A4 B5 1,8 turboquattro, lastun kanssa tuo kipittää kyllä huomattavasti reippaammin kun ahdot on sinne 1bar nostettu. :lol:
duckworth
Viestit: 3662
Liittynyt: 22 Syys 2007 15:58
Viesti:

Re: Vihdoin yli 200 heppaa...!

Viesti Kirjoittaja duckworth »

Teemuks kirjoitti: 09 Marras 2021 15:44
duckworth kirjoitti: 07 Marras 2021 14:06 Vihdoinkin meni mullakin 200 hepan rajapyykki rikki, tarkalleen ottaen 211hv tossa X30XE-koneessa, aika lailla Omegan peak point, koska 3.2:ssa vaan 7 heppaa enemmän, ja tunnoton sähkökaasuläppä siinä kun tässä taas vielä vaijerikaasu :)

Kuva

http://www.borehammer.net/v6_omegab2_proj.htm


Fordit toki yhä osana autoiluelämää, toivon mukaan Sierraankin löytyy moottori ym. puuttuvat tekniikan osat :thumbup:
:thumbup:

Itellä on talviautona lastutettu A4 B5 1,8 turboquattro, lastun kanssa tuo kipittää kyllä huomattavasti reippaammin kun ahdot on sinne 1bar nostettu. :lol:
Juu siis toi kutos-Omega on vähän sellainen kesäharrastekäyttöauto, ei siihen ole mulla edes talvirenkaita :lol: Eikä tule olemaan viritys projekti, vaan huollot, viat kuntoon ja mielellään ajoa. Täytyy kehaista sen verran että toi loppupään X30XE:n lohko on semi-closed-deck eikä open-deck niinku aiemmat ja muut Ecotecit, eli kansipahvit ei kyrhävdä välttämättä niin hätäseen kuin muissa :D Mulla on sitten vielä neloskoneella Z22XE Omega joka on palvellut aina viime talvet :twisted: Focuksella mennään vaan tää sohjoaika :)

Vaivihkaa itsekin mulkoillu A4 1.8T Quattroa Focuksen seuraajaksi tulevaisuutta ajatellen... :roll:
Viimeksi muokannut duckworth, 09 Marras 2021 21:51. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Opel on pop, mutta Ford on progee

-??? ??? ? R6 24v "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"

BOREHAMMER
Taunusautomaatti
Viestit: 1975
Liittynyt: 29 Tammi 2021 22:31

Re: Olen tänään iloinen koska..

Viesti Kirjoittaja Taunusautomaatti »

mihkä noita hevosvoimia tarvitaan?
Väännöllähän sitä ajellaan.... alle 340Nm ei tee juuri mitään
duckworth
Viestit: 3662
Liittynyt: 22 Syys 2007 15:58
Viesti:

Re: Olen tänään iloinen koska..

Viesti Kirjoittaja duckworth »

Taunusautomaatti kirjoitti: 09 Marras 2021 21:51 mihkä noita hevosvoimia tarvitaan?
Väännöllähän sitä ajellaan.... alle 340Nm ei tee juuri mitään
Takavedossa iso/tehokas vapari on oikeestaan parempi kuin turbo, koska rev-range on laajempi ja vääntökäyrä tasaisempi, varsinkin kun omegassa on vaan 5-vaihteinen manuaali, niin kierrosaluetta pitää olla tasapainoisemman ajon vuoksi. Sutimis hommissa toki kapeakierrosalue ja korkea vääntö on varmasti nannaa :thumbup:
Opel on pop, mutta Ford on progee

-??? ??? ? R6 24v "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"

BOREHAMMER
ärräpärrä
Viestit: 600
Liittynyt: 10 Huhti 2016 21:14

Re: Vihdoin yli 200 heppaa...!

Viesti Kirjoittaja ärräpärrä »

duckworth kirjoitti: 09 Marras 2021 21:49
Teemuks kirjoitti: 09 Marras 2021 15:44

:thumbup:

Itellä on talviautona lastutettu A4 B5 1,8 turboquattro, lastun kanssa tuo kipittää kyllä huomattavasti reippaammin kun ahdot on sinne 1bar nostettu. :lol:
Juu siis toi kutos-Omega on vähän sellainen kesäharrastekäyttöauto, ei siihen ole mulla edes talvirenkaita :lol: Eikä tule olemaan viritys projekti, vaan huollot, viat kuntoon ja mielellään ajoa. Täytyy kehaista sen verran että toi loppupään X30XE:n lohko on semi-closed-deck eikä open-deck niinku aiemmat ja muut Ecotecit, eli kansipahvit ei kyrhävdä välttämättä niin hätäseen kuin muissa :D Mulla on sitten vielä neloskoneella Z22XE Omega joka on palvellut aina viime talvet :twisted: Focuksella mennään vaan tää sohjoaika :)

Vaivihkaa itsekin mulkoillu A4 1.8T Quattroa Focuksen seuraajaksi tulevaisuutta ajatellen... :roll:
Oli se hienoa silloin kun ekaa kertaa 200 heppaa meni rikki. Tosin siitä on jo 30 vuotta. Autona oli vähän erihintainen kiesi. Toyota Celica 4WD turbo. Hinnalla sai silloin 2 uutta saunallista kaksiota Tampereen keskustasta.
duckworth
Viestit: 3662
Liittynyt: 22 Syys 2007 15:58
Viesti:

Re: Vihdoin yli 200 heppaa...!

Viesti Kirjoittaja duckworth »

ärräpärrä kirjoitti: 09 Marras 2021 22:47
duckworth kirjoitti: 09 Marras 2021 21:49

Juu siis toi kutos-Omega on vähän sellainen kesäharrastekäyttöauto, ei siihen ole mulla edes talvirenkaita :lol: Eikä tule olemaan viritys projekti, vaan huollot, viat kuntoon ja mielellään ajoa. Täytyy kehaista sen verran että toi loppupään X30XE:n lohko on semi-closed-deck eikä open-deck niinku aiemmat ja muut Ecotecit, eli kansipahvit ei kyrhävdä välttämättä niin hätäseen kuin muissa :D Mulla on sitten vielä neloskoneella Z22XE Omega joka on palvellut aina viime talvet :twisted: Focuksella mennään vaan tää sohjoaika :)

Vaivihkaa itsekin mulkoillu A4 1.8T Quattroa Focuksen seuraajaksi tulevaisuutta ajatellen... :roll:
Oli se hienoa silloin kun ekaa kertaa 200 heppaa meni rikki. Tosin siitä on jo 30 vuotta. Autona oli vähän erihintainen kiesi. Toyota Celica 4WD turbo. Hinnalla sai silloin 2 uutta saunallista kaksiota Tampereen keskustasta.
No, mun mielestä jotenkin huolettomampaa asua vuokralla, tässä keskustassa, laittaa rahaa autoihin ja muihin mielenkiintoisiin harrastuksiin. Juuri illasta kävin treeneissä hikoilemassa, tämän jälkeen auton sai ajaa parkkiin ja perillä odottaa valmiiksi lämmin kämppä, jäi aikaa vielä pulista tutun kanssa niitä näitä ja ihmetellä hänen autoaan ja ajamistaan tuossa. Nyt vielä vähän hyvää/laadukasta musaa, progea ehkä?, unta palloon, ja pohidskelemaan mitä sitä Omegalle keksisi tulevalla kesälle :thumbup:
Opel on pop, mutta Ford on progee

-??? ??? ? R6 24v "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"

BOREHAMMER
ärräpärrä
Viestit: 600
Liittynyt: 10 Huhti 2016 21:14

Re: Vihdoin yli 200 heppaa...!

Viesti Kirjoittaja ärräpärrä »

duckworth kirjoitti: 10 Marras 2021 00:07
ärräpärrä kirjoitti: 09 Marras 2021 22:47
Oli se hienoa silloin kun ekaa kertaa 200 heppaa meni rikki. Tosin siitä on jo 30 vuotta. Autona oli vähän erihintainen kiesi. Toyota Celica 4WD turbo. Hinnalla sai silloin 2 uutta saunallista kaksiota Tampereen keskustasta.
No, mun mielestä jotenkin huolettomampaa asua vuokralla, tässä keskustassa, laittaa rahaa autoihin ja muihin mielenkiintoisiin harrastuksiin. Juuri illasta kävin treeneissä hikoilemassa, tämän jälkeen auton sai ajaa parkkiin ja perillä odottaa valmiiksi lämmin kämppä, jäi aikaa vielä pulista tutun kanssa niitä näitä ja ihmetellä hänen autoaan ja ajamistaan tuossa. Nyt vielä vähän hyvää/laadukasta musaa, progea ehkä?, unta palloon, ja pohidskelemaan mitä sitä Omegalle keksisi tulevalla kesälle :thumbup:
Omasta mielestäni on aina ollut ihan huoletonta asua nulikasta asti omassa omistusasunnossa, laittaa rahaa tuottaviin kohteisiin ja maksella tuotoilla kaikkea kivaa mistä tykkää. Itse en asuisi Tampereen keskustassa mistään hinnasta. Kerran jäi Kortelahdenkadulta juuri remontoidusta ylimmän kerroksen kämpän hinnasta 10 000€;n kina. Suuri epähohta oli, että autotalli oli liian pieni. Täällä järven rannassa sai uuden asunnon ostaessaan ostaa suuren tallin johon mahtuu auton lisäksi moottoripyöräkin. Ainoa huono on tuo tallin sähköovi, joka on säädetty liian hitaaksi. Lisäksi, kun on ollut kavereilla iltaisin kylässä keskustassa, oli sitten lapinniemi, amuri, tammela tai mikä tahansa ydinkeskustasta puhumattakaan, niin siellä on aika hirveä liikenteen ja ihmisten möly. Meillä täällä on niin hyvin eristetyt uudet talot, että liikenne ei kuulu ja ihmiset eivät metelöi koska talossa ei ole vuokralaisia. Kannattaa ostaa asunto niin kalliilta paikalta, että asuntojen hinnat ovat sen verran kalliita, ettei sijoittajille jää tarpeeksi tuottoa. Silloin sijoittajat eivät osta vähätuottoisia asuntoja, joten omistusasujat välttyvät vuokralaisista.
Mutta pääasiahan on se, että on itse tyytyväinen. Afrikassakin ollaan tyytyväisiä bambumajaan kun ei ole mahdollisuutta hankkia parempaa, eikä tietoa ja kokemusta paremmista oloista.
Seuraavassa autossani ei varmaankaan ole yli 200 heppaa, kun ei edes tiedä minkä seuraavaksi hankkisi, sillä nämä uudet autot ovat aika onnettomia nykyään.
Mk1escos
Viestit: 907
Liittynyt: 27 Joulu 2020 12:51

Re: Olen tänään iloinen koska..

Viesti Kirjoittaja Mk1escos »

Taunusautomaatti kirjoitti: 09 Marras 2021 21:51 mihkä noita hevosvoimia tarvitaan?
Väännöllähän sitä ajellaan.... alle 340Nm ei tee juuri mitään
Alle 500Nm ei tapahdu juuri mitään. :mrgreen:
duckworth
Viestit: 3662
Liittynyt: 22 Syys 2007 15:58
Viesti:

Re: Olen tänään iloinen koska..

Viesti Kirjoittaja duckworth »

ärräpärrä kirjoitti: 10 Marras 2021 15:06
duckworth kirjoitti: 10 Marras 2021 00:07

No, mun mielestä jotenkin huolettomampaa asua vuokralla, tässä keskustassa, laittaa rahaa autoihin ja muihin mielenkiintoisiin harrastuksiin. Juuri illasta kävin treeneissä hikoilemassa, tämän jälkeen auton sai ajaa parkkiin ja perillä odottaa valmiiksi lämmin kämppä, jäi aikaa vielä pulista tutun kanssa niitä näitä ja ihmetellä hänen autoaan ja ajamistaan tuossa. Nyt vielä vähän hyvää/laadukasta musaa, progea ehkä?, unta palloon, ja pohidskelemaan mitä sitä Omegalle keksisi tulevalla kesälle :thumbup:
Omasta mielestäni on aina ollut ihan huoletonta asua nulikasta asti omassa omistusasunnossa, laittaa rahaa tuottaviin kohteisiin ja maksella tuotoilla kaikkea kivaa mistä tykkää. Itse en asuisi Tampereen keskustassa mistään hinnasta. Kerran jäi Kortelahdenkadulta juuri remontoidusta ylimmän kerroksen kämpän hinnasta 10 000€;n kina. Suuri epähohta oli, että autotalli oli liian pieni. Täällä järven rannassa sai uuden asunnon ostaessaan ostaa suuren tallin johon mahtuu auton lisäksi moottoripyöräkin. Ainoa huono on tuo tallin sähköovi, joka on säädetty liian hitaaksi. Lisäksi, kun on ollut kavereilla iltaisin kylässä keskustassa, oli sitten lapinniemi, amuri, tammela tai mikä tahansa ydinkeskustasta puhumattakaan, niin siellä on aika hirveä liikenteen ja ihmisten möly. Meillä täällä on niin hyvin eristetyt uudet talot, että liikenne ei kuulu ja ihmiset eivät metelöi koska talossa ei ole vuokralaisia. Kannattaa ostaa asunto niin kalliilta paikalta, että asuntojen hinnat ovat sen verran kalliita, ettei sijoittajille jää tarpeeksi tuottoa. Silloin sijoittajat eivät osta vähätuottoisia asuntoja, joten omistusasujat välttyvät vuokralaisista.
Mutta pääasiahan on se, että on itse tyytyväinen. Afrikassakin ollaan tyytyväisiä bambumajaan kun ei ole mahdollisuutta hankkia parempaa, eikä tietoa ja kokemusta paremmista oloista.
Seuraavassa autossani ei varmaankaan ole yli 200 heppaa, kun ei edes tiedä minkä seuraavaksi hankkisi, sillä nämä uudet autot ovat aika onnettomia nykyään.
Eli kehut täällä kuinka vaurasta elämää elät ja silti ei ole edes Fiestaa vara ostaa rahalla/kerta paukkuna, vaan pitää keinotella rahoitusjärjestelyillä? Oletko koskaan miettiny mitä omaisuudestasi itse asiassa olet oikeasti maksanut ja omistat? Kun kaikki pyörii ainoastaan lainoilla ja osareilla niin vaikka ne onkin saanut päivässä ne voi myös menettää samassa ajassa.

Jos ajatellaan statusta, joka sulle varmaan on tärkeää, niin meinaatko tosissasi että se varakas liikemies/kehitysinsinööri, joka ajaa uudella rahalla maksetulla E-mersulla, ei hoksaisi että sun auto pyörii jollain osamaksuleikkimisellä? :roll:

EDIT: Vetäydyn nyt tästä bambumajaan, kun tulee vähän ahdasta täällä pukumiesten ja wnb-pukumiesten keskellä :D
Opel on pop, mutta Ford on progee

-??? ??? ? R6 24v "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"

BOREHAMMER
ärräpärrä
Viestit: 600
Liittynyt: 10 Huhti 2016 21:14

Re: Olen tänään iloinen koska..

Viesti Kirjoittaja ärräpärrä »

duckworth kirjoitti: 10 Marras 2021 15:58
ärräpärrä kirjoitti: 10 Marras 2021 15:06

Omasta mielestäni on aina ollut ihan huoletonta asua nulikasta asti omassa omistusasunnossa, laittaa rahaa tuottaviin kohteisiin ja maksella tuotoilla kaikkea kivaa mistä tykkää. Itse en asuisi Tampereen keskustassa mistään hinnasta. Kerran jäi Kortelahdenkadulta juuri remontoidusta ylimmän kerroksen kämpän hinnasta 10 000€;n kina. Suuri epähohta oli, että autotalli oli liian pieni. Täällä järven rannassa sai uuden asunnon ostaessaan ostaa suuren tallin johon mahtuu auton lisäksi moottoripyöräkin. Ainoa huono on tuo tallin sähköovi, joka on säädetty liian hitaaksi. Lisäksi, kun on ollut kavereilla iltaisin kylässä keskustassa, oli sitten lapinniemi, amuri, tammela tai mikä tahansa ydinkeskustasta puhumattakaan, niin siellä on aika hirveä liikenteen ja ihmisten möly. Meillä täällä on niin hyvin eristetyt uudet talot, että liikenne ei kuulu ja ihmiset eivät metelöi koska talossa ei ole vuokralaisia. Kannattaa ostaa asunto niin kalliilta paikalta, että asuntojen hinnat ovat sen verran kalliita, ettei sijoittajille jää tarpeeksi tuottoa. Silloin sijoittajat eivät osta vähätuottoisia asuntoja, joten omistusasujat välttyvät vuokralaisista.
Mutta pääasiahan on se, että on itse tyytyväinen. Afrikassakin ollaan tyytyväisiä bambumajaan kun ei ole mahdollisuutta hankkia parempaa, eikä tietoa ja kokemusta paremmista oloista.
Seuraavassa autossani ei varmaankaan ole yli 200 heppaa, kun ei edes tiedä minkä seuraavaksi hankkisi, sillä nämä uudet autot ovat aika onnettomia nykyään.
Eli kehut täällä kuinka vaurasta elämää elät ja silti ei ole edes Fiestaa vara ostaa rahalla/kerta paukkuna, vaan pitää keinotella rahoitusjärjestelyillä? Oletko koskaan miettiny mitä omaisuudestasi itse asiassa olet oikeasti maksanut ja omistat? Kun kaikki pyörii ainoastaan lainoilla ja osareilla niin vaikka ne onkin saanut päivässä ne voi myös menettää samassa ajassa.

Jos ajatellaan statusta, joka sulle varmaan on tärkeää, niin meinaatko tosissasi että se varakas liikemies/kehitysinsinööri, joka ajaa uudella rahalla maksetulla E-mersulla, ei hoksaisi että sun auto pyörii jollain osamaksuleikkimisellä? :roll:

EDIT: Vetäydyn nyt tästä bambumajaan, kun tulee vähän ahdasta täällä pukumiesten ja wnb-pukumiesten keskellä :D
Yksinkertaisuus on hyve. :thumbup: :ford:
ärräpärrä
Viestit: 600
Liittynyt: 10 Huhti 2016 21:14

Re: Olen tänään iloinen koska..

Viesti Kirjoittaja ärräpärrä »

ärräpärrä kirjoitti: 10 Marras 2021 16:19
duckworth kirjoitti: 10 Marras 2021 15:58

Eli kehut täällä kuinka vaurasta elämää elät ja silti ei ole edes Fiestaa vara ostaa rahalla/kerta paukkuna, vaan pitää keinotella rahoitusjärjestelyillä? Oletko koskaan miettiny mitä omaisuudestasi itse asiassa olet oikeasti maksanut ja omistat? Kun kaikki pyörii ainoastaan lainoilla ja osareilla niin vaikka ne onkin saanut päivässä ne voi myös menettää samassa ajassa.

Jos ajatellaan statusta, joka sulle varmaan on tärkeää, niin meinaatko tosissasi että se varakas liikemies/kehitysinsinööri, joka ajaa uudella rahalla maksetulla E-mersulla, ei hoksaisi että sun auto pyörii jollain osamaksuleikkimisellä? :roll:

EDIT: Vetäydyn nyt tästä bambumajaan, kun tulee vähän ahdasta täällä pukumiesten ja wnb-pukumiesten keskellä :D
Yksinkertaisuus on hyve. :thumbup: :ford:
Ps. Koskaan en varmaan pääse siihen statukseen, että olisi aikaa ja peräti kiinnostusta tarkistella, onko auton haltija insinööri, putkimies tai työtön.
Tai onko haltija rahoittanut auton jolla ajaa osamaksulla, käteisellä tai peräti vuokraamalla "auto vuodeksi". Onnea sinulle, että tiedät heti kun E-mersukuskin näet hänen ammattinsa ja auton omistussuhteen sekä rahoitustavan. Niin ja sinulla on varmaan salasanat sen mersukuskin verotietoihin kun tiedät jopa hänen varakkuutensa. Aika sälli......
duckworth
Viestit: 3662
Liittynyt: 22 Syys 2007 15:58
Viesti:

Re: Olen tänään iloinen koska..

Viesti Kirjoittaja duckworth »

ärräpärrä kirjoitti: 10 Marras 2021 16:42
ärräpärrä kirjoitti: 10 Marras 2021 16:19

Yksinkertaisuus on hyve. :thumbup: :ford:
Ps. Koskaan en varmaan pääse siihen statukseen, että olisi aikaa ja peräti kiinnostusta tarkistella, onko auton haltija insinööri, putkimies tai työtön.
Tai onko haltija rahoittanut auton jolla ajaa osamaksulla, käteisellä tai peräti vuokraamalla "auto vuodeksi". Onnea sinulle, että tiedät heti kun E-mersukuskin näet hänen ammattinsa ja auton omistussuhteen sekä rahoitustavan. Niin ja sinulla on varmaan salasanat sen mersukuskin verotietoihin kun tiedät jopa hänen varakkuutensa. Aika sälli......
Yksinkertaisuus on kaunista.
Opel on pop, mutta Ford on progee

-??? ??? ? R6 24v "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"

BOREHAMMER
Renee
Viestit: 5411
Liittynyt: 09 Tammi 2014 18:51

Re: Olen tänään iloinen koska..

Viesti Kirjoittaja Renee »

Nyt minä olen surullinen että tämäkin ketjussa tässä lainausnappia pitää käyttää vinhasti. Pysytään iloisena kun ollaan elossa ja elämä on aika kivaa kun sen osaa vain elää. Nimimerkillä 17v täysorpona muovikassin kanssa .maailmalle lähtenyt.
Volvo 850 1995 farmari 2.432 bensa manuaali
Mondeo 2015 1.5 bensa ecobooster manuaali
Taunusautomaatti
Viestit: 1975
Liittynyt: 29 Tammi 2021 22:31

Re: Olen tänään iloinen koska..

Viesti Kirjoittaja Taunusautomaatti »

Ei autoista kannata olla kateellinen. Toinen ajaa pankin omistamalla mersulla ja maksaa siitä kovaa maksua per vuosi....ja nauttii uudesta autostaan.
Toinen saattaa ajaa vanhalla mondeolla vaikka olisi käteistä ostaa useampia uusi mersu ja nauttii ajatuksesta, että säästää joka vuosi about 10 000eur kun välttyy pelkästään auton arvon alenemiselta ja sijoittaa sen esim kiinteistöihin tai metsään. Jos ei suurta pakko ajo tarvetta ja on muuten hyvin varustettu niin mihkä ihminen tarvii sitä kuuluisaa .... jatketta?
Kukin tavallaan.

Iloita pitää siitä että on terve ja elossa. Se voi muuttua koska tahansa, muistakaa tuo.
ärräpärrä
Viestit: 600
Liittynyt: 10 Huhti 2016 21:14

Re: Olen tänään iloinen koska..

Viesti Kirjoittaja ärräpärrä »

Taunusautomaatti kirjoitti: 11 Marras 2021 07:55 Ei autoista kannata olla kateellinen. Toinen ajaa pankin omistamalla mersulla ja maksaa siitä kovaa maksua per vuosi....ja nauttii uudesta autostaan.
Toinen saattaa ajaa vanhalla mondeolla vaikka olisi käteistä ostaa useampia uusi mersu ja nauttii ajatuksesta, että säästää joka vuosi about 10 000eur kun välttyy pelkästään auton arvon alenemiselta ja sijoittaa sen esim kiinteistöihin tai metsään. Jos ei suurta pakko ajo tarvetta ja on muuten hyvin varustettu niin mihkä ihminen tarvii sitä kuuluisaa .... jatketta?
Kukin tavallaan.

Iloita pitää siitä että on terve ja elossa. Se voi muuttua koska tahansa, muistakaa tuo.
Hienosti kirjoitettu. On se hyvä että joku vielä ymmärtää, että moni osaa sijoittaa ne rahat joilla ei osta sitä autoa käteisellä ja ostaa saman auton osamaksullla 0% korolla ilman kuluja ja makselee sitten autoon sijoittamatta jätteneen rahan tuotoilla sen osamasuerät. Juuri eläköitynyt suuren pörssiyhtiön miljoonia tienannnut johtaja, joka asuu samassa taloyhtiössä kanssani, osti juuri hiljan uuden Fiestan lapsen lapselleen. Osti sen ilman käsirahaa 0% koroilla. Pihassa puhuessamme naureskeli että olisi ostanut vaikka uuden BMW, mutta tyttö ei halunnut. :thumbup: :ford:
Teemuks
Viestit: 208
Liittynyt: 18 Heinä 2010 22:16
Paikkakunta: Etelä-Karjala

Re: Olen tänään iloinen koska..

Viesti Kirjoittaja Teemuks »

Onneks ei olla kaikki samanlaisia, pistäis vituttamaan.
duckworth kirjoitti: 09 Marras 2021 21:49 Juu siis toi kutos-Omega on vähän sellainen kesäharrastekäyttöauto, ei siihen ole mulla edes talvirenkaita :lol: Eikä tule olemaan viritys projekti, vaan huollot, viat kuntoon ja mielellään ajoa. Täytyy kehaista sen verran että toi loppupään X30XE:n lohko on semi-closed-deck eikä open-deck niinku aiemmat ja muut Ecotecit, eli kansipahvit ei kyrhävdä välttämättä niin hätäseen kuin muissa :D Mulla on sitten vielä neloskoneella Z22XE Omega joka on palvellut aina viime talvet :twisted: Focuksella mennään vaan tää sohjoaika :)

Vaivihkaa itsekin mulkoillu A4 1.8T Quattroa Focuksen seuraajaksi tulevaisuutta ajatellen... :roll:
Ite oon miettiny tän talven jälkeen audin myyntiä kun tulee pääasiassa ajettua tota 1,5km työmatkaa. :lol: Olispa vaan kesä nii pääsis avolla ja taunuksella ajamaan. :lol:
Vastaa Viestiin